Pappien rahanahneudesta

YksinRaamatulla

Adventistit paukuttelevat henkseleitään omalla sapattipyhyydellään ja raamatullisuudellaan.
Asettiko Jeesus Raamatun mukaan SDA-Kirkon rahanahneelle ehtoolliselle
A) rahankeräyksen?
B) jalkojen pesun?

16

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eksyttäjille

Aam.5:21. Biblia (1776). Minä vihaan ja hylkään teidän juhlapäivänne, en myös tahdo haistaa teidän uhrianne.

• Hei!

Joh 13 on malli.

Kolehti kuuluu joka paikassa Jumalan palveluksen osuuteen. -Ehtoollisella ei ole tilausuutta lompsan kaivuuseen.

Siunauksia Sinulle!

Jari Laurila
      keskustelija

• tulospaperia

Aloittaja pyyhkii neitseellisen takapuolen kirjoituksellasi.

• kolehtihaavin.näky

Varmaankin, koska nauraja on huumeissa ja Bushmanni ei käsitä etuaan. Heille Adventismissa on varmasti asiaa, kun heitä kiinnostaa lukea palstaa. Ja kaikki se varat, mitkä adventistit väittämäsi mukaan ahneena kerää, ei edes riitä tuon naurajankaan kohdalla Kristuksen rakkaudentähden alttarilla.
      Senverran kalliisti on heistä maksettu hintaa, että roposistahan loppujenlopuksi puhutaan.
      Vai meinasitko, että naurajan ja bushmannin elämä pantaisiin huutokauppaan ja kun määrätty summa täyttyy mitataan, että riittääkö ollenkaan ja jos ei riitä, niin kuolkoon.

Aika kova on sinun rakkautesi ihmisten sielunelämästä. Taidat pelata vain palttoo napeilla kolehtihaavinkohdalla. Senverran kipeetä kolehtihaavin liike tuntuu elämässäsi, kun aina huutosivinkuna kertaamisessasi soi.
      No, monenlaisia on särkyneitten saviastioiden valitus, kun tuulikäy yli.
      Sinulla omasi.

• Cycl0ne

Adventismi on yhtä korruptoitunut ryhmä kuin muutkin kristilliset ryhmät. Jos etsit korkeampaa moraalia tästä ryhmästä tulet pettymään. Vastoin Raamatun ohjetta vähään tyytymisestä, adventistipastorit ajelevat uusilla mersuilla ja asustelevat isoissa taloissaan. En usko että adventistimilla on mitään tekemistä tuon Jeesus-liikkeen kanssa, josta Raamattu puhuu.

• ppettynyt

Tunnen viisi adventistipastoria ja tiedän millaisissa taloissa he asuvat ja millaisilla autoilla ajelevat. Monilla jäsenillä on hienommat talot ja paremmat autot. Monet talot ovat 50-luvulta olevia vanhoja rötisköjä, joita yritetään pitää tekohengityksellä hengissä. Autot taas ovat ihan tavallisia keskimääräisiä suomalaisia autoja. Mersua en ole nähnyt kenelläkään pastorilla. Juhlakokoontumisissa taas näkee paljon pastorien autoja. Ne ovat edelleen, ihan tavallisia suomalaisia autoja, ei luksusta, eikä kalliita. Jotkut hyvinkin edullisia. Taas Cycl0ne yleistää ja puhuu pahaa koko kirkosta vaikka tuntee itse vain yhden auton ja toisen talon.

En olisi Cycl0nesta uskonut kun antaa itsestään niin pyhän kuvan monissa kirjoituksissaan. Mutta ei se näköjään vaadi sitä seurakuntaan kuulumistakaan, että se vanha Aatami sieltä kurkistaa. Vai onko kyseessä nikkivaras?

• Tulojen.maksimointi

"En usko että adventistimilla on mitään tekemistä tuon Jeesus-liikkeen kanssa, josta Raamattu puhuu."

Olet harvinaisen oikeassa. Adventismi on perustettu yksinomaan mammonan ja rahan keräämistä varten. Jeesus-nimeä käytetään vain rahavirran maksimointiin. Jeesus-nimellä on tehty bisnestä jo lähes 2000 vuotta.

• Vastaanväittäjille

Amerikkalaisperäinen bisnesshenkisin kirkko. Monessa bisneksessä on SDA Kirkko mukana. Kannattaa katsoa netistä. Sapatti ei ole mikään bisneksenteko päivä.

• kysynpävaan

Kritiikki tekee hyvää kaikille uskon suunnille.
      Sanomalla,että kaikki adventistit tai kaikki Suomalaiset ovat samanlaisia on vähän yli mikä on totuus.

• Cycl0ne

Ei tässä kritiikistä kyse ole. Mielestäni olisi parasta jos adventtikirkko laittaisi lapun luukulle. Tähän tosin ei menee enää kauaa, kun vanhat jäsenet jäävät pois ja uudet ei maksa kymmenyksiä. Tampereella majaileva adventtikirkon johtoryhmä joutuu etsimään oikeita töitä. Voi olla tiukka paikka monelle kun lapio tai vasara kädessä joutuu tekemään hommia. Katsos, seinä tai muurauslaasti ei ole kiinnostunut uskonnollisesta höpinästä. Seinää ei voi kusettaa.

• "Tampereella majaileva adventtikirkon johtoryhmä joutuu etsimään oikeita töitä".

Tästä syystä adventtikirkon johto ja pastorit ovatkin siirtyneet jo aikaa sitten "kiinteistöbisnekseen". Kusetettavana ovat seurakuntien yksinäiset ja dementoituneet vanhukset, joiden maallinen omaisuus ja osakkeet/kiinteistöt siirretään taivaspaikkoja (vain katteeton lupaus) vastaan Suomen adventtikirkon nimiin lahjakirjoja ja testamentteja kikkailemalla.

• pyhpyhjapyh

Älkää vaivautuko vastaamaan näihin pilkkalauluihin.

• paatunut.adventismi

Totuus ja tosiasiat Suomen adventtikirkosta kirpaisisivat sinunkin omaatuntoasi pyhpyhjapyh, jos sinulla olisi sellainen. Kaikesta huomaa kuitenkin, että sinulla on paatunut ja likainen omatunto, joka ei enää kolkuta mistään vääryyksistä.

• Yksi-usko

Sapatti Raamatussa:

Raamattu kertoo selvästi Matt. 12:8 "Ihmisen Poika on sapatin herra." Tämä on Jeesuksen omaa puhetta.

Mitä tapahtuu Raamatun mukaan sille, joka jättää laista (10 käskyn laki) jotain pois?

"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkään käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi." Matt.5:19

Ehtoollinen Raamatussa:

Ennen kuolemaansa Jeesus asetti ehtoollisen ja siihen kuuluvan jalkojen pesun. Hän antoi meille esimerkin. Jos teemme niin kuin Herramme Jeesus Kristus, niin olemme autuaita.

"Pääsiäisjuhla oli jo tulossa, ja Jeesus tiesi, että oli tullut se hetki, jolloin hänen oli määrä siirtyä tästä maailmasta Isän luo. Hän oli rakastanut omiaan, jotka olivat tässä maailmassa, ja hän osoitti heille täydellistä rakkautta loppuun asti.
      He olivat kokoontuneet aterialle ja Paholainen oli jo pannut Juudaksen, Simon Iskariotin pojan, sydämeen ajatuksen, että tämä kavaltaisi Jeesuksen. Jeesus tiesi, että Isä oli antanut kaiken hänen valtaansa ja että hän oli tullut Jumalan luota ja oli nyt palaamassa hänen luokseen. Niinpä hän nousi aterialta, riisui viittansa ja kietoi vyötäisilleen pellavaliinan. Sitten hän kaatoi vettä pesuastiaan, RUPESI PESEMÄÄN OPETUSLASTENSA JALKOJA ja kuivasi ne vyötäisillään olevalla liinalla.
      Kun Jeesus tuli Simon Pietarin kohdalle, tämä sanoi: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi: "Tätä, minkä nyt teen, sinä et vielä käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät." Pietari sanoi hänelle: "Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani!" Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla oli sijaa minun luonani." Silloin Simon Pietari sanoi: "Herra, älä pese vain jalkojani, pese myös kädet ja pää." Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, Hän on jo puhdas. Ja te olette puhtaita, ette kuitenkaan kaikki." Jeesus tiesi, kuka hänet kavaltaisi, ja siksi hän sanoi, etteivät he kaikki olleet puhtaita.
      Pestyään heidän jalkansa Jeesus puki viitan ylleen ja asettui taas aterialle. Hän sanoi heille:
      "Ymmärrättekö te, mitä teille tein? Te puhuttelette minua opettajaksi ja herraksi, ja oikein teette: sehän minä olen. Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat. MINÄ ANNOIN TEILLE ESIMERKIN, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille. Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Kun te tämän tiedätte ja myös toimitte sen mukaisesti, te olette AUTUAAT." Joh.13:1-17

Annan mieluusti rahaa adventtikirkon kolehtihaaviin. Opetetaanhan adventtikirkossa koko kristikunnan valovoimaisinta evankeliumia. Adventtikirkko on ainoa kirkko, joka tutkii sekä Uutta että Vanhaa Testamenttia siten että toinen ei kumoa toista!

Adventtikirkkoa ei opeta korvausteologiaa siinä, että Uusi Testamentti olisi kumonnut Vanhan Testamentin. Adventtikirkko opettaa, että Vanha ja Uusi Testamentti ovat sopusoinnussa keskenään. Miten on sinun kirkkosi opetuksen kanssa?

• Cycl0ne

Ei adventisti usko Jeesuksen opetuksiin. Paavali on paljon mukavampi, koska hän ei kehota rakastamaan vihollisia.

Jeesus itse kumosi vanhat käskyt. Jos antaa 'uuden käskyn' niin eihän vanha voi olla enää voimassa? Samoin Hebrealaiskirjeessä, on vanha liitto ja uusi. Adventismi siis tässä kohdin ei seuraa Jeesuksen linjaa vaan omaansa. Ehkä se onkin syynä miksi adventtikirkkoon ei liity '3000 ihmistä' vuosittain tai päivittäin - adventismi ei todellakaan opeta 'valovoimaisinta' evankeliumia koska se ei opeta sitä ollenkaan, sillä ei se ole kuullutkaan moisesta.

• Yksi-usko
        Cycl0ne kirjoitti:

Ei adventisti usko Jeesuksen opetuksiin. Paavali on paljon mukavampi, koska hän ei kehota rakastamaan vihollisia.

Jeesus itse kumosi vanhat käskyt. Jos antaa 'uuden käskyn' niin eihän vanha voi olla enää voimassa? Samoin Hebrealaiskirjeessä, on vanha liitto ja uusi. Adventismi siis tässä kohdin ei seuraa Jeesuksen linjaa vaan omaansa. Ehkä se onkin syynä miksi adventtikirkkoon ei liity '3000 ihmistä' vuosittain tai päivittäin - adventismi ei todellakaan opeta 'valovoimaisinta' evankeliumia koska se ei opeta sitä ollenkaan, sillä ei se ole kuullutkaan moisesta.

Adventtikirkkoon ei liity jäseniä niin kuin joihinkin muihin seurakuntiin. Miksiköhän? Siksi, että adventtikirkossa luetaan Raamattua, joka ei kiinnosta nykypäivän ihmistä. Ihmiset juoksevat ihmeiden perässä ja aina pitää olla uutta. Minua kiinnostaa syvällinen Raamatun tutkiminen, siksi olen adventtikirkossa.

Taas kumoamisoppia: Uusi käsky on muka kumonnut vanhat käskyt. Ei edes ymmärretä, että uusi käsky sisältää kaikki 10 vanhaa käskyä. Voi tyhmyyttä!

Evankeliumi on ilosanoma. Koko Raamattu on täynnä sitä ilosanomaa. Jo Vanhassa Testamentissa kerrotaan Jeesuksesta. Jes.53

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3267
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2357
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      249
      2105
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2009
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1684
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      340
      1294
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1078
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1026
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1016
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      955
    Aihe