Suzuki GSX-R 750 lähes aloittelijalle

Ihan joku vaan

Elikkäs on tullut harkittua tuollaista pyörää vm. 2000 etiä päin. Ei ole koeajoa pyörästä ja kuuleman mukaan pyörä on aika tehokas, ehkä jopa liian tehokas meikäläiselle. Ajokokemus jää sille tasolle, että on tulllut ajeltua ipanana mopolla ja 18:sta ikä vuoteen asti kevarilla ja monttupyörällä ja sen jälkeen kaks pyöräset on jääny päivittäisen pyöräilyn varaan. Nykyisin olen 21 vuotias, eli kolmeen vuoteen en ole ajanut millään mp:llä.
Onko Suzuki GSX-R 750 liian kova peli siis allekirjoittaneelle... ?
En oikein osaa vielä tässä vaiheessa talvea hahmottaa pyörän tehokkuutta.

Olisi tarve myös välillä kyydittää emäntää pyörällä.

13

3086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pave

Kyllähän se riippuu paljolti itsestäsi onko se liian tehokas vai ei. Tarkoitan sitä että osaatko/haluatko ajaa varsinkin alussa rauhallisesti, etkä heti pyörän saatuasi väännä ns. hanoja kaakkoon.
      Jokainen pyörähän on tappopeli väärin käytettynä, mutta oikein käytettynä mukava harrastuspeli.
      Jos olet rauhallinen ja ajatteleva niin jos ostat heti sellaisen pyörön kuin haaveilet/haluat niin eipähän heti tarvitse olla vaihtamassa.

Eihän niitä pyörän kaikkia tehoja silti tarvitse jatkuvasti käyttää, sillä isolla pyörällä kyllä pystyy ajamaan täysin rauhallisesti jos vain on itsellä halua.

• motoristo

Samaa mietlä kuin Paavo. Lisään vielä:

-Gixxeri on kaikkein suorituskykyisimmästä ja ärhäkimmästä päästä.

-minkälaista on ajokäyttäytymisesi autolla? Pettääkö harkinta koskaan, joskus, usein? Oletko hengissä tuurilla? Suorituskykyisimmätkään ajamani pyörät eivät karkaa käsistä vahingossa, mutta harkinta helposti pettää.

-tahdotko nimenomaan täyskatetun sportin? Minä kyllä tahtoisin, mutta jokainen kaato, pysähdyksissäkin, maksaa n. tonnin, ja vakuutus on kallis ilman menenettyjä bonareitakin. Kyykky kaupunkiliikenteessä vaatii myös vähän totuttelua.

Hyvä pyörä sen pitäisi olla, ei siinä mitään.

• vaan, mutta

Tuskinpa tuollaista kukaan vakavissaan voi kokemattomalle nuorelle miehelle eka pyöräksi suositella.
      Jos tuntuu, että moinen sporttikyykky on hommattava, niin jäitä hattuun. Tehokas pyörä karkaa käsistä yllättävän helposti.

• Ihan joku vaan

Liikenteessä olen rauhallinen ja noudatan kyllä rajoituksia joten ei voida puhua enää tarpeesta näyttää toiselle kulkeeko mopo tai auto.

Täytyy harkita asiaa ja kenties käydä koeajamassa ko. pyörää keväämmällä jos kuulopuheet eivät ole saanet mieltä muuttumaan.

• Capo

Vaikka kyykky onkin sun toivepeli, suosittelen avoimin mielin koeajamaan keväällä myös esim. tollaista peruspyörää tyyliin Bandit,Hondan CB:t, Jammullakin on esim. Fazerit(ei mikään peruspyörä enää). Pienemmälläkin voi aloittaa, aina niitä voi vaihtaa sitten isompaan tarpeen mukaan..

• Pave

Näin sitä kyllä sinun vähän ajattelinkin olevan, sillä yleensä ne "reikäpäät" ei edes kysele tuollaisia asioita. ei muutakuin käyt koe-istumassa ja ajamassa ko. pyörää jos kuume senkuin vaan nousee ja nouseehan se kun aurinko alkaa lämmittämään asfalttia.

• kyllä

Ei mitään ongelmaa. Helppo käsitellä, vääntöä sopivasti ettei koko ajan tarvitse olla kahva selällään. Vaimon kuskaamiseen kyllä löytyy parempiakin vehkeitä. Jokatapauksessa suosittelen.

• pois!

Ei tuo 750 ole vielä liian tehokas..tai miten sen nyt ottaa.Jos aloittelee varovasti ja pitää kierrokset ensimmäisinä viikkoina alle 6000,niin ei varmaan karkaa mihinkään.Emännän kyyditykseen löytyy kyllä parempiakin vehkeitä,mutta yksin nautiskeluun tuo on yksi parhaista!!Todella mahtavat ajo-ominaisuudet ja sitä tehoakin löytyy kun/jos tarvitsee.Ei varmasti käy heti "pieneksi".

• KTMad

Mä hankin ekaks pyöräksi 750 zxr:n,ajokokemus oli samaa luokkaa kun sulla ja ei ollu ongelmia ajokauden aikana,kun piti järjen jokseenkin päässä ja pienen pelon "perseessä" aluksi ainakin.Syksyllä kuitenkin vaihdoin pyörän(ktm adventureen),vaikka olin kauan himoinnut kyseistä kyykkyä.Nykyiseen mopoon olen huomattavasti tyytyväisempi. Emännän kuskaamisesta vielä.Taka jalkatapit lähti kotarista. Osta se pyörä mistä haaveilet ja nauti elämästäs.

• Antti

Mun eka mopo oli gsxr 1100 96 ja en mäkään oo ajellu muuta kui crossarii ja muita kevareita.Eli hyvin se 750 sulle sopii:)

• Eihän se ajotaito sieltä selkärangasta mihinkään katoa kun vaan muistat ensin alkuun hillitä oikeen käden ranneliikettä.
      Kyllä kyykky ihan mukava on yksin ajella mutta voisitten yhdessä takanaistujan kanssa käydä vaikka vaan ottamassa kylmiä tyyppejä ja sitte kevväämmällä koeajelemassa.
      Omasta mielestäni sinun kuitenkin kannattaisi harkita jotain vähemmän R.ää

• Ihan joku vaan

Kiitokset vastanneille :)

Täytyy katsoa keväämmällä jos vaikka kävis jossain liikkeessä ottaa kylmiä ainakin. Jos vaikka Kuvalla, Jyväskylässä olis pyöriä tarjolla. Kävin tällä viikolla Motopisteessä ja ei ollut kuin 2 kpl Yammun 1000cc tarjolla.

• mp04

Heip.
      Eiköhän se riipu aika paljon kuskista ja ajotyylistä/tavasta minkäkokoisella pöyrällä ajaa.
      Itse ajoin viime kesänä kortin ja kun omaa pyörää ei vielä ole niin aina kun oli mahdollista niin miehen pyörä alle ja menoks...
      Kyllähän se vähän ihmetystä herätti kun mimmi ajoi honda cbr 1100xx!! Hyvin meni ja nyt innolla odotan kevättä, jopa miestä enemmän!
      Turvallisia kilometrejä kaikille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4470
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3495
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3190
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2473
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2119
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2004
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      196
      1897
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1408
    Aihe