Olen ostamassa suurempaa ja uudempaa autoa. Tilava farkku pitäisi löytää. Netti-ilmoituksia selailemalla olin päätymässä Avensikseen. Ajattelin, et siinä on luotettava ja tilava peli joskin ylihintainen. Viikoloppuna kävin sit suurin odotuksin koeajamassa ekan aven. Auto oli 1,6, -98, 161 tkm ajettu, ilmastoitu ja siisti. Petyin kuitenkin pahemman kerran siihen, et auto oli laiska ja tosi lullu eli löysä alustaltaan. Varsinkin takapää oli tosi pehmeä. Lisäksi tällä palstalla on ajettavuutta arvosteltu. Tämän hetkinen autoni on -89 Mitsu Lanceri. Olen pitänyt jonkinlaisena kriteerinä, että uuden pitää olla parempi ajaa. Vaikeeta tuntuu olevan Toyotan päihittää vanhaa romuani :-).
Avensiksen ajo-ominaisuudet yllätti
13
4466
Vastaukset
- Pekka
Ettei yhdessäkään testissä ole sanottu Aven olevan huono ajettava. Kait tuosta voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
Esim. 13/98 toteaa Avensis 1.8 farmarista näin:
Maantieajo:
"Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."
Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.
Että silleen. Faktaa kehiin.. - Pekka
Ville kirjoitti:
Maantieajo:
"Toyotan jousitusmukavuus on muihin japanilaismerkkeihin verrattuna omalla tasollaa. Siihen on saatu luotua eräänlaista laadukasta pintapehmeyttä. Suuremma joustoliikkeet paljastavat, että pehmeys jatkuu jopa liiallisena. Lisäksi etu- ja takapää tuntuvat olevan eri mieltä joustoliikkeiden pituudesta ja ajankohdasta. Myöskään ohjaus ei ole aivan onnistunut, sillä keskialueen tunto on synteettinen ja lisäksi urat,tuuli ja mutkassa olevat kuopat muuttavat kulkusuuntaa. Sileällä tiellä ei kuitenkaan ole moittimista."
Toyota sai samanlaisia moitteita myös kaupunkiajosta ja ajosta kuormattuna sekä ääritilannekäyttäytymisestä.
Että silleen. Faktaa kehiin..Että Tojota oli huono ajaa?
- anssi mela
Ville kirjoitti:
Maantieajo:
Että silleen. Faktaa kehiin..en ole vielä yhtään paremmalla autolla päässyt kaupungissa ajamaan kuin vanhan kopan kakslitranen ave. vaihteisto-kytkin pelaa, istutaan hieman korkemmalla, kulmat näkyy, hyvä näkyvyys ulos (vrt uusi 407). ja on tässä ajettu muitakin mm. mondeo,745i,318Ci,vectra&co. miksiköhän niitä on niin paljon taksissakin....
- sentään
Pekka kirjoitti:
Että Tojota oli huono ajaa?
Mikä jankutus nyt on pekalla jäänyt päälle? Tuossahan moititaan nimenomaan ajo-ominaisuuksia. Ajo on siis oikeasti sitä kun pörinä kuuluu pakoputkesta eikä suusta.
- audisti
anssi mela kirjoitti:
en ole vielä yhtään paremmalla autolla päässyt kaupungissa ajamaan kuin vanhan kopan kakslitranen ave. vaihteisto-kytkin pelaa, istutaan hieman korkemmalla, kulmat näkyy, hyvä näkyvyys ulos (vrt uusi 407). ja on tässä ajettu muitakin mm. mondeo,745i,318Ci,vectra&co. miksiköhän niitä on niin paljon taksissakin....
Luultavasti siksi on paljon Avensis-taxeja, että auto on tilava, sekä Toyotalla halvat huollot.
- Miksu
Ville kirjoitti:
Maantieajo:
Että silleen. Faktaa kehiin..Mulla on ihan sama minkä merkkinen auto on, mut TM:n kuvaus osui nappiin. Auto oli juuri sellainen ihan oikeasti. Testasin 100 km/h vauhdissa voimakkaita ohjausliikkeitä. Auto seurasi niitä kuin vanha heteka. Varmasti iskaritkin alkaa olla loppusuoralla, mut otin sen huomioon. Kerran vielä, et mun vanhalla Mitsulla on ajettu 289 tkm. Iskarit on vaihdettu 100 tkm. sitten. Auto seuraa ohjausta tosi kivasti ja on yllättävän tiukasti kiinni tiessä.
Sen verran lievennän, et Aven renkaat oli loppusuoralla olevat nastat, mut tie oli sula. Voihan olla et, mittaria oli ruuvattu. Täytynee käydä testaamassa toista uudempaa, mut sen jälkeen kyllä teen johtopäätökseni.
- -98
Olisko ollu iskareissa kilometrit täynnä, nehän vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja muuhun auton käytökseen melkoisesti, onhan tuolla Avella jo ikää ja kilomerejä takana.
- vanha avesisti
Itselläni oli vanhaa mallia avensis 2.0 farkku ja täytyy sanoa että eipä siitä juuri auto parane, missään suhteessa. Uutta vaihtaessani vaihtoehtona oli uusi avensis, mutta jätin sen pois laskuista, koska polkimet on tuotu niin lähelle toisiaan ettei meikäläisen isotbootsit sovi polkimille. Nyt alla on sitten se nykyisin avensiksen eräs japanilainen kilpailija ja yksinkertaisesti sanottuna tää on hyvä.
Vanha avensis pesee tän uuden mallin menen tullen monessa suhteessa. Valitettavasti. - ylivertainen
vanha loppuunajettu miksun mitsu parempaan.
siinäpä vasta pulma.
voi voi ja oi oi. - HATTUTEMPPU
1.iskarit vaihtoon
2.aven alusta on pehmeä mutta samalla kyllä ajettavan jäykkä, ei sitä osaa selittää, se pitää koeajaa itse.
3.kaikki autot jossa epäkunnossa esim. iskarit ovat "lulluja"
3.kun saat lisää ajokokemusta, niin osaat erottaa rikkinäisen ja huonon auton.
4.ota tästä jutusta oppia
5.olen peruuttanut autolla enemmän kuin sinä ole ajanut. - kokokoko
Näitä ajoominaisuuksia kaipaa vain akat ja surkeat kuskit. Opete´lkaa ajamaaan mulla ei ole ollut minkäänlaisia millään autolla. Mutta minä oonkin oikea automies.
Noin yleisemmällä tasolla voin kyllä suositella korkeapaineisia Kyb:in(oranssit) iskareita.Entisessä Corollassa (vm-95 1.3/88hp xli) meni toinen takaiskari mykäsk.Vaihoin koko kierroksen ja voi että tuli jämäkkä auto!Ikinä ollu niin hieno ajettava se!Huvittavinta oli,kun autoihin perehtyny kaveri tuli kyytiin ja tokas "sinä oot madaltanut ja matalat renkaat laittanu",mut täytyi vaan todeta,jotta on vakio alusta ja vakio renkaat.Eli jos iskareita vaihatte,niin lämmöllä suosittelen korkeapaineisia kaasuiskareita!Myönnän,jotta tulee hieman pintakova sen jälkeen,mut tuntuu hienolta paahtaa kurviinkin vähän kovemmin,kun kori ei niijaile.
Tohon Avensis juttuun sorkin sen verran,jotta kävin nyt uutta autoo testaillessa kokeilemassa uuven Aven ja ei se oikein mun makuun ollut.Useamman kerran ajoin sen ja muutamaa muutakin.Mut Corolal Verso tuntui kaikin puolin mun makuun.Heti sain istuma-asennon kohilleen,tilat on hulppeet ja korkealla istutaan,joten sieltä näkee kivasti.Toki onhan corolla verso hieman hinnakas,mut kyl pitkän vatkauksen tuloksena siihen päädyin.Takapenkin järjestelyt on mainiot.(otin 5 paikkasen version)
Alusta on jämäkkä ja mukava ajaa.Toki turvallisuus oli yksi valintakriteeri kanssa.Tossa on noi kaikki sähkö jutut,joita esim.Avessakin on. (abs trc vsc...)Niin ja akseliväli on pitempi Corolla Versossa,kuin Avensiksessa :)
Hyvä minä!Hyvä Mika!Hyvä Suomi! :)))))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737