Saanko jo kytkeä jouluvalot?

Siinä tuo kysymys tulikin.

67

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yök, yök yök, elä vielä. Venetsialaisvalotkin on vielä kytkemäti :):

      • Entäs jos laitan vilkkuvalot? Ne olisi ikään kuin kompromissi, puolet ajasta päällä, puolet sammuneina.


      • hmp.f kirjoitti:

        Entäs jos laitan vilkkuvalot? Ne olisi ikään kuin kompromissi, puolet ajasta päällä, puolet sammuneina.

        Hyiiiiiiiiiiiii, aina vaan pahenee. Minusta jouluvalot ovat värittömän valkoiset tai keltaiset ja jatkuvapaloiset, ei vilkkuvat. Uudenvuodenvalot on erikseen. Kyllä sininen valo valkoista lunta vasten on jouluna kiva.


      • valoapimeäänjo

        laita ihmeessä valot vaan palamaan, koska illat jo pimeitä. ei missään ole kielletty valojen käyttö tähän aikaan.


      • valoapimeäänjo kirjoitti:

        laita ihmeessä valot vaan palamaan, koska illat jo pimeitä. ei missään ole kielletty valojen käyttö tähän aikaan.

        Ei ole kielletty, mutta joku ylivaloitus kai tulee yöttömän yön jälkeen ihmisille, kun syysvalot aiheuttaa näppylöitä ja kiihottaa oksennusrefleksejä.

        Tämä on pimeä ja iloton kansa :)


      • mitenkä.muuten

        Eikä ole viime yönäkin kuulin ilonpitoa pikkutunneille saakka, valoisaa aikaa riittää vielä yllinkyllin. Mulla on silmien yläpuolella luomet vai nukkuuko joku silmät auki.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ei ole kielletty, mutta joku ylivaloitus kai tulee yöttömän yön jälkeen ihmisille, kun syysvalot aiheuttaa näppylöitä ja kiihottaa oksennusrefleksejä.

        Tämä on pimeä ja iloton kansa :)

        Jouluvalot on jouluvalot ja en kylä kestä että niitä poltettaisiin syksyllä. Syksyksi on ihan omat valonsa ja kynttilänsä.


    • esim.aloittajaan

      Joko olette aloittaneet jouluvalmistelut.

      • Ei, mutta vois kyllä. Vähän katsella sillä silmällä pukinkonttia, että voiko sinne jotain tehdä itse. Kunhan tomsku-aika on ohi, taidan pistää sinne pari purkkia vihreitä säilöttyjä tomaatteja.

        Sukkia voisi alkaa värkkäämään.


    • Saat, ole hyvä!
      Olen iltaisin, kun jo hämärtää, sytyttänyt led-pyramiditorniin valot.
      Ei ole liian kirkasta, muttei tarvitse pimeässä olla.

      • Kuka söi mun kommenttini? Kirjoitin jo, että nyt jos koskaan tarvitaan sitä valoa, kun ei ole luntakaan.

        Ehkä pitää laittaa valot päälle, että mun kommenttini näkyy :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Kuka söi mun kommenttini? Kirjoitin jo, että nyt jos koskaan tarvitaan sitä valoa, kun ei ole luntakaan.

        Ehkä pitää laittaa valot päälle, että mun kommenttini näkyy :)

        "Kuka söi kesävoin" :), totta mooses, hämärässä ja pimeässä valoa eniten kaipaa ja tarvitaan.
        Kynttilät!!


    • ad_ventti

      Tota...olisiko ne pitänyt sammuttaa ??

      • Hyvä sinä! :)) Jollainhan ne sähköntuottajatkin on elettävä, sitä tavaraa kun tulee kuitenkin tasaisesti, käyttääkö kukaan sitä vai ei.


    • valonkultainenmies

      Ole hyvä. Vaikka koko sirkusvalot.
      Minulla mökillä on jouluvaloja(kin) läpi vuoden. Tarpeen aikaan pistoke rasiaan ja joulu on tullut, ilman lumiakin kelpaa. Onhan minulla Lumia puhelinkin.
      Mitä järkeä olisi irrottaakaan esim kattolistoissa kiertäviä valoketjuja esim keväällä ja naputella ne takaisin syksyllä.

      • Kiitos. Meillä iskä laittoi aina jouluvalot kuuseen kun olin pieni, sellainen kotikutoinen, jokseenkin vaarallinen lenkki, missä oli erivärisiä suuria lamppuja. Kun viime talvena näin perheenisän vetämässä ulkokaton rajaan putkivaloja, tuli lämmin fiilis siitä, että siinä on Kunnon Isä :)

        Että kyllä säkin aika kultainen taidat olla.


    • Mainiosti voi jo sytyttää,
      lasipurkit terassilla ja ledmyyttyjä niissä.
      Valaisevat jo kummasti pimeää elokuuta.

      • LEDit on hieno keksintö, säästää sähkökuluissa. Tai siis, saa enemmän valoa samalla rahalla :)


      • hmp.f kirjoitti:

        LEDit on hieno keksintö, säästää sähkökuluissa. Tai siis, saa enemmän valoa samalla rahalla :)

        ...ja jotenkin ne tuntuvat turvallisilta, eivät kuumene kuin jotkin muut kynttilävalot.
        Ne uskaltaa jättää vaikka yöksikin loistamaan...


    • Minulla roikkuu väritön tuikkukappa parvekkeella ympäri vuoden. Ajastimella säädän valaisuajan pimeän alusta muistaakseni kello 00.30:een tai yhteen asti. Valokappaa rajaa mielestäni omaa reviiriäni ja näyttää minusta ihan mukavalta. Joku muukin on kertonut arvostavansa "kustantamaani pimeän kauden piristystä".

      • Laitoin itse kaksi valosarjaa terassille, kun meillä oli rapujuhlat. Yksi valkoinen ja toinen värillinen. Pujotin ne kahden aurinkovarjotolpan väliin, niin että roikkuvat kolmen pöytäni yläpuolella. Aurinkovarjot poistin, toinen on rikki ja toinen pitää kuitenkin pestä. Näyttää vähän laivalta :)

        Ei ne vielä joka ilta ole päällä, silloin vaan kun haluan mennä sinne istuskelemaan. Kohta laitan. Jos joku valittaa, pistän ne vilkkumaan.


    • Puolipilkku

      Olin eilen illalla Anttilan jämämyyjäisissä hyräilin hyy-vää-ää-ii-i-il-taa-hyy-vää-ii-i-il-taa...... tuli niiiin jouluinen olo....
      Valot palamaan vaan...

      • Kiitos luvasta, vieläkö siellä myydän jotain Anttilassa? En ole viitsinyt sinne ruuhkaan lähteä, kun kuulin että alennettuja tuotteita ei oikein ollut.


      • Puolipilkku

        Aika vähissä oli. Surullinen näky. Taas tuhottu yks brändi ja duunipaikat siinä samassa.


    • Jotainrajaa

      Kyllähän valoja voi pimeään iltaan laitaa,MUTTA ei todellakaan jouluvaloja.

      • Löytyihän täältä joku muukin joka ei ymmärrä JOULUvalojen laittamista elokuun puolivälissä. Mulle ainakin tulee niistä joku angsti jos joulukyntteliköt on kesällä ikkunalla tai muu JOULUKORISTELU esillä, viimeinen niitti olisi kuusi. Mulle tulee silloin mieleen sellainen et ihminen on jotenkin jäänyt ulos ajasta, ei enää tiedä onko kesä vai talvi, joulu vai juhannus tai muutoin vaan lakannut välittämästä. Tulee siis paha mieli sen huushollin omsitajan puolesta, siis onko kaikki hyvn.


      • Mikä ero on jouluvalolla ja syysvalolla?? Sen mä tajuan, jos kuusen ympäri niitä pujottaa että näyttää jouluiselta, mutta noin muuten?

        Siilimuorille, ihan turhaan angstailet. Jos jollain ei ole kaikki hyvin, et sä sille mitään kuitenkaan mahda. Ja meidän lapset sanoi tässä kerran kuorossa, että ovat oikeastaan kiitollisia siitä että elämänsä ei ole ollut helppoa. Nyt osaavat suhteuttaa vastoinkäymisiä sen mukaan, osaavat olla kiitollisia siitä mitä on. Onhan ne kriisit raskaat, mutta minäkään en olisi ilman yhtäkään niistä. Ehkä mä en kaikkeen pysty sellaiseen kuin joku muu, mutta toisaalta on tämä syvä kiitollisuus elämälle.


      • KertokaaPlease
        siilimuori4 kirjoitti:

        Löytyihän täältä joku muukin joka ei ymmärrä JOULUvalojen laittamista elokuun puolivälissä. Mulle ainakin tulee niistä joku angsti jos joulukyntteliköt on kesällä ikkunalla tai muu JOULUKORISTELU esillä, viimeinen niitti olisi kuusi. Mulle tulee silloin mieleen sellainen et ihminen on jotenkin jäänyt ulos ajasta, ei enää tiedä onko kesä vai talvi, joulu vai juhannus tai muutoin vaan lakannut välittämästä. Tulee siis paha mieli sen huushollin omsitajan puolesta, siis onko kaikki hyvn.

        Miten erottaa joulukynttilät tavallisista kynttilöistä tai kynttiläjaloista?


      • KertokaaPlease kirjoitti:

        Miten erottaa joulukynttilät tavallisista kynttilöistä tai kynttiläjaloista?

        Joulukynttilöissä on tonttuja ja havuja ja enkelitäkin. Joulukyntteliköt on tyypillisimmillään kolmionmalliset, mitä nyt joka ikkunalla näkyy joulunaikoihin miltei joka ikkunalla.Kuusenkynttilät nyt kaikki erottaa :). Riittikö?


    • Kuinka ollakaan, pistin tänään iltapalan ajaksi ja vähän ylikin 9-haaraiseen kynttelikkööni tulet. Siinä on ihan oikeat ns. kuusenkynttilät, sellaiset pienet. Oli sievää pimeässä illassa vaikka keittiön pöydän ääressä syötiinkin - isännän tosihyvää sienipizzaa etc., paitsi että kukas ne sienet kerää ja esivalmistelee jollen minä!

      Laitetaan valoja ja kynttilöitä valaisemaan pimeitä iltoja, mutta ei vielä kutsuta niitä jouluvaloiksi, eihän ;-))

      • anna.palaa.peipi

        nokea häkää keuhkosyöpää sisällä polttamiset
        jatkakaa


      • Saimantakaa, eiei, olkoon valot vaikka myöhäisiä juhannusvaloja mun puolesta :))

        Kynttilöitä saa tosiaan ruveta polttamaan, se on suorastaan ihkua. Paitsi meillä on yhdet mitkä ei polteta ennen kuin ne pölyyntyy. Rakensin yhdelle seinälle sommistelun missä on vanhat kulahtaneet peilit, ja niiden alla pienet hyllyt missä on kynttilät. Stokkasta löysin täydelliset kynttilät siihen, isot ja pyöreät, satiinimainen pinta. Pojallakin on näköjään silmää tällaiselle, sanoi että poltetaan ne puoli tuntia, niin näyttää siltä kuin meillä olisi varaa käyttää näin kalliita kynttilöitä :))


    • tennarifani

      Valoa tarvitaan. Tennistä telkkarista, kannatan Rafael Nadalia.

      • veikkavennamoinen

        eiks kukaan kannata rafael paasiota enää???


      • Ja terassille kännykän valo.


    • rtyry
    • Banaanit ovat sinulle tarpeen.

      • ;DD aamun ekat naurut, kiitos :)


    • Saa kytkeä jouluvalot jos sellaiseksi kokee led-valotsarjan joka esim. minulla on olohuoneen ikkunan kukkalaudan alla. En lukenut aloitusta ja kun avasin sen sattui kiva yhteensattuma, laitoin valot tänään ekä kerran päälle sitten viime talven, yötä nyt unimaan ; ))

      • Alkaakin olla niin pimeetä jo, toisaalta mun mielestä pieni hämärä on vaan kodikasta, just yhdistettynä johonkin tunnelmavalaistukseen. Olkoon se sitten mikä vaan. Valosarjoilla saa helposti vaikka mitä aikaiseksi.

        Sain kerran paperinarusta tehtyjä isoja palloja, minne oli valosarja tungettu sisään. Se oli hieno, mutta arka kapistus. Katselin pinterestistä että sellaisen voisi tehdä itsekin, ilmapallon avulla.


      • hmp.f kirjoitti:

        Alkaakin olla niin pimeetä jo, toisaalta mun mielestä pieni hämärä on vaan kodikasta, just yhdistettynä johonkin tunnelmavalaistukseen. Olkoon se sitten mikä vaan. Valosarjoilla saa helposti vaikka mitä aikaiseksi.

        Sain kerran paperinarusta tehtyjä isoja palloja, minne oli valosarja tungettu sisään. Se oli hieno, mutta arka kapistus. Katselin pinterestistä että sellaisen voisi tehdä itsekin, ilmapallon avulla.

        Minulla on paperilyhtyjä, nekin ovat mukavia syksyllä.
        Ostin viime talvena kirkasvalolampun, se on vähän liiankin kirkas, kuulemma on hyväksi kun pitää päällä jonkin aikaa silloin kun päivä on lyhyt.


    • kylmätotuus

      Oi jospa ihmisellä ois joulu ainainen.....

      Sytytä vaan, mutta älä sellaisia diskovaloja, minä pyydän.

      Nimim. "ad_ventti" lohkaisikin hyvin, että olisiko ne pitänyt sammuttaa.

      Itsekin ajattelin viime joulun jälkeen, että enkö voisi jättää muovisen joulukuusen kököttämään paikoilleen. Siinähän se olisi valmiina seuraavaksi jouluksi.

      Miksi se pitää riisua koristeistaan, laittaa kasaan ja raahata varastoon? Aivan turhaa työtä.

      Sama juttu pääsiäiskoristeiden ja vappuhörtöjen kanssa.

      Eikös jossain laulussa lauleta? "Nythän on pääsiäinen, nythän on pääsiäinen, jouluun asti sitä kestää."

      Tuskinpa ne eri juhlien koristeet alkavat riidellä keskenään, vaikka olisivatkin yhtäaikaa esillä.

      Voisihan sitä vaihtelun vuoksi heitellä serpentiiniä kuuseen ja ripustaa vappupalloja oksille.

      Ruokapuoltakin voisi muunnella.
      Mikä estää syömästä jouluna lammasta ja mämmiä tai pääsiäisenä kinkkua, erilaisia laatikkoruokia ja karjalanpaistia. Kyytipojaksi kotisimaa tai kotikaljaa. Ne kelpaavat ruokajuomiksi kaikkiin juhliin.

      Parin kuukauden kuluttuahan joululaulut alkavat raikua kaupoissa. Siihen on menty, valitettavasti.

      • Mulla on sellainen pieni kutina, että elämä ei ole tehty olemaan helppo. Mitä enemmän töitä sen eteen joutuu tekemään, sitä rakkaammaksi se tulee. Että eipäs laiskotella sen joulukuusen siellä :)

        Joulua on niiiin kivaa laittaa, koristella ja hössöttää, mutta yhtä lailla on kivaa panna se takaisin kaappiin. Saa taas nauttia vähän pelkistetymmästä ja koruttomasta.

        Joskus luin näillä palstoilla naisesta, jolla oli tapana tarjoilla joululaatikoita juhannuksena, ja koristella pöytä pakastetuista lumipalloista :) Nykyisin kesäkuut ovat niin viileätkin, että ei ne ihan heti sulaa.

        Mun puolesta joulu saa tulla kauppoihin aikaisemminkin. Se on niin rakas juhla.


      • bessie-
        hmp.f kirjoitti:

        Mulla on sellainen pieni kutina, että elämä ei ole tehty olemaan helppo. Mitä enemmän töitä sen eteen joutuu tekemään, sitä rakkaammaksi se tulee. Että eipäs laiskotella sen joulukuusen siellä :)

        Joulua on niiiin kivaa laittaa, koristella ja hössöttää, mutta yhtä lailla on kivaa panna se takaisin kaappiin. Saa taas nauttia vähän pelkistetymmästä ja koruttomasta.

        Joskus luin näillä palstoilla naisesta, jolla oli tapana tarjoilla joululaatikoita juhannuksena, ja koristella pöytä pakastetuista lumipalloista :) Nykyisin kesäkuut ovat niin viileätkin, että ei ne ihan heti sulaa.

        Mun puolesta joulu saa tulla kauppoihin aikaisemminkin. Se on niin rakas juhla.

        Mitkä laatikot ovat "joululaatikoita"? Lanttulaatikko on minulle ympärivuotinen ruoka, karjalanpaistin kanssa melkein 'pakollinen'. Kovin usein en nykyään tee, mutta ilman muuta tekisin vaikka vappuna jos se kuvioihin muuten sopisi. Porkkanalaatikon kanssa sama, se vain ei ole ollut yhtä suosittua kuin lanttulaatikko joten ei ole tullut tehtyä.
        Sellainen tuntuma minulla on, että molempia laatikoita on aiemmin aika yleisesti syöty muulloinkin kuin jouluna, olisiko vähän uudempi suhtautuminen tämä että niitä pidetään 'vain' jouluruokina?


    • anna.mun.kestää

      Akkojen vouhotusta

      • Hippien-huimaannusta

        Olkoon akkojen vouhotusta. Pääasia, ettei ole Vokkien vouhotusta, haluavat kieltää Joulunkin ja tilalle joulu-burkha akoilleen: mustana kuin hautajaiskaapu.


      • sitäkin
        Hippien-huimaannusta kirjoitti:

        Olkoon akkojen vouhotusta. Pääasia, ettei ole Vokkien vouhotusta, haluavat kieltää Joulunkin ja tilalle joulu-burkha akoilleen: mustana kuin hautajaiskaapu.

        Ei kukaan voi joulua kieltää, vokkipannun otin aamulla esille ruuan laittoa varten.
        Burkha-asu tekee naisen salaperäiseksi, mitähän asu kätkee onkuin yllätys muna.


    • mimmimum-..mi

      Valot ovatkin nykyään sisustusvaloja.....niitä voi käyttää aina... ei niissä mitään joulun leimaa ole....(vitsi) Itsellä kaksi valosarjaa ....toinen valkoisia palloja.....toinen pieniä metalli sydämiä...

      • Olen kituutellut niiden jouluvalojen kanssa vuosia, sinnitellyt pimeässä ja laittanut valosarjat vasta pikku-jouluna. Siinä on kieltämättä oma hohtonsa, kun kärsii ensin vähän ja sitten saa.... :)) Ja traditiot on mulle tärkeät, että tehdään jotain suunnilleen edes samalla tavalla. Joku turvallisuus-juttu siinä hommassa?

        Mutta tuo rapujuhlavalo on niin hieno. Pitäiskö kuitenkin joustaa..


      • hmp.f kirjoitti:

        Olen kituutellut niiden jouluvalojen kanssa vuosia, sinnitellyt pimeässä ja laittanut valosarjat vasta pikku-jouluna. Siinä on kieltämättä oma hohtonsa, kun kärsii ensin vähän ja sitten saa.... :)) Ja traditiot on mulle tärkeät, että tehdään jotain suunnilleen edes samalla tavalla. Joku turvallisuus-juttu siinä hommassa?

        Mutta tuo rapujuhlavalo on niin hieno. Pitäiskö kuitenkin joustaa..

        "humps"


        Selvitäpä tuokin KELA:ssa.
        Turhaa meidän päätämme vaivailet asiasta josta emme osaa tarkasti sanoa yhtään mitään.

        H.


      • mimmimum-..mi

        Niin kyllä joulunjuhlavalot pitää olla vain jouluna....on se totta... Noita sisustusvaloja tuntuu suosivan nuoret naiset....kun noita blogeja seurailee joskus....on ne aina paikassaan tunnelmallisia ja toimii myös yövaloina....(vessaan menijöille)....


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"


        Selvitäpä tuokin KELA:ssa.
        Turhaa meidän päätämme vaivailet asiasta josta emme osaa tarkasti sanoa yhtään mitään.

        H.

        Niin, miten muuten tuo kela? Ennen vanhaan oli niin, että jatkokelan kaapelia piti vetää ulos koko pituudeltaan, tai johto kuumeni. Mitä sanoo tähän KELA-assistentti hunksz?


    • vuoden-aikoja

      Näin pitkä ketju jouluvaloista vielä keskellä kesää " onkos tullu joulu keskelle kesää " ei hassumpaa sitä jouluna juhannuskokko ja mämmiä.

      • Olisiko tämä jotain sellaista small talkia, pikkupuhetta. Muillakin tylsää tai tietty vaihtoehtoisesti ovat vaan hyväntahtoisia. Aika lailla riidaton alkaa palsta olla, mikä tietty on tosi hyvä homma. Onkohan kaikki kunnossa kaikilla....


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Olisiko tämä jotain sellaista small talkia, pikkupuhetta. Muillakin tylsää tai tietty vaihtoehtoisesti ovat vaan hyväntahtoisia. Aika lailla riidaton alkaa palsta olla, mikä tietty on tosi hyvä homma. Onkohan kaikki kunnossa kaikilla....

        Kaikki hyvin ainakin täällä Savossa.

        Juuri hetki sitten lopetin marjasavotan ja nyt Hui Lai Len.


    • Anna palaa, onko led lamppuja.
      Sähkölasku menee E-laskuna tililtäsi, ei tunnu niin pahalta, siinä on se siirtomaksu pirullisen iso.
      Illat ovat jo pimeämpiä, en ota kynttilöitä, enkä vahvasti maustettua teetä vielä esiin. Lokakuussa sitten- myös tervatonttu esiin silloin. Yritän pitää elämän vuosijärjestystä yllä, nyt alkavat harrasteet seuraavaksi (maksullisia)

      • Tuosta sähkön siirtomaksusta jos yksinkertaistaisi tulkintaa. Kun se on kiinteä yhteys niin eikö se siirry koko ajan, miksi se pitää siirtää joka laskussa erikseen.

        Kyllä tiedän, että korjausinvestointeja monimuotoisesti sähköyhtiöt joutuvat tekemään, kun myrskyt lisääntyvät ja voimistuvat.Siirretään kaapeleita maihin ym. uudisrakentaminen jo tekee kaiken niin, maaseutuhan meillä kärsii etäisyyksien takia.
        Ryöstäytyi vähän, jouluvaloista lähti................


      • kawe kirjoitti:

        Tuosta sähkön siirtomaksusta jos yksinkertaistaisi tulkintaa. Kun se on kiinteä yhteys niin eikö se siirry koko ajan, miksi se pitää siirtää joka laskussa erikseen.

        Kyllä tiedän, että korjausinvestointeja monimuotoisesti sähköyhtiöt joutuvat tekemään, kun myrskyt lisääntyvät ja voimistuvat.Siirretään kaapeleita maihin ym. uudisrakentaminen jo tekee kaiken niin, maaseutuhan meillä kärsii etäisyyksien takia.
        Ryöstäytyi vähän, jouluvaloista lähti................

        Sähköä saattaa siirtää eri firma kuin se, mistä tilaat sähkösi. Ne joutuu vissiin vähän eri aikoina katsomaan mistä sitä saa. Joku esim. vesivoimalaitos ei tuota sähköä tasaisesti, ja joudutaan ohjaamaan muualta välillä.

        Lisäksi saattaa tulla joku vika jonnekin, just joku myrsky tai lunta tai jotain. Silloin ne siirtää sähköä eri kautta, jos vaan pystyvät. Ei tuo sähköverkko ole mikään halpa investointi. Sähköasemia, muuntimia, erotinasemia... kauko-ohjattuja vempeleitä. Ja mieti mikä määrä kaapelia. Eikä ne edes kestä ikuisesti.


    • Kyllä yöt ovat jo pimeitä, minulla on ikkunalla aurinkokennolamppu, se syttyy aina pimeän tullen, palaa monta tuntia.
      Mökillä on pimeällä oltava jokin valo yöllä, varsinkin jos olen yksin. En ihan vielä jouluvaloja sytyttäisi.

      • Ihan pilkkopimeä on ahdistavaa. Toisaalta katuvalo tekee että pimeä on entistäkin pimeämpi :)


    • Kuusinkynttilöin

      Emme elä totalitäärisessä maassa, jossa yksilön oikeuksia rajoitettaisiin. Senkun ripustat jouluvalosi. Kukapa sinua estäisi?
      Saatat vai itse niihin kyllästyä ennen aikojaan.

      • No eipä kukaan estä, ei. Eikä kukaan estänyt keskustelemastakaan siitä :)


    • Aina.liekeissä

      Minä en ota pois jouluvaloja paitsi silloin kun on jotain remontointia tai maalaamista sillä tienoolla. Nytkin palavat iloisesti. Ovat värittömät niin että paremmin voisi sanoa vaan valoiksi.

      • Mulla pitää olla siistit paikat, mitä ei käytetä, se poistetaan. Vaikka vain väliaikaisesti.


    • hankaussähkö

      Jo sytytti, sanoi akka, kun kissalla pöytää pyyhki.

      • Tuota varten pitää olla kunnon työrukkaset, hitsaushanskat tai jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe