Uskovien tekoja ja käsityksiä

Palstalla on useita kirjoittajia, joilla on raamatun ulkoluvun tai muun kautta vankka uskonkäsitys.

Perususkova on Pilmari, joka tuo erimielisyyttä palstalle mielin määrin ja toisaalta väittää, ettei se sovi uskoville.

Uskon surimpana päämääränä on iankaikkinen elämä. Kun edellinen on itselläni itsestäänselvyys, toivon palstauskovien omaa käsitystä asiasta.

Oma käsitykseni: Jokainen elollinen olento, joka on tänne syntynyt eläväksi on maailmankaikkeuden pysyvä osa iankaikkisesti.

Kertokaa nyt uskovien käsitys tuosta ikuisesta ihanuudesta, jonne tiedätte pääsevänne kristillisen uskonne kautta.

Vieläkö käsityksissänne on tuo iankaikkisuuden vaihtoehto, Helvetti, käytössänne uhkana.

14

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi taas tämä aihe?

      • Pitäisikö hakea sinulta lupa?


      • Ruuneman kirjoitti:

        Pitäisikö hakea sinulta lupa?

        " Kun suomi24:llä on varsinainen uskontopalsta, tulisi ne käsitellä siellä."

        Muistatko oman ohjeistuksesi?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        " Kun suomi24:llä on varsinainen uskontopalsta, tulisi ne käsitellä siellä."

        Muistatko oman ohjeistuksesi?

        Muistan kyllä. Noille on varmaan joku selvä käsitys tuosta pilven veikkona olosta. Harpuin, viuluin ja psalttarein siellä menossa musisoidaan. Noin olen kuullut. Melkoinen kakofonia siellä on viihteenä kun kaikkien soittotaito ei riitäkään.

        Joku on kuvannut taivasnäkymäksi elon ihanassa luonnossa. Istutaan vaan puiston penkillä uskova sussu kainalossa ja ihaillaan ohi kulkevaa leijonaa ja karitsaa, jotka nekin elävät sulassa sovussa.

        Henkenä sinnetaivaaseen mennään, ei pysy harppu kädessäkään. Ei ole mahaakaan sapuskalle, ei edes leijonalla. Ei ole kaunista luontoa, ei edes pilven hattaraa, jolla istuisi harppu kädessä, putoamista peläten.

        Sitten on vielä tuo ikuisuusteema. Kun täällä viimeaikojen elossa on henkemme sijoituspaikkana tämä rispaantuva rupukeho, jossa kivut ja vaivat. Edellisestä, kakesta päästään eroon kertaheitolla, mutta entäs se pitkästyminen.

        Ikuisuus se pitkä on. Oikein ajanpitkien maksimi.

        Sukankudin mukaan ajan kuluksi tai hyvä romaani luettavaksi.

        Ikuisesta unesta puhutaan. Minulle se passaisi oikein hyvin. Siitä voitaisiin herättää uuteen käyttöön maan päällä, ellei entistä sheriffiyttä katsota esteeksi.

        Se todellinen vaihtoehto, helvetti on myös otettava huomioon. Jos ei ihan tuli persuuksissa ole pakko, niin ei muuta kuin soittopelit esiin, tippa ainetta suuhun ja rilluttelut käyntiin.


      • Ruuneman kirjoitti:

        Muistan kyllä. Noille on varmaan joku selvä käsitys tuosta pilven veikkona olosta. Harpuin, viuluin ja psalttarein siellä menossa musisoidaan. Noin olen kuullut. Melkoinen kakofonia siellä on viihteenä kun kaikkien soittotaito ei riitäkään.

        Joku on kuvannut taivasnäkymäksi elon ihanassa luonnossa. Istutaan vaan puiston penkillä uskova sussu kainalossa ja ihaillaan ohi kulkevaa leijonaa ja karitsaa, jotka nekin elävät sulassa sovussa.

        Henkenä sinnetaivaaseen mennään, ei pysy harppu kädessäkään. Ei ole mahaakaan sapuskalle, ei edes leijonalla. Ei ole kaunista luontoa, ei edes pilven hattaraa, jolla istuisi harppu kädessä, putoamista peläten.

        Sitten on vielä tuo ikuisuusteema. Kun täällä viimeaikojen elossa on henkemme sijoituspaikkana tämä rispaantuva rupukeho, jossa kivut ja vaivat. Edellisestä, kakesta päästään eroon kertaheitolla, mutta entäs se pitkästyminen.

        Ikuisuus se pitkä on. Oikein ajanpitkien maksimi.

        Sukankudin mukaan ajan kuluksi tai hyvä romaani luettavaksi.

        Ikuisesta unesta puhutaan. Minulle se passaisi oikein hyvin. Siitä voitaisiin herättää uuteen käyttöön maan päällä, ellei entistä sheriffiyttä katsota esteeksi.

        Se todellinen vaihtoehto, helvetti on myös otettava huomioon. Jos ei ihan tuli persuuksissa ole pakko, niin ei muuta kuin soittopelit esiin, tippa ainetta suuhun ja rilluttelut käyntiin.

        Minua ihmetyttää nuo ounastelut, että kuoltua tapaisimme kaikki edesmenneet ystävämme, mutta kai ne vihamiehetkin siellä ovat, vai mitä luulet?

        Itse en halua nähdä ketään, vaan haluan muuttua ja maatua sellaiseksi olomuodoksi, kuin kaikki elollinen, siis lannoitteeksi, mutta en haisemaan!:))


      • Sinullahan on ihan turha huoli. Oma ruumiini poltetaan kuoltuani ja tuhka ripotellaan lapsuuskotini onkirannalle. Olen silloin kuin tullut kotiin takaisin,
        Rannalla kasvaa pieni pihlaja, jonka olen nimittänyt Kaipuuksi, tangointoni pohjalta.


      • tuhkatuuleen
        Ruuneman kirjoitti:

        Sinullahan on ihan turha huoli. Oma ruumiini poltetaan kuoltuani ja tuhka ripotellaan lapsuuskotini onkirannalle. Olen silloin kuin tullut kotiin takaisin,
        Rannalla kasvaa pieni pihlaja, jonka olen nimittänyt Kaipuuksi, tangointoni pohjalta.

        Ei ruumiin tuhkia voi minne tahansa ripotella. Omistatko ruune tuon rantapaikan ? Onko se pihlaja pieni vielä, vai oliko se sinun lapsuudessa jo siellä ?


      • En ole vuosiin käynyt onkirannallani. Puu saattaa nyt olla jo suuri.

        Puu on kyllä pihlaja, joka ei ihan tukkipuuksi kasvanekaan.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Minua ihmetyttää nuo ounastelut, että kuoltua tapaisimme kaikki edesmenneet ystävämme, mutta kai ne vihamiehetkin siellä ovat, vai mitä luulet?

        Itse en halua nähdä ketään, vaan haluan muuttua ja maatua sellaiseksi olomuodoksi, kuin kaikki elollinen, siis lannoitteeksi, mutta en haisemaan!:))

        Niin ihmetyttää minuakin. Kun ihmisen kuoltua hänen henkensä poistuu ruumiista, aivan samoin kuin se joskus on tullut mukaan henkeä antamaan.

        En käsitä miten henget voisivat toisiaan halata. Käsitätkö sinä? Saako hengestä edes otetta?


    • MissäVietätIkuisuuden

      Iankaikkinen elämä helvetissä on aivan mahdollinen kehityskulku uppiniskaiselle ihmiselle.

      • jakolasku

        Jaa no se on sitten vientiä meikäläiselle. Oon tosi uppiniskainen jo pienenä ollessani se huomattiin.


    • reppuriika

      Minä kyllä uskon myös niin, että kaikki olennot, jotka ovat elämän Jumalalta saaneet elävät iankaikkisesti. Eläinkunta ei ole langennut koskaan syntiin ja alussa ei ollut kuolemaa luomakunnassa. Jo tämän periaatteen mukaan uskon, että eläimet perivän iankaikkisen elämän luonnostaan. Ihminen nousi kapinaan Luojaansa vastaan ja lankesi syntiin ja olemme kaikki tuon taipumuksen alaisia. Ei ihminen synny syntisenä, siis perisynninturmelemana, mutta hän on kyllä taipuvainen tekemään pahaa ja syntiä ja jokainen tietoisen ymmärryksen saavuttanut ihminen on tehnyt syntiä ja tarvitsee Jeesuksen Kristuksen anteeksiannon ja lunastuksen päästäkseen Jumalan yhteyteen.
      Ei sinne helvettiin tarvitse kenenkään mennä. Kun ottaa vastaan Jeesuksen sovituksen. Ei Jumala halua että hänen luoma ihminen joutuisi iankaikkiseen eron ja piinaan.
      Ihan hyvä aika nyt jouluna pohtia näitä asioita ihan tosissaan.

    • Kiitosreppur

      Ruunella tuntuu olevan sielun hätä, hyvä kun on näitä jotka vastaavat .

    • Se-entinen-Kukkahame

      Pitänee mennä hankkimaan pähkinöitä ja lyhde että nuo Jumalani luomat saavat joulueineen, ja pitemmäksikin aikaa. Nyt vielä on maa sula ja jotain hyönteisiä voi löytyä.

      Olisi pieni toive kun jouluna saa toivoa:
      Mitä jos keskustelemme aivan omina itsenämme, eikä kukaan ala käännyttäjäksi kääntyy ken kääntää mutta itse!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe