Homeopatia _on_ huuhaata

Aina_vaan_ja_uudestaan

Jälleen kerran on pitävästi todistettu, että homeopatia ei vaan toimi. Ei toimi, ei. Olen kuitenkin varma, että tästä huolimatta jonkun kannon alta ryömii jälleen hörhö, joka aloittaa tutun ulinan: "Mutta kun naapurin tädin sisarpuolen kummin ottotyttären hamsterin karvanlähtö loppui homeopaattisilla ryyneillä, niin ihan varmastihan se toimii!!".
http://www.smithsonianmag.com/smart-news/1800-studies-later-scientists-conclude-homeopathy-doesnt-work-180954534/
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/1-800-tutkimuksen-tulos-homeopatia-on-huuhaata/PW2FHERy?ref=iltalehti:52ac?utm_source&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.238240192.1985287296.1480146498

11

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahnemanne

      Se on aivan sama mitä tutkimuksia näille hörhöille esittää, hörhöillä on päät sekaisin eikä ne ymmärrä tutkimuksista yhtään mitään.

      • Palstanaihe

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?


      • huuuuuuuhaaaaaaa
        Palstanaihe kirjoitti:

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?

        Vaihtoehtoiset hoidot -yleistä. Huuhaa on vaihtoehto hoitamattomuudelle ja johtaa sairauden pahenemiseen. Huuhaata ei ole todistettu toimivaksi. HuuuuuhaaaaaaHuuuuuhaaaaaHuuuuuhaaaaa ulisee homeopaattinen ambulanssi.


      • Palstanaihe kirjoitti:

        Ja sinä se vaan jaksat jauhaa sitä ainaista tutkimusta! Etkö ole vieläkään havainnut palstan aihetta?

        Tulkitkaamme kommenttiasi logiikan pohjalta. Mielestäsi siis "vaihtoehtoiset hoidot" ovat vastakohta "tutkimukselle" -- siis vaihtoehtohoito on määritelmällisesti tutkitun hoidon vastakohta. Erään BMJ:n artikkelin aikaansaama käsitys eräällä tämän palstan kirjoittajista oli, että vain 13% prosenttia tutkituista hoidoista auttaa. Siispä logiikkasi mukaan vaihtoehtoisten hoitojen pitäisi auttaa (100-13)%:ssa eli 87%:ssa vaihtoehtohoidoista. Onko näin? Mutta koska asiaa ei voi eikä saa tutkia -- vaihtoehtoilun määritelmähän oli vastakohta tutkimukselle -- 87% hoidetuista uskoo parantuneensa. Tai on kokenut jonkinlaisen vaihtoehdon parantumiselle.
        Todistus sivuutetaan.


    • kainuuntorvi

      Homeopatia on 200 vuotta vanhaa kansanuskomusta. Aikaisemmin tällaisten hölmöyksien uskojia suomenkielisillä alueilla sanottiin olevan kotoisin HÖLMÖLÄSTÄ, ruotsinkielisllä alueilla BEMBÖLESTÄ, ja nykyään INKEROISISTA. Inkeroinen on surullisenkuuluisan Toivo Långin asemapaikka.

    • Prosentit

      Kun se tutkittu 13% ei vaan riitä, niin sitten täytyy tutkia muita vaihtoehtoja!

    • Taloussokerihoito
    • skepponen

      Aina kun olen halunnut lukea jotain idioottimaista, olen lukenut Camilla Holmströmin kirjoituksia homeopatiasta. Missä hän nyt on, kun on niin hiljaa? Mikä sulki suuren suun?

      • Tietomiehet

        Sinä et kuule ymmärrä... Se harrastaa voodoo-CAM:a, eikä siitä passaa huudella... Tekee vaan rahaa hörhöjen kustannuksella...


      • perholainen
        Tietomiehet kirjoitti:

        Sinä et kuule ymmärrä... Se harrastaa voodoo-CAM:a, eikä siitä passaa huudella... Tekee vaan rahaa hörhöjen kustannuksella...

        Se hoitaa muita, mutta ei saa edes hapsua tukkaansa kuntoon rohdoillaan. Siksi ei kehtaa esiintyä mainoksissa.


    • asiakkaat

      Onko se vähän rupsahtanut? Ei kiva katella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe