Nimimerkki "nuovanhatnaiset" pelkää jotain?

jauhot.pussissa

Ylläpito on poistanut eräästä toisesta ketjusta tässä keskustelussa tasan kaksi viestiä "sääntöjensä vastaisena".

Toinen niistä oli nimimerkin "Tiäremies" kommentti ja se käsitteli chattiin kehittämäänsä paskanpuhujageneraattoria. Toinen niistä oli nimimerkillä "nuovanhatnaiset" laitettu kommentti ja se käsitteli tasan kahta nimimerkkiä, yhtäältä ko. ketjun avauksessa mainittua ja toisaalta erästä toista, joskin tämän toisen virheellisessä kirjoitusasussa mainiten.

Ko. ketjussa on jäljellä runsaasti nimimerkin "Tiäremies" kommentteja eikä hänellä nähtävästi itsellään ole ollut tarvetta poistaa nimimerkkinsä kommentteja esim. mahdollisen rikostutkinnan pelossa.

Herää siis aiheellinen kysymys siitä, mitä nimimerkki "nuovanhatnaiset" on säikähtänyt? Rikostutkintaa? Siksikö hän on ottanut yhteyden ylläpitoon ja vaatinut omaa kommenttiaan poistettavaksi? Toisinsanoen katunut sanomisiaan ja siivonnut jälkiään? Ko. ketjussa on nyt kuitenkin kaikkiaan runsaat 70 kommenttia ja tuo kahden kommentin poisto ajoittui vaiheeseen jossa niitä oli jo reilusti yli 60. Ylläpito tuskin omana toimenaan on ko. törkyketjusta lähtenyt tasan kahta viestiä poistamaan? Etenkin kun muistamme, että viimeaikoina ylläpidon toimesta on poistettu nimenomaan kokonaisia ketjuja ei niinkään yksittäisiä kommentteja.

Mitä nimimerkki "nuovanhatnaiset" siis säikähtikään? Häneltä, tai siis tuon tilapäisnimimerkin takana olevalta rekisteröidyltä nimimerkiltä tuskin tulemme saamaan vastausta!

Laitoin tämän omana avauksenaan koska mielestäni tässä on enemmänkin "savuavaa asetta" ja nimenomaan koska epäilyksiä on syytä kohdistaa vain yhteen nimimerkkiin. Olisiko pahimmat, pelkästään pahantahtoisuudesta kommentteja kirjoittavat saatava jotenkin erottumaan ja olisiko syytä aloittaa nimimerkistä "nuovanhatnaiset"? Mahdollisesti hänet pystyy esim käyttämänsä kirjoitustyylin perusteella yksilöimään joko jo olemassa olevista chat-keskusteluista tehdyistä tallenteista, joita siis varmasti chattia käyttävillä on hallussaan runsaastikin, tai sitten tulevien kirjoitustensa perusteella. Katkeruus kun näytti olevan kommenttinsa takana niin on helppo ajatella että samaa katkeruutta on esiintynyt jo aiemminkin. Aika näyttää....

30

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiäremiäs

      En minä ainakaan keksi mitä laitonta olisi paskanpuhujageneraattorin ja sättäreiden älykkyyden vertaamisessa? Aika hankala on nähdä rikosta muissakaan kommenteissa.

      Väittäisin, että kyse on jonkun mielensäpahoittajan tekemästä ilmoituksesta ylläpidolle, joka kritiikittömästi poistaa viestejä. Se on heidän oikeutensa ja minua ei ainakaan hetkauta tippaakaan, vaikka kaikki kirjoittamani viestit hävitettäisiin.

      Minut kaikki ovat varmasti jo tunnistaneet tyylistäni. En ole vanha, enkä nainen. Vielä. Alkuperäinen nimimerkkini alkaa B:llä ja sisältää kolme kirjainta :)

      • piti.ihmetellä.totakin

        Meinaat että toi oli aivan umpimähkäinen poisto? Se että vain yksi "sinun" viestis poistettiin puhuis kyllä sen puolesta. Mutta kuka ääliö tekis poistoja tollasella kammalla?


      • Tiäremiäs

        Hyvin vaikea löytää mitään järkevää logiikkaa noihin poistoihin. Ilmeisesti kuka vaan voi painaa "Ilmianna" ja kirjoittaa jonkin perustelun siihen miksi pahoitti mielensä jostain viestistä. Eli tuskin ylläpito hirveämmin näitä lueskelee, vaan automaattisesti nakkelee pois viestit, jotka ilmiannetaan. Sanna Ukkolan teksti antaisi viitteitä hypoteesini paikkansapitävyyteen http://yle.fi/uutiset/3-7856685

        "Suomi24 ei poista valheita eikä vihapuhetta sivuiltaan. Ennen kuin Suomen suurin keskustelufoorumi muuttaa tapojaan, nettikiusaaminen ei Suomesta lopu, kirjoittaa Sanna Ukkola blogissaan."

        "Suomi24:lla on käytössään jälkikäteismoderointi. Olin kuullut, että palstan moderaattorit kuitenkin poistavat loukkaaviakin viestejä pyynnöistä huolimatta hyvin nihkeästi. Tein kokeen. Eräässä viestiketjussa minun väitettiin kuuluvan kokoomukseen. Kokoomusväite on tietysti yksiselitteisesti väärä ja omiaan aiheuttamaan haittaa ammatissani. Ilmoitin viestistä moderaatioon ja pyysin vääriä väitteitä poistettaviksi. Kului päiviä, eikä väitteitä ollut poistettu."


      • Tiäremiäs

        Eli se logiikka on se, että Suomi24 on mahdollisesti muuttanut moderointiaan siihen suuntaan, etteivät he enää arvioi tulisiko jotain poistaa, vaan he poistavat automaattisesti kaikki ne, joista tulee valitus.


      • Tiäremiäs

        Testasin ilmiantamalla tämän: "Otin pääni pois paksusuolesta ja mitä näinkään! Sinun ulosteesi. Pistän pääni takaisin lämpöiseen anukseeni. "


      • OndRumpa

        Onko nimimerkkisi kenties Bög?
        Kiva nähdä, että olet vielä hengissä.

        Nimimerkillä: Helliä hetkiämme muistellen
        ;)


      • Lady.of.Chance

        Siis ei herra Huu vaan Herra Buu? *räpsyttelee ripsiään* ;)

        Oon kyllä ollut Aikuisissa ja Saattohoito-huoneessa mut enks mä nyt sit oo vaan huomannut? Teetkö jotenkin täsmäiskuja vai kiireinen Livessä? *nauraa*

        Täytyisköhän mun antaa joku vinkki nimimerkistäni?
        *miettii* aika vaikeaa ilman että sen naisellisuus paljastuu...
        Ehkä tarkkailen kolmikirjaimisia B-alkuisia :) Bi se ei ainakaan ole *laskee kirjaimia*, which is nice :)


      • Tiäremiäs

        Arvataan: Pyllis?


      • ne.toisenlaiset

        Tyhmää olla jumissa menneeseen! Naldet ja Nildet ja kaikki ne, älä niistä jos ne ei sulle anna sitä mitä sä tahdot!


      • fillarintappi
        OndRumpa kirjoitti:

        Onko nimimerkkisi kenties Bög?
        Kiva nähdä, että olet vielä hengissä.

        Nimimerkillä: Helliä hetkiämme muistellen
        ;)

        eiks bög tarkoita homoa?
        vau! ooks komee?


      • Tiärenaine
        Tiäremiäs kirjoitti:

        Testasin ilmiantamalla tämän: "Otin pääni pois paksusuolesta ja mitä näinkään! Sinun ulosteesi. Pistän pääni takaisin lämpöiseen anukseeni. "

        Oudoksut, ettei alatyylistä vastausta alatyyliseen kirjoitukseesi poisteta. Voisitko ystävällisesti tukehtua omahyväisyyteesi.

        "Mikäli hänen tyylinsä ei kelpaa, pankaa pää perseeseen"


      • Ruutuherra

        Eikö Turun suunnalla nukuta?


      • Tiäremiäs
        ne.toisenlaiset kirjoitti:

        Tyhmää olla jumissa menneeseen! Naldet ja Nildet ja kaikki ne, älä niistä jos ne ei sulle anna sitä mitä sä tahdot!

        Nimenomaan: he evät anna. Siinä se syy on.


      • Tiäremiäs
        Tiärenaine kirjoitti:

        Oudoksut, ettei alatyylistä vastausta alatyyliseen kirjoitukseesi poisteta. Voisitko ystävällisesti tukehtua omahyväisyyteesi.

        "Mikäli hänen tyylinsä ei kelpaa, pankaa pää perseeseen"

        Tuolla logiikalla pitäisi kaikki alatyyliset jutut säilyä. Sitäpaitsi, kyse oli testistä ja ilmeisesti viikonloppuna kukaan ei vaivaudu näitä ketjuja perkaamaan. Tänne voisi kirjoittaa vaikka mitä propagandaa ja varmasti säilyisi maanantaihin.


    • minävaaaaan

      jos alkuperäinen viesti poistetaan, niin siihen vastanneiden kaikki viestit poistuu

      • vilkaise-ketjuja

        Eipäs poistukaan. Vain se poistettu osuus mihin niissä viesteissä viitataan, se poistuu. Vastaukset jäävät.


    • NuorimiesVsa

      Saatteekste jotain tästä toistenne haukkumisesta? Lirahtaako ehkä?

    • macentaa

      "nuovanhatnaiset" "pelästyivät" "noiden vanhojen naisten" "kostoa" ja "jauhot.pussissa" "ärsyyntyi", koska poistossa katosivat myös "hänen" epäasialliset" ja "huomionhakuiset", "kieli keskellä suuta" "väkertämänsä" "salapoliisitutkimukset".

      • Help.Me.I.Am.Falling

        joku pauerpointti tai joku tästä, tajuis ees vähä. tai ees nuolikaavio sillee että mikä vaikutti mihin ja kuka keneen? kuka tossa on pahis ja onks tossa hyvistä ollenkaan?
        miksen mä nyt vaan tajuu?


      • tolleenmäkinsanoisin
        Help.Me.I.Am.Falling kirjoitti:

        joku pauerpointti tai joku tästä, tajuis ees vähä. tai ees nuolikaavio sillee että mikä vaikutti mihin ja kuka keneen? kuka tossa on pahis ja onks tossa hyvistä ollenkaan?
        miksen mä nyt vaan tajuu?

        no kun tää on korkeempaa sättitiedettä eikä tätä tajua jos ei oo sillee tosi high? sen verran voin avata et meis jokaisessa on hyvis ja pahis mut tasapaino pitäis löytyy! ettii syviksist sisäinen yees-tyyppi et sanoisi vaan aina yeesyees ja hymyilis kauniisti


      • Tieremiäs

        Jin ja Jang. Elämän dualismi. Joko Tai. Kyllä Ei.

        Miellyttämisen halusi, l. perseen nuoleminen, l.m. ruskea kieli, liittyy osaksi hyväksytyksitulemisen tarvettasi.

        Kumpi viekään lopulta parempaan lopputulokseen, se, että nuolet aina toisten persettä vaikka olisit eri mieltä, vaiko se, että tuot mielipiteesi esille sellaisena kuin ne ovat? Yhteiskunnassamme todellisia ajatuksia ei saa tuoda esille, jos ne ovat eliitin vastaisia, eikö niin? Laittomuuksiin en kehoita, mutta on tärkeämpää hahmottaa mikä on realistista, toisin sanoen, lähempänä totuutta, kuin se, että miellytetään toisia.


      • Bodhidharma
        Tieremiäs kirjoitti:

        Jin ja Jang. Elämän dualismi. Joko Tai. Kyllä Ei.

        Miellyttämisen halusi, l. perseen nuoleminen, l.m. ruskea kieli, liittyy osaksi hyväksytyksitulemisen tarvettasi.

        Kumpi viekään lopulta parempaan lopputulokseen, se, että nuolet aina toisten persettä vaikka olisit eri mieltä, vaiko se, että tuot mielipiteesi esille sellaisena kuin ne ovat? Yhteiskunnassamme todellisia ajatuksia ei saa tuoda esille, jos ne ovat eliitin vastaisia, eikö niin? Laittomuuksiin en kehoita, mutta on tärkeämpää hahmottaa mikä on realistista, toisin sanoen, lähempänä totuutta, kuin se, että miellytetään toisia.

        mä ja sä? tunnetaanko me? mistä sinä ihmisten "miellyttämisen halu-NI" tai "hyväksytyksitulemisen tarpee-NI" tiedät tai "nuolenko jonkun persettä". mulle toi yeesyees-jutska on vaan siisti tapa ohittaa keskinkertaisuuksien jorinat sen enempää kommentoimatta

        yees yees vaan sullekin! :)


      • Tiäremiäs

        Yees yees, kyse oli puhtaasti asian kärjistämisestä ja ajankulusta. Ol-ISI-han se kuitenkin outoa, jos kaikki olis yees yees-naisia/miehiä, kun silloin ei tietäis mitä kukin ajattelee tai tarkoittaa.


      • jospakohtiuutta

        Kai sitä pitää hiukan tiedoittaa. "Nuovanhatnaiset" ei varmuudella pelkää mitään sätin riveillä olutta. Totuus on mitä on, ei siitä pääse rivejä poistamalla. Kummastakin profista vaikka kuinka paljon havaintoja menneiltä ajoilta, mutta se siitä.


    • putosin.jo

      mä ainakin nyt tsennailen täst äldesti enemmän eikä oo sanottua ettei olis jo hiffailun asteella tää mun snaijaaminen. toi ett toi yks esim on niin high ettei se pääse down, sen mä tajuun *nyäkkäilee* ja sit sen että toi jeesjees-meno on niinku skoles maikalle tai himas faijalle, ett en mä sua diggaa ees mut mä heitän sulle pumptsipum-marcoo.
      olis haadee ku tääl aina jubailtais sillee että itekin olis niinku samas katsomos minkä kentällä noi jotku pelaa pooloo

    • Kahvilantähti

      Dissosiatiivinen identiteettihäiriökö (F44.8). Tiäremies vaiko Tieremies?
      Kiirettä pitää palstaillessa, meneehän siinä sanat ja kirjaimet sekaisin.

      • Kahvilantähdenmiäs

        Tiäremies, Tieremies, Tiäremiäs vaiko Tieremiäs...?


      • Tiäremiäs

        Hmm... eli ihmiset, jotka kirjoittavat paljon keskusteluforumille, on pakko olla F44.8? Mielenkiintoista tuokin.

        Toisaalta, ei ihme, koska chatti ja keskustelut konsentroi kaikki mielisairaat yhteen, jolloin jokin omistakin diagnooseista saattaa osua oikeaan. Vähän kuin Nostradamus, joka Absinttia juotuaan luetteli miljoona outoa juttua, joista joku sattu melkein oikein :)

        Tiremiäs, Tiäremiäs, Tieremies ja muut mahdolliset variaatiot tarkoittavat samaa, riippuen kielialueesta, murteesta ja kirjoitusvirheistä. Sillekin on diagnoosinsa jos ei ymmärrä mitä kirjoitetaan, vaan näkee ainoastaan kirjoitusvirheet.

        "Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtsy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny imprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit porblem. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe."

        Tervepäinen osaa lukea ja ymmärtää edellisen, sairas ei.


    • Let-it-snow-ducky
    • Lisää tiere/tiäremiähii vanhimpiin niin tahvotassutkin saa oppia saivartelemaan ja sanojansa muovaamaan moninaisiin toisiaan vastustaviin muotoihin :) Kiva kun olet olemassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe