Kirjoitan nyt tuntojani siitä, että haluaisin asua mökissä järven rannalla. Näyttää siltä, että koskaan en tule sitä saamaan, koska nykyisessä elämäntilanteessa sen joutuisin vuokraamaan ja olen vielä kaiken lisäksi ajokortitonkin.. Oiskohan jossain isojen teiden varsilla mökkiä vuokrattavana, jonne pääsisi julkisilla? Kyllä kävelymatkaakin voisi olla jokunen kilometri..
Tahonasua mökissä!
9
251
Vastaukset
Tunnot unohtui tekstistä, enkä tiiä miten omia kirjoituksiaan voi muokata..:)
- Piippolanvaarillaliiteri
Voi olla kiven kannon ja niemennotkon takana, että löydät ensinnäkin talviasuttavan mökin ja vieläpä niin, että siinä voi asua ympäri vuoden. Virallisesti?
Miksi ei löytyyhän niitä mutta hinnat ovat sitten niin kohdillaan, jos vielä järven rannalla niin miten lie saldosi kanssa, onko varaa maksaa?
- muutaSaareen
Mä asun saarimökissä. Ei oo autoa, eikä tarvita, vaikka kortti onkin jäljellä entisestä elämästä.
- dddd3
Joillekin mökeille pääsee hyvin bussillakin, ja jos siellä pidempiä aikoja viettää, niin voihan sinne hankkia polkupyörän.
- vaipilluvuokralla
lopellakin 43 parakkia myynnissä valkkaa niistä
- Tahonasu
Vanhempani olivat ajokortittomia ja asuivat metsämökkiä, tai eivät talvisin kylläkään. Saapuivat kaupunkiin junalla, siitä jatkoivat järvenrannan laituripaikalle taksilla ja siitä eteenpäin soutuveneellä mökille viimeisen kilometrin verran. Mökki ei ole saaressa, vaan metsätaipaleen päässä, eli veneellä piti kulkea.
Nyttemmin kun mökki on siirtymässä minulle, on tehty jo tie ja käyttö on entistä kovempaa, kun oma perheeni kulkee autolla. Mutta tarkoitin tuon vain esimerkiksi siitä, että kyllä se autottomaltakin onnistuu. Käymme mökillä myös joskus talvisin ja koska mökkitietä ei aurata, niin kuljemme autopaikasta noin kilometrin matkan lumikengillä. Ahkiossa kulkee juomavesi ja ruuat. - PysykääNytEdesHengissä
Eikös taas joku tehnyt itsarin ja paloi mökkiinsä? Paljonkos olikaan velkaa vai pelko että joutuu kusisiin vaippoihin ja lapset ryyppää omaisuuden?
- dddd3
Minä jo mietinkin, että onko sinulle sattunut jotain, saanut elämän tms. Mutta samoilla näköjään mennään edelleen.
- saarimökki33
Kyllä se Suomalaiseen sieluun kuuluu. Metsät,järvet ja metsälammet.
Onneksi luonto on täällä on aika puhdas.
Talouden laittaa kuntoon ja elelee vapaata elämää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1263943On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi732396Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.432059Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781630- 791566
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl121274Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711097Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091