Ummikot Ulkomailla-ohjelmissa? Ollaan kuin tynnörissä olleita siihen asti, lentokoneessakin ulistaan, nuoretki ihmiset kuin maailman mystisin asia lentokone ja muutenkin matkalla ollaan kuin pässeja iihmetellään suu auki kuin mullikat.
Miksi nuo ihmiset tyhnää esittää
11
184
Vastaukset
"ainaainaaina"
Kuten Mertaranta ja Suomi-Lovet.
Käsi-kirjoitus vaatii itkua ja kyyneleitä sekä typeryyttä.
Vaikka ei olisikaan.
Hyvin nuo julkkikset näyttelevät.
-
Masentavaa että YLE:kin on alkanut sortua samaan.
-
Toivottavasti Tähdestä ei tule vuoden urheilijaa.
Minä olen Mira Potkosen kannalla.
Niin aito on hän itkussaan.
-
H.- Rutiköyhän-itkua
Potkonen teeskentelee itkua! Että se avaisi raha hanat. Nythän hän on joutunut treenaamaan ja matkustelemaan maailmalla kahdensadan (200) euron vuositulollaan. Siinä saa olla tarkkana, että löytää edullisia lentoja. Sitkas nainen, elää 200 eurolla. Sen pystyy nostaa kerralla otto-maatilla.
Elikkä se on todellista talous-itkua.
Olen kanssasi samaa mieltä, mikähän mahtaa olla sen motiivi, yritetäänkö sillä saada vähän liikkuvia suomalasia enemmän liikkumaan ulkomailla, vai mikä...
Jos en olisi ikään käynyt missään niin tuon ohjelman jälkeen tekee vielä vähemmän mieli lähteä mihinkään. olisi niin turvallista omassa kotikylässä...
Ohjelmasta jossa seikkaillaan ympäri maailmaa tykkään, ja siinä on kisa koko ajan käynnissä ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita, se on kiva... siinäkin parit joutuvat joskus selviämään kielitaidottomana ummikkomaissa... semmoseen kisaankin olisi kiva osallistua, ehkä ei kunto enää riittäisi...siinä juostaan joko ajan johonkin.Matkaohjelmissa esiintyy näköjään välillä myös hämmästyttävän tietämättömiä ja uusiin kokemuksiin pelokkaasti suhtautuvia ihmisiä.
Katsoin jonkin jakson Niko ja Maisa (?) ulkomailla -ohjelmasta. Hämmästyin useamman kerran heidän pohdintojaan jostain asiasta, jonka kuvittelisi kuuluvan jokaisen normaalin suomalaisen perustietoihin.
Ummikot ulkomailla eivät ilmeisestikään esitä mitenkään poikkeuksellisen tyhmiä matkailijoina, ainoastaan kokemattomia. - Lentäminen pelottaa monia ihmisiä. Ehkä ohjelmaan mukaan lähteneet tiedostavat, että heidän odotetaan kertovan kokemistaan asioista ja omista elämyksistään.
Matkailijat kokevat asioita yksilöllisesti ja suhtautuvat asioihin kaikki omalla tavallaan. Itse olen nähnyt ihan mukavia ummikoita, kun olen aina välillä katsonut pätkiä ohjelmista. - Eilen tuli mieleen, että ko. jaksossa esiintyneet sisarukset eivät ilmeisesti olleet matkustelleet Suomessakaan.Kuten Mertaranta ja Suomi-Lovet.
Käsi-kirjoitus vaatii itkua ja kyyneleitä sekä typeryyttä.
Vaikka ei olisikaan.
Hyvin nuo julkkikset näyttelevät.
-
Masentavaa että YLE:kin on alkanut sortua samaan.
-
Toivottavasti Tähdestä ei tule vuoden urheilijaa.
Minä olen Mira Potkosen kannalla.
Niin aito on hän itkussaan.
-
H.- Katsoin.myös
Taisi olla käsikirjoitettu ;) Katsoja voi olla mielissään kun oma tietotaso on parempi, Niko ja Maisa ovat ehkä tietoisesti julkisuuden roolinsa valinneet?
- Siilimuorikka3
Samalla käsikirjoituksella on tehty sarja Suomen surkein kuski tai Suomen surkein nikkari tai Suomen surkein kokki.
Miksi pitäisi olla kielitaitoinen mennäkseen ulkomaille? Jos joku tulee suomeen ulkomailta ei hän taatusti osaa suomea. Onneksi täällä pärjää englannilla.
Englannilla pärjää muuallakin aika hyvin, mutta ei joka paikassa vaikka niin usein luullaan.
Ollaan vain oma itsemme anteeksipyytelemättä. Mitään yksin tehtävää elämysmatkaa en suosittele vain suomea puhuville. Olen joskus ollut hankaluuksissa espanjankielisessä pikkukylässä missä ei löydä englantia taitavaa ihmistä, espanjaa en osaa muutamaa sanaa enempää. Kääntäjästä ja sanakirjasta on vähän apua.
Tyttäreni on hyvin kielitaitoinen ja matkustellut paljon, silti hän on aina lentokoneeseen mennessään kauhun vallassa. Lentopelolle ei voi mitään.Jos haluaa liikkua turistikeskusten ulkopuolella ilman opasta, pienestä turistisanakirjasta ja varsin vähäisestäkin paikallisen kielen alkeisiin etukäteen tutustumisesta voi olla matkalla todella paljon hyötyä. Syntyy mukavia kontakteja ja paikalliset ihmiset uskaltautuvat helpommin puhumaan jotain yhteistä vierasta kieltä, kun huomaavat turistin selvittelevän asioita heidän kielellään, vaikkei hallitse sitä lähes ollenkaan. Paikallisten ei tarvitse hävetä omaa vieraan kielen vähäistä osaamistaan eikä virheitä sitä puhuessaan.
Ilmeet, eleet ja viittomatkin voivat auttaa paljon, ja joskus vaikka suomen kielen puhuminenkin, ellei yhteistä kieltä löydy. Mykäksi ei kannata heittäytyä, koska äänensävytkin viestivät yhtä sun toista.
- Vitaplus
Miksi Uuno-leffat viehättävät suomalaisia? Eihän Uunokaan ole tyhmä, vaikka sellaista esittää. Katsojista tietystikään ei varmasti voi sanoa mitään. Niin tässäkin.
- Aaatos
tänäänkin ohjelmassa suomalaismies sanoi turistimatkalla kaupassa että "me ollaan vain typeriä suomalaisia"(tarkoitti itseään ja tytärtään.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.826000Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3215434Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie494722Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3133665Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.12237Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1362142Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1011254- 7943
- 157856
- 55717