Saatana että pistää vihaksi,otetaan Koira ilman harkintaa ja sitten Vuoden ikäisenä aletaan hukkaamaan sitä,Ja vedotaan joko ongelmakoiraan tai ajan puutteeseen.
Sitten ollaan niin Ammattilaisia,laitetaan kaikenlaisia ehtoja mihin annetaan ja mihin ei,joo tosi hyvä edes siinä vaiheessa tosin olisi pitänyt ajatella niitä kriteereitä jo ennen omaa koiran ottamista.
Mulla on ollut koiria( Lähinnä Rotikoita) jo 30 Vuotta,eikä niissä ole ollut yhtään ongelmatapausta.
Nykyään lähdetään koiran kanssa "Ulkoilemaan" omistaja kulkee nenä kiinni Älypuhelimessa ja koira tylsistyy vieressä,sitten ihmetellään koiran oirehtimista.
Ihan oikeesti.Älkää ottako koiraa pelkästään siksi,että naapurillakin on sellainen.
Koirista "luopujat"
12
244
Vastaukset
- Mailnois
Hieno kirjoitus, ihmiset eivät tajua mitä koira vaatii että se voi hyvin.... Ja mitä sen pito maksaa, eläinlääkäri on kallis ym.... Miettikää ihmiset.
Nyt kun Kissat ovat otsikoissa liitän sen tähän vertailuna tuosta rahan käytöstä lemmikkiin.Radion ohjelma jossa Eläin suojelun nainen kertoi että Kissan asiallinen pito ja jos huono tuuri käy voi tulla maksamaan pienen henkilöauton verran,eli niitä näkyy todellakin saavan edullisesti n.13000 suunnilleen.Tästä innostuneena tutkin koirani eläilääkäri historian jossa kynnen leikkuusta aina yhteen todella isoon leikkaukseen pienemät rasvapatit ja turkin hoito,sain yli 9000 euron summan. Sitten totean etteivät ne syömättä elä ja aina pitää olla raaka ravintoa,purkkikamaa pahanpäivän varalle ja tietty raksut että herkut.Ja niitä ei voi olla hankkimatta kun koira on ollut jo 12v. kaverina paistan sille samalla pihvin kun kerran itsekin syön.Siihen vielä kolme kissaa joita en viitsi hinnoitella mutta kyllä aika yksiin menee.Se Eläinsujelun ihminen syytti pennutusta ja villikissoja,minun kissat pysyy tontilla kun ne voi kouluttaa kun vain jaksaa toistaa itseään kuin kramofoni.Pahin mielestäni on täällä maalla kun huomaa uuden kissan joka ei ymmärrä missä on löytyy syy usein että se on tuotu kauempaa ja nakattu autosta ulos tai unohtunut kesämökille.Niitä minä sitten loukuttelen,ja kerran toimitin viikon jälkeen Rotikan eläin suojeluun kun ei pikku kylällä kukaan sitä tuntenut,mutta se oli uuden asukkaan koira ilman mitään siruja tai panta merkkiä niin että sai maksaa sen ulos hoidettuna tarhasta,itse asiassa kun se haettiin minulta tuli omistajat puoli tuntia myöhemmin hakemaan,vähän yritti vittuilla mutta sanoin ettäolet kotimatkallasi ajanut ison ilmon ohi kymmeniä kertoja ja siinä oli vielä koiran kuva. Paras keskustelu ketju pitkään aikaan siitä aloittajalle kiitokset.
- norobbercat
En nyt ihan hiffannut. Sinun löytörotikkasi omistajat jotekin känisi? Siis toimitit eläinsuojeluun ja juuri silloin ymmärsivät puolen tunnin sisään tulla hakemaan?
Vai puolen tunnin sisällä siitä kun oli haettu löytötalolle?
Edelleen tämä koira tarhalle, niin alkanee nopesasti säännöt löytyä
Rotikka jaksaa juosta, mutta pieni kissa ei. Voi sentään. Onneksi joku edes loukuttaa, yleensä ne kuolee luontoon.
Kiitos sinulle. loukuttaja.
Mua ei hittojakaan tuo rahanmeno mietitytä. Ei mene vaatteisiin, ei meikkeihin, ei teatteriin, ei kahviloihin.
Jos mun kissa tai koira syö samaa pihviä kuin minä, so what? En kylläkään paista sitä heille, vaan pilkon raakana.
- Ilovethem
Mulla oli pari labbista ja pinsseri.- Nykyään liian vanha koiran kasvattajaksi :)
- kassu53
Tehdään tahallaan sekarotuisia,joita ohmiset hankkii kun halvemmalla saa.Niitä sitten kerätään useampi.Kunnes tulee päivä,että todetaan,miten kalliiksi koira tulee tai se ei enää ole kiva pentu niin ei kun mäelle vaan.Esim.ero on monella syynä luopumiseen,mikä tuntuu käsittämättömältä.Antaako ne lapsetkin pois silloin?
- Koiranomistaja
Peukku aloittajalle . Olen täysin samaa mieltä,milloin iskee allergia tai milloin muutetaan eikä uuteen asuntoon voi ottaa koiraa ,syitä kyllä löytyy . Oikea syy taitaa usein kuitenkin olla "pitovaikeus" kun ei vaan jakseta villiä koiraa. Itse joudun katselemaan kun villin uuden koiran takia kaksi vanhaa koiraa joutui ulkotarhaan,uusi kun tuhoaa paikkoja niin vanhatkin kärsii. Aamusta iltaan on keli mikä tahansa. Miksi niitä egon jatkeita pitää ottaa jos ei pinna kestä. Koirat kun keksii tekemistä ellei niiden kanssa mitään jaksa tehdä. Kannattaisi miettiä hyvinkin pitkään jaksaako kaiken minkä koira mukanaan tuo 10-15 vuotta.
- Kjgmhi
Ensinnäkin, tuosta tekstistä ei saa mitään selvää, eikä kirjoittajan oikein- kirjoituskaan ole ihan kunnollista.....ja onhan siinä jopa ainakin yksi kirosa -nakin, miten SE n voinut päästä sitten läpi, jos kerran niiden käyttö on kiellletty täällä ? Tuo ensimmäinen sana jopa on kirosana. Muuten tää teksti on täyttä asiaa. Ja huomaan myös, että liian usein on turhaan laitet -tu iso kirjain, vaikkei sitä todellakaan laiteta muutaman sanan jälkeen ! Isot kirjaimet kuuluvat AINOASTAAN vain silloin laittaa, kun joku lause LOPPUU, eli PISTEEN jälkeen, ei muulloin ! Ja myös nimet kirjoitetaan isol- la alkukirjaimella ! Mutta EI esim. sana koira, ellei se aloita seuraavaa lau- setta pisteen jälkeen. Kyllähän tällaiset pitää jokaisen täällä olevan tietää, jos ovat käyneet kunnon koulua, eikä jotakin ihmeen häpeällistä nalkutus -koulua................
Onhan se inhottavaa tehdä silleen, ja se pitäisi olla rangaistavaa, ja se, et- tä koiraa tai muuta kotieläintä ei saa antaa/myydä uuteen kotiin mistään, ellei sitä ole koulutettu käyttäytymään kunnolla. Mulla on kissa kotona, sain sen n. 1,5-v sitten, ja se on jotakin 3,5-vuotias, se ei siis ole ollut mul- la koko sen elinaikaa, mutta se osaa käyttäytyä kunnolla ! Se on tosi kiltti kaikille. Ei nau'u yhtään. Se on leikattu uros.- hipjahei
Kuulleppas,ei kaikkee tarvi ottaa niin per.....n tosissaan.Sehän on tämän palstan suola,ettei täällä tarvitse mitään arvosteltavaa ainekirjoitusta kirjoittaa,vaikkakin sinun saarnasi oli aika hauska,voin oikein kuvitella,kuinka olet sitä "paukuttanut" tulemaan:)
Aloittaja kirjoitti täyttä asiaa! Itsekkin olen kodin antanut 3v. sakutytölle,joka ei entisen perheensä mielestä ollutkaan sellainen koira,jollaiseksi he olivat sen kuvitelleet.Siis valmis paketti malliin poliisikoira rex:)Arvakkaas,tekikö mieli kirota heidät alimpaan.... juuri sinne. - patakattilaasoimaa
Eipä ollut sunkaan kirjoittamisesi paljon parempaa kuin aloittajan, ihan turhia väliviivoja siellä täällä viljelit kuten mm. kirosa -nakin, mul- la, jne jne.
- smaamilt
Olen sitä mieltä että jos koiran ottaa niin pitää ottaa samalla vastuu. Monet ottavat koiran kyllä harkitsematta kunnolla. Koira on perheenjäsen eikä mikään yhden vuoden söpö pentu josta sitten luovutaan ku se on tylsä aikuinen tai muuten vaan ei kelpaa. Eikai ne adoptiolapsellekkaan tekisi niin?! pitää pystyä hoitamaan ja olemaan hyvä isäntä/emäntä sille koiran koko elämän. Ymmärrän kyllä jos vaikka joku vanhus ei enää jaksa/pysty, mutta on väärin jos nämä jotka ottavat koiran hetken mielijohteesta ja hylkäävät sitten. JOS OTAT KOIRAN OLE USKOLLINEN SILLE KUN SE ON USKOLLINEN SINULLE JOKA PÄIVÄ JA RAKASTAA PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ ENEMMÄN. ÄLÄ OTA KOIRAA HETKEN MIELIJOHTEESTA.Ethän hylkäisi parasta ystävääsi ethän? Olen puhunut.
- ceesholndyy
meikä menne koiran edoilla jotkut menee kännykän ehdoilla, yleensä koira on ystävä ja rauhoittaa ihmistä mutta jos ihmisellä on puhelinkamera kädessä ja huomio siihen en ymmärrä, tehkää joskus niin jättätte sen puhelimen jätäte sen puhelimen asunnolle koira tarvitsee aivoille tyskentelyä ja huomiota
- puhuta
hyvä kirjoitus aloittajalta. minuakin kyrsii kun näkee ilmoituksia vanhoista koirista joille etsitään uutta kotia. ei vanha koira selviä koskaan täysin joutuessaan uuteen paikkaan. myös nuo kommentit kirjoitusvirheistä on persee......ä. olet väärillä sivuilla pilkunnuss..a
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38840993Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1199534Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316230Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224958Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623935Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543839Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D783458- 403037
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192488Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!212328