osista.
Tällaista ajatellut.
Emolevy: MSI X99A SLI Plus
CPU: Intel Xeon E5-2630v4
RAM: G.Skill Aegis 32GB DDR4-2400 2 Kampaa (4 kampaa tekee 64GB)
Virtalähde: EVGA Supernova G2 850w
Kotelon, jäähyn, näytönohjaimen, ssd:n osaan valita itse.
Toimiiko kone näillä valituilla osilla?
olen miettinyt uuden koneen kasaamista
7
59
Vastaukset
Miksi ajattelit laittaa Xeon-prosessorin?
- jeesiiosiin
Hinta on edullisempi kuin 8 ytiminen 5960X tai 6900K ne maksavat yli 1000 €
kun 10 ytiminen xeon maksaa vain 660 €
En tiedä onko nopeudessa omassa käytössäni merkittäviä eroja.
- vaikuttaaedulliselta
Onko ebay halvempi?
http://www.ebay.com/itm/Intel-Xeon-E5-2630-v4-ES-CPU-2-2GHz-10-Core-85W-Max-3-1GHz-QK3G-Supports-X99-MB-/351737954235 MSI:n foorumin mukaan emo ja prosessori ovat yhteensopivat, joten toiminnan kanssa ei ole ongelmaa.
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=252503.0
Kaikkeen muuhun paitsi pelaamiseen Xeon käy hyvin eikä lämmöntuoton kanssa tule ongelmaa. Pelikoneeseen (jos sellaista olet rakentamassa) se ei ole paras ratkaisu matalan käyntitaajuuden takia. Xeonit ovat kerroinlukittuja joten ylikellotuskaan ei onnistu.
Tosin korkeammalla taajuudella yleisesti kaikki hommat sujuvat nopeammin, joten tuosta Xeonista saa parhaan hyödyn irti vain sellaisilla ohjelmilla, jotka pystyvät ajamaan useita säikeitä kerralla.Et kertonut omaa käyttöäsi, mutta itse kyllä kuvittelisin 3,1 GHz:llä vanhan vain yksiytimisiäkin tukevan pelin pyörivän aivan tarpeeksi nopeasti. ;)
Itse olen niin pikkumainen, että minua rupeaisi ajan oloon häiritsemään, etten aja konetta nelikanavaisella muistilla, joten itse oman mielenrauhani vuoksi hankkisin koneeseen heti alussa neljä muistipalikkaa, vaikkei sillä nelikanavaisuudella olisikaan kuin parin prosentin suorituskykyero kaksikanavaiseen.
4 x 8 GB edullisesti peleihin ja raskaaseenkin yleiskäyttöön tai 4 x 16 GB jos raskasta multimediaeditointia, lukuisten virtuaalikoneiden pyöritystä tms. askaretta.
2133 MHz DDR4 riittää, ellet ylikellota. Budjetin mukaan niin tiukat ajastukset kuin mahdollista, jolloin tietysti nopeampien ja ennenkaikkea ajastukseltaan tiukkojen muistien ostaminen on perusteltua, vaikket ylikellottaisikaan.Yllättävää kyllä, mutta monet uudetkaan pelit eivät näytä hyödyntävän kovin tehokkaasti säikeistystä. Esimerkiksi vajaa puolivuotta sitten julkaistu Doom käyttää Intel extreme tuning utilityn mukaan suurimman osan ajasta yhtä ydintä ja peli pyörii paljolti näytönohjaimen varassa. Sen takia yhden ytimen kellotaajuus on oleellinen asia nimenomaan pelaamisen kannalta. Jos kone ei tule pelaamiseen, niin Xeon on hyvä valinta, kun taas pelikoneeseen ottaisin nopeamman/kellotettavan prosessorin, esim i7 6800K tai 6850K.
Itsellä on samalla prosessorikannalla oleva Asuksen emolevy, ja siinä 6 ytiminen i7 5820K. Jos sen laittaa käymään 3.3Ghz:llä, niin ainakin Doomin moninpelissä alkaa näkymään pientä nykimistä, vaikka fps pysyy 60:ssä. Riippuu toki pelistä mutta sanoisin, että 3.1GHz on turhan alhainen pelikäyttöön.- jeesiiosiin
Pelikäyttöön kone ei ole tulossa.
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Kukkaro ei nyt vaan kestä ostaa 6900K tai 5960X
ebaystä katselin tuota 10 ytimistä koska hnta oli suht sopiva, mutta tullit ja verot tietysti nostaa hintaa. Mutta kuinka paljon?
5820K tai 6800K olisivat sopivamman hintaisia.
Sellaistakin mietin et jos löytää kaksi edullista 10 ytimistä xeon prosessoria voisi hankkia tupla prossuja tukevan emolevyn tulevaisuudessa.
Mac kloonia ajattelin tehdä mutta pitää harkita hiukan mitä osia valitsen.
Asuksen emolevyistä voisin ottaa ROG Strix X99 Gaming mallin.
Siinä olisi ssuhteellisen hyvät liitännät vakiona.
Ainoa mitä kaipaisin lisää olisi toinen verkkoliitin. Mutta langaton puoli tässä olisi jo vakiona.
ASRock X99 Taichi vaikuttaa todella kiinnostavalta emolevyltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3387456Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774829- 2083225
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243127- 762026
- 1541921
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2211844Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661607Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201568- 891488