New yorkiin matkustaminen

Newyorknewyork

Hei. Haaveissani olisi lähteä viikon mittaiselle matkalle new yorkiin siten että ottais esim. Lennot finnairilta ja trivagon kautta hotellin. Millaisella kyydillä olette kulkeneet lentokentältä ja paljon maksoi ja kauan matkantekoon menee? Tarvitseeko hotellissa maksaa mitään kuluja erikseen paikanpäällä vaikka huone olisi jo maksettu etukäteen? Tarvitseeko matkustusta varten hankkia muita asiakirjoja kuin passin?Onko ostosten tekeminen kuinka paljon edullisempaa/kalliimpaa kuin suomessa, vaikkapa perus vaate ostoksissa (ei mitään tyyliin chanelia tai lous vuittonia)? Ja minkälaisia muita seikkoja maksujen ja matkustuksen suhteen kannattaa ottaa huomioon? Tarvitseeko jokapaikassa antaa tippiä? Kuinka aikaisin paluumatkalle kannattaa lähteä kentälle että saa varmasti taksikyydin? Olen lukenut että tiettyyn aikaa päivästä taksin saaminen voi olla hankalaa. Entä muutoin taksilla liikkuminen manhattanilla jos haluaa käydä katsomassa nähtävyyksiä, niin millaiset ohjeet kuskille täytyy antaa määränpäästä? Kuulemma ei pitä antaa paikan osoitetta vaan kadun nimi, mutta kun ne kadut on monta korttelia pitkiä ja turistina siellä ei osaa neuvoa että mihin kohti pitäisi jäädä

3

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykinsalaisuudet

      Lentokenttämatkan osalta voisin sanoa, että parhaiten 24 kilometrin matka keskustaan taittuu metroasemalle tuovalla AirTrain JFK:lla, joka liikennöi 24 tuntia vuorokaudessa. Itse kaupungilla liikut mielestäni parhaiten metrolla, onhan NY:llä maailman laajin ja vilkkain metroverkosto, joka kattaa käytännössä kaikki turisteille oleennaiset alueet. Hotellimaksuihin tulee lisää, jos käytät maksullisia palveluita, jotka pitää löytyä hotellin sivustolta. Passin lisäksi sinun tulee tarvittaessa kyetä osoittamaan, että matkalla on mukana tarpeeksi rahaa, onneksi Viisumia ei esimerkiksi Finnairin lennoilla saapuvat tarvitse, kiitos ns. Visa Waiver -ohjelman. Kaiken muun oleennaisen nwe Yorkin matkaa koskien löydät kätevimmin suomenkielisen sivuston NY-sivulta osoitteessa: http://kaupunkilomalle.com/new-york

      • Finnair_in_my_ass

        Mikä FINNAIR-mainos tää oli? Tarviiko viisumin jos matkustaa vaikka Islaniin kautta Iceland Air? Tai Lufthansa?


    • Itsellä Nykissä käyynistä on jo tovi aikaa, mutta ei se matka taksilla kauhean kauaa kestänyt päästä Manhattanille. Meillä oli käytössä musta taxi joka oli hieman kalliimpi, mutta en muista hintaa. Keltaiset taxit ovat yhtä hyviä. Ja tuo juna varmasti hyvä vaihtoehto myös. Hotellin suosittelisin ottamaan vaikka Brooklynin puolelta. Manhattanilla on paljon enemmän hälinää yöllä. Metrolla liikkuminen on helppoa ja suositeltavaa tai ihan kävellen pystyy monia paikkoja käydä katsomassa. Tippiä kannattaa antaa ravintolassa yms. paikoissa. Nyrkkisääntönä on, että tuplaa veron osuus joka on kuitissa ilmoitettu ja pyöristä vaikka seuraavaan tasasumaan :). Vaatteiden hinta nyt riippuu hyvinkin pitkälti sen hetkisestä dollarin kurssista, mutta on siellä jonkin verran halvempaa mitä täällä. Karttoja tutkimalla pääsee kyllä sisälle Manhattanin kaduista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe