Huomenna se alkaa, Nälkäpäivä

Nälkäriuku-kutsuu

Sinun ei pidä syödä ei juoda auringonnoususta aina aurinkon laskuun noin klo 06.00 - 21.00 välisenä aikana.
Sinun tulee antaa myös kaikki säästösi Nälkäpäiväkeräykseen koska rahoilla autetaan Syyrian hädänalaisia ihmisiä rotuun uskontoon isänmaahan terrorismiin isikseen oppositioon hallitukseen katsomatta. Myös venäläiset ja amerikkalaiset nälkäiset sotilaat saavat aamun muronsa. Ja pekonia päälle.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nooo...
      Olihan meilläkin nuorena lasten-tarhamme.
      Tässä iässä se ei ole enää pakollinen.

      H.

      • Tietysti lapset pakottavat YLE:n tekemään jotain ohjelmaa, jotta lapset voisivat hetken leikkiä media-nomia tai jotakin, sillee, niinku ohjaajaa.
        Holmperikin kun kuoli, se rauta-lapio.
        Ehkäpä näytelläkin jotenkin avuttomasti.
        Olisi kiva, jos nyt olisi pyykki-poika nenässään.
        -
        Aamulla oli Studio55:ssä kiva katsella kunnon rokkaajaa.
        Tuttu äijä pikkusen kehasen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Tietysti lapset pakottavat YLE:n tekemään jotain ohjelmaa, jotta lapset voisivat hetken leikkiä media-nomia tai jotakin, sillee, niinku ohjaajaa.
        Holmperikin kun kuoli, se rauta-lapio.
        Ehkäpä näytelläkin jotenkin avuttomasti.
        Olisi kiva, jos nyt olisi pyykki-poika nenässään.
        -
        Aamulla oli Studio55:ssä kiva katsella kunnon rokkaajaa.
        Tuttu äijä pikkusen kehasen.

        H.

        Olisi kivaa nähdä Heta-Leenan olevan sillee Einisti :)=

        H.


      • nähdä-nälkää-ja-kuolla

        Heta/kautta/Leena on vapaalla. Etkö ole huomannut? Tuu Lia tuuraa.


    • Tuohan onnistuu hyvin, siis varaudun valvomisen ennätykseen edellis`yönä, mässäilen ja juon pullollisen "jotain" Alkosta hankkimaan alkoholipitoista, siis ei mitään 0% ja senkin nautin ennen klo kuutta.

      Varppina nukun silloin ainakin pari`päivää, mutta ketä se auttaa? Ai, ne säästöt? Eihän siitä säästöjä tule, kun joudun ostamaan nuo "herätys/nukahtamis jutut jo ennakolta.

      ps. Ymmärsin juttusi, vaikka hieman yritin käyttää olematonta luovuuttani jutusani, mutta en usko noihin nälkäpäivä keräyksiin, siis siihen, että ne auttaisi todellakaan ketään, niin paitsi niiden kerääjiä. Palkansa hekin on muka ansainneet, mutta ei minun rahoilla.

      • Mikä-maksaa

        Ostamaan herätys/nukahtamisjutut?
        Tilaatko vanhanaikaisia maksullisia herätyksiä?


      • "Mikä-maksaa"?

        Ei mikään, mutta miksi tilata herätys, kun voi rattoisasti mässäillä ruoan ja juoman kanssa koko yön
        D?

        "Tilaatko vanhanaikaisia maksullisia herätyksiä"?

        En todellakaan, sillä herään aina, kun tarve vaatii ilman herätyksiä ja joskus kiusallisesti liian aikaisin muutoinkin.

        Mutta aloitukseen. Uskotko sinä tuohon "Nälkäpäivä keräykseen", että se todella auttaisi heitä, jotka sitä nälkää kärsivät ja mikä % on lahjoituksesi määrästä, joka menee sinne?


      • Mikä-maksaa

        Ei auta maamme laulukaan. 80% menee "juokseviin kuluihin" tyyliin ota-rahat-ja-juokse. Nälkä jää molempiin päihin, antajalle ja saajalle, välissä on välistävetäjät, kerääjät.


    • kyllä.onnistuu

      Aamulla labraan syömättä ja juomatta.

    • Amazooni

      Pakotetaanko suomalaiset jo elämään koraanin mukaan?
      Saavatko Muhamedin tavalla myös pitää laillisesti 4 vaimoa?
      Kyllä ne syyrialaiset saavat jo nyt kokovuorokautisen huomion,
      rahat ja edut. Kansa köyhtyy ja rikollisuus lisääntyy.

      Jos minä paastoan, niin se on 18-08, enkä epäterveellisesti päivällä.
      Jos ne rahat olisi menneet oikeaan paikkaa, ei olisi köyhiä.
      Aseisiin ja välikäsiin ne hupenevat.
      On vastuutonta hankkia lapsia, jos ei kykene niistä huolehtimaan.
      Mutta koskas miehet ilonaiheistaan kieltäytyisivät. S*atanat!

    • ent.siivoojaparka

      Voisin pitää sen jo tänään.
      Minulla on jo hyvä alku. Vielä tässä voin sinnitellä seitsemän tuntia, kun ei muutenkaan näin aamusta meinaa maistua mikään ja vielä näin kuumalla ilmalla.

      Tuon eilisen kaurapuuron tähteen, minkä just meinasin alkaa syömään kylmänä, voin hyvin säästää ja lähettää Syyriaan ja keittää yhdeksän aikaan illalla uutta.

      Sitten on nuo kanapain tähteet, mitkä jäivät viime yön mässäilystäni ja suunnittelin syödä tänään iltapalaksi. Nekin joutaa Syyriaan. Ei siinä paljon olekaan enää. Otanpa sitten ensi yönä uutta pakasteesta.

      Kahvia tässä nyt syntinen jo kerkesin hörppäämään, mutta voin siihen pakettiin lisätä ne kaksi pikkulusikallista pikakahvia ja neljä desiä vettä.

      Onkos sitä laskettu, kuinka paljon tuli säästöä nälkää näkeville lähetettäväksi muslimien viimekertaisesta Ramadasta, kun pakolaiskeskusten keittiöhenkilökunnat ja tarjoilijat joutuivat menemään yötöihin?

      • Nii.köh.köh

        Etkö maahanmuuttajana tiedä


      • ent.siivoojaparka
        Nii.köh.köh kirjoitti:

        Etkö maahanmuuttajana tiedä

        Olen mamu mutta en musse.


      • Amazooni
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olen mamu mutta en musse.

        Oletko venäläinen? Opiskelen venäjää sen kauniin kielen vuoksi.
        Suomessa siitä on ehkä vielä hyötyäkin.Minäkin olen maahanmuuttaja.


      • ent.siivoojaparka
        Amazooni kirjoitti:

        Oletko venäläinen? Opiskelen venäjää sen kauniin kielen vuoksi.
        Suomessa siitä on ehkä vielä hyötyäkin.Minäkin olen maahanmuuttaja.

        Suomalainen, mutta mamuna Ruotsissa.

        Nyt kello onkin jo yli yhdeksän ja alan lämmittämään perunoita ja poronlihakastiketta, mitä tyttäreni toi vanhalle köyhälle keittotaidottomalle äidilleen jo tuossa illansuussa. Vaihdoin kuuteen kananmunaan ja kahteen purkilliseen silliä (mitkä ostin tarjouksesta ennen Juhannusta). Jos siitä jää jotain yli, niin voin lähettää syyrialaisille.

        Tiedän minä senverran venäläisiä sanoja, että olen päässyt säikäyttämään venäjää puhuvia työkavereitani. Pelästyivät minun ymmärtävän enemmänkin heidän polotuksestaan.


      • Amazooni
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Suomalainen, mutta mamuna Ruotsissa.

        Nyt kello onkin jo yli yhdeksän ja alan lämmittämään perunoita ja poronlihakastiketta, mitä tyttäreni toi vanhalle köyhälle keittotaidottomalle äidilleen jo tuossa illansuussa. Vaihdoin kuuteen kananmunaan ja kahteen purkilliseen silliä (mitkä ostin tarjouksesta ennen Juhannusta). Jos siitä jää jotain yli, niin voin lähettää syyrialaisille.

        Tiedän minä senverran venäläisiä sanoja, että olen päässyt säikäyttämään venäjää puhuvia työkavereitani. Pelästyivät minun ymmärtävän enemmänkin heidän polotuksestaan.

        Olet siis suomalainen "namu" Ruotsissa. Tiedä vaikka oltaisiin naapureita.

        Vai poronlihaa siellä syödään. Itse heitin pari kananpalaa pataan ja herneitä.
        Ne kypsyy nopeasti, kun hauduttaa herneet parissa kuumassa vedessä.
        Tulee vähän puseron sisään, vaikkei se mitään herkkuruokaa ole.
        Kyllä minä poroa söisin, mutta en sikaa. Enkä kanaakaan kuin harvoin.
        Maistuvat vaarin vanhoilta villasukilta - pesemättömiltä.

        Toivon, että pääset pian eläkkeelle niiden törkimyksien parista.
        Työsi on aika itsenäistä, mutta kuluttavaa. Osaat ottaa huumorilla.
        Muslimit tulivat kurittamaan ruotsalaisia ;-DD Tekee hyvää niille.

        Kivaa, kun sinulla on tytär lähellä. Voipa hyvin ja nauti elostasi :-)


      • ent.siivoojaparka
        Amazooni kirjoitti:

        Olet siis suomalainen "namu" Ruotsissa. Tiedä vaikka oltaisiin naapureita.

        Vai poronlihaa siellä syödään. Itse heitin pari kananpalaa pataan ja herneitä.
        Ne kypsyy nopeasti, kun hauduttaa herneet parissa kuumassa vedessä.
        Tulee vähän puseron sisään, vaikkei se mitään herkkuruokaa ole.
        Kyllä minä poroa söisin, mutta en sikaa. Enkä kanaakaan kuin harvoin.
        Maistuvat vaarin vanhoilta villasukilta - pesemättömiltä.

        Toivon, että pääset pian eläkkeelle niiden törkimyksien parista.
        Työsi on aika itsenäistä, mutta kuluttavaa. Osaat ottaa huumorilla.
        Muslimit tulivat kurittamaan ruotsalaisia ;-DD Tekee hyvää niille.

        Kivaa, kun sinulla on tytär lähellä. Voipa hyvin ja nauti elostasi :-)

        Jäin eläkkeelle jo reilut pari vuotta sitten.
        Siivoustyö oli mielenkiintoista siitä, että yksikään päivä ei ollut samanlainen kuin toinen vaikka sen luulisi olevan yksitoikkoista työtä. Aina tapahtui yllättäviä asioita.

        Meilläpäin asuu paljon suomalaisia ja heidän (meidän) jälkeläisiä. Ei olisi mikään ihme vaikka osuisi olemaan tälläkin palstalla jokunen. Siksi minulla on säilynytkin suomenkieli, normaalisanasto ainakin, vaikka olen asunut täällä yli 40v. Väliin meinaa unohtaa Ruotsissa asuvansakaan.


      • Amazooni
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jäin eläkkeelle jo reilut pari vuotta sitten.
        Siivoustyö oli mielenkiintoista siitä, että yksikään päivä ei ollut samanlainen kuin toinen vaikka sen luulisi olevan yksitoikkoista työtä. Aina tapahtui yllättäviä asioita.

        Meilläpäin asuu paljon suomalaisia ja heidän (meidän) jälkeläisiä. Ei olisi mikään ihme vaikka osuisi olemaan tälläkin palstalla jokunen. Siksi minulla on säilynytkin suomenkieli, normaalisanasto ainakin, vaikka olen asunut täällä yli 40v. Väliin meinaa unohtaa Ruotsissa asuvansakaan.

        Helpottavaa kuulla, että saat jo nauttia omista "vapaaherattaren" päivistä.
        Minulle tämä palsta on henkireikä Suomeen - pois rotslaisista.
        Ruotsin ilmasto sopii terveydelleni paremmin kuin Suomen.
        Muuten ei ole oikein mahdollisuuksia matkustaa Suomeen.
        Toinen tapa saada välimakaa ruotsalaisiin oli lukea englantia.
        Meillä on niin erilainen mentaliteetti. Nyt otin myös venäjän kielen.

        Taidat asua Pohjois-Ruotsissa päin. Siellä on ihanat maisemat.
        Luonto on karumpaa, mutta aitoa, satumaista, kuten Suomessa
        Kemijärveltä ylöspäin. Olin siellä kerran luokkaretkellä.

        Minäkn olen pian asunut täällä 40 vuotta. Alunperin olen vallooneja.
        Seppien sukua. Tottunut tulemaan ruotsalaisten poljettavaksi.
        Suku poikkesi välillä Suomeen, mutta Svea-mammaa kutsun äidinmaaksi.
        Suomi oli isäimaani. Isän tyttöhän minä olen...


      • ent.siivoojaparka
        Amazooni kirjoitti:

        Helpottavaa kuulla, että saat jo nauttia omista "vapaaherattaren" päivistä.
        Minulle tämä palsta on henkireikä Suomeen - pois rotslaisista.
        Ruotsin ilmasto sopii terveydelleni paremmin kuin Suomen.
        Muuten ei ole oikein mahdollisuuksia matkustaa Suomeen.
        Toinen tapa saada välimakaa ruotsalaisiin oli lukea englantia.
        Meillä on niin erilainen mentaliteetti. Nyt otin myös venäjän kielen.

        Taidat asua Pohjois-Ruotsissa päin. Siellä on ihanat maisemat.
        Luonto on karumpaa, mutta aitoa, satumaista, kuten Suomessa
        Kemijärveltä ylöspäin. Olin siellä kerran luokkaretkellä.

        Minäkn olen pian asunut täällä 40 vuotta. Alunperin olen vallooneja.
        Seppien sukua. Tottunut tulemaan ruotsalaisten poljettavaksi.
        Suku poikkesi välillä Suomeen, mutta Svea-mammaa kutsun äidinmaaksi.
        Suomi oli isäimaani. Isän tyttöhän minä olen...

        Asun parikymmentä kilometriä Tukholmasta saaristoon päin. Kaunista seutua ja meri lähellä joka suuntaan.

        Sinulla vaikuttaa olevan mielenkiintoiset sukujuuret. Omistani en niin tarkalleen tiedä, mutta huhupuheitten mukaan ne kiertää isän esi-isien puolelta jostain Karjalan kautta ja sieltä taaksepäin takaisin Ruotsiin. Itse olen syntynyt Keski-Suomessa.


      • Amazooni
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Asun parikymmentä kilometriä Tukholmasta saaristoon päin. Kaunista seutua ja meri lähellä joka suuntaan.

        Sinulla vaikuttaa olevan mielenkiintoiset sukujuuret. Omistani en niin tarkalleen tiedä, mutta huhupuheitten mukaan ne kiertää isän esi-isien puolelta jostain Karjalan kautta ja sieltä taaksepäin takaisin Ruotsiin. Itse olen syntynyt Keski-Suomessa.

        Tukholman saaristossako asut! Suurenmoisinta ympäristöä!
        Minä kasvoin herkimmät 10v. Suomen saaristossa! 5-15 v.
        Kyllä oli ihanaa aikaa! Tiedäthän kaikki elämänkysymykset, jotka heräävät
        nuoressa mielessä: "Äiti,mistä me olemme tulleet? Mitä kuollessa tapahtuu?"
        Kuka on kaiken luonut? Luonnon kirja avasi mieleni kysymyksiin.
        Koulussa oli vielä Raamatusta opetusta. Se avasi sydämen rukoukseen.
        Sillä tiellä ollaan.

        Etkö sinäkään saa koko yötä nukuttua? Juon hiukan kahvia ja juustohapankorpun. Sitten voimistelen hiukan ja menen lenkille!
        Ihanaa heräävässä luonnossa kasteen kosteudessa.
        Arvaas, kenen kanssa puhelen ja kyselen nyt aamun hiljaisuudessa?
        Hän ei tiuski koskaan: "Lopeta tuo ainainen kysely!"

        Menen muutaman pihlajan ohi ja otan marjoja mukaani c-vitamiineiksi.
        Sitten yhden villiomenapuun alta saan hapahkoa omenaa. Mums!
        Sitten nuoria nokkosia kiven kyljestä talviyrtiksi.
        Ollaanhan me kaikin tavoin rikkaita!


      • Saaristo-on-kiva

        Minäkin asun saaristossa. Seura-saaressa. Teltassa. Made in Helsingfors.


      • Amazooni

        Minäkin olen hesalainen. Joten, eläpä ihmisiksi luonnon keskellä.
        Älä rymistele. Oletko lomilla teltassa, vai mistä on kysymys?


    • vhimsf

      yleuutisten mukaan avustussaattueiden rekkakuljetuksia avuntarvitsijoillle - joudutaan jakamaan "vain omille" - maan tilanteesta sotaa pakenevien telttaleiriläisten kohtalosta
      - ei varmaankaan kurjuutta kummempaa - uutisointia.
      Olen vuosien saatossa oppinut viettämään nälkäpäiviä kotomaassa - ihan hyvin voin lahjoittaa kerääjille kuin ennenkin - vaikka maat järkkyisivät - uskoni ihmisyyteen ei järky - vaikka kaikenmaailman nulkkien mailmassa silleen ihan yksoikoista omakaan elo
      koskaan ole ollut - tänäänkin ihmettelin miksi tammikuussa otetut labrakokeiden tietotulosteet tuli avonaisina päivän postin välissä - kun osa kyläläisistä huumekänneissään örveltää toisten kodeiss - terveydenhuollon sanotaan menevän vain väärään suuuntaan ja dementiakoulutuksienkin todettu olevan vain pelkkä tapa tehdä bisnestä kansan keskuudessa - jaa jaa - joteski pelkältä persuomalaiselta provoltakin
      otsikointikin kuulostaa......
      _ usko ei ole jokamiehen - ei muakaan kukaan ole ikänäs oikeauskoisena pitäny, varsinkaan omankin suvun pantajalka-hipit moniavioiset korskakulttuureineen
      - koko elo ollut lasten- ja lastenlapsienkin kanssa pakoa pois tappo- ja väkivallan uhan
      siivittäessä matkaa - kaikenmaailman nainen ja sika, monikultturien sekamelskaa rääviydessään - ei ihan selkeää ohjeistusta ole näköpiirissä silleen vanhuksillekaan ja oikeaoppisena vanhusten kuntoutuksena pidä sitäkään touhua että aina joutuu etsimään
      kadonneita paprujaan, lompakoita, laukkuaan ja ties mitä - onneksi poliisit edes saavat joskus kiinni karseimpien kulttien edustajia.

    • Kyllä.kyllä

      Nälkäpäivään en,Elämä lapselle , Kyllä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      673
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      658
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      39
      500
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe