Hiljaa se heilahtelee .

koti-kiusattu

Täällä kun on monenalan asiantuntijaa ja riemumaisteria niin osaatte varmaan kertoo yhren kummallisen asian selityksen.
Kattokaas ku joskus väsy yllättää pienen matkamiehen ja ojennan itteni päikkäreille.
Itte tapahtuma on samanlainen ku ehtosinkin mut varustus erilainen ,yleensä verkkarit ja ilman paitaa ja ei torkkupeittoa.
oikein kunnon unilla ollaan ilkimolkin .
Niin se juttu ,kun päivisin vaimo väittää et ettoneilla päristän huuliani ja öisin makaan ku kuoliaaks kiitetty.
Mikä semmonen juttu on ?
Toinen kysymys olis musiikkiihmisil joku nainen laulaa vintiltä löytämästään taulusta johon on maalattu isän kuva ,se laulun nimi ja laulaja olis kivatietää .

101

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Tuohon ensimmäiseen kysymykseen voisin sellaisen olettaman heittää, jotta mieles viellä sillä raktorilla niin ajaa, että pärinä kuuluu.
      Illalla sitten oikea väsy yllättää eikä jaksa enää.
      Tuo toinen kysymys menee multa kyllä yli hilseen. Ei tule siitä mitään mieleen.

    • Siilimuorikka3

      Oot laskeutunu ettoneelle maha täys, siitä pärinä. Mahahapot kurkkii ulos suupielistä.

      • Vähintään 3tuntii on ruokailun ja nokosten väli ,muutenkin syön ku kipee kissa .
        Olisko se housun kuminauha joka puristaa ja resonoi?


      • Siilimuorikka3
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Vähintään 3tuntii on ruokailun ja nokosten väli ,muutenkin syön ku kipee kissa .
        Olisko se housun kuminauha joka puristaa ja resonoi?

        Tai liian korkea polsteri pään alla. Toisin kuin yöllä.


    • talvi.va

      Tuo ensimmäinen kysymys. Mun mielestä sä et oikein ole itselles antanut lupaa nokosille. Verkkaritkin jäänyt jalkaa, seljälläs varmaan makaat, että pääset ponkasee äkkiä ylös jos yllätetään.
      Ehtoolla sitten ilkimulki, kun pääset sinne leviän selän takse, turvaan, sä nukut kuin vauva. Vaimon selkä takaa sen ettei sun tarvii ponkaista sieltä ylös.

      Mä pyörittelin tota toista kysymystä. Enteks luulin, että joku nainen on löytänyt sun vintiltä taulun johon on maalattu sun isä ja teksti mitä sun isä laulaa.
      Sitten mä hokasin, että olet kuullut jonkun naisen laulavan taulusta, joka kuvaa isää. Ja sä kaipaat sen laulun nimeä ja tekstiä. Valitettavasti en tiedä.

      • Sää olet ku kolumpo ,heti ymmärsit.
        Voit olla oikkias et nukun luuria unta ,niinko koerat nukku .
        Siin laulus likka kysyy kuka maalas ja joku nuoruuren rakastettu ,ennen äitiä.
        Oikke veret silmis vanha romantikko kuunteli.


    • Heräsin äskeen päikkäriltä en tiedä päristelinkö, ei ole tadistajia, mutta Petze sanoo, että joskus yöllä ajelen traktorilla.

      • Kuinkas muuton niskavuoren malliin huristaan, haitallisinta on jos herää omaan pärinään ,nukkuu raskaasti ja on väsyny ku herää.


    • Tavuviiva

      En päivittäin päikkäröi. Mutta joskus iltapäivällä testaan, tuliskohan uni ja kas silmät lupsahtaa kiinni ja on ihana tunne, kun äänet häipyy ja vaipuu horrokseen. Olen kuullut oman tuhinani unen lävitse. Jos olen testiluonteisesti nukahtanut kahdenistuttavaan sohvaan, olo on jotenkin kulmikas herätessä. 20 min päikkärit on ok.

      Mulle ei tule mieleen vintille menijöistä kuin Tapsa kävi hakemassa isoisän olkihatun ...

      • Sanovat viisaat ettäse 20min on ihanne torkahruksessa ,ei tuu tokkuraista oloa.
        Kyllä se laulu on olemassa ku noin yhren aikaan sen järvirariosta kuulin .
        Luulin että joku lennosta muistais .
        Kattelen ja kuuntelen paljon venäjän musiikkia ja tänään taas totetisin miten kohtalo hyvittää omia temppujaan.
        Lyhytkasvunen vaikeest jaloistaan vammanen poika laulo ku enkeli .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sanovat viisaat ettäse 20min on ihanne torkahruksessa ,ei tuu tokkuraista oloa.
        Kyllä se laulu on olemassa ku noin yhren aikaan sen järvirariosta kuulin .
        Luulin että joku lennosta muistais .
        Kattelen ja kuuntelen paljon venäjän musiikkia ja tänään taas totetisin miten kohtalo hyvittää omia temppujaan.
        Lyhytkasvunen vaikeest jaloistaan vammanen poika laulo ku enkeli .

        Täst kaverist on monta videoo.
        https://www.youtube.com/watch?v=hZC2ZjiiXhk


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Täst kaverist on monta videoo.
        https://www.youtube.com/watch?v=hZC2ZjiiXhk

        Tämä oli siis Venäjän Voice, aivan ihastuttava esitys.
        Tuo mitä sanoit noista 20 min torkuista, on ihan tosi juttu.
        Kysyä saa, muttei tarvitse vastata, jos ei taho. Miksi kuuntelet paljon Venäjän musiikkia?


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Täst kaverist on monta videoo.
        https://www.youtube.com/watch?v=hZC2ZjiiXhk

        Kiitos kun laitoit tuon linkin!
        - tekis mieli kysyä osaatko venäjää, mutta mitäpäs sitä yksityisasioita kyselemään - sitä vaan kun osaat hakea tuolta tubesta -


      • eppu2 kirjoitti:

        Tämä oli siis Venäjän Voice, aivan ihastuttava esitys.
        Tuo mitä sanoit noista 20 min torkuista, on ihan tosi juttu.
        Kysyä saa, muttei tarvitse vastata, jos ei taho. Miksi kuuntelet paljon Venäjän musiikkia?

        Jos me oltais nokatusten niin yrittäisin selittää mut näin palstalla sanon et on aina kiinnostanut slaavilainen musiikki ja ihmiset.


      • talvi.va kirjoitti:

        Kiitos kun laitoit tuon linkin!
        - tekis mieli kysyä osaatko venäjää, mutta mitäpäs sitä yksityisasioita kyselemään - sitä vaan kun osaat hakea tuolta tubesta -

        En osaa mut joskus rallattelen pitkät pätkät ulkomuistista ,hämään kuulijoita.


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En osaa mut joskus rallattelen pitkät pätkät ulkomuistista ,hämään kuulijoita.

        Mä voin kuvitella, että osaat hämätä. Sait minutkin etsimään tuota Järviradion biisiä. Ihan turhaa :(
        Taitaa ens´yönä taulut kummitella unissani.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Jos me oltais nokatusten niin yrittäisin selittää mut näin palstalla sanon et on aina kiinnostanut slaavilainen musiikki ja ihmiset.

        Tuota noin, siksi kysyin, kun juuristani 1/4 osa on Venäjältä.
        Minuunkin tuo slaavilainen soundi aina puree.


      • kylmätotuus

      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kieltoasi uhmaten tulin kiittämään linkistäsi.

        Uskaltaudun vielä laittamaan linkin saman laulajan toiseen esitykseen.

        https://www.youtube.com/watch?v=v5smJo26rJk

        Pyydän poikaani suomentamaan laulujen sanat, koska itse en osaa venäjän kieltä.

        Aivan mahtavaa! Tippa linssissä heti aamusta. Ei se vaan haittaa.


      • kylmätotuus
        talvi.va kirjoitti:

        Aivan mahtavaa! Tippa linssissä heti aamusta. Ei se vaan haittaa.

        Alkuun päästyäni linkitän Daniel Pluzhnikovin esityksen, jossa on englanninkielinen tekstitys.

        Kyynelehtivät pojan laulua kuunnellessaan muutkin kuin vain me.
        Daniel ansaitsi voittonsa laulamalla upeasti jokaisen esityksensä.

        https://www.youtube.com/watch?v=Y_XrWD7kK5Y


      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Alkuun päästyäni linkitän Daniel Pluzhnikovin esityksen, jossa on englanninkielinen tekstitys.

        Kyynelehtivät pojan laulua kuunnellessaan muutkin kuin vain me.
        Daniel ansaitsi voittonsa laulamalla upeasti jokaisen esityksensä.

        https://www.youtube.com/watch?v=Y_XrWD7kK5Y

        Kiitos! Onneksi huomasin vasta nyt, kun olin päivän askareista rauhoittunut. Tässä on mennyt tovi jos toinenkin itkiessä :)
        Kertakaikkisen ihana poika.


    • otahan-ryyppy-

      Koti-kiusattu taitaa olla päissään,
      ei saanu mittää selvää tuosta sössötyksestä,

      • Kysy niin sulle vastataan.


      • muuten-vaan-kysyn
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kysy niin sulle vastataan.

        No oletko päissään ?


      • muuten-vaan-kysyn kirjoitti:

        No oletko päissään ?

        Eikun kysy selvennystä siihen mitä et ymmärtänyt.


    • Vaikeita kysyit k/k. En tiedä kuin omista päikkäreistä. Iltapäivällä ruoan jälkeen ne otan ja kaksi peittoa pitää olla päällä kun muuten tulee vilu. Laiska sydän tai huono verenkierto tai jotain.

      Meillä on täällä järviä niin että tiet on mutkalla joka paikassa, mutta ei Järviradiota. En muista kuvailemaasi laulua, ehkä joku muistaa.

      Etsin kivoja musavideoita, tämä taitaa olla Kuubasta tai Karibialta nyt kuitenkin. Syystä että voin (näin koti-iltana) samaistua salsan tanssimiseen - olisipa kiva pyörähdellä tuon kaverin kanssa. Haa! Ihan ilman kaksoisliekkejä tai muitakaan sen kummempia rakastumisia. Minusta kaveruus/ystävyys on parasta maailmassa, uppo-outojen kesken vasitenkin :) ja esim. vain yhden spontaanin katutanssin verran. Lauantaitansseja teillekin <3

      https://www.youtube.com/watch?v=PEGMxMmWSVM

      • talvi.va

        Olipas ihanan letkeetä menoa. Tekis hyvää tuollainen katutanssi meillekin. Onnistuis kumisaappaat jalassakin, tosin ei minulla. Ehkä pari askelta oppisin jos oikein yrittäisin.


      • talvi.va kirjoitti:

        Olipas ihanan letkeetä menoa. Tekis hyvää tuollainen katutanssi meillekin. Onnistuis kumisaappaat jalassakin, tosin ei minulla. Ehkä pari askelta oppisin jos oikein yrittäisin.

        No ei varmaan ihan helppoa tuo tanssiminen, vaikka muutamankin salsakurssin olen kotisuomessa käynyt. Monta ihan eri kuviotakin - mutta yhtäkaikki: ihan hauskaa kuvitella että osaisi, tai pysyisi edes mukana ;-)). Viejä on tosi hyvä, se merkitsee hirmu paljon.


    • Aloittajalle älä ota huumeita. Tietenkin ne voivat olla isästä ja äidistä lähtöisin!

      • Otappas sääkin pikku eemeli se soppakulho päästäs ja ajattele tätä ideaa.
        Me kaks sekopäätä kun alettais porukalla alotuksia tekemään niin siin joutuis hunksikin kattelemaan nokanvarttaan pitkin .
        Ei vanha erkkikään sais selvää niist jutuista.


      • Otappas sääkin pikku eemeli se soppakulho päästäs ja ajattele tätä ideaa.
        Me kaks sekopäätä kun alettais porukalla alotuksia tekemään niin siin joutuis hunksikin kattelemaan nokanvarttaan pitkin .
        Ei vanha erkkikään sais selvää niist jutuista.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Otappas sääkin pikku eemeli se soppakulho päästäs ja ajattele tätä ideaa.
        Me kaks sekopäätä kun alettais porukalla alotuksia tekemään niin siin joutuis hunksikin kattelemaan nokanvarttaan pitkin .
        Ei vanha erkkikään sais selvää niist jutuista.

        "koti-kiusattu"

        Kuinkas ollakaan.
        Henrjii laittoi tähän aloitukseen tänään ihan sopivan oikean laulun.
        Jotenkin liippaa minunkin tunteitani, mutta vain vähän.
        Erittäin vähän.
        Renkuttaa liikasti paljon :)
        -
        "Ei aloituksen tarvitse Pässin-lihaa olla
        eikä haitanne sekään jos ontuu se hunningolla.

        Siihen riittää jos vähän edes hekuu siinä polla
        eikä jännite ole kokonaan nolla."
        -

        Kansanedustaja:

        https://www.youtube.com/watch?v=y7weZz3RQjI

        H.


      • enmilläänkeksi

        Tästä linkistä pääsee vähän alkua kuuntelemaan, mutta vaatii rekisteröitymään sitten

        http://www.deezer.com/track/88001865

        ♪♫ jos tuolla lailla maalataan, se rakkautta tarkoittaa ♪♫


      • talvi.va

        En muista edes kuulleeni tuota koskaan. Olen elänyt silloinkin ruuhkavuosia.


    • henrjii

      Turpo yrittää päälle, kyllähän se sen merkki on, että turbo puuttuu,
      vapaasti hengittävä ei enää riitä nyky menoon

    • Heikunkeikku

      Onkos vaimos sanonut, että sä huulten klappaamisen lisäksi myös potkit takajaloillas?
      Jos sä niitä ketaroita myös heiluttelet, niin ehkä näet unta, että oot koira.
      Tai jos et oikeeta unta näe, vaan nukut koiranunta. Päiväuninukkuminen kun usein on pinnallisempaa ku öisin.
      Mulle tuli toi mieleen sen takia, kun jokainen mun kolmesta Tanskandoggistani nukkui siten, että huulimättäät päräjytti ihan satasella. Klappasivat yhteen vähäkö niin, kuin purjeet tuulessa ees-taas yhä uudestaan ja uudestaan.
      Sitten doggit potkiskeli, suorastaan juoksivat makuuasennossa.
      .
      Jos vaimos kuitenkin sanoo, ettet jalkojas heiluttele, niin sitten en kyllä osaa sanoa mitään. Minä kun en päivisin koskaan nuku ja yötkin menee niin hyvästi-syvästi, että ei niistäkään niistä mielikuvia.

    • Jos ny oikke ahtast asia tulkita nii en mä mittä makka päivisi ,ne 20min päikkärit sillo tällö ,ei joka päivä.
      Ei paljo passa potkiakka näil konteil ,siin lähte osa irrallee hetekast.
      Aino syy toho huulte väpätykse on sit toi vyötärö kumminauha se vaa sen verra krinna et resonanssi synty.
      Voi siin olla sekin et alahuuli on ku pajatson kuppi ,täyty pyytää vaimoo olemaa reheline ko se vastaa.
      Sää heikunkeikku kun olet oikke musiki ammattilaine ja tunne klassise musiki nii voisiks laitta jonku semmosen mistä luulisit haitarimusiki ystävä tykkävä.
      Mä luppa kuunel sen avonaise mielen kans .

    • henrjii

      mä etsiskelin kurttumusaa, mutta tälläinen löytyi
      https://www.youtube.com/watch?v=DUDtFdnn9oQ&list=RDDUDtFdnn9oQ

      • Niin no ,herkällä korvalla sano.


    • mimmimum-..mi
      • Ei oo kauneut luonnos ,kylmää ja märkää ellei sitten arvosta rujoa kauneutta.
        Ruissalon rantoja murjoo nyt isot harmaat aallot ja vihma kastelee katsojan.
        Minua on aina kiinnostanut tarinat ja ihmiset tarinoiden takana aina parempi jos se ihmisen tarina päätyy lauluksi.
        Nataliin ja ukrainan tarina on taas ajankohtainen .
        Laulun syntyperäkin on pikkasen kiistanalanen .
        https://www.youtube.com/watch?v=y7vHvpM25PY


      • talvi.va

      • k-kk

        Kattelin ,kuuntelin ja imin itteeni merta ja meren ääniä sen tapoja ja tuoksua 40v .
        Toisinaan se oli kauniin kiehtova joskus maininki keinutti lempeesti ja joskus se muuttui lyijynharmaaks .
        Tuuli pyyhki aallonharjat valkoiseksi kerrokseksi veden pinnalle laivassakin merellä oli valkeita jouluja .
        Se meri voi ottaa sut kuin syliinsä ,se tulee kuin lempeä uni sun luokse se voi myös ojennella kylmiä vaahtosormiaan ja haluta temmata sut syvyyksiin.
        Toisinaan kun yöllä kuunteli laivan ja lastin kolisevaa kirskuntaa ja hytin seinään iskeytyvää vesiseinämää tunsi aika heikoksi ittensä ,kun luisuit melkein punkkasi reunan yli ja puristit sitävalkein sormin tuli ammatinvalinta mieleen.
        Kattelin uutisista englannin tuulista ja säälin pohjanmerellä heiluvia ammatti tovereitani ,luojan varjelusta heille.
        Kirjautumine hävis ,vahvistan koht.


      • k-kk kirjoitti:

        Kattelin ,kuuntelin ja imin itteeni merta ja meren ääniä sen tapoja ja tuoksua 40v .
        Toisinaan se oli kauniin kiehtova joskus maininki keinutti lempeesti ja joskus se muuttui lyijynharmaaks .
        Tuuli pyyhki aallonharjat valkoiseksi kerrokseksi veden pinnalle laivassakin merellä oli valkeita jouluja .
        Se meri voi ottaa sut kuin syliinsä ,se tulee kuin lempeä uni sun luokse se voi myös ojennella kylmiä vaahtosormiaan ja haluta temmata sut syvyyksiin.
        Toisinaan kun yöllä kuunteli laivan ja lastin kolisevaa kirskuntaa ja hytin seinään iskeytyvää vesiseinämää tunsi aika heikoksi ittensä ,kun luisuit melkein punkkasi reunan yli ja puristit sitävalkein sormin tuli ammatinvalinta mieleen.
        Kattelin uutisista englannin tuulista ja säälin pohjanmerellä heiluvia ammatti tovereitani ,luojan varjelusta heille.
        Kirjautumine hävis ,vahvistan koht.

        mää ite.


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        mää ite.

        Mä niin kunnioitan merta, kuin merimiehiä ja merimiesten perheitä.
        Kyllä Sinä olet hatunnoston arvioinen niin merellä kuin maallakin.
        Mä olen niin herkällä mielellä nyt, kun olen kuunnellut kylmätotuuden linkittämiä kappaleita.


      • mimmimum-..mi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei oo kauneut luonnos ,kylmää ja märkää ellei sitten arvosta rujoa kauneutta.
        Ruissalon rantoja murjoo nyt isot harmaat aallot ja vihma kastelee katsojan.
        Minua on aina kiinnostanut tarinat ja ihmiset tarinoiden takana aina parempi jos se ihmisen tarina päätyy lauluksi.
        Nataliin ja ukrainan tarina on taas ajankohtainen .
        Laulun syntyperäkin on pikkasen kiistanalanen .
        https://www.youtube.com/watch?v=y7vHvpM25PY

        Tämä olikin ihan täsmäohjattu laulu...kuvineen sinulle....Tuttavani laittoi kuvia laivasta jossa vieraili....ulkoa ja sisältä kuvattua....aika massiivisia laitteita...taisi olla rahtilaiva.... Kyllä se Turun satamakin on hieno paikka katsella....


    • kylmätotuus

      Tuubissa vaeltelu tuotti jälleen kerran tulosta.

      Olen aina pitänyt Anna Erikssonia hyvänä laulajana, mutten kovinkaan kummoisena tulkitsijana.
      Seuraava esitys sai minut toisiin aatoksiin. Tulkinta on aivan mahtava ja ääntähän Annalla riittää.

      https://www.youtube.com/watch?v=N9TsCx1Bdyw

      • Eriksson eiole ykkössuosikki laulajissa mutta kun haluan kuunnella mielestäni kaunista joululaulua eli sylvian joululaulua niin sen esittäjäksi ei kelpaa kuin anna.


      • talvi.va

        Aivan mahtava tulkinta ja mielettömän hyvä video.
        Mä pidän rosoisuudesta, joko esittäjän elämässä, sanoituksissa.

        Kiitos taas kylmätotuus!


    • Kehuvat kiusattua niin maalla kuin merelläkin.
      Ilmeisesti sillä tarkoituksella että HUNKSZ huomaisi kiusauksen :)
      -
      "Puu-laivojen jyrsijä-toukat olivat kokoontuneet muisto-tilaisuuteen.
      Yksi heistä oli menehtynyt vasaran alle.
      Köyhä, puoli-sokea puu-seppä otti puu-tapin kouraansa ja tihrusti iki-vanhojen rilliensä läpi.
      Puu-nuija kohosi, iski ja tappi upposi.

      Muisto-seurue kuoli hetkessä.
      Väärä reikä taas.
      -

      Laulu ei ole mitenkään kenellekään henkilö-kohtainen.

      https://www.youtube.com/watch?v=Y2YYO_QrArs

      H.

      • kyllä.huomataan

        hunksz

        No voi sentään, joko taas pelottaa, että joku toinen on suositumpi kuin sinä, "tärkeä mies".
        Kyllä sinut huomataan.
        😂😂😂😂😂


    • talvi.va
      • talvi.va

        Anteeksi! Olen laittanut ihan väärän biisin. Laitoin saman systerille ja ihmetteli miks tällainen biisi. Piti olla mustalaismusiikkia.


      • mtvkl
        talvi.va kirjoitti:

        Anteeksi! Olen laittanut ihan väärän biisin. Laitoin saman systerille ja ihmetteli miks tällainen biisi. Piti olla mustalaismusiikkia.

        Tässä, ollos hyvä:

        https://www.youtube.com/watch?v=XC4rzMKCFEs


      • talvi.va

      • talvi.va
        talvi.va kirjoitti:

        Ei ollut tuokaan. Oli naislaulaja ja taustalla viulu. Ehkä jossain vaiheessa etsin sen.

        Kiitos kumminkin :)


    • Toinen kysymys : T. Rautavaara Isoisän olkihattu -
      Ensimmäinen: Ihan arvaus pohjalta - voisiko sillä olla merkitystä nukutko eri paikassa ja sitten normaali rytmi vuorokaudessa - yö on fysiologisesti muodostunut syvemmän levon ajaksi -
      En lukenut ketjua, ihan omia ajatuksia nämä......

      • Se mun kaipaama laulu oli nimeltään taulu ja esittäjänä Marja Koski .
        Ihan samalla paikalla ku öisinkin ,mut kun elämässä on suurempiakin onkelmia niin jääköön se hämärän peittoon .
        Herääpähän aikanaan kun huulet höplöttää .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Se mun kaipaama laulu oli nimeltään taulu ja esittäjänä Marja Koski .
        Ihan samalla paikalla ku öisinkin ,mut kun elämässä on suurempiakin onkelmia niin jääköön se hämärän peittoon .
        Herääpähän aikanaan kun huulet höplöttää .

        Muistan kuulleeni jotain Marja Kosken musiikkia, kauan sitten.
        Toivon että ongelmat ovat sellaisia, että ratkeavat- hoidettavissa -K


      • kawe kirjoitti:

        Muistan kuulleeni jotain Marja Kosken musiikkia, kauan sitten.
        Toivon että ongelmat ovat sellaisia, että ratkeavat- hoidettavissa -K

        Ihan vakavissaan voin sanoo et mä olen elooni ja elämääni tyytyväinen .
        Eläke riittää ostoksiin ,on lämmin asunto ja ruokaa kaapissa ,väärin olis valittaa vakavissaan.


    • talvi.va

      Tämä ketju kun alkoi kysymyksillä, niin laitanpa tähän pari omaa. Tänään olen jatkanut purkuhommia ja laitoin välit poikki ristipääruuvarin kanssa ja ruuvien, koska niistä menee sököksi se risti. Löysin googlesta naisten työkalupakin, mutta samanlaisia ruuvareita siellä on. Pitääkö keksiä itse?
      Entä onko kenelläkään tietoa on pitkällä varrella olevia kuusiokoloavaimia?

      Päätin hommat tältä päivältä ja tein kaaliporkkanaraastetta puolukoilla. Sain hirveän umpion tuohon rintakehään, oikein sattui.
      Olenko allerginen raa'alle kaalille? En ole syönyt aikoihin.

      Entä tämmöinen kaaliin ottava päivä tänään :)

      https://www.youtube.com/watch?v=EY_pHt6GQLM

      • Umpio rinnas ,empäs oo ennen kuullut,
        Ei kai kukaan enää nykyään temua ristipäitten kanssa ,nää torxit on ajanmukasia .
        https://www.youtube.com/watch?v=4PxXDQ882Vw
        Osta kärkisarja eli niit pikkupaloja mukana tulee pidike esim akkukoneeseen .
        Ruuvilaatikoissakin on yleensä sopiva kärki mukana.
        Niit pitkiä kuusiokoloja kannattaa ostaa sellasina pallopäisinä ,voipyöritellä pikkasen sivustakin .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Umpio rinnas ,empäs oo ennen kuullut,
        Ei kai kukaan enää nykyään temua ristipäitten kanssa ,nää torxit on ajanmukasia .
        https://www.youtube.com/watch?v=4PxXDQ882Vw
        Osta kärkisarja eli niit pikkupaloja mukana tulee pidike esim akkukoneeseen .
        Ruuvilaatikoissakin on yleensä sopiva kärki mukana.
        Niit pitkiä kuusiokoloja kannattaa ostaa sellasina pallopäisinä ,voipyöritellä pikkasen sivustakin .

        Mä tykkään tästä magnettipäästä.
        http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Käsityökalut/Koloavaimet/Kuusiokoloavainsarjat/106/Kuusiokoloavainsarja 1,5-10mm NeoTools/296


      • talvi.va

        Kiitoksia :)
        Tämän muuton jälkeen tuskin tulen työkaluja tarvitsemaan jollen vinksahda ja hanki ahjoa, alasinta yms. ja ala duunaa naisten työkaluja.

        Toi umpio rinnassa mä tarkotin, että niin kuin olisi iso pala kurkussa, mutta tällä kertaa ruokatorvessa. Kyllä se meni ohi, mutta vähän pelästytti.


      • polttava_närästys

        Refluksitauti kenties?


      • talvi.va
        polttava_närästys kirjoitti:

        Refluksitauti kenties?

        Jaa´a, täytyy googlettaa jossain vaiheessa. Kaalihan on huonosti sulavaa, mutta tunne oli kuin olisi ei pystyisi nielaisemaan. En kyllä voi raakaa paprikaakaa syödä. Pääasia ettei henki lähtenyt vielä(kään) :)


    • Paljon valitetaan ja itekkin toisinaan siihen syksyn pimeyden moittimiseen sorrun.
      On siinä hyviäkin puolia kun pikkasen saa rauhoittua kesän reuhomisen jäljiltä.
      Voi esimerkiks kaikessa rauhassa makoilla kuunnella tuuppia muistella ja ajatella ,voi pyyhkäistä silmäkulmaakin kenenkään näkemättä.
      Hyvää aikaa tää hämärähyssy.
      https://www.youtube.com/watch?v=ZAVoWFoGpds

      • talvi.va

        Täytyy desinfioida nuo sukkapuikot. Kuuntelin tuon k/k:n laittaman kappaleen ja se palantunne tuli kurkkuun. Ne sukkapuikot siksi, jos täytyy tehdä omin käsin trakeostomia.


      • talvi.va kirjoitti:

        Täytyy desinfioida nuo sukkapuikot. Kuuntelin tuon k/k:n laittaman kappaleen ja se palantunne tuli kurkkuun. Ne sukkapuikot siksi, jos täytyy tehdä omin käsin trakeostomia.

        ei meistä ole tunnottomia tullut kun mokomasta kurkkua krahautetaan ja pikkasen niistetäänkin .
        Osattiin sitä ennenkin työntekijöistä tehoja puristaa ulos ,teemalla keaton pyörittää koko firmaa.


      • talvi.va kirjoitti:

        Täytyy desinfioida nuo sukkapuikot. Kuuntelin tuon k/k:n laittaman kappaleen ja se palantunne tuli kurkkuun. Ne sukkapuikot siksi, jos täytyy tehdä omin käsin trakeostomia.

        ei meistä ole tunnottomia tullut kun mokomasta kurkkua krahautetaan ja pikkasen niistetäänkin .
        Osattiin sitä ennenkin työntekijöistä tehoja puristaa ulos ,teemalla keaton pyörittää koko firmaa.


      • kylmätotuus

      • kylmätotuus

      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Lisätään hiukan vauhtia ja kevennetään tunnelmaa.
        Vuoron saa Tuure karavaaneineen.

        https://www.youtube.com/watch?v=CWwiu_p1ef0

        Tämä alkaa olla tautofoniaa, kun kiittelen Sinua kylmätotuus.

        Kiitos myös kevennyksestä. Pidän tosi paljon Tuure Kilpeläisestä ja Kaihon karavaanareista. Niissä kappaleissa on tosi hyvät sanat, poljento joka sopii mun riimituntemukseen.

        Tuure on kuukauden vaihteessa meidän paikkakunnalla, taidan mennä kuuntelemaan ja katselemaan.

        Mä laitan nyt taas mun voimabiisin, kun pitäis siirtyä pesemään keittiön kaapit. Nuo sanat.

        https://www.youtube.com/watch?v=9_DPlH5iX8g


      • kylmätotuus
        talvi.va kirjoitti:

        Tämä alkaa olla tautofoniaa, kun kiittelen Sinua kylmätotuus.

        Kiitos myös kevennyksestä. Pidän tosi paljon Tuure Kilpeläisestä ja Kaihon karavaanareista. Niissä kappaleissa on tosi hyvät sanat, poljento joka sopii mun riimituntemukseen.

        Tuure on kuukauden vaihteessa meidän paikkakunnalla, taidan mennä kuuntelemaan ja katselemaan.

        Mä laitan nyt taas mun voimabiisin, kun pitäis siirtyä pesemään keittiön kaapit. Nuo sanat.

        https://www.youtube.com/watch?v=9_DPlH5iX8g

        Hieno biisi tuo "Autiosaari" ja videossa näkyvät kaikki Kaihon Karavaanin taitavat muusikot.

        Mene ihmeessä kuuntelemaan hyvää musiikkia, jos se on suinkin mahdollista!

        Tässä eräs suosikkini yhtyeen tuotannosta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ovT78Rb7xz0


    • "Kuopijon kukoelle nyt räntiä sattoo
      ressujen alta Hilimatkin kattoo.

      Muekut on justiisa kylymiä kaloja
      vaekka ne onnii vuan suu-paloja.

      Velj-mies seisoo kun pikkuenen pili
      ruakaa on työsä ja pien oun sen tili."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=peSH6rFVXpQ

      H.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Eikai me katota
        pientä miestä
        kuunellaan heistä
        jotka kantoi iestä
        silloin oli ajat toiset
        vaatimukset aikamoiset
        https://www.youtube.com/watch?v=8nd3VZp88Ko

        "koti-kiuisattu"

        "Kirjassa kertoivat peekeleen paljon
        raakaa on ollut kansamme paljain jaloin.

        Vuoria eessä kuivia maita
        vettä vain vähän nuotio tuli-kivestä.

        Pensaita paloi leipä niin kaita
        kunnes ääni kaikui mustasta pilvestä."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=TvmEfirB3WU

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiuisattu"

        "Kirjassa kertoivat peekeleen paljon
        raakaa on ollut kansamme paljain jaloin.

        Vuoria eessä kuivia maita
        vettä vain vähän nuotio tuli-kivestä.

        Pensaita paloi leipä niin kaita
        kunnes ääni kaikui mustasta pilvestä."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=TvmEfirB3WU

        H.

        Kun kuuntelee kansanedustajien huolta siitä että saako paperiton ,luvatta maassa oleskelija tukea riittävästi yhteiskunnalta ,tunnen itseni todella suvaitsemattomaksi .
        Ilahduttavin asia oli jemmatut tykit ,joku osaa ajatella kuten muutkin maat ajattelevat ,oma maa ensin.
        https://www.youtube.com/watch?v=7liaWJQETiU


      • mimmimum-..mi
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kun kuuntelee kansanedustajien huolta siitä että saako paperiton ,luvatta maassa oleskelija tukea riittävästi yhteiskunnalta ,tunnen itseni todella suvaitsemattomaksi .
        Ilahduttavin asia oli jemmatut tykit ,joku osaa ajatella kuten muutkin maat ajattelevat ,oma maa ensin.
        https://www.youtube.com/watch?v=7liaWJQETiU

        Onko tämä laulaja entinen kansanedustaja....Kantalainen ....hieno kunnianosoitus on....ilman puoluepolitiikkaa.


    • talvi.va

      Näistä kuvista tykkää naiset
      kuvat miehistä olennaiset.
      On Kirkkii on Bogartii
      on Clinttii on Marlonii.

      Miehille on laulassa tunnetta
      joillekin kenties jopa ennettä.
      Vanha kappale joka tulvahti esiin
      vei muistoissani nuoruuden kesiin.

      https://www.youtube.com/watch?v=PySEhCewTJs

    • talvi.va
      • talvi.va

      • talvi.va

      • kylmätotuus

      • talvi.va
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kun kuuntelen Tapsan lauluja, niin ihmettelen aina, miten helppoa laulaminen hänelle oli.

        Jatkan slaavilaisella melankolialla ja Tapsan tahtiin mennään edelleen.

        https://www.youtube.com/watch?v=5rF2HbDMayQ

        Tapsalla on omanlaisensa ääni joka vangitsee kuuntelijan. Tuuressa ja Tapsassa on kulkuriromanttiikkaa josta tykkään.
        Hieno kappale ja ihana video, kiitos :)


    • kylmätotuus

      Savon murre o ollu esillä kahessakkii alotuksessa tännää.

      Pittäähä minunnii jottae kantoo ottoo, savolaene ku oun.
      Tiällä joku olj kirjottavinnaa savoks riimin tynkee. Metikköö män rytiste, vua mitteepä tuosta, mänköö ku o männäksee.

      Seoroovassa laalussa murre o melekee oekeeoppista. Iäntäminennii sujjuu kompuroemata.

      https://www.youtube.com/watch?v=NQKhhyp2KAg

    • talvi.va
      • Mä tairan tyytyä turkulaisveljesten tarjontaan joulukuus ,tykkään kun erotan sanat ja musiikin kappaleesta.
        Ehtoisin kun vahtii tyhjää pirttiä hämäräsyssyn ajan niin musiikki tuolla tuupissa on usein seuralainen .
        Varsinkin tää ruusu eri sovituksineen ja eri soittimineen on mieleinen seuralainen .
        Tää nyt soittava jäpä käsittelee soittimia erikoisesti mun makuun .
        https://www.youtube.com/watch?v=l3lScib4DK4


      • talvi.va
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mä tairan tyytyä turkulaisveljesten tarjontaan joulukuus ,tykkään kun erotan sanat ja musiikin kappaleesta.
        Ehtoisin kun vahtii tyhjää pirttiä hämäräsyssyn ajan niin musiikki tuolla tuupissa on usein seuralainen .
        Varsinkin tää ruusu eri sovituksineen ja eri soittimineen on mieleinen seuralainen .
        Tää nyt soittava jäpä käsittelee soittimia erikoisesti mun makuun .
        https://www.youtube.com/watch?v=l3lScib4DK4

        Soitatko kiusattu itse jotain instrumenttia. Mä voisin kuvitella, että sulla on semmoinen(kin) taito.


    • Kävin eilen joulukonsertissa, Kymin kirkossa Karhulassa, soittokunta esiintyi, solistinaan Mikko Järvinen.
      Kuljen yksin autiolla tiellä, lauloi hän, tässä sen laulaa Dimitri.

      https://youtu.be/rRFhVQB_Fc4


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kiva nährä sun nikkisi, kauniisti osaamies laulaa .
        Täälinkitys nyt ei liity mihinkään muutoin kuin äänen takia ,tää ukko se vetää suorastaan lattianraosta
        https://www.youtube.com/watch?v=nEXHzJNFGGc

        Kokeilin vaan tänään ostamaani tablet-vehjettä, hyvin pelaa.
        Lomakin loppui.

        Tämänkin kuulin eilen:

        https://youtu.be/pXP6H0QWsRY



      • talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

        Kokeilin vaan tänään ostamaani tablet-vehjettä, hyvin pelaa.
        Lomakin loppui.

        Tämänkin kuulin eilen:

        https://youtu.be/pXP6H0QWsRY

        Samat kuin kookookin sanoi, kiva nähdä sun nikkis :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Kokeilin vaan tänään ostamaani tablet-vehjettä, hyvin pelaa.
        Lomakin loppui.

        Tämänkin kuulin eilen:

        https://youtu.be/pXP6H0QWsRY

        "Ancelina"

        Gimis tsiikaa sun linkkii :)
        -
        Mistä lie johtuneekin, niin jonkun aikaa tuntui lämpimämmältä kuin yleensä.
        -
        Jaa padi ihan...
        Mikäs on resoluutio?
        Kuinka tarkasti kuvat erottuvat?
        .
        "Vaikka olisit mulle vain pelkkää lasia
        kuva-ruudulla näyttäisit littusta pläsiä.

        En huolisi yhtään enenpää surra
        kuva-ruutuni reunasta voinhan purra."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=6Kb1zZ8KsNU

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Gimis tsiikaa sun linkkii :)
        -
        Mistä lie johtuneekin, niin jonkun aikaa tuntui lämpimämmältä kuin yleensä.
        -
        Jaa padi ihan...
        Mikäs on resoluutio?
        Kuinka tarkasti kuvat erottuvat?
        .
        "Vaikka olisit mulle vain pelkkää lasia
        kuva-ruudulla näyttäisit littusta pläsiä.

        En huolisi yhtään enenpää surra
        kuva-ruutuni reunasta voinhan purra."
        -
        https://www.youtube.com/watch?v=6Kb1zZ8KsNU

        H.

        Laitanpa vielä tämän kommenttini, jotta kiusattu joutuu töihin.
        -
        Niin, ettei vaan tuo padi ole senlainen peiton-alus-versio? :)
        Muistathan: Regina ja tasku-lamppu :):)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Laitanpa vielä tämän kommenttini, jotta kiusattu joutuu töihin.
        -
        Niin, ettei vaan tuo padi ole senlainen peiton-alus-versio? :)
        Muistathan: Regina ja tasku-lamppu :):)

        H.

        Hunksz se täällä pitää itsekseen lystiä, kiusattu ei fiksuna jokaiseen koukkuun tartukaan.

        Kyselit resoluutiossa, sinun mieliksesi kerron lukemia, 1920x1200 pikseliä.
        Kuvia en ole vielä ottanut, saat tiedon, kun aika koittaa.

        Typeriin peitonaluskyselyihin en viitsi vastata.
        Virusturvan kyllä asensin *)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe