Itse pidän Ubuntua erittäin hyvin suomennettuna distrona. Olen kokeillut myös vaihtoehtoisia Ubuntu variantteja, kuten (Ubuntu)Mate ja KDE plasma jne, mutta olen huomannut niiden vajavaisen suomennoksen. Kysymys kuuluu, kuinka hyvä suomennos on esim. Fedoralla tai Debianilla?
Millä distrolla yhtä hyvä suomennos kuin Ubuntulla
7
204
Vastaukset
- linuxuser
kielitukea ei yleensä saa asennettua samalla kertaa oikein vaan pitää laittaa ensin päivityksetkin...
usein myös pitää päivitysten jälkeen mennä kielivalikkoon jolloin se ehdottaa kielituen asentamista loppuun...
Elementary OS on tässä nytkin käytössä... - fedora_fani
Itse käytän Fedoraa ja minusta tässä on suomennettu hyvin. Kaikki olen ymmärtänyt mitä järjestelmä viestii ihan omalla kielelläni.
Kielituki Ubuntussa hyvä. Suomenkielen oikoluku ja tavutus on joihinkin jakeluihin hankala tai jopa mahdoton asentaa. Käännökset suunnilleen samat joka jakelussa. Uudessa Plasmassa käännöstyö vielä kesken kun kehittyy vielä nopeaa tahtia. Vanhempi KDE (4) hyvin käännetty.
- kieliongelmat
En kylläkään kaipaisi ihan kaikkea suomen kielellä: On todella rasittavaa yrittää ottaa selville mikähän mahtaakaan olla vikana, kun kääntäjä antaa suomeksi ohjeita, mitä pitäisikään korjata!
Toisaalta selaimessa voi olla edelleenkin otsikko suomeksi ja teksti englanniksi: Kielipuolisuus on itse asiassa pahempi ongelma, kuin se, että käännöstä ei ole olemassa.. - eng_lang_fin_key
"Olen kokeillut myös vaihtoehtoisia Ubuntu variantteja, kuten (Ubuntu)Mate ja KDE plasma jne, mutta olen huomannut niiden vajavaisen suomennoksen."
Tarkoitatko mikä työpöytäympäristö on yhtä hyvin suomennettu kuin Unity?
Varmaankin Gnome. Gnome käännös paketeista näyttäis tulevan paljon Ubuntu/Unity ohjelmat käännöksiä.- WatchingDist
"Tarkoitatko mikä työpöytäympäristö on yhtä hyvin suomennettu kuin Unity?"
Todellakin sekoitin tässä aloituksessa työpöytäympäristöt ja distrot, sori siitä. Mutta hyviä vastauksia olen saanut, kiitos siitä.
- Sitäkivakäyttää
Manjaro on erinomaisesti suomennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812