Otteita Vepsäläisen suomi-seksisavo-sanakirjasta

jopelo-

Otteita Vepsäläisen suomi-seksisavo-sanakirjasta:

avioelämä = vierjmakkuu

edeltävä suostuttelu = puhhuu niin ku' ee oes alaleokoo ollenkaa

ehkäisyvälineistä tehokkain = oma nuoma, julukisivu

flirttailla = vettee siipee

joutua viettelykseen = joutua joron/jolun/

huluhavan/liäpän jälille

kondomi = makkarankuorj

naistenmies = oenas

nakuilu = riäpöttely, roekottelu, roekastelu

nymfomaani = monjhyvänen

pornojulkaisu = käsjtyölehti

rinta = mollukka, pollukka

seksikäs pukeutuminen = evväät levällää,
vesraja paestaa

siitin = pien kaema, jopelo, törökki

sinkku = tyttöimmeinen

takapuoli näkyy = kuu paestaa

yhden illan juttu = tilapäenen alapiäromanssi

34

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joitakin vuosikymmeniä savolaisessa kielikylvyssä olleena, nuo tutuilta kuulostavat.
      Kun kerran savon murteeseen mennään ja kopioihin, niin laitanpa tämän savon kielen väinnöksen.
      Hyviä ovat nämä neuvot, sarjassa 'elekee immeiseks'.

      Parahultasen Elämän Tirektiivit

      1. Itelles tavotteita aseta ja niitä kohti sitkeesti laseta.

      2. Jos joku meinoo jiähä jyrän alle, niin joukolla työntäkee se sivummalle.

      3. Mukavampoo on immeistä halata, ku vikoja ehtiä ja hyvät puolet salata.

      4. Naapurias lähesty ja kuule, elä oikopiätä vihamieheks luule.

      5. Elä ihtees halaveksi ja ruttoo, monet hyvät uatteet sinunnii piässä kuttoo.

      6. Kun tahot toiste hyvyyttä ja hymyvä, elä ite ilikeenä nuama myrneessä lymyvä.

      7. Tuttavuutta rohkeesti, outoinni kans tie ja uuvet uatokset sisikuntaas punnittavaks vie.

      8. Mualima muuttuu tahot taikka et, koeta löytee rytinästä puolet myötäset.

      9. Ku uamulla on pannus hellalle pantu, kato nousooko nuapurin piipusta antu.

      10. Anna omastas, tarjoo tarpeen tullen olkapiä.
      Ja kas kummoo, siitä sullennii mukava olo jiä.

    • Savolainen esileikki: Kiänny.

    • Menkääs nyt tuonne lasten-osastoille.

      H.

      • Automiehelle

        Automiehelle parasta on, ku Suapi eest ja Suopi ta`kkaa


      • HyväH
        ei näillä vielä lastenosastolle pääsee,
        pitää olle enemmän ja viisaampaa juttua.

        Eikös nyt tasapuolisuuden nimissä voisi joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun eräät täällä tuota länsimurretta väätää alvariinsa.

        Joitakin voi tämmöisiä asiat naurattaa, minkäs sille voi, olemme niin erilaisia me ihmiset, nauruhan tekee vain hyvää...
        toisia tietysti naurattaa hervottomasti toisenlaiset asiat.


      • rosaliiin kirjoitti:

        HyväH
        ei näillä vielä lastenosastolle pääsee,
        pitää olle enemmän ja viisaampaa juttua.

        Eikös nyt tasapuolisuuden nimissä voisi joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun eräät täällä tuota länsimurretta väätää alvariinsa.

        Joitakin voi tämmöisiä asiat naurattaa, minkäs sille voi, olemme niin erilaisia me ihmiset, nauruhan tekee vain hyvää...
        toisia tietysti naurattaa hervottomasti toisenlaiset asiat.

        "rosaliin"
        Turha väänellä väkisin.
        Pää-asia näyttää olevan kikkeli-pimppi-leikki.
        Ei-aikuiseen tapaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"
        Turha väänellä väkisin.
        Pää-asia näyttää olevan kikkeli-pimppi-leikki.
        Ei-aikuiseen tapaan.

        H.

        HyväH

        Vääntelenpähän vaan...
        luitkohan edes parahultasia elämän Tirektiivejä
        ei minusta niissä puhuttu mitään edes riekkumisesta naimisesta saatikka kikkeli-pimppeli - leikeistä, kovin olet laventanut kikkeli-pimppeli -leikki- osastoa jos ne sinusta sitä ovat.

        "Mukavampoo on immeistä halata kuin vikoja ehtiä ja hyvät puolet salata,"
        eikö sinustakii...


      • VoiParkaa-huutelijalle
        rosaliiin kirjoitti:

        HyväH
        ei näillä vielä lastenosastolle pääsee,
        pitää olle enemmän ja viisaampaa juttua.

        Eikös nyt tasapuolisuuden nimissä voisi joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun eräät täällä tuota länsimurretta väätää alvariinsa.

        Joitakin voi tämmöisiä asiat naurattaa, minkäs sille voi, olemme niin erilaisia me ihmiset, nauruhan tekee vain hyvää...
        toisia tietysti naurattaa hervottomasti toisenlaiset asiat.

        Ja joku keskittyy esittämään roolia, jossa yrittää tosissaan vaikuttaa itseään viisaammalta ja menestyvältä niin, että itse keskustelun aihe unohtuu oman roolin esittämisen taakse. Ei se hämmästystä, kun pitää keksiä jotain huutelemista lähes joka ketjuun ja moneen kohtaan. Ne voi harrastaa miehen mainitsemia leikkejä, joilla ei ole paikat vielä ihan veltostuneet.


      • rosaliiin kirjoitti:

        HyväH
        ei näillä vielä lastenosastolle pääsee,
        pitää olle enemmän ja viisaampaa juttua.

        Eikös nyt tasapuolisuuden nimissä voisi joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun eräät täällä tuota länsimurretta väätää alvariinsa.

        Joitakin voi tämmöisiä asiat naurattaa, minkäs sille voi, olemme niin erilaisia me ihmiset, nauruhan tekee vain hyvää...
        toisia tietysti naurattaa hervottomasti toisenlaiset asiat.

        Älä sä rosaliin aliarvioi en mä mikkä eräs ole mä ole kotikiusattu.


      • VoiParkaa-huutelijalle kirjoitti:

        Ja joku keskittyy esittämään roolia, jossa yrittää tosissaan vaikuttaa itseään viisaammalta ja menestyvältä niin, että itse keskustelun aihe unohtuu oman roolin esittämisen taakse. Ei se hämmästystä, kun pitää keksiä jotain huutelemista lähes joka ketjuun ja moneen kohtaan. Ne voi harrastaa miehen mainitsemia leikkejä, joilla ei ole paikat vielä ihan veltostuneet.

        En muuten tiedä, mutta tuohon viimoseen lauseeseesi voisin heittää (kikkelipikkelileikkiosastolle jonkun mielestä tämäkin voi kuulua).
        Viiminen lauseesi pitää ihan paikkansa, jos on paikkojaan tehokkaasti käyttänyt, ei ne käytössä veltostu. Lihaksethan eivät veltostu jos niitä oikealla sykkeellä oikealla vastuksella käyttää.


      • savolaeshumoria
        rosaliiin kirjoitti:

        En muuten tiedä, mutta tuohon viimoseen lauseeseesi voisin heittää (kikkelipikkelileikkiosastolle jonkun mielestä tämäkin voi kuulua).
        Viiminen lauseesi pitää ihan paikkansa, jos on paikkojaan tehokkaasti käyttänyt, ei ne käytössä veltostu. Lihaksethan eivät veltostu jos niitä oikealla sykkeellä oikealla vastuksella käyttää.

        Voe sinuva puutteen vaevoemaa kun alapiän assiit on mieleis piällä.


      • Ja kukas se täällä taas kerran yrittää määräillä, mitä muut saavat kirjoitella. Onko piposi sikistynyt pesussa?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Älä sä rosaliin aliarvioi en mä mikkä eräs ole mä ole kotikiusattu.

        Voi hyssykän myssykät, miten nyt olinkaan taas ajattelematon, sopisko jos muutan tuota ko lausetta näin..
        ."...voisihan joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun Koti-kiusattu täällä tuota länsimurretta vääntää alvariinsa."
        (tosin rohkenen olla sitä mieltä, että on täällä muitakin...)

        Kiipeähän kiiruusti taas jalustallesi jos tämä tonttu sinut mielestäsi sieltä tippautti, ei ollut tarkoitus. Minusta on mukavaa kun väännetää murteita.

        Tämä juttu meni sillaikin poskelleen, että yritin vääntää aloituksen murresuuntaan. Niin eiköhän mitä, tietysti Herra H hoksasi moisen väännön ja sitten juttu meni mihin meni, mutta menköön.

        Viljellään vaan murteita, nehän ovat suomalaisen kielen rikkaus, ainakin niille jotka niitä osaavat.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Voi hyssykän myssykät, miten nyt olinkaan taas ajattelematon, sopisko jos muutan tuota ko lausetta näin..
        ."...voisihan joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun Koti-kiusattu täällä tuota länsimurretta vääntää alvariinsa."
        (tosin rohkenen olla sitä mieltä, että on täällä muitakin...)

        Kiipeähän kiiruusti taas jalustallesi jos tämä tonttu sinut mielestäsi sieltä tippautti, ei ollut tarkoitus. Minusta on mukavaa kun väännetää murteita.

        Tämä juttu meni sillaikin poskelleen, että yritin vääntää aloituksen murresuuntaan. Niin eiköhän mitä, tietysti Herra H hoksasi moisen väännön ja sitten juttu meni mihin meni, mutta menköön.

        Viljellään vaan murteita, nehän ovat suomalaisen kielen rikkaus, ainakin niille jotka niitä osaavat.

        Ai niin , tietysti sen lapasen sinulta unohdin, mutta ehtiihän tuo vielä matkaan.


      • savolaeshumoria kirjoitti:

        Voe sinuva puutteen vaevoemaa kun alapiän assiit on mieleis piällä.

        Sinulle savolaishumorin viljelijälle kuule ihan kirjokintaan läpsäyttäisin jos vaan semmoisia olisi jaossa. Mutta saat vain tavallisen viheriän hyvästä jutustasi.

        On niin mahottoman hyvä juttu, että täällä on noin tarkkoja roffessoroita kuten sinäkin olet. Hykertelen ihan moisesta huolenpidosta.
        Tietävät mitä minulta puuttuu ja mikä milloinkin vaivaa, varmaan sinä tiedät liiatkin romppeet mitä minulla on nurkissain, sama se onko ne ylä kuin alapäässä.

        Ihan parasta on se kun tiedät mitä keikkuu mieleni päällä, vaan onneksi et tiedä mitä sydämelläni kannan, vuan viisaana immeisenä taijat tuonkin tietää.

        Muuten noista puutteista puheenollen , kopiopaper vilkkuu jo punasena, heti huomispäivänä pitää mennä taas loota hommoomaan, ettei mene pisnekset piloille.


      • kylmätotuus
        rosaliiin kirjoitti:

        Voi hyssykän myssykät, miten nyt olinkaan taas ajattelematon, sopisko jos muutan tuota ko lausetta näin..
        ."...voisihan joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun Koti-kiusattu täällä tuota länsimurretta vääntää alvariinsa."
        (tosin rohkenen olla sitä mieltä, että on täällä muitakin...)

        Kiipeähän kiiruusti taas jalustallesi jos tämä tonttu sinut mielestäsi sieltä tippautti, ei ollut tarkoitus. Minusta on mukavaa kun väännetää murteita.

        Tämä juttu meni sillaikin poskelleen, että yritin vääntää aloituksen murresuuntaan. Niin eiköhän mitä, tietysti Herra H hoksasi moisen väännön ja sitten juttu meni mihin meni, mutta menköön.

        Viljellään vaan murteita, nehän ovat suomalaisen kielen rikkaus, ainakin niille jotka niitä osaavat.

        Vua minä kiäntelen ja viäntelen savoks, ku sille piälle satun. Jos se jottae immeistä häerihtöö, nii jättäköö lukemata.

        Maenijoeta olj nuo löytämäs tirektiivit.
        Toevoo soppii, että niistä ies jokkii jäes lukijoette piäkoppii muhimmaa!


      • rosaliiin kirjoitti:

        Voi hyssykän myssykät, miten nyt olinkaan taas ajattelematon, sopisko jos muutan tuota ko lausetta näin..
        ."...voisihan joskus vähän muitakin murteita väännellä ja käännellä kun Koti-kiusattu täällä tuota länsimurretta vääntää alvariinsa."
        (tosin rohkenen olla sitä mieltä, että on täällä muitakin...)

        Kiipeähän kiiruusti taas jalustallesi jos tämä tonttu sinut mielestäsi sieltä tippautti, ei ollut tarkoitus. Minusta on mukavaa kun väännetää murteita.

        Tämä juttu meni sillaikin poskelleen, että yritin vääntää aloituksen murresuuntaan. Niin eiköhän mitä, tietysti Herra H hoksasi moisen väännön ja sitten juttu meni mihin meni, mutta menköön.

        Viljellään vaan murteita, nehän ovat suomalaisen kielen rikkaus, ainakin niille jotka niitä osaavat.

        Eipä ollut vakavasti otettavaksi tarkotettu mun tokasu , sattuuhan näitä


      • älähävälitä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Eipä ollut vakavasti otettavaksi tarkotettu mun tokasu , sattuuhan näitä

        Tosikot ne vuan vetässöö vihanneksia nokkaasa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Eipä ollut vakavasti otettavaksi tarkotettu mun tokasu , sattuuhan näitä

        Ussein sattuu niin tottuu.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Vua minä kiäntelen ja viäntelen savoks, ku sille piälle satun. Jos se jottae immeistä häerihtöö, nii jättäköö lukemata.

        Maenijoeta olj nuo löytämäs tirektiivit.
        Toevoo soppii, että niistä ies jokkii jäes lukijoette piäkoppii muhimmaa!

        Ai, niin, et kait sinäe vua ole sieltä samoilta seuvuilta, missä minäkin muutaman sanan nuttuloihini kiärin kun kuuntelin niitä viäräleukoloita ojanpenkkoloilla ja hautuumuan kivaijoilla. Vua huonosti tuo kieli minnuu tarttu, ku ihan vuan pikkasen ruapas. Vanhat miehet ne ne vasta ol lupsakoita, voi että, ja hyö ossoo naaraa aena niin tarttuvasti. Ihan on joskus ikävä piässä ja vestippa silimäs kun uattelen ja muistelen sitä aekoo ja sitä kieltä mitä oikeet immeiset sillä seuvulla huasteloo arkpäivisin, vua kiäntää ja viäntää hyö pyhäpäevinäkin jos vua yhteen satutaa,

        Ompahan tuas lunta pyryttänny ihan olan takkoo ja kolaan sitä pittää tämmösen heikon naisimmeisenkin vuan tarttua ennen kun kylille piäsöö lähtemää hoitamaan asioitaan ja muuten vua hulpattommaan.

        Kaikkee hyvvee elämääs.


      • savolaeshumoria kirjoitti:

        Voe sinuva puutteen vaevoemaa kun alapiän assiit on mieleis piällä.

        "savolaeshumoria"

        Murteet eivät useimmille ole hauskoja.
        Etenkin kun niillä väännellään väkisin.
        Minulle sopii hyvin joku tyylikäs ohi-mennen murre-heitto, kunhan se osuu oikeaan paikkaan.
        Tämä aloitus ei osu lähellekään.
        Osoittaa lähinnä mielen-köyhyyttä ja kykenemättömyyttä keskusteluun.
        Aloitus on kakaramainen heitto tyyliin: Voihan räkä!
        Typerä, teini-tokaisu.
        -
        Joku saattaisi sanoa aloituksen olevan kuin "pakko-Ruotsia".

        H.


      • en.pidä
        hunksz kirjoitti:

        "savolaeshumoria"

        Murteet eivät useimmille ole hauskoja.
        Etenkin kun niillä väännellään väkisin.
        Minulle sopii hyvin joku tyylikäs ohi-mennen murre-heitto, kunhan se osuu oikeaan paikkaan.
        Tämä aloitus ei osu lähellekään.
        Osoittaa lähinnä mielen-köyhyyttä ja kykenemättömyyttä keskusteluun.
        Aloitus on kakaramainen heitto tyyliin: Voihan räkä!
        Typerä, teini-tokaisu.
        -
        Joku saattaisi sanoa aloituksen olevan kuin "pakko-Ruotsia".

        H.

        Totta hunksi, savonmurre on muutenkin rasittavaa ja kun se liitetään seksi-savo-sanastoon, se on enemmän tympeää.


      • en.pidä kirjoitti:

        Totta hunksi, savonmurre on muutenkin rasittavaa ja kun se liitetään seksi-savo-sanastoon, se on enemmän tympeää.

        "en.pidä"

        Totta.
        Jotkut nimmarit tässä höpö-aloituksessa hämmästyttävät minua.


        H.


      • aatollako
        hunksz kirjoitti:

        "en.pidä"

        Totta.
        Jotkut nimmarit tässä höpö-aloituksessa hämmästyttävät minua.


        H.

        Uotko ajellu aatolla piä kippeenä?


    • alahärmä

      Tuo tilapäenen alapiäromanssi kyllä kiinnostaisi !!

    • henrjii

      takapuoli nåkyy
      aerinko kuu ja kaikj seitemän tähtöstä

      • henrjii

        korjoompa
        Savolainen Punahilkka:
        Voe isoäet, ompa teillä mahotol leokavärkki


    • henrjii

      Pakkanen pyssyy
      sisuva kyssyy
      kun vesj jiätyy
      ennen kun muahan piätyy.

      Talavi-ilta sakenoo,
      pyryt ittään pakenoo.
      Sattaa räntee, lunta,
      nukun talaviunta.
      Elekee, kuulkee, herättäkkee!

    • Okokokokokok

      Kun nainen puhuu savoa, on se paras ehkäisykeino.

      • tuljlatva

        Entäpä ukko joka muka osovaa kaenuuta? Mokomahi hyöveäjä.


    • heitä.hiekkoo

      Tulipa tuossa mieleeni kun tv:ssä oli ollut mainos liukkarista.

      Lapsi kysyi että mitä se on? Isä vastasi että se on aikuisten asioita, sanotaan vaikkapa suksi voidetta.

      Tulipahan eräänä päivänä huono keli ja lapsen suksen pohjiin tarttui paksulti lunta. Isä sanoi että kun käydään kaupassa, ostetaan sellaista suksivoidetta että sukset luistaa.

      Isällä oli asiaa apteekkiin ja tietenkin lapsi oli mukana. Lapsi kysyi: "iskä ostatko sitä suksivoidetta täältä?"

    • rummoo-mollukoije-tarjom

      pornojulkaisu = käsjtyölehti

      rinta = mollukka, pollukka

      seksikäs pukeutuminen = evväät levällää,
      vesraja paestaa

      siitin = pien kaema, jopelo, törökki


      Kohallee ossuu varsinki tuo >seksikäs pukeutuminen = evväät levällää,
      vesraja paestaa

      Lissään viel että
      > mollukat nostettu tarjottimella silimäkorkeuvvelle maha päältä<

    • Eiköhän tuas vähän savoks kirjuutella...
      *
      Jos jonnain päevänä
      ei homma hoiju millään, mikkään ei huvita
      elämänilos karkuteillä, tylsyys tunkoo nuttuus
      kissaki kiukuttelloo

      niin mitä jos…

      otatkii konttis ja hyppeet kärriis
      ajelet hissuksiis tai vaahilla
      valtateitä tai kieputtelet kyläraittiloita
      mietit siinä ajellessa
      et yhtikäs mittään tai jottain mahottoman tärkeetä
      aattelet vaekka jonniin joutavia tai ihan vuan huaveilet
      mutta elä paa silimiäs kiinni kun huaveilet
      kahtelet uusia paekkoja uusin silimin
      miten sulonen tää suomenmua oikein on
      syksyaekaan ihhailet ruskoo ja värloistoo
      talavella kimaltelloo hohtavat hanget
      kevväällä kullerot ja vihreen hipasu metikössä
      ja kesällä voe että on korreeta
      kissankelloja ja päevänkakkaroita pitkin pientareita

      mimmonen mummeroinen se tuossaki mökissä assuu
      taetaa olla ihan ökytalo tämä tässä
      tuo äijänkupes aenaskii kerrää romuloita
      voe miten kaanis piha, viherpeukaloinenkohan se siinä touhuaa
      näin suatat mietiskellä

      annas kun ettees aakii
      isonlaenen peltoaakee, tuulessa heilahtelloo kypsät otrantähkät
      entäs järvenselekä, kevyt aallokko loeskuttaa vettä kivilöetä vasten
      kaakana näkkyy horisontti ja taevaan kuar
      entäs jos tupsahtaakii pikkiriikkinen kylä
      tae vaikkapa tuajama, kaapunki
      mikä millokii
      siellä sitten kuppilaan poekkeet
      rupattelet, huastat ja luahaat juttuloetas

      niin arvaatkos…ihan kuin itestään
      pikkuhilijoo elämänilos pallautuu
      huvittaa hymyillä kissalles ja
      puseros pullistelloo hyvvee mieltä
      ossootkos kuvitella

      niin mitä jos… kokkeilisit
      *
      *
      *
      https://youtu.be/9cKFcSxHo-8

      • kylmätotuus

        Ossoonpa tok kuvitella, mite lupsakkaasti päevä kulluu, ku nui elelöö.

        Hyvi kuvvaelit tuon kulukijan näkemiä maesemia, ku hiä hak ja löys elämäilloo. Mukavoo olj lukkee kirjuutustas.
        Kieljkylypy o tehnä tehtäväsä.
        Suattaa hyvinnii olla, että out ollu kylypemässä näellä tienoella.

        Pistänpä tähä yhe Severin esitykse.
        Savolaesee tappaa pipo ej kiristynny, vaekka mualima oljkii kylymä.

        https://www.youtube.com/watch?v=aTo0n_Y3m_s


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe