Suositelkaa taidenäyttelyä!

MissäJärjestyksessä

Nyt on avautunut monta kehuttua näyttelyä. Oletteko käyneet katsomassa?

Millaisia ovat?
Suositteletteko?

32

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kansallismuseossa Tizian ja Rafael


      • AteneumHamTai

        Onko Kansallismuseossa yllämainittujen maalauksia?
        Epäilen.
        Etsisin niitä ihan muualta.


      • älä-suotta

      • RenessanssiTaidetta

        Wau! Kiitoksia sinulle tiedon tarjoamisesta. Pitää käydä ihailemassa renessanssin taidetta melkein kotinurkilla. - Olisi voinut jäädä huomaamatta, kun kävin äskettäin remontin aikana museossa.


    • Kiasmassa on hyviä näyttelyitä ja mukavaa olisi tavatakin näyttelyn merkeissä...

      Suosittelen Helene Schjerfbeckin ihailijana Turun taidemuseota,
      näyttely on auki tammikuun loppupäiville ja siellä aion käydä vielä ennen joulua.

      http://www.turuntaidemuseo.fi/helene_schjerfbeck/

      • SchjerfbeckJaMuitakin

        Minäkin ihailen Schjerfbeckin taidetta. Ihastuin jo ihan pikkulapsena Ateneumissa hänen maalauksiinsa.


      • Tavuviiva

        Hulluilla päivillä on jokin Scherfbeckistä kertova opus myynnissä, josta voisi lukea ja kerrata taustatietoja ja ottaa vaikka matkalukemiseksi.


    • Tavuviiva

      Kansallismuseoon: Renessanssi.

    • Vaikka olen yksi taide-näyttelyjen lipun-hintojen sponsoreista.
      En mene katsomaan.
      Turha rahan-tuhlaus tympii.
      Inhaa kun on näyttelijät lattioilla ja seinillä.
      -
      Ja, tarvittaessa osaan maalata omat satuni taivaalle.
      Väittävät minun osaavan näytelläkin ne lahjakkaasti.
      Etenkin Ukkosen-aikaan.

      H.

      • KuvottavaaKuvittelua

        Turhaan kerroit. Ei kukaan täällä voisi kuvitella sinun harrastavan jotain kulttuuria tai sivistyneistön kuvioita. Sinä, sinä, sinä, sinä itse tunnet olevasi kaikkien muiden yläpuolella.


      • KuvottavaaKuvittelua kirjoitti:

        Turhaan kerroit. Ei kukaan täällä voisi kuvitella sinun harrastavan jotain kulttuuria tai sivistyneistön kuvioita. Sinä, sinä, sinä, sinä itse tunnet olevasi kaikkien muiden yläpuolella.

        "KuvottavaaKuvittelua"

        Vai oksettavaa olettelua?

        Oikein sanot, minä olen duunari.
        Minun sivistykseni ei aina kohtaa kaikkia sivistyksiä.
        Hippinä on vähän vaikeaa...

        Mutta yritä sinä pelastaa tilanne.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "KuvottavaaKuvittelua"

        Vai oksettavaa olettelua?

        Oikein sanot, minä olen duunari.
        Minun sivistykseni ei aina kohtaa kaikkia sivistyksiä.
        Hippinä on vähän vaikeaa...

        Mutta yritä sinä pelastaa tilanne.

        H.

        Ala hipiksi.

        H.


    • Hitsi, kun mie en osaa mitään niin on hyvä kun jotkut osaa ja minä vaan ihailen...
      on se niin iso ilo, on ne sitten mimmoisia satuja vaan.
      Totta, että jokainen veronmaksaja sponsoroi, niin minäkin kaikkea kulttuuria ja matkailua ja yliopistoja, koulutusta, terveydenhuoltoa ja vaikka mitä...kaikessa on ilmaa...jyväskylän suurajojakin jokainen jyväskyläinen sponsoroi reilulla kädellä, eikä valita yhtään...tai no jotkut niitäkin...ehkä pikkasen.

      • "rosaliin"

        Hän ei sit minulle rallista mitään pahaa ja ilkeetä...
        Muuten minä mustaksi noeksi muutun, valtaan sinun lattia-luutun. :)

        H.


    • Ei aina pelkkä tavisten pakollinen sponsorointikaan taiteellisia paikkoja pelasta veloilta ja ahdingoilta.

      Esim. Lappeenrannan hienon, uuden teatterin talousahdinko on syvä ja sama ongelma monessa muussakin kaupungissa.

      Tilakustannukset kasvavat koko ajan, kiinteistökulut nousevat jatkuvasti.
      Ohjelmisto, näyttelyt ym. on valittava suurta yleisöä kiinnostavasti.
      Ei pelkästään taiteen ystävien ja ymmärtäjien maun mukaan.
      Kun se ystävyys ja ymmärrys ei aina riitä.

    • mimmimum-..mi

      Pisti silmääni aika erikoinen näyttely .....Helsingin kaupunginmuseossa....Haju-näyttely....aina viikon kerrallaan yksi haju leijuu huoneessa.....Idea sai alkunsa kyselystä....miltä Helsinki tuoksuu....haisee....

      • Se voi olla välillä ihan kivakin. Avajaisissa petyin, eikä hajuja kovin paljon ollutkaan tarjolla. - Tunsin itseni melkein hieman huijatuksi.
        En kerro, mitä hajua tarjoilivat, kun sitä ei kuulemma henkilökuntaakaan olisi saanut paljastaa.

        Erillisessä laatikossa tarjoiltiin teemaa Linnanmäki, hattaran tuoksua ja vuoristoradan vanhaa tuoksua. Vuoristoradalta nousi entivanhaan tervan hajua, kun sitä huollettiin tervaamalla - kuulemma.

        Helsingin kaupunginmuseo on todella viihtyisä ja monipuolinen laitos. Sinne on helppo poiketa ja siellä on mukava tavata kavereita, vaikkei museossa kiertelisikään. Vapaa pääsy ja hauskat aulatilat. Suosittelen lämpimästi.


    • Näinä kovina aikoina kun rahasta on puutetta tuli vinkkinä mieleen se hiljainen kansa vai mikä se oli?
      Siel ne raukalla rajalla seisovat pellolla ,siin ku eväitten kans lähtee kattelemaan niin kyl siin päivä vierähtää mukavasti .


      • PöllöPeukuttiVaikkeiA

        Anteeksi k-k, sormi osui vahingossa punapeukun päälle. Jos peukuttelisin, olisin mieluummin painanut vihreäksi pystypeukuksi!!!!


      • ItsekseniKäynUsein

        Moniin paikkoihin tarjotaan alennuslippuja ja välillä tiettyinä päivinä vapaata sisäänpääsyäkin. Monissa museoissa ja taidenäyttelyissä on kerran kuukaudessa tiettynä päivänä tai osan päivää vapaapääsy.

        Esim. Kiasman nettisivuilla kerrotaan, että keskiviikkoisin sinne pääsee veikkauskortilla kaksi yhden hinnalla. Tosin käyn itse usein taidenäyttelyissä mielelläni itsekseni.


    • Korppis11

      Kävin Kajaanin taidemuseossa ihastelemassa valokuvaaja Pekka Elomaan ja Lyhdyt työryhmän näyttelyä. Valokuvaajina ja kuvattavina ovat olleet kehitysvammaiset.
      Valokuvat on otettu vanhojen muotokuvamaalausten hengessä Elomaan ohjaamissa työpajoissa Lyhty ry:n tiloissa Helsingissä.

      Pysäyttäviä valokuvia.

    • Yxtaiteellinen

      Itse ajattelin käydä Heurekan Hyvä Ikä -messuilla. Ei varsinainen taidenäyttely mutta vanheneminenhan on taidetta.

    • jysjbs

      Kohta taas iittalaan naivisteja katsomaan.

    • ö-Öö

      Harvakseen käyn näyttelyissä, tahi museoissa.

      Ei johdu siitä, että en pitäisi taiteesta, kai lähinnä laiskuudesta. Ja siitä, en jaksa katsoa monia teoksia kerralla. Yks kerrallaan, tuijotellen ja mietiskellen. Hitto, olin aikanaan kusessa eremitaasin kanssa. Kävin siellä vaikka kuinka monta kertaa, mutta kun aina juutuin mietiskelemään jotain teosta, kävin katsomassa uudelleenkin, ei siitä valmista tullut. Lähinnä olin silloin kiinnostunut impressoanismista, sitäkin oli salitolkula.....

      Yks mitä suossittelen suomessa kaikile on Sinebrychoffintaidemuseo. Ihan keskellä tsadia, todella mielenkiintoinen paikka, korkealaatuista taidetta ja kulttuurihistoriaa. Sinne ei äkkituristi ehkä osaa mennä, mutta jos sattuu löytämään paikan, siellä paljon mielenkiintoista-

      http://www.sinebrychoffintaidemuseo.fi/

      Onhan niitä paikkoja, Ateneum, Sara Hilden, Kiasma jne. Mun mielestä Kiasma myös kiinoia, vaihtuvia näyttelyitä. Maakunnissa paljon hienoja paikkoja, liekö monikaan käynyt Torniossa Aineen museolla? Ja tietenkin pienenpiä, paikallisia juttuja. Kukaan käynyt Tyrnävällä Kyllikki Salmenhaaran näyttelyssä?

      Mua tavallaan harmii, mä en ole saanut aikoihin kätyä näyttelyissä, joskus jossain galleriassa ohi kulkiissani, jos näyteikkunassa jotain kiintoisan oloista. Mulla kai rasitteena ammattikin, visuaaliset jutut on rasittavaíakin, kun niitä on liikaa. mieluusti tuijotan valkoista seinää :DD

      Mutta suosittelen tota Sinebrychoffintaidemuseota ihan kaikille, jotka nyt käy katsomassa taidetta. Siellä muuuten uskomattomia vedoksia vanhoista lasinegatiiveista jostan sadan vuoden takaa.

      =DW=

      • New-age

        Menossa viikolla sinne serkkuni kanssa. Meillä on sellainen tapaamissessio parin kuukauden välein - taide lounas.
        Hän on minulle varaisosisko. Nyt kun ollaan molemmat eläkkeellä on aikaa tällaiseen eli keskellä viikkoa, keskellä kirkasta päivää.


    • Juhani Kirpilän taidekotia ei ole taidettu mainita ? "Löysin" sen vasta tänä vuonna ja aion käydä toistekin. Yli 500 teoksen pysyvä näyttely Pohjois-Hesperiankadulla, vain kotimaista taidetta.
      Mainita täytyy myös asiantunteva ja innostava opastus. Paikka on Suomen Kulttuurirahaston hallinnassa, googlettamalla löytyy lisää tietoa...

      • eppu2

        Kävin juuri tuolla pienessä taidenäyttelyssä.
        Oli ilmainen sisäänpääsy ja kahvitarjoilu. Tykkäsin, myös miljöö on hieno.
        Tuo ´rajat kiinni´ näyttely jatkuu ensi tammikuulle, siellä aion käydä jossain vaiheessa.
        Kirjastossa on kanssa aina meneillään joku näyttely, katson ne kyllä aina kun käyn.


    • Minua odoaa milenkiintoinen taidekevät. Ensimmäinen tapahtuma jota en halua missata on Daniel Cajanuksesta kertova ooppera Haarlemin Grote Marktin kirkossa. Pitkä Taneli kuten hänet korvessa muistetaan on lähtöisin Paltamosta.
      Hollannissa elänyt korven pitkä mies lie tunnetumpi Hollannissa kuin Suomessa.

    • Wikipediaa suosittelen.
      Tunnelma on kotoisa.
      Kahvit tulevat halvaksi.
      Mikä patasta, saa nopeasti vaihdettua taulua tai pystiä.
      Jos oikein tylsäksi käy, voi katsella omia seiniään.
      Tahi tikku-ukkoja nuoruutensa päivä-kirjoista.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe