Koira yli vuodeksi muualle koulutukseen?

Työkoira

Tavoitteenani on kouluttaa aina itse koirani. On ollut hakukoiria, suojelukoiria ja paimennuskoiria.
Nyt kysynkin oletteko kokeneet/kuulleet miten homma toimii kun luovut koirastasi alle vuosikkaana, ja sen koulutus tapahtuu muualla kuin sinun käsissäsi?
Onko tällainen kuinka yleistä?
Mitä koiranne ovat kotiin tullessaan asettuneet? Ootteko katuneet?
Ja miksi päädyitte tähän?

4

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • directnormal

Euroopassa täysin normaalia että annetaan muualle koulutukseen.

• Maksat isot rahat ja joudut toteamaan ettei se ole sinun koira vaan kasvattaja perheen.Televisoissa on koirat Poliiseilla ja muilla paitsi sokeain koulutus ohjelmassa,vaikka luulen että nekin alokkaat sitten istutetaan asiakkaalle.Eli koulutetaan huolehtimaan kaikista joille ne annetaan.Turussa oli iso sakemanni yöt omistajalla ja aamulla vartionti liikkeen ihmiset haki töihin,eikä ne kuulemma uskaltaneet ihan pienestä ottaa pantaa pois tosi tilanteessa,kotona oli vauvan kanssa lattialla leikkimässä.Olisko näin parempi,jos ei en usko omaasi tarvitsevakaan,vaan elävän robotin joka tappaa vihollisesi salasanalla. Valmiiksi koulutetuista koirista sain oppini kun se meinasi listiä minut,oli opetettu kanista,kissoita toisista koirista lähtien aina ihmiseen Euroopassa ja Venäjällä tekemään selvää-Rotu oli iso Venäläinen ja ihan seinä hullu,Poliisit antoivat sille tappo tuomion aina kun näkivät,ja kait saivat kun se katosi.

• Kaike

Kokemusta ei ole mutta jos työkoiran haluaa niin eikö tuo ole ihan järkevää? Annetaan ammattilaisen kouluttaa ja saadaan takaisin koira valmiina töihin. Ihan vain perheenjäseneksi plus harrastuskaveriksi otettua koiraa en antaisi koska onhan se vähän hölmöä.

• Paimen

Mitäs aloittaja o paimentanut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe