Kunniamerkkien saajat?

Itsenäisyyspäivä vietettiin ja saimme lukea lehdistä tai netistä kunniamerkkien saajat. Aina tulee mieleen, kun ei itse saa koskaan mitään huomionosoitusta, niin onko kaikki merkkien saajat todella ansioituneita, koska mielestäni meitä samanlaisia merkkien saajia olisi paljon. On kaikenlaisia arvojen osoituksia merkkien katekorioissa ja tuntuu, että ihmisen arvo määritellään arvomerkkien mukaan.
Jotenkin tuntuu siltä, että antaisin työttömänperheen monilapsillesi äidille kunniamerkin jaksamisesta, kuin jollekin pyrkyrille. No, arvomerkit menee varmaan oikeaan osoitteeseen ja hyvä niin, mutta jääkö joku ilman vaikka ansaitsikin sen?

10

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten Wikistä oletkin jo lukenut.
      Ansio-merkit anotaan.
      Ei itselle, vaan toiselle.
      -
      Ala siis anomaan, älä lässytä.
      Voit yrittää myös ansioitua edes vähän.

      H.

    • Perässä_vedettävät

      Työttömän perheen monilapsinen äiti on yhteiskunnan sosiaalituilla moneen monituiseen kertaan palkitsema. Eikö teille loisille mikään riitä!

    • Sinä tiedät kaiken ja olet varmaan ansioitunut?
      Tuskinpa tässä iässä mitään merkkejä kaipaa.
      Oletko aina näin kiree, vai mistä johtuu hyökkäävytesi mielipiteisiin?

      • älä.välitä.tuost.ukosta

        Hunksilla on kirppareilta ja tattarisuon romuliikkeistä haalittuja kunniamerkkejä niin paljon, että aina kun hän itsenäisyyspäivänä ripustaa ne sarkatakkinsa liepeisiin, hän meinaa lentää nokalleen.
        Suurin kunniamerkki hänellä on Jyväskylän sorataipaleen varrelta löytämänsä toyotan vanne, jonka hän on ripustanut pyykkinarulla kaulaansa.


    • eppu2

      Laviko se oli, kun lauloi, että jokainen ihminen on laulun arvoinen.
      Ehkäpä jokainen ihminen jollakin elämän alueellaan on jonkun merkin arvoinen.
      Mutta ihmisarvo kuulu kaikille, ei sitä merkit miksikään muuta.
      Ehkäpä merkkien saajat saavat hyvän mielen, empä ole asiaa juurikaan ajatelut, koska ei se kosketa minua, tuntuu kaukaiselta asialta.

    • mimmimum-..mi

      Urheat...rohkeat hengenpelastaja ihmiset ja koiratkin....ovat ainakin merkkinsä ansainneet...

      • "mimmimum-..mi"

        Jääkärin laatat.
        Kultainen ampuma-merkki.
        Muuta en tarvitse, tuskin ansaitsenkaan.
        -
        Valkoisen ruusun suon sulle.
        Loistakoon se vihreitten lehvien keskeltä.

        H.


      • mimmimum-..mi

        Kultainen kiitos Valkoisesta ruususta....talvella pidän valkoisista kukista....oman isänisäni kultaiset merkit jäivät entiseen elämääni....vahingossa...


    • Monilapsiselle työttömän perheen äidille jaetaan kunniamerkit äitienpäivänä.
      Ei muuta kuin laita merkkihakemus sisäministeriöön vetämään jos tiedät äidin, joka mielestäsi ansaitsee tuollaisen kunniamerkin.

      Ei ihmisen arvoa mitata kunniamerkein. Se on itseisarvo jokaisella, näin uskon.

      Joskus hiplaan isäni sota-aikana saamia kunnimerkkejä ja ajattelen lapsellisesti, että minäkin olen yksi hänen kunniamerkeistään, suurin, kaunein. ihanin.

      Joskus taas ajattelen niin kuin jossain laulussa puhutaan elämän aikana saaduista arvista, viilloista ja ruhjeista, niin kropassa kuin sielussa, nekin ovat tavallaan kunniamerkkejä, vain selviytyjällä voi olla sellaisia kunniamerkkejä ja niitä arvostan todella.

    • Ansaitsisi?
      Miten se elämään vaikuttaisi, jos jonkun kunniamerkin saisi.
      Nostaako se ihmisen arvoa, arvoon arvaamattomaan.

      Minä tiedän oman arvoni, ilman kunniamerkkejä ja valkoisia ruusuja, olkoot vaikka ritareiden kera.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe