Keskimmäinen lapsemme on nyt 2 v 2kk:tta vanha ja on pelännyt ulostamista elokuusta 2004 lähtien, koska vatsa kerkesi kovaksi ja ulostaminen sattui. Kakka tehdään huudolla ja kiljumisella, ei läheskään aina joka pvä. Mitä pidempi tauko sen kovempi huuto. Kävimme lääkärissä lokakuussa 2004 joka sanoi että ei auta kuin odotella pelon poistumista ja määräsi ulostuslääkettä jota ollaankin nyt "nautittu" joka aamu.Lisäksi ruokavaliomme on kuitupitoinen ja lapsi juo ja liikkuu tarpeeksi joka päivä...
Lääkäri sanoi että tälläiset pelot ovat tavallisia kaksivuotiaille, mutta en ole kuullut/ tavannut yhtään samasta vaivasta kärsivää lasta/vanhenpia/perhettä. Itse alan olla jo henkisestikin väsynyt muistamaan ulostuslääkkeen ja kuuntelemaan huutoa aina kun on kakkahätä.. Olisiko jollain omakohtaista kokemusta tällaisesta? olisi kiva kuulla jos jollakin lapsella on ollut sama pelko ja se on ajan kanssa unohtunut. Kuivaksi opettelukin olisi edessä nyt keväällä mut en tiedä viitsinkö enempää vaikeuttaa kakan tekoa.
kakkapelko
10
1422
Vastaukset
- Lilla
Koetahan lahjontaa.. Tee kakkauksesta iloinen kokemus, kehu, helli, halaa ja rohkaise. Lukekaa satuja vain vessassa kun tiedät että kakka tulisi.
Syötä lapselle mustikkaa, luumua jne. mieluummin kuin lääkettä.
Aina kun lapsi on tehnyt kakkan kiittele ja anna jotain (karamelliä, pieni lelu tai jotain).
Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin.- tarja
ja täysin sama ongelma.Annan levolacia päivittäin ja kakkaväli on nykyisin päivä tai kaksi.
Olen joutunut käyttämään myös peräruisketta joka tyhjentää välittömästi suolen.
Meillä itku on sellaista säälittävää eiei-ininää
Kakkakarkki ja purkka on ollut käytössä jo kauan. - nelli
tarja kirjoitti:
ja täysin sama ongelma.Annan levolacia päivittäin ja kakkaväli on nykyisin päivä tai kaksi.
Olen joutunut käyttämään myös peräruisketta joka tyhjentää välittömästi suolen.
Meillä itku on sellaista säälittävää eiei-ininää
Kakkakarkki ja purkka on ollut käytössä jo kauan.Antakaa vaan Levolaccia tai dupalaccia. Ja ruiskeita, jos on pakko. Vältytte sitten samalta hommalta ehkä isompana. 6 v:n kanssa ei enää kovin kivaa. Alle 3 v kokee asian ehkä luonnollisempana.
Jos ette tätä tekis lapsi joutuis kärsimään ja tulisi tuhraamista. jne... - alkup.
Mutta ei tulosta. Olen itse jo välillä niin väsynyt maanittelemaan ja kehumaan että isken hänet potalle istumaan ja laitan vessan oven kiinni ja sitten kun huuto lakkaa menen hänen luokseen ja yleensä kehun sitten kunnolla kun kakka on tullut ja yhdessä ihastellaan että "tulipa hieno kakka" tai vien hänet potalle ja sanon että sitten kun kakka on tullut niin katsotaan videoita. Se myös välillä tepsii.
Namien antamista olen yrittänyt välttää kun hänen 3- vuotiaalla veljellä ei kuitenkaan ole ongelmaa käydä kakalla ettei sitten hänkin keksi hakea huomiota ja namia sillä tavalla että jättää kakkaamatta... een tiiä.. aikamoista tää lasten hoito ja kasvatus aina välillä...
niin ja peräruiskeita ei ole onneksi nyt vähään aikaan tarvinnut käyttää. - jos
alkup. kirjoitti:
Mutta ei tulosta. Olen itse jo välillä niin väsynyt maanittelemaan ja kehumaan että isken hänet potalle istumaan ja laitan vessan oven kiinni ja sitten kun huuto lakkaa menen hänen luokseen ja yleensä kehun sitten kunnolla kun kakka on tullut ja yhdessä ihastellaan että "tulipa hieno kakka" tai vien hänet potalle ja sanon että sitten kun kakka on tullut niin katsotaan videoita. Se myös välillä tepsii.
Namien antamista olen yrittänyt välttää kun hänen 3- vuotiaalla veljellä ei kuitenkaan ole ongelmaa käydä kakalla ettei sitten hänkin keksi hakea huomiota ja namia sillä tavalla että jättää kakkaamatta... een tiiä.. aikamoista tää lasten hoito ja kasvatus aina välillä...
niin ja peräruiskeita ei ole onneksi nyt vähään aikaan tarvinnut käyttää.kokeilisitte siirtyä pytylle?
Meillä kävi kerran niin että massu meni ihan järettömän kovaksi ja itkun ja parun kanssa sit kakattiin. Potalle ei meinannu sitten uskaltaa enää millään. Kokeiltiin sitten pytylle ja hups heijaa sinne tuli;)ilman itkua.
Toisaalta näissä jutuissa ei monesti auta kuin se aika, tuon ikäisillä niitä pelkoja putkahtelee helposti esiin. Voimia ja kärsivällisyyttä! - tarja
jos kirjoitti:
kokeilisitte siirtyä pytylle?
Meillä kävi kerran niin että massu meni ihan järettömän kovaksi ja itkun ja parun kanssa sit kakattiin. Potalle ei meinannu sitten uskaltaa enää millään. Kokeiltiin sitten pytylle ja hups heijaa sinne tuli;)ilman itkua.
Toisaalta näissä jutuissa ei monesti auta kuin se aika, tuon ikäisillä niitä pelkoja putkahtelee helposti esiin. Voimia ja kärsivällisyyttä!mieleen mainita että meillä nämä hommat tehdään pyttyyn...
Jotenkin helpompi istua siinä ylempänä kuin potassa. - jos
tarja kirjoitti:
mieleen mainita että meillä nämä hommat tehdään pyttyyn...
Jotenkin helpompi istua siinä ylempänä kuin potassa.vessassa on se käsisuihku alapesua varten, sillä voi suihkuttaa lämmintä vettä pepulle, sekin helpottaa ulostamista kun lämmin vesi rentouttaa lihaksia, eikä peppua välttämättä "kirvele" ponnistaessa. (kokeiltu on)
- nelli
Käyttäkää dupalaccia tai Levolaccia. Niistä ei haittaa tietääkseni. Ja ruiskeita, jos on pakko. Tärkeintä, ettei tule tuhraamista eli löysää ulostetta. Ja että lapsella on hyvä olo.
- 3 äippä
...meillä on tytöllä ollu kakkapelko jo kauan,johtuu myös siitä et ennen oli vatta tosi kovalla.ei suostu potalle eikä pytylle vaan haluaa kakata vaippaan,en halua halua pakottaa itkun kera pytylle ,tulee kohta vielä kauheempi kammo.toivompa vaan menee ittellään ohi koska muuten ei vaippaa käytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3096682Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653719- 2033066
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242737- 741912
- 1461652
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2041630Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201518Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631511- 891398