Kun tekee laajakaistaliittymän nopeustestin niin läppärillä näyttää noin 35 Mbps kun taas pöytäkoneella tehtynä noin 100. Kumpikin johdolla yhdistettynä eri aikaan, testin aikana toinen kone ei ole netissä. Miksihän semmoinen ero? Läppäri on aika "mopo".
Nopeustesti ero
12
194
Vastaukset
- öhöhöhöhöh
Läppärin lähiverkkoyhteys koneen ja modeemin välillä on 35 Mbps ja pöytäkoneen 100 Mbps.
Aivan eri asia, kuin nettiyhteysnopeus.- Testaajavaan
Ei mene oikein mulle jakeluun. Samasta modeemista samalla johdolla kaks eri tulosta.
- mopoko
Mopon rakenteellinen nopeus on 40 km/h.
- Testaajavaan
Hmmm, tarkoitatko että 100 Mbps-35 Mbps = 40km/h?
- Näinsemenee
Testaajavaan kirjoitti:
Ei mene oikein mulle jakeluun. Samasta modeemista samalla johdolla kaks eri tulosta.
No totta kai se riippuu koneestakin ja paljon, kuinka netti pelittää.
Turha luulla että keskinkertainen usikaan kone kykenisi huippulukuihin. - öhöhöhöhöh
Testaajavaan kirjoitti:
Ei mene oikein mulle jakeluun. Samasta modeemista samalla johdolla kaks eri tulosta.
Kas kun tapauksessasi modeemi ei määrittele lähiverkkoyhteyttä, vaan itse kone.
Tapauksessasi lähiverkkoyhteydet kahdella eri koneella ovat edelleenkin eri asia kuin nettiyhteys.
Itselle tulee mieleen seuraavia vaihtoehtoja:
- Huono verkkokortin ajuri
- Rikkinäinen verkkokortti tai -kaapeli (paketteja putoaa)
- Läppärissä joku taustaprosessi siirtää tietoa ja kuormittaa yhteyttä (esim. haittaohjelma tai käyttöjärjestelmän tai jonkun sovelluksen päivitysten lataus)
Olethan tehnyt molemmilla useamman mittauksen, että voidaan sulkea pois yhteyden ruuhkat ja nopeusvaihtelut?- ehkäpä.näin
Läppärin verkkokortti vanha tekniikkaa esim b/g ja pöytäkoneessa voisi olla n-tekniikkaa käyttävä kortti, siitä ero johtuu, kun tuo vanha tekniikka ei läpäise bittejä samalla nopeudella kuin tuo pöytäkon uusi kortti.
- B_g_n_what
Kytketty johdolla, ei langattomasti.
- otglghl
Jotkut ei vaan osaa lukea.
- Ei-vintoosaa
B_g_n_what kirjoitti:
Kytketty johdolla, ei langattomasti.
Voihan se olla kytketty, mutta mikä oli se mitä käytit.
- öhöhöhöhöh
Laitas näytille mittari, jolla omasta mielestäsi mittasit nettiyhteysnopeutta, mutta aloitkin pohtimaan lähiverkkoyhteyden nopeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514