Suomen paras stadi

Rurururururu

Onko Turku vai Tampere?

17

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OK-Kommari

      Espoo

      • savieinari

        Kannatetaan!


    • Tpre

      Tampere

    • kuolen_nauruun

      HAHAHAHAHA tun tuppukyläläiset!

      Ainoa ja oikea city on Stadi, eli Helsinki.

      • Andyyyyy

        Myös Turku ja Tampere on stadeja! Tiedät sen itsekin.


      • ja_sinä_tämän
        Andyyyyy kirjoitti:

        Myös Turku ja Tampere on stadeja! Tiedät sen itsekin.

        Mutta paras niistä on HELSINKI


      • jrtjrtjt
        Andyyyyy kirjoitti:

        Myös Turku ja Tampere on stadeja! Tiedät sen itsekin.

        Sana stadi tarkoittaa vain ja ainoastaan Helsinkiä, ei mitään muuta paikkakuntaa. Ei mitään paikkakuntaa Suomessa eikä muualla maailmassakaan. Edes Tukholma, Pariisi jne eivät ole stadeja. Eihän stadin slangiakaan puhuta missään muualla kuin Helsingissä (ei edes Espoossa tai Vantaalla).

        Itsekin asun Turussa, en stadissa.


      • jrtjrtjt
        jrtjrtjt kirjoitti:

        Sana stadi tarkoittaa vain ja ainoastaan Helsinkiä, ei mitään muuta paikkakuntaa. Ei mitään paikkakuntaa Suomessa eikä muualla maailmassakaan. Edes Tukholma, Pariisi jne eivät ole stadeja. Eihän stadin slangiakaan puhuta missään muualla kuin Helsingissä (ei edes Espoossa tai Vantaalla).

        Itsekin asun Turussa, en stadissa.

        Ja tarkennuksena äskeiseen... Tiedän kyllä, että ruotsin sana stad tarkoittaa suomeksi kaupunkia, mutta Stadi tarkoittaa silti Suomessa vain Helsinkiä.


      • Niin_gimis_on_Stadi

        Niin gimis on Stadi,
        ois toivomus snadi:
        0 et tsiigaa sais sen vielä kerran.
        Mieli Sörkkaan ois tsöraa,
        sinne skuru kyllä föraa
        tai vislaa vois issikan tsärran.

        Näkis Hagiksen platsit
        ja Brahiksen matsit
        ja Valgan, voi jebulis se stemmaa.
        Siel griinais ja steppais,
        vaik kohtalo kneppais,
        et fikkasta puuttuisi femma.

        Siel friidut ne sjungaa
        ja lanteet ne gungaa,
        globos sekoo ja sydämes studaa.
        Oman sussun siel hittais,
        onnen glasarista kittais
        ois elämä niin kivaa ja gutaa.

        Vaikka lintsillä oisin
        ja penkillä goisin
        ja aina ei ois mitä skruudaa.
        Niin silti gimis on Stadi,
        siks toivomus snadi,
        et gartsoillas saisin viel luudaa.

        Veikko Lehmuksela,
        Karhumäessä 1941


      • hässihassu
        ja_sinä_tämän kirjoitti:

        Mutta paras niistä on HELSINKI

        hässinki hässinki tietty, hässinkissä hässitään.


    • Tsuges

      Stadin tarkoittaa slangissa slummia, vapaata meininkiä, viinaa

    • Stadi tarkoittaa nyt vain Kalliota, muuten ihan kiva aloitus.

    • Eiköhän se ole siellä missä itse asuu....

    • maaseutukyliä

      Molemmat ovat kituvia maalaiskyliä, joita pääkaupunkiseudun pitää elättää ns. valtionosuuksien tasauksen muodossa. Eikä tämä ole edes vitsi, vaikka niin toivoisin.

    • hesalaainen

      Oikea vastaus on hesa. Nämä maalais pellet ei tajua, että hesa on pää kaupunki. Meillä hesassa on kaikki suurempaa

      • myös.hesalainen

        Näin se on. Oikea city on hesa, eikä mikään turku tai tanpere.


    • Anonyymi

      Kyllä stadi tarkoittaa mitä vaan kaupunkia, mutta kun hesalaisella ei ole kuin se neliökilometrin kokoinen maailma räkälöineen niin eihän siellä aivosolu jakaannu. Ei peräpukama voi puhua muusta kuin perseestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe