Palstalla on mukavia palstakamuja, sekä muita. :)

Mitäs palstalaisille kuuluu? Kohta on elokuu.. Tuleeko teille haikea olo, kun kesä lähenee loppuaan? Minulle tulee.. :/ syksyn pimeys ja kylmyys on rankkaa aikaa minulle.. Maalauksia olne väsännyt ahkerasti näin kesälomalla, ehkä pian saan suunniteltua näyttelyä?

Mitäs Tonttulle ja Arielille esim kuuluu? En ole teidän kanssa paljoa rupatellut. Entäs te muut, mitäs kuuluupi?

71

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelinvastata

Hyvää kuuluu. Syksy on mulle parasta vuodenaikaa joten ei tule haikeaa, kun kesä loppuu. Rakastan syksyn pimeyttä ja kylmyyttä ja myös talvea, inhoan kesän helteitä ja lämpöä. Se on helpotus, kun kesästä aina pääsee eroon. Muutenkin elokuussa elämä palautuu uomiinsa, koska kaikilla loppuu lomat ja niin edelleen. Semmosta..

• Kiitos vastauksesta! Se on hyvä että pidät syksystä. Minulle se on vaikeaa aikaa, kun masennus ja ahdistus saattaa silloin oireilla enemän..

• 20-vee_jäbä
        Kittiechihunen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Se on hyvä että pidät syksystä. Minulle se on vaikeaa aikaa, kun masennus ja ahdistus saattaa silloin oireilla enemän..

Tsemppihali:)

• 20-vee_jäbä kirjoitti:

Tsemppihali:)

Kiitos kaunis! <3

• 20-vee_jäbä

Viikonloppulomalla intistä:)

Kiva 'nähdä' tuttuja pitkästä aikaa. Onko kaipailtu?;)

• Mukavaa viikonloppua! :) Kyllä sitä aina mukavia ihmisiä kaivataan. :)

• 20-vee_jäbä

Kiitti peukusta:)

Peukuttaisin itekkin mutta kun en ole rekattu. Pari päivää normiarkea piristi mukavasti:) Missäs Ariel on? Ei tässä muuten kysellä paitsi että ikätovereita ollaan:)

• Olen ymmärtänyt että Ariel opiskelee? En tiedä onko hän kuitenkin nyt kesän lomalla? Mutta, eiköhän piipahda palstalle jossain vaiheessa.

• no sielläpä kuluuki aika nopsaan ku ei tarvi muuta ku olla vaan..

• Kittiechihunen kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Ariel opiskelee? En tiedä onko hän kuitenkin nyt kesän lomalla? Mutta, eiköhän piipahda palstalle jossain vaiheessa.

Puun latvaan kiivenneenä meitsi Bambin viimeksi näki kun keksittiin 'leikkiä' sotaa lapsellisuuksissamme viikonloppuna ja auton takavalot sitten kun 'iskä' haki sen sieltä aamun pikkutunneilla kotiin kun se ei päässyt kävelemään kunnolla enää kun takajalat kramppasivat kovasta lihasjännityksestä ja nestehukasta.. :-(

Olen ymmärtänyt että Ariel opiskelee? En tiedä onko hän kuitenkin nyt kesän lomalla? Mutta, eiköhän piipahda palstalle jossain vaiheessa.

Mmmm... Joo-o, opiskelen yliopistossa, mutta alaa en viitsi paljastaa :)) Mulla on tässä kuussa yksi kirjatentti, mihin mun pitäisi jaksaa lukea, mutta varsinaisesti mun opinnot jatkuvat vasta syyskuussa... Niin, ja alkukesän olin töissä. Pidän muuten toooooooooooosi paljon vuodenaikojen vaihtelusta :)) Syksyllä on aivan superihanaa tulla viikonlopuiksi kotiin ja lämmitellä takkatulen ääressä, kun ulkona on koleaa ja pimeää :))

• butch-cassidy kirjoitti:

Puun latvaan kiivenneenä meitsi Bambin viimeksi näki kun keksittiin 'leikkiä' sotaa lapsellisuuksissamme viikonloppuna ja auton takavalot sitten kun 'iskä' haki sen sieltä aamun pikkutunneilla kotiin kun se ei päässyt kävelemään kunnolla enää kun takajalat kramppasivat kovasta lihasjännityksestä ja nestehukasta.. :-(

Siis T-Ä-H?!! Mun "takajalat", hahaha ;))

• a--r--i--e--l kirjoitti:

Mmmm... Joo-o, opiskelen yliopistossa, mutta alaa en viitsi paljastaa :)) Mulla on tässä kuussa yksi kirjatentti, mihin mun pitäisi jaksaa lukea, mutta varsinaisesti mun opinnot jatkuvat vasta syyskuussa... Niin, ja alkukesän olin töissä. Pidän muuten toooooooooooosi paljon vuodenaikojen vaihtelusta :)) Syksyllä on aivan superihanaa tulla viikonlopuiksi kotiin ja lämmitellä takkatulen ääressä, kun ulkona on koleaa ja pimeää :))

klapit lämmöllä jäbältä.. ;)

• a--r--i--e--l kirjoitti:

Kaunis kappale nuoruusvuosiltani, sopii lähestyvään syksyyn:)

https://www.youtube.com/watch?v=AWAsI3U2EaE

• yksi-uimaripoitsu-vaan
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Sut kun saisi;)

https://www.youtube.com/watch?v=uGneAd4h4Yw

• 20-vee_jäbä
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Lämmin hali hiuksia paijaten, ollut ikävä;)

• Tulee_mutta

Elokuu on onneksi vielä jäljellä ja lämpimiä ilmoja saattaa olla syyskuulle asti, positiivisuutta ihmiset!

• Kyllä tulee vielä lämpimiä kelejä, mutta kyllä sen kuitenkin huomaa että pikkuhiljaa syksyä kohti mennään..

• Kylmät__kädet____

Kyllä tulee vielä lämpimiä kelejä, mutta kyllä sen kuitenkin huomaa että pikkuhiljaa syksyä kohti mennään..

Päivät lyhenee vauhdilla :(

• Kylmät__kädet____ kirjoitti:

Päivät lyhenee vauhdilla :(

Niinpä.. : / Olisipa kesä pidempi ja syksy ja talvi lyhyempi..

• No kyllähän kesän ja myös kesäloman loppu aina pikkasen tympäsee. Mutta nopeasti se arki tuntuu taas ihan mukavalta. Syksyssä ei oo mun mielessä mitään kamalan ikävää, kuulaat syysillat esimerkiksi kalastellen ovat antoisia kokemuksia:)

• Vieläkö sinulla on lomaa jäljellä? Hyvä että pystyt nauttimaan syksystä. :)

Oletko kokonaan unohtanut minut palstalla?

Vieläkö sinulla on lomaa jäljellä? Hyvä että pystyt nauttimaan syksystä. :)

Viikko on vielä lomaa jäljellä:)

Kiireistä on näin loman aikana, yleensä katson täällä vaan jos joku on viestinyt suoraan mulle.

Vieläkö sinulla on lomaa jäljellä? Hyvä että pystyt nauttimaan syksystä. :)

Kukapa sinut nyt pystyisi unohtamaan.? ;)

• toljanter kirjoitti:

Viikko on vielä lomaa jäljellä:)

Kiireistä on näin loman aikana, yleensä katson täällä vaan jos joku on viestinyt suoraan mulle.

Ok.. Onko sinulla suunnitelmia loppu lomaksi?

• spee_do kirjoitti:

Kukapa sinut nyt pystyisi unohtamaan.? ;)

No kiitti! <3

Ok.. Onko sinulla suunnitelmia loppu lomaksi?

Kiikarointia jatkan mökillä. Tosi mielenkiintoisia lintubongauksia oon jo tehny, harmi kun nuo bikinipimut naapurimökeiltä häiritsee mun keskittymistä:( Mun naama on tosi ruskea mutta silmien ympärillä on valkoinen rengas jostain ihme syystä;)

• toljanter kirjoitti:

Kiikarointia jatkan mökillä. Tosi mielenkiintoisia lintubongauksia oon jo tehny, harmi kun nuo bikinipimut naapurimökeiltä häiritsee mun keskittymistä:( Mun naama on tosi ruskea mutta silmien ympärillä on valkoinen rengas jostain ihme syystä;)

Vai kiikarointia.. :) Mitäs jännää olet nähnyt?

Vai kiikarointia.. :) Mitäs jännää olet nähnyt?

No kyllä tuossa äsken lenteli tosi valtava lintu ihan läheltä, supertaitavana lintubongarina epäilen että kyseessä oli naaraspuolinen strutsi. Pari päivää sitten kiikaroin myös äärettömän mielenkiintoisen näköistä pikkulintua mutta lajimääritys jäi tekemättä kun nuo ärsyttävät naapurin bikinipimut tuli taas kerran ihastelemaan mun kiikaria:(

• toljanter kirjoitti:

No kyllä tuossa äsken lenteli tosi valtava lintu ihan läheltä, supertaitavana lintubongarina epäilen että kyseessä oli naaraspuolinen strutsi. Pari päivää sitten kiikaroin myös äärettömän mielenkiintoisen näköistä pikkulintua mutta lajimääritys jäi tekemättä kun nuo ärsyttävät naapurin bikinipimut tuli taas kerran ihastelemaan mun kiikaria:(

Kumpikohan kiinnostaa enemän? Linnut vai bikinpimut? :)

Kumpikohan kiinnostaa enemän? Linnut vai bikinpimut? :)

varois vaan et strutsi ei kaki päähän tai saattaapihan sieltä möksähtää munaki ilmojen halki.. ;)

• temmirauta kirjoitti:

varois vaan et strutsi ei kaki päähän tai saattaapihan sieltä möksähtää munaki ilmojen halki.. ;)

Heh! :D Ja strutsit on aika äkäisiä lintuja..?

Heh! :D Ja strutsit on aika äkäisiä lintuja..?

jep. jäbä on semmosta kuullu et saattavat suutuspäissään potkaista jopa jalanki hoitajaltaan poikki. et saattaapi ollakki bikinipimuja isompi vaiva toi ku strutsit rupiaa nurkissa kortteeraamaan.. ;)

• temmirauta kirjoitti:

jep. jäbä on semmosta kuullu et saattavat suutuspäissään potkaista jopa jalanki hoitajaltaan poikki. et saattaapi ollakki bikinipimuja isompi vaiva toi ku strutsit rupiaa nurkissa kortteeraamaan.. ;)

Olen käynyt strutsitilalla.. Ei saannut mennä lähelle lintuja, koska ne olivat aika äksyjä.

• Kylmät__kädet____

Kiitos hyvää kuuluu. Kyllä elokuussa tulee vielä lämpimiä päiviä ja päälle parikyt astetta saattaa olla pitkälle syyskuulle.

Nyt on aika hyvin satanut, joten odotan hyvää sienisyksyä.

• Moi Kylmät kädet! Ai olet sienestäjä? Minä en syö sieniä ollenkaan..

• Kk__

Tottakai metsän antimia kannattaa hyödyntää. Olen jo muutamat punikkitatit kerännyt ja tehnyt sienisalaattia ruisleivän päälle.

Tänään pitäisi poimia mustaherukat ja laittaa mehumaija tulille.

• Kk__ kirjoitti:

Tottakai metsän antimia kannattaa hyödyntää. Olen jo muutamat punikkitatit kerännyt ja tehnyt sienisalaattia ruisleivän päälle.

Tänään pitäisi poimia mustaherukat ja laittaa mehumaija tulille.

Hienoa että keräät sieniä ja marjoja. :) Ja vau, itse tehtyä mehua! Maistuisi minullekin, kaupan mehuista saan ihottumaa..

Moi Kylmät kädet! Ai olet sienestäjä? Minä en syö sieniä ollenkaan..

no mikäs veipijongin myyrällä sitte on ku sienet ei kelpaa? nehän on semmosta syksyn makoisinta herkkua.. :)

• temmirauta kirjoitti:

no mikäs veipijongin myyrällä sitte on ku sienet ei kelpaa? nehän on semmosta syksyn makoisinta herkkua.. :)

No kun ne on limaisia, niissä voi olla matoja..

No kun ne on limaisia, niissä voi olla matoja..

Voi hemmetti soikoon kun oot Chihunen nirso.. ;-D Hampaat kuule saletisti aina yhden toukan jauhaa..

• butch-cassidy kirjoitti:

Voi hemmetti soikoon kun oot Chihunen nirso.. ;-D Hampaat kuule saletisti aina yhden toukan jauhaa..

Joo, tiedän että ole nirso ruokien suhteen.. Mutta ei voi mitään.

Joo, tiedän että ole nirso ruokien suhteen.. Mutta ei voi mitään.

no kuuleppa mitäs semmoseen sitte tuumaat ku toi meidän typykkä istutti ihtelleen 20 perunaa keväällä ja jäbä toimitti sinne lehemän kakkaa höysteeks. entäpä sitte jos hänki laittais nenun nyt sykkyrälle et enpä syökkään tommosia kakassa kasvaneita mukuloita? sienet on kuules terveellisiä ja maukkaita.. :)

• temmirauta kirjoitti:

no kuuleppa mitäs semmoseen sitte tuumaat ku toi meidän typykkä istutti ihtelleen 20 perunaa keväällä ja jäbä toimitti sinne lehemän kakkaa höysteeks. entäpä sitte jos hänki laittais nenun nyt sykkyrälle et enpä syökkään tommosia kakassa kasvaneita mukuloita? sienet on kuules terveellisiä ja maukkaita.. :)

Minä en syö uusia pottuja, en tykkää niistä.. Ja en muutenkaan ole pottufani..

• makuasioita

Perunoiden kasvatus ja lannoitus täysin eri asia kuin luonnonvaraisena kasvava sieni.

• makuasioita kirjoitti:

Perunoiden kasvatus ja lannoitus täysin eri asia kuin luonnonvaraisena kasvava sieni.

Niin kai. :)

• pottumuusi

Peruna sisältää runsaasti C-vitamiinia, magnesiumia, kaliumia, rautaa ja kuitua joten kannattaa ilman muuta syödä.

• pottumuusi kirjoitti:

Peruna sisältää runsaasti C-vitamiinia, magnesiumia, kaliumia, rautaa ja kuitua joten kannattaa ilman muuta syödä.

Tiedän että peruna on terveellinen, se ei vaan ole minun lemppari ruokaa..

• Kyllähän näin kieltämättä on.

Kesän lähestyessä loppuaan mieleen hiipii haikeus. Toki sama tapahtuu myös keväällä kesän koittaessa. Todennäköisesti ihminen kapinoi sisimmässään kaikkea muutosta vastaan, etenkin jos niihin liittyy luopumisen 'tuskaa'. Menipä syvälliseksi... ;)

• No hyvä etten ole ainoa haikea mieli loppukesästä.. Minua oikeasti aina huolettaaa syksyn tulo, koska oloni saattaa huonontua..

• vielä-on-kesää-jäljellä

Elokuu on kesäkuukausi..

• Onhan se, mutta myös loppukesä, nyt jo tippuu lehtiä puusta..

• Kk__

Onhan se, mutta myös loppukesä, nyt jo tippuu lehtiä puusta..

Alkusyksyllä tulee aivan ihanat aamu-usvat, joista saa komeita maisemakuvia.

• Kk__ kirjoitti:

Alkusyksyllä tulee aivan ihanat aamu-usvat, joista saa komeita maisemakuvia.

Varmasti. :)

• no kait se on jäbänki sitte myönnettävä et kyllä syksyn myötä jonku sorttinen haikeus iskee mieheen. syyskuussa ku muuttolinnut alkaa tehä lähtöä ja pääskysten liverrystä ei enään kuule. nytki oli jo kummasti hämärän oloista ku jäbä lähti aamulypsylle et kantturoitakaan ei tuumannu laitumelle ees erottaa..

• Montako lehmää sinulla on?

Montako lehmää sinulla on?

semmonen yks hännän huiske niinku sitä tavataan sanoa.. ;)

• temmirauta kirjoitti:

semmonen yks hännän huiske niinku sitä tavataan sanoa.. ;)

Siis mitä se tarkoittaa?

• Meitsi on kesäfiiliksillä vielä. Uimavedet on lämpimillään nyt ja hiekka on sopivan guumaa elikkä carpe diem kamut :-) Lumikolanenkin makoilee saletisti bikineissään rantsulla vaan kun ei jaksa teidän narinoita kuunnella.. ;-D

• Kirkasvalolampusta_apua
      • kiitti vinkistä! Meillä on kirkasvalo lamppu kotosalla,itse en oikein ole huomannut siitä hyötyä olevan.. Mutta mieheni käyttää sitä syksyisin.

• kiinnostunut-myös

Kuinkahan kalliita nuo ovat?

• kiinnostunut-myös kirjoitti:

Kuinkahan kalliita nuo ovat?

Kalliita..

• Haikeeta on jo nyt. On se niin kurjaa ku kohta kaikki ihanat luonnonkukat kuolee ja ihanat tipuset lähtee taas muihin maihin.:( Ja nyt on jo iltaisin tosi hämärää..

• Samat fiilikset on minulla.. : / Kesä on niiiiin lyhyt..

Samat fiilikset on minulla.. : / Kesä on niiiiin lyhyt..

No ku se oikeesti menee ettei perässä enää pysy. Tuntuu et justiinha sitä oli alkukesä vasta. Onhan elokuussa usein säät vielä hyvät, mut kyl sen huomaa että syksy alkaa lähetymään. Tänään oli kyllä mukava ilma ku aurinko taas paistoi.:)

• tinttu-liina kirjoitti:

No ku se oikeesti menee ettei perässä enää pysy. Tuntuu et justiinha sitä oli alkukesä vasta. Onhan elokuussa usein säät vielä hyvät, mut kyl sen huomaa että syksy alkaa lähetymään. Tänään oli kyllä mukava ilma ku aurinko taas paistoi.:)

Juu, vielä voi tulla lämpimiä päiviä. :) Mutta, ilmassa on jo syksyn tunnetta..

• Hyviä_neuvoja

Mustikkametsässä piristyy tai uimalla meri vedessä..

• Mustikassa voisin käydä miehen kanssa, mutta uida en juuri osaa..

• Hyödyllinen_taito

Mustikassa voisin käydä miehen kanssa, mutta uida en juuri osaa..

Ilmoittaudu aikuisten uimakouluun, äkkiä oppii.

• Hyödyllinen_taito kirjoitti:

Ilmoittaudu aikuisten uimakouluun, äkkiä oppii.

Uh.. En uskalla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7669
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1915
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      819
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe