Homeopatia _on_ huuhaata

Aina_vaan_ja_uudestaan

Jälleen kerran on pitävästi todistettu, että homeopatia ei vaan toimi. Ei toimi, ei. Olen kuitenkin varma, että tästä huolimatta jonkun kannon alta ryömii jälleen hörhö, joka aloittaa tutun ulinan: "Mutta kun naapurin tädin sisarpuolen kummin ottotyttären hamsterin karvanlähtö loppui homeopaattisilla ryyneillä, niin ihan varmastihan se toimii!!".
http://www.smithsonianmag.com/smart-news/1800-studies-later-scientists-conclude-homeopathy-doesnt-work-180954534/
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/1-800-tutkimuksen-tulos-homeopatia-on-huuhaata/PW2FHERy?ref=iltalehti:52ac?utm_source&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.238240192.1985287296.1480146498

11

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahnemanne

      Se on aivan sama mitä tutkimuksia näille hörhöille esittää, hörhöillä on päät sekaisin eikä ne ymmärrä tutkimuksista yhtään mitään.

      • Palstanaihe

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?


      • huuuuuuuhaaaaaaa
        Palstanaihe kirjoitti:

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?

        Vaihtoehtoiset hoidot -yleistä. Huuhaa on vaihtoehto hoitamattomuudelle ja johtaa sairauden pahenemiseen. Huuhaata ei ole todistettu toimivaksi. HuuuuuhaaaaaaHuuuuuhaaaaaHuuuuuhaaaaa ulisee homeopaattinen ambulanssi.


      • Palstanaihe kirjoitti:

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?

        Tulkitkaamme kommenttiasi logiikan pohjalta. Mielestäsi siis "vaihtoehtoiset hoidot" ovat vastakohta "tutkimukselle" -- siis vaihtoehtohoito on määritelmällisesti tutkitun hoidon vastakohta. Erään BMJ:n artikkelin aikaansaama käsitys eräällä tämän palstan kirjoittajista oli, että vain 13% prosenttia tutkituista hoidoista auttaa. Siispä logiikkasi mukaan vaihtoehtoisten hoitojen pitäisi auttaa (100-13)%:ssa eli 87%:ssa vaihtoehtohoidoista. Onko näin? Mutta koska asiaa ei voi eikä saa tutkia -- vaihtoehtoilun määritelmähän oli vastakohta tutkimukselle -- 87% hoidetuista uskoo parantuneensa. Tai on kokenut jonkinlaisen vaihtoehdon parantumiselle.
        Todistus sivuutetaan.


    • kainuuntorvi

      Homeopatia on 200 vuotta vanhaa kansanuskomusta. Aikaisemmin tällaisten hölmöyksien uskojia suomenkielisillä alueilla sanottiin olevan kotoisin HÖLMÖLÄSTÄ, ruotsinkielisllä alueilla BEMBÖLESTÄ, ja nykyään INKEROISISTA. Inkeroinen on surullisenkuuluisan Toivo Långin asemapaikka.

    • Prosentit

      Kun se tutkittu 13% ei vaan riitä, niin sitten täytyy tutkia muita vaihtoehtoja!

    • Taloussokerihoito
    • skepponen

      Aina kun olen halunnut lukea jotain idioottimaista, olen lukenut Camilla Holmströmin kirjoituksia homeopatiasta. Missä hän nyt on, kun on niin hiljaa? Mikä sulki suuren suun?

      • Tietomiehet

        Sinä et kuule ymmärrä... Se harrastaa voodoo-CAM:a, eikä siitä passaa huudella... Tekee vaan rahaa hörhöjen kustannuksella...


      • perholainen
        Tietomiehet kirjoitti:

        Sinä et kuule ymmärrä... Se harrastaa voodoo-CAM:a, eikä siitä passaa huudella... Tekee vaan rahaa hörhöjen kustannuksella...

        Se hoitaa muita, mutta ei saa edes hapsua tukkaansa kuntoon rohdoillaan. Siksi ei kehtaa esiintyä mainoksissa.


    • asiakkaat

      Onko se vähän rupsahtanut? Ei kiva katella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe