Kello on 13.03

Muutama-viisaskin

Lähes kaikki hullut palstalla

154

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määrittele molemmat puolet.

      H.

      • Asian-tuntija kun tunnut niissä olevan.

        H.


    • Tavuviiva

      Kello siis löi yli kahdentoista....
      Olisiko niin, että jos meitä kaikkia tarkasteltaisiin riittävän kauan, olisimme me kaikki enemmän tai vähemmän hulluja.
      Hulluksi nimittely oli meidän perheessä kiellettyä ja nimittely ylipäätään.. Tänä päivänä lista olisi varmaan pidempi ja jos ei olisi uskottu, niin oli sanktiot, sillä isä tietää kaiken. Samoin ry:ly ja hur:lu oli kiellettyä.
      Mutta mielestäni nämä olivat hyvät pelisäännöt.
      Puolustautuahan saa.

      • thfjg

        Mitä nuo lyhwnrwwr merkitsevät?


    • On.kello

      13.28

      • Psykoterapeutitar

        Kello jo 13.58!


    • ykslisää

      Tässäkö ilmottaudutaan?
      Paikalla klo. 14.23

      • Höyryperunat kypsiä 14.30


    • kurinen

      Hullu saa olla mutta ei tyhmä.

    • eppu2

      Klo 15.07. Sain mahtavan hulluuden puuskan ja nyt on piha haravoitu.
      Saako tässä ketjussa olla, jos hulluutta ilmenee vain puuskittain?

    • Ostin lumilinkon täs välillä ja nyt voin täyspainosest ilmoittautua

      • eppu2

        Onkos teilläpäin jo lunta, vai ennakoitko tulevaa? Klo on 19.11.


    • Huomenia

      6.08 aamukahvit juotu.

    • Korppis11

      Kello 16.36.

      Iso pyykki pesty, juuri hain kuivaushuoneesta puhtaat tuoksuvat vaatteeni ja lajittelin kaappeihin. Hullu paljon työtä tekkee viisas pääsee istumalla koneella.

      Kun pesukone pyöri alakerrassa, maalauspensselini veteli maalia kankaalle yläkerrassa, sain paljon aikaseksi. Söin juuri ja nyt lähden kauppaan, leipä on loppu, muut kyllä riittäisi huomiseen.

      Kello 16,41 loppu tältä erään ; )

      • Siitä.vaan

        Mitä teet kaupan jälkeen, klo 16.55


      • Siitä.vaan kirjoitti:

        Mitä teet kaupan jälkeen, klo 16.55

        Kauppareissu oli jokseenkin onnistunut leivän lisäksi ostin kaksi kassillita muuta jutskaa mm. ison lähes kahden kilon lohen 3, 89 e, sehän piti tietetenkin heti kotiin tullessa esivalmistella. Nyt minulla on kuusi annospalaa pakkasessa ja noin 400 g graavattua lohta jääkaapissa ja kuten tiedät se ei onnistu ihan käden käänteessä vaan vaatii keskittynyttä työtä. Keitin lohen selkärangasta liemen. Kaivelin roippeista lihat salaattia varten. Sitten piti tietenkin viedä roskat koska kalan roippeet alkaa haisemaan jos ne jättää sisälle yöksi. Kun homma oli tehty kävin suihkussa.


      • selkäruotonen

        Kalan selkäranka?


      • tosi.edullista
        korppis kirjoitti:

        Kauppareissu oli jokseenkin onnistunut leivän lisäksi ostin kaksi kassillita muuta jutskaa mm. ison lähes kahden kilon lohen 3, 89 e, sehän piti tietetenkin heti kotiin tullessa esivalmistella. Nyt minulla on kuusi annospalaa pakkasessa ja noin 400 g graavattua lohta jääkaapissa ja kuten tiedät se ei onnistu ihan käden käänteessä vaan vaatii keskittynyttä työtä. Keitin lohen selkärangasta liemen. Kaivelin roippeista lihat salaattia varten. Sitten piti tietenkin viedä roskat koska kalan roippeet alkaa haisemaan jos ne jättää sisälle yöksi. Kun homma oli tehty kävin suihkussa.

        Ohhoh olipa halpaa lohta!!!!!


      • selkäruotonen kirjoitti:

        Kalan selkäranka?

        Tuppipotun piti tuostakin ruodosta kommentti väen väkisin vääntää. No kun ei ole muuta ajateltavaa siellä sameissa vesissä.


      • tosi.edullista kirjoitti:

        Ohhoh olipa halpaa lohta!!!!!

        Oli tosissaan ja se sai heräteostoksen aikaan. Lohi oli viimeinen edellisen päivän 5,00 e/kg tarjouksesta ja kauppias tietty halusi siitä eroon ja omansa pois. Kilohinta oli siis 2,00 e.

        Lohi oli hyvälaatuinen, helppo fileerata ja tehdä annospaloiksi sekä graavata.


    • 16.58 viimeinen hullu uunista ulos. Herkullinen lohifilee uunista, Norjan, ulos, namimaiskis, siihen isken huarukkani. Tuolijumppaa kävin pitämässä itseäni vanhemmille, teen vapaaehtoisena, se on niin kivaa.
      😀

    • Psykoterapeutitar

      Vanhus värjäsi tukkaa ja nyt klo 18.20 tukka on sininen😱

      • eppu2

        Miksi sininen? Oliko tarkoituskin? Ja niin klo on 18.27


      • Psykoterapeutitar
        eppu2 kirjoitti:

        Miksi sininen? Oliko tarkoituskin? Ja niin klo on 18.27

        Sitä ihmettelen itsekin, eikä ollut tarkoitus! Tässä klo 19.37 sitä ihmettelen!


      • kesi.vä
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Sitä ihmettelen itsekin, eikä ollut tarkoitus! Tässä klo 19.37 sitä ihmettelen!

        Pirkko Liinamaalla oli muistaakseni siniset hiukset ja nythän se on oikein muotijuttu. Että oletkin ihan muodin huipulla :)
        19:55


      • Psykoterapeutitar
        kesi.vä kirjoitti:

        Pirkko Liinamaalla oli muistaakseni siniset hiukset ja nythän se on oikein muotijuttu. Että oletkin ihan muodin huipulla :)
        19:55

        Just siltä tässä klo 20.06 tuntuukin😄👍🏻


    • kesi.vä

      18:24 ja saunaan kohta. Ei edes hiuksissani viitteitä siniverisyyteen :(

      • eppu2

        Mullakin on sauna lämpiämässä. Vaikka ulkolämpötila on ollut vain 3, niin tuuli on ollut ihan hiljaa ja aika kostealta ilma tuntuu.
        Niimpä, kun olin tuolla 1,5 tuntia rantaa raivaamassa, tuli hirmuinen hiki.
        Se kello on 19.15, että tämmöstä.


    • Heikunkeikku

      Kloku visertää: 18:54
      Työpäivä takana.
      Naamaan vedin kinkkusalaattia.

    • kesi.vä

      19:51 saunottu ja kurkkuuni kaadoin tyttären tekemään omenamehua kaksi isoa lasillista.

    • Kello on 22.04, menen unimaan, hyvää yötä ; )

    • Heikunkeikku

      Klo 22.17
      Kissille klapattu kananmuna valmiiksi yösyöntiä varten. Viilipurkki munakupin vieressä.
      Plus muut murkinat.
      Minä suunnittelin kellauttavani itseni sänkyyn. On meinaan NIIN mielenkiintoinen kirja menos, että pakko mennä sitä lukemaan.
      Kirjan nimi on "Ihmeellinen mieli".
      Kirjan kirjoittajan (Kristine Barnett) pojalla on valokuvamuisti ja korkeampi älykkyysosamäärä kuin Einsteinillä, ja hän on matemaattisesti poikkeuksellisen lahjakas. Pojan autismi todettiin hänen ollessaan kaksivuotias.
      9-vuotiaana poika (Jacob) alkoi kehittää astrofysiikan teoriaa, josta hänelle povataan Nobelin palkintoa, ja 12-vuotiaana hän alkoi saada palkkaa kvanttifysiikan tutkijana. Tällä hetkellä Jacob on 17-vuotias.
      Väliaika, klo 22.24
      Kirja on julkaistu 2013.
      Todella mielenkiintoinen. Toinen yhtä mielenkiintoinen kirja oottelee lukemista.
      Nyt lopetan, klo on 22.27

      • 1eero

        Mulla oli aikoinaan purjevene, siinä oli noita vantteja, useitakin, hyvin tärkeitä niinkuin purjehdus mikään ei ollut ennen aikaan tärkeämpää.
        Väittävät Einstein tappoi Schrödingerin kisssan, liittyy..kvanttifysiikkaan ominaisuuksiin, pidäppä kissasta huoli.


      • 1eero
        1eero kirjoitti:

        Mulla oli aikoinaan purjevene, siinä oli noita vantteja, useitakin, hyvin tärkeitä niinkuin purjehdus mikään ei ollut ennen aikaan tärkeämpää.
        Väittävät Einstein tappoi Schrödingerin kisssan, liittyy..kvanttifysiikkaan ominaisuuksiin, pidäppä kissasta huoli.

        Ai nii klo 23.04


      • ent.siivoojaparka

        Miten pianistilla voi olla noin hitaat sormet, etä kestää 10 min kirjoittaa tuon kokoinen kommentti?


      • elikkätauko
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten pianistilla voi olla noin hitaat sormet, etä kestää 10 min kirjoittaa tuon kokoinen kommentti?

        Hänellä oli väliaika, ellet huomannut.


      • Rusinat-pullista

        Häneltä unohtui jotakin!
        VÄLIAIKA KAHVIA JA PULLAA TERVIKSEN TALVITEATTERI


      • ent.siivoojaparka
        elikkätauko kirjoitti:

        Hänellä oli väliaika, ellet huomannut.

        Jaha.
        Luki välillä sen kirjan loppuun.


      • 1eero

        En lukennu, häiriöitä oli niiku tänäänkin puheluita, vastailla viesteihin teeveetäkin toisella silmällä, leipäpala suussa mitä kulloinkin ja päivällä kaikenlaista eikä millään mitään väliä.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        En lukennu, häiriöitä oli niiku tänäänkin puheluita, vastailla viesteihin teeveetäkin toisella silmällä, leipäpala suussa mitä kulloinkin ja päivällä kaikenlaista eikä millään mitään väliä.

        Mä sain sen käsityksen, että mulle sanottiin, että luin välillä kirjan loppuun.
        Sinähän praatailit vaan niistä "purjeveneen vanteista", joista en ymmärrä mitään.
        No mutta jokatapauksessa sanon, että en lukenut kirjaa loppuun.
        Aikaa kuluu ennen "lähetä"-nappulaa painamista siihen, että luen tarkasti sen mitä olen kirjoittanut. Teen kirjoitusvirheitä helposti, kun napsuttelen niin nopiaatte. Niitä virheitä sitten korjailen. En uskalla lähettää kommenttiani noin vaan ensin lukematta. JA vaikka tarkasti luenkin, niin usein niitä virheitä kuitenkin sinne jää ja arvatkaa vaan, ottaako päähän. Ottaa ihan hirveesti.
        Kello on nyt 8.46


    • kesi.vä

      22:31 Katson tv:tä vielä 27 min. Ennakoivasti hyvää yötä!

    • Tämä hullu tuli aloitukseen 00.16

      Vielä vain yömyssy päähän ja unten maille.
      Kauniita unia ja oman kultaisen kuvia,
      suukkoja suudelmia.

      Tämä hullu lähti aloituksesta 00.18

    • Vinha.perä

      Perussuomalaiset väittävät lepakoiden räjähtävän ?
      Paljon mahdollista siitä nuo yölliset pamaukset, eduskunnassa käytiin kiivas keskustelu johon puolustusministeri vaikeni, ilmeisesti syystä jota emme tiedä.
      Viisari näyttää 1.04

    • ei.paha.aika

      5.41

    • keskelläviikkoa

      Hei hullut
      kelloaika näkyy nimimerkkinne alla!

      • kello.on.mullakin

        Hullu ei huomaa eikä viisas viitsi virkkaa.


      • Roleksi-12.44.klo

        Hulluilla on halvat kellot


      • eppu2
        Roleksi-12.44.klo kirjoitti:

        Hulluilla on halvat kellot

        Hulluilla on halvat kellot sen takia, kun ne ovat niin viisaita, että hoksaavat ajan olevan sama vaikkei kelloa olisi ollenkaan.


    • kesi.vä

      Tämä hullu seuraa ajankulua mikä menee kirjoittamani kellonajan ja julkaisun välissä. Jätin aamujoogan väliin, syyksi nimesin polveni.
      09:12

      • Kyllä-se-siitä

        Vaihda polviisi uusi vesi. Lääkärit suosittelee esilämmitettyä lähdevettä.


      • ent.siivoojaparka

        Sinulla ei ole poikaa?


      • kesi.vä
        Kyllä-se-siitä kirjoitti:

        Vaihda polviisi uusi vesi. Lääkärit suosittelee esilämmitettyä lähdevettä.

        Kiitos vinkistä! Luulen ettei vedenvaihto auta. Vamma on ulkopuoleinen, eikä oikein kestä esim. lattiakontaktia kobra-asanassa :)


      • kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Luulen ettei vedenvaihto auta. Vamma on ulkopuoleinen, eikä oikein kestä esim. lattiakontaktia kobra-asanassa :)

        Ai niin, lounas syöty jälkkäri on kyllä vielä uunissa ja aika on ny 14:04.


    • Heikunkeikku

      Kello 9.41
      Minä en ole hullu.
      Uskon, että moni muukaan palstalla olija ei ole hullu.
      Omituista haukkumista.

      • Mietin tässä issekseni että miten se mitataan... Jos on se mitataan perheen epätoivoisista huokauksista, niin oon mä vähän.

        Jos se mitataan sillä, onko kaikki talitintit kotona, niin olen täydellisen täysjärkinen. On tainnut kaikki tintit tulla meidän tontille.

        Tai jos laatikon terävimmän veitsen mukaan, niin pakkopaita odottaa mua. Hetkinen. Tuolla taidetaankin mitata tyhmyyttä? Okei, taisin juuri mitätöidä tätä mun omaa viestiä täysin. Huoksista.

        Ei mitata mitään kuitenkaan omien huokausten perusteella, eihän. Retoorinen kyssäri, TÄHÄN EI OLE LUPAA VASTATA.


      • Näin se on heikunkeikku ,varmaan valtaosa on niit täysvaltasia yhteiskunnan jäseniä.
        Toisaalt kun aamulla kattelin kolmen pienen lapsen yhteiskuvaa niin en ymmärtänyt heidänkään kohtaloa ,en millään järjellä enkä ajatusmallilla .
        Olinko siis järjetön , kaks niitä haudassa ja yks pellavapää linnassa ,voi tätä elämää.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Näin se on heikunkeikku ,varmaan valtaosa on niit täysvaltasia yhteiskunnan jäseniä.
        Toisaalt kun aamulla kattelin kolmen pienen lapsen yhteiskuvaa niin en ymmärtänyt heidänkään kohtaloa ,en millään järjellä enkä ajatusmallilla .
        Olinko siis järjetön , kaks niitä haudassa ja yks pellavapää linnassa ,voi tätä elämää.

        "koti-kiusattu"

        Tunnetko jääneesi yksin?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Tunnetko jääneesi yksin?

        H.

        En tunne ,kukaan ei vie muistoja ja kokemuksia ja elossa olevia harvoja tosi ystäviä.


      • ent.siivoojaparka

        Salvador Dali sanoi, että ainut ero hullun ja Salvador Dalin välillä on se, että Salvador Dali ei ole hullu.

        Tuohon sanoisin itseäni koskien, että "samat sanat".


      • eppu2

        Heikku, tämä aloitus on niin hullu, että ainakin minä otin tämän ihan huumorin kannalta.


    • Voisiko joku ystävä kertoa mitä koti-kiusattu muistaa?
      Itse hän ei muista kertoa edes kysyttäeesäkään.

      H.

      • Juuri sanoit tallentavasi omat kirjoituksesi ja siitä on kysymys ,jatkahan lukemista .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Juuri sanoit tallentavasi omat kirjoituksesi ja siitä on kysymys ,jatkahan lukemista .

        "koti-kiusattu"

        Vaan minulla ei ole muistissanikaan hakemistoa nimmareista.
        Voisit itse kertoa aiheen, sinä kun muistat.
        Ujosteletko, häpeätkö vai huomasitko möhlineesi?
        Outoa...
        Yleensä Ancelina tulee aina mukaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Vaan minulla ei ole muistissanikaan hakemistoa nimmareista.
        Voisit itse kertoa aiheen, sinä kun muistat.
        Ujosteletko, häpeätkö vai huomasitko möhlineesi?
        Outoa...
        Yleensä Ancelina tulee aina mukaan.

        H.

        Mikä täs nyt on vaikeaa ,sanot tallentavasi omat kirjotuksesi ja nyt et löyrä omaa juttuas .
        Sulla ei siis olekkaan kaikkea muistissa ?


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Vaan minulla ei ole muistissanikaan hakemistoa nimmareista.
        Voisit itse kertoa aiheen, sinä kun muistat.
        Ujosteletko, häpeätkö vai huomasitko möhlineesi?
        Outoa...
        Yleensä Ancelina tulee aina mukaan.

        H.

        hunksz

        Annahan olla keljuilematta.
        Näkyy olevan poikien välinen paini käynnissä, en tiedä mistä on kyse, joten älä sotke minua mukaan.
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Annahan olla keljuilematta.
        Näkyy olevan poikien välinen paini käynnissä, en tiedä mistä on kyse, joten älä sotke minua mukaan.
        .

        "Ancelina"

        Enhän minä sinuakaan kiusaa saati keljuilele.
        K/K:n vaan iski ujouden-puuska eikä hän saa sanaa suustaan.
        Niin aattelin kutsua jotain ystäväkseen kehumaa apuun. :)

        H.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Enhän minä sinuakaan kiusaa saati keljuilele.
        K/K:n vaan iski ujouden-puuska eikä hän saa sanaa suustaan.
        Niin aattelin kutsua jotain ystäväkseen kehumaa apuun. :)

        H.

        Eikös hän ole sinunkin ystäväsi? Se ainut, sillä "rakkaita voi olla monta, mutta ystäviä vain yksi".

        Tapelkaa nyt pojat, kumpi teistä on se Ancelinan ystävä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Enhän minä sinuakaan kiusaa saati keljuilele.
        K/K:n vaan iski ujouden-puuska eikä hän saa sanaa suustaan.
        Niin aattelin kutsua jotain ystäväkseen kehumaa apuun. :)

        H.

        Et siis löytänyt kirjoitustasi missä iskit kirjoitus tapani kimppuun ja neuvoit missä turkulaisilla on hyvä olla?
        Miksi vedit vihjailullasi sivullisen mukaan ?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikös hän ole sinunkin ystäväsi? Se ainut, sillä "rakkaita voi olla monta, mutta ystäviä vain yksi".

        Tapelkaa nyt pojat, kumpi teistä on se Ancelinan ystävä.

        Älä siivoojaparka unta näe tappelusta ,me keskustellaan sivistyneesti ja mitä tulee tohon ystävyyteen ,ei ittestään selvästä asiasta mitään keskustelemista ole.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikös hän ole sinunkin ystäväsi? Se ainut, sillä "rakkaita voi olla monta, mutta ystäviä vain yksi".

        Tapelkaa nyt pojat, kumpi teistä on se Ancelinan ystävä.

        Ent.siivoojaparka, se hunkszin ainoa, vanha ja pysyvä ystävä on hänen "oikeassa elämässään", niin hän on itse täällä kertonut.
        Palstalla ystävyys/ystävä lentää kuin leppäkeihäs, ellei hallitse soveliasta käyttäytymistä.
        .


      • ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka, se hunkszin ainoa, vanha ja pysyvä ystävä on hänen "oikeassa elämässään", niin hän on itse täällä kertonut.
        Palstalla ystävyys/ystävä lentää kuin leppäkeihäs, ellei hallitse soveliasta käyttäytymistä.
        .

        Niinkö lentää?
        Itse hän on sanonut itseään rehelliseksi.
        Rehellinen lentävä läppäkeihäs?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinkö lentää?
        Itse hän on sanonut itseään rehelliseksi.
        Rehellinen lentävä läppäkeihäs?

        Noh, ainakin minä olen saanut lentävän lähdön ystävyydestään.
        .


      • kukamaksaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinkö lentää?
        Itse hän on sanonut itseään rehelliseksi.
        Rehellinen lentävä läppäkeihäs?

        Kuinka moni muu yhtyy hänen ilmoitukseensa?


    • Kello 11.18 kirjauduin sisään. Nukuttu kello ympäri ja kohta pensselit heilumaan.

      • Kello on 11.53 suljen koneen.


      • ent.siivoojaparka

        Minä en nukkunut ihan yhtä kyytiä kellon ympäri, mutta unta on tullut palloon aivan riittämiin. Mikä se niin hyvin nukuttaakin.

        Menin illalla puoli kuuden aikaan "pienille iltapäiväunille". Heräsin tasan puolenyön aikaan. Sitten jotain neljän aikaan aamulla painuin takaisin sänkyyn ja heräsin vähän ennen puoltapäivää. Montako tuntia siinä tuli vuorokauden aikana?


      • Korppis11
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minä en nukkunut ihan yhtä kyytiä kellon ympäri, mutta unta on tullut palloon aivan riittämiin. Mikä se niin hyvin nukuttaakin.

        Menin illalla puoli kuuden aikaan "pienille iltapäiväunille". Heräsin tasan puolenyön aikaan. Sitten jotain neljän aikaan aamulla painuin takaisin sänkyyn ja heräsin vähän ennen puoltapäivää. Montako tuntia siinä tuli vuorokauden aikana?

        Palasin, avasin koneen 18.10

        Sinulla on samanlaiset unenlahjat kuin minulla, minä tosin en yöllä keiku.

        Se on niin, että kun nukkuu se on kuin panis rahaa pankkiin.

        Energiaa on kulunut rutkasti, ei ruumiillisen työn vuoksi vaan luovan työn. Se muuten vetää aika tyhjäksi kun viisi tuntia maalaa.


      • Poistun koneelta menen saunaan kello 19.01


    • No voi harmi, olisi ollut mielenkiintoista tietää kuuluisinko määritelmän täyttävään joukkoon.

      • ent.siivoojaparka

        Et tietenkään kuulu, ellet ollut palstalla eilen kello 13.03.

        Ihme kyllä, tänne näkyy ilmoittautuneen diagnoosin saaneita muihinkin aikoihin.


      • eppu2

        Nimimerkissään sanoi, että muutama viisaskin, joten antoi kommentoijalle valinnanmahdollisuuden.
        Ehkä emme ihan viisaita olisikaan, jollei meillä olisi myös ´hulluuden´ hetkiä.
        Niistähän me opimme.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Nimimerkissään sanoi, että muutama viisaskin, joten antoi kommentoijalle valinnanmahdollisuuden.
        Ehkä emme ihan viisaita olisikaan, jollei meillä olisi myös ´hulluuden´ hetkiä.
        Niistähän me opimme.

        Kerrotko vielä, mikä oli se opetus sinulle tämän ketjun hulluudesta. Minä en tainnut oppia mitään uutta.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kerrotko vielä, mikä oli se opetus sinulle tämän ketjun hulluudesta. Minä en tainnut oppia mitään uutta.

        Tarkoitin elämää, en tätä ketjua. Tämä vain herätti sen ajatuksen.


    • Sanon.pöh

      Puutaheinää koko palsta.

      • kesi.vä

        Iltapalakin jo syöty. Klo 20:35.


      • eppu2

        Eikös olekin mukavaa, kun on välillä ihan puuta heinää?
        Ainahan voi valita onko puuta heinässä vai tiukassa järkikeskustelussa.
        Niin minä teen, vaikken omaa tyyliäni kenellekään tyrkytä.


      • Sanon.pöh

        Ei siitä haittaa, eripaikat missä missä asiaakin puhutaan ilman otsakurttuja.


      • kesi.vä

        Välillä ei ole tarttumapintaa mihinkää asiaan. Ei sitä heinänkorttakaa.


      • kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

        Välillä ei ole tarttumapintaa mihinkää asiaan. Ei sitä heinänkorttakaa.

        Ai nii 20:57 ja oma vikani, välillä on vaan vetämätön olo.


      • eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

        Välillä ei ole tarttumapintaa mihinkää asiaan. Ei sitä heinänkorttakaa.

        Tuo on hyvin ilmaistu, näitäkin hetkiä on. Ja se kello TV:ni kertoo, että on 21.09.


    • Tavuviiva

      Onko hullaantuminen hulluutta. Siis, mikä sen kantasana on?

      Paistoin täältä saamien ohjeiden mukaan lihaboltseja, luomu karitsanlihasta. Njam. Olen syönyt niitä salaa itseltäni. Njam.

      Olen tässä aikani kuluksi laskeskellut ja todennut, kaikki kynät ovat penaalissa vielä.

      Taidan ottaa vielä yhden boltsin. Njam.

      • eppu2

        Jäin miettimään kysymystäsi. Olisiko kantasana hullaantua. Mitä se sitten tarkoittaa.
        Tuli mieleeni, kun nuorena ekakerran rakastuu ja on ihan sekaisin, olisiko se hullaantumista?


    • Sama status edelleen ja diagnoosikin ennallaan, oletettavasti.
      Ihana kuntoutusviikko jo puolessa välissä. Tänään psykologi levitti eteen ihmeellisiä roknooseja, yksi parhaista luennoista vuosiin, ehkä kymmeneen, risto rantaa relaxina, hyvää ruokaa, uintia kynttilän valoissa.
      Aikaisin tänään yömyssylle ehkä kello 23.00.
      Ajattelin katsella kivoja unia pitkin yötä,
      saas nähdä joudunko tekemään työtä
      että moinen aatos onnistuu.

      • kesi.vä

        Antoisaa ja aistirikasta loppuviikkoa Rosaliiiinille. Sain kimmokkeen lähteä nyt meriuinnille, kiitos :)
        11:48.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Antoisaa ja aistirikasta loppuviikkoa Rosaliiiinille. Sain kimmokkeen lähteä nyt meriuinnille, kiitos :)
        11:48.

        Kiitos kesi.vä. Meriuintiin, sinä rohkeista rohkein, eikös se vesi jo hyytävää ole.
        Ainakin niin kylmän näköistä, vai johtuneeko vain tappavasta harmaasta taivaasta, joka sinen merivedestäkin on vienyt.


    • Korppis11

      Sorry unohtui ilmoittautua, avasin suomi24 sivuston kello 23.15.
      Nyt suljen härpäkän ja menen unimaan kuittaan poistuvani nyt 23.23

    • Huh, ompa taas tämäkin päivä livahtanut vikkelästi. Autossa taas kitkat alla ja toinen etulamppu vaihdettu. Talvi tulkoon kaikki kunnossa. Pari maratonpuhelua kaverien kanssa, hyvin tärkeistä asioista🙄
      On tullut aika siunata hulluus ja painaa pääkkönen tyynyyn.
      Hyvää yötä 👼

    • Unihullu

      Kroohhh... piti vääntäytyä tänne kun kuulin jotain että kamut kyselee tänne saitille...

    • pääbipi

      Ei yhtään hullua linjoilla, on yö klo 3.27

      • ent.siivoojaparka

        Joko se on taas niin paljon? Ohhoh!


      • Neitiaika22

        Ei, kun kello on 3:56


    • korppis11

      Olen tänään tavallista aiemmin linjoilla., mutta nyt vedän täkin korville ja jatkan nukkumista.

      • Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)

        Tänään kello 8.37 Tahdon Toivottaa Tytölle Tooooosi Täydellisen Tuhannet Tonnentoivotukset:)


      • Kaksi hullua lähti Pirkanmaalle lapsuudenmaisemiin. Kotitalon vastaanotto oli kylmä: neljä astetta huonelämpötila ja kuusi tuntia sai lämmittää ennen kuin tuntui missään. Mutta hiljaisuus tekee hyvää sielulle. Ulkolämpötila on nollan pinnassa ja syysilma houkuttaa ulos. Ei hullumpi kokonaisuus...


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Tänään kello 8.37 Tahdon Toivottaa Tytölle Tooooosi Täydellisen Tuhannet Tonnentoivotukset:)

        Kiitoksia paljon :)
        Tämä on siitä erilainen synttäripäivä, että nyt on voin oikeasti odottaa eläkepäätöstä, kun ikä on täyttynyt.
        Pienet on ihmisen ilot.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)

        Muistin kyllä Ancelina. Onnittelut täältäkin. Vaikka et olekaan vielä vanharouva, voisin sinun kohdallasi noudattaa uutta käytäntöäni: onnitella myös itseäni siitä, että olet olemassa, kiinni aurassa (ei viittaa maatalouteen vaan henkimaailmaan)
        ja ilon tuottajana mitä parhain. Kiitos siitä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Muistin kyllä Ancelina. Onnittelut täältäkin. Vaikka et olekaan vielä vanharouva, voisin sinun kohdallasi noudattaa uutta käytäntöäni: onnitella myös itseäni siitä, että olet olemassa, kiinni aurassa (ei viittaa maatalouteen vaan henkimaailmaan)
        ja ilon tuottajana mitä parhain. Kiitos siitä.

        Kiitos.
        Et ole hassumpi itsekään :)


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Kiitoksia paljon :)
        Tämä on siitä erilainen synttäripäivä, että nyt on voin oikeasti odottaa eläkepäätöstä, kun ikä on täyttynyt.
        Pienet on ihmisen ilot.

        Eihän tuo pieni ihmisen ilo ole, vaan mukavan suuri ilo. Yks etappi saavutettu.
        Mun pitää kertoa kans yhestä "erilaisesta" syntymäpäivästäni, kun se nyt putkahti mun mieleeni.
        Näet ja nimittäin minä EN ole koskaan ollut 37-vuotias. Jep, asia on näin. Sitävastoin olen ollut kaksi vuotta 38-vuotias. Kuulostaa vähän omituiselta, mutta elämä on joskus omituinen.
        Tarvinnee selittää:
        Kun minun 37-vuotis syntymäpäiväni astui esiin, sain lapsiltani ison onnittelukortin tai voisin sanoa, että onnittelutaulun. Siinä oli piirroksia paljon, värikkyyttä ja tietysti tekstiä, kuinka ihana äiti heillä on. Taulun yläosassa oli isoimmalla tekstillä kirjoitettu: Hyvää syntymäpäivää 37-vuotiaalle.
        Minä en mitenkään malttanut mainita, että lapset olivat vahingossa kirjoittaneet 37, kun olisi pitänyt kirjoittaa 38 vuotta.
        Lapset olivat oikeassa ja minä väärässä. Niinpä vääryisyydessäni ja erheydessä aloin sitten elämään 38-vuotiaan naisen elämää. Koko vuoden eleleskelin luullen olevani 38-vuotias. Vähän ennen seuraavaa syntymäpäivääni "sain selville", että hupsista enhän minä olekaan 38 vaan olen 37. Öh. Siiten se synttäri tuli ja minä siinä sitten TAAS täytin 38-vuotta. Että otti päähän. Olisin niin kovin mielelläni tahtonut elää 37-vuotiaana. Nyt en ikinä koskaan saa tietää, että mimmosta on olla 37.
        Tämän tekstin lopetin klo 9.06


      • Ancelina kirjoitti:

        Kiitos.
        Et ole hassumpi itsekään :)

        Hullumpi taidan kuitenkin olla, Ancelina auroineni..))


      • Ancelina kirjoitti:

        Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)

        Paljon onnea Ancelina :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)

        Onnea sinulle , iloa ja valoa synttärisankarille.
        Jätä nyt itsellesikin murunen sitä täytekakkua, varmaankin oikeaa herkkua....
        Laitan tähän soivia ja laulavia nuotteja pitkääään rivin...laittaisin jos nimittäin osaisin...


      • rosaliiin kirjoitti:

        Onnea sinulle , iloa ja valoa synttärisankarille.
        Jätä nyt itsellesikin murunen sitä täytekakkua, varmaankin oikeaa herkkua....
        Laitan tähän soivia ja laulavia nuotteja pitkääään rivin...laittaisin jos nimittäin osaisin...

        Kiitos, iloa ja naurua ainakin on ollut, vaikka pilvinen on päivä.
        Gluteenitonta kakkua joo, kyllä söin melkoisen siivun.

        Halit korppikselle ja koti-kiusatulle :)
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        Minullapa on syntymäpäivä, kahvia ja täytekakkua joutuu tarjoilemaan.
        :)

        Taas näillä linjoilla, eli kirjauduin noin 10 minuuttia sitten. Olin mökillä ja otin valokuvia lintujen ruokintapaikoista. En ole ennen lintuja ruokkinut. On kuitenkin kiva kuikistaa ruokintakuppeihin, ne näkyy tyhjenevän vauhdilla. Yhdestä puussa riippuvasta talopallosta oli syöty jo puolet. Oravatkin kaiketi saavat osansa pöydällä olevista ruokakupeista.

        Toin mökiltä kuparipannuja ja vanhoja maitotölkkejä hiljaisiksi malleiksi.


      • korppis kirjoitti:

        Taas näillä linjoilla, eli kirjauduin noin 10 minuuttia sitten. Olin mökillä ja otin valokuvia lintujen ruokintapaikoista. En ole ennen lintuja ruokkinut. On kuitenkin kiva kuikistaa ruokintakuppeihin, ne näkyy tyhjenevän vauhdilla. Yhdestä puussa riippuvasta talopallosta oli syöty jo puolet. Oravatkin kaiketi saavat osansa pöydällä olevista ruokakupeista.

        Toin mökiltä kuparipannuja ja vanhoja maitotölkkejä hiljaisiksi malleiksi.

        Talopalloa ei siellä ollut mutta talipallo ; ( Niin ja onnea vielä kerran kukkaistytölle.


    • Heikunkeikku

      Huomenta! Aattelin tulla hetkeksi palstalle. Kello on 8.22.
      Eppu2:lle: Joo, aika koomisen hullu aloitus:) Ei voi muuta ku vetää huulimättäitten yhtymäkohdat kohti korvia.
      Kellonaikojen ilmoittaminen on jotenkin NIIN lapsellisen hassua ja koomista, että juuri se sai mun sormeni ketjussa heilumaan. Parin sanan aloitus on vetässyt kommentteja melkein sata. Että kaipa sitten tarttee sanoa, että oi-oi-oi ohan erinomaisen hyvä aloitus:)
      Väliaika!!! Kahvin kera. Ei nisua, ei mitään muuta kuin pelkkää mustaa kahvia.
      .
      Tänään on viimeinen työpäivä. Syysloma alkaa. Huomisen päivän huitelin veks töitten suhteen. Oppilaat kun eivät toki tahdo tunnille tulla, kun lähtevät perheineen minne sitten lähtevätkään syysloman viettoon.
      .
      Nyt kello on 8.34

    • vhimsf

      Syksykin on hienoa aikaa halla- ja tähtiöineen ynnä kuurankukkineen
      - hyytävä viima kyllä myös tuntuu luissakin.
      Npstin pihamaalta istuttamani kaupan sellerivarsinipun ruukkuun - jatkaa kasvuaan sisätiloissa kauniine kukintoineen
      - hyviä syksyn päiviä teille kaikille - ihmisten mieliä murtamatta
      - media tuo kyllä ihmiskunnan kärsimyksen ja tuskan satuttavan lähelle
      - joten piinaa enempää ei eloonsa etsi palstaltakaan kukaan edes minkään sosiaalipornon muodossakaan.

    • hullunaonhyväolla

      mul on yks tuttu joka krapulassa haukkuu kaikkia hulluiksi, en aina ymmärrä ja siksi tuntuu välillä et olenko minä hullu :)

    • kesi.vä

      10:42 heräsin vasta vaille kymmenen. Katsoin dokkarin Pekka Hyysalosta eilen ja sen jälkipuinnin. Menin siis nukkumaan tietoisena siitä, että Suomessa on fiksuja nuoria.

      ONNEA ANCELINALLE!

      10:45.

    • kesi.vä

      15:22 Lenkki tehty, käyty uimassa. Tuoksun mereltä. Petyin Härkis-härkäpaputulokkaaseen, noh, chileillä, inkiväärillä ym. mausteilla kastikkeesta tuli ihan ok. Opria kuuntelin ja katselin kokatessa, kovasti on mummojen muoti muuttunut nykypäivään.
      15:24

    • ei-mitää-mielenkiintosta

      Ompa tylsä palsta,

    • xxsys

      Hyvä yksinkertaisuus ja aina ajassa!

    • mimmimum-..mi

      Taas on ajankohtainen se joka syksyinen kysymys......otatko vai etkö ota....?

      • kesi.vä

        En taida ottaa. Aiemmin työn puolesta olen saanut.
        21:20


      • mimmimum-..mi

        Joskus vuosia sitten työterkkari kävi antamassa työaikana kaikille....kukaan ei silloin kieltäytynyt....ja melkein kaikki sairastuivat....En ole moneen vuoteen ottanut....Esite jota luin...pelotteli kuolemilla...jos et ota niin voit kuolla.


      • kaikki.kuolee
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Joskus vuosia sitten työterkkari kävi antamassa työaikana kaikille....kukaan ei silloin kieltäytynyt....ja melkein kaikki sairastuivat....En ole moneen vuoteen ottanut....Esite jota luin...pelotteli kuolemilla...jos et ota niin voit kuolla.

        Takuulla kuolet vaikka et ottaisikaan.


      • mimmimum-..mi
        kaikki.kuolee kirjoitti:

        Takuulla kuolet vaikka et ottaisikaan.

        No ...joo mutta jos kuolen nopeammin jos en ota... enkä taho vielä... mitäs siihen sanot..


      • kesi.vä
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Joskus vuosia sitten työterkkari kävi antamassa työaikana kaikille....kukaan ei silloin kieltäytynyt....ja melkein kaikki sairastuivat....En ole moneen vuoteen ottanut....Esite jota luin...pelotteli kuolemilla...jos et ota niin voit kuolla.

        Meillä oli sellainen iso suositus työpaikalla, piti olla vastuullinen. Ensimmäisenä vuonna tuli käsivarsi olkapäätä myöten kipeäksi ja hirvee olo. Kyllä niinä jälkimmäisinä vuosinakin tuli oikein tauti.
        Tyylillä menen, että "mikäs sen pahan tappaisi".


      • kaikki.kuolee
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        No ...joo mutta jos kuolen nopeammin jos en ota... enkä taho vielä... mitäs siihen sanot..

        Sehän on hyvä.


      • mimmimum-..mi
        kesi.vä kirjoitti:

        Meillä oli sellainen iso suositus työpaikalla, piti olla vastuullinen. Ensimmäisenä vuonna tuli käsivarsi olkapäätä myöten kipeäksi ja hirvee olo. Kyllä niinä jälkimmäisinä vuosinakin tuli oikein tauti.
        Tyylillä menen, että "mikäs sen pahan tappaisi".

        Minullakin ollut sellainen varma mielipide asiasta ..että en ota....mutta nyt tuli jotenkin epävarma olo.... on kehitetty uusi nenäsumuttimena annettavakin...


      • mimmimum-..mi
        kaikki.kuolee kirjoitti:

        Sehän on hyvä.

        Ai mikä on hyvä....


      • kaikki.kuolee
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Ai mikä on hyvä....

        Että et tahdo vielä kuolla.


      • kesi.vä
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minullakin ollut sellainen varma mielipide asiasta ..että en ota....mutta nyt tuli jotenkin epävarma olo.... on kehitetty uusi nenäsumuttimena annettavakin...

        Ahaa, täytyypä sitten paneutua tarkemmin asiaan. Kuitenkin on nuo lapsenlapset jotka päiväkodeissaan virusimureina ovat ja kuitenkin heitä tapaan aika usein.


      • mimmimum-..mi
        kaikki.kuolee kirjoitti:

        Että et tahdo vielä kuolla.

        Et kai sinäkään...kauniita unia ....


      • kesi.vä
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Et kai sinäkään...kauniita unia ....

        Jäi kolkko kaiku :) kauniita unia, kuoleman puheiden jälkeen.
        Asfalttilampaat tulee Teemalta, Kirsti Wallasvaaralle sopi nuo lyhyet hiukset. Oi noita aikoja.


      • Oi.niitä.aikoja
        kesi.vä kirjoitti:

        Jäi kolkko kaiku :) kauniita unia, kuoleman puheiden jälkeen.
        Asfalttilampaat tulee Teemalta, Kirsti Wallasvaaralle sopi nuo lyhyet hiukset. Oi noita aikoja.

        En katsellut Asfalttilampaita. Näin sen varmaan joskus 60-luvulla vai koska se tuli? En ole katsonut suomalaisia elokuvia enää vuosikymmeniin. Käpy selän alla tuli silloin joskus nuoruudessa katsottu ja Maa on syntinen laulu yms. sen ajan leffoja.


      • kesi.vä
        Oi.niitä.aikoja kirjoitti:

        En katsellut Asfalttilampaita. Näin sen varmaan joskus 60-luvulla vai koska se tuli? En ole katsonut suomalaisia elokuvia enää vuosikymmeniin. Käpy selän alla tuli silloin joskus nuoruudessa katsottu ja Maa on syntinen laulu yms. sen ajan leffoja.

        Minua kiehtoo noi 60-70 -lukujen nuorisoleffat, muoti, ihmiset, ajankuva.
        Tuo Asfalttilampaat kuvattiin 1968 (?) ja olin silloin itse 15-vuotias. Kirsti Wallasvaara ja Eero Melasniemi pääosissa.

        8:56


    • ny-ei-oo-mistä-ottaa

      Huomenna aattelin tarttua pitkäripaseen,
      aattelin ottaa,

    • Korppiskorppikirjailaija

      Kirjaudun ulos hyvää yötä ; )

    • @Ancelina:
      myöhästyneet synttärionnitelut :)

      • Kiitti Paloma, meinaan mennä näillä numeroilla liki vuoden, joten hyvin ehdit :)


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Kiitti Paloma, meinaan mennä näillä numeroilla liki vuoden, joten hyvin ehdit :)

        Myös onnittelut täältäkin, juuri avasin koneeni.
        Maaltamuutto tapahtui eilen. Huh mikä homma se aina on. Pesukone jauhaa, ei taida 10 koneellista riittää.


      • eppu2 kirjoitti:

        Myös onnittelut täältäkin, juuri avasin koneeni.
        Maaltamuutto tapahtui eilen. Huh mikä homma se aina on. Pesukone jauhaa, ei taida 10 koneellista riittää.

        Kiitos sullekin.
        Vähän testasin, kun "merkkipäivääni" mainostin, oletin tulevan muunlaistakin viestintää kuin onnitteluja.
        Ei tullut, hyvä niin.
        Aika lailla juuri he joiden arvelinkin onnittelevan, sen tekivät.
        :)
        Nyt pääset asettumaan talviteloille ja nauttimaan syksystä.

        Mie tästä lähden taas metsään.


    • Saisi tulla taas telkasta se "Siunattu hulluus" hauska juttu veljeksistä.
      "Oletko koskaan nähnyt viisasta miestä" eivät olleet, vaikka jokunen vaihtoehto oli.
      Toinen on "Havukka-ahon ajattelija" siinä kuoliaaksi naurattaja eukkonsa kanssa, mökkirähjässään, täytyy tunnustaa että melkein kuolin.
      Totuus on että ennenvanhaan ihmiset olivat persoonallisempia. Nyt enemmän samankaltaisia, matkivat toisiaan.

      • kesi.vä

        Mistähän tuo samankaltaisuus johtuu, siitäkö infotulvasta mitä nykyisin on. Persoonallisuus hukkuu massaan.


      • Samaa olen miettinyt, Reeta3 ja kesi-vä, kun olen täällä lapsuudenmaisemissa muistelemassa omaa lapsuutta ja nuoruutta. Kylähullut saivat elää ilman "kuntoutusta" ja ainakin täällä päin heihin suhtauduttiin hyväksyvästi, heidän sutkauksistaan kerrottiin ja niissä nähtiin myös piiloviisautta.
        Minä "syytän" kyllä meidän koulutusta siitä, että meistä on haluttu tehdä standardiväkeä, toistemme kaltaisia. Poikkeaville räätälöidään diagnoosit ja heitä "kuntoutetaan" samaan muottiin mahtuviksi, noin vähän kärjistäen. Siitten markkinat tarjoavat erilaisia tuotteita, joiden avulla erotutaan massasta...


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt, Reeta3 ja kesi-vä, kun olen täällä lapsuudenmaisemissa muistelemassa omaa lapsuutta ja nuoruutta. Kylähullut saivat elää ilman "kuntoutusta" ja ainakin täällä päin heihin suhtauduttiin hyväksyvästi, heidän sutkauksistaan kerrottiin ja niissä nähtiin myös piiloviisautta.
        Minä "syytän" kyllä meidän koulutusta siitä, että meistä on haluttu tehdä standardiväkeä, toistemme kaltaisia. Poikkeaville räätälöidään diagnoosit ja heitä "kuntoutetaan" samaan muottiin mahtuviksi, noin vähän kärjistäen. Siitten markkinat tarjoavat erilaisia tuotteita, joiden avulla erotutaan massasta...

        Tuohan se on juuri hassu paradoksi.
        Koska olen työskennyt erilaisten ihmisten parissa, tiedostan sen hyvin.
        Toisinaan kuulee puheita, kuinka ihmetellään jotakin, joka ei juuri toimi näiden ns. normaalistandarreiden mukaan.
        Huomaan usein, etten pitänyt asiaa kummoisenakaan.


      • demeter1 kirjoitti:

        Samaa olen miettinyt, Reeta3 ja kesi-vä, kun olen täällä lapsuudenmaisemissa muistelemassa omaa lapsuutta ja nuoruutta. Kylähullut saivat elää ilman "kuntoutusta" ja ainakin täällä päin heihin suhtauduttiin hyväksyvästi, heidän sutkauksistaan kerrottiin ja niissä nähtiin myös piiloviisautta.
        Minä "syytän" kyllä meidän koulutusta siitä, että meistä on haluttu tehdä standardiväkeä, toistemme kaltaisia. Poikkeaville räätälöidään diagnoosit ja heitä "kuntoutetaan" samaan muottiin mahtuviksi, noin vähän kärjistäen. Siitten markkinat tarjoavat erilaisia tuotteita, joiden avulla erotutaan massasta...

        "feikki-demeter1"

        Yritin selvittää tätä vanhuksia vaivaavaa ongelmaa kysymällä lapsiltani.
        Nuorin on 28v.
        MVV oli vastaus.
        Mitä välii, näin kauniisti sanottuna.
        On siinä kolmaskin sana.
        -
        Lapseni ovat fiksuja, on turhaa jauhaen jankuttaa asiaa ilman merkitystä.
        60 pitäisi jo ymmärtää että Suomi katoaa.
        Jäljelle jäävät koulut, joita ei Suomalainen koskaan olisi ymmärtänytkään.
        Joku mainitsi tyttö- ja poika-koulut.
        Muslimi raukka.
        Ihan vielä ei ole se aika.
        Vaan kohta.
        Ensin yhtyvät opettaja-kouluissa suku-puolet vammaisineen.
        "Svidun transu!" :)
        "Peekeleen pedo!" :)
        -
        Joskus sitten saattaa kuulua:
        "Muslimin mulkhu!" :)
        "Vedä vihreään viittaasi svidhu!" :)
        -
        Siinä niitä opettaja-koulutuksen tulevia haasteita.

        H.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuohan se on juuri hassu paradoksi.
        Koska olen työskennyt erilaisten ihmisten parissa, tiedostan sen hyvin.
        Toisinaan kuulee puheita, kuinka ihmetellään jotakin, joka ei juuri toimi näiden ns. normaalistandarreiden mukaan.
        Huomaan usein, etten pitänyt asiaa kummoisenakaan.

        Sama täällä, eppu2. Erilaisuus on kiinnostavaa joskin haastavaakin ja kyllä erilaisuuden sieto on minusta tolkun ihmisen ominaisuus. Melkein tulee surku niitä ihmisiä, jotka ahtavat itsensä sovinnaisuuden pakkopaitaan ja tahtovat sinne muutkin. Tai sitten luulevat nostavansa omaa arvoaan leimaamalla muita. Vähän väljyyttä standardeihin voisi tehdä hyvää meille kaikille.


      • hunksz kirjoitti:

        "feikki-demeter1"

        Yritin selvittää tätä vanhuksia vaivaavaa ongelmaa kysymällä lapsiltani.
        Nuorin on 28v.
        MVV oli vastaus.
        Mitä välii, näin kauniisti sanottuna.
        On siinä kolmaskin sana.
        -
        Lapseni ovat fiksuja, on turhaa jauhaen jankuttaa asiaa ilman merkitystä.
        60 pitäisi jo ymmärtää että Suomi katoaa.
        Jäljelle jäävät koulut, joita ei Suomalainen koskaan olisi ymmärtänytkään.
        Joku mainitsi tyttö- ja poika-koulut.
        Muslimi raukka.
        Ihan vielä ei ole se aika.
        Vaan kohta.
        Ensin yhtyvät opettaja-kouluissa suku-puolet vammaisineen.
        "Svidun transu!" :)
        "Peekeleen pedo!" :)
        -
        Joskus sitten saattaa kuulua:
        "Muslimin mulkhu!" :)
        "Vedä vihreään viittaasi svidhu!" :)
        -
        Siinä niitä opettaja-koulutuksen tulevia haasteita.

        H.

        Oliko tämä nyt kopion kopio, hunksi ?. Kun sinulla on tapana kierrättää omia vastauksiasi. .))
        Niin. Suomalaisuus hämärtyy, eikä seuraava sukupolvi taida sen perään kysellä.
        Samalla kyllä sitten katoaa meidän alkuvoimaisuus, omaleimaisuus. Se näkyy nuorissa jo.


    • Tavuviiva

      Piti lähteä Hulluille päiville, mutta pari sadepisaraa esti lähdön eli, mitä ei tänään tarvitse tehdä, voi sen tehdä huomennakin.
      Huom. kohta kello lyö kahtatoista.

      • Sinä sen sanoiksi puit mitä mielenilmausketjussa yritin painottaa, jos sataa ei menot kiinnosta.


    • Sangen viehättävä ketju, voi olla huolettomasti puolihullu. Vähän aikaa poissaolleena mukava lueskella viestejä.
      Kyllä meille tekee hyvää kosiskella toistemme suosiota näin, ihan oikeasti.............

    • kesi.vä

      19:08 Joutessani laskeskelin, että tämä ketju on aloitettu 7 vrk sitten.
      Joutenolo jatkuu 19:09.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe