New yorkiin matkustaminen

Newyorknewyork

Hei. Haaveissani olisi lähteä viikon mittaiselle matkalle new yorkiin siten että ottais esim. Lennot finnairilta ja trivagon kautta hotellin. Millaisella kyydillä olette kulkeneet lentokentältä ja paljon maksoi ja kauan matkantekoon menee? Tarvitseeko hotellissa maksaa mitään kuluja erikseen paikanpäällä vaikka huone olisi jo maksettu etukäteen? Tarvitseeko matkustusta varten hankkia muita asiakirjoja kuin passin?Onko ostosten tekeminen kuinka paljon edullisempaa/kalliimpaa kuin suomessa, vaikkapa perus vaate ostoksissa (ei mitään tyyliin chanelia tai lous vuittonia)? Ja minkälaisia muita seikkoja maksujen ja matkustuksen suhteen kannattaa ottaa huomioon? Tarvitseeko jokapaikassa antaa tippiä? Kuinka aikaisin paluumatkalle kannattaa lähteä kentälle että saa varmasti taksikyydin? Olen lukenut että tiettyyn aikaa päivästä taksin saaminen voi olla hankalaa. Entä muutoin taksilla liikkuminen manhattanilla jos haluaa käydä katsomassa nähtävyyksiä, niin millaiset ohjeet kuskille täytyy antaa määränpäästä? Kuulemma ei pitä antaa paikan osoitetta vaan kadun nimi, mutta kun ne kadut on monta korttelia pitkiä ja turistina siellä ei osaa neuvoa että mihin kohti pitäisi jäädä

3

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykinsalaisuudet

Lentokenttämatkan osalta voisin sanoa, että parhaiten 24 kilometrin matka keskustaan taittuu metroasemalle tuovalla AirTrain JFK:lla, joka liikennöi 24 tuntia vuorokaudessa. Itse kaupungilla liikut mielestäni parhaiten metrolla, onhan NY:llä maailman laajin ja vilkkain metroverkosto, joka kattaa käytännössä kaikki turisteille oleennaiset alueet. Hotellimaksuihin tulee lisää, jos käytät maksullisia palveluita, jotka pitää löytyä hotellin sivustolta. Passin lisäksi sinun tulee tarvittaessa kyetä osoittamaan, että matkalla on mukana tarpeeksi rahaa, onneksi Viisumia ei esimerkiksi Finnairin lennoilla saapuvat tarvitse, kiitos ns. Visa Waiver -ohjelman. Kaiken muun oleennaisen nwe Yorkin matkaa koskien löydät kätevimmin suomenkielisen sivuston NY-sivulta osoitteessa: http://kaupunkilomalle.com/new-york

• Finnair_in_my_ass

Mikä FINNAIR-mainos tää oli? Tarviiko viisumin jos matkustaa vaikka Islaniin kautta Iceland Air? Tai Lufthansa?

• Itsellä Nykissä käyynistä on jo tovi aikaa, mutta ei se matka taksilla kauhean kauaa kestänyt päästä Manhattanille. Meillä oli käytössä musta taxi joka oli hieman kalliimpi, mutta en muista hintaa. Keltaiset taxit ovat yhtä hyviä. Ja tuo juna varmasti hyvä vaihtoehto myös. Hotellin suosittelisin ottamaan vaikka Brooklynin puolelta. Manhattanilla on paljon enemmän hälinää yöllä. Metrolla liikkuminen on helppoa ja suositeltavaa tai ihan kävellen pystyy monia paikkoja käydä katsomassa. Tippiä kannattaa antaa ravintolassa yms. paikoissa. Nyrkkisääntönä on, että tuplaa veron osuus joka on kuitissa ilmoitettu ja pyöristä vaikka seuraavaan tasasumaan :). Vaatteiden hinta nyt riippuu hyvinkin pitkälti sen hetkisestä dollarin kurssista, mutta on siellä jonkin verran halvempaa mitä täällä. Karttoja tutkimalla pääsee kyllä sisälle Manhattanin kaduista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109