Kuka näitä tyhmiä alotksia keksii ?

ohikulkija-vain-

Jutut on tyhjänpäiväistä höpinää,

hohoijaaaa,

se vasta ihmetyttää,
kun kysellään henkilökohtaisia asioita palstalaisilta
ja palstalaiset kertoo koko elämän kaarensa heh, !

104

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudissana

      # läyskä # ei ole tuttu, mitähän se voisi merkitä??

    • kuvitus.mieli

      Jorma hemppa tiina pirkko ja paljon paljon muita, sama henkilö kaikkien takana.

      • siinä-vasta-pulma

        Typrää jokatapauksessa,
        miksi ei politiikka kiinosta,
        tai vaikka keskustelut nuorten ihmisten huolista,
        suomen nuoret on syrjäytymässä, liian moni suurissa vaikeuksissa,
        työttömänä ym.
        kuinka heitä voisimme auttaa,


      • eppu2
        siinä-vasta-pulma kirjoitti:

        Typrää jokatapauksessa,
        miksi ei politiikka kiinosta,
        tai vaikka keskustelut nuorten ihmisten huolista,
        suomen nuoret on syrjäytymässä, liian moni suurissa vaikeuksissa,
        työttömänä ym.
        kuinka heitä voisimme auttaa,

        Aloitushan ei ole politiikasta eikä nuorten huolista.


    • Husknszi-läyskä

      kai sen oli alotant

    • Eikökukaanluekirjoja

      Nooo tein aloituksen siitä, että mitä kirjoja ihmiset ovat lukeneet. Ei ainuttakaan vastausta. Teen sen johtopäätöksen, että suomalaiset mahtavan aikuiset eivät lue mitään. Tämähän ei olisi hömppää. Voisi saada vinkkejä kirjailijoista, kirjoista jne. Mutta ei.

      • sitä-se-on-

        Etkö vielä ole huomannu mistä syntyy mielenkiintoiset keskustelut,
        tai paremminki mielipiteitten vaihto,

        jutut pitää olla ,,,, siitä ja sen kestävyyestä ,,,,,,

        jopa kielenkannat kirpoaa,
        ja sanansäilä viuhtoo ,


      • LuenPaljonJoskusEnemmän

        Jos tekisin kirjaluettelon, ei siihen taitaisi yksi palsta riittää. Kirjoista ja kirjallisuudesta tehtävää aloitusta kannattaisi vähän muokata.

        Kävin eilen kuuntelemassa Roosa Meriläistä ja Saara Särmää, jotka keskustelivat uuden feministikirjansa aiheista ja sisällöstä kirjakaupassa NIDE. Ostin kalliin (29,90) kirjankin, kun halusin kiittää kirjakauppiaita tilaisuuden järjestämisestä. Kirjan suhteen odotukseni eivät ole kovinkaan korkealla.


    • Olenhanhuomannut

      No eikös jää aika latteaksi jutut kuitenkin, vähän teinijutustelua. Siitä ja sen kestävyydestä kaikki aikuiset tietää ja osaa niin paljon. Eihän samaa kaurapuuroa voi miljoonia kertoja lämmittää: samat kommentit ja väännöt alkaa......hohhoijaa. Oikeastaan päättelen noista lurituksista (vaikka välillä naurattaa ihan hillittömästi), et siit puhe mist puute elikkäs se ja sen kestävyys on vain niiden ikävä- , kaipaus- miss-sää oot -ruikutusten jne. kirjoitusten haaveita......... siis olenhan huomannut jo ekalla kerralla ... ei tarvitse montaa ketjua tsekata.

      • Eopjhphpdxkb

        Ilmestyyhän sanomalehtiäkin päivittäin, uutisia muutaman tunnin välein ja aikakauslehtiäkin usein. Ei lopu aiheet eikä näkökulmat. Miksi täällä loppuisi?


    • Tää keskustelun aihe on turhan päivästä perseilyä. Tyhmempikin tajuaa että näiden keskusteluiden alotajilla on tylsää

    • kesi.vä

      Jos mä tähän riimin rustaan,
      samalla tähyellen yöhön pustaan.
      Haahuillen pimeydestä kummitustaan,
      aavetta menneen Juho-Kustaan.

      Vaan päästän lukijat pälkähästä,
      ritirampsusta turhan pitkästä tästä.

      Hyvää yötä ken tätä lukee,
      kesi.vä jo unirättiään silmilleen pukee :)

      • Näitä aloituksia kirjoittamaan tarvitaan *ihminen, joka oikeasti joutuu näppäilemään mietoksiaan. Se on demokraattisessa maassa perustuslaillinen oikeus.
        Voidaan toki kritisoida aiheta, mutta eihän ne ole tämän aloituksen tekijältä pois, eli minäkin kirjoitan aika-ajoin aloituksen ja vastailen muiden aloituksiin - ihan normi keskustelua oma valinnaisesti-
        https://www.youtube.com/watch?v=GIJ9iJmwvVE


    • Olenhanhuomannut2

      No, jos viitataan demokratiaan, oikeuteen ja voidaan lisätä vapaus, mutta niin, että vois ajatella vastuutakin. Mietipä, jos murkkuikäinen lukee täällä juttuja, saako hän oikean, oikeudenmukaisen kuvän maailmasta, herkässä iässä kun on.
      Kritisoinnista myönnän, että aihetta kuin aihetta saa kritisoida, mutta en mitenkään nauti siitä, että jos jotain sätitään "henkilökohtaisella" tasolla.
      No, onpa tällainenkin ajatus pälähtänyt: valvomo ? tai joku muu heittelee aiheita eli ikäänkuin ripustaa kärpäspapereita ja seuraa sivusta, kuinka paljon tarttuu niihin kiinni.
      Onko teksti, jolla voin osoittaa ego sum?

      • LatinistejakinNäkyy

        Mitä tarkoittaa ego sum?


      • hunksz
        LatinistejakinNäkyy kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa ego sum?

        "LatinistejakinNäkyy"


        Iso ego = Laadukas tietous yli-voimaisuudestaan = HUNKSZ :)
        Ego on siis Suomeksi Minä ite.
        Siihen jos lisää sanan sum, on Suomennos:
        Minä ite siis.
        Ego ergo sum olisi:
        Mää ite oon kauheesti voimissain siis.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "LatinistejakinNäkyy"


        Iso ego = Laadukas tietous yli-voimaisuudestaan = HUNKSZ :)
        Ego on siis Suomeksi Minä ite.
        Siihen jos lisää sanan sum, on Suomennos:
        Minä ite siis.
        Ego ergo sum olisi:
        Mää ite oon kauheesti voimissain siis.

        H.

        Hyvin ymmärretty ja samaistettu itseensä.

        Sanatarkasti käännettynähän Ego sum tarkoittaa Minä olen.
        Mitä sanoi Jumala Moosekselle tämän kysyttyä hänen nimeään, katsotaas.

        ""Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen". Hän sanoi vielä: Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: "Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne".""

        e.sp (lähes pappi)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Hyvin ymmärretty ja samaistettu itseensä.

        Sanatarkasti käännettynähän Ego sum tarkoittaa Minä olen.
        Mitä sanoi Jumala Moosekselle tämän kysyttyä hänen nimeään, katsotaas.

        ""Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen". Hän sanoi vielä: Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: "Minä-olen on lähettänyt minut teidän luoksenne".""

        e.sp (lähes pappi)

        "ent.siivoojaparka"

        Soon ergo...

        H.


    • jatkakaa

      Tyhjän päivästä höpinääkö, sanoisin mielummin harmitonta lörpöttelyä " kuha " on ei näistä päivänselvistä tule viisaammaksi. Tuleeko mieliala keskusteluista terveemmäksi musiikkikesteluista makunsa kullakin yhtä tyhjän kanssa mutta pätemisen tarve joillakin, lopuksi kun on tyhjää aikaa voi sitä lörpötellä.

    • Olenhanhuomannut3

      Jatkakaale
      Miks lörpöttelet itse täällä? Miten itse pädet? Kieltämällä muilta pätemisen? Älä putoa kärryiltä. Juopa kuppi kahvia ja kirjoita hyvä juttu jatkeeksi.
      Tämähän on kuin laajennettu yleidon osasto, kansanradion vastine.

    • Kyllä ihmiset kautta aikojen ja ympäri maailmaa puhuvat omasta elämästään ja etsivät vastauksia paitsi muiden kokemuksista myös omistaan. Sitä sanotaan ....keskusteluksi?
      Turhanpäiväistä löpinää ovat taas tän tyyppiset aloitukset.

      • kekeke2

        Miksi sitten osallistuit aloitukseen?


      • kekeke2 kirjoitti:

        Miksi sitten osallistuit aloitukseen?

        Koska minulla oli mielipide aloitusrepliikistä?
        Miksi yleensä osallistua mihinkään aloitukseen ellei ole jotain sanottavaa asiasta?


    • Olenhanhuomannut4

      Paloma.se.colle. juuri noiden kokemusten ja ajatusten vaihto ja samoin ajattelen keskustelustakin. Ihan ok. Noo, aloitushan oli tavallaan hyvä haaste. Odotankin kannanottoa aloittajalta, mitkä ovat ne asiat tai kysymykset, mihin hän etsii vastauksia tai lukee toisten kokemuksista. Sanonpa sen, että on ollut tosi koskettavia kirjoituksia ja sitten olen yrittänyt jotein tueksi kirjoitta, sellaisella arkiajattelutasolla. Oon pätevyydeltä lähinnä keittiöpsykologi. Jos jollain on vaikeaa, haluaisi mieluummin nostaa kuin painaa. Kaikki tekevät valintoja ja päätöksiä kaikenaikaa, eikä aina niin kovin hyvä.....ja ja se erehtyminen on inhimillistä. Ehkä tässä tilanteessä ihmiset huhuilevat muiden mielipiteitä. Huoialoitukset on oma kategoria. Aina ei jaksa elämää vitsiksi vääntää. Tosin en totisentorvensoittokaan ei nappaa.
      Mutta siis, missä aloittaja?

    • tyhmyyden-loisteessa-

      Totta ,
      palstalla on enimmäkseen aikaan ja paikkaan pitkästyneet,
      omaan elämäänsä tylsistyneet kirjoittajat,
      joku aiemmin jo huomasi sanoakki sen,
      tämä foorumi on hyvä tylsyyden purkaja,
      voi tylsänä tuottaa tyhmät ,
      joskus jopa viisammat ajatukset julki,
      kaikkien iloksi, vihaksi tai suruksi,
      jokatapauksessa palstalaisten tuntee kuohahtaa aina johonki suuntaan,
      virikeet pitää mielikuvituksen virkeenä,
      kirjoittelu on aina erittäin hyvää terapiaa,
      kaikille elämään pitkästyneille,
      jopa sen hetkiseen elämäänsä tylsistyneet saa hetken humauksen kirjoitaa jotain älykästä,
      tai suustuspäissään purkaa liiat höyryt ilmoille iloksemme,

      • eppu2

        Oletkos Sinä pitkästynyt aikaasi ja paikkaasi ja tylsistynyt elämääsi, kun täällä kirjoitat.


      • harrastukset-kutsuu
        eppu2 kirjoitti:

        Oletkos Sinä pitkästynyt aikaasi ja paikkaasi ja tylsistynyt elämääsi, kun täällä kirjoitat.

        eppu2

        Joskus,,,,, täytyy myöntää, pitkästyy turhakkeena olemiseen,
        sitten vaan järki käteen ja suunnittelemaan
        mielekästä tekemistä päiväksi,

        onneki vaihtoehtoja on monia,
        terveys suhkot hyvä
        omatoiminen elämä onnistuu vielä,

        kunnon ylläpito käy työstä, siitä ei vaan makseta palkkaa,


    • HurraaHeilleVaan

      Ainakin ohikulkija-vain- suoriutui omasta haasteistaan aivan erinomaisesti. - Olisi ehkä kannattanut pysähtyä hetkeksi miettimään, mitä itse voisi tehdä tilanteen parantamiseksi.

      Jotkut vaan arvostelevat ja valittavat kaikesta, vaikkeivät kykene itse edes arvostelemiensa suoritusten tasolle. Toiset jättävät rutisijoille oman roolinsa ja keskittyvät itse toimimaan yhteiseksi hyväksi. Onneksi täälläkin on useita älykkäitä ja taitavia viestittelijöitä. Kiitos teille meitä kaikkia rikastuttavista panoksistanne!

      • kiitos-ittellesi-

        mitäs minä sanoin, siinäki yksi meidän kaikkien ilopilleri,

        jatketaan,,,,,


    • Psykoterapeutitar

      Ajattele nyt totakin alotksen keksijää! Käykö täysillä valoilla tollasen alotksen jälkeen?

    • En minä tiedä.
      Joko hän on ilmottautunut?

    • kesi.vä

      Mulla on sydämessä tunnelukko,
      mielen päällä tepastelee tulikukko.
      En löydä ratkaisua yhteen pulmaan
      vaikka takoisin otsaani pöydänkulmaan.
      Metsäretkikään ei tuonut rauhaa,
      ajatukset synkät päässä pauhaa.
      Ei pitäis itseltään liikaa vaatia,
      ei kauhalla annettu, pitää lusikalla kaapia.

      • "kesi.vä"

        Et viittis.
        Tuo on kuin korppiksen blogia jokaisesta päivästä.

        H.


      • kesi.vä
        hunksz kirjoitti:

        "kesi.vä"

        Et viittis.
        Tuo on kuin korppiksen blogia jokaisesta päivästä.

        H.

        Anteeksi!
        Kyllä Sinä olet todella julma! Et tiedä yhtään minkälaisissa tunnelmissa kukakin nikkinsä takana tuskailee.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Anteeksi!
        Kyllä Sinä olet todella julma! Et tiedä yhtään minkälaisissa tunnelmissa kukakin nikkinsä takana tuskailee.

        "kesi.vä"

        Höpö, höpö.
        Sinähän olet kuin friidu leskineen.

        H.


      • kesi.vä
        hunksz kirjoitti:

        "kesi.vä"

        Höpö, höpö.
        Sinähän olet kuin friidu leskineen.

        H.

        Haista kuule PASKA!!! En ole friidun nikkiä koskaan nähnyt, lesken olen.
        En tiennyt, että tämäkin oli Sinun aloituksesi, en olisi kajonnut tähän.
        Loppu!


      • eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

        Haista kuule PASKA!!! En ole friidun nikkiä koskaan nähnyt, lesken olen.
        En tiennyt, että tämäkin oli Sinun aloituksesi, en olisi kajonnut tähän.
        Loppu!

        Taisit ihan suuttua tuolle Hunksille, kyllä se kelju olikin.
        Minä olen kanssa ihmetellyt tuota friiru-höpinää. Liekö joku entinen palstalainen jäänyt joidenkin mieliin kummittelemaan.
        En minäkään ole sellaista nimimerkkiä täällä nähnyt.


      • Heikunkeikku
        kesi.vä kirjoitti:

        Haista kuule PASKA!!! En ole friidun nikkiä koskaan nähnyt, lesken olen.
        En tiennyt, että tämäkin oli Sinun aloituksesi, en olisi kajonnut tähän.
        Loppu!

        Psst.. kesi.vä hei-hoi, mul asiaa ois.
        Mitäs tuosta piittaat, vaikka yks mitä väittäis. Anna olla. Pistä sivuun ja ollos ajatustakaan enää siihen tuhlaamasta.
        En laisinkaan kuvittele sinun olevan friidu, saati leskenlehti vai mikä se oli.
        Sinun runosi oli hyvä. Peräti oikein hyvä.
        Älä ihmeessä ala otsanahkaasi takomaan pöydänkulmaan. Tulee pipi.
        Mieluummin voisit pulmastasi pulista, jos joku löytäs pientä ratkaisunpoikasta.
        Toivottavasti pulmasi ei ole suuri, eikä synkkyytesi niin synkkä, ettei mistään rakosesta valo pilkahda.


      • etovaa

        kesivä

        Jättäisit tuollaisen kusipään kommentit huomioimatta.

        Minun mielestäni ne, jotka tuolle hörhölle vastailevat ja hänen ketjussaan roikkuvat ovat niitä, jotka rakastavat ilkeyksiä.


      • tämäonnähtytäällä
        etovaa kirjoitti:

        kesivä

        Jättäisit tuollaisen kusipään kommentit huomioimatta.

        Minun mielestäni ne, jotka tuolle hörhölle vastailevat ja hänen ketjussaan roikkuvat ovat niitä, jotka rakastavat ilkeyksiä.

        Eihän koulukiusaajakaan pystyisi kauaa jatkamaan, jos ei olisi kavereita avustamassa ja kannustamassa ilkeilyyn.


      • etovaa kirjoitti:

        kesivä

        Jättäisit tuollaisen kusipään kommentit huomioimatta.

        Minun mielestäni ne, jotka tuolle hörhölle vastailevat ja hänen ketjussaan roikkuvat ovat niitä, jotka rakastavat ilkeyksiä.

        Ilkeämpää tekstiä sinä kirjoitit.
        Nimitellen ja siinä sivussa lajittelit heidät/meidät, jotka ketjuihinsa (hörhön?) osallistuvat.

        Täällä on jokaisella vapaus osallistua mihin ketjuihin haluaa, häiritseekö sinua jos minä osallistun, esim. tähän ketjuun tai musiikkialoitukseen? Ja miksi se sinua vaivaa?
        Millä tavalla esim. minä kannustan ketään ilkeyksiin?

        Mistä päättelet minun rakastavan ilkeyksiä? En rakasta niitäkään ilkeyksiä, joita päälleni heitellään.
        Kestän kyllä, koska aina ne tulevat puskista, heittonikeiltä. Jos joku omallaan niitä kirjoittaa, kunnioitan häntä piirun verran enemmän.


      • samalla.mitalla
        Ancelina kirjoitti:

        Ilkeämpää tekstiä sinä kirjoitit.
        Nimitellen ja siinä sivussa lajittelit heidät/meidät, jotka ketjuihinsa (hörhön?) osallistuvat.

        Täällä on jokaisella vapaus osallistua mihin ketjuihin haluaa, häiritseekö sinua jos minä osallistun, esim. tähän ketjuun tai musiikkialoitukseen? Ja miksi se sinua vaivaa?
        Millä tavalla esim. minä kannustan ketään ilkeyksiin?

        Mistä päättelet minun rakastavan ilkeyksiä? En rakasta niitäkään ilkeyksiä, joita päälleni heitellään.
        Kestän kyllä, koska aina ne tulevat puskista, heittonikeiltä. Jos joku omallaan niitä kirjoittaa, kunnioitan häntä piirun verran enemmän.

        Kuten hyvin Ancelina tiedät niin kyllähän palstan ilkein kirjoittaja on Hunksz. Sitä nälvimistä ja halveksuntaa muille kirjoittajille tulee häneltä päivittäin. Osasi olet sinäkin saanut tasaiseen tahtiin.

        Siksi ihmettelenkin suhtautumistasi. Miksei ilkeälle nälvijälle saisi vastata samalla mitalla takaisin?

        Hyvin vastattu kesivältä.


      • eppu2
        samalla.mitalla kirjoitti:

        Kuten hyvin Ancelina tiedät niin kyllähän palstan ilkein kirjoittaja on Hunksz. Sitä nälvimistä ja halveksuntaa muille kirjoittajille tulee häneltä päivittäin. Osasi olet sinäkin saanut tasaiseen tahtiin.

        Siksi ihmettelenkin suhtautumistasi. Miksei ilkeälle nälvijälle saisi vastata samalla mitalla takaisin?

        Hyvin vastattu kesivältä.

        Kysehän ei ollut pelkästään H:lle vastaamisesta.
        etovahan luokitteli kaikki hänelle vastaavat ilkeyksä rakastaviksi, se vasta ilkeää oli.
        Minäkin olen vastannut hänelle monta kertaa, mutten kyllä ilkeäksi itseäni tunne.
        Kesiväkin on hänelle muissakin ketjuissa vastannut, onko hänkin ilkeä.
        Ei minun mielestäni.
        Taisit puhua itsesi pussiin.


      • kesi.vä

        Viikon päästä olisi Robiin konsertti ja fanitapaaminen. Olimme hehkuttanut sitä. En voikaan viedä. Väärä viikonloppu :( Ja taas itkettää.


      • samalla.mitalla kirjoitti:

        Kuten hyvin Ancelina tiedät niin kyllähän palstan ilkein kirjoittaja on Hunksz. Sitä nälvimistä ja halveksuntaa muille kirjoittajille tulee häneltä päivittäin. Osasi olet sinäkin saanut tasaiseen tahtiin.

        Siksi ihmettelenkin suhtautumistasi. Miksei ilkeälle nälvijälle saisi vastata samalla mitalla takaisin?

        Hyvin vastattu kesivältä.

        En tiedä, kyllä heittonikeiltä tulee huomattavasti pahempaa tekstiä, rekatun viestit huomataan ja "henkilöitetään" heti.

        Samalla mitalla ei noissa edellisissä viesteissä toteutunut, vertaa "et viittis, höpö höpö/kusipää ja muut ilkimykset ja yllyttäjät.

        Olen sanonut, että minun viestejäni saa arvostella ja hunksz tekee sen rekatullaan. Muilta tulee enemmän nimityksiä, joista en itseäni tunnista.


      • entinen-vilo-Sohvi-
        kesi.vä kirjoitti:

        Haista kuule PASKA!!! En ole friidun nikkiä koskaan nähnyt, lesken olen.
        En tiennyt, että tämäkin oli Sinun aloituksesi, en olisi kajonnut tähän.
        Loppu!

        kesi.vä

        EI tämä hunkszin alotus ole, se on mun alotus,


      • eppu2 kirjoitti:

        Taisit ihan suuttua tuolle Hunksille, kyllä se kelju olikin.
        Minä olen kanssa ihmetellyt tuota friiru-höpinää. Liekö joku entinen palstalainen jäänyt joidenkin mieliin kummittelemaan.
        En minäkään ole sellaista nimimerkkiä täällä nähnyt.

        Hunksz on trolli ja trollilla on trollin kujeet. Ohitakaa ja jättäkää arvoonsa. JOs joku haluaa häntä siitä huolimatta vaikka saa pashaa niskaansa slurpsia, sehän on lähinnä surkuhupaisaa ja naurettavaakin. Jos en sanoisi epätoivoista. Kuka normaalisti livessä tuollaista sietäisi, ei kukaan itseään kunnioittava ainakaan. Mutta ainahan ilkimyksille puolustelijoita löytyy ;).


      • samalla.mitalla kirjoitti:

        Kuten hyvin Ancelina tiedät niin kyllähän palstan ilkein kirjoittaja on Hunksz. Sitä nälvimistä ja halveksuntaa muille kirjoittajille tulee häneltä päivittäin. Osasi olet sinäkin saanut tasaiseen tahtiin.

        Siksi ihmettelenkin suhtautumistasi. Miksei ilkeälle nälvijälle saisi vastata samalla mitalla takaisin?

        Hyvin vastattu kesivältä.

        "samalla.mitalla"

        Jokainen väitteesi minusta on totta.
        Pitää kuitenkin muistaa aina lukea kommenttini useamman kerran.
        Ne eivät ole niin yksin-kertaisia kuin monet luulevat.
        -
        Ja sitten tärkein
        Älä moiti toisia kirjoittajia minun avullani.
        Ei Ancelikaan ole minuun syyllinen.
        Eivätkä ne toisetkaan, jotka minua tarkemmin lukevat.
        Ne fiksut.
        Hauku ja moiti minua suoraan.
        Silloin se menee oikein.

        H.


    • Olenhanhuomannut5

      Kesi.välle. kiitos runoista - hymyilytti. Kävin just metsässä kepakkokävelyllä pari tuntia, ei kyllä synkkiä ajatuksia. Täällä on vähän alavireistä touhua kyllä. Jymähdin nyt tänne, koska kuulun tuohon 60 ryhmään ja haluan tsekata, mitä eripuolilla olevien elämään kuuluu ja millaisia mietteitä. Piristykäähän nyt vähän, toivon ma.
      Olen lukenut Umberto Eccon Foucaultin Heiluria ja harmittaa, kun latinan lukeminen jäi niukaksi aikoinaan. Siks vähän meni sinnepäin ja ei ollut tarkoitus paha, siis anteeksi. Kieltämättä kepakkokävelyn jälkeen, kun pääs.ni kotia, tuli sellainen voittamaton tunne. Hihhih. Ja huom. Yleensä vaihtelen nimmareita, mutta ajattelinpa testata samaa. Joku jossain vaiheessa kirjoitti, että soisi käytettävän sanaa. Ettäs nyt soin. Ei tinnitä. Nooo. Sitten me, jotka olemme eläkkeellä, saatamme huvittaa itseämme pörräilemässä täällä, joskus harvoin, joskus useammin, kun tämä kanaali on löytynyt.
      Toivotan silti kaikille pientä hymyä tai hymähdystä. Eihän tämä nyt niin haudanvakavaa ole......
      Tulikohan tolkuton määrä kirjoitusvirheitä, vähän niinkuin aloittajalla: sen minkä kirjoitin, sen kirjoitin....

    • kesi.vä

      Kiitos myötätunnostanne! Olen pattitilanteessa erään läheiseni suhteen. En löydä keinoja auttaakseni häntä. En voi avata asiaa enempää. On vaan niin avuton ja surullinen olo, itkettää. Ok, ei ole palsta-asia, mutta... kun ääh.

      • kesi.vä

        Sen verran lisään rauhoituttuani, että kyse on huoltajuuskiistasta. Toisen osapuolen uusi puoliso tekee asioista vaikeita. Kaikki kärsivät.
        Kiitos vielä kaikille! Mä olen sellainen "itkijämummo" :)


      • se.on.nähty
        kesi.vä kirjoitti:

        Sen verran lisään rauhoituttuani, että kyse on huoltajuuskiistasta. Toisen osapuolen uusi puoliso tekee asioista vaikeita. Kaikki kärsivät.
        Kiitos vielä kaikille! Mä olen sellainen "itkijämummo" :)

        Tänne ei kannata huolistaan kirjoittaa, ei suruista ja kuolemasta.
        Ystäville voi kertoa jos heitä on.


      • kesi.vä
        se.on.nähty kirjoitti:

        Tänne ei kannata huolistaan kirjoittaa, ei suruista ja kuolemasta.
        Ystäville voi kertoa jos heitä on.

        Olen sen huomannut! Siksi, kun minulla on tuska tai ilo, riimittelen. Sitä eivät kaikki osaa tulkita. Minä olen huono "keventämään kuormaani" muille. On näitä tunnen ulkona, joita yritän arvailla nyt eläkkeellä. Silti, olen täällä palstallakin huomannut empatiaa, inhimillisyyttä. Tässäkin ketjussa, Sinustakin, se antaa lohtua.


      • kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

        Olen sen huomannut! Siksi, kun minulla on tuska tai ilo, riimittelen. Sitä eivät kaikki osaa tulkita. Minä olen huono "keventämään kuormaani" muille. On näitä tunnen ulkona, joita yritän arvailla nyt eläkkeellä. Silti, olen täällä palstallakin huomannut empatiaa, inhimillisyyttä. Tässäkin ketjussa, Sinustakin, se antaa lohtua.

        ... tunnen ulkona = tunnelukkoja ja arvailla = arvailla
        Näin se menee, kun on silmissä kostea kyynelkalvo.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Olen sen huomannut! Siksi, kun minulla on tuska tai ilo, riimittelen. Sitä eivät kaikki osaa tulkita. Minä olen huono "keventämään kuormaani" muille. On näitä tunnen ulkona, joita yritän arvailla nyt eläkkeellä. Silti, olen täällä palstallakin huomannut empatiaa, inhimillisyyttä. Tässäkin ketjussa, Sinustakin, se antaa lohtua.

        Ja hyvin riimittelitkin. Onkohan sinulla sama "vika". Liika empaattisuus on joskus tuskallista. Itse saan lievitystä tuskaan musiikista. HSP kokee musiikinkin syvemmin kuin "normaali" ihminen. Jaksamista sinulle;)

        https://www.youtube.com/watch?v=nxjXTqu-ltk


      • kesi.vä
        entinenmiäs kirjoitti:

        Ja hyvin riimittelitkin. Onkohan sinulla sama "vika". Liika empaattisuus on joskus tuskallista. Itse saan lievitystä tuskaan musiikista. HSP kokee musiikinkin syvemmin kuin "normaali" ihminen. Jaksamista sinulle;)

        https://www.youtube.com/watch?v=nxjXTqu-ltk

        Kiitos, kyllä tämä tästä. Eilen illalla pitkä pyörälenkki, niin kovaa kuin jaksoin ja sitten uimaan. Pää vedenpinnan alle jäähtymään. Helpotti.
        Olen erityisherkkä ja se on välillä tuskallista. Lohduttavaa tietää, että ruudun takana on joku toinenkin tunteva ja varmaan monia muitakin.


      • eppi2
        kesi.vä kirjoitti:

        Kiitos, kyllä tämä tästä. Eilen illalla pitkä pyörälenkki, niin kovaa kuin jaksoin ja sitten uimaan. Pää vedenpinnan alle jäähtymään. Helpotti.
        Olen erityisherkkä ja se on välillä tuskallista. Lohduttavaa tietää, että ruudun takana on joku toinenkin tunteva ja varmaan monia muitakin.

        Luin joskus Anja Snelmannin artikkelin jostain lehdestä, missä hän kertoo olevansa erityisherkkä.
        Siinä hän kuvasi monipuolisesti, miten monissa ´vesissä´ on soudellut ominaisuutensa takia.
        Jo pelkästään siksi, että oppi ymmärtämään itseään.


      • kesi.vä
        eppi2 kirjoitti:

        Luin joskus Anja Snelmannin artikkelin jostain lehdestä, missä hän kertoo olevansa erityisherkkä.
        Siinä hän kuvasi monipuolisesti, miten monissa ´vesissä´ on soudellut ominaisuutensa takia.
        Jo pelkästään siksi, että oppi ymmärtämään itseään.

        Anjahan opiskeli hiljattain psykoterapeutiksi. Olin ajatellut nyt eläkkeellä osallistua kurssille missä avataan näitä erityisherkän piirteitä ja opitaan ymmärtämään, että miksi.


      • eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

        Anjahan opiskeli hiljattain psykoterapeutiksi. Olin ajatellut nyt eläkkeellä osallistua kurssille missä avataan näitä erityisherkän piirteitä ja opitaan ymmärtämään, että miksi.

        Käsittääkseni ensimmäisenä pitää ymmärtää se, että se on ominaisuus, joka kuuluu persoonallisuuteen. Itse en ole erityisherkkä, mutta yritän ymmärtää ja mietin eräitä henkilöitä lähipiirissäni, ei tiedä.
        Varmaan hyvä ajatus tuo kursseille osallistumisesi.


    • Olenhanhuomannut6

      Kesi.välle. Toivon jaksamista. Ehkä empaattisuus käy liian raskaaksi. Tiedän tällaista. Toisten puolesta ei voi päätöksiä tehdä. Viisaat neuvotkin voi lentää tuuliin. Kun on pahaolo usealla, sotkua ja väärinkäsitystä tulee, ei auta. Lapsia pitäisi voida kuunnella ja mahdollistaa rauhallinen tulevaisuus. Päiväkotiin tai kouluun saattavat viedä mukanaan asioita ja surevat sitten niitä. Uudella puolisolla on paljon totuttelemista. Tuskin helppoa hänelläkään.
      Sinä murehdit, mutta anna heidän päättää ja hoitaa asiansa ja se on heidän elämäänsä, vaikka mielessä kirveleekin. Auttele käytännön asioissa, jos jaksat. Me muut emme tiedä tai tunne tilannetta, joten voimme vain lohduttaa. Pidä itsestäsi huolta. Halauksia.
      En olisi runoon vastannut noin, jos olisin tiennyt.

      • kesi.vä

        Kiitos halauksista ja lohduista. Kyllä tämä tästä, välillä on vaan niin möykyssä että tuntuu kuin jäisi tuleen makaamaan. Sitten kun niistä hetkistä pääsee ei taas seuraavalla kerralla enää muista että selvisinhän minä tästäkäin. Elämä on.


    • Enoletyhmäaloittaja

      Aloittaja ei vissiin tyhmiä ja hohhoijaa aloituksia tee, vaan viisaita ja mukavia. Joskus niitä henkilä kohtaisia asioita on järkevämpi kysyä täältä, kuin ihmisten kanssa naamatusten, koska voivat olla aika arkoja asioita ja niiden leviäminen voi tuoda ongelmia kyseiselle ihmiselle negatiivisen suhtautumisen kautta. Elämän tarinan kertomista, täällä en pidä huonona asiana. Riippuu ehkä asia yhteydestä, mutta joskus on mukava kuulla toisilta ihmisiltä samanlainlaisia kokemuksia elämästä ja jakaa asioita. Oliko tuo joku trolli??Myönnän kolahti vähän itseeni.

      • entinen-vilo-Sohvi-

        Alotus on tahallista ironiaa hipovaa tyhmyyttä,
        tarkotettu herättämään ja piristämään arkiharmaata
        pitkäveteistä ajanhukkaa,

        hunkszista pieni pulustus puhe, ei hunkszi ilkee ole ,
        hänen juttunsa on ilkikurista huumoria,
        lukekaa hänen juttunsa harvalla sihdillä,
        hunkszi on hyväntahtoine jessen hyvä ystävä,,,,,


      • pitisearvata
        entinen-vilo-Sohvi- kirjoitti:

        Alotus on tahallista ironiaa hipovaa tyhmyyttä,
        tarkotettu herättämään ja piristämään arkiharmaata
        pitkäveteistä ajanhukkaa,

        hunkszista pieni pulustus puhe, ei hunkszi ilkee ole ,
        hänen juttunsa on ilkikurista huumoria,
        lukekaa hänen juttunsa harvalla sihdillä,
        hunkszi on hyväntahtoine jessen hyvä ystävä,,,,,

        ....lurps...lurps...lurps....
        Milloin selvä vittuilu ja toisten halveksinta on muuttunut ilkikuriseksi huumoriksi?
        Ihmeesti teitä puolestapuhujia vain riittää.


      • turhake-minnäiki-
        pitisearvata kirjoitti:

        ....lurps...lurps...lurps....
        Milloin selvä vittuilu ja toisten halveksinta on muuttunut ilkikuriseksi huumoriksi?
        Ihmeesti teitä puolestapuhujia vain riittää.

        ....lurps.....lurps......lurps......

        Olet varmaan ihana ihminen,
        otappa kyntiläsi vakanalta ja tule päivänvaloon,
        saat varmasti ihailijota perääsi,


      • jalisäätulee
        turhake-minnäiki- kirjoitti:

        ....lurps.....lurps......lurps......

        Olet varmaan ihana ihminen,
        otappa kyntiläsi vakanalta ja tule päivänvaloon,
        saat varmasti ihailijota perääsi,

        Ja kirjoituksessa aina samat virheet...tsot,,,tsot...


      • fiksu-daami
        jalisäätulee kirjoitti:

        Ja kirjoituksessa aina samat virheet...tsot,,,tsot...

        ei virhe komiassa mitään haittaa,
        lisää mukavia juttuja virheineen, kiinostaa kiinostaa,
        milenkiintoiset jutut on tärkeintä,


    • Puolipilkku

      Huomenta. Täällä on kaikki valot päällä. Kun huomasin, että Lingnelin lihoaminen oli kerännyt 120 kommenttia, sain ajatuksen, että jaksatteko pitää jatkot. En ole lukenut niistä ainuttakaan. Minusta jokainen saa olla sellainen kuin on. Ajattelen pragmaattisesti, riittää: omnia mea mecum porto. Ja melkeinpappi, sinultahan muut saavat avun.
      Tällä hetkellä pidän nimiäiset: puolipilkku

    • minä-ja-muut-aatteli-

      Nonnnniiiiiiiiiiiiiii höpön höpö ketju, taaaaaaasssssch se nähtiin
      suurta turhuutta,
      ajanhukkaa
      kuten kaikki muutki alotukset,
      noi muut alotukset ne vasta tyhmiä onki,
      silmät pyöreenä saa ihmetellä
      ku ihmiset vastailee viisauksiaan tosissaan tyhmiin alotuksiin,

      no onhan se hyvää ilmaista terapiaa, se on myönnettävä,

      jaksaa päivän taas turhuuden ja tyhmyyden seurassa,

      illalla onki taas niiiiiiiii väsyny
      nukahtaa kuin tukki ku illalla sänkyyn kaatuu,
      ittensä viereen saa köllähtää,,,

      • aattelin-vaan

        minä ja muuta aatelit, suomessa, kai niitä on, luulisin,
        hymmm,


    • eksyny-elämänviidakkoon

      Olen kyllästyny, ei jaksa näytellä pirteää,
      näytän tympiän naamani
      oikein happanta naamaa näytän,
      en mä teille ole vihanen,
      olen vain omaan elämääni kyllästyny,
      mistä saisi elämän takasi,
      onko purkissa elämä piilotettuna pillereihin,
      jos on niin mistä semmosia voi hankkia,
      olen elää liian kauan
      liian pitkään,
      kaiken sain mitä olin ikinä elämältä suunitellu saavaniki,

      niin, kai muistatte sen kun kerroin,

      kaiken olen saanu ja kaikki on toteutunu mitä nuorena unelmoin,
      sekö se nyt on vikana,
      kun en hoksannu suunitella elämää puolison kuoleman jälkeen,
      puolisoni sai kutsun yläilmoihin,
      vei elämäni meneessään,
      tänne jätti yksin kulkemaan ,
      olen eksyny elämän viidakkoon,
      en löydä tietä
      kompassi rikki
      hukun tänne, yksin suonsilmään uppoan,
      missä te kaikki muut olette,
      missä kulkee teidän tie,
      miksi en kohtaa teitä,

    • näin-meillä

      Onkos perjantaipullo hankittu,
      ilo irti vaikka sydän märkänis,

    • Puolipiste2

      Eksynyt-elämänviidakkoon: olet todella, todella surullinen. En osaa lohduttaa. Mutta jos osaat kuvitella virtuaalikäden, silittäisin otsaasi, enkä sanoisi mitään. Koska en ole kokenut vastaavaa, en pysty sanomaan, että ymmärrän.

      • "Puolipiste2"

        Höpöti.
        Lörpön.
        Kökköki.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "Puolipiste2"

        Höpöti.
        Lörpön.
        Kökköki.

        H.

        Onko Sinun aina pakko kökköillä?


      • uusi-tie-uudet-voimat

        " Puolipiste2"

        kiitos, yllättäin sait kyyneleet silmiini,

        luulen ,,,,

        tästä moustaan vielä, kuten feelislintu aikoinaan tuhkasta,


      • eppu2 kirjoitti:

        Onko Sinun aina pakko kökköillä?

        "eppu2"

        Tiedät ihan hyvin että ei.
        Kommentti mihin kökköilin oli niin selvää kesivän näytelmää että.
        Menehän tuohon alenpaan kommenttiin keskustelemaan kielen-käytöstä.

        H.


      • kesi.vä
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Tiedät ihan hyvin että ei.
        Kommentti mihin kökköilin oli niin selvää kesivän näytelmää että.
        Menehän tuohon alenpaan kommenttiin keskustelemaan kielen-käytöstä.

        H.

        Etkös vieläkään haistanut sitä jöötiä? Luulen, että yrität nyt itse tai joku noilla liirumlaarumeillaan ratsastaa mun tuskallani. So what, jos pidät minua niin tyhmänä, että alentuisin moiseen, niin se on sun häpeä.


      • kesi.vä
        uusi-tie-uudet-voimat kirjoitti:

        " Puolipiste2"

        kiitos, yllättäin sait kyyneleet silmiini,

        luulen ,,,,

        tästä moustaan vielä, kuten feelislintu aikoinaan tuhkasta,

        Se on muuten fenix-lintu.


      • höh-jopas-jotaki-
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Tiedät ihan hyvin että ei.
        Kommentti mihin kökköilin oli niin selvää kesivän näytelmää että.
        Menehän tuohon alenpaan kommenttiin keskustelemaan kielen-käytöstä.

        H.

        MIKÄSsssh HUNKSZIA NY noin RIIVAA,
        mikä ottaa noin päähän,

        et kai kuvittele turhia,,,,,


      • anteeksi-tyhmyyteni
        kesi.vä kirjoitti:

        Se on muuten fenix-lintu.

        Kiitos tiedosta,

        virheeliselle ihmiselle
        tulee virheitä
        jumala joskus korjaa
        virheellisen ihmisen,
        sitten aikanaan
        siihen asti tulee vain virheitä,
        koittakaa kestää,
        vaikka lujille varmaanki ottaa,


    • Puolipiste3

      Myönnän, että olen huippunaiivi, koska haluan, että hyväntahtoisuus, jos ei voita niin ainakin kilpailee kettuilun kanssa. Minun muroihini ei tänäkään aamuna oli pissinyt kukaan. Asenne on se, ettei kukaan pilaa minun päivääni. Mutta, jos suutun, niin h:i on irti. En jaksa tuhlata energiaa siihen, että feikkaako joku tai näytteleekö=kirjoittaa soopaa.
      Ajattelen että, mitä on kirjoitettu, niin se on siinä. Mielestäni kirjoittaja menettää, jos feikkaa.
      Ja nyt soitetaan totisillatorvilla.....ei mieluummin alttosaksofonilla.
      P.S. Hunksz vaihda murot kaurapuuroon, niin kyllä se siitä.

    • aattelimpa-vaan

      Meitä on moneksi,
      toiset kirjoittaa vilpittömästi syvältä tunteella,
      toiset on epäluuloisia , ikuisia nurisijoita,
      toisten alistajia, epäilijöitä, itsensä korostajia,
      ja muuten vaan ärhäkällä tuulella,
      allekirjoittanu kyllä erottaa huumorin ja aidot tunteet toisistaan,
      kirjoittaja paljastaa aina jotain itsestään ja luonteestaan
      teksti paljastaa aina
      jotain tärkeää kirjoittajan persoonallisuudesta hänelle itselleen
      ja meille muille,
      siksi nämä foorumit on erittäin hyvää terapiaa kaikille ,

    • Puolipiste4

      Saako vaihtaa puheenaihetta? Jos voisitte edustaa Suomea olympialaisissa, minkä lajin edustaja olisit. Sillä nythän on niin, että meidän 60 pitäisi asialle tehdä jotain. Haluaisin olla moukarinheittäjä ja pukea sellaiset urheilutrikoot päälle. Hihih.
      Miks nää kisat on tosi tylsät. Kuvaukset on sellaista silppua. Nyt tuolla mätkii jotkut toisiaan.....

    • Puolipiste5

      Mä en tykkää sanasta terapia, se on kuin yläpuolelta lätkäisty nimilappu: tuollaisia olette...... Mulla ainakaan ei ole mitään diagnosia, joten se siitä.En tykkää. Ei tämä sitä ole. Olen vain löytänyt tämän. Viihdettäpä, mielipiteenilmaisuapa. Piti lähteä kepakkokävelylle mutta meepä nyt, kun satelee. Lähdepä fillaroimaan. Pakkaan ohessa matkalaukkua ja yritän muistaa, että kaikki tulee mukaan. Sitten sääli, että kiukku vaikuttaa aidoimmalta tunteelta täällä. Seuraan olympialaisia laiskahkosti, joten siinä ohessa näpöttelen. Tiedän, että jonain päivänä kyllästyn. Tulipa tästä rosolli.....

      • tuuletus-on-tarpeen

        Rakastan teitä,
        nyt meni överiksi,
        taitaa olla parree lähteä ulos päätä tuulettamaan,


      • terapiasta-o-aina-hyötyä

        Puolipiste5

        miksi sana terapia on huono sana,

        olisiko ilmaisu keskustelutuokio parempi, kuin terapia sana,

        terapiahan on keskustelu lähinnä itsensä kanssa,

        terapeutti keskustelutokiossa joskus komentoi jotain asiaan kuuluvaa
        ja keskustelu, juttelu jatkuu,

        niin ja onhan fysioterapeuttejaki,
        he lähinnä hieroo ja oikoo jäseniä,


    • Puolipiste6

      Joo oon kokenut kyllä hierojan. Pelkkää huutoa. Mutta laavakivillä ok. En fanita terapiasanaa, sitä kun tyrkitään jokapaikkaan. Sanasta terapia nousee yrjön maku suuhun.

      • muumimamma-

        Puolipiste6

        terapia on vain lyhempi sana keskustelusta ,
        oliski sana jutustelu parempisana korvaamaan sanaa terapia, no jaa, oli mietn oli,
        terapia sana ei mua haittaa,
        jos sua haitta niin hyväksyn senki, se on jokaisen oma asia mistä tykkää,


    • Apinat keksii ja heitä Suomessa on paljon.

      • trullitroll

        Tre små troll de leker.


    • Triptrap

      Mietipä terapia-sanaasi. Peikko menee kauppaan ostamaan suihkugeeliä. Peikkopäätyy tuoksuavaan tuotteeseen. Pullossa lukee aromaterapia. Viereisessä pullossa lukee oliivin tuoksuinen geeli. Mikä tekee toisesta litkusta terapeuttisen.
      Toiseksi ihmiset eivät puhu täällä, saatikka puhu itsekseen. Mielestäni tämä on loivaa interaktiivista puuhailua. Tarvitaan ärsyke, jotta joku reagoi. Jos jollakulla on ongelmia, tuskin asiat täällä hoituu. Jotakuta voi helpottaa. Näitä välineitä kun on monia. Skypehän on kiva varsinkin, jos etäisyydet ovat tuhansia kilometrejä. Mutta oispa aika kauheaa, jos nyt jonkun naama pamahtaisi tähän näyttöön tai oma aamunaama sujahtaisi galaksiin, myönnän, että tarvitsisin terapiaa.....

      • terapia-hyvä-sana

        Triptrap,,

        kaikella kunnioituksella, tuo on sinun mielipide, niin olkoon hyvä,
        MUTTA
        joilakuilla asiasta voi olla toinen eriävä yhtäoikea mielipide,


    • Ihan satunnaisena lukijana otan tuohon erityisherkkyyteen osaa koska itse olen juuri sellainen että tunnen ja koen yliherkästi kaikki asiat itkien mitä pienemmistäkin aiheista,niitä ei voi edes kirjata koska sivu ja palsta ei riittäisi siihen.
      On niin vaikeeta säilyttää pokka koska oire voi puhjeta missä vain-aivan yllättäen,pelkästä ajatuksesta.
      Ja panikoin jo valmiiksi kun tiedän että niin voi käydä.Ei ole helppoa mutta onko se väärin,mielestäni parempi niin kuin olla kovis ja pitää kaikki sisällään.Jotkut ei myöskään ymmärrä ja saan toruja että tuo ei ole normaalia enää.
      Mikä sitten on,kyynisyyskö,patoutuneisuus,henkinen paha olo kun ei voi näyttää tunteitaan?!

      • kohtuus-kaikessa-

        "liika on liika sano entinenki morsian ku häävuoteesta karkas "

        siis liika itkeminenki näyttää sivullisesta oudolta,

        herkkyyttä ei tarvi kuitenkaa hävetä,


      • Nokkelat ihmiset, tietysti pärjäävät paremmin jo lähtökohtaisesti ja löytävät ratkaisuja ongelmien kohdatessa. Paitsi kun jotain oikein vakavaa osuu hollille, siinä vahvakin tippuu joksikin aikaa, mutta kun elämän pohja on kunnossa,
        se "kyllä elämä kantaa"löytyy jostain mielen-, ja käytännön sopukoista. Sitä hyvää kun antaa saa varmasti myös takaisin.
        Olkaamme ihmisiä toisillemme, kliseistä mutta totta.


    • Triptrap

      Eihän ihmisiä ole vain kahta laatua, erityisherkkä tai kyyninen. Kyllä suurin osa on siinä välimaastossa., ihan luokittelematta edes hyviin tai pahoihin, mikä olisi melkoista yksinkertaistamista. Moni on saattanut nuorena olla arka, ujo, estynyt, mutta elämän ja kokemusten myötä rohkaistunut. Sehän onnhyvä. Ehkä kun oppii hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, auttaa selviämään. Eikä tämä tarkoita, ettei ota toisia huomioon. Mutta jos kaikessa moittii muita omasta persoonallisuudestaan ja olotilastaan, on aika skutsissa. On tekijöitä, mitkä vaikuttaa, mutta tähän ei kannata jäädä roikkumaan.
      Sitten sellainen kokemus, että kun työelämä on takana, tuntuu että on tilaa useammanlaatuisille tunteille. Työssä on kuitenkin jonkinlainen rooli ja paine jaksajaksajaksa.....siinä ei hirveästi herkistellä, siinä oravanpyörässä. Ja eihän se herkkyys edes kaikilla näy päälle. Voi olla, että olet vuosikaudet niellyt kaikenlaista ja pääset eläkkeelle, on se todella vapauttava muutos. Kyllähän ihminen piilottelee sitä ominta minää, suojellakseen itseään, ettei tule loukatuksi, rikotuksi.

      • kesi.vä

        Tuota herkkyyttä/yliherkkyyttä on niin monenlaista ja moniasteista. Mulla on tunneherkkyys eli pystyn samaistumaan toisen ihmisen tunteisiin. Aistiyliherkkyyttä mulla on sen verran, että mun pitää nukkua pimeässä, hiljaisessa ja viileässä.
        Yleensä pystyn nykyisin hallitsemaan herkkyyttäni. Tuo tietenkin, kun olin viettänyt heinäkuun lapsenlapsien kanssa ja sitten en pääsekään Robinin konserttiin toisen kanssa, sattui lapsen puolesta minuun. Nyt uskon, että tilaisuuksia vielä tulee viedä hänet sinnekin.
        Se on totta triptrap, että nyt eläkkeellä on tilaa uusillekin tunteille. Syksy tuo harrastuksia tullessaan eikä pähkäile muide ongelmia.


      • kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

        Tuota herkkyyttä/yliherkkyyttä on niin monenlaista ja moniasteista. Mulla on tunneherkkyys eli pystyn samaistumaan toisen ihmisen tunteisiin. Aistiyliherkkyyttä mulla on sen verran, että mun pitää nukkua pimeässä, hiljaisessa ja viileässä.
        Yleensä pystyn nykyisin hallitsemaan herkkyyttäni. Tuo tietenkin, kun olin viettänyt heinäkuun lapsenlapsien kanssa ja sitten en pääsekään Robinin konserttiin toisen kanssa, sattui lapsen puolesta minuun. Nyt uskon, että tilaisuuksia vielä tulee viedä hänet sinnekin.
        Se on totta triptrap, että nyt eläkkeellä on tilaa uusillekin tunteille. Syksy tuo harrastuksia tullessaan eikä pähkäile muide ongelmia.

        Höpöti!
        Köpöti!
        Et viittis, tämä on niin kesi.vää!

        (Laitoin valmiiksi, ettei tarvii heti aamusta kököttää.)


      • ent.siivoojaparka
        kesi.vä kirjoitti:

        Tuota herkkyyttä/yliherkkyyttä on niin monenlaista ja moniasteista. Mulla on tunneherkkyys eli pystyn samaistumaan toisen ihmisen tunteisiin. Aistiyliherkkyyttä mulla on sen verran, että mun pitää nukkua pimeässä, hiljaisessa ja viileässä.
        Yleensä pystyn nykyisin hallitsemaan herkkyyttäni. Tuo tietenkin, kun olin viettänyt heinäkuun lapsenlapsien kanssa ja sitten en pääsekään Robinin konserttiin toisen kanssa, sattui lapsen puolesta minuun. Nyt uskon, että tilaisuuksia vielä tulee viedä hänet sinnekin.
        Se on totta triptrap, että nyt eläkkeellä on tilaa uusillekin tunteille. Syksy tuo harrastuksia tullessaan eikä pähkäile muide ongelmia.

        Miten on pohjimmaltaan?
        Samaistuitko lapsen tunteeseen, vai itkitkö omaa pettymystäsi?
        Ehkä lapsella on jotain muuta mukavaa tiedossa sen konsertin sijaan, eikä hän sitä konserttia jäänyt suremaan hetkeä kauemmin niinkuin sinä.


      • kesi.vä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten on pohjimmaltaan?
        Samaistuitko lapsen tunteeseen, vai itkitkö omaa pettymystäsi?
        Ehkä lapsella on jotain muuta mukavaa tiedossa sen konsertin sijaan, eikä hän sitä konserttia jäänyt suremaan hetkeä kauemmin niinkuin sinä.

        Kyllä lapsella on varmaan tekemistä konsertin aikanakin. Hän lienee jo unohtanut koko konsertin. Kyllä se itkijämummon omaa pettymystä taisi olla suurimmalta osin ja se, että lapsi kokee pettymyksen.
        Hitsi, kun jotenkin vaan kantaa noita pikkuisia sydämessään koko ajan.
        Onneksi on hyvät kelit ja fillarin renkaisiin saa ilmaa :)
        P.S. Kiitos esp, kun haastat mut ajattelemaan.


      • ent.siivoojaparka
        kesi.vä kirjoitti:

        Kyllä lapsella on varmaan tekemistä konsertin aikanakin. Hän lienee jo unohtanut koko konsertin. Kyllä se itkijämummon omaa pettymystä taisi olla suurimmalta osin ja se, että lapsi kokee pettymyksen.
        Hitsi, kun jotenkin vaan kantaa noita pikkuisia sydämessään koko ajan.
        Onneksi on hyvät kelit ja fillarin renkaisiin saa ilmaa :)
        P.S. Kiitos esp, kun haastat mut ajattelemaan.

        Tiedän minä äitinä minkälaista on kantaa lapsen huolia ja murheita niskassaan vaikka toinen jo on unohtanut koko jutun ja mennä porskuttelee eteenpäin tralla-lalla-laa ...
        Kerran oltiin menossa lomalle Suomeen ja likat olivat pakanneet omiin reppuihinsa kaiken, mikä heille oli arvokasta loman aikana. Satamassa tuli nuoremmalle kamala itku ja parku, kun huomasi oman reppunsa jääneen kotia, lompakko, kamera, freestyle, kasetit ... ja kaikenlaiset muut arvokkaat.
        No mehän vanhemman likan kanssa oltiin myös ihan murheen murtamia.
        Laivaan mennessä oli valokuvaaja portilla. Vieläkin piruttaa, kun katselee sitä kuvaa, missä me vanhemman likan kanssa ollaan kuin hautajaisiin menossa ja niinkuin kannettaisiin koko maailman tuskaa päällämme. Nuorempi, se repun unohtaja, säteilee siinä suu leveänä niikuin elämä olisi silkkiä vaan. Itse hän sitten ihmetteli kuvan nähdessään, että miks te ootte tuon näköisiä. No se sun reppu ... Ai nii, joo, mä olin jo unohtanu.


      • kesi.vä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tiedän minä äitinä minkälaista on kantaa lapsen huolia ja murheita niskassaan vaikka toinen jo on unohtanut koko jutun ja mennä porskuttelee eteenpäin tralla-lalla-laa ...
        Kerran oltiin menossa lomalle Suomeen ja likat olivat pakanneet omiin reppuihinsa kaiken, mikä heille oli arvokasta loman aikana. Satamassa tuli nuoremmalle kamala itku ja parku, kun huomasi oman reppunsa jääneen kotia, lompakko, kamera, freestyle, kasetit ... ja kaikenlaiset muut arvokkaat.
        No mehän vanhemman likan kanssa oltiin myös ihan murheen murtamia.
        Laivaan mennessä oli valokuvaaja portilla. Vieläkin piruttaa, kun katselee sitä kuvaa, missä me vanhemman likan kanssa ollaan kuin hautajaisiin menossa ja niinkuin kannettaisiin koko maailman tuskaa päällämme. Nuorempi, se repun unohtaja, säteilee siinä suu leveänä niikuin elämä olisi silkkiä vaan. Itse hän sitten ihmetteli kuvan nähdessään, että miks te ootte tuon näköisiä. No se sun reppu ... Ai nii, joo, mä olin jo unohtanu.

        Tänään mä olen taas muistanut; tunteeni ovat mun omiani.
        Puhelut molemmile tyttärilleni, ei huolen häivää. Tämmönen höpänpömppä mummo.


    • ei-tyhmä-ollenkaa

      Tämä alotus ainaki on tavallista fiksumpi alotus,
      kuten huomaatte kun luette koko ketjun,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe