Juu, laitoin tässä lähiaikoina aloituksen, joka oli aiheeltaan seuraava: Miten te jaksatte aina samat naamat tänne kirjoitella tai jotenkin sinnepäin.
No, tietenkin osa otti kuoleman vakavasti kirjoitukseni ja yritti saada epäsopua aikaan, mutta en viitsinyt kommentoida kuinka usein vierailen tai seurailen tätä palstaa, koska annoin ymmärtää ketjussani, että hyvin harvoin, vaikka sekään ei mennyt jakeluun kaikille.
Pitää kysyä vielä näiltä ammattilaisilta, jotka täällä vapaaehtoisesti viettävät aikaa, että miltä tuntuu saada ryöpytystä niskaan, vaikka kuinka kirjoittaisi oikeututusti, mutta silti käsitetään väärin tai tarkoituksella? Kirjoittelin itsekin aiemmin, mutta turhauduin ja lopetin, koska jotkut tarkoituksella olivat ilkeitä tai halusivat epäsopua aikaan.
Eihän palstassa mitään vikaa, mutta jatkuva ilkeily, tai nälviminen,joittenkin kirjoittajien takia vie kirjoitushalut.
Mukavaahan tänne on tulla!?
142
537
Vastaukset
- Siilimuorikka3
Ehkä jotkut ottivat sun aloituksen ilkeilynä?
Näinhän saattoi käydä, vaikka ei ollut tarkoitus loukata! No, oppi ja ikä kaikki pitää ottaa vastaan.
- Siilimuorikka3
metsämies61 kirjoitti:
Näinhän saattoi käydä, vaikka ei ollut tarkoitus loukata! No, oppi ja ikä kaikki pitää ottaa vastaan.
Nooh. Vuorovaikutus on kirjoitettunakin kaksisuuntaista. Kun kirjoitat saman lauseen kaksi ihmistä saattaa molemmat ymmärtää sen eri tavoin, siis viesti ei kaikille mene perille sillä tavoin kuin tarkoitit. Ja onhan näitäkin, jotka tahallaan ymmärtävät väärin tai kääntävät kirjoituksesi eri valoon kuin olit tarkoittanut. Missä lienee tarkoituksessa ;).
Täytyy nostaa ketju ylös, jos saisin kommentteja asiaan, eli mitä vastaa alan "ammattilaiset"?
- talvi.va
Mä en tiedä olenko "ammattilainen", mutta vastaan, että kyllähän se mieltä pahoittaa varsinkin kun tietää, että vastapuolen tarkoituksena on satuttaa. Joskus nälvimisen, ilkeilyn takana näyttäisi olevan provosoimistarkoitus, eli saada vastakaikua muodossa jos toisessa.
Provosointia on, mutta en pidä siitä, että se menee henkilökohtaisuuden puolelle, eli
luodaan kirjoittajan mielipide aivan uuteen uskoon. Asioita voi käännellä, mutta en hyväksy henkilökohtaisuuksiin menoa vailla perusteita.
- Itsetuntohukassa-ko
Mitä hiton väliä on jonkun tuntemattoman, joka ei tiedä mistään mitään, ilkeilyillä ja nälvimisillä?
No, siellä on ihminen kuitenkin toisessa päässä ja eihän me live elämässäkään loukata samoin, kuin täällä, eli jonkinlaista kunnioitusta pitäisi olla täällä piilopaikassakin .
- talvi.va
Ei kait sillä pitäis olla väliä. Ei vaan ole tottunut siihen epäkorrektiin käytökseen. Välillä miettii, että eikö kirjoittaja ajattele toisen olevan elävä ihminen siellä ruudun takana. Vähän niin kuin roolipeliä pelattais, kuka tuhoaa stydimmin. Keskustelupalstanhan tämän pitäisi olla, vai mitä?
- talvi.va
metsämies61 kirjoitti:
No, siellä on ihminen kuitenkin toisessa päässä ja eihän me live elämässäkään loukata samoin, kuin täällä, eli jonkinlaista kunnioitusta pitäisi olla täällä piilopaikassakin .
Ennen kuin joku tulee sanomaan, että kopioin Sinua, niin sanon, että samat ajatukset oli. Nyt vähän kömpelösti kirjoitan, kun olen rasittanut sormeni kutimissa.
- Eimuutentipu
Miksi pitäisi kiltteillä ja alamaistella sellaisia ihmisiä jotka ilkeilevät, vinoilevat ja kettuilevat tahallaan joko omaa kieroa luonnettaan tai omien ongelmiensa takia? Koettavat saada väärällä tavalla huomiota ja hyväksyntää.
Vapaaehtoista tämä on.
Ryöpytyä en ole saanut niskaan, kun häippäsen pois jos joku sellaista yrittää.
Vaikutelma, että osalla miespuolisista on niin onnettoman huono itsetunto, että sitä pitää yrittää pönkittää keinolla millä hyvänsä. Sellaisista pitää pysyä kaukana.
Ehkä ikäluokkaan kuuluva luotsi olisi hyvä olla.- taloi
Koko suomalaisuus on kaikessa paskaa--- maa mikä tahansa. Apina valtio Suomi on nolla.
En tarkoita USA joka saa ihmisen.- renat.bränvin
Juopolla alkaa taas promillet nousta....
- on.se.nähty.jo
X99 promillet ei ole laskenut moniin vuosiin.
Jäänyt sama hihna pyörittämään banaani.apina levyä
- Tavuviiva
Minä puolustaudun , jos mielestäni menee täysin överiksi. En suostu nuolemaan. Ja ylitseni en anna kävellä. Kenenkään ei pitäisi.
Paras olisi, jos närästää, närästystä kärsivä kysyisi, hei mitä tarkoitat.
Voishan tässä parantaa itsekin - vähän. Olen ollut vasta puoli vuotta
Eli en määrittelisi ammattilaiseksi mitenkään.
Jos ihan vakavaan tai hupiketjuun tulee eäasiallisuutta, kuten tässä eräässä toisessa ketjussa kaikki saattoivat lukea ja lukea vastineeni.
Yleisesti ottaen aikalailla korrektia muuten. Joskus olen miettinyt sellaista, että jos kirjoitustyyli on letkauttelevaa, niin miten nämä ihmiset ovat käyttäytyneet työpaikoillaan. Työpaikkakiusaajia?
Kyllä aika nopeasti näkee, onko kirjoitus "vilpitöntä". Olen niin laiska, etten kovin syvälle ihmisten mieliä jää pohtimaan.
Minusta sinun aloituksesi oli todella asiallinen, en voi moittia.
Tule mukaan notkumaan vaan. En kaikkiin ketjuihin mene, ei kerkeä ja tavallaan siinä ketjussa pitäisi seurata, mitä muut kommentoivat.Olen joskus kirjoitellut, mutta ei jaksa enää lukea asiattomuuksia tai henkilökohtaisuuksiin meneviä kommentteja.
- taloi
tavaallaan tiedän kuka olet. me kaikki olemme ihmisiä-- tiet vain ovat erilaisia kaikille ja sinä tiedät niin olevan.
En valitettavasti ymmärtänyt vastausta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tämä nykyinen vapaa ja rääväsuu sananvapaus ei ainakaan saa mitään hyvää aikaan, sillä mielestäni suomessa ollaan suomalaisia hienon ja arvokkaan oman kulttuurin omaavia kasvatuksen ansiosta ja miksi meidän pitäisi ihannoida jenkkiläistä rääväsuu kulttuuria.
- Tavuviiva
Samaa mieltä, olet oikeassa.
Sitä vain helposti puhutaan äkkiä kuin "samaa kieltä".
Sen verran olen täällä pyörinyt, että tiedän mitä luen, joitakin luen tarkkaan, joitakin harsimalla ja tiettyjä en lue lainkaan.
Oman osani törkeyksistä olen saanut ja jos ei kirjoitusta ymmärrä vaan lukija takertuu tahallaan lillukanvarsiin, sen yleensä huomaa ja tuskin silloin selittelen.
Metsämiehen jutut olen lukenut mielelläni. Anna tulla lisää vaan.- jepppp
Rosaliinin kirjoitukseen on helppo yhtyä ja juuri sinun kaltaisia kirjoittajia kaipaan.
En tarkoita sitä, että kaikki kirjoitukset pitää niiata, vaan että on mielipiteitä. Ehkä eniten on ärsyttänyt henkilökohtaisuuksiin meno, vailla mitään perusteita ja niistä en pidä. Ei muuta, kuin kaikki kirjoittamaan mielipiteitä, sillä sehän se on meidän kaikkien rikkaus. - ent.siivoojaparka
jepppp kirjoitti:
Rosaliinin kirjoitukseen on helppo yhtyä ja juuri sinun kaltaisia kirjoittajia kaipaan.
En tarkoita sitä, että kaikki kirjoitukset pitää niiata, vaan että on mielipiteitä. Ehkä eniten on ärsyttänyt henkilökohtaisuuksiin meno, vailla mitään perusteita ja niistä en pidä. Ei muuta, kuin kaikki kirjoittamaan mielipiteitä, sillä sehän se on meidän kaikkien rikkaus.Täällähän oli äskettäin ketju siitä henkilökohtaisuuksiin menosta.
Minulle jäi silti auki jotenkin, että mitä sillä henkilökohtaisuuksiin menemisellä konkreettisesti oikein tarkoitetaan.
Laittakaahan joku esimerkki. Varmaan siivoojaparka ymmärtää henkilökohtaisuuksiin menon samoin kuin moni muukin. Otan esimerkin aiemmasta aloituksestani liittyen jaksamiseen palsta kirjoitteluun, eli mitä väliä sillä on jos minulla leskellä on uusi naisystävä, niin olenko väärin toiminut liian varhain? Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu ja miksi siitä mainitaan keskustelupalstan ketjussa, jossa asia ei ole edes kyseessä.
- ent.siivoojaparka
metsämies61 kirjoitti:
Varmaan siivoojaparka ymmärtää henkilökohtaisuuksiin menon samoin kuin moni muukin. Otan esimerkin aiemmasta aloituksestani liittyen jaksamiseen palsta kirjoitteluun, eli mitä väliä sillä on jos minulla leskellä on uusi naisystävä, niin olenko väärin toiminut liian varhain? Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu ja miksi siitä mainitaan keskustelupalstan ketjussa, jossa asia ei ole edes kyseessä.
Ai jaa, että tuollainen sinusta on loukkaavaa ja tahallista ilkeilyä.
Itse taas ajattelen, että kaikki mitä itse olen henkilökohtaista tänne kirjoittanut itsestäni, niin se on julkista silloin ja sitä saa huoleti käyttää täällä minua vastaankin jos huvittaa ihan missä ketjussa tai tilanteessa hyvänsä. Ei se minua haittaa yhtään kunhan ei ihan omiaan keksi minusta.
- ent.siivoojaparka
Jotenkin noista aloittajan välikommenteista tulee sellainen olo, ettei hän oikein viihdy palstalla tällaisena kuin se on. Toisaalta taas sanoo olevan mukava tulla tänne.
Vähän kaksijakoinen tuntemus näyttää olevan.
Ne on vain tämän palstan kommentoijat (nikit) otettava sellaisena kuin ovat ja siihen on sopeuduttava, jos aikoo täällä pyöriä.
Moni tänne on tullut utopistisena aikomuksenaan muuttaa toiset kirjoittajat mieleisekseen. Onnistumatta. Mitenkään. Ollenkaan. Mutta "yrittänyttä ei laiteta".Hyvin tiivistit siivoojaparka ,ikäänkuin aloittaja kaipais ,tule nyt ,ole nyt kommentteja .
Itte muistan mettämiehen 50 palstalta ja ei hän erikoisesti ollut vainottu ainakaan mun mielestä .- Tavuviiva
koti-kiusattu kirjoitti:
Hyvin tiivistit siivoojaparka ,ikäänkuin aloittaja kaipais ,tule nyt ,ole nyt kommentteja .
Itte muistan mettämiehen 50 palstalta ja ei hän erikoisesti ollut vainottu ainakaan mun mielestä .No pitäisikö jo olla vainottu???
Mielestäni hän kirjoittaa kirjoitustyylistä, joka voisi olla ystävällisempi.
Jos on kirjoitellut 10 vuotta, voi olla ettei sitä edes huomaa.
Välillä on ollut välien selvittelyä, kalabaliikkia, enkä ole ymmärtänyt.
Loikin ketjua eteenpäin. Useimmat kun ns. tuntevat vuosien takaa tajuavat viittaukset, muuta tulokas on aivan out. Enkä nyt välitäkään sellaisesta kirjoittelusta.
Erimieltä asioista saa olla. Tämä, että ollaan eripuolilta Suomea on hauskaa. On erilaisia painotuksia. Juuri se, että noinkin voi ajatella perustellusti, kiinnostaa minua. Ja en esim. siitä pahastu, jos joku tuohtuu ja sanoo, että noin sieltä pääkaupunkiseudulta sitä tai tätä .... mitens muuten saisi tietoa. Vaikka näin krjoitan, korostan että valtaosa on ihan korrektia tekstiä.
No, tavallaan täällä on kivoja kirjoittajia, mutta taasen ikäviäkin ja siksi kaksisuuntainen mielipide. Olen aiemmin ketjussa tuonut ilmi syyt miksi en kirjoittele enää.
- ent.siivoojaparka
Minä en niitä ikäviä kirjoittajia ole tavannut vielä.
- kylmätotuus
Onhan täällä muutamia vakinikkejä, jotka haluavat ilkeillä ja vääristelevät tarkoituksella toisten kirjoituksia. Yleensähän näin käy, kun he eivät kykenekään perustelemaan omia mielipiteitään.
Minä ajattelen, että tuollaiset tavat ovat heikkouden merkkejä, enkä niistä edes loukkaannu. Monesti käy niin, että mitä asiattomammaksi minuun kohdistuvat kirjoitukset muuttuvat, niin sitä enemmän minua alkaa hymyilyttäämään. Tiedän, että vastapuolen eväät ovat vähissä ja siksi hän käyttäytyy niinkuin käyttäytyy.
Minulla on niin paksu nahka, etteivät puraisut tunnu missään. Olenhan täältä sarvikuonojen maasta.
Suurin osa porukasta on aivan asiallista jengiä.
Monia hyviä aloituksia on ollut tämän 2:n vuoden aikana, joina olen täällä pyörinyt. Vastaan on tullut paljon aiheita, joita en aiemmin ollut edes tullut ajatelleeksi. Musiikkialoituksia ei sovi unohtaa. Musa on minulle tärkeä asia ja avaan jokaisen musiikkilinkin. Tosi paljon hienoja, itselleni aivan tuntemattomia kappaleita linkkien takaa onkin löytynyt.
Tule mukaan vaan ja ohita ilkeät kommentit!Onhan täällä paljon asiallisia kirjoittajia. Tietenkin pitäisi olla paksu nahka, mutta ei sitä kehtaa tieten tahtoen ikävyyksiä etsiä, koska on muutenkin ollut vaikeaa vaimon menetyksen johdosta. No, ehkä joskus saatan tänne enempi kirjoitella.
- taloi
Kylmä totuus on apioille nolla siis suomelle ja sen kansalle jotkatka tänään ovat nollia.
Missä järki tänään suomalaisissa?? Kaikki koko kansa on nolla.
Kuka auttaa on Aatu ei kukaan muu. - taloi
Kuinka miljoonaa Euroa hallitset????
- tööttt
Kun elämässä kaiken sanotaan olevan vain lainaa - kirjoitin kerran entisaikain laulusta Tiet, jota Laila Kinnunenkin aikanaan esitti ja levyttikin,
sen laulunkin sanomaa ja jotain kohtalokkaalta kuulostavaa
- ihmisten omiin valintoihin liittyvää
- kulkeeko itse valitsemaansa tietä vai kuljettavaksi annettua jonkun toisen määräämänä - mitäkaikkea elon matkalle mahtuu
- ilosta suruun - tunneasteikkoja - hänestäkin aikanaan sanottiin että rautainen mimmi - mitä ei todellakaan ollut vaan erittäin herkkä ja hieno aikansa iskelmätaivaan kärkeä edustava taiteilija - särkyä, väsyä, sairastua, uupua, menehtyä - kovassa kylmässä armottomassa maailmassa.
Kun maalmassa on paljonkin tyyppejä ja ihan outoja hyypiöporukoita, jotka on aina
taluttelemassa mummuja toiselle puolelle katua, vaikkei sinne olis mitään asiaakaan, ihmisten itsemääräämisoikeuksista valintohinsa liittyen lie kyse
- monet toivovat että vammaiset ja hullut pois keskustelupalstoilta -
mistään kipeistä ja arkaluontoisista asioista ei saa kirjoittaa - mutta kun hurlumhei-
juttuina jutut kuitenkin on aina maailmalla kiertänyt, milloin hys hys- tyyliin sipisten tai uutisoinnin tyyliin julkitietona.
Oma nikkini on aina saanut kaikenmaailman moskat niskaansa - asioistahan vain
keskustelpalstoilla piti keskustella ketään mollaamatta. Uutiskynnyksiäkään ylittämättä.- 1lesken
tööttt:lle
Tämä menee asian vierestä, mutta Laila Kinnusesta esitän mielipiteeni. Hänelle Luoja soi lähes kaiken, ainakin ulkoisesti. Kauneutta, ja erittäin hyvän laulunäänen. Hän menestyi, esiintyi tv:ssä omassa ohjelmassaan. Ihailijoita riitti. Hän sai kauniin tyttären. Hän oli rautainen ammattilainen, mutta kuningas alkoholi tuhosi kaiken. Hän pystyi ihan itse päättämään, tarttuako mikkiin vai pulloon. Hän valitsi Tiensä. Lesken
- tööttt
Lisäys ed. koskien asiaa - miksi muusikkojen elämä on niin hauras kautta aikojen
- luin lastenpsykiatri Jari Sinkkosen syksyllä ilmestyneen asiaa käsittelevän kirjan
- kiitos hyvästä lukuhetkestä hänellekin. Jahas, nytkö olis sinusta kiva, että kaikki palstalaiset yhteen ääneen lupaisivat jatkossa kirjoittaa niin, ettei sinun mielesi pahoittuisi.
Ei tule onnistumaan, itse en täällä ketään ala pokkuroimaan. Ellei tyylistäni tykkää, kannattaa pysyä kaukana.
Tosin hornanhenget pyrkivät välillä iholle, mutta yleensä heidät saa aika näppärästi karkoitettua kauemmas.
Tämä on toisilleen tuntemattomien ihmisten välinen keskustelupalsta, ei mikään samanmielisten hengellinen rukouspiiri.- ent.siivoojaparka
Ei muuta kuin lyhyesti: Aamen (ja peukku)
e.sp (lähes pappi) ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ei muuta kuin lyhyesti: Aamen (ja peukku)
e.sp (lähes pappi)Kiitän ja kumarran.
- Siilimuorikka4
Mielenkiinnosta kysyn onko pokkurointi sama kuin ihmiseltä ihmiselle kirjoittaminen inhimillisesti?Kyllä toiset kirjoittajat tulisi ottaa huomioon sillain et kirjoittaa kohteliaasti ja asiallisesti, ei se ole pokkurointia. Ja miten mää olen ollu huomaavinani et kyl sieki jottain täällä pokkuroit ;).
Siilimuorikka4 kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn onko pokkurointi sama kuin ihmiseltä ihmiselle kirjoittaminen inhimillisesti?Kyllä toiset kirjoittajat tulisi ottaa huomioon sillain et kirjoittaa kohteliaasti ja asiallisesti, ei se ole pokkurointia. Ja miten mää olen ollu huomaavinani et kyl sieki jottain täällä pokkuroit ;).
Ei, ei se ole sama.
Toista voi lähestyä hyvinkin inhimillisesti ja asiaa kirjoittaen, mutta niin, ettei tarvitse miettiä mitä tämä nyt tuosta ja tästä sanasta tuumaa.
Se on pokkurointia, kun esittää jotain muuta kuin mitä on.
Jos sinusta joku näyttää pokkuroinnilta, mikä minä olen ajatuksiasi kiistämään.
Nehän ovat ihan sun omiasi.
.- ent.siivoojaparka
Siilimuorikos se siinä neuvoo toisia kirjoittamaan "kohteliaasti ja asiallisesti".
Sinulla tuota huumoria riittää. - Siilimuorikka4
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Siilimuorikos se siinä neuvoo toisia kirjoittamaan "kohteliaasti ja asiallisesti".
Sinulla tuota huumoria riittää.Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, sinäkin muuten pokkuroit ja mielistelet ........erästä;).
- Siilimuorikka4
Ancelina kirjoitti:
Ei, ei se ole sama.
Toista voi lähestyä hyvinkin inhimillisesti ja asiaa kirjoittaen, mutta niin, ettei tarvitse miettiä mitä tämä nyt tuosta ja tästä sanasta tuumaa.
Se on pokkurointia, kun esittää jotain muuta kuin mitä on.
Jos sinusta joku näyttää pokkuroinnilta, mikä minä olen ajatuksiasi kiistämään.
Nehän ovat ihan sun omiasi.
.Minä Käytän pokkuroinnin mielistelyn ja liehittelynä en teeskentelyä. Viimeinen lauseesi sen sijaan oli henkilökohtaisuuksiin menemistä.
- Siilimuorikka4
Minä Käytän pokkuroinnin mielistelyn ja liehittelynä en teeskentelyä. Viimeinen lauseesi sen sijaan oli henkilökohtaisuuksiin menemistä.
Siis en käytä vaan käsitän.
Minä Käytän pokkuroinnin mielistelyn ja liehittelynä en teeskentelyä. Viimeinen lauseesi sen sijaan oli henkilökohtaisuuksiin menemistä.
"Siilimuorikka4"
Huonoa Korppis-Suomen-kieltä.
Korjaa lauseesi.
-
Henk.koht.?
Jaa niinku erästä?
H.- mimmimum-..mi
Niin...ei sitä aina ymmärrä tunteenpurkausten tarkoitusta....ja mitä sillä haetaan...
- ent.siivoojaparka
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, sinäkin muuten pokkuroit ja mielistelet ........erästä;).
Vähän nyt mielistelin sinua kehumalla huumoriasi, mutta älä siitä välitä jos ällöö.
"""Viimeinen lauseesi sen sijaan oli henkilökohtaisuuksiin menemistä."""
Niinhän ne meinaa usein viimeiset lauseet olla, paremmillakin. - ent.siivoojaparka
Eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, sinäkin muuten pokkuroit ja mielistelet ........erästä;).
Siilimuori siinä kirjoittaa taas niin "kohteliaasti ja asiallsesti" (kuin osaa).
Vähän nyt mielistelin sinua kehumalla huumoriasi, mutta älä siitä välitä jos ällöö.
Niinhän ne meinaa usein viimeiset lauseet olla, paremmillakin.Henk.koht.?
Jaa niinku erästä?
:)
H.mimmimum-..mi kirjoitti:
Niin...ei sitä aina ymmärrä tunteenpurkausten tarkoitusta....ja mitä sillä haetaan...
Niin, ei sitä ihminen aina kaikkea ymmärrä, eikä ole tarpeenkaan.
Parasta olisikin olla pliisu ja väritön, hajuton ja mauton.
Sellaisestakin saattaa joku tykätä.
Minusta vaan ei moiseen ole.- jaajaaniiniinku
hunksz kirjoitti:
Henk.koht.?
Jaa niinku erästä?
:)
H.Jaa niinku sua jaa niinku henk.koht.
- Siilimuorikka3
Siilimuori siinä kirjoittaa taas niin "kohteliaasti ja asiallsesti" (kuin osaa).
Niin. Asiallisesti tuon esille tekemiäni havaintoja :D.
- Siilimuorikka3
Ancelina kirjoitti:
Niin, ei sitä ihminen aina kaikkea ymmärrä, eikä ole tarpeenkaan.
Parasta olisikin olla pliisu ja väritön, hajuton ja mauton.
Sellaisestakin saattaa joku tykätä.
Minusta vaan ei moiseen ole.Ai pitääkö tuo tulkita niin ett omasta mieletäsi et ole pliisu, väritön, hajuton ja mauton? :)
- Siilimuorikka4
hunksz kirjoitti:
"Siilimuorikka4"
Huonoa Korppis-Suomen-kieltä.
Korjaa lauseesi.
-
Henk.koht.?
Jaa niinku erästä?
H.Mitä tuos oli korjattavaa ;)?
Mitä tuos oli korjattavaa ;)?
"Siilimuorikka4"
Ancelinan kimppuun ei saa hyökätä.
H.- Siilimuorikka4
Niinhän ne meinaa usein viimeiset lauseet olla, paremmillakin.Ai semmoisillakin jotka omasta mielestään eivät mene henkilökohtaisuuksiin :)?
- Siilimuorikka4
hunksz kirjoitti:
"Siilimuorikka4"
H."Ellei tyylistäni tykkää, kannattaa pysyä kaukana." kirjoittaa Anceli tuolla ylempänä. Jotenkin tuollainen lause haastaa minut lähestymään :D. Ja laillaan haastamaan.
- Siiimuorikka4
hunksz kirjoitti:
"Siilimuorikka4"
H.Emää hyökää, hän vaan kirjoittaa sillain niin itseriittoisesti joksus että sillä kirjoituksella haastaa minut kommentoimaan. Mut onneksi hän osaa olla välittämättä :).
"Ellei tyylistäni tykkää, kannattaa pysyä kaukana." kirjoittaa Anceli tuolla ylempänä. Jotenkin tuollainen lause haastaa minut lähestymään :D. Ja laillaan haastamaan.
Anceli haastaa reilusti rekatulla nikillään ,maali on ikäänkuin selkeä , toiset ei sillai tohri.
- Siilimuorikka4
koti-kiusattu kirjoitti:
Anceli haastaa reilusti rekatulla nikillään ,maali on ikäänkuin selkeä , toiset ei sillai tohri.
Meinaakko ettei siilimuorikkaa tunnista?
Mut saa haastetuksi millä nikillä vaan kun tarpeeks provosoidun :).
Voihan sitä reiluudeksi kutsua mitää vaan kun sen sanoo joku jota ihquna pitää :DD. Sen näooiksestä kaikki on nin ihanaa :D. - siilimuorikka4
Meinaakko ettei siilimuorikkaa tunnista?
Mut saa haastetuksi millä nikillä vaan kun tarpeeks provosoidun :).
Voihan sitä reiluudeksi kutsua mitää vaan kun sen sanoo joku jota ihquna pitää :DD. Sen näooiksestä kaikki on nin ihanaa :D.siis näppiksestä...............
siilimuorikka4 kirjoitti:
siis näppiksestä...............
Niinku mä sanoin ,kaik ei tohri .
- Siilimuorikka4
koti-kiusattu kirjoitti:
Miksikään ja onkohan aina kyse tohtimisesta vai kenties jostain muusta.
- Siilimuorikka4
Miksikään ja onkohan aina kyse tohtimisesta vai kenties jostain muusta.
Siis miksiköhän
- jaajaaniinku
Siiimuorikka4 kirjoitti:
Emää hyökää, hän vaan kirjoittaa sillain niin itseriittoisesti joksus että sillä kirjoituksella haastaa minut kommentoimaan. Mut onneksi hän osaa olla välittämättä :).
osu j a uppos, sillai itseriittoisesti
- kuka.mitennii
koti-kiusattu kirjoitti:
Tohtii se ku tietää äijien tulevan olan tää huutelemaan puolustusta. Tiijätkö monena enkel puskista pistelee värikkääst.
- Siilimuorikka3
kuka.mitennii kirjoitti:
Tohtii se ku tietää äijien tulevan olan tää huutelemaan puolustusta. Tiijätkö monena enkel puskista pistelee värikkääst.
Eikai hää ny semottiis mene tekemään ;)
- Siilimuorikka3
hunksz kirjoitti:
Lisäys.
Muut-kun minä.
H."Muut kuin" kai piti sanomasi?
- ent.siivoojaparka
Siilimuorikka3 kirjoitti:
"Muut kuin" kai piti sanomasi?
Siili näkyy tarttuneen ketjussa piikeistään kiinni taas kerran.
Mitenköhän voisi auttaa?
Älä nyt ota henkilökohtaisuuteen menemisenä, toin vain tekemäni havainnon esille. - kylmätotuus
Nyt kärjistit tahallasi aloittajan kirjoituksen.
Hänhän kertoi lopettaneensa kirjoittelunsa palstalla ilmenevän jatkuvan ilkeilyn, nälvimisen ja epäsovun lietsonnan takia.
Eikä hän ole varmaankaan ainoa, joka on häipynyt palstalta samoista syistä.
Ei hän "sanellut", ettei kukaan saa kirjoittaa mitään, mistä hän pahoittaisi mielensä.
En minäkään ketään pokkuroi, mutten myöskään vaadi, että ne jotka eivät tyylistäni pidä, saavat kalppia tiehensä.
Kukaan ei ole isäntä tai emäntä tällä palstalla. kuka.mitennii kirjoitti:
Tää onkin mielenkiintonen juttu ,joko äijät on umpityhmiä mistään mitään tajuamattomia pöljiä tai sit ne osaa arvostaa nikillään kirjottavaa mukavaa palstailijaa.
Tierä sitten kumminpäin juttu on ,veikkaisin viimestä vaihtoehtoo.kylmätotuus kirjoitti:
Nyt kärjistit tahallasi aloittajan kirjoituksen.
Hänhän kertoi lopettaneensa kirjoittelunsa palstalla ilmenevän jatkuvan ilkeilyn, nälvimisen ja epäsovun lietsonnan takia.
Eikä hän ole varmaankaan ainoa, joka on häipynyt palstalta samoista syistä.
Ei hän "sanellut", ettei kukaan saa kirjoittaa mitään, mistä hän pahoittaisi mielensä.
En minäkään ketään pokkuroi, mutten myöskään vaadi, että ne jotka eivät tyylistäni pidä, saavat kalppia tiehensä.
Kukaan ei ole isäntä tai emäntä tällä palstalla.Joo, hiukn tarkoituksella kärjistin.
En ole vaatinut yhtään mitään, enkä ketään kalppimaan mihinkään, älä nyt taas liioittele ja lisäile sanoja minun kirjoittamaani.
Mutta ellei jostain kirjoittajasta tai hänen kirjoitutyylistään pidä, voi hyvin keskittyä mieleisempien kanssa jutteluun.
Eikä hyökätä perään jankuttamaan, syyttelemään ja ivailemaan.
Ei toki täällä emäntää eikä isäntää ole, ei edes kumpikaan meistä.- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Tää onkin mielenkiintonen juttu ,joko äijät on umpityhmiä mistään mitään tajuamattomia pöljiä tai sit ne osaa arvostaa nikillään kirjottavaa mukavaa palstailijaa.
Tierä sitten kumminpäin juttu on ,veikkaisin viimestä vaihtoehtoo.Mitteepä oot mieltä? Onko Ancelin tai sun kommentit häntä kohtaan tässä ketjussa "mukavia"?
- Siilimuorikka3
Siili näkyy tarttuneen ketjussa piikeistään kiinni taas kerran.
Mitenköhän voisi auttaa?
Älä nyt ota henkilökohtaisuuteen menemisenä, toin vain tekemäni havainnon esille.No mähän itte sanoin jotta provosoiduin. Jos se sitten oli piikkeihin tarttumista :D?
Mitteepä oot mieltä? Onko Ancelin tai sun kommentit häntä kohtaan tässä ketjussa "mukavia"?
Minä kirjotin sillä tavalla mitä oon vaikutelman aloittajan asioista palstan välityksellä saanut?
omalla tunnuksella jotta ei tarvii arvailla kuka sanoi jamitä.
Onko se sinun mielestä mukava mielipire niin en jaksa huolestua siitä, se nyt vaan sattuu olemaan mun saama vaikutelma.
Ihan uteliaisuuttani kysyn et miks se sivullista niin kovin kiinnostaa?- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Minä kirjotin sillä tavalla mitä oon vaikutelman aloittajan asioista palstan välityksellä saanut?
omalla tunnuksella jotta ei tarvii arvailla kuka sanoi jamitä.
Onko se sinun mielestä mukava mielipire niin en jaksa huolestua siitä, se nyt vaan sattuu olemaan mun saama vaikutelma.
Ihan uteliaisuuttani kysyn et miks se sivullista niin kovin kiinnostaa?Ai onko aloitus sinulle tehty? Ja mä täs ketjus sivullinen?
Aloituksen aihe koski juuri sitä miten aloittaja kokee täällä kirjoitetut tekstit ja minä olin ottavinaan kantaa siihen. Joskin toisten kirjoittajien vastausten kautta. Ja jotkut vastaukset täällä näyttävät minusta olevan juuri sellaisia ikäväsävyisiä mitä luulen aloittajan tarkoittavan. Siilimuorikka3 kirjoitti:
Ai onko aloitus sinulle tehty? Ja mä täs ketjus sivullinen?
Aloituksen aihe koski juuri sitä miten aloittaja kokee täällä kirjoitetut tekstit ja minä olin ottavinaan kantaa siihen. Joskin toisten kirjoittajien vastausten kautta. Ja jotkut vastaukset täällä näyttävät minusta olevan juuri sellaisia ikäväsävyisiä mitä luulen aloittajan tarkoittavan.Olet sä hyvä vääntämään asian sivupolulle, jos mä kerron millanen vaikutelma mulla on alotuksen tekijästä ja sinä et oo alotuksen tekijä niin oot sä sillon sivullinen.
- ent.siivoojaparka
No mähän itte sanoin jotta provosoiduin. Jos se sitten oli piikkeihin tarttumista :D?
Koska itse tiedostat ongelmasi, niin etkö "oman elämäsi hallitsijana" voisi yrittää tehdä asialle jotain. Eihän se toisten syytä voi olla, jos sinä provosoidut.
- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Olet sä hyvä vääntämään asian sivupolulle, jos mä kerron millanen vaikutelma mulla on alotuksen tekijästä ja sinä et oo alotuksen tekijä niin oot sä sillon sivullinen.
Enkö ookki:)
Jos sinä minun mielestäni kirjoitat ikävänsävyisästi kirjoittajasta ja vielä niin ettet suoraan hänelle itelleen, asia koskee ikävästä tyylistä kirjoittamista, mitä aloitus koski. Ja kun tämä on keskustelupalsta, voin ottaa sinunkin kirjoittamaasi kantaa.
Ja kun Anceli näki mihin svyyn sää oot kirjoittanu, hän jatkois samaan sävyyn lyömällä pökköä pesään;). - Siilimuorikka3
Koska itse tiedostat ongelmasi, niin etkö "oman elämäsi hallitsijana" voisi yrittää tehdä asialle jotain. Eihän se toisten syytä voi olla, jos sinä provosoidut.
Nyt sinä "sivullisena" olet ymmärtänyt väärin määhän suorastaan rakastan provosoitumista ja sitä kun pääsen sanan säilää käyttämään ja sitten myös seuraamaan reaktiot :D.
- ent.siivoojaparka
Nyt sinä "sivullisena" olet ymmärtänyt väärin määhän suorastaan rakastan provosoitumista ja sitä kun pääsen sanan säilää käyttämään ja sitten myös seuraamaan reaktiot :D.
Jaaha.
No pyristele sitten avuttomana piikeistäsi kiinni, jos se on sinusta mukavaa.
Sinun sanansäiläsi on tylsä, ihan höpövehje, mutta huijo sinä sillä vaan tyhjää (ja naura remakasti päälle, minäkin höpöstelyllesi hyväntahtoisesti hymyilen, niinkuin lasten hassuille höpöstelyille yleensäkin ), jos sekin on sinusta mukavaa. - Siilimuorikka3
Jaaha.
No pyristele sitten avuttomana piikeistäsi kiinni, jos se on sinusta mukavaa.
Sinun sanansäiläsi on tylsä, ihan höpövehje, mutta huijo sinä sillä vaan tyhjää (ja naura remakasti päälle, minäkin höpöstelyllesi hyväntahtoisesti hymyilen, niinkuin lasten hassuille höpöstelyille yleensäkin ), jos sekin on sinusta mukavaa.Mitennii avuttomana?
Saat toki olla minun sanansäilästäni ihan mitä mieltä tykkäät. Mulle se on hupia :D. Siis saat hymyillä mun puolestain mutta jos et niin sekään ei heilauta, suuntaan eikä toiseen. Ku se katoppa ei mulle tänne näy :D. Siilimuorikka3 kirjoitti:
Enkö ookki:)
Jos sinä minun mielestäni kirjoitat ikävänsävyisästi kirjoittajasta ja vielä niin ettet suoraan hänelle itelleen, asia koskee ikävästä tyylistä kirjoittamista, mitä aloitus koski. Ja kun tämä on keskustelupalsta, voin ottaa sinunkin kirjoittamaasi kantaa.
Ja kun Anceli näki mihin svyyn sää oot kirjoittanu, hän jatkois samaan sävyyn lyömällä pökköä pesään;).Lueskelin ketjusta miten haluat "kouhaista ja provota " on kuulema hauskaa.
Nyt oli liian harva sattumakauha ja en tarttunut haaviin.
Jatkahan itsekses kouhimista .- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Lueskelin ketjusta miten haluat "kouhaista ja provota " on kuulema hauskaa.
Nyt oli liian harva sattumakauha ja en tarttunut haaviin.
Jatkahan itsekses kouhimista .Jep, minusta hauskaa, sinusta ei tarvitse olla eikä voikkaan koska vaikutat aika tosikolta.
- kylmätotuus
Ancelina kirjoitti:
Joo, hiukn tarkoituksella kärjistin.
En ole vaatinut yhtään mitään, enkä ketään kalppimaan mihinkään, älä nyt taas liioittele ja lisäile sanoja minun kirjoittamaani.
Mutta ellei jostain kirjoittajasta tai hänen kirjoitutyylistään pidä, voi hyvin keskittyä mieleisempien kanssa jutteluun.
Eikä hyökätä perään jankuttamaan, syyttelemään ja ivailemaan.
Ei toki täällä emäntää eikä isäntää ole, ei edes kumpikaan meistä.Kirjoitit näin:" Ellei tyylistäni tykkää, kannattaa pysyä kaukana."
Tuohan on lähes sama asia, kun sanoisi, että painu matkoihisi, jos et tykkää tyylistäni. Ero on hiuksenhieno.
Minäkö taas liioittelen ja lisäilen sanoja kirjoitukseesi?
Hyvin harvoin olen kommentoinut kirjoituksiasi, joten sana taas on aiheeton.
Jos olet kirjoittanut jollain muulla nimimerkillä, niin se on sitten asia erikseen. Siilimuorikka3 kirjoitti:
Jep, minusta hauskaa, sinusta ei tarvitse olla eikä voikkaan koska vaikutat aika tosikolta.
Jos tosikko tarkoittaa sitä että ei halua tahallaan kiusata/ärsyttää ja kouhia toisen herkkiä kohtia niin , kyllä mä sitten oon tosikko .
Ehkä vielä pikkasen ylpeäkin tosikkomaisuurestani .- Siilimuorikka3
Jep, minusta hauskaa, sinusta ei tarvitse olla eikä voikkaan koska vaikutat aika tosikolta.
Ja kyllä sie haaviin tartuit viiden minulle osittamasi viestin verran :D.
- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Jos tosikko tarkoittaa sitä että ei halua tahallaan kiusata/ärsyttää ja kouhia toisen herkkiä kohtia niin , kyllä mä sitten oon tosikko .
Ehkä vielä pikkasen ylpeäkin tosikkomaisuurestani .No en tiedä onko kouhiminen sen kummempaa kuin tympeämieliset kirjoitukset toiselle kirjoittajalle/toisesta kirjoittajasta. Minä kouhin aina heitä jotka kehuvat olevansa teflon ja aina oikeassa ja muut väärässä.
kylmätotuus kirjoitti:
Kirjoitit näin:" Ellei tyylistäni tykkää, kannattaa pysyä kaukana."
Tuohan on lähes sama asia, kun sanoisi, että painu matkoihisi, jos et tykkää tyylistäni. Ero on hiuksenhieno.
Minäkö taas liioittelen ja lisäilen sanoja kirjoitukseesi?
Hyvin harvoin olen kommentoinut kirjoituksiasi, joten sana taas on aiheeton.
Jos olet kirjoittanut jollain muulla nimimerkillä, niin se on sitten asia erikseen.Tämä vielä, vääristelit sanojani, sillä ketään en ole käskenyt kalppimaan tiehensä.
Jokainen kirjoittaa kelle haluaa, mutta ei kai kukaan mielellään mene seuraan, jossa ei viihdy.
Kyllä minä saan asiani sanottua ihan tällä yhdellä, rekatulla nimimerkilläni.- Siilimuorikka3
Ancelina kirjoitti:
Tämä vielä, vääristelit sanojani, sillä ketään en ole käskenyt kalppimaan tiehensä.
Jokainen kirjoittaa kelle haluaa, mutta ei kai kukaan mielellään mene seuraan, jossa ei viihdy.
Kyllä minä saan asiani sanottua ihan tällä yhdellä, rekatulla nimimerkilläni.No yleensähän ne ovatkin ne asiattomuudet jotaa saavat painumaan puskaan ;).
- Epäilyksiäherättää
No yleensähän ne ovatkin ne asiattomuudet jotaa saavat painumaan puskaan ;).
Siilimuorikka 3 on jatkuvasti puskassa , liekö syynä asiattomuudet ?
- Siilimuorikka3
Epäilyksiäherättää kirjoitti:
Siilimuorikka 3 on jatkuvasti puskassa , liekö syynä asiattomuudet ?
No minut kuitennii tunnetaan vaikken sinisellä kirjoitakkaan. Ja joku muu voi höystää minuna vielä päällekki, mitäs siihen sanot. Minä saan tyydytykseni sanomisista i siitä et minut tunnistetaan, toisilla toisin kun pitää pitää tiettyö imagoa yllä.
- kylmätotuus
Ancelina kirjoitti:
Tämä vielä, vääristelit sanojani, sillä ketään en ole käskenyt kalppimaan tiehensä.
Kyllä minä saan asiani sanottua ihan tällä yhdellä, rekatulla nimimerkilläni.Kertomasi mukaan kirjoitat vain rekatulla nimimerkilläsi.
Täytyyhän se uskoa, kun niin sanot.
Ihmettelen vain, miksi kirjoitit minun taas liioittelevan ja lisäävän sanoja kirjoitukseesi? Enhän minä ole Ancelinan kirjoituksia juuri koskaan kommentoinut.
Väitteesi on siis tuulesta temmattu, eikä pidä ollenkaan paikkaansa. Se on pelkkää vääristeltyä totuutta.
- Heikunkeikku
"metsämies61"
Olenkohan minä ammattilainen, sitä tässä pohdin aamun aukenevassa tilassa.
Sen kuitenkin tiedän, että vapaaehtoisesti ponnahdan palstalle silloin, kun ponnahdututtaa.
Kahvikuppi täs vieressä, pihalla yli 10 astetta pakkasta, enkä ilennyt sielä mojua istuskelemassa kauaakaan. Pikkuusen lähti vilunväreet kiertämään kehoa, vaikka pukeutumiseni olikin hupaisan ylipursuava, paksuine villapuseroineni ja vanhassa kuluneessa lämpötakissa kera sormikkaat ja kaulahuivi. Pepun alla sisälämmin tyyny, jalat rahilla, jalkojen päällä vanha villatakki peittona. Mutta tulipa nyt hetki sielä oltua.
Asiaan.
Minun täytyy sanoa, että jostakin kummallisesta syystä minulla ei ole henkilökohtaisesti pahemminkaan kokemusta siitä, että palstan porukka olisi ryöpytyksiä niskaani kasannut. Tai sitten en ole sitä älynnyt.
En tykkää lukea ryöpytyksiä, joita muiden niskaan heitellään. Jos semmosia ketjuun ilmestyy, niin jätän koko ketjun sitten omiin oloihin, enkä ala semmosia vapaaehtoisesti lukemaan. Muutenkaan en kaikkia aloituksia lue tai sitten luen ketjusta muutamat kommentit ja jos se ei inspiroi, niin en jatka lukemista.
Ne ketjut, joihin itse olen kommentoinut jotakin, niin niitä tulee katsottua siltäkin varalta, että jos joku minulle on jotakin praataillut, että voin hänelle mahdollisesti vastata jotakin.
Palstalla on tosi erityyppisiä ihmisiä kirjoittamassa. Tottavie, että on mukavia monia, vaikka seassa onkin jos joitakin joista en piittaa.
Tutut nimimerkit kolahtaa silmiin ja siksi olisikin kivaa, jos kaikki kirjoittaisivat aina samalla nimimerkillä. Olisi helpompi vastatakin heille, kun on oppinut "tuntemaan" heidän huumorintajunsa tai nahkansa paksuuden tai loukkaantumisprosentin. Vastaan hieman eri tavalla eri tyypeille. Rohkeammin joillekin ja joskus jopa arasti toisille, kun ei ole varma. Itse asiani on sama, mutta eri muotoilulla valmistettu lausekimppu.
.
Vielä yks asia josta tahdon mainita.
Se on tuo leskeys ja se, että onko vai eikö ole oikea aika aloittaa uuden suhteen vaimon/miehen kuoleman jälkeen. Koska itsekin olen leski ja käynyt läpi sen, mitä nyt olenkin, niin voin sanoa, että eniten surusta ja surun voittamisesta tietävät ne ihmiset, jotka eivät ole menettäneet ainuttakaan läheistä. Siis mukamas tietävät. Minulle tuli aikanaan kovin tietäviä mielipiteitä, että miten lähden miehen menetyksen jälkeen kulkemaan elämääni eteenpäin. Se oli kurjaa. Ne joilla oli omia kokemuksia, ymmärsivät, että jokaisella on se oma henkilökohtainen surunsa ja se pitää käsitella juuri presiis niin, kuin hänelle itselleen sopii.
Ja on myös muistettava se, että jos löytää uuden kumppanin, niin eihän se sitä tarkoita, että yhtäkkiä muka unohtaisi sen kuolleen läheisensä. Surutyö kestää pitkään. Tottakai sitä voi surra ja ajatella edesmennyttä, vaikka olisikin uudessa suhteessa. Myös siitä voi keskustella uuden kumppanin kanssa.
Ei kannata välittää tai ottaa itseensä, jos heitellään päin näköä sellaista, että voi voi voi, kun uuden jo otat. Itse tiedät mitä teet ja mikä on parasta sinulle. Mitä väliä, mitä sellaiset ihmiset sanovat, jotka eivät loppujen lopuksi tiedä asiasta yhtään mitään.
.
Anteeksi kovasti kun tuli tämmönen kasa tekstiä. Yli-hävettävää. Kääk.
Lähden kauppoihin ja palvelutaloon äiteen luo täs jossakin välissä, että en pitkillä sepustuksilla häiritse täällä tänään pitkääkään aikaa.- Tavuviiva
Ihan mietittävää tekstiä kirjoitit. Meidän ikäiset ovat kokeneet jo kaikenlaista, ehkä ei ihan samoja asioita aina. Ja toiset ovat haavoittuvaisempia kuin toiset. Nahan paksuuttako?
En tiedä osaisinko edes neuvoa tai antaa ohjeita sellaiselle, joka on menettänyt kumppaninsa. En varmaankaan. Jokaisen privaatti elämä olkoon rauhassa. Jos paljastaa kaulansa, ei pitäisi kenenkään purra. Avoimuus on luottamuksen osoitus. Väärinkö?
Joten älä yli-häpeile.
- eppu2
Joku tuolla mainitsi Sinun olleen jo 50-palstalla, joten olet kyllä täällä enemmän ´ammattilainen´ kun minä. Noin kolmisen vuotta olen täällä käynyt. Talvisin enemmän, kun on enemmän aikaa.
Sanoisin, että kyllä sitä kuraa toisinaan tulee, ei nyt kovin paljon, mutta sehän on lähettäjän häpee, ei saajan.
Jos tympii, niin tällää vaan näytön pimeeksi, se on siinä.
Ei tämä ole elämän ja kuoleman kysymys.
Ajankulua silloin kun aikaa on ja siltä tuntuu. - täysinollaolla
Ei se tunnu mukavalle sekään kun kukaan ei vastaa tai huomioi aloitusta mitenkään, ei edes Hunzki virka mitään.
Ei tunnu ei , tuuhan joskus sellasen alotuksen kanssa mis on kysymys niin katotaan , vai olik sul nyt joku juttu ?
- talvi.va
Kyä se niin on, että jos koneen avaa ei sitä voi sulkee jollei palstalle kurkkaa.
- reppuriika
Olen aika kauan kirjoitellut Suoma24-palstoilla. Silloin alussa ei ollut nettiä kotona ja kirjoittelin ystävien ja joskus jopa työpaikallakin, kun oli töissä hiljaista ja homma oli tavallaan päivystysluontoista. Meillä oli ihan pomon lupa käyttää nettiä.
Minä en ota helposti hernettä nenään palautteesta, jota saan. En yleensä tahallani halua ketään ärsyttää ja olla ilkeitä. Jos se asia johon itse uskon ja luotan, niin ei minua haittaa jos sitä ei toinen ymmärrä ja nostaa metakan. Se on hänen tapansa reagoita. Jos on vakaa ja rehellinen mielipiteissään ja asiassaan, niin ei siitä tarvitse ahdistua vaikka saa lokaa silmilleen.- Siilimuorikka3
Mjaa. Toisaalta on hauska sillain, kun on oppinut pikkasen tuntemaan näitä jotka kirjoittaa tunnistettavalla nikillä, kouhaista kohtaan joista tietää et tulee lunta tupaan sillain jäätävästi :). Huomata et huomio on osunut oikeaan.
- hyvä.sinä
Mjaa. Toisaalta on hauska sillain, kun on oppinut pikkasen tuntemaan näitä jotka kirjoittaa tunnistettavalla nikillä, kouhaista kohtaan joista tietää et tulee lunta tupaan sillain jäätävästi :). Huomata et huomio on osunut oikeaan.
Monesti tekis mieli sohasta.
- Heikunkeikku
"Mukavaahan tänne on tulla"
Niinpä tulin ja toivotan hyvät huomenet kaikille.
Hulluus ei välttämättä ole huono asia.
Ainakin kylähulluus tuo kivoja ajatuksia. Joitakin kylähulluja tiedän itsekin.
Lueskelin äsken yhdestä "kylähullusta", joka oli rakentanut linnan halavalla.
Laihialaiset kun ovat nuukuudestaan kuuluisia, niin oli oivallinen keksintö rakentaa linna parilla tuhannella eurolla.
Laihialle ei ole täältä matkaa, kuin parisenkymmentä kilometriä. Tekis mieli mennä käppäilemään tuonne linnaan. Luovuus ja osaaminen niiden tekemiseen ihastuttaa aina minua.
Samainen tyyppi on muitakin mukavia juttuja tehnyt.
Laitanpas linkin:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005006031.html- talvi.va
Huomenta taas :)
Johan Heikku mukavan linkin pistit. Tuollaisia kylähulluja mä tahdon lisää joka niemen notkoon saarelmaan.
Himskatti, kun on niin kaukana, menisin heti napakelkkailemaan. - Heikunkeikku
talvi.va kirjoitti:
Huomenta taas :)
Johan Heikku mukavan linkin pistit. Tuollaisia kylähulluja mä tahdon lisää joka niemen notkoon saarelmaan.
Himskatti, kun on niin kaukana, menisin heti napakelkkailemaan.Jep, kylähulluja tarvitaan.
Täälä Vaasassa on kans yks kiva paikka, johon on värkätty jos joitakin taideteoksia pururadan varteen.
Nyt jo edesmennyt Edvin Hevonkoski päästyään eläkkeelle alkoi toteuttamaan itseään. Hän oli elämänsä työskennellyt hitsarina ja levyseppänä ja niinpä nuo hitsaushommelit olivat hanskassa.
Asevelikylä on aika lähellä keskustaa, ehkä jotain viitisen kilometriä.
Kaikenmaailman romuraudasta ja muista kierrätysaineista hän teki vaikka mitä. Jotkut olivat aivan Valtavan isoja. Kuten iso kahvipannu ja puiden juurista hirviöitä ja sarvia ym. ym. Koko metsä on täynnä näitä hänen tekemiä kivoja teoksia.
Paljon porukka menee sinne pururadalle kävelemään. Ja valokuvaamaan.
Sinne on tehty myös savusauna, jonne voi kuka tahansa mennä saunomaan.
Ne joilla mielikuvitus laukkaa hurjiin lukemiin ja ovat täynnänsä taiteellisuutta ja käsissä on taitoa, niin ihailen tämän tyyppisiä tyyppejä tosi paljon.
Toivotan vain laihialaisten olkilinnalle turvallista tulevaisuutta. Parempaa kuin meidän olkipukille Gävlessä.
Med vänlig hälsning/Paloma jonka yhteydet taas toimii. Kaivuri kävi välillä kaivamassa ylös valokaapelin ja taisi saada sen jopa poikki. Hampaidenkiristystä se tiesi tässä huushollissa, jossa on kolme nettiriipuvaista. Kännyn netillä tuli nyt kiireisimmät asiat hoidettua, mutta ei sillä viitsi pitempiä novelleja sepustella)hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Täällä olikin jonkun aikaa outoja nimmareita.
Aika ärhäköitäkin. :)
H.Minulla ei tietenkään ole sun "outojen nimmareiden" kanssa mitään tekemistä. Lopeta tuo sun helvetillinen vainoharhaisuus. Joillakin kun on muutakin elämää joka sattuu aina tulemaan häiritsemään palstariippuvuutta.
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla ei tietenkään ole sun "outojen nimmareiden" kanssa mitään tekemistä. Lopeta tuo sun helvetillinen vainoharhaisuus. Joillakin kun on muutakin elämää joka sattuu aina tulemaan häiritsemään palstariippuvuutta.
"Paloma.se.co"
No, no tyttönen.
Minä ainakin kirjoitin sinulle huumorilla.
Olenhan niin usein vaatinut että ei saa sanoa menneensä juuri, tulleensa juuri, olleensa hetken, tulleensa hetkeksi poikenneeksi jne.
Liian usein on moinen osoittautunut vuosien varrella.....lksi.
-
Profiili-kuvani kuvaa minun muuta elämääni.
Olisi kuvia autostanikin.
Hali
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
No, no tyttönen.
Minä ainakin kirjoitin sinulle huumorilla.
Olenhan niin usein vaatinut että ei saa sanoa menneensä juuri, tulleensa juuri, olleensa hetken, tulleensa hetkeksi poikenneeksi jne.
Liian usein on moinen osoittautunut vuosien varrella.....lksi.
-
Profiili-kuvani kuvaa minun muuta elämääni.
Olisi kuvia autostanikin.
Hali
H.Missä kohtaa se huumori oli?
Profiilikuvassasiko?
Minä luulin (ennenkuin katsoin tarkemmin) että siinä oli joku jouluasuinen viuhottaja.
(En ole koskaan harrastanut nimimerkkien vaihtoa tai nimettömänä kirjoittamista. Kirjoitan aina ja pelkästään minuna. Elikkä jos sanon että olen ollut kaksi päivää poissa koska kaivinkone veti kaapelin poikki kylällämme niin se on sitä.)Paloma.se.co kirjoitti:
Missä kohtaa se huumori oli?
Profiilikuvassasiko?
Minä luulin (ennenkuin katsoin tarkemmin) että siinä oli joku jouluasuinen viuhottaja.
(En ole koskaan harrastanut nimimerkkien vaihtoa tai nimettömänä kirjoittamista. Kirjoitan aina ja pelkästään minuna. Elikkä jos sanon että olen ollut kaksi päivää poissa koska kaivinkone veti kaapelin poikki kylällämme niin se on sitä.)"Paloma.se.co"
Enhän minä sinua....
-
Olitko paikalla?
Otitko kuvan?
Linkki uutiseen?
H.- talvi.va
Mulla on nykyisin vain mobiiliyhteys läppärissä, tabletissa ja kännyssä. Ei ole pahempia ongelmia ollut. Tosin en enää mittavia projekteja koneella teekkään jotka suoraan nettiyhteyttä vaatisivat.
Surullinen se Gälven olkipukkirumba. Salaliittoteoria, kuka rahat käärii. talvi.va kirjoitti:
Mulla on nykyisin vain mobiiliyhteys läppärissä, tabletissa ja kännyssä. Ei ole pahempia ongelmia ollut. Tosin en enää mittavia projekteja koneella teekkään jotka suoraan nettiyhteyttä vaatisivat.
Surullinen se Gälven olkipukkirumba. Salaliittoteoria, kuka rahat käärii.Minä en oikein jaksa uskoa mihinkään salaliittoteoriaan. Olemme miettineet että se on kuitenkin sitten varmaan vain joidenkin paikallisten nuorisojengien isottelua eli ehkä jonkinlainen miehuuskoe tai riitti. Että pääsee näyttämään kavereille että minäpä sen uskalsin tehdä.
Minä kirjoitan tavallisesta pöytäkoneesta ja näppäimiltä. Lutunen on vähän puhunut uudesta koneesta tai uusista "sisäkaluista"; nyt meillä on ollut kaapeli kuukauden päivät ja toiminut kuin "junan vessa" mutta kylällä ovat työt vielä pahasti kesken ja ja ne yrittää saada verkoston toimimaan kaikille tilanneille ennen joulua.
Käytän tablettia wi-filla yläkerrassa ja kännyssä on mobiiliyhteys, mutta en mielelläni kirjoita mitään pitempiä juttuja niistä.- Heikunkeikku
Paloma.se.co kirjoitti:
Profiilikuvassasiko?
(En ole koskaan harrastanut nimimerkkien vaihtoa tai nimettömänä kirjoittamista. Kirjoitan aina ja pelkästään minuna. Elikkä jos sanon että olen ollut kaksi päivää poissa koska kaivinkone veti kaapelin poikki kylällämme niin se on sitä.)No se on Hänen huumoriaan. Hänhän niitä huumoripläjäyksiä tälläilee ja ainakaan minä en ymmärrä niistä mitään.
Varsinkin nuo epäilyt ja vihjailut, että millähän nimimerkillä kukin taas kirjoittaa, niin ne ovat hänen bravuurejaan.
Minä en laisinkaan usko, että sinä Paloma kirjoittaisit muilla nimimerkeillä.
Kuten en minäkään. - talvi.va
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä en oikein jaksa uskoa mihinkään salaliittoteoriaan. Olemme miettineet että se on kuitenkin sitten varmaan vain joidenkin paikallisten nuorisojengien isottelua eli ehkä jonkinlainen miehuuskoe tai riitti. Että pääsee näyttämään kavereille että minäpä sen uskalsin tehdä.
Minä kirjoitan tavallisesta pöytäkoneesta ja näppäimiltä. Lutunen on vähän puhunut uudesta koneesta tai uusista "sisäkaluista"; nyt meillä on ollut kaapeli kuukauden päivät ja toiminut kuin "junan vessa" mutta kylällä ovat työt vielä pahasti kesken ja ja ne yrittää saada verkoston toimimaan kaikille tilanneille ennen joulua.
Käytän tablettia wi-filla yläkerrassa ja kännyssä on mobiiliyhteys, mutta en mielelläni kirjoita mitään pitempiä juttuja niistä.Tuo voi kyllä olla totta, tuo miehuuskoe. Siitä on tullut jo sellainen traditio, että varmaan pitkin vuotta tehdään suunnitelmia, että kuka ehtii ensin.
Tuo "epäillyksi" tuleminen on joskus todella ärsyttävää. Olen pari kertaa kimpaantunut tosissani. Ettei vaan itse hunksz tehtailisi nikkejä sinne ja tänne. Sitten hihittelee itsekseen, kun saa jonkun ärsyyntymään. talvi.va kirjoitti:
Tuo voi kyllä olla totta, tuo miehuuskoe. Siitä on tullut jo sellainen traditio, että varmaan pitkin vuotta tehdään suunnitelmia, että kuka ehtii ensin.
Tuo "epäillyksi" tuleminen on joskus todella ärsyttävää. Olen pari kertaa kimpaantunut tosissani. Ettei vaan itse hunksz tehtailisi nikkejä sinne ja tänne. Sitten hihittelee itsekseen, kun saa jonkun ärsyyntymään.Ja nyr taas odotellaan, että hunksz laittaa "soita ny"-myllyn pyörimään.
Jotta pääsee epäluuloisille kertomaan kuka ihan sillee oikeesti on.
Sillähän ei taida olla hänelle väliä, mitä ja ketä ne soittajat on.talvi.va kirjoitti:
Tuo voi kyllä olla totta, tuo miehuuskoe. Siitä on tullut jo sellainen traditio, että varmaan pitkin vuotta tehdään suunnitelmia, että kuka ehtii ensin.
Tuo "epäillyksi" tuleminen on joskus todella ärsyttävää. Olen pari kertaa kimpaantunut tosissani. Ettei vaan itse hunksz tehtailisi nikkejä sinne ja tänne. Sitten hihittelee itsekseen, kun saa jonkun ärsyyntymään."talvi.va"
Ei hunksi tehtaile.
Hunksi toivoo kaikkien huomaavan että hunksi kirjoittaa aina sinisellä, samalla nikillä.
-
Toinen saman-lainen saattaa olla Ancelina.
Mutta en ihan usko, nainen kun hän on.
Muuten, vasta pääsiäisenä siten taas.
-
Piikkiö yritti miehekkäästi, mutta sortui.
EOCh
H.- talvi.va
Ancelina kirjoitti:
Ja nyr taas odotellaan, että hunksz laittaa "soita ny"-myllyn pyörimään.
Jotta pääsee epäluuloisille kertomaan kuka ihan sillee oikeesti on.
Sillähän ei taida olla hänelle väliä, mitä ja ketä ne soittajat on.Mä olin kerran niin hilikulla. Onneksi oli mukamas, kun it-nörtti on, laittanut luurin äänettömälle :) Taitaa olla Huu-Haa ;)
Hyvä niin, sillä sappiveden nieltyäni minua huvittu koko juttu. - talvi.va
hunksz kirjoitti:
"talvi.va"
Ei hunksi tehtaile.
Hunksi toivoo kaikkien huomaavan että hunksi kirjoittaa aina sinisellä, samalla nikillä.
-
-
EOCh
H.Pelottaako? Lykkäsit tuon EOCh, vaikken ollut sulle kommentoinut mitenkään tässä ketjussa :)
Elli-energiaa:
https://www.youtube.com/watch?v=QqR2zBI62K8 hunksz kirjoitti:
"talvi.va"
Ei hunksi tehtaile.
-
-
EOCh
H.hunksz
Eihän naisiin voi pieni poikanen luottaa, he suuren surun pieneen sydämeen tuottaa.
Jep, pääsiäisenä sitten, viimeistään :)talvi.va kirjoitti:
Pelottaako? Lykkäsit tuon EOCh, vaikken ollut sulle kommentoinut mitenkään tässä ketjussa :)
Elli-energiaa:
https://www.youtube.com/watch?v=QqR2zBI62K8Talvi.va, se riittää, kun kutsuvasti nimimerkkinsä kuiskaa :), niin useasti hän kiitää hetkessä paikalle.
Huh, tulipa hiki hiihtäessä,
paita märäksi suksiessa.
.- joalustaasti
Paloma.se.co kirjoitti:
Profiilikuvassasiko?
(En ole koskaan harrastanut nimimerkkien vaihtoa tai nimettömänä kirjoittamista. Kirjoitan aina ja pelkästään minuna. Elikkä jos sanon että olen ollut kaksi päivää poissa koska kaivinkone veti kaapelin poikki kylällämme niin se on sitä.)Onhan siinä profiilikuvassa huumoria.
Mutta mustaa sellaista:
Äitillä oli ollut niin kova synnytys, että lapselle jäi karvat naamaan! - ent.siivoojaparka
talvi.va kirjoitti:
Mä olin kerran niin hilikulla. Onneksi oli mukamas, kun it-nörtti on, laittanut luurin äänettömälle :) Taitaa olla Huu-Haa ;)
Hyvä niin, sillä sappiveden nieltyäni minua huvittu koko juttu.Ehkä hän silloin juuri keskusteli toisessa puhelimessa "serkkunsa" kanssa.
- talvi.va
Ancelina kirjoitti:
Talvi.va, se riittää, kun kutsuvasti nimimerkkinsä kuiskaa :), niin useasti hän kiitää hetkessä paikalle.
Huh, tulipa hiki hiihtäessä,
paita märäksi suksiessa.
.Eipäs kuiskailla sitten, ainakaan kutsuvasti :)
Sauvakävelylläkin tuli hiki. - talvi.va
Ehkä hän silloin juuri keskusteli toisessa puhelimessa "serkkunsa" kanssa.
Toiset ovat niin sukurakkaita.
- Heikunkeikku
Minä nyt vaihdan puheenaihetta, kun yhtäkkiä muistui mieleen, että tänään on viimeinen päivä viedä postiin punaisessa kirjekuoressa joulukortit.
Millään en viitsisi/jaksaisi lähteä kortteja ostamaan. Äiteellekin pitäisi. Jos olisin ollut muistavammalla tuulella eilen, niin olisin eilen saanut äiteen kanssa kortteja kirjoittaa, kun sielä olin käymässä. Nyt tarttee sitten taas kävästä sielä. Parkkipaikan hakemisessa on aina julmetun inho-kova työ.
Kuinkahan jätin tämän homman näin viime tinkaan. Melekeen stressiä alkaa pukkaamaan.- talvi.va
Hyvä kun vaihdoit puheenaihetta! Joskus pullahtaa näppikseltä enemmän kuin olisi korrektia. Antakoon äitee taivaisissa anteeksi huonot käytöstapani.
Viime yön jalat vispasivat, yliväsyneesti ja nukuin huonosti. Pitänee lähteä viemään tuota yhtä korttia postiin, jonka koen velvollisuudekseni lähettää. - Heikunkeikku
talvi.va kirjoitti:
Hyvä kun vaihdoit puheenaihetta! Joskus pullahtaa näppikseltä enemmän kuin olisi korrektia. Antakoon äitee taivaisissa anteeksi huonot käytöstapani.
Viime yön jalat vispasivat, yliväsyneesti ja nukuin huonosti. Pitänee lähteä viemään tuota yhtä korttia postiin, jonka koen velvollisuudekseni lähettää.Jos sulla on vaan yks kortti, niin sen ehtii kyllä postittaa myöhemminkin. Radiossa sanottiin, että jos postittaa 21. päivä, niin ehtii jouluksi perille. Tänään pitää postittaa jos halvempia postimerkkejä tahtoo lätkästä.
Jahka lohi on uunissa kystä kyllä, niin saan sen otettaa pois ja pääsen vasta sitten lähtemään. - talvi.va
Heikunkeikku kirjoitti:
Jos sulla on vaan yks kortti, niin sen ehtii kyllä postittaa myöhemminkin. Radiossa sanottiin, että jos postittaa 21. päivä, niin ehtii jouluksi perille. Tänään pitää postittaa jos halvempia postimerkkejä tahtoo lätkästä.
Jahka lohi on uunissa kystä kyllä, niin saan sen otettaa pois ja pääsen vasta sitten lähtemään.Vähän karkas käsistä ja laitoin kaksi korttia postiin :)
Ikimerkkejä mulla ettei silleen kiire olisi ollut, mutta tulipahan asiallinen sauvakävelylenkki ;)
Toivottavasti löysit parkkipaikan. Muistelen, että äitisi tykkää hennonpunaisesta kynsilakasta. (Mistähän tuo tuli mieleen.) - hytinäx1
Mikähän siinä onkin niin hankalaa kirjoitella noita joulukortteja, Eilen kirjoitin kortteja ja jonkusen kirjeen kortin mukaan (en edes kaikille) niin meni 4,5 tuntia 9 korttiin. Käsialakin mennyt niin kehnoksi, saanevatkohan lukijat mitään selvää.
- talvi.va
hytinäx1 kirjoitti:
Mikähän siinä onkin niin hankalaa kirjoitella noita joulukortteja, Eilen kirjoitin kortteja ja jonkusen kirjeen kortin mukaan (en edes kaikille) niin meni 4,5 tuntia 9 korttiin. Käsialakin mennyt niin kehnoksi, saanevatkohan lukijat mitään selvää.
Sinäpäs oikein revittelit. Yhdeksän korttia! Tuosta ajankäytöstä päätellen taisit kirjoittaa myös rivien väleihin :)
- Heikunkeikku
talvi.va kirjoitti:
Vähän karkas käsistä ja laitoin kaksi korttia postiin :)
Ikimerkkejä mulla ettei silleen kiire olisi ollut, mutta tulipahan asiallinen sauvakävelylenkki ;)
Toivottavasti löysit parkkipaikan. Muistelen, että äitisi tykkää hennonpunaisesta kynsilakasta. (Mistähän tuo tuli mieleen.)Aikaavievä reissu oli. Hassua, että kirjoitit muistaneesi, että äitini tykkää kynsilakasta. Nimittäin soitin äitille ja sanoin meneväni kaupan kautta, ostamaan joulukortit, ja käskin hänen miettiä kenelle kaikille tahtoo kortin lähettää. Äiti sanoi heti, että muista ostaa kynsilakkapullo. Minä lupasin. Ajattelin myös ostaa ylläriksi muutamat vihreät kuulat irtokarkkihyllystä. Kävi vaan niin, että unohdin kynsilakan ja ne kuulat, mutta muistin ostaa valkosipulipatongin, vaikkei sitä pitänytkään mutku näin semmosen, niin ostin. Äiti tykkää. Paitsi ei nyt jaksanut sitä ruveta syömään.
Joulukorttien pleraamiseen meni aimosti aikaa. Kakskymmentä ostin ja merkit. Äiti lähetti 14 korttia ja mulle jäi ne kuus. Pitää huomenna ostaa muutamat vielä itselle ja lähettää. Ehtii nekin jouluksi.
Parkkipaikka ihme kyllä löytyi parhaimmasta paikasta eli ulko-oven edestä. Ihme.
Äiti vaan oli niin väsynyt, että kirjoittaminen ei oikein onnistunut. Kaunokirjoitus on yleensä ihan hyvää, mutta nyt näin myöhään ja vieläpä saunapäivänä hän oli todella väsynyt. Yritettiin kirjottaa, mutta lopuksi sanoin, että minä kirjoitan saajan nimen ja osoitteen ja hän saa kirjoittaa vain oman nimensä. Sekin vei aikaa. Ei oikein meinannut onnistua sekään.
Onneksi äiti ei muistanut kysyä siitä kynsilakasta, olis ollut vähä kurja sanoa, että unohdin jos olisi yli-innokkaasti odottanut sitä. Onneksi hänkin sen sitten unohti:)
Pitää muistaa ensi kerralla viedä vaalianpunaasta lakkaa. - talvi.va
Heikunkeikku kirjoitti:
Aikaavievä reissu oli. Hassua, että kirjoitit muistaneesi, että äitini tykkää kynsilakasta. Nimittäin soitin äitille ja sanoin meneväni kaupan kautta, ostamaan joulukortit, ja käskin hänen miettiä kenelle kaikille tahtoo kortin lähettää. Äiti sanoi heti, että muista ostaa kynsilakkapullo. Minä lupasin. Ajattelin myös ostaa ylläriksi muutamat vihreät kuulat irtokarkkihyllystä. Kävi vaan niin, että unohdin kynsilakan ja ne kuulat, mutta muistin ostaa valkosipulipatongin, vaikkei sitä pitänytkään mutku näin semmosen, niin ostin. Äiti tykkää. Paitsi ei nyt jaksanut sitä ruveta syömään.
Joulukorttien pleraamiseen meni aimosti aikaa. Kakskymmentä ostin ja merkit. Äiti lähetti 14 korttia ja mulle jäi ne kuus. Pitää huomenna ostaa muutamat vielä itselle ja lähettää. Ehtii nekin jouluksi.
Parkkipaikka ihme kyllä löytyi parhaimmasta paikasta eli ulko-oven edestä. Ihme.
Äiti vaan oli niin väsynyt, että kirjoittaminen ei oikein onnistunut. Kaunokirjoitus on yleensä ihan hyvää, mutta nyt näin myöhään ja vieläpä saunapäivänä hän oli todella väsynyt. Yritettiin kirjottaa, mutta lopuksi sanoin, että minä kirjoitan saajan nimen ja osoitteen ja hän saa kirjoittaa vain oman nimensä. Sekin vei aikaa. Ei oikein meinannut onnistua sekään.
Onneksi äiti ei muistanut kysyä siitä kynsilakasta, olis ollut vähä kurja sanoa, että unohdin jos olisi yli-innokkaasti odottanut sitä. Onneksi hänkin sen sitten unohti:)
Pitää muistaa ensi kerralla viedä vaalianpunaasta lakkaa.Hyvä ettei äitisi muistanut sitä kynsilakkaa. Useinhan tuollainen "pikkuasia" tulee niin päivänpolttavan tärkeäksi. Mikä lie minulle noita meedionäkjän kykyjä viime aikoina pukannut. Täysikuu varmaan.
Saaks kysyä, tai kysyähän saa, ei tarvii vastata :) Miten pianistin sormet, voiteletko niveliä sisäisesti ja ulkoisesti? Tuli mieleen tuosta kirjoittamisen hankaluudesta. Itselläkin vähän takkuaa kaunokirjoitus. 2-3 viikkoa ollut ilman avantouintia josko siitä johtuisi tuo nivelen äityminen. Noh, pientä totuttelua siihen mitä tuleman pitää. - Heikunkeikku
talvi.va kirjoitti:
Hyvä ettei äitisi muistanut sitä kynsilakkaa. Useinhan tuollainen "pikkuasia" tulee niin päivänpolttavan tärkeäksi. Mikä lie minulle noita meedionäkjän kykyjä viime aikoina pukannut. Täysikuu varmaan.
Saaks kysyä, tai kysyähän saa, ei tarvii vastata :) Miten pianistin sormet, voiteletko niveliä sisäisesti ja ulkoisesti? Tuli mieleen tuosta kirjoittamisen hankaluudesta. Itselläkin vähän takkuaa kaunokirjoitus. 2-3 viikkoa ollut ilman avantouintia josko siitä johtuisi tuo nivelen äityminen. Noh, pientä totuttelua siihen mitä tuleman pitää.Saa kysyä tottahan toki.
En voitele sisäisesti enkä ulkoisesti sormia. Hyvin ne toimii. Jos kämmen ja sormet ovat pianonsoitossa siten, kuin kuuluukin, niin soitto ei rasita ollenkaan. Soittoasento kun on mitä luonnollisin käsille.
Jos roikotat käsiäsi rentona sivuillasi ja katsot käsiäsi, niin siinäpäs ne lepää juuri sen näköisenä kuin lepäävät. Jos siirrät kädet koskettimien päälle ja annat ne olla siinä luonnollisesti ja saman näköisinä, kuin silloin kun roikkuivat sivuilla, niin se on se oikea soittoasento ja se ei rasita sormia. Eri asia on sitten se, jos alkaa kiristämään/jännittämään kämmentä tai nostelemaan ranteita liian ylös tai alas, niin se on paha se.
Mitä kaunokirjoittamiseen tulee, niin se on mun käsille äklöä. En voi kirjottaa kauaakaan aikaa, kun jo käsi väsyy (epäsopiva käden ja ranteen asento). Kirjeitä ennen muinoin kirjoitin oikein älyttömän paljon ja pitkiä kerrallaan. Mulla on aina ollut kirjoituskone juuri sen takia, etten käsiäni rasittaisi. Nykyään kaunokirjoitukseni on aika kamalan näköistäkin, ettei senkään puolesta oikein kehtaa kirjottaa. Jos piirrän, niin silloin käsi on eri asennossa kuin kirjoittaessa ja silloin ei käsi rasitu.
Mun yks työkaveri käy avannossa joka viikko ja hän kertoi, että jos jättäisi sen pois, niin tulisi vaivoja. En oikein tiedä mitä vaivoja, mutta näin hän kertoi. Pelasin ennen hänen kanssaan sulkapalloa monta vuotta, mutta hänen piti lopettaa se, koska polvet eivät kestäneet. Nykyään polvet ovat hyvässä kunnossa. Tuli mieleen se, että tarkoittikohan hän polviniveliä kun kertoi, että tulee hankaluuksia? Pitää joskus muistaa kysyä.
- tööttt
Riittävä etäisyys silt lienee parasta vaikkakuinka lähellä olisi
- mikään pokkurointi ei liene minunkaan juttu
- tietää jo jaksamisensa rajat ja oppinut senkin että jos asiat on kaikki pieleen mennäkseen - niin ne todella menee - mukavaa silti että joku aina jaksaa edes yrittää olla luova ja ihmisiksi hornahenkien ja kaikkien petojenkin maailmassa.
Villiä länttäkään unohtamatta - kaikessa rääviydessään
- hyvät joulut ja eri suuntaan käy taas tie. - talvi.va
Huomenta!
Tulin hetkeksi mukavoitumaan. Tänään on taas pesutupa. Olen ottanut viikottaisen vuoron. Jotenkin joku pakkoneuroosi pakottaa pesemään tyynynpäällisiä sun muita muuton jälkeen.
Mukavuutta liveen tekee se, että menen hierojalle iltapäivällä. Löysin uuden kodin läheltä urheiluhierojan. Pistetään nesteet liikkeelle ja lihakset vetreiksi. Se on joululahja minulle itselleni :)
Annatteko te itselleni erikoishuomiota joulun aikaa?Hierojalle voisi olla mukava mennä. Toisaalta minulla on hyvä hoito kotonakin: saan niskahierontaa pojalta joka auttaa kun joskus tulee huimausta kun istun koneen ääressä liian kauan ja pelaan pelejä joissa on reagoitava nopeasti tai tulee takkiin; iltaisin kun katsellaan telkkarista murhia saan vyöhyketerapiaa ja jalanpohjien hierontaa lutuselta. Minä olen kuin kiltti ja kehräävä kotikissa kunhan vain saan huomiota ja silittelyjä.
- Tavuviiva
Huomenia. Tarjoan lukuelämyksiä, musiikkielämyksiä, namielämyksiä ja luontoelämyksiä.
Samoin seuraan Modusta, joka on aika kamala, mutta hyvin tehty. Välillä laitan kädet silmille, kun ei voi katsoa tai kudon pikkupikkulapasia.
- talvi.va
Olo on kuin pullataikinalla. Hyvin vaivattu, vieläpä öljyinen. Ihokaan ei kesi.
Mikäpä tänne palstalle on tulla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788