Puolison valinta

Oottako koskaan tulleet aatelleeksi millaisilla kriteereillä oletta valinneet kumppaninne vai onko ylipäätään ollut mitään "kriteereitä"? Ajautuuko sitä vaan sattumalta suhteeseen miettimättä sen kummemmin tai tuntuuko joku paremmalta kuin joku toinen? Ylipäätään mikä ihmisessä on saanut teidät ihastumaan ja rakastumaankin?

166

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muista enää.
      Olet kysymyksesi kanssa auttamattoman myöhässä.
      Kokeile 30 .

      H.

      • Jospa joku toinen muistaa.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Jospa joku toinen muistaa.

        "siilimuori4"

        Taatusti ei.
        Ainoastaan kirjoittelevat muistojaan tyttö-kirjoista.
        Tai rivejä silloisista päivä-kirjoistaan.
        Joista totuus on mustattu lasten suojelemiseksi.
        Tyttö-lasten manipuloimiseksi.
        Sekä avio-liiton säilyttämiseksi.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siilimuori4"

        Taatusti ei.
        Ainoastaan kirjoittelevat muistojaan tyttö-kirjoista.
        Tai rivejä silloisista päivä-kirjoistaan.
        Joista totuus on mustattu lasten suojelemiseksi.
        Tyttö-lasten manipuloimiseksi.
        Sekä avio-liiton säilyttämiseksi.

        H.

        Et sinä vloi tietää toisten muisteista tai muistamattomuuksista. Vai kumpuaako sinun kaihoistat musiikkiriimisi muistamattomuudesta? Eli jottain sinäki muistat?


    • Psykoterapeutitar

      Aurinkoista aamupäivää sinullekin! Alammeko taas jankuttamaan samaa asiaa, kun jossain edellisessäkin kirjoitelmassa?

      Totta on vain h:n toteama kommentti, liian myöhään, eikä oikeasti enää muistakaan! Nyt on jo liian vanha minkäänlaiseen kumppaniin!

      • PöllqvistiHunkzsJaSää

        Onko mahdotonta jättää kommentoimatta ketjua, joka ei kiinnosta?
        Te pilaatte palstan ja karkoitatte sellaisia vierailijoita, jotka poikkeavat harvemmin, ja joilla on myös muuta elämää.


      • Psykoterapeutitar
        PöllqvistiHunkzsJaSää kirjoitti:

        Onko mahdotonta jättää kommentoimatta ketjua, joka ei kiinnosta?
        Te pilaatte palstan ja karkoitatte sellaisia vierailijoita, jotka poikkeavat harvemmin, ja joilla on myös muuta elämää.

        Älä välitä! Voit jatkaa pohdintaa!


      • PöllqvistiHunkzsJaSää kirjoitti:

        Onko mahdotonta jättää kommentoimatta ketjua, joka ei kiinnosta?
        Te pilaatte palstan ja karkoitatte sellaisia vierailijoita, jotka poikkeavat harvemmin, ja joilla on myös muuta elämää.

        "PöllqvistiHunkzsJaSää"

        Mitä tulee minuun.
        Minä teen kaikkeni nostaakseni palstan kommenttien tasoa.
        Vaikka se sitten vaatisi uuden idiootin vaivuttamista omaan surkeuteensa.

        H.


      • Psykoterapeutitar
        hunksz kirjoitti:

        "PöllqvistiHunkzsJaSää"

        Mitä tulee minuun.
        Minä teen kaikkeni nostaakseni palstan kommenttien tasoa.
        Vaikka se sitten vaatisi uuden idiootin vaivuttamista omaan surkeuteensa.

        H.

        "Herra Ego" 😏


      • Sinähän saat höpöttää ja jankuttaa, jos joku muu puhuu asiaa.


    • Mummeliina

      Olisiko ne olleet ne feromoonit he..

    • reppuriika

      No samahan vaikka jäälleen kerrataan. Minulla ei ollut mitään kriteeriä valinnassa. Ihastuin vain ja korviani myöten rakastuin. Kyllä niitä varoituksia, vanhempien vastustusta tuli ja esiin nousi huonojakin piirteitä.
      Tunnustan suoraan, että kyllä se vain oli tunne, joka vei silloin 17-vuotiaana.

      Olen täällä monesti kertonut, että viihdyn hyvin yksikseni ja harvoin olen ihastunut. Nyt ei se tunne enää kriteeriksi riitä, mutta kyllä sitäkin pitäisi olla aimo annos pelissä, jos siihen leikkiin enää lähtisin. Joten jos joskus sellaisesta täällä alan höpöttää, niin rakastunut olen. Ei kenenkään maat ja pankkitili siihen minua saa.

      • Maakin.isänmaa

        Hienoa. Mun pankkitili on tyhjä. Alak sä olemaan mun kaa :D


    • Olen ajatellut, jälkeenpäin, minkä helvvvvetin takia... :)) Mä valitsin sellaisen joka oli lapsuusperheeni vastakohta. Se oli jotain mitä tarvitsin kipeästi, ja varmaan silloin on tutustuessa on kiehtonut mua paljon, kun toinen oli ihan päinvastainen kuin olin tottunut.

      Ja biologinen kello tikitti.

      Jos nyt pitäisi valita, niin hänen pitää jaksaa mun huumoria. Ai niin, ja kenkien pitää olla isommat kuin mulla, sen mä taisinkin joskus tässä aiemmin sanoa.

      • PlumIsland

        Diggaan sun huumoria.

        Ajattelin noita mahiksiani. Mikäs se kengännumero olikaan?


      • Liian.isot.saappaat

        Joo mainitsit. Sun söpö koko 36 niin miehellä saa olla 37 - 38, ainakin.


      • PlumIsland kirjoitti:

        Diggaan sun huumoria.

        Ajattelin noita mahiksiani. Mikäs se kengännumero olikaan?

        40. Rupeenko jo katselemaan häämekkoja?

        Mulla on muuten sitten ihan omat hampaat.


      • Liian.isot.saappaat kirjoitti:

        Joo mainitsit. Sun söpö koko 36 niin miehellä saa olla 37 - 38, ainakin.

        Dream on, beibi. Mun tassut oli 36 kun olin ehkä 8 v.


      • Saviset.saappaat

        Kotimaisten numero 43 passaa, ulkomaisten numero kaiketi 44 tai 45. Tällainen sentin vajaa 170 cm ukkorähjä olen. Venäläiset kumisaappaat on, koko 42. Pienenlaiset kesäsukassakin.


      • NaisillakinOnSuuria

        Minun kenkänumeroni on kauppiaan mukaan siro-43. Sellaisia naisten kenkiä on vieläkin vain pieniä valikoimia tarjolla suomalaisissa kenkäkaupoissa. Olen savisaappaista vain 10 senttiä pitempi.
        Jalassa pysyviä kumisaappaita ei taida juurikaan olla minulle tarjolla.


      • Saviset.saappaat kirjoitti:

        Kotimaisten numero 43 passaa, ulkomaisten numero kaiketi 44 tai 45. Tällainen sentin vajaa 170 cm ukkorähjä olen. Venäläiset kumisaappaat on, koko 42. Pienenlaiset kesäsukassakin.

        Saman pituiset ollaan, joskus olin 170 cm pitkä, mutta ajan myötä mennyt kasaan pari senttiä. Elämä takonut tai jotain, löylyn lyömää :))


      • NaisillakinOnSuuria kirjoitti:

        Minun kenkänumeroni on kauppiaan mukaan siro-43. Sellaisia naisten kenkiä on vieläkin vain pieniä valikoimia tarjolla suomalaisissa kenkäkaupoissa. Olen savisaappaista vain 10 senttiä pitempi.
        Jalassa pysyviä kumisaappaita ei taida juurikaan olla minulle tarjolla.

        Elämä käy heti paljon kalliimmaksi jos ei täytä jotain standardia.


    • Molemmanpuolista

      Seksi 50%
      Muut ominaisuudet 5 x 10%
      Lapsenomainen "usko" että vau elämän löytö. Sitten se hiipunut.
      En osaa sanoa. Kahdeksan avoliiton kokemuksella. Toimineet ja hiipuneet.
      Keikkatyöläisen reppua ei voi ripustaa yhteen naulaan, ja lauseella en tarkoita syrjähyppyjä. Levoton sielukin. Nuoruudessa.
      Mitään ei ole jäänyt hampaankoloon kenellekään. Voisimme tavata edelleen samassa illallispöydässä kaikkien kera. Luultavasti. Riippuu heidän mahdollisista uusista kumppaneistaan?

      • NO, on sulla avoliittoja.
        Olisi aika lysti olla kärpäsenä katossa kun kaikki kahdeksan avoliittolaista ja sinä illastatte samassa pöydässä. Perhetapaaminen parhaimmillaan. Kivalta kuulostaa.
        "mitäs sulle nyt kuulluu, mites voit, moneskos avokki sulla on menossa..."


      • NikittömänäKerron

        Minä tapaan kaikkia elossa olevia exiäni aina välillä. Yhden kanssa tapaamme välillä useinkin ja käymme viikottain kahvilla tai syömässä jossain. Kauempana asuvien kanssa emme tapaa kovin usein, mutta lähetämme vähintäänkin joulu- ym. kortteja. Voimme soitellakin, jos tulee sellaista asiaa.

        Viimeisin kumppani oli usein kuljettajana, kun kävin viemässä entiselle ja ainoalle aviomiehelleni jotain. Hän oli vammautunut muutamia vuosia eromme jälkeen.


      • NikittömänäKerron kirjoitti:

        Minä tapaan kaikkia elossa olevia exiäni aina välillä. Yhden kanssa tapaamme välillä useinkin ja käymme viikottain kahvilla tai syömässä jossain. Kauempana asuvien kanssa emme tapaa kovin usein, mutta lähetämme vähintäänkin joulu- ym. kortteja. Voimme soitellakin, jos tulee sellaista asiaa.

        Viimeisin kumppani oli usein kuljettajana, kun kävin viemässä entiselle ja ainoalle aviomiehelleni jotain. Hän oli vammautunut muutamia vuosia eromme jälkeen.

        Kivalta kuulostaa vieläkin. Sulla on hyvä asenne. On hienoa kun pystyy pitämään yhteyksiä, ei anna kaikkien lankojen katketa. Useinhan ne katkeaa unohdukseen tai katkeruuteen tai mihin milloinkin.
        Eihän mennyttä elämäänsä saa poispyyhittyä, siellä se on omalla paikallaan.


    • Olen miettinyt joskus samaa...ja asia tuli vähän puheeksi pojan kanssa pari päivää sitten, kun juteltiin siitä että tytöt tuntevat jonkinlaista vetovoimaa hulttioihin ja "vaarallisiin" miehiin. Mietin ja sanoin että minun kohdallani se ei ainakaan pidä paikkansa: gangsterityypit ja juopot remuajat eivät ole koskaan olleet kiinnostavia, ei edes nuorena.
      Rakastuminen on helppoa ja siinä vaiheessa ei kai kauheesti katsota ominaisuuksia tai valkata kriteerien mukaan, mutta siinä vaiheessa kun suhde formalisoidaan esim. papin edessä tai maistraatissa, niin monenlaiset ajatukset ovat toivottavasti tehneet mutkan aivojenkin kautta, eikä mennä enää pelkillä hormooneilla.
      Aivan spontaanisti sanoisin että henkilökohtaisesti olen aina valinnut pysyvän elämäntoverini luotettavien ja turvallisten miesten joukosta ja mielellään silleen että hänellä on ominaisuuksia jotka täydentävät omiani: luonteiden samanlaisuus on vain hyväksi, mutta lahjakkuuksissa saa olla eroja. Minä olen aina ollut kielellisesti etevämpi kuin matemaattisesti, kaikki mieheni ovat olleet parempia matikassa. Minä olen aina ollut spontaani ja äkkiä lähdössä liikkeelle sitä sun tätä, mieheni ovat aina olleet rauhallisia ja harkitsevia.
      Huomioitavaa, että tää on ns. jälkiviisautta. En ole yleensäkään laskelmoivaa tyyppiä. Elikkä "lyötiin kerran hynttyyt yhteen, mukavalta se tuntui niin...."

      • "Paloma.se.co"

        Kulta, onko sinulla teko-hampaat?
        Tuossa vieressä on tämän aloituksen kaksois-kappale hiukan muunneltuna.
        Sinäkö todella pidät tällaisista? :)

        KrämKram

        H.

        Ps.Suomentaisitko minulle: fotanglar.
        Kiitos.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Kulta, onko sinulla teko-hampaat?
        Tuossa vieressä on tämän aloituksen kaksois-kappale hiukan muunneltuna.
        Sinäkö todella pidät tällaisista? :)

        KrämKram

        H.

        Ps.Suomentaisitko minulle: fotanglar.
        Kiitos.

        Ei minulla ole aikaa likea kaikkia aloituksia, meillä on lapsenlapset kylässä koko viikon. Mitä välillä vilkaisen tänne. Ei ole tekohampaita, kaikki ovat omiani.
        Fotanglar? Tarkotat ko sellasia piikisiä juttuja joita jotkuhttp://bloggar.expressen.se/jimmy/wp-content/blogs.dir/44/files/2012/02/1823276920.jpgt kahjot levittää tielle että renkaat menis puhki kun ajaa autolla päälle?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei minulla ole aikaa likea kaikkia aloituksia, meillä on lapsenlapset kylässä koko viikon. Mitä välillä vilkaisen tänne. Ei ole tekohampaita, kaikki ovat omiani.
        Fotanglar? Tarkotat ko sellasia piikisiä juttuja joita jotkuhttp://bloggar.expressen.se/jimmy/wp-content/blogs.dir/44/files/2012/02/1823276920.jpgt kahjot levittää tielle että renkaat menis puhki kun ajaa autolla päälle?

        "Paloma.se.co"

        "Sidan du sökte kunde inte hittas"
        -
        Aftonbladetista minä.
        Tajusin kyllä sanan merkityksen, mutta haluaisin tietää mitä ne ovat Suomeksi.
        Noita "leluja" on niin monen-laisia.
        Noh, unohda, kyllä minä netistä.
        -
        Hän lukee nyt kaikki vaan, tai sitten hiljenee.
        Muuten jotain uskottavuudesta pois menee.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Sidan du sökte kunde inte hittas"
        -
        Aftonbladetista minä.
        Tajusin kyllä sanan merkityksen, mutta haluaisin tietää mitä ne ovat Suomeksi.
        Noita "leluja" on niin monen-laisia.
        Noh, unohda, kyllä minä netistä.
        -
        Hän lukee nyt kaikki vaan, tai sitten hiljenee.
        Muuten jotain uskottavuudesta pois menee.

        H.

        Okay, en tiedä suomalaista nimeä niille.
        "renkaanpuhkomisansa"


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Sidan du sökte kunde inte hittas"
        -
        Aftonbladetista minä.
        Tajusin kyllä sanan merkityksen, mutta haluaisin tietää mitä ne ovat Suomeksi.
        Noita "leluja" on niin monen-laisia.
        Noh, unohda, kyllä minä netistä.
        -
        Hän lukee nyt kaikki vaan, tai sitten hiljenee.
        Muuten jotain uskottavuudesta pois menee.

        H.

        Älä höpise uskottavuudesta. Joillakin meillä on muutakin tekemistä kuin istua netissä koko päivän. Minulla on talo täynnä väkeä ja loppuviiikosta tuppaa lisää. Auto huoltoonja talvimonojen vaihtoon. Ostoksille. Elokuviin pikkukavereiden kaa. Ruuanlaittoa, tiskaamista, pyykkiä loputtomasti.


      • Hän lukee nyt kaikki vaan, tai sitten hiljenee.

        H.


    • ensukybo

      Tulisesti olen rakastunut 4 kertaa. Oli ensirakkaus, yksisuuntainen. Suuri rakkaus ja kypsä sellainen päättyivät suureen suruun, nyt elän bonusrakkauden aikaa, jota en todellakaan uskonut vielä kokevani.

      • Kyllä-niitä-on

        Bonusrakkaus.
        Sitä sanotaan myös jatkoaikarakkaudeksi jonka tarkoitus on ajaa maaliin saakka renkaita vaihtamatta.


    • minenkerro

      Miten aloittajalla? Nää kyssärit on kivoja. Nää kertoo paljon.

      • Enkerro 😉. Halusin kuulla vain teidän kokemuksenne.


      • siksi-ei-kerro
        siilimuori4 kirjoitti:

        Enkerro 😉. Halusin kuulla vain teidän kokemuksenne.

        siilimuori on vanhapiika, ukkomiesten viihdykki,
        kuka se semmosta kehtaa maailmalle julki tuoda,
        perheelisten riesa,


      • korppis11
        siilimuori4 kirjoitti:

        Enkerro 😉. Halusin kuulla vain teidän kokemuksenne.

        Luet muiden elämästä, vaihdat nikkiä ja alat sekoilemmaan haukkuen miten muut palstan naiset ovat muka olevinaan.. valehtelevat.


      • siksi-ei-kerro kirjoitti:

        siilimuori on vanhapiika, ukkomiesten viihdykki,
        kuka se semmosta kehtaa maailmalle julki tuoda,
        perheelisten riesa,

        :DDDDD. No justiisa juu ihan jetsulleen. Sovitaan näin :D.


      • korppis11 kirjoitti:

        Luet muiden elämästä, vaihdat nikkiä ja alat sekoilemmaan haukkuen miten muut palstan naiset ovat muka olevinaan.. valehtelevat.

        Viiraako sulla? Sinähän et nikkiä vaihda ja kiroitat mielutien itsestäsi. Milloin olen sanonut et palstan muut naiset ovat olevinaan?


      • korppis11
        siilimuori4 kirjoitti:

        Viiraako sulla? Sinähän et nikkiä vaihda ja kiroitat mielutien itsestäsi. Milloin olen sanonut et palstan muut naiset ovat olevinaan?

        Ei minua mikään viiraa. Olet kertonut leskeydestäsi ja, että etsit uutta miestä. Hyvä se on kysyä viisailta palstan rouvilta jos vaikka saisit hyviä vinkkejä.


      • kana-tappelu-käynnissä
        siilimuori4 kirjoitti:

        Viiraako sulla? Sinähän et nikkiä vaihda ja kiroitat mielutien itsestäsi. Milloin olen sanonut et palstan muut naiset ovat olevinaan?

        Täällä nämä kaksi yleistä-naista ovat kohta toistensa kurkussa kiinni,
        siili ja korppi

        ehdotus:
        vedonlyönti käyntiin kumpi voittaa !


      • korppis11 kirjoitti:

        Ei minua mikään viiraa. Olet kertonut leskeydestäsi ja, että etsit uutta miestä. Hyvä se on kysyä viisailta palstan rouvilta jos vaikka saisit hyviä vinkkejä.

        Leskeydestäni ja uutta miestä :DDDDDDDDDDDDD
        Sinähän varsinainen satutäti olet.


      • kana-tappelu-käynnissä kirjoitti:

        Täällä nämä kaksi yleistä-naista ovat kohta toistensa kurkussa kiinni,
        siili ja korppi

        ehdotus:
        vedonlyönti käyntiin kumpi voittaa !

        Voi kunpa minun yleisyyteni tietäisit oikiasti :D


      • kana-tappelu-käynnissä kirjoitti:

        Täällä nämä kaksi yleistä-naista ovat kohta toistensa kurkussa kiinni,
        siili ja korppi

        ehdotus:
        vedonlyönti käyntiin kumpi voittaa !

        Älä unta näe ; DDD


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Leskeydestäni ja uutta miestä :DDDDDDDDDDDDD
        Sinähän varsinainen satutäti olet.

        Siili minun ei tarvitse kertoa satuja minä luen satuja täällä.


      • hihiii-
        siilimuori4 kirjoitti:

        Voi kunpa minun yleisyyteni tietäisit oikiasti :D

        Ai jaaa onko se vielä tunetumpi,
        nooooh,
        sattuhan sitä näköjään paremmissaki perheissä,


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Siili minun ei tarvitse kertoa satuja minä luen satuja täällä.

        Kertomasi "totuudet" minusta ovat satuja.


      • hihiii- kirjoitti:

        Ai jaaa onko se vielä tunetumpi,
        nooooh,
        sattuhan sitä näköjään paremmissaki perheissä,

        Ehhehe ehhehe :)


      • yli60-vuotias
        hihiii- kirjoitti:

        Ai jaaa onko se vielä tunetumpi,
        nooooh,
        sattuhan sitä näköjään paremmissaki perheissä,

        Oletpa lapsellinen nimim. hihii. Muutenkin koko palstan vakikirjoittajat ihmetyttävät minua. Ei ikinä uskoisi, että olette 6-kymppisiä. Paremminkin teinejä (paitsi ehkä Paloma).


    • valinta-vaistonvaraista

      Valitsin senaikaisen kylän komeimman suhtkivasti oli käyny senaikaisesti koulua,
      ei tulle ajatelleeksi, edes humatuksi, että sitä tavotteli muutki, pöh, heh ,
      olin täysin sokee kaikelle muulle,
      mutta minulle siitä puoliso tuli,
      sotaa käytiin vähintään se kolmekymmentä vuotta ,
      niinkuin yleensä n o r m a a l i s t i tehdään kaikissa avioliitoissa,
      olimme k e h i t y s k e l p o i n e n pariskunta,
      joten lopulta elämä jatkui seesteisenä , kunnes kuolema erottaa,

      olimmehan tosissaan luvanneet papille rakastaa toisiamme
      m y ö t ä JA v a s t o i n käymisissä,

      loistava oli koko elämä,
      rakkautta ja räiskettä riitti,
      lämpöä ja läheisyyttä,
      matkoja ,
      myös taloudellisessa mielessä meni hyvin,
      puolisoni oli kaikkeni koko elämä,
      puolisoni oli nuoreuuden rakkauteni,

    • talvi.va

      Kolme neljästä ovat horoskooppimerkeiltään kauriita. Eka oli neitsyt, horoskoopissa. Kahdella oli ruskeat silmät, yhdellä vihreet ja yhdellä siniset.
      Nuo noista ulkoisista, jotenkin vaan natsasi, oltiin samalla aaltopituudella.

      Nyt nuo mun ikäiset ovat ukottuneet, ei nappaa enää, ei jaksa. Tyytyminen on katsoa youtubesta Tuurea :)

    • Ei ollut kriteereitä.
      Näin kun tämä mies kirjoitti tekstiä ja se jälki, ei siihen aikaan tietokoneita, käsin tekstattiin, mä katsoin sitä jälkeä lumoutuneena ja ajattelin , että voi jumakauta, mies osaa noin hyvin kirjoittaa, sitten mä katsoin käsiä ja taas ajatus, voi jumakauta mitkä kädet, sitten pääsin jo silmiin... toisen kerran kuppilan ovella näin ne silmät ja se olikin menoa sitten...
      kaksi vuotta kuhnittiin, ei tehty mitään suunnitelmia ajateltiin vaan, että kun lapsi ilmoittaa tulostaan niin mennään naimisiin. Elämä oli vaan lepposaa kepeää hyvää oloa, en tiennyt oliko se edes rakkautta, kaikenmoista haihattelua se kait oli, vasta kun yhteinen arki oikein jysähti päälle totesin, että rakkautta tämä piru vei on, eikä mitään muuta.
      Oli mulla joitakin ajatuksia, yksi oli se, että tuon miehen haluan lasteni isäksi ja toinen oli hassu ajatus, kun mies on leijona, niin hän pitää perheestään tosi hyvän huolen.
      Kumpikin piti paikkansa. Siinä mielessä olen ollut elämälle vähän surullinen ja vihainenkin, että se ei suonut tälle miehelle sitä onnea, että olis nähnyt myös lapsenlapsensa.

    • enmilläänkeksi

      Joku tuolla edellä mainitsi feromonit. Ehei, ei, ei, minä en pääse haisuetäisyydelle, kun jo ratkaisen. Sillä näet nimittäin katse/katseiden kohtaaminen ratkaisee. Tulevan aviomieheni näin tanssivan jonkun naisen kanssa ja iski kuin salama, ihastuin silmänräpäyksessä, mies oli niin nätti - en tehnyt mitään tahallisia flirttejä mutta ihmeekseni se nätti mies onki minut toisten naisten takaa seuraavaan tanssiin ja se tanssi jatkui ja jatkui kymmeniä vuosia läpi auringon, myrskyn ja merten tyrskyn ja tuli monta nättiä lasta...
      (näin vastasin 4.9.2016 ja muutosta ei ole tullut vaan sama pätee edelleen)

      • korppis11

        Kohtasit Nätti-Jussin. Onko vieläkin nätti?


      • enmilläänkeksi
        korppis11 kirjoitti:

        Kohtasit Nätti-Jussin. Onko vieläkin nätti?

        On.

        Mitkäs sinun valintakriteerisi olivat?
        Laihialaisetko?


      • korppis11

        Minä vaikenen, kuten aloittajakin. Muut kertovat met siilin kanssa luetaan ja hymyillään.


      • korppis11 kirjoitti:

        Minä vaikenen, kuten aloittajakin. Muut kertovat met siilin kanssa luetaan ja hymyillään.

        Minua ei hymyilytä ihmisten kaikki kohtalot. Ja sie olet jo kaiken kaikesta issestäs jakanu :D


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Minua ei hymyilytä ihmisten kaikki kohtalot. Ja sie olet jo kaiken kaikesta issestäs jakanu :D

        Noinko olen tehnyt no, kerroppas millä kriteereillä aviomieheni valitsin ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Noinko olen tehnyt no, kerroppas millä kriteereillä aviomieheni valitsin ; )

        No se on vanhempi ja sillä on rahhoo ;)


      • OnnittelujaJaHyvääJatkoa

        Intuitio, katse, ulkonäkö, käyttäytyminen, ilmeet, liikkeet ja mikä kaikki viestikään sinulle, että näit Sen Oikean. - Ihanaa, että siunattu rakkautenne on kestänyt ja kestää! Se ei ihan kaikille pareille onnistu.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        No se on vanhempi ja sillä on rahhoo ;)

        Väärin. Kysyin aviomiehestäni. 😝


      • korppis kirjoitti:

        Väärin. Kysyin aviomiehestäni. 😝

        No etkös ole kehunut et tällä avokilla on rahhoo kustantaa sinun kin matkojasi.


      • korppiksen-hyökkäys
        siilimuori4 kirjoitti:

        No etkös ole kehunut et tällä avokilla on rahhoo kustantaa sinun kin matkojasi.

        Monesko siilimuori? joka ei ymmärrä, että korppiksen "rakastuminen" oli vain Kainuussa Kalja-terassilla tapaamaansa ulkomaalaiseen "rehtoriin", jonka kanssa solkkasi sitten englanatia jota solkkaavat edelleen.

        Mies on asunut Suomessa kauan, mutta ei ole oppinut kieltä? Useampi avioerokin on hänellä takana, mutta "korppiksella" vain yksi ja ilmeisesti helvetin kipeä, koska ei täällä kerro siitä, kuinka "mies oli se katala", tyyliin???

        Jassooo. Moni on vastaillut minun jälkeeni.


    • nuormieli

      Kyllä siitä oli kriteerit kaukana, se oli juuri sitä "hullua" sokeaa rakkautta/ihastumista jota vain 18 vuotiaana kokemattomana neitsyenä voi tuntea, mies oli minua huomattavasti vanhempi siis jo aika mies, muistan kyl hyvin kun hän kosiessaan kysyi oletko varma kun oot vielä niin nuori, varma olin ja niin rakastunut, ikävä kyllä tuo rakkaus kesti vain vajaat 10 vuotta.

      • OlenSaanutMuutamilta

        Saittepa nautittua rakkaudesta yli yhdeksän vuotta kauemmin kuin moni peistä palstalaisista ja muistakin ihmisistä.

        Ainakin meidän ikäluokastamme moni toteaa, ettei ole (vielä) koskaan ketään oikeasti rakastanut. Naimisiin meneminen ja perheen perustaminen kuului "pakollisiin" kuvioihin, ja otettiin se edes jollain tapaa sopiva, joka osui kohdalle. Ellei suojaamaton seksi saanut lasta alulle ja johtanut oikeasti puolipakollisiin naimiskuvioihin.

        Onnekkaat meistä ovat saaneet rakastaa ja tulleet rakastetuiksi omissa parisuhteissaan.


      • Eriasiat

        Mikä teki miehestä "aika miehen"? Se kun on aivan eri asia kuin aikamies eli jo aikuisen ikäinen henkilö. "Aika mies" voisi olla vaikka se kuuluisa jännämies joka seikkailee esim. sinkut-palstalla tai joku jolla on elkeet kuin elviksellä vaikka on ihan tavallinen taneli. Tms.


    • Olin päättänyt jo teini-ikäisenä, etten mene koskaan naimisiin, vaan elän itsellisenä koko elämäni. Aioin häipyä ulkomaille, heti kun tulisin täysi-ikäiseksi. Harmitti, kun vanhempani eivät suostuneet antamaan lupaa, joten en saanut passiakaan alaikäisenä.

      Viihdyin useimmiten paremmin poikien kuin tyttöjen kanssa. Useimmat parhaista ystävistänikin olivat paria poikkeusta lukuunottamatta poikia.

      Kun aikuistuessa ja opiskeluvuosina ylimääräistä vapaa-aikaa jäi entistä vähemmän, parhaat kaverit tulivat läheisemmiksi, ja muiden kanssa oli entistä vähemmän yhteistä aikaa. Vähitellen huomasimme parhaan kaverini kanssa, että vietimme lähes kaiken vapaa-aikamme yhdessä.

      Vähitellen fyysinen läheisyys alkoi tulla mukaan kuvioon ja sai aikaan jännittävää kihelmöintiä. Molemmat olisimme varsin kokemattomia, vaikkei monikaan olisi niinä vuosina sellaista osannut arvata - varsinkaan meidän kummankaan kohdalla, koska tarjontaa oli ollut enemmän kuin riittävästi.

      Ulkoisessa olemuksessa molemmilla oli sellaisia piirteitä, jotka miellyttivät toisiamme. - Jossain vaiheessa päätimme, että muutamme yhteen heti mieheni valmistumisen jälkeen. Aloimme valmistella asiaa hyvissä ajoin ja asiaan liittyi muutamia mutkia, koska minä olin edelleen alaikäinen.

      Elimme todella onnellisina pitkälti toistakymmentä vuotta. Oli ilo kasvaa yhdessä aikuisiksi ja opiskella kaikenlaista aikuiseen elämään liittyvää yhdessä parhaan ystävän kanssa, josta tuli myös hyvä aviomies ja muutaman vuoden kuluttua ihana isäkin.

      Ihastuin ja rakastuin parisuhteemme aikana vuosi vuodelta enemmän, kunnes elämä alkoi kuljettaa toisenlaiseen suuntaan ja toi perheemme elämään vähemmän hyviä asioita.

    • Vaimo vei minä vikisin.

      • Viejän rooli on oikastas aika tylsä :)


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Viejän rooli on oikastas aika tylsä :)

        Vietävän tehtävä on lyörä mutkia matkaan vireystason ylläpitämiseksi.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Vietävän tehtävä on lyörä mutkia matkaan vireystason ylläpitämiseksi.

        Kumman vireystason?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Kumman vireystason?

        viejän


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        viejän

        Ahaa. Siis vietävä onkin oikiasti viejäkö?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Ahaa. Siis vietävä onkin oikiasti viejäkö?

        Ylentämällä alennetaan ,helpomp rakastaa ku otta vasta.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Ylentämällä alennetaan ,helpomp rakastaa ku otta vasta.

        Niivvai jos ei osaa rakastaa, ei edes tiedä mitä se tarkoittaa?


    • Ensimmäiseen avioliittooni menin 18-vuotiaana,että pääsin vanhempieni määräysvallan alaisuudesta pois. Myös asunnossa,missä asuttiin, vaadittiin aviopari,susipari ei käynyt. Näin 70-luvulla. Toisen avioliiton solmin 49-vuotiaana. Mahdollisen leskeneläkkeen vuoksi. Molemmat miehet olivat silti tärkeitä,toinen supertärkeä.Eli,kylmiä faktoja on ajateltava,kun vihille astelee.En edes tiedä,mitä rakkaus merkitsee. Amerikkalaista hölpötystä. Sana on kärsinyt inflaation. Kiintymys,kunnioitus,arvostus,luottamud,uskollisuus. Nämä ymmärrän ehkä paremmin.
      Lesken

      Kopioin tänne siilimuorin tekstiä toisesta ketjusta.

      • "Kopioin tänne siilimuorin tekstiä toisesta ketjusta"
        Missäs se kopio on?


      • 1lesken

        korpikirjailija:lle
        Mitä hemmettiä luulet tekeväsi. Kopioit minun, Lesken,tekstiä siilimuorin tekstinä. Sekoitatko meidät tahallasi? Nyt pientä rajaa kk. Lesken


      • Miten sinä tänne eksyit, yleensä et osallistusko kuin yhteen ketjuun kerrallaan.


      • 1lesken
        korppis kirjoitti:

        Miten sinä tänne eksyit, yleensä et osallistusko kuin yhteen ketjuun kerrallaan.

        korppis:lle
        Ehkä sinunkin olisi syytä keskittyä olennaiseen. Menee överiksi kuittailusi. Lesken


      • Korppis11
        1lesken kirjoitti:

        korppis:lle
        Ehkä sinunkin olisi syytä keskittyä olennaiseen. Menee överiksi kuittailusi. Lesken

        Mikä on olennaista näissä sinun kahdessa eri versiossa mummojen seksuaalisuudesta?


    • Ensimmäiseen liittoon ajauduin. Se tarjosi turvallisuutta edellisen raastavan suhteen jälkeen. Toiseen ja kolmanteen liittyi niin paljon erikoisia sattumuksia, että oli melkein pakko uskoa kohtaloon..))
      Mikäkö sai ihastumaan ? Ensimmäisen kohdalla varmasti turvallisuus, helppous, Toisen kohdalla lahjakkuus, haastavuus ja kolmannen kohdalla tunneherkkyys, suuri vilpittömyys. Kaikkien kohdalla huumori oli yhteistä, nykyisen kohdalla myös arvomaailmat kohtaavat.

      • Menikö sinäkin lankaan😅


      • korppis kirjoitti:

        Menikö sinäkin lankaan😅

        Ai mihin lankaan ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Ai mihin lankaan ?

        Lue viimeinen viestinihminen.


    • Aloittaja on jo kertonut, että ei kerro omaa tarinaansa. Mitä kostutte siitä, että kerrottu menneisyydestänne? Hänhän ilmoitti minullekin, tietävänsä minusta kaiken 😆 Mitä tiedätte aloittajasta? No, sitä vanhemmuuttaan ihminen palaa nuoruuteen ja alkaa jutella itsekseen vaikka kukaan ei vastaa. 😂

      • En nyt ymmärrä alkuunkaan, korppis. Mitä pahaa tuossa aloituksessa nyt oli ? Ei aloittaja ole velvollinen vastailemaan niinkuin joku toivoo hänen vastaavan.
        Hän osallistuu keskusteluun ja se on minusta hienoa ja riittävää.


      • 1lesken

        Korppis on sekaisin kun seinäkello. Taidettu kotiviiniä maisteltu vähän liikaa. Aamusella on tukka kipeä.
        Lesken


      • ystävällisesti.fi

        Olet aika sekaisin. Ollut tekstistäsi päätellen jo useamman päivän. Saatko B-vitamiineja kun nyt olet dieetillä?


      • ystävällisesti.fi
        ystävällisesti.fi kirjoitti:

        Olet aika sekaisin. Ollut tekstistäsi päätellen jo useamman päivän. Saatko B-vitamiineja kun nyt olet dieetillä?

        Tuo edellinen oli korppikselle.


      • Korppis11

        Koeta nyt kirjoittaa sillä siilillä, näkeehän sen jo sokea Heikkikin kuka täällä sekoilee.


      • Korppis11
        demeter1 kirjoitti:

        En nyt ymmärrä alkuunkaan, korppis. Mitä pahaa tuossa aloituksessa nyt oli ? Ei aloittaja ole velvollinen vastailemaan niinkuin joku toivoo hänen vastaavan.
        Hän osallistuu keskusteluun ja se on minusta hienoa ja riittävää.

        Missä olet lukenut hänen tosissaan ottaneen osaa aloituksensa aiheeseen. Muuta läppää löytyy.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Koeta nyt kirjoittaa sillä siilillä, näkeehän sen jo sokea Heikkikin kuka täällä sekoilee.

        Luulotautiako pukkaa.


      • demeter1 kirjoitti:

        En nyt ymmärrä alkuunkaan, korppis. Mitä pahaa tuossa aloituksessa nyt oli ? Ei aloittaja ole velvollinen vastailemaan niinkuin joku toivoo hänen vastaavan.
        Hän osallistuu keskusteluun ja se on minusta hienoa ja riittävää.

        Kiitos demeter. Jotku ne vaan alkavat roikkua aloittajan lahkeessa kiinni naskalihampain kuin pienet koiranpennut. Tämä osalstaan estaa äaloittajaa avautumasta omista asioistaan. Ja sitä paitsi jokainenhan itse päättää siitä, mistä avautuu ja kuinka paljon.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Kiitos demeter. Jotku ne vaan alkavat roikkua aloittajan lahkeessa kiinni naskalihampain kuin pienet koiranpennut. Tämä osalstaan estaa äaloittajaa avautumasta omista asioistaan. Ja sitä paitsi jokainenhan itse päättää siitä, mistä avautuu ja kuinka paljon.

        Valttei torikka sanoi vasta Iltaäivälehdessä että suurin rakkaus osuu kohdalle harvoin, jopa ei koskaan.


      • Keskustelu ei ole aloittajan ja muiden keskustelijoiden yksinhelua vaan keskuteluun osallistujat voivat keskutella keskenään. Keskitytkös jossain paneelissakin sättimään aloittajaa jos hän ei ole suuna päänä sönkötäämässä joka välissä. Ensin pitää kuulla mitä toiset sanovat, sitten syntyä niistä ajatus jonka voi tuoda esille.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Keskustelu ei ole aloittajan ja muiden keskustelijoiden yksinhelua vaan keskuteluun osallistujat voivat keskutella keskenään. Keskitytkös jossain paneelissakin sättimään aloittajaa jos hän ei ole suuna päänä sönkötäämässä joka välissä. Ensin pitää kuulla mitä toiset sanovat, sitten syntyä niistä ajatus jonka voi tuoda esille.

        Esimerkikisi tulee mieleen sellainen ajatus että mitä mieltä olette väittämästä että esimerkiski mies hakee äitinsä tai sisarensa kaltaista miestä, siis tietenkin tiedostamattaan?


      • Korppis11 kirjoitti:

        Missä olet lukenut hänen tosissaan ottaneen osaa aloituksensa aiheeseen. Muuta läppää löytyy.

        Miten minusta alkoi tuntua että sinä itse olet tuo lesken? sopisi hyvin kuvioihin,


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Esimerkikisi tulee mieleen sellainen ajatus että mitä mieltä olette väittämästä että esimerkiski mies hakee äitinsä tai sisarensa kaltaista miestä, siis tietenkin tiedostamattaan?

        Minusta tuo pitää täysin paikkansa, siilimuori. Onkin sanottu, että liitto ei ole kahden- vaan useamman välinen. Siellä kummittelee koko joukko läheisiä ja monen kanssa on vielä kanakin kynittävänä..))
        Joku psykiatri määritteli kestävän liiton edellytykset sillä, että parin neuroosit soivat hyvin yhteen... Niillä mennään ja sitten kun on niistä selvitty tai todettu mahdottomasti selvitä, voidaankin siirtyä seuraavaan - noin mustalla huumorilla ilmaisten...


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Keskustelu ei ole aloittajan ja muiden keskustelijoiden yksinhelua vaan keskuteluun osallistujat voivat keskutella keskenään. Keskitytkös jossain paneelissakin sättimään aloittajaa jos hän ei ole suuna päänä sönkötäämässä joka välissä. Ensin pitää kuulla mitä toiset sanovat, sitten syntyä niistä ajatus jonka voi tuoda esille.

        Noin minäkin hyvän keskustelun kulun miellän, siilimuori. Hyvä kuuntelija on avainasemassa, sinulla se taito on.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minusta tuo pitää täysin paikkansa, siilimuori. Onkin sanottu, että liitto ei ole kahden- vaan useamman välinen. Siellä kummittelee koko joukko läheisiä ja monen kanssa on vielä kanakin kynittävänä..))
        Joku psykiatri määritteli kestävän liiton edellytykset sillä, että parin neuroosit soivat hyvin yhteen... Niillä mennään ja sitten kun on niistä selvitty tai todettu mahdottomasti selvitä, voidaankin siirtyä seuraavaan - noin mustalla huumorilla ilmaisten...

        :D. Neuroosit soivat aikansa ja kun niinhin on tullut ratkaisu tavalla tai toisella on aika siirtyä seuraavaan. Entäs kun nykyisin otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut?


      • demeter1 kirjoitti:

        Noin minäkin hyvän keskustelun kulun miellän, siilimuori. Hyvä kuuntelija on avainasemassa, sinulla se taito on.

        Kiitos demeter kohteliaisuudesta.


      • netinhelppous
        siilimuori4 kirjoitti:

        :D. Neuroosit soivat aikansa ja kun niinhin on tullut ratkaisu tavalla tai toisella on aika siirtyä seuraavaan. Entäs kun nykyisin otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut?

        Miksei etitä livestä kumppanii vaan netissä ihastutaan ja rakastutaan jopa hetkessä tuntemattoman ehken vääristeltyihi ominaisuuksiin sitä mää oon ihmetellyt.


      • enmilläänkeksi
        netinhelppous kirjoitti:

        Miksei etitä livestä kumppanii vaan netissä ihastutaan ja rakastutaan jopa hetkessä tuntemattoman ehken vääristeltyihi ominaisuuksiin sitä mää oon ihmetellyt.

        Mikset keskustele livessä vaan netissä tuntemattomien ehkä vääristeltyjä juttuja luet?
        Etkö huomaa, että itsekin käytät nettiä sellaiseen, joka ennenvanhaan hoidettiin kasvokkain livessä?

        Mitä parempaa on etsiä kumppania ravintoloista humalassa? Netissä on laajemman alueen yli 6-kymppiset. Netissä voi keskustella pitkään, kysellä ja tutustua hyvinkin perusteellisesti toisen ajatusmaailmaan/elämäntapaan/harrastuksiin ennen tapaamista. Livessä ei kehtaa yhtä estottomasti tentata.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minusta tuo pitää täysin paikkansa, siilimuori. Onkin sanottu, että liitto ei ole kahden- vaan useamman välinen. Siellä kummittelee koko joukko läheisiä ja monen kanssa on vielä kanakin kynittävänä..))
        Joku psykiatri määritteli kestävän liiton edellytykset sillä, että parin neuroosit soivat hyvin yhteen... Niillä mennään ja sitten kun on niistä selvitty tai todettu mahdottomasti selvitä, voidaankin siirtyä seuraavaan - noin mustalla huumorilla ilmaisten...

        "demeter1"

        Eikö ole vielä valittu patjaakaan hampaattomaan lutkutukseen?
        Puolisokin puuttuu...

        H.


      • netinhelppous
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Mikset keskustele livessä vaan netissä tuntemattomien ehkä vääristeltyjä juttuja luet?
        Etkö huomaa, että itsekin käytät nettiä sellaiseen, joka ennenvanhaan hoidettiin kasvokkain livessä?

        Mitä parempaa on etsiä kumppania ravintoloista humalassa? Netissä on laajemman alueen yli 6-kymppiset. Netissä voi keskustella pitkään, kysellä ja tutustua hyvinkin perusteellisesti toisen ajatusmaailmaan/elämäntapaan/harrastuksiin ennen tapaamista. Livessä ei kehtaa yhtä estottomasti tentata.

        Mä en eti kumppania netistä en ravintoloiden humalaisista.
        Keskustelu keskustelupalstalla on muuta kuin kumppanin ettiminen.


      • netinhelppous kirjoitti:

        Miksei etitä livestä kumppanii vaan netissä ihastutaan ja rakastutaan jopa hetkessä tuntemattoman ehken vääristeltyihi ominaisuuksiin sitä mää oon ihmetellyt.

        Nii. Onkos noissa niin et rakastutaan niihin omiin mielikuviin :D?


      • enmilläänkeksi
        netinhelppous kirjoitti:

        Mä en eti kumppania netistä en ravintoloiden humalaisista.
        Keskustelu keskustelupalstalla on muuta kuin kumppanin ettiminen.

        Keskustelu keskustelupalstalla ei ole millään tavalla parempaa, kuin on kumppanin etsiminen netissä.


      • netinhelppous
        siilimuori4 kirjoitti:

        Nii. Onkos noissa niin et rakastutaan niihin omiin mielikuviin :D?

        Nii ja se toinen ehken osaa ruokkii niitä mielikuvii.


      • netinhelppous
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Keskustelu keskustelupalstalla ei ole millään tavalla parempaa, kuin on kumppanin etsiminen netissä.

        Onhan se eri asia kuin kumppanin ettiminen, mut eti sä vaan.


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        Nii. Onkos noissa niin et rakastutaan niihin omiin mielikuviin :D?

        @siilimuori4 kirjoitat
        "Entäs kun nykyisin otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut?"

        Ei se noin ole!
        Toistan edellä kirjoittamani.
        Netissä voi keskustella pitkään, kysellä ja tutustua hyvinkin perusteellisesti toisen ajatusmaailmaan/elämäntapaan/harrastuksiin ennen tapaamista. Sitten suostutaan tapaamaan livenä tai ei tavata ikinä. Tai tavataan kerran, juodaan kahvikupilliset vastakkain tai vierekkäin istuen ja siihen se jää.


      • enmilläänkeksi
        netinhelppous kirjoitti:

        Onhan se eri asia kuin kumppanin ettiminen, mut eti sä vaan.

        En näe todellakaan mitään esteitä, etten voisi netistä löytää uuden kumppanin, jos tarve vaatisi. Pyörin niin paljon netissä, että kumppani voisi löytyä etsimättäkin. Samojen harrastusten parista.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        @siilimuori4 kirjoitat
        "Entäs kun nykyisin otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut?"

        Ei se noin ole!
        Toistan edellä kirjoittamani.
        Netissä voi keskustella pitkään, kysellä ja tutustua hyvinkin perusteellisesti toisen ajatusmaailmaan/elämäntapaan/harrastuksiin ennen tapaamista. Sitten suostutaan tapaamaan livenä tai ei tavata ikinä. Tai tavataan kerran, juodaan kahvikupilliset vastakkain tai vierekkäin istuen ja siihen se jää.

        Joo mut kun on näitäki jotka haluaa tavata heti et näkee toisen livenä ennen kuin alkaa vaivautua tututumaan tarkemmin. Ää teilaa noin toisen ajatuksia, "ei se noin ole" kun se voi ollakin ja onkin :).


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        Joo mut kun on näitäki jotka haluaa tavata heti et näkee toisen livenä ennen kuin alkaa vaivautua tututumaan tarkemmin. Ää teilaa noin toisen ajatuksia, "ei se noin ole" kun se voi ollakin ja onkin :).

        Teilaanpas! Ennakkoluuloista. Koska tuollainen (otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut) ei kyllä ensimmäisenä ja yleisenä tapana tule mieleenkään kenellekään, joka jotain tietää nettideittailusta.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Teilaanpas! Ennakkoluuloista. Koska tuollainen (otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut) ei kyllä ensimmäisenä ja yleisenä tapana tule mieleenkään kenellekään, joka jotain tietää nettideittailusta.

        No minähän en tiiä kuin kuulopuhheita mutta luotettavalta taholta :). Keskustelussa ei ruukata teilata toisen mielipidettä tai kokemusta vaikka ollaankin eri mieltä tai omataan eri näkökulma ja näkemys.


      • enmilläänkeksi
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Teilaanpas! Ennakkoluuloista. Koska tuollainen (otetaan puoliso näiden deittipalstojen kautta vähän niin kuin sika säkissä? Sillä niinkin taoahtuu. Kuhan on joku? Kun ei parempaakaan saanut) ei kyllä ensimmäisenä ja yleisenä tapana tule mieleenkään kenellekään, joka jotain tietää nettideittailusta.

        Nettideittailu on salonkikelpoinen kumppanin etsimis-/löytämiskonsti <3

        Kirjailija Kirsti Manninen - Lesken uusi lempi - Uusi rakkaus netistä
        http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/lesken_uusi_lempi


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        No minähän en tiiä kuin kuulopuhheita mutta luotettavalta taholta :). Keskustelussa ei ruukata teilata toisen mielipidettä tai kokemusta vaikka ollaankin eri mieltä tai omataan eri näkökulma ja näkemys.

        Kyllä meillä Pohojammaalla sanotahan suorahan ja rehellisesti niinkö asia on. Netisäki.
        Me ollahan meiltä ja muut on meijän krannista. Met ollahan ku puukko.

        Korkkiruuveja non savolaiset, jokka pyörittelee, jottei mitään selevää saa.
        Voep olla vuan voep olla jottei ookkaan, mää ja tiiä. En ou puolesta enkä oo vastaan, pikemminkiin päen vastoin.

        Me pohojalaaset ei olla savolaisia eikä syöjä kalakukkoa.


    • Milla40

      Ekat suhteet oli ehkä vähän mitä sattuu, kunnes tajusin: minua kiehtovat miehet, jotka tekivät vaikutuksen, kun olin 1 - 3 vuotias...! Kahden seikan perusteella: miten vanhempani suhtautuivat mieheen, ja miten mies suhtautui minuun. Painoin tarkasti mieleeni, miltä he näyttivät (aivan kuin sen näköiset edustaisivat kaikkea...) heitä pidettiin fiksuina, he olivat iloisia, luonnollisia ja auttoivat muita. En aikuisena edes tajunnut mihin makuni perustuu, ennen kuin rupesin miettimään, mikä siitä tekee niin selkeän. Arvostin älykkyyttä, koska se oli ollut perheessäni arvo. Ja koska pidin isääni komeana ja itseäni kauniina, en tavoitellut miehessä ensisijaisesti komeutta - se ei ollut mikään "puuttuva juttu". Ja sain mitä tilasin: minua huomattavasti älykkäämmän miehen, joka on suosittu ja pidetty, mutta kontrolloi minua... Minulle oli tärkeintä saada mies joka tarjoaa hyvät geenit lapselleni, ja se oli etusijalla minun onneeni nähden. Mutta eihän sellainen toimi! Nyt olen yksin ja ajattelen, että on vain yksi kriteeri: kemiat. Luulen että kun toisen kanssa on hyvä olla, toista arvostaa ja välittää hänestä, niin silloin voi olla kannattavaa ryhtyä suhteeseen. Muuhun ei kannata tuhlata aikaansa, siis mihinkään "paremman puutteessa" juttuun. Ainakaan naisen ei kannata.

      • Korppis11

        Millaisia lapsia sait, periytyvätkö äidin vai isän geenit. Montako sait ja missä yliopistoissa he tohtoroivat?


      • OletkoKuuskymppisiä

        Milla40,
        Minkä ikäinen olet?


    • Elviskuinelvis

      Kyllä on pitänyt ajatella oikein Pohojanmaan kautta: miten ihminen voi olla niin 'sini'silmäinen ja suoraan sanoen tyhmä että tuijottaa pelkkää ulkonäköä. Onnekseni ulkonäöllinen osoittautui uskolliseksi, ahkeraksi, säästeliääksi kitupiikiksi (=osaa huolehtia raha-asiansa) ja lastensa hyväksi isäksi. Mutta muttia riittää silti ...

    • kylmätotuus

      Ensimmäiseksi täytyi saada selville, oliko mies tyhjätasku, vai pullisteliko hänen lämiskänsä suurista seteleistä.
      Tyhjätaskut hylkäsin oitis.

      Seuraavaksi tärkein asia oli, mikä hänen koulutuksensa oli.
      Jos ei akateemista koulutusta ollut, niin kenkää tuli. Enhän voinut edes ajatella, että huolisin jonkin "amiksen" puolisokseni.

      Hänen palkkansa työstään oli suurin motiivi, joka minuun vaikutti. Tietysti perintökin näytteli suurta osaa, olihan hän ainoa perillinen miljoona omaisuuteen.

      En kuitenkaan koe naineeni häntä rahan vuoksi. Pois se minusta!

      Minähän tein vain valintani hänen katseensa vuoksi.
      Silmät ovat sielunpeili ja hänen katseensa oli niin vilpitön, jota en voinut vastustaa.
      Samoin oli minunkin katseeni, jonka vilpittömyyteen hän luotti.

      • Tuoko on kylmä totuus! :) Meinasin just eilen täällä kysellä, että kun naisia aina syytetään rahan jahtaamisesta. Että eikö täällä kukaan...

        Ite olen aina joutunut pennitkin kääntämään, oli ilo kun tuli eurot ja sai vähän vaihtelua. Arvostan enemmän sitä, että joku tekee jotain mun puolesta, eikä vaan maksa jollekin siitä. Sitäkin aikaa on eletty.


      • kylmätotuus

        Arvostan suuresti valittuni minulle tekemiä täysin pyyteettömiä huomionosoituksia. Olin hänelle aina number one.

        Kaiholla häntä muistelen edelleenkin. Kaikki hyvä loppuu kuitenkin aikanaan, eikä mennyt aika koskaan palaa.
        Toista Elmeriä ei tule, se on kylmä totuus.

        https://www.youtube.com/watch?v=Y0KGAmGrA98

        Hyvää viikonloppua kepposten kanssa tai ilman niitä!


      • Pyhienmuistelujuhla

        Teetkö sinä kepposia Pyhäinpäivänä? Kummitusjuhla meni jo viime viikonloppuna.


      • kylmätotuus
        Pyhienmuistelujuhla kirjoitti:

        Teetkö sinä kepposia Pyhäinpäivänä? Kummitusjuhla meni jo viime viikonloppuna.

        Ei sitä voi koskaan etukäteen tietää.
        Katsotaan sitten maanantaina, keppostelinko vai en.

        Kynttilän sytytän huomenna kaikkien edesmenneiden läheisteni muistoksi.
        Tuskinpa he "pyhiä" olivat, mutta rakkaita ihmisiä kuitenkin.

        Kummituksiin en ole uskonut koskaan, en usko nyt, enkä tule koskaan uskomaankaan.
        En usko enää Joulupukkiinkaan.


    • Alfa-alfa

      No oikeastaan se oli itsestään selvää. Ensinnäkin kokemusta kertyi reilusti yli sadasta suhteesta ja vaimo sattui olemaan paras sekä makuuhuoneessa että keittiössä. Lisäksi hän piti ajatuksesta hankkia lapsia.

      Vaihdoin lennosta avovaimon tähän vaimoon. Avovaimo ei halunnut lapsia, joten valinta oli hänen.

      30 vuotta on menty näin. Matkan varrella on tullut kolmansilta osapuolilta erilaisia ehdotuksia, mutta ei ole ollut tarvetta ulkopuolisiin suhteisiin.

      Tällä on kaksi selitystä: epärationaalimnen 30 vuotinen rakkaus tai rationaalinen päätöspuu:

      Hyvää seksiä CHECK
      Hyvää ruokaa CHECK
      Haluaa lapsia CHECK

      => vaimo

    • Tavuviiva

      Kaksi kertaa klik. Kestäviä, mutta ei loputtomia. Ihmiset muuttuvat.
      Näissä miehissä jokin ulkoinen juttu vaikutti, mutta ylitse kaiken vaikutti luonne. Se tunne, että kuuluu yhteen ja löytänyt puoliskonsa oli vaikuttavinta. Rakkaus. En ole laskelmoiva. Romantikko mieluummin.
      Ja en tuhlaa energiaa ulkopuolisiin. Akkuun on riittänyt yllinkyllin kotoa saatu virta.

      • enmilläänkeksi

        Ei sovi :D
        Vaan vastaa aloituksen kysymyksiin omalta kohdaltasi. Vaikka taidan muistaakin, miten sulla meni,,, että hunnutta, maha pystyssä vihille ja sitten kirkonkattoa tervaamaan.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Ei sovi :D
        Vaan vastaa aloituksen kysymyksiin omalta kohdaltasi. Vaikka taidan muistaakin, miten sulla meni,,, että hunnutta, maha pystyssä vihille ja sitten kirkonkattoa tervaamaan.

        No sen verran voin raottaa verhoa jotta vihille olen menny elämäni ensimmäistä kertaa vasta iäkkäämpänä. Joten nykyinen mieheni ei ole lasteni isä. Siis maha pystyssä ei maistraatissa tahtoa lausuttu :D,


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        No sen verran voin raottaa verhoa jotta vihille olen menny elämäni ensimmäistä kertaa vasta iäkkäämpänä. Joten nykyinen mieheni ei ole lasteni isä. Siis maha pystyssä ei maistraatissa tahtoa lausuttu :D,

        Voi, voi sentään. Että sitä on susiparina lapset tehty. Huh, huh, oi, aikoja, oi tapoja.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Voi, voi sentään. Että sitä on susiparina lapset tehty. Huh, huh, oi, aikoja, oi tapoja.

        Nii aattele, pari äpärää ja neki eri miehille ;).


      • ent.siivoojaparka

        Siilimuorihan yrittää lietsoa tunnelmaa kuin parempikin todistuskokousta pitävä pastori.
        Olisikohan sinun aika vaihtaa alaa vielä vanhoilla päivilläsi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siilimuorihan yrittää lietsoa tunnelmaa kuin parempikin todistuskokousta pitävä pastori.
        Olisikohan sinun aika vaihtaa alaa vielä vanhoilla päivilläsi.

        Ei kannata enää, liian myöhäistä.


    • reppuriika

      Minulle parikumppanuudessa on tärkeää se sielullinen ja henkinen kumppanuus ja yhteys, mutta kyllä tyyppi nähdä pitää. Ilman sitä ei takuulla syntyisi sitä kipinää. Taitaa se sittenkin meikäläisellä olla riippuvainen biologisesta ärsykkeestä, jotta voisi edes alkaa. Kuitenkaan jos ei sitten saa sitä henkistä kiinnekohtaa niin juttu ei puoleltani etene.

      Olen tavannut nyt parin vuosikymmenen aikana muutaman sellaisen, mutta kun tilanne on ollut sellainen, että toinen löytänyt jo omansa ennen minua.
      Saattaisi kyllä olla niin, etten enää lähtisi kehittelemään suhdetta, kun minulle merkitsee tämä vapaus ja oma elämä niin paljon.
      Eero Heinäluomakin on löytänyt kumppanin rinnalleen. Ehkä heti parisuhteen päätyttyä, kun ei ole mukautunut itselliseen elämään, sitä on rohkeampi yrittämään uutta ja varsinkin jos parisuhteesta ei ole negatiivista muistoa ja puolison on menettänyt kuoleman kautta.

      Kun on ollut näin kauan yksin, niin uskon kyllä että Jumalalla ei ole enää minulle varattuna kumppania. Olisi kai se jo tullut eteen aikaisemmin, mitä nyt kun alkaa "ilta-aurinko" kajastamaan.
      Kyllä minä varmasti teille kerron, jos niin käy. Ei ole minkäänlaista aavistusta, millainen se tyyppi olisi, johon voisin edes ihastua.

      Minulle on kyllä monta kertaa tuntemattomat esirukoilijat profetoineet, että elämääni tulee vielä työkaveri. Kun en sellaista kaipaa, niin jätän tuollaiset omaan arvoonsa ja en jää niitä pohtimaan. Voihan olla että sinkuille on helppo tuollaista ennustaa kun se yleensä tuo ainakin pientä mielihyvää. Minua mieluummin tieto jopa ahdistaisi, kun alkaisin miettimään, että mitähän velvoitteita parisuhde toisi mukanaan.
      Sanon niin eräs tuntemani vanhapiika kyseltäessä avioliittoasioista: en halua luopua saavutetuista eduista.
      Kun on vilkas mielikuvitus, niin kaikkea sitä päässään pohtii.

      • ent.siivoojaparka

        Pidä vaan, reppuriikka, hyvästi varasi, ettet joudu itku kurkussa huokailemaan niinkuin yksi entinen tuttavani: "Miestä minä Jumalalta rukoilin ja tuommosen se sitten minulle antoi ..."


    • Uolevi.Lunssila

      Ensimmäisen otin jonka sain. Siinä minun kriteerini. Olin silloin 39 -vuotias. Erotessa 54. Pillua tosin sain ensimmäisen kerran jo 36 -vuotiaana kauppiaan rouvalta. Ja parasta koskaan saamaani. Tosin en monelta ole saanutkaan, viime vuosina en keneltäkään. Iäkkäämmillä on ne ilolihakset turhan löysät, eivät ole viitsineet treenata. Eikä minullakaan enää seiso.
      On tullut omakohtaiseksi tutuksi se vanha sanonta: Suo siellä, vetelä täällä.

      • Kiitos, paras kirjoitus hyvin pitkään aikaan ja luulen sen olevan totta.

        Hyvää jatkoa sinulle.


      • xx9 kirjoitti:

        Kiitos, paras kirjoitus hyvin pitkään aikaan ja luulen sen olevan totta.

        Hyvää jatkoa sinulle.

        :DDDDD, No just: "paras kirjoitus hyvin pitkään aikaan ja luulen sen olevan totta."
        Kertonee kirjoittajan sielunmaisemasta :).


      • siilimuori4 kirjoitti:

        :DDDDD, No just: "paras kirjoitus hyvin pitkään aikaan ja luulen sen olevan totta."
        Kertonee kirjoittajan sielunmaisemasta :).

        Sielun maisema??? Onko sairautesi jatkunut pitkään, muista ottaa lääkkeet!!!


      • xx9 kirjoitti:

        Sielun maisema??? Onko sairautesi jatkunut pitkään, muista ottaa lääkkeet!!!

        :D. Oletkos sielunsiskonsa?


      • VaipatonVaimo

        Voisiko mies harjoitella seisontaa-asentoa jollain tapaa?

        Naisten on helppo jumpata omia lihaksiaan. Siitä vaan jumppaamaan, jos kiinnostaa.
        Oman laitteeni puristusvoimaa mitattiin Kätilöopistolla, kun jouduin/pääsin sinne hoitoon virtsanpidätyslaitteiston temppuillessa. Ei yhtään hassumpaa tuloksia, kuulemma.


    • Puolison valinta? Hullun kysymys, vailla järkeä. Onko ihmiset olleet rivissä ja valinta.

      Minulle tärkeintä oli mitä korvien välissä ja ei liian nuorena. Paljon oli hyviä minä en ollut valmis, koska olin köyhä.

      • Varakkuusko kypsyttää?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Varakkuusko kypsyttää?

        Ei kyllä kai sinulla huumoria on---- kyllä aika kypsyttää tai ehkä olin jo vanha nuorena.

        ps siilimuori du är bra.


    • Farangkää

      Ihastuin hänen piukkaan pilluun, muutto Suomeen, panin paksuksi, muutto Ruotsiin ja poika syntyi,tuli rakkauskin, siinä vaiheess mä jo olen mies, ja olkaa painaa vastuun kovva ies....nyt siitä on aikaa jo, kun tänne saavuttiin, mutt merimies nyt eläkkeellä, muut ovat muuttuneet :)

      • Nosinullahaän olleet korkealentoisia kriteerit. Hällä väliä mitä on päässä kunhan lompsa oli tiukka. Kukin tyylillään ;).


    • 1eero

      Ensi silmäys 12. 6. 1966 noin klo 22.00, siitä se sitten alako muljahtelleen.

      • Rytmihäiriöt siis alako:)


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        Rytmihäiriöt siis alako:)

        Hengenahdistusta vai, joo puuskuttiha se polkupyörällä rehville soratietä pitkin talvipakkasella.


      • 1eero kirjoitti:

        Hengenahdistusta vai, joo puuskuttiha se polkupyörällä rehville soratietä pitkin talvipakkasella.

        Kaikkea se rakkaus teettää :).


      • Nyeipelitä

        "Talvipakkasella" ? "12.6.1966 klo 22.00" ?


      • Nyeipelitä kirjoitti:

        "Talvipakkasella" ? "12.6.1966 klo 22.00" ?

        Varmaan tarkoitti et sit myöhemmin talvella talvipakkasella.


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        Varmaan tarkoitti et sit myöhemmin talvella talvipakkasella.

        Joo normaali kesä oli tavattaessa.
        Hyvässä lykyssä voip tulla talvi nyt ei silloin !


      • 1eero kirjoitti:

        Joo normaali kesä oli tavattaessa.
        Hyvässä lykyssä voip tulla talvi nyt ei silloin !

        Meil on jo hieman lunta maassa ja mulla alkoi kesäloma JEE :D.


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        Meil on jo hieman lunta maassa ja mulla alkoi kesäloma JEE :D.

        Käytkö jossain välissä töissäkin.


      • 1eero kirjoitti:

        Käytkö jossain välissä töissäkin.

        Kesälomalla yleensä en käy töissä missään välissä😋


    • tässä-se-oikee-elämä-on

      No tuota jos oikeen muistan,

      Paksu rahapussi hurmasi alta-aikayksikön,
      kummasti silotti ulkonäön, luonteen, ja ikäki oli ihan sama minkä ikänen oli,
      kuhan raharoiskui niin kaikki meni hyvin just niin kauan,
      kumaakyllä ku köyhyys astui ovesta,
      niin rakkaus livahti ikkunasta,
      siispä uutta metsästämään,

      • raha-on-rakkauteni-

        Loppukaneettina voi sanoa,

        raha on jokaisen rakkus,

        jos raha puuttuu

        rakkauski kummasti häipyy,

        joten lopettakaa turha lässytys muusta,


      • Itselässytät

        Ei pirä paikkaansa. On tietysti sellaisiakin ihmisiä, jotka valitsevat lompsan paksuuden ja muun omaisuuden perusteella. Tunnen itsekin kaukaisesti enkä kovin läheisesti sen kaltaisia tahtoisikaan tuntea.

        Mutta yleistäminen on typerää sillä kaikki eivät todellakaan valitse rahan perusteella partneriaan eikä se ole kaikille ainut eikä ensimmäinen määräävä tekijä elämässä.

        Vaikka sellainen sanonta onkin, että kun köyhyys astuu ovesta sisälle, niin rakkaus lentää ikkunasta pihalle niin ei se toteudu ainakaan silloin, jos ihmiset pitävät rikkautena muunlaisia asioita kuin raha.


    • NikittömänäNaputellen

      Voihan teitä, on mielenkiintoista kuulla arvoistanne ja valinnoistamme.

      Minäkin olen saanut pari kertaa miettiä, haluaisinko sitoutua todella varakkaan miehen kanssa. Totesin, ettei raha kiinnosta minua niin kauan kun sitä on jollain tapaa riittävästi toimeen tulemiseen.
      Molempien miesten kanssa seurustelumme jonkin aikaa ennen kuin päätin lähteä eri suuntaan. - En voi kieltää, etteikö joissain asioissa, esim. matkoilla, olisi ollut mukavaa, kun ei tarvinnut katsella hintoja ollenkaan ennen valinnan tekemistä.

      Ihanteellinen vaihtoehto on hyvä tasa-arvoinen, sitoutunut ja luotettava kumppani, jonka arvot ovat suunnilleen samanlaiset kuin omani. Onneksi sain elää monia hyviä vuosia oman ensimmäisen rakkauteni kanssa.

    • Pitääkö se nyt minunkin vastata :)
      Ihan pelkästään komeaan ulkonäköön perustin päätökseni.
      Jotta tulee kauniita lapsia.
      Ja tuli.

    • Liian pitkä ketju.....
      Ensimmäinen on ehdottomasti rakkautta, jota vuosien jälkeen kaihoillen muistetaan.
      Toinen intohimoa, etsitään vapautta erilaista yhdessäoloa ym ei kestä- liikaa muuta-
      Kolmas on elämän kolhujen jälkeinen aikuinen suhde, jos on onnekas löytämään -pelastaa niin paljon-
      Te jotka ymmärsitte rakkauden oikein kerralla silloin nuorempana , viisaita olette- täydellistä suhdetta ei ole- se on mukautumista, kunnioitusta ja huomiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1120
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      93
      820
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe