Eläkeläisen kanssa Thaimaassa.

santtu-1975

Ensikuussa tulee lähdettyä 11vuorokauden Thaimaan lomalle. Olen Thaimaassa lomaillut jonkun 13-14krt. Ensimmäinen matka vuonna 2000. Ison osan matkoista tehnyt yksin, muutaman matkan seurustelukumppanin kanssa ja kerran kaveriporukassa.
Mutta nyt sitten mukaan lähtee hieman erilaista matkaseuraa, eli mukaani lähtee 70v. oleva äitini, joka on elämänsä ensimmäistä kertaa kaukomailla (aikoinaan 70/80 luvulla jonkin verran matkustanut keski-euroopassa).
Sen olemme jo päättäneet että ensimmäiset kolme päivää menee Bangkokiin tutustuessa, mutta sen jälkeen matkasuunnitelma on vielä täysin avoimena. Kaipaisin hieman neuvoja mihinkä kahteisiin kannattaisi mennä "eläkeläisen" kanssa tutustumaan. Rantaa ja hienoa hotellia olisi toiveissa...

11

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suositus

Kolmessa päivässä Bangkokiin ei kyllä tutustu kuin pinnallisesti. Asunut täällä pian 4 vuotta ja paljon on tutkimatta. Mutta Bangkokista pääsee suht helposti Koh Changille.

• santtu-1975

Eipä kolmessa päivässä kauheasti ehdi, mutta jotain kuitenkin (itse ollut 6-7krt. bangkokissa 2-4 päivää kerrallaan joko loman alussa taikka lopussa), suunnitelmissa kuninkaan palatsi, jokiajelua pitkähäntäveneellä, markkinoita, tavarataloja, skytrain ajelua, Chinatown yms.

Koh Changi olisi muuten hyvä vaihtoehto (olen kerran siellä ollut ja tykkäsin paikasta), mutta se kuuluu minun seuraavan Thaimaan matkan (ensi Toukokuussa naisystäväni kanssa) ohjelmaan, joten sinne emme taida olla nyt menossa.

• KrungThep

Bangkokin saastunut ilma ja kuumuus ei ole kovin terveellistä 70-vuotiaalle.

• Kyllä siellä pärjää.

Käyttää ilmastoituja takseja. Ja kaupungissa kulkiessa pysähyy välillä ilmastoituihin liikkeisiin ja ostoskeskuksiin. Tarpeeksi nesteetä ja turha kiire pois.

Olin appivangempieni kanssa. Lyhyet etapit.

• ChiangMai

Suosittelen ChiangMai, mutta se ei liene oikea jos ranta on mielessä.
      Tutustu kuitenkin netistä kaupunkiin äitisi kanssa.
      Jos rannoille, niin menkää johonkin saareen ja välttäkää turistirysiä, niin äitisi saa oikeampaa kuvaa maasta.

• santtu-1975

Chiang Mai on myös tuttu paikka, kerran on siellä tullut käytyä ja uskoisin että uudestaan sinne myös tulen tulevaisuudessa menemään, mutta se ei toteuta tuota Äitini "ranta toivetta", joten tälle matkalle se ei sovellu kohteeksi.

• santtu-1975

Vielä on tuo "rantakohde" valitsematta. Annoin Äidilleni kaksi Thaimaan matkaopasta joita on nyt lukenut ja sitämieltä että olisi haluamassa Etelä-thaimaaseen. Itselläni on kokemusta Phuketista (kolmelta reissulta), Krabilta sekä Khao Lakista (Phuketissa ja Khao Lakissa viihdyin, Krabi ei vain ollut itseni mieleen), eli jollain tasolla nuo Etelä-Thaimaan alueet on tuttuja ja alueen valinta kyllä on itselleni mieleinen, mutta ainoa mikä mietityttää on se että Lokakuun puoliväli on vielä Sade-aikaa kyseisellä alueella (olen alueella ollut, Marras- Helmi- ja Toukokuussa). Miten pahaa tuo sade yleensä on alueella lokakuun aikana?
      Keskimääräinen sateen millimäärä Lokakuussa on suhteellisen iso, mutta onko sade luonteeltaa tyypillistä Thaimaan sadeaikaa, eli päivällä yksi 1-3h kestävä (välillä rajukin) sadejakso joka kuivuu nopeasti ja muuten ei sada.

• santtu-1975

Ja ehdotuksia otetaan myös vastaan hyvätasoisesta Bangkokin hotellista. Ehdottomana vaatimuksena maksimissaan 200-300metrin matka lähimmälle Skytrain asemalle (mitään hotelleja mitkä eivät tätä "vaatimusta" täytä on turha ehdottaa) sekä hintaluokka saisi olla maksimissaan tuolla 70-80€/yö.

• nettivarauksella

Mietin tuota rantapaikkaa ja ehdotan jotain saarta johon pääsis lentäen? Bangokista on suht'koht helppo lentää niillä pikkuthaikkukoneilla eri kohteisiin ja ovat tosi halpoja. Ei tarvi kärvistellä millään bussilla montaa tuntia.Katsokaa niiden lentoreittivaihtoehtoja ja sieltä sitten varaatte netista liput ja hotelli. Helpompaa kuin uskoiskaan.

• Eveliinaopas

Ensikertalaiselle ja hieman vanhemmalle ovat loistavia kohteita myös Koh Samet tai Ko Samui, jotka ovat molemmat kauniita ja suhteellisen rauhallisia Bangkokin vilinän ja hälinän jälkeen. Kamalasti tekemistä tai nähtävää ei kenties ole tarjolla, mutta esimerkiksi paikalliseen luontoon ja buddhalaistemppeleihin tutustuminen on mukavaa ajankulua. Ohessa hieman lisätietpa kummastakin kohteesta: http://thaimaa.biz/kohteet/koh-samet/ ja http://thaimaahan.net/kohteet/ko-samui/

• santtu-1975

Phuketin Bang tao:lta on hotelli varattuna ja sinne menemme, kiitoksia ehdotuksista.

Sametilla olen itse yhden kerran vieraillut, mutta Samui on vielä käymättä, mutta kyllä sinnekkin jollain reissulla tulee mentyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe