Ei ehkä kannata näyttää turistilta, jos

Roman.Durak

aikoo kierrellä muuallakin kuin Tallinnan vanhassa kaupungissa. Kokemuksesta tiedän, että kun sulautuu paikalliseen väkeen vähemmän vaikeuksia tiedossa (täytyy koputtaa puuta). Viro on maa, jossa tuloerot ovat isot ja suht tavallinenkin turisti on monien silmissä rikas.

Lisäksi kannattaa opetella jonkin verran paikallisia kieliä eli viroa ja venäjää. Palvelu saattaa parantua huomattavasti kuin suomea sönkkäämällä. Itse pyrin (oli kohdemaa mikä tahansa) opettelemaan ainakin kohteliaisuus yms. sanoja/sanontoja jne. kts. esim.

Jos Viroa aikoo kierrellä autolla niin ehkä vuokraisin. Virolaisilla rekkareilla ei ole niin hunajaista vetovoimaa kuin suomalaisin kilvin varustetuissa autoissa.

http://www.travlang.com/languages/

Joillekkin sattuu ja tapahtuu. Toisille taas ei ihmeemmin koskaan. Aina voi pyrkiä minimoimaan "riskejä", vaikka niitä ei kokonaan voi välttääkään. Joku voi olla totaalisen erimieltä, mutta tämähän on onneksi avoin foorumi :)

20

2404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poroporoporo

travlanglinkki vie vaan maksullisiin kielikurssipalveluihin klikkaa itse kohtaa Eesti/estonian

ja kaikki kieli kohdat vie samalle maksulliselle adstone palvelulle.

kielen kääntökoneessa paukkuu popupstopperi eikä siinä ole Suomi-eesti kääntäjää.

Spammia sanon minä.

Ei Eestissä mitään ongelmia ole omalla autolla enää joten miksi vuokraamon auto?

Eesti ainakin Tallinna on länsimaisempi kuin Suomi ja menee taatusti taloudessa Suomen ohi muutamassa vuodessa.

Tosin silloin Eestiläiset tulee Suomeen ostoksille kun heillä siellä hinnat nousevat ja naureskelevat poroille jotka Suomessa voivottelee ja valittelee että huonosti menee.

• 63.

sitä ei tapahdu 20 vuoteen.köyhät viroon

• Tuju Mees
        63. kirjoitti:

sitä ei tapahdu 20 vuoteen.köyhät viroon

Tervetuloa kaikki köyhät tänne Viroon, täällä teitä ei syrjitä sillä lailla niin kuin Suomessa. Olemme iloisia siitä että käytte maassamme ja toivotamme teidät tervetulleeksi uudestaankin!

Ja rikkaatkin saavat tulla, me emme syrji ketään.

• jesjesjoo
        Tuju Mees kirjoitti:

Tervetuloa kaikki köyhät tänne Viroon, täällä teitä ei syrjitä sillä lailla niin kuin Suomessa. Olemme iloisia siitä että käytte maassamme ja toivotamme teidät tervetulleeksi uudestaankin!

Ja rikkaatkin saavat tulla, me emme syrji ketään.

Miten niin virossa ei syrjitä köyhiä? turistista en tiedä mutta paikallisella tuskin on hunajaiset oltavat virolaisen riistokapitalismin kynsissä.

• jesjesjoo

Mun mielestä helvetin monen e-ryyppyreissun kokemuksella Tallinna on kyllä pikkukaupunki Helsinkiin verrattuna lähes kaikin tavoin.

Ja Eestissä tuskin hyvin menee muilla kuin pienellä prosentilla johtajia ja vähänkin tuurilla paremman työn saaneilla.

• jesjesjoo
        jesjesjoo kirjoitti:

Mun mielestä helvetin monen e-ryyppyreissun kokemuksella Tallinna on kyllä pikkukaupunki Helsinkiin verrattuna lähes kaikin tavoin.

Ja Eestissä tuskin hyvin menee muilla kuin pienellä prosentilla johtajia ja vähänkin tuurilla paremman työn saaneilla.

Siis piti kirjoittaa että ei-ryyppyreissun...en siis ole käynyt Tallinnassa ryyppyreissuilla.

• Nagarin

Mistä tulee " poro " sanonta ?

Olen kuullut että suomalaiset ovat Virossa poroja ?

• lai lai laa

Suomihan on Lappia, ja Lapissa asuu poroja. Tavatkin on kuin lappalaisille, kännissä tulevat raitille huitelemaan :-)

• päiväkahvia

Monet suomalaiset aivan hullaantuvat päästessään Viroon. Paikalliset kaverit luulevat että heillä on mukavamapaa kuin virolaisilla...

Nimi tulee kahvista, joista on jäänyt vain porot kuppien pohjille.

• Tyhmeliini

Mitä sitten pitäisi olla päällä ja miten käyttäytyä, jottei näyttäisi turistilta? Virolaiset naisethan eivät pahemmin "tuulipukutyyliä" käytä, mutta toisaalta omat kunnon vaatteet näyttää jotenkin liian kalliilta. Erikseen ei viitsisi ostaa vaatteita pelkästään harvoja viron reissuja varten. Entäs miten miehet?

• Sfix

kamera ei roiku näkösällä, ei kälätä kovaa suomen kielellä, pukeutuminen väritöntä eli sulautuu massaan yms.

• HaapsalunPena

Ite ainakin jätän repun satamaan säilytykseen. Käytän pienempää kassia kaupungilla kuljeskellessa.

• Kykynen

Kuka on tunnetuin suomalainen Virossa ?

Joku jonka kaikki tuntee ?

• Carl Danhammer ,H:ra Saagim eli Risto-Matti Ratia, Matti Nykänen,K.Räikkönen ja M.Häkkinen

• muistokemisti
        xv-750 kirjoitti:

Carl Danhammer ,H:ra Saagim eli Risto-Matti Ratia, Matti Nykänen,K.Räikkönen ja M.Häkkinen

Kuka on Carl Danhammar ?

• Visualisti
        muistokemisti kirjoitti:

Kuka on Carl Danhammar ?

jonkinlainen ravintolamaailman julkkis? Omistanee rafloja?

• Paksu Margareeta
        muistokemisti kirjoitti:

Kuka on Carl Danhammar ?

Carl on Matti Nykäsen Viron manageri !

• on...
        muistokemisti kirjoitti:

Kuka on Carl Danhammar ?

pikku mafioso,saagimin ex mies...

• Hockey Nightwish

Tunnetaanko suomalaisia jääkiekkoilijoita Virossa ?

Pelataanko Virossa jääkiekkoa ?

Miten on Jutila / Saukkomaa ?

• Hockey Nightwish kirjoitti:

Tunnetaanko suomalaisia jääkiekkoilijoita Virossa ?

Pelataanko Virossa jääkiekkoa ?

Miten on Jutila / Saukkomaa ?

kyllä käytössä. kiekkoilijat ei oo kuuluisia. omat pelaavat VISSIIN 6-8 joukkueella VISSIIN 4 kierrosta kaudessa. kiekko ei ole yleisölaji, en ole nähnyt yhtään ilmoitusta tulevista otteluista. tänä talvena siin oli jokerit-eesti 10-1 ystävyysottelu. toissa talvena katsoin turnauksen EESTI-LATVIA-HIFK ja sit joku moskovan seura, voitto venäjälle. koris, lentis ja vähän futista riittää paikallisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      216
      1808
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      52
      1117
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      956
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      920
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      900
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      781
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      45
      780
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      762
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe