Pitkätukkaista jymäytetään.

Makriina

Sähköpostiini on tullut liikepankilta viestejä. Koska tämä posti ei ole edes minun omalla nimelläni, en ole ottanut viestejä kovin vakavasti. En tätäkään, joka tuli juuri äsken, ja joka kuuluu suurin piirtein näin: " Lähetä skannattuna verkkopankkisi tunnuslukuluettelo. Mikäli et tee sitä 48 tunnin kuluessa, tunnuslukusi vanhenevat."
Perusteluna oli maninittu, että pankki tekee varmistuksia.

En lähettänyt. Olisi tehnyt mieleni kysyä, eikö heillä todellakaan ole tiedossa tunnuslukujani, kun kuitenkin joudun niitä käyttämään joka kerran asioidessani, ja jos teen virheen. tulee siitä huomautus, ja pääsen jatkamaan vasta kun tunnusluku on OK.
Maltoin kuitenkin mieleni, enkä ryhdy kirjeenvaihtoon tämän "pankin" kanssa.

Kummasti näissä viesteissä on aina eri meiliosoite., ja eilen tulleessa viestissä niin hoono soomi, etten ymmärtänyt edes, mistä he nyt halusivat tietojani. Aina kehotetaan klikkaamaan TÄSTÄ ja jatkamaan tietojen antamista. Meneekö tällaiseen lankaan joku? Jos menee, mitähän heillä on huomenissa tilillään!
Kummastelen, miten voin torjua nämä viestit.

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä noiden kalastelujen kohteeksi joutuvat kaikki.

      Virussuoja on ainoa jota epäilen.

    • hoit_su

      Sen verran nyt sanon, ettei ne viestit pankilta ole. Onhan noista varoiteltu.

      • Juu, uskon sen. Ihmettelen vaan.


      • "Ihmettelen vaan".

        Miksi yleensä avaat noita viestejä, koska itse älysin laittaa s-postiini mahdollisuuden, että kaikki viestit menee spämmiin. Sieltä valitsen tutut joita on tosi vähän. Loput tuhoan heti, lukematta näitä "ihania" tarjouksia ja pelimerkkien ilmaisia kierroksia.

        Lainaakaan en tarvitse, saati potenssilääkkeitä ja mitä näitä nyt olikaan, että olemme löytäneet sinulle uuden ystävän?

        Siitäväthän hakevat, mutta minulle ei löydy kuin tuon oma rakkain, joka kanssa on "taperrettu" nyt 53.vuotta.

        Todella on uskomatonta, kuinka niin moni sortuu noihin mainoksiin ja mikä pahinta nuo "peräkamarin" pojat tilaavat naisia?!

        Sitä minä en ymmärrä, kuinka Ruuneman sanoo, että virussuoja, jota hän epäilee? No, olkoo, koska hän ei perustele kirjoitustaan kuitenkaan.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Ihmettelen vaan".

        Miksi yleensä avaat noita viestejä, koska itse älysin laittaa s-postiini mahdollisuuden, että kaikki viestit menee spämmiin. Sieltä valitsen tutut joita on tosi vähän. Loput tuhoan heti, lukematta näitä "ihania" tarjouksia ja pelimerkkien ilmaisia kierroksia.

        Lainaakaan en tarvitse, saati potenssilääkkeitä ja mitä näitä nyt olikaan, että olemme löytäneet sinulle uuden ystävän?

        Siitäväthän hakevat, mutta minulle ei löydy kuin tuon oma rakkain, joka kanssa on "taperrettu" nyt 53.vuotta.

        Todella on uskomatonta, kuinka niin moni sortuu noihin mainoksiin ja mikä pahinta nuo "peräkamarin" pojat tilaavat naisia?!

        Sitä minä en ymmärrä, kuinka Ruuneman sanoo, että virussuoja, jota hän epäilee? No, olkoo, koska hän ei perustele kirjoitustaan kuitenkaan.

        Tumpelona en ole onnistunut siirtämään suoraan roskikseen näitä. Jossakin aikaiemmassa W-versiossa se onnistui, mutta en nyt ole keksinyt, miten menetellä.
        Onneksi suurin osa turhista tiedotteista ovat engl.kielellä, Ne siirrän roskiin oitis.
        Kirjoittelin vain aloituksen ihan kiukuspäissäni!


    • tarkkanakuinporkkana

      "...miten voin torjua nämä viestit."
      Valitettavasti et voi torjua.
      Huijareilla on lista miesten ja naisten etunimistä,toinen lista sukunimistä ja kolmas lista sähköposti päätteistä,[email protected],jne.
      Näitä sopivasti yhdistelemällä ohjelma lähettää viestejä miljoona minuutissa;)
      Täytyy vain toivoa että ihmiset muistaisivat että pankit (tai viranomaiset) eivät kysele mitään pankkitiliin liittyviä tietoja sähköpostitse tai puhelimitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      788
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      518
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe