Varokaa perilliset puheita!

stepsjk

Isä tai äitin elossa ollessa kaikki yleensä sanovat, että minä ja minä ja me ei tarvita mitään. Kun ikäihmisen pää keikahtaa, niin alkaa tappelu perinnöistä. Tämä on nähty useasti. Omat vanhempani aikoinaan toivoivat ja moneen kertaan sanoivatkin, että pikkutilaa ei annettaisi kenellekkään heidän poismenonsa jälkeen. Se saisi olla kaikkien lasten ja heidän perheidensä yhteinen kokoontumis ja kesänviettopaikka. Ainoakaan sisarus ei mutissut asiaa vastaan, kaikki olivat "tyytyväisiä ja yksimielisiä". Tuskin hautajaisia oli ehditty pitää, kun perintöriita jo alkoi. Totta on, että tuollaisen kesäunelmapaikan pitäminen onkin mahdoton idea. Kuka pitää kunnossa ja rahoittaa ylläpitokustannukset jne. Tuo ratkaistiin aikanaan sopuisasti. Kaikkien pitää kuitenkin ottaa huomionn se käytännön elämän raadollinen realiteetti, että PUHEET OVAT PUHEITA JA REALITEETIT ASTUVAT KUVAAN JO ENNEN, KUIN VAINAJAN RUUMIS ON KUNNOLLA KYLMENNYT.

16

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomoainesta

      Tässä sen ongelman ydin on osuvasti tullut ilmi.
      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004880552.html

      Jos sisarusten väliset valtasuhteet on ratkaistu jo ennen vanhempien kuolemaa, voi sopuisa yhteiselo joissakin tapauksissa jopa jatkua, mutta yleensä siinä vaiheessa niistä ei-niin-mieluisista sukulaisista halutaan päästä eroon tavalla tai toisella, eikä välttämättä syy ole aina rahanahneudessa.

    • Ei mitään järkeä edes ehdottaa noin typerää. Miksi pitäisi säilyttää jotain yhteisomistuksessa kauempaa kuin on pakko. Heti vaan kaikki jakoon ennen kuin on enempi ihmisiä pesässä.

      • mhhmmm

        Jakamaton kuolinpesä on pahin ja typerin ikuisuuskiista. Esimerkiksi. Jakamattomalla riitaisella pikkkutilalla asuu ainoa ihminen, joka siinä asua voi. Vuodet kuluvat huomaamatta, mutta osakkaille pääasia on, että perintöä ei jaeta ja pysyy jakamattomana. Asukas joutuu aloittamaan uuden kodin hankinnan 75-vuotiaana, kun keksitään, että yhden pojan, pojan pojalle se sitten jääkin. koskaan, ei milloinkaan pitäisi jättää kuolinpesiä selvittämättä. niistä seuraa vain vuosikymmenten paha mieli kaikille osakkaille. On parempi luopua pienestä heti ja ottaa kuviteltu tappio takkiinsa heti. Kun ongelman ydin pääsääntöisesti on lapsuusajan traumojen sisaruskateus, niin sen hoitomenetelmäksi jakamaton kuolinpesä on vihonviimeinen hoitokeino. psykoterapia ensin ja sitten koko paska myyntiin ja .


      • sepelkyyhkytt
        mhhmmm kirjoitti:

        Jakamaton kuolinpesä on pahin ja typerin ikuisuuskiista. Esimerkiksi. Jakamattomalla riitaisella pikkkutilalla asuu ainoa ihminen, joka siinä asua voi. Vuodet kuluvat huomaamatta, mutta osakkaille pääasia on, että perintöä ei jaeta ja pysyy jakamattomana. Asukas joutuu aloittamaan uuden kodin hankinnan 75-vuotiaana, kun keksitään, että yhden pojan, pojan pojalle se sitten jääkin. koskaan, ei milloinkaan pitäisi jättää kuolinpesiä selvittämättä. niistä seuraa vain vuosikymmenten paha mieli kaikille osakkaille. On parempi luopua pienestä heti ja ottaa kuviteltu tappio takkiinsa heti. Kun ongelman ydin pääsääntöisesti on lapsuusajan traumojen sisaruskateus, niin sen hoitomenetelmäksi jakamaton kuolinpesä on vihonviimeinen hoitokeino. psykoterapia ensin ja sitten koko paska myyntiin ja .

        mutta kun se vaari haluaa että pietään jakamattomana.


      • AlliumCaeruleum
        sepelkyyhkytt kirjoitti:

        mutta kun se vaari haluaa että pietään jakamattomana.

        Kommenttisi oli varmaan sarkasmia. Ennen pitkää joku pesän osakkaista hakee yhteisomistuksen purkua, vaikka kaikki viisikymmentä muuta vastustaisivat. Sitten ei enää mitään jaettavaa olekaan.


      • hempppavvn
        AlliumCaeruleum kirjoitti:

        Kommenttisi oli varmaan sarkasmia. Ennen pitkää joku pesän osakkaista hakee yhteisomistuksen purkua, vaikka kaikki viisikymmentä muuta vastustaisivat. Sitten ei enää mitään jaettavaa olekaan.

        Minne tilukset siitä olisivat hävinneet=


      • AlliumCaeruleum
        hempppavvn kirjoitti:

        Minne tilukset siitä olisivat hävinneet=

        Yhteisomistuksen purku viranomaisvoimin tulee kalliiksi. Kulut maksetaan pesän varoista ja niiden loputtua hakijan kukkarosta.


      • marjomaa
        AlliumCaeruleum kirjoitti:

        Yhteisomistuksen purku viranomaisvoimin tulee kalliiksi. Kulut maksetaan pesän varoista ja niiden loputtua hakijan kukkarosta.

        Noo mitenkä sen voi tehdä-eikö se aina ole ensin jakamaton kuolinpesä ja eikai se hinta nouse matkalla?


      • marjomaa kirjoitti:

        Noo mitenkä sen voi tehdä-eikö se aina ole ensin jakamaton kuolinpesä ja eikai se hinta nouse matkalla?

        Todennäköisesti kuolinpesän arvo muuttuu ja sitä enemmän mitä pidempi aika kuluu. Joko ylöspäin tai alaspäin. Riippuu paljolti siitä mitä omaisuutta kuolinpesässä on ja miten säilytettynä.
        Kuolinpesän jakotilanteessa varat saattavat hyvinkin mennä jopa miinukselle. Aina vähemmällä ja halvemmalla pääsee jos jako tapahtuu yhteisymmärryksessä eikä tarvitse kalliitta viranomaisvoimia.


      • AlliumCaeruleum
        marjomaa kirjoitti:

        Noo mitenkä sen voi tehdä-eikö se aina ole ensin jakamaton kuolinpesä ja eikai se hinta nouse matkalla?

        Teoriassahan olisi mahdollista purkaa yhteisomistus kaikkien osapuolten keskinäisellä sopimuksella, jolloin ei tarvitsisi maksaa kenellekään ulkopuoliselle (vain kaupanvahvistajalle, mahdollisesti maanmittarille). Tämä oli siis kuitenkin vain teoriaa. Useinkaan ei keskinäistä sopimusta saada syntymään millään. Sitten maksetaan.


      • clementis
        AlliumCaeruleum kirjoitti:

        Teoriassahan olisi mahdollista purkaa yhteisomistus kaikkien osapuolten keskinäisellä sopimuksella, jolloin ei tarvitsisi maksaa kenellekään ulkopuoliselle (vain kaupanvahvistajalle, mahdollisesti maanmittarille). Tämä oli siis kuitenkin vain teoriaa. Useinkaan ei keskinäistä sopimusta saada syntymään millään. Sitten maksetaan.

        jos noille joutuu maksaa, mitä muita maksamiaia tulee??


      • avainhenkilö
        clementis kirjoitti:

        jos noille joutuu maksaa, mitä muita maksamiaia tulee??

        Mitä muita kuluja? Vähintäänkin puhelin -, matka- tai postituskuluja. Nekin sitä pienemmät mitä sopuisammin saatte jaettua. Pesänjakaja tuskin tulee riitaisaan pesään ilmaiseksi tekemään jakoa. Mitä pidempään joutuu jakoa sopimaan ja mahdollisesti sopimatta jakamaan sitä enempi rahaa ropisee Kankkulan kaivoon. Jakajalla kun ei edes ole mitään menetettävää, vaan voi pitkäänkin yrittää sovitella kunnes varat ovat loppu ja ylimenevän osankin maksaa vielä pesänjakajan tilaaja.


      • 00530
        AlliumCaeruleum kirjoitti:

        Teoriassahan olisi mahdollista purkaa yhteisomistus kaikkien osapuolten keskinäisellä sopimuksella, jolloin ei tarvitsisi maksaa kenellekään ulkopuoliselle (vain kaupanvahvistajalle, mahdollisesti maanmittarille). Tämä oli siis kuitenkin vain teoriaa. Useinkaan ei keskinäistä sopimusta saada syntymään millään. Sitten maksetaan.

        Puhut jatkuvasti yhteisomistuksen purkamisesta. Termi on väärä, sillä jakamaton kuolinpesä puretaan tekemällä perinnönjako. Jos jaosta ei sovita, siitä päättää oikeuden määräämä pesänjakaja.


    • Poliittinen_kannanotto

      Mä ainaki haluan kaiken. Muut saa mun puolestani kynsiä persuaan.

    • VapaudenKaiho

      Minä en muuta vaadi kuin Putinin pään tarjottimella, sormilla silmät puhkaistuna.

      • tanantananaa

        Aivopesty Venäjävastainen. Mene sinne USA:aan ja hanki DDD silikoneilla pumpattu vaimo jolla implantoidut turbohuulet. Siellä sun ihannevaltiosi on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe