Teeren metsästystä rajoitetaan, metsoa ei?

teeren_peliä

Osissa Keski-Suomen ja Etelä-Pohjanmaan maakuntien kunnissa TEEREN metsästystä rajoitetaan. Metsoa saa kuitenkin metsästää näissä maakuntien kunnissa - lokakuun loppuun saakka, kuten muualla maassa. Käsittämätön päätös.

http://riista.fi/metsastys/metsastysajat/

9

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pössö

      Naaras on rauhoitettu.Metsoa kuin muualla maassa.Metsolla
      tarkoitetaan "Ukko metsoa"Teeri voi risteytyä kopelon kanssa,ehkä tässä
      yksi syy.

      • MehtoPataan

        No voi vittu mikä järjen jättiläinen ja kirjoitustyylistä päätellen ilmeisesti kännissäkin olet. Asiassa ei ole mitään "koiraa haudattuna" Metso on metso puhutaan sitten koppelosta tai ukkometsosta. Laki ei erittele sukupuolia vaan tarkoittaa kumpaakin. Kun olet niin viisas olevinas niin keksi sitten teerinaaraallekin oma nimi. Olisko vaikka kippolo? Nyt jos teertä saa vaan metsästää tietyn ajan niin sehän tarkoittaa ilmanmuuta vain urosta koska "kippoloa" ei olla mainittu eiks jeh?
        Mitä aloitukseen tulee niin ei asiassa pitäis olla mitään ihmeellistä. Sitä metsästetään mitä on. Meillä hämeessä teeriä tuntuu olevan todella vähän mutta useamman metson karkuutin viikonloppuna teeriä näkemättä yhtään ja tänään yksi komea nelikiloinen päätyi pataankin uskomattomalla tuurilla tilanteen ollessa kieltämättä sekä hauska että haastava. Mun metson metsästys loppui tähän päivään. Loppukauden pillitän vain pyitä. Muutama harva teeri kukertakoot soitimillaan ilman että menen niitä häiritsemään.


      • Pössö
        MehtoPataan kirjoitti:

        No voi vittu mikä järjen jättiläinen ja kirjoitustyylistä päätellen ilmeisesti kännissäkin olet. Asiassa ei ole mitään "koiraa haudattuna" Metso on metso puhutaan sitten koppelosta tai ukkometsosta. Laki ei erittele sukupuolia vaan tarkoittaa kumpaakin. Kun olet niin viisas olevinas niin keksi sitten teerinaaraallekin oma nimi. Olisko vaikka kippolo? Nyt jos teertä saa vaan metsästää tietyn ajan niin sehän tarkoittaa ilmanmuuta vain urosta koska "kippoloa" ei olla mainittu eiks jeh?
        Mitä aloitukseen tulee niin ei asiassa pitäis olla mitään ihmeellistä. Sitä metsästetään mitä on. Meillä hämeessä teeriä tuntuu olevan todella vähän mutta useamman metson karkuutin viikonloppuna teeriä näkemättä yhtään ja tänään yksi komea nelikiloinen päätyi pataankin uskomattomalla tuurilla tilanteen ollessa kieltämättä sekä hauska että haastava. Mun metson metsästys loppui tähän päivään. Loppukauden pillitän vain pyitä. Muutama harva teeri kukertakoot soitimillaan ilman että menen niitä häiritsemään.

        Ammuitko Karjalanmetson vai Saksanmetson vai oliko kyseessä peräti Korpimetso epäilen vahvasti että kyseessä oli lisääntymiskyvytön Riekkoteeri
        Hämeestä näitä pitäisi löytyä.Laki nimenomaan erittelee sukupuolen,Kukko ja Kana.Käytän lopuksi tapaasi kirjoitella:Vittu mikä "Pässi-kippolo"


      • MehtoPataan

        Hämeen metsot kuuluvat alalajiin Tetrao urogallus karelicus. Joten kyllä karjalanmetso se oli. Ammuin itseasiassa kolmevuotta sitten samoilta kankailta korpimetsonkin ja sen velipoika on havainnoista päätellen edelleenkin hengissä alueella. Ja kuten edellä kerroin selvitä pääs ennenkun tulet tänne pätemään.


      • Tyttö-tuo

        Oletko sairas? aloitat ja lopetat,muutoin hyvät kirjoitukset
        ärsyttävästi.


      • Tyttö-tuo
        MehtoPataan kirjoitti:

        No voi vittu mikä järjen jättiläinen ja kirjoitustyylistä päätellen ilmeisesti kännissäkin olet. Asiassa ei ole mitään "koiraa haudattuna" Metso on metso puhutaan sitten koppelosta tai ukkometsosta. Laki ei erittele sukupuolia vaan tarkoittaa kumpaakin. Kun olet niin viisas olevinas niin keksi sitten teerinaaraallekin oma nimi. Olisko vaikka kippolo? Nyt jos teertä saa vaan metsästää tietyn ajan niin sehän tarkoittaa ilmanmuuta vain urosta koska "kippoloa" ei olla mainittu eiks jeh?
        Mitä aloitukseen tulee niin ei asiassa pitäis olla mitään ihmeellistä. Sitä metsästetään mitä on. Meillä hämeessä teeriä tuntuu olevan todella vähän mutta useamman metson karkuutin viikonloppuna teeriä näkemättä yhtään ja tänään yksi komea nelikiloinen päätyi pataankin uskomattomalla tuurilla tilanteen ollessa kieltämättä sekä hauska että haastava. Mun metson metsästys loppui tähän päivään. Loppukauden pillitän vain pyitä. Muutama harva teeri kukertakoot soitimillaan ilman että menen niitä häiritsemään.

        "Höpö,Höpö kyllä "Pössöltä" tulee ihan asiapitoista tekstiä.
        Älä "Pössö" lannistu alatyylisten kommenteista."


    • Korpimets

      Kyllä nyt tuli sellainen tieto läjäys.että rupesi vanhaakin metsästäjää
      ihan pelottamaan/Taidan siirtyä tykkänään simulaatori metsästäjäksi.
      Tet.urg.kalic,Metso täytettynä seinällä aivan kuin sarvipää oli aikoinaan
      metsästäjän haave on varmaan nytkin.

      • Pysy vain omassa nimimerkissäsi kuten edellä. Tuosta epäselvästä jargoniasta ei voi erehtyä vaikka joka kerta multinikkaisisit provoja eri nimimerkeillä.


      • Korpimets
        ryynasen-topi kirjoitti:

        Pysy vain omassa nimimerkissäsi kuten edellä. Tuosta epäselvästä jargoniasta ei voi erehtyä vaikka joka kerta multinikkaisisit provoja eri nimimerkeillä.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä.Mephitis mephitis!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe