Oman auton käyttö

Mobil

Työkkäri kysyy, onko oman auton käyttömahdollisuus. Jos vastaan on. olen velvollinen käyttämään autoa työmatkoihin, oli matka mikä tahansa. Entä jos auto on vanha ja saattaa laueta parin työmatkan jälkeen? Saako työt lopettaa ilman karenssia jos työpaikka on sellainen johon ei pääse ilman omaa autoa jos auto hajoaa?

18

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mobil

      Lisäksi: työkkärin sivuilla on: näin asioit meillä ja usen kysytyt kysymyksen. Missään ei tosin ole linkkiä mistä voisi kysyä.

    • Asiasta on olemassa korkeimman hallinto-oikeuden päätös jonka mukaa se, että henkilön auto on huonokuntoinen ja katsastamaton ei oikeuta olemaan ottamatta vastaan sellaista työtä jossa tarvitaan autoa.

      http://www.satakunta.net

      • 62vnyttyötön

        Entäs sitte, mulla on auto, mutta ei ajokorttia, sain perinnöksi vanhan auton.


    • 167-176

      Kannttaa siirtää se vanha kottero jonkin kaverin nimiin virkanilkkien ulottumattomiin ja ilmoittaa ettei autoa ole käytössä. Selvä karenssiriski auton hajoaminen on.

    • Riskianalyytikko

      Myös polkupyörällä työssäkäynti on riski. Saattaa lähteä ketjut päältä tai kumi puhjeta.

      • hehhehehh

        Vähä niinku naisen kanssa jos kumi puhkeaa.


      • P.Reservativ

        Kyllä, mutta joskus on otettava riskejä.


    • Hmmmmmmm

      Muistaakseni se menee niin että jos sinulla on katsastettu omissa nimissäsi oleva auto olet velvollinen ottamaan töitä/koulutusta vastaan tunnin ajomatkan päästäkin, mutta jos tuo auto ei ole katsastettu tieliikenteeseen tai se on vaikkapa äitisi nimissä, niin tuo matka on huomattavasti pienempi.

      Tärkein kysymys kai tässä on se että haluatko oikeasti tehdä töitä vai olla vain kotona loisimassa yhteiskunnan rahoilla. Jos haluat tehdä töitä ja elättää itsesi, niin ilmoita työkkärille että sinulla on auto käytössäsi, jos taas haluat vain loisia, niin sano ettei sinulla ole omaa autoa. Ei työkkäri sitä auton omistajuuttasi mistään tarkista, ellet sitten ole itse jo aiemmin ilmoittanut työkkärille että sinulla on auto käytössäsi, niin silloin voivat kysyä jotain virallista lappua joka osoittaa mitä tuolle autolle on tapahtunut.

      • kuka-maksaa

        Entä jos auto on poistettu tilapäisesti käytöstä, koska ei ole varaa makasaa veroa ja vakuutusmaksuja?

        Maksaako Kela ne alkuvaiheessa, kuten myös bensat, että pääsee sinne töihin? Puolen vuoden päästähän pitäisi olla mahdollista maksaa auton kulut jo palkkatuloilla.


    • dhfdfh

      Sano että vouti ulosmittasi auton. Sorry.

    • näitäjuttujariittä

      pitemmä pääle jodut typ työv palvelukeskuksen asiakkaaksi

      virkailija merkitsee että olet vastannut : kyllä (ja asia sovittu) jos ei saa sinua puhelimitse kiinni

      kun soitat takaisin, virkalija sanoo että lähetti jo kirjeen, sitten kun kysyy mitä siinä kirjeessä on, niin kysyy haluanko sinne mennä? no en tietenkään mutta kun ehti kirjeen lähettää jota ennen oli valheellisesti jutellut kanssani ja tehnyt sopimuksen.. joudun odottamaan millainen kirje sieltä tulee

      no sitte tuonne typ keskukseen on valtavan pitkä matka ja aikoja paljon nihkeämmin mitä te-tstolle.. johtuu siitä kun asiaan kuulumaton toimeentulotuen edustaja ei ole yhtä usein töissä mitä te-tston edustaja

      sitten onkin kätevä niiden katkoa työnhakua kun mahdoton ei voi toteutua

      jos ei ole rahaa, ei pidä ehdottaa semmoista mikä vaatii rahaa ja olisi muutenkin turhaa

    • Pitkäaikatyötön

      Jos auto on korjattavissa, voi pyytää työnantajalta palkkaennakkoa, niin saattaa saada rahaa sen korjaamiseen.

      • Eiolekorttia

        Ja ajan kortitta vai ?


      • Pitkäaikatyötön
        Eiolekorttia kirjoitti:

        Ja ajan kortitta vai ?

        Vastasin eilen ketjun aloittaneelle Mobilille, jolta kysyttiin oman auton käyttömahdollisuudesta. Jos ei ole ajokorttia, käyttö ei ole mahdollista, koska vallitsevan lainsäädännön noudattaminen on oletusarvo, jota ei erikseen mainita.


    • mitätahansamuuta

      Kyllä minä kauhiast ihmettelen. Jos oikea työpaikka on kyseessä, niin miksei sitä ottaisi vastaan jos, on hakeutunut työnhakijaksi?
      Itse ainakin ottaisin, jos sillä pääsee kahden ikeen välistä. kela ja te-keskus

      En ikinä suostu enää niiden pomputeltavaksi.

    • xdzhzdfdfh

      Siinähän sua on pantu perseeseen jos vielä vaihat paikkakuntaa ja maksat itse.

    • näinkäy

      Taatusti tulee karenssi. Olen itse autoton eikä mulla o koskaan ollu ajokorttiakaan ja erään työhönosoituksen saatuani vetosin siihen ettei työpaikalle kulkenu työaikaan minkäänlaisia julkisia niin ei auttanu, karenssi pätkähti.

    • segseg

      Mistä ne antaa karenssia jos ei tule edes työhönosoituksia ?? Viimeiset tuli v 2011 eikä oo sen jälkeen näkynyt lapun lappua .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe