Paikkaatko kalsarin lahkeen reiän jos

sepelkyyhkyt

kulunut tai muuten tullut reikä esim. polven kohtaan kun henkilö kaatunut et polvikohta rikki kalsarista?

29

605

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikattu.torpan.toope

Etsin valmiiksi paikattuja vaatteita kirppareilta, ei tarvitse alkaa itte paikkaamaan kun ei ole neulaa eikä lankaa mutta sielu kaipais paikkaa parempaa, ei kirppareilla kuule runoa ei tankaa, mutta hunksin hulluu örinää.

• paikkaparsija

Kyllä paikkaan. Pihahommissa ja auton alla on hyvä olla paikkakin lämmittämässä isäntää. Sitten, kun lähdetään juhliin, pitää löytyä uudehkot, paikkaamattomat alakkarit, ettei tule liian kuuma kahvia juodessa.

• tavaramerkki.se.paikka

Varmaan Urkin äiteekin on paikannut Paikkarin torpassa. Ei silloin ollut h&m ja dressman kauppoja kovin montaa, oliko kainuun ostariakaan.

• Tavuviiva

Hauskasti yhdistit. Eikös se Elias siellä häärännyt. Järkkäs Sammattiin emäntäkoulun maatalon tytöille. Urkin äiteen torpan on täytynyt olla jonkin muun niminen.

• Tavuviiva kirjoitti:

Hauskasti yhdistit. Eikös se Elias siellä häärännyt. Järkkäs Sammattiin emäntäkoulun maatalon tytöille. Urkin äiteen torpan on täytynyt olla jonkin muun niminen.

se oli muistaakseni joku Lepikon torppa tai sinnepäin. Sama jonka valokuvista retusoitiin savupiippu pois kun haluttiin esittää että sisäänlämpiävässä savupirtissä se Urho syntyi.

• puolipitkäää

Leikkaan lahkeet poikki ja saan hauskat kesäkalsarit.

• mimmimum-..mi

Käännä ne toisinpäin....poissa silmistä.. pois mielestä ....
      Tai osta silitettävä paikka....tai nauhaa....

• reppuriika

Minä kierrätän ja hyödynnän kaikki. Sukkahousut käytän niin, että hameen kanssa niin pitkään kun ovat ehjät ja nyppääntymättömät. Kun tulee silmävakoja ja reikiä käytän housujen alla. Ja varpaanreikiäkin saatan vielä ommella. Nyt en kudo, niin eilen paikkailin muutamia sukkia, sukkahousuja ja kalsareita. Kun trikoo menee niin ohueksi että tulee reikiä ja sumoista ratkeilee, niin eihän se enää kaukaa kestä mutta muutamia pesujen väliä vaate saa lisäaikaa.
      On se ihanaa tämä yksin elely. Jos olisi kumppani, niin tuskin viitsisin ihan niin loppuun alusasuja käyttää.

• Korjaan usein vaatteita jos on nappi pudonnut tai sauma ratkennut. Joskus olen uusinut kuminauhan alkkareihin kun on menettänyt kimmoisuutensa.
      Minusta on kiva paikata vaikkapa pussilakanoita, elinikä jatkuu taas kauan, sukkia en korjaa ikinä.

• kylmätotuus

Villasukkiin tulleet reiät parsin.
        Isäni opetti meille lapsilleen parsimisen jalon taidon. Hän oli sellainen käsityö ihminen.

Pojan alkkareita paikkasin silloin, kun hän oli vielä alle kouluikäinen. Hänen farkkujaan sai paikkailla alvariinsa.

• kylmätotuus kirjoitti:

Villasukkiin tulleet reiät parsin.
        Isäni opetti meille lapsilleen parsimisen jalon taidon. Hän oli sellainen käsityö ihminen.

Pojan alkkareita paikkasin silloin, kun hän oli vielä alle kouluikäinen. Hänen farkkujaan sai paikkailla alvariinsa.

Kävikö poika viime viikonlopulla baarissa, tyttölöiden nipisteltävänä ?

• kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

En tiedä, mitä hän on viikonlopulla tehnyt. Olimme puhelinyhteydessä viimeksi viime torstaina.
        Lupaan soittaa hänelle tänä iltana ja kysäistä mieltäsipainavasta asiasta. Vastaan kysymykseesi myöhemmin tänään.

Poikani asuu Tampereella, eikä ole ollut vuosiin valvovan silmäni alla. Sinulla tilanne tuntuu olevan toisin.

Miten kysymyksesi liittyy otsikkoon? Sitäpä tässä ihmettelen.

Hyvää tiistai-iltapäivää täältä Savosta!

• Minun pitäisi ostaa uusi ompelukone, olisi niin paljon ommeltavaa. Kankaita on kertynyt, lähinnä Marimekon paloja olen hamstrannut alennusloodista. Kiva kesäkassi ja koristetyynyjä...

• Reeta3 kirjoitti:

Minun pitäisi ostaa uusi ompelukone, olisi niin paljon ommeltavaa. Kankaita on kertynyt, lähinnä Marimekon paloja olen hamstrannut alennusloodista. Kiva kesäkassi ja koristetyynyjä...

Minäkin ostelen kankaita, harvoin tulee ommeltua. Minulla särkyi entinen ompelukone, ei kai siinä iso vika olisi ollut mutta ostin halvan, alle 100€ koneen, hyvin on pelittänyt. siinä ei kaikkia hienoukisa ole mutta tärkeimmät kuitenkin.

• kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

Tässä lupaamani vastaus kysymykseesi.

Poikani ei ollut baarissa viime viikonloppuna, vaan teki diplomityötään kotonaan.

Toivottavasti vastaukseni on riittävän selkeä.
        Jos sinulla on vielä jotain kysyttävää minulta, niin tee siitä aloitus!
        On noloa kirjoitella sellaisista henkilökohtaisista asioista, jotka eivät kuulu aloituksen aihepiiriin.

• nettishoppaaja

Kuminauhoja ym ompelutarvikkeita saa suoraan postiluukusta, nykyiset bambuleggingsit ovat kestävämpiä kuin trikoiset, saumat vain joskus ratkeavat. Kenellä nyt varaa olisi heittää pois yhden ratkeaman tähden!

• Enpä muista että olisin kalsareita paikannut. Hyvin ne tuntuu toimivan reikäisinäkin. Muuten kyllä, napin saan paikoilleen ja jonkun revenneen haalarinsauman korjaan. Nyt olen hiukan alkanut antamaan periksi nuukuudestani, huonoimpia housunretaleita maltan jo laittaa poistoon. Ennen olin aina varma että kyllä noitakin rääsyjä vielä kotioloissa työnteossa voi käyttää. Miksei voisikin, mutta kun niitä alkaa vintin nauloissa roikkumaan niin paljon etten ehtisi kuitenkaan loppuun asti kuluttaa.

• Siilimuorikka3

Minä menin synnyttämään ensimmäistä lastani miehen rikkinäiset kalsarit jalassa :D. Reikä oli polvessa.

• 1eero

Aikamoinen moka kun noin hyvin muistat, mitä siitä pääasia että pyöräytit esikoisen. Ne reiät alushousuissa ei haittaa, tai ainoastaan jos läksit liikenteeseen ilman päälyshousuja mutta se jos läksit aku-ankkamaisesti ilman housuja nii väliäkö silläkää tuulen huuhtoma takamus.

• Siilimuorikka3
        1eero kirjoitti:

Aikamoinen moka kun noin hyvin muistat, mitä siitä pääasia että pyöräytit esikoisen. Ne reiät alushousuissa ei haittaa, tai ainoastaan jos läksit liikenteeseen ilman päälyshousuja mutta se jos läksit aku-ankkamaisesti ilman housuja nii väliäkö silläkää tuulen huuhtoma takamus.

Heh. Kyllä mua ainaki hävetti kun siinä piti riisua kätilöiden edessä niin jalassa välihousuina miehen polvesta rikki olevat kalsarit mut ei sitä varmaan muut muista ku minä ite. Oli mulla alkkarit alla ja päällyshousut päällä, kaikki puhtaita kuitenkin.

• Arki-ihminen

Rakastan vaatteitten korjaamista, se rauhoittaa. Tyttäreni antaa pussillisen mukaan ihania pieniä vaatteita, joissa on parin sentin ratkos tai pieni reikä. Nautin suunnattomasti kun katson tv:stä sellaisia ohjelmia, joita voi kuunnella ja vain vilkaista kuten uutisia ja siinä samassa parsin, ompelen ja korjailen. Lapset ovat iloisia kun saavat repeytyneet tanssihameensa, repeytyneen mollamaijansa tai lempilengginssinsä ehjänä takaisin. Parsin myös sukat, ne ohuet kantapäätä ristiin rastiin ohuilla puuvillalangoilla, joita on kerääntynyt vuosikymmenten varrella. Ja nautin tuloksesta. Se on just niistä pienistä asioista nauttimista ihan siinä missä vastaleivottu nisu.
      Osaan hieman ommella. Ompelija-ystäväni sanoi: alä koskaan heitä pois hyvin istuvaa vaatetta, sen voi ratkoa auki ja käyttää kaavana. Helpoissa ompeluksissa olen sitä hyödyntänyt.

• Samat ilot on minullakin, korjaan mieluummin kuin ompelen uutta. Osaan piirtää kaavoja ja ommella mutta en viitsi enää.

• eppu2

Minä paikkaan ja korjaan kaikenlaisia vaatteita.
      Toimivat hyvin kalareisuilla, rakennushommissa, pihahommissa, metsähommissa jne. missä ei pyhäkuteita tarvita

• Paikkaan jos ovat viimeiset ja ainoat kalsarit koko huushollissa.
      Kalsarit os puhki menee niin sehän on jo hiin haprakkaa ja ohutta, päivä paistaa läpi, ettei kasassa pysy.

Villasukkia parsin tai oikeammin teritän uudestaan, paikkaukseni jälki on sellaista kursimista, ja sehän tuntuu saappaassa ja on muutenkin nöpelön näköistä.

• suvenelli1

En mä pikkareita parsi. En muista, että niihin olisi reikiä tullut. Yleensä se uumanauha on ommeltu kiinni ja se veltostuu.
      Pitkinä kalsareina käytän legginsejä ulkohousujen alla. Parsin jos reikiintyy.
      Ei ne lewiksetkään repee enää tässä iässä.

• eppu2

Velipojan kalsareihin just laitoin uuden kuminauhan.
        Pesussa kai ne veltostuu.

• suvenelli1
        eppu2 kirjoitti:

Velipojan kalsareihin just laitoin uuden kuminauhan.
        Pesussa kai ne veltostuu.

Onneksi ei kaikkiin tikata niitä kuminauhoja, vaan niissa on "nauhakanava". Ennen oli leveät kuminauhat kalsareissa ja naistenkin alkkareissa.

Mä sain kipinän virkkaamiseen, kun hartiat kipeenty neulomisesta. Nyt olen virkannut tossukoita jämälangoista, kolmas pari menossa.

• reppuriika

Tänään ompelin kirpparilla napin päällä oleviin housuihin ja samalla napitin toiset myynnissä olevat nätit, hyväkuntoiset housut.
      Asiakkaana käy vanha täti, joka ostaa naisten pitkiksiä ja joskus miestenkin sellaisia ja leikkaa niistä lahkeet.

Alusvaatteet ovat artikkeli joita vähemmin tulee ja eipä niitä oikein viitsi sieltä ostaa, jos eivät ole uusia.
      On siinä jonkin mielihyväeffekti kun saa korjata vaatteen tai käyttöesineen ja saa sen elinkaaren jatkumaan.

Ystäväni jo iäkkäämpi rouva, ei paikkaa alushousuja ja sukkia. Hän kertoi köyhästä lapsuudestaan, kun menetti äitinsä lapsena ja jäi sisarusparven vanhimpana isänsä kanssa luotsaamaan porukkaa. Isä ei oikein osannut hankkia tytöille alusvaatteita ja tyttäret olivat kuivatelleet ainoita pikkupöksyjään kesällä auringossa pajujen oksilla. Eiköhän sitä ole saanut kokea sitä kierrätystä ja nuukuutta omaksi tarpeekseen, hän sanoo.

• et.silleen

Kirppareille ei oteta käytettyjä alushousuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4184
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3607
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3329
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2860
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2329
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2318
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2052
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1646
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1517
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1506
    Aihe