SIKA! IHMINEN ON SITÄ; MITÄ STÖ.

arvo.e

Päästään aikaan, jolloin sian muoto opetellaan muuttamaan kevyeksi keijuksi.

21

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeastaan se on sto.
      Syötävä tamma.
      Niitä on laihoja ja sitten ei.
      Sikoja alettiin laihduttaa jo 1980-alussa.
      Silloin tuli myyntiin laiha mutta halpa rehu.
      Silakka oli silloin vieläkin halvenpaa.
      Mutta liha alkoi käymään varastoissa hitaasti mutta hartaasti.
      Maun täytyi muuttua.
      Vieläkin laiha ja halpa rehu rules, varsinkin kuin lääkäreille maksetaan sen mainostamisesta.

      H.

      • Är inte så stökig.

        H.


      • SanoSeSuomeksi

        Mitä tarkoittaa stökig ?


    • mimmimum-..mi

      Huomaa taas vuoden vaihtuneen ...kun lehdet pullollaan laihdutus ohjeita....
      Minulla on tänään possua....oikein viljasikaa....ohralla kasvatettu lihaksikkaaksi ja ohutsilavaiseksi....sellaiseksi me monet ihmisetkin haluamme.. meillä on possun kanssa paljonkin yhteistä...esim. ruuansulatusjärjestelmä....

      • Poikkeamme siasta kielteisesti juoppoudessa. Sikahumala on harhaan johtava. Sika on siisti. Ei sianliha lihota, jos kalorien määrä on kulutukseen sopiva.


      • arvo.e kirjoitti:

        Poikkeamme siasta kielteisesti juoppoudessa. Sikahumala on harhaan johtava. Sika on siisti. Ei sianliha lihota, jos kalorien määrä on kulutukseen sopiva.

        Kuinkas kivaa on sikakiva?
        Sitä en ole vielä keksinyt.


    • "Miksi Siasta tehtiin laiha ja heikko
      Pekka Puskako oli se kauhein peikko.

      Nyt on tyttösten pakko mäkkiä syödä
      jotta vähänkin olisi vartaloa myödä.

      Sillä kasvava mies ei kolista muuta
      kuin autonsa koiran-luuta."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=2CcVDPuJjYA

      H.

    • henrjii

      ihminen on periytnyt siasta. Viljasiasta vielä senverran, että mitähän niille sioille on syötetty jotka ei ole viljasikoja

      • henrjii

      • HerkkuaOnSiinä

        Villisika maistuu hyvälle, parempi vaihtoehto kuin teollisuuskasvatettusika


      • Sikana.päissään

        Joo. Kerran matkallani Itävallassa söin. Ja olipa toisesti hyvää!
        Kotimainen läskitön sika on pahaa. Siinä pitää olla reilusti läskiä, että se olisi hyvää.
        Niille ei-viljasioille syötettiin paljonkin perunaa. Olikohan se nyt niin, että muuripadassa keitettiin jotain perunaa ja viljaa ja jos lie ollut muutakin? Ja sitten survottiin? En oikein muista, juopottelu kai on vienyt muistia. Vaikka ei tuosta ole kuin kuutisenkymmentä vuotta...


      • Tavuviiva
        Sikana.päissään kirjoitti:

        Joo. Kerran matkallani Itävallassa söin. Ja olipa toisesti hyvää!
        Kotimainen läskitön sika on pahaa. Siinä pitää olla reilusti läskiä, että se olisi hyvää.
        Niille ei-viljasioille syötettiin paljonkin perunaa. Olikohan se nyt niin, että muuripadassa keitettiin jotain perunaa ja viljaa ja jos lie ollut muutakin? Ja sitten survottiin? En oikein muista, juopottelu kai on vienyt muistia. Vaikka ei tuosta ole kuin kuutisenkymmentä vuotta...

        Oon maininnutkin jossain, että Hämeenlinnassa, Piparkakkutalossa on ollut villisikaa tarjolla.
        Onkohan minipossuintoilu laantunut. Ne on kyllä södejä. Miten muistaisin, että eivät ne aina minikokoisina pysy, vaan niistä voi pamahtaa isoja elikoita, kromosomipossuja.
        Haapsalussa näin puutarhassa grafitin harmaan pamahtaneen minin, joka toimi ruohonleikkurina ja oli pienen norsuvauvan kokoinen.
        Jotenkin en pystyisi syömään miniä. Lautaselle jäis. Geenimuunneltua? Mikä vaikutus? Kutistuisiko sitä itsekin?


      • ent.siivoojaparka

        Sikahan syö ihan mitä vaan eteen osuu, rottia, omia porsaitaankin, sairauteen kuolleita lajitovereitaan, märäntyneitä ruuantähteitä ...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sikahan syö ihan mitä vaan eteen osuu, rottia, omia porsaitaankin, sairauteen kuolleita lajitovereitaan, märäntyneitä ruuantähteitä ...

        Olin aikoinaan maamieskoulussa ja siellä emakot laitettiin erikoisiin porsimishäkkiin etteivät ne saaneet synnytyksen jälkeen syödä porsaita. Sota-ajalta on kuvia pommituksista, joissa rikkoutuneen sikalan asukit söivät ihmisten ruumiita. Kotona poikana leikin poisaan kanssa piilosilla oloa ja syötin sille mm. keväistä rukiin kevät kasvustosta keitettyä jauhoilla terästettyä ruokaa.


      • Anonyymi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sikahan syö ihan mitä vaan eteen osuu, rottia, omia porsaitaankin, sairauteen kuolleita lajitovereitaan, märäntyneitä ruuantähteitä ...

        Oliko Pauli leskinen sika, meinaa oli läskiä paljon päällä niinkö alatalolla sama juttu!


    • suvenelli1

      Mä olen sitten tänän perunasardiini.

    • Testaan...
      1980 luvulla sikoja todella alettiin laihduttaa.
      1970-luvun puolivälissä olin hanttihommissa ja kaverinani siellä oli naispuolinen tutkija, joka lopetti nuo hanttihommat sitten kesken, koska sai suuren apurahan sikojen tutkimiseen, oli sillä tutkimuksella jokin hieno nimikin vaan sitä en jaksa muistaa.
      Hänen oli määrä tutkia kuinka sikojen silava saataisiin mahdollisimman ohueksi.

      Possujen ruokavaliotako tutkija tuolloin kehitteli vai geenejäkö tutki, että possujen silava saatiin mahdollisimman ohueksi ja sitä kautta ohusilavaisia possuja meidän joulupöytiin.

    • sopivaa

      Pitäähän possua ainakin hernekeittoon olla. Mitäpä muutakaan sitä sitten hernekeittoon laitettaisiin? Hiivaako? :)

      Tänään laitoin ruokaa viljapossun minuuttipalasista. Hyvää oli.

    • Anonyymi

      Sodan aikana natsien aikaansaamat lapset syötti moni suomalainen nainen sioille, mieti sitä 🤮

      • Anonyymi

        Toi pisti kyllä mietityttään


    • Anonyymi

      Seitsemän vuotta vanha aloitus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe