Katri-Helenalle kymmenen pistettä

1lesken

En ole ollut Katri-Helena fani tähän asti, mutta nyt olen. Äitinsä ei ole hyväksynynyt sitä, että Katrilla on miesystävä. Hänen pitäisi olla vain tärkein, aina. Katri-Helena on sanonut äidilleen, että hänellä on oma elämä ja pysyy. Äitinsä on uhannut kuolla silloin, kun Katri on keikalla. Hänen mielestään Katrin pitäisi lopettaa työnteko, eli laulaminen ja omistautua hänelle. Miten itsekkäitä voivat äidit olla, vielä 99-vuotiaana. Hyvä Katri-Helena kun rohkenet olla lehden jutussa mukana. Monet muutkin kärsivät äitiensä sitkeästä takertumisesta lapsiinsa. Lesken

55

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla-on-monta-

      1lesken

      sinullahan ei ole ollenkaa jälkeläisiä,
      oletko kateellinen niille joilla on
      kun noin kylmän alotuksen teit keskustelun aiheeksi.

      • Nää on näitä lesken kuuskymppisen miehen mietteitä.

        H.


      • 1lesken

        minulla-on-monta:lle
        Miten tämä aloitus antaa sellaisen kuvan, että minä kadehtisin jotain? En todellakaan karehdi ketään äitejä. Katri-Helenasta oli kyse ja hänen elämästään. Hän haluaa omaakin elämää. Tässä oli se pointti. Lesken


      • 1lesken
        hunksz kirjoitti:

        Nää on näitä lesken kuuskymppisen miehen mietteitä.

        H.

        Hunksz
        Ei leskellä ole miestä!

        L


    • mimmimum-..mi

      Ehkäpä vähän liioittelit...kärjistit haastattelussa tulleita asioita. Huomioda pitäisi myös äidin ikä melkein satavuotias....

      • 1lesken

        mimmimum-,,mi
        Mitenkä sinä sen haastattelun ymmärsit? Lesken


    • Himmelsauge

      Toiset äidit on toiset ei. Äiti voi olla myös huolissaan kun tytär ei osaa levätä. Heillä voi olla liian kiinteä suhde menneisyydestä johtuen. Katri voi aivan hyvin tehdä mukavaa työtään ja äiti tulee hyvin hoidetuksi ilman tytärtäänkin. Jatka Katri omaa tietäsi 😊

    • ent.siivoojaparka

      Vieläkö se keikkailee, yli 70-kymppinen mummu?

      No se on tietysti arvostuskysymys, kumpi hänelle on tärkeämpää; hyvä suhde kohta hautaan vaipuvaan äitiinsä vaiko saada olla esillä (panda-karhun näköisenä) odottelemassa yhä vaimeammiksi käyneitä applodeja.

      • 1lesken

        Esp
        Katrilla on käsittääkseni hyvä suhde iäkkääseen äitiinsä, joka on ollut tehostetussa palvekodissa jonkin aikaa. Siihen asti Katri hoisi paljon äitiään. Nyt voi ainakin hetken hengähtää ja nukkua yönsä rauhassa, ilman jatkuvaa hälytysvalmiutta. Ja käydä katsomassa aitiään lähes päivittäin. Vielä äiti vaan vaatii enemmän. Kun mikän ei riitä. Lesken


      • bessie-
        1lesken kirjoitti:

        Esp
        Katrilla on käsittääkseni hyvä suhde iäkkääseen äitiinsä, joka on ollut tehostetussa palvekodissa jonkin aikaa. Siihen asti Katri hoisi paljon äitiään. Nyt voi ainakin hetken hengähtää ja nukkua yönsä rauhassa, ilman jatkuvaa hälytysvalmiutta. Ja käydä katsomassa aitiään lähes päivittäin. Vielä äiti vaan vaatii enemmän. Kun mikän ei riitä. Lesken

        Hohhoijaa taas

        Jos on pakko iäkkäitä äitejä aina aika ajoin arvostella, niin jätä nyt edes muiden äidit ja äitisuhteet rauhaan. Joku tolkku tännekin kirjoitellessa, kiitos.


      • ent.siivoojaparka
        1lesken kirjoitti:

        Esp
        Katrilla on käsittääkseni hyvä suhde iäkkääseen äitiinsä, joka on ollut tehostetussa palvekodissa jonkin aikaa. Siihen asti Katri hoisi paljon äitiään. Nyt voi ainakin hetken hengähtää ja nukkua yönsä rauhassa, ilman jatkuvaa hälytysvalmiutta. Ja käydä katsomassa aitiään lähes päivittäin. Vielä äiti vaan vaatii enemmän. Kun mikän ei riitä. Lesken

        Jaa, no ei hän sitten kaukana keikkaile, jos joka päivä käy äitinsä luona. Ja ihan yhtä hyvä niin.
        Ei sitä vain melkein satavuotias enää oikein ole ajan tasalla, onko joku käynyt toissapäivänä, eilen vai tänään, kun nukkua tussuttaa monesti päivässä.

        Aika itsekkäälle kuulostaa, jos sen ikäisen vaatimuksista häntä kohtaan valittaa julkisuudessa.
        Mutta niinhän olen kuullut sanottavankin, että Katri-Helenalla on vain Katri-Helena.


      • 1lesken
        bessie- kirjoitti:

        Hohhoijaa taas

        Jos on pakko iäkkäitä äitejä aina aika ajoin arvostella, niin jätä nyt edes muiden äidit ja äitisuhteet rauhaan. Joku tolkku tännekin kirjoitellessa, kiitos.

        bessie-
        Huhheijaa vaan itselles.
        Kun Katri-Helena itse kertoo kuvien kanssa Kotiliedessä Bertta-äidistään, niin eikö se aihe sovi ihan hyvin tälle palstalle. Hän on julkisuuden henkilö ja halunnut avautua tästä asiasta. Koskettaa todella montaa tavistakin se artikkeli. Lesken


    • talou

      Kyllä suomalaiset naiset ovat hyviä tietenkin on poikkeuksia.

    • reppuriika

      Minä en ole ollut koskaan Katri-Helenan fani. On muutamia biisejä, joista olen pitänyt. En kuitenkaan lakkaisi pitämästä ja fanittamasta artistia sen perusteella mitä hän ihmisenä on, mitä puuhaa vapaa-aikoinaan tai miten seurustelee. Ei se vaikuta taiteelliseen ja musikaaliseen tuotokseen.

      Ja pitäähän 99-vuotiasta ymmärtää. Jos hänellä on vielä ymmärrys tallella, niin kyllähän ihminen jo tuossa iässä ei ole enää oma itsensä. On taantunut ja saanut jopa lapsellisia piirteitä. Olen lukenut että Katri tapailee äitiään päivittäin ja vanhuksen turvallisuus on sidoksissa tyttäreen. On siinä aikuisen lapsenkin ajateltava, ettei päästä itseään liian tarpeelliseen rooliin iäkkään vanhemman kanssa. Olisiko Kari tehnyt viisaasti antaessa aikaisemmin huoltovastuuta vaikka kotisairaanhoidolle, jos kerran piti mahdollisena seurustelusuhteen itselleen. Laulaja taisi elää sinkkuna vuosia ennen nykyistä kumppania. Lapselta ei voi vaatia aikuisen vastuuta, mutta sitä ei voi enää edellyttää elämän kaaren toisessa päässä.
      Muistan kun hoidin kodeissa ikäihmisiä. Pahalta se joskus tuntui kun jo lievää dementiaa poteva vanhus takertui perjantai-iltana käsiini, kun valmistauduin lähtemään kotiin ja sanoin että nyt olen vapaalla muutaman päivän. Vanhus saattoi roikkua kädessä hokien: älä jätä minua, älä jätä minua, kun häntä oltiin pian hakemassa pojan perheeseen viikonlopuksi.

      • 1lesken

        reppuriika
        Jossittelut ovat turhia. Vanhuksen turvallisuus ei voi olla sidottu tyttäreen, kun hänellä on ympärivuorokautinen tehostettu palvelu. Lesken


      • ent.siivoojaparka
        1lesken kirjoitti:

        reppuriika
        Jossittelut ovat turhia. Vanhuksen turvallisuus ei voi olla sidottu tyttäreen, kun hänellä on ympärivuorokautinen tehostettu palvelu. Lesken

        Ajattelet aika materialistisesti.

        Minun käsittääkseni aloituksen tapauksessa on enemmänkin kysymys tunnesiteestä omaan lapseensa, jonka hän toivoisi olevan jossain lähistöllä, kun hänen lähtönsä (luultavasti lähiaikoina) koittaa.
        Lapsettomana sinun ehkä on vaikea sellaista ymmärtää.


      • reppuriika
        1lesken kirjoitti:

        reppuriika
        Jossittelut ovat turhia. Vanhuksen turvallisuus ei voi olla sidottu tyttäreen, kun hänellä on ympärivuorokautinen tehostettu palvelu. Lesken

        Niin mutta 99-vuotias ei enää ymmärrä, mitä hän vaatii. Hän toimii paljolti sen tunnekiintymyksen perusteella. Jos hän kontrolloisi itsensä ja voisi elää ilman tukea, niin ei hän olisi palvelukodissa. Ei hän enää osaa mieltää parisuhteen tärkeyttä ja mitä on suhteellista aikuisen itsenäisen elämässä ja sitä miten paljon hänen lapsen tulee satsata hänen hoitoon.
        Tuttava pariskunta on tässä tilanteessa. Mies on 88-vuotias ja vaimo 74- vuotias. Vaimo on omaishoitaja ja vie miehensä joskus laitokseen, jotta saa levätä. Aikoinaan mies oli sanonut, että hyvä jos vaimo hoitaa kotona kun hän ei enää jaksa huolehtia itsestään, mutta jos ei jaksa niin saa laittaa pysyvästi laitokseen. No nyt se aika alkaa olla käsillä, niin eipä mies koe olevansa ollenkaan vielä laitosasukki. Kokee että kyllä hän vielä kotona pärjää ja vaimo on hänen hoitaja.
        Tällaista se on.


      • 1lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ajattelet aika materialistisesti.

        Minun käsittääkseni aloituksen tapauksessa on enemmänkin kysymys tunnesiteestä omaan lapseensa, jonka hän toivoisi olevan jossain lähistöllä, kun hänen lähtönsä (luultavasti lähiaikoina) koittaa.
        Lapsettomana sinun ehkä on vaikea sellaista ymmärtää.

        Esp
        Minulla on äiti palvelukodissa, joten tunnesideasiat ovat hyvin selvillä. Lapsettomana olen ehtinyt olemaan vuosien varrella enemmän äitini kanssa tekemisissä kun uraputkessa olevat perheelliset. Olen ymmärtänyt Katrin tapauksessa niin, että hän on nimenomaan huolehtinut siitä, että äitinsä on lähellä hänen omaa kotiaan. Monethan vanhukset jäävät synnyinsijoilleen laitoksiin ja lapset asuvat kaukana. Lesken


    • Myösiätön

      En ole ollut koskaan mikään Katri-fani siitä huolimatta että penskana hoilasin biisejään niin että taisi välillä kylän raitti(kin) kaikua. Mutta siitä lähtien kun nuori "kalakaveri" tuli kuvaan mukaan, olen tykännyt artistista. Siksi, että ikänumero ei kertonutkaan mitään siitä, miten nuorena sisin sykähteli.

    • Viriilitä-elämätä

      Kyl se Katrin pitää keikkailla vaan ja sitä Tomppyansakin sulostuttaa, puumaksi kun on alkanut. Nuori viriili tomppy tarttee seksiä 4 - 5 kertaa viikossa. On siinä puumalla taipuminen jos vartalossa on joo kuolinkankeutta, melkein. Sit viel huoltaa äiteetä.
      Lapset on kai terve päisiä ja pärjäävät omillaan.

      • reppuriika

        Ja voihan olla niinkin, että mummo näkee että ei tyttären suhde ole realistinen. Omat lapset Katrilla ovat vanhempia kuin tämä "kalakaveri."
        Tunnen pariskunnan että mies oli melkein 44 vuotta vanhempi ja elivät aviossa kuusi vuotta. Nyt kuulin, että ero on heillekin tullut ja nainen on jättänyt papan ja kulkee ikäisensä miehen kanssa.
        Puolestani seikkailkoon. Ei ole minun päävaivani.


      • Kovakalloistaporukkaa

        Ko. henkilö ei ole "puuma" millään mittarilla mitattuna.


      • onk-se-sit

        eläkkeel oleva korkeasaaren leijona


      • Vaikkase

        Jos et tiiiä keitä sellaisiksi kutsutaan niin ei voi kuin valittaa. En jaksa selittää sadatta kertaa.


    • Kaikilla on asiat enemmän kun hyvin. Katrilla nuori elämässä kiinnioleva mieskaveri, hieno ura joka jatkuu juuri niinkauan kun hän haluaa. Äitimuori on hyvässä ympärivuorokauden hoidossa, tos vanha joten voi kupsahtaa sil'aikaa kun Katri piipahtaa äitinsä luona ollessaan, wc:ssä. Sillälailla voi kuolema olla vekkuli ettei jää yleisöä odottamaan.
      Pitää uskaltaa kuolla yksinkin kuten moni on tehnyt ennen meitä ja tulee aina tekemään.

      • Olen samaa mieltä Reeta.
        Vaikka Katri-Helenan suhde ei olisikaan joidenkin mielestä realistinen niin minun mielestäni on.
        Kaikissa liitossa on vaara että eivät kestä elinikää, oli ikä mikä hyvänsä.
        Hyvät hetket kannattaa elää, ei niitä kenelläkään liikaa ole.
        Noin vanha ihminen ei yleensä ole ihan ajan tasalla. Hän voi vaatia vaikka mitä mutta on ihan tyytyväinen muidenkin hoidettavana.
        Minäkin kysyin äidiltä käydessäni, onko ketään käynyt. Äiti sanoi aina että ei ole ketään käynyt pitkään aikaan vaikka veljeni saattoi kävellä käytävällä vastaan hänen luotaan.
        Muuten hän puhui järkevästi, ajan ja paikan taju ei oikein pelannut.


    • hyiainaskii

      Ei jaksa kiinnostaa jonkun katri helenan sielun elämä, mulle sillä ei ole sexuaalista merkitystä.

    • reppuriika

      Tällä palstalla ruoditaan Katri-Helenaa, kun taas 70-palstalla puheen aiheena on Paula Koivuniemi. On se vain kumma että joku ihminen tykkää artistista sen mukaan mikä hän on ihmisenä tai persoonana. Ja jos jokin tässä asetelmassa muuttuu niin se myös se mitä tekee ja tuottaa lakkaa kiinnostamasta tai päinvastoin. Minä kyllä tykkään tai en tykkää laulajista ihan vain sen äänen, musiikin tai taiteellisen tuotoksen perusteella.
      Aikoinaan kuuntelin Carolaa, Laila Kinnusta, vaikka en todella ihannoi näiden naisten elämäntyyliä vaan pidin heidän äänestä ja musiikista. Samaa voin sanoa vaikka yhtye Cumuluksesta. Osa ihmisitä menee tunteen mukaan.

      • 1lesken

        reppuriika:lle
        Carola Standertskjöld sairastui alle 50 vuotiaana Alzheimerin tautiin. Hän ei itse valinnut elämäntyyliään, vaan sairaus vei hänet 56-vuotiaana hautaan. Lesken


      • Tämä menee aiheesta tyystin sivuun, mutta eilen katsoin kivan ohjelman Paula Koivuniemestä, oli eri artistien kanssa levynteossa.
        Niin viehättävä Paula Koivuniemi, sympattisia kaikki muut artistit, joiden kanssa hän levyä teki.
        Taidankin kuulua 70 osastolle jo nyt.


    • gfdujyhg

      Olen nähnyt noita yh-äitien 50-vuotiaiden poikien elämää,jotka äidin kuoltua uskaltavat haaveilla vastakkaisesta sukupuolesta. Heiltä on jäänyt yksi kehitysvaihe elämättä, kun äiti on kasvattanut poikaa itselleen .Kyllä itsekkyys on riistänyt pojalta paljon .

      • ent.siivoojaparka

        Sellaisilta miehiltä on jäänyt väliin se irrottautumisvaihe äitinsä helmoista, mikä tapahtuu yleensä viimeiseltään tuossa täysi-ikäisyyden kynnyksellä.

        Niin itsekästä äitiä ei ole olemassakaan, josta tervepäinen poika ei pystyisi irrottautumaan. Mutta nynnyt on nynnyjä ...

        Siksi minusta kuulostaa vähänkin naurettavalta, että jo yli 70v "Katri-Helena on sanonut äidilleen, että hänellä on oma elämä ja pysyy."
        Vielä kummallisempaa, että yli kuuskymppinen pitää sitä erittäin rohkeana tekona, kun uskaltaa julistaa pontevasti tuollaisen (mikä kuuluisi tulla teini-ikäisen suusta) lähes satavuotiaalle äidilleen.


    • minällekö.mainosta

      En ole ollut koskaan fani ja en tule olemaan, voin todeta. Mitä tulee KH:n avautumiseen äitinsä mielipiteestä, niin näen siinä höperyyttä vain KH.n taholta.
      Mikä laittaa aikuisen ihmisen kertomaan kansalle, että äiti haluaa vain omia hänet,eikä tykkää nuoresta miesystävästään. Mies on 32v nuorempi kuin KH.
      Monelle omantunnon kysymys, miten suhtautuisimme, jos oma poika toisi 32v vanhemman morsion näytille?
      Onko KH vain julkisuudenkipee, kun pitää toitottaa julki, häpäistä ja moittia vanhaa äitiä tämän viimeisinä elinvuosinaan , ettei tämä ymmärrä hänen rakkauselämäänsä vai mikä liene pontimena..mainostaminen, jotta kansa tulis konsertteihin katsomaan ihmettä, häntä joka on saanut niin nuoren kumppanin ?

      • 1lesken

        minällekö.mainosta:lle
        Katri on nuoresta lähtien ollut julkisuudessa. Se on hänelle luontaista. Katrihan on itsekin äiti ja mummo. Mistä me tiedämme, minkäikäisiä hänen vävypoikansa ovat. Katrin tytär sanoi jo kauan sitten, että tässä perheessä on vain yksi julkkis, se on äitini. Mielestäni Katri on hyvällä maulla tuonut henkilökohtaiset asiansa julkisuuteen. Mitä tulee nuorempaan miesystävään, miksi ajatus, että Katri on saanut miehen. Jospa mies onkin saanut Katrin. Lesken


      • Taidat aloittaja viitata Kotiliedessä olleeseen KH:n haatatteluun ?

        Ehkä hänellä julkisuuden henkilönä on sellainen ajatus, että hän voi vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen. "Taivaan tiellä"-kirja ei tainnut kolahtaa kovin monelle, mutta jospa hän halusi tällä haastattelulla osoittaa, että eri sukupolvien välinen kuilu voidaan ylittää hyväksyvällä asenteella ja että vanhemmista tulee pitää huolta ?
        Eipä noissa asenteissa korjattavaa ole.

        Minusta on selvää, että julkisuuden henkilön täytyy aika ajoin olla lööpeissä, muuten kysyntä kärsii. Ja KH on osannut pitää huolta julkikuvastaan, silloinkin kun hän tekee joidenkin mielestä yllättäviä valintoja tai puhuu"omiaan"=asioita, jotka eivät kaikille avaudu.

        En ole Katri-fani, mutta onhan hänen pitkäaikainen suosionsa merkki ainakin siitä, että on tehnyt uutterasti työtä...


      • minällekö.mainosta
        1lesken kirjoitti:

        minällekö.mainosta:lle
        Katri on nuoresta lähtien ollut julkisuudessa. Se on hänelle luontaista. Katrihan on itsekin äiti ja mummo. Mistä me tiedämme, minkäikäisiä hänen vävypoikansa ovat. Katrin tytär sanoi jo kauan sitten, että tässä perheessä on vain yksi julkkis, se on äitini. Mielestäni Katri on hyvällä maulla tuonut henkilökohtaiset asiansa julkisuuteen. Mitä tulee nuorempaan miesystävään, miksi ajatus, että Katri on saanut miehen. Jospa mies onkin saanut Katrin. Lesken

        Aivan 1lesken. Katri on ollut julkisuudessa kauan. Jokin vaan särähti, kun alkoi äitiään ( oletan, että puolustuskyvytöntä) moittimaan. Äiti ei voi kommentoida eikä perustella medialle miksi hän sitä mieltä mitä on, niin varmaan. Miksi julkisuuden henkilön pitää tuoda yksityiselämäänsä julki, vaikkapa äitinsä mielipidettä, eihän Katri ole isommin tuonut suhdettaan. Outoa Katrin taholta, kun on yleensä ollut tarkempi. Äitinsä ei taida tajuta jos kukaan ei kerro, mitä tytär on laverrellut julki. Jäi huono maku, siitä ei pääse. Sekin voi olla totta, että Tommi sai Katrin, eikä se mitään muuta.


      • Näentoisin

        Itse ajattelen niin päin, että KH antoi omalta osaltaan esimerkin monelle samassa tilanteessa elävälle omaisensa hoitajalle että jossain kulkee se raja kun vanhempi lakkaa säätämästä ja rajoittamasta aikuisen lapsen elämää.

        KH ei "moiti" eikä tarvitse äitinsä mielipidettä enää mihinkään. Miksi sinä tarvitsisit sen? Mihin tarpeeseen? Jotta voisit jatkaa omaa läheisriippuvaista suhdettasi vanhempiisi tai lapsiisi tms.? Saisit ikään kuin hyväksynnän niille.

        Se on ihan s-tanan surullista että ns. aikuiset eivät voi, uskalla, kykene, pysty ... päästämään irti sellaisista siteistä, että joku ulkopuolinen auktoriteetti, vanhempi tai lapsi, määrää oman elämän suunnan ja sisällön. Verrata voi ennenaikaisiin liittoihin, vanhempi-lapsi -suhteisiin tai mihin tahansa missä valtaa käytetään väärin; rajoittamiseen ja sitomiseen.


    • rajansakaikellaon

      Niin totta kuin olla voi tuo edellinen mielipide, ei kukaan saa kahlita toista ihmistä, oli kuinka läheinen vaan.

      • terapeutil.purkamaa

        Kukin taaplaa tyylillään ja on oikeassa. Ainakin luulee olevansa. Järki ohjaa valintoja tai se voi puuttua . Jotkut julkkikset kertovat miten heitä kiusattiin lapsina ja nuorina. Joidenkin pitää kertoa viimeistään keski-iässä julki, miten isä oli alkoholisti ( tai äiti) ja jollain on tarve kertoa eläkeikäisenä ,ettei välitä mitä vielä iäkkäämpi vanhempansa ajattelee hänen parisuhteestaan. Joillakin vaan tarve avautua?? Kansa terapeuttina.


      • terapeutil.purkamaa kirjoitti:

        Kukin taaplaa tyylillään ja on oikeassa. Ainakin luulee olevansa. Järki ohjaa valintoja tai se voi puuttua . Jotkut julkkikset kertovat miten heitä kiusattiin lapsina ja nuorina. Joidenkin pitää kertoa viimeistään keski-iässä julki, miten isä oli alkoholisti ( tai äiti) ja jollain on tarve kertoa eläkeikäisenä ,ettei välitä mitä vielä iäkkäämpi vanhempansa ajattelee hänen parisuhteestaan. Joillakin vaan tarve avautua?? Kansa terapeuttina.

        "Kansa terapeuttina". Hyvin kiteytetty. Eletään avautumisen kulttuurissa..)) Vesa-Matti Loiri on kyllä minusta eniten kansan terapiapalveluja käyttänyt....Ja aika kivasti muitakin palveluja...


      • Jm-50

        Aina kun näen tekstiäsi tulen hyvälle mielelle.


      • Jm-50 kirjoitti:

        Aina kun näen tekstiäsi tulen hyvälle mielelle.

        Sama täällä, Jm-50. Mutta jos minun tekstini saavat hyvälle mielelle, lukijan täytyy erityinen. Enemmän ne ovat herättäneet ärtymystä ja opettamisen halua...


      • demeter1 kirjoitti:

        Sama täällä, Jm-50. Mutta jos minun tekstini saavat hyvälle mielelle, lukijan täytyy erityinen. Enemmän ne ovat herättäneet ärtymystä ja opettamisen halua...

        sanat/kirjaimet putoilevat tekstistä: "lukijan täytyy OLLA".
        "Instrussa nähdään"..ei täällä...))


      • Kukaterapoiketä

        "Avautuminen" on sillä lailla aika hyvä juttu, että ne tavalliset tanelit, metsäläiset, jotka eivät ikupäivänä avaa suutaan ja mieltään ja kerro mikä aiheuttaa masennusta, ahdistusta, pelkoja, ikävää ... vaan mössöttävät, murehtivat ja sairastuvat umpimielisyyttään voivat edes lehden sivulta lukea että jollakin muulla on aivan samanlaisia murheita ja vaikeuksia. Ja hän on selvinnyt siitä huolimatta.

        Silti, omista ongelmistaan huolimatta, 'se muu' on pystynyt ja kyennyt luomaan itselleen uran, olemaan esillä, tulemaan kaikkien tuntemaksi ja ihailemaksi julkuksi (jotkut tosin mulkhuksi) ja elämään omien ongelmiensa kanssa kuin niitä ei olisikaan. Kuin ne olisivat ohi. Jos taviksella liikkuu jotain korvainsa välissä, niin hän voisi jopa ottaa hieman oppia vaikka ei olisi julkisuuteen hakeutumassakaan. Kanttia voisi kasvattaa metsäläinenkin.


      • Kukaterapoiketä kirjoitti:

        "Avautuminen" on sillä lailla aika hyvä juttu, että ne tavalliset tanelit, metsäläiset, jotka eivät ikupäivänä avaa suutaan ja mieltään ja kerro mikä aiheuttaa masennusta, ahdistusta, pelkoja, ikävää ... vaan mössöttävät, murehtivat ja sairastuvat umpimielisyyttään voivat edes lehden sivulta lukea että jollakin muulla on aivan samanlaisia murheita ja vaikeuksia. Ja hän on selvinnyt siitä huolimatta.

        Silti, omista ongelmistaan huolimatta, 'se muu' on pystynyt ja kyennyt luomaan itselleen uran, olemaan esillä, tulemaan kaikkien tuntemaksi ja ihailemaksi julkuksi (jotkut tosin mulkhuksi) ja elämään omien ongelmiensa kanssa kuin niitä ei olisikaan. Kuin ne olisivat ohi. Jos taviksella liikkuu jotain korvainsa välissä, niin hän voisi jopa ottaa hieman oppia vaikka ei olisi julkisuuteen hakeutumassakaan. Kanttia voisi kasvattaa metsäläinenkin.

        Tuo on kyllä totta. Kun julkkis kertoo masennuksestaan tai mielialahäiriöstään, sillä on isompi merkitys kuin taviksen avautumisella. Se muokkaa asenteita hyvään suuntaan.
        Tosin avautujakin saa siitä posiitiivista julkisuutta eli kaikki voittavat kuten hyvässä pelissä kuuluukin..))


    • syyllistävätnäin

      Kaikista eniten rasittaa jos julkkis valittaa väsymistään, kun nukkuu niin vahan ym. ja kaikki sen takia et kansa viihtyy?

      • avautuminen

        Entä kun julkkikset alkavat avautumaan huonoista perheen sisäisistä suhteistaan, on huonot tai riitaiset välit? Mistä se kertoo, että pitää kertoa ja avautua, että ei tule toimeen sisaren kanssa, isän tai äidin kanssa? Kuten Aino-Kaisa Saarinen ja kireät välit sisaren kanssa? Missä on avautumisen raja ?


      • avautuminen kirjoitti:

        Entä kun julkkikset alkavat avautumaan huonoista perheen sisäisistä suhteistaan, on huonot tai riitaiset välit? Mistä se kertoo, että pitää kertoa ja avautua, että ei tule toimeen sisaren kanssa, isän tai äidin kanssa? Kuten Aino-Kaisa Saarinen ja kireät välit sisaren kanssa? Missä on avautumisen raja ?

        Hyvä kysymys: missä on avautumisen raja ? Minusta itsensä saa "paljastaa", mutta ketään muuta ei pidä ilman lupaa vetää osalliseksi avautumisprosessiin.
        Ellei sitten katso, että avautuminen palvelee isompaa tarkoitusta, muitakin kuin häntä/heitä.

        Takavuosina Martha ja Henrik Tikkaisen avioliitosta ilmestyi parikin kirjaa - heidän itsensä kirjoittamia - ja he olivat tietysti itse sitä mieltä, että ne palvelivat muita. Muistan kyllä, että joku heidän lapsistaan piti julkista perhe-elämän kuvausta pahana.


      • Kalteritangou

        Jeps, Vuosisadan rakkaustarina oli raakaa, realistista ja rehellistä kuvausta parisuhteesta / -ista. Luin kaksi kertaa läpi. Kolahti.


    • tööttt

      Katri-Helena on kuitenkin enempi pitkän uransa aikana tuonut iloa, valoa ja lämpöä ihmismieliin kuin monimuu kaikenmaailman kohujen keskellä seilaaaman joutunut - mummullekin lie sananvapaus tärkeä asia
      - hienostihan hän toi esille senkin asian mitä on vanhojenkin äitienkin asiaa
      - joskus isienkin - että 100-vuotias isäkin saattaa sanoa että kun poika täytti 80 v - hiukan on helpottanu huoli hänenkin jaksamisesta ja selviytymsest kaikissa maailman tuulissa ja myrskyissä - ei siinäkään mikään tiukkapipoisuus ole silleen ensimmäinen ehto jonka pitäis täyttyä - jos elämässä ei haluta tunnustaa ihmisten rajallisuutta, kestokykyä - oikeuttakaan siihen että jokaisella on ihan omanlaisensa elämä ja oikeus siihenkin.

    • tööttt

      Useimmatkin ihmiset kautta maailman varmaan pohtivat jotain ikiaikaista
      - ketkä ovat luotu tähdiksi, vai ovatko syntyneet opettajiksi tai jumaliksi, vai
      luotuja jumaluuksia - mikä ero on syntymisellä ja luomisella jotain tehtävää varten maailmassa?

    • ihan-vaan-viikoksi

      Lainaisikohan se Katri mulle vähän tota Tommia? Näyttää jotenkin niin villiltä ja alkukantaiselta urokselta, jotta sais varmaan tämmösen mummelinkin sukat pyörimään jaloissa ja varpaankynnet irtoilemaan.

    • ö-Öö

      Pelkkää pisnestä.

      Kutri-Heluna ei tekijänoikeusmaksuilla pääse vaurastumaan, melkein koko tuotantonsa muitten tekmää. Se saa suolarahansa keikkailusta, eikä vanha akka jaksa, eikä myy enää paljon keikkaa. Sen pitää olla julkisuudessa, jotta nimen muistaa edes joku ja saa jonkun keikan silloin tällöin myydyksikin. Jonkin kirjan se julkaisi taannoin, ei myynyt häävisti sekään. Sillä kyse kaikessa julkisuudessa on pisnes. JA kalakaverin pisneksille julkisuus on myös hyvä asia, ei senkään pisnekset mitään kultakaivoksia ole.

      Samaa tekee myös danny, Silläkin sama ongelma, ei juuri ollenkaan omaa materiaalia, vaikka levyjä myyty gyvin ja keikkaa pukannut paljon. Nyt e vääntää kolmestaan elkeukkojen kanssa keikkaa. Siinäkin jengissä kaikilla sama ongelma, ei omia piisejä, ei tekijänoikeusmaksuja. Danny hommas otskoita "suhteestaan", silleen pysyy julkisuudessa ja saa muutaman keikan myydyksi.

      Toi kutrin meininki vetää sukua mukaan otsikoihin on aika alhaista. Ikinä ennen ei ole kai ollut niin epätoivoinen keikkatilanne, että pitänyt äitinsä kautta alkaa otsikoita tekemään. Se toyboy on menneen talvenlumia noin julkisuusmielessä, piti keksiä jotain "räväkämpää".

      Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, julkisuus on tollasten ihmisten elinkeino.

      Kertoisko joku muuten jonkinkaan piisin siltä "Tauskilta", kundi jatkuvasti lööpeissä, eikä sen piiseistä tai musasta mulla muutenkaan ole mitään hajua.

      =DW=

      • Julkisuuttakammoava

        Jos on "elinkeino" jonka harjoittaminen vaatii julkisuutta, niin mitä pahaa siinä on että osaa sen(kin) homman kunnolla? Monella, meitsilläkin, olisi saattanut riittää siihen elinkeinoon ääni, mutta mitään muuta en halunnut / halua antaa. Jotta she shiitä shitten, ollutta ja mennyttä, takana loistava tulevaisuus ...


    • pyhhh

      voisivat vaihtaa pareja katri-h ja danny, tuntuis luontevammalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9868
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe