Tietokoneelle jatkoa

maailmani_voittaa

Asensin Ubuntun http://www.ubuntu.com/download/desktop
vuosia sitten, ja olen jättänyt windowsin kaupan hyllylle. Eli olen osaltani pelastanut maailmaamme, koska en heittänyt käytettyä roskiin. Voiko joku trolli kumota tuon faktani ja väittää että minun pitää ostaa kallis windows ja luopua ilmaisesta ja vanhemmissa tietokoneissakin toimivasta Ubuntustani. Sanon heti että, ei käy järkeen. Sori vaan trollille, mutta pistä toki parastasi. :).

20

436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trolli_

      Ei tietenkään tarvi luopua jos pärjäät ilman oikeita ja kunnollisia ohjelmia, makuasioitahan nämä ja jokaisella on tarpeet, joillekin riittää tosiaan nettisurffaus mutta kaltaiseni kaipaa kunnon ohjrlmia joita ei Ubuntuun saa.

      Se on sinn valintasi jos Ubntulla pärjäät.

      • Hihhiiiiiii

        Eikö Windowsissa toimi näppäimistö vai mistä johtuu jatkuva väärin kirjoitus? Ubuntussa toimii näppäimistö.


      • mitähän_ne

        on ne oikeat ohjelmat?


      • Trolli_
        Hihhiiiiiii kirjoitti:

        Eikö Windowsissa toimi näppäimistö vai mistä johtuu jatkuva väärin kirjoitus? Ubuntussa toimii näppäimistö.

        Toimii näppis, mutta ipadissä sekoilee näillä palstoilla.


      • opensourceofcourse
        mitähän_ne kirjoitti:

        on ne oikeat ohjelmat?

        Kuukausimaksulliset ohjelmat ovat niitä "oikeita ohjelmia" Windows käyttäjille.


      • opensourceofcourse kirjoitti:

        Kuukausimaksulliset ohjelmat ovat niitä "oikeita ohjelmia" Windows käyttäjille.

        Roskiksesta dyykattuja ja waretettuja ohjelmia Jallu käyttää.


      • Linuxmint_org

        Linuxmint on parempi vaihtoehto.


      • mene_hoitoon_org
        Linuxmint_org kirjoitti:

        Linuxmint on parempi vaihtoehto.

        Eipä ole kovin turvallinen...


    • uiopiopiopuiop

      Onnea vaan sinne peräkammariin sen upuntunrieskan kanssa. En kyllä viitsisi itseäni kiusata tuommoisella kurttauksella.

      • Hihhiiiiiii

        Eipä sitä Ubuntua voi käyttää jos on tyhmä. Ei se vielä ole niin automaattinen että se itestään toimis.


      • huippusuosittu_päivitys

        Win10 on kaikkien aikojen nopeiten yleistynyt ja suosituin Windows. Käyttäjämäärä kasvaa joka viikko enemmän kuin linuxilla kaiken kaikkiaan on käyttäjiä.


      • Jahvetti2
        huippusuosittu_päivitys kirjoitti:

        Win10 on kaikkien aikojen nopeiten yleistynyt ja suosituin Windows. Käyttäjämäärä kasvaa joka viikko enemmän kuin linuxilla kaiken kaikkiaan on käyttäjiä.

        Niinhän te Windows-öykkärit kuvittelette. Tosiasioiden kanssa tuollaisilla jutuilla ei ole mitään tekemistä.


    • Hetivalmis
    • hitaan_rojun_välttäminen

      Luonnonsuojelun ja romun määrän minimoimisen kannalta kannattaisi ostaa uusi ja mahdollisimman laadukas ja tehokas kone, joka kestää helposti 10 vuotta ja pysyy käyttökelpoisena. Ja kun itse ostaa aina tehokkaimmat ja parhaat koneet ja näytönohjaimet, vanhan koneensa voi antaa jollekin köyhälle työttömälle/opiskelijalle, jotta ko. köyhän ei tarvitse ostaa marketista umpisurkeaa parinsatasen läppäriä, joka toimii pari vuotta ja sen jälkeen pitää heittää roskiin ja taas ostaa uusi tilalle.
      Mitään järkevää syytä ei ole kituuttaa ubuntussa ja vanhassa hitaassa koneenrähjässä, varsinkin jos varat riittävät uuteen ja huipputehokkaaseen koneeseen.

      • Oletoikeassa

        Luonto pelastuu, kun ei ota mitään, missä on jotain Microsoftiin liittyvää !


    • EiMintVakoile

      Mint ei ole jenkkisontaa, eikä siinä ole enään NSA vakoilua!
      Mint siirty Irlantiin!
      http://linuxmint-fi.info/

      Mint on kevyempi kuin perus ubuntu. paremmuus? vs Ubuntu mateen ei ole.
      Mutta jos tykää, on Mint windowsiin verrattuna KUNIGAS ;D
      http://www.ubuntu-fi.org/

      • halpatabletin_korvike

        Mintin avulla todella hitaasta ja vanhasta koneesta voi kunnostaa surffikoneen tabletinkorvikkeeksi. Hanke kannattaa silloin jos ei ole varaa edes satasen android-tablettiin, joka olisi surffauksessa vielä käyttökelpoisempi ja muutenkin ohjelmavalikoimaltaan monipuolisempi kuin vanha koneenromu mintillä johon ei saa edes androidin tasoisia sovelluksia.


      • Jahvetti2
        halpatabletin_korvike kirjoitti:

        Mintin avulla todella hitaasta ja vanhasta koneesta voi kunnostaa surffikoneen tabletinkorvikkeeksi. Hanke kannattaa silloin jos ei ole varaa edes satasen android-tablettiin, joka olisi surffauksessa vielä käyttökelpoisempi ja muutenkin ohjelmavalikoimaltaan monipuolisempi kuin vanha koneenromu mintillä johon ei saa edes androidin tasoisia sovelluksia.

        Kylläpäs Windows-fanilta tulee kummallista juttua umpisurkean mainosbordelli-kympin johdosta. Puolustelee lisäksi jostain syystä erittäin palovaarallisia halpistabletteja.


      • WindowsPaskaa
        Jahvetti2 kirjoitti:

        Kylläpäs Windows-fanilta tulee kummallista juttua umpisurkean mainosbordelli-kympin johdosta. Puolustelee lisäksi jostain syystä erittäin palovaarallisia halpistabletteja.

        Ei kannata sortu windows tabelettiin. Oikessa olet!


      • Kylläsaaaaaa
        halpatabletin_korvike kirjoitti:

        Mintin avulla todella hitaasta ja vanhasta koneesta voi kunnostaa surffikoneen tabletinkorvikkeeksi. Hanke kannattaa silloin jos ei ole varaa edes satasen android-tablettiin, joka olisi surffauksessa vielä käyttökelpoisempi ja muutenkin ohjelmavalikoimaltaan monipuolisempi kuin vanha koneenromu mintillä johon ei saa edes androidin tasoisia sovelluksia.

        Ubuntuun, Mintiin ChromeOS:ään kaikkiin saa androidsovellukset!
        Lisäksi melko helposti! Neitissä on ohjeet!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe