Espanja kielikurssi

Hei onko kellään kokemusta puhelimeen ladattavasta kielikurssista? Haen Espanjan kurssia mitä voisi kuunnella Bluetooth kuullokkeilla töissä tai lenkillä ei siis mitään kirjasia.

Onko kokemuksia esim. opinyt.fi kursseista?

5

201

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooonasse

Joo, hiukan on kokemusta. Ei näillä tällaisilla kursseilla varsinaista kielitaitoa saa. Muutaman sanan ja lauseen oppii jotenkin sinne päin. Mutta onhan nämä ihan mahdollisia varsinaisen kielenopiskelun rinnalla, jos jaksaa. Ovat nimittäin äärettömän tylsiä.

Suosittelen kielikurssia oikean opettajan johdolla varsinkin alkeisvaiheessa, jolloin pitäisi oppia ymmärrettävä ääntäminenkin.

• Espanjaksikin

Kannatan ideaasi "turhan" ajan käyttämisestä espanjan opiskeluun. Se on kieli joka avaa ovia työelämässä jos olet kansainvälisesti suuntautunut. Jos olet nuori mies ja olisi tilaa upealle latinotyttöystävälle, niin espanjan kieli avaa sinulle ihan uusia mahiksia vaikka stadin latinobaareissa :-) Se on myös lähes miljardin ihmisen äidinkieli joten taas tuo pakkoruotsi hieman hämmentää.

Asiaan. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon kursseja mutta englanniksi. Itse olen opiskellut koko kielen englannin kautta. PALJON HELPOMPAA JA YMMÄRRETTÄVÄMPÄÄ. Kieliopin olen opiskellut pääasiassa suomenkielisistä oppikirjoista.

Puhelimeesi löydät opintomateriaalia vaikka kuinka paljon vaikkapa hakusanalla study spanish

• turhaataihauskaa
        Espanjaksikin kirjoitti:

Kannatan ideaasi "turhan" ajan käyttämisestä espanjan opiskeluun. Se on kieli joka avaa ovia työelämässä jos olet kansainvälisesti suuntautunut. Jos olet nuori mies ja olisi tilaa upealle latinotyttöystävälle, niin espanjan kieli avaa sinulle ihan uusia mahiksia vaikka stadin latinobaareissa :-) Se on myös lähes miljardin ihmisen äidinkieli joten taas tuo pakkoruotsi hieman hämmentää.

Asiaan. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon kursseja mutta englanniksi. Itse olen opiskellut koko kielen englannin kautta. PALJON HELPOMPAA JA YMMÄRRETTÄVÄMPÄÄ. Kieliopin olen opiskellut pääasiassa suomenkielisistä oppikirjoista.

Puhelimeesi löydät opintomateriaalia vaikka kuinka paljon vaikkapa hakusanalla study spanish

Pakko huomauttaa, että suomalaisessa työelämässä ruotsi on kymmenen ellei kaksikymmentä kertaa kysytympi kuin espanja.

Mutta sopiihan espanjaa silti opetella, vaikka sitä ei mihinkään tarvitsisikaan. Kymmeniä vuosia on itselläni työelämää takana, mutta espanjaa en ole tarvinnut mihinkään enkä koskaan, ruotsia sen sijaan paljonkin. Tosi harvoille espanja työelämässä avaa ovia mihinkään, mutta avartaa kivasti maailmankuvaa, jos osaa espanjaa oikein hyvin.

• Espanjaksikin

"turhaataihauskaa" heitti ihan uskomattoman kommentin. Oman kirjoitukseni tein oman työkokemukseni perusteella se on vientipainotteinen. Väitteesi siitä, että v2002 jälkeen yli kaksinkertaistunut vientimme Etelä-Amerikkaan ei näkyisi työelämässä on aivan uskomaton. Viemme koneita, tehtaita, osaamista, koulutusta ja siis ruotsiako siellä sitten puhumme?
        Onko näkemyksesi syntynyt työstä jossain vaikkapa Vaasalaisessa päiväkodissa noiden vuosikymminiesi aikana?

• korjaakäsitykses
        Espanjaksikin kirjoitti:

"turhaataihauskaa" heitti ihan uskomattoman kommentin. Oman kirjoitukseni tein oman työkokemukseni perusteella se on vientipainotteinen. Väitteesi siitä, että v2002 jälkeen yli kaksinkertaistunut vientimme Etelä-Amerikkaan ei näkyisi työelämässä on aivan uskomaton. Viemme koneita, tehtaita, osaamista, koulutusta ja siis ruotsiako siellä sitten puhumme?
        Onko näkemyksesi syntynyt työstä jossain vaikkapa Vaasalaisessa päiväkodissa noiden vuosikymminiesi aikana?

Sinä puhut vain oman työkokemuksesi, siis yhden ihmisen työkokemuksen perusteella. Näkemyksesi on hyvin, hyvin suppea, vaikka sinusta kaikki näyttäisivät tarvitsevan sitä espanjaa.

On toki olemassa yrityksiä, jotka tarvitsevat espanjaa osaavaa henkilöstöä. Aika vähän niitä kuitenkin on. EK:n tutkimuksen mukaan elinkeinoelämän kysytyimmät kielet ovat: englanti, ruotsi, venäjä, saksa, ranska, viro, espanja ja kiina. Järjestys on juuri tuo. Espanja ja kiina ovat siinä aika tasoissa hännillä, englanti ja ruotsi taas kärjessä.

Jollekin espanjan osaaminen varmasti on ratkaiseva tekijä. Mutta aika vähän näitä on verrattuna vaikka ruotsin ja venäjän osaamisen merkitsevyyteen. Englanti on melkein itsestäänselvyys kaikilla aloilla ja kaikilla tasoilla. Saksaa ja ranskaa, jopa viroa tarvitaan enemmän kuin espanjaa.

Espanjaa opiskellaan paljon. Useimmilla se espanjan kielen käyttö kuitenkin rajoittuu lomamatkoihin Kanariansaarille. Ihan kivaa tietysti sekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      109
      7068
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5221
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      145
      3211
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2611
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2297
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1123
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      67
      1106
    Aihe