Kukas Tertun vanhaa äitiä avustaa

sepelkyyhkyt

35

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä kiinnosta.
      Kun en tunne koko Terttua.
      Toivokaamme hänen lukevan palstamme Euthanasia- ja viina-aloituksia.
      Siellä on kaikki tieto.
      Kaiken ikäisille.

      H.

      • "Eipä kiinnosta.
        Kun en tunne koko Terttua."

        Siinäpä se tiivistettynä.

        Elämme kovia aikoja.


      • 1lesken

        hunksz:lle
        Kumpi ompi parempi 9 milliä otsalla vai pankkitilillä?

        L


      • 1lesken kirjoitti:

        hunksz:lle
        Kumpi ompi parempi 9 milliä otsalla vai pankkitilillä?

        L

        "1lesken"

        Minä kerron sitten.
        Tässä on vielä aikaa ja matkaa 90-siin.

        H.


      • Pankissa-9-jotain-euro

      • 1lesken
        hunksz kirjoitti:

        "1lesken"

        Minä kerron sitten.
        Tässä on vielä aikaa ja matkaa 90-siin.

        H.

        hunksz
        Et ymmärtänyt kysymystä!

        L


      • HölmöjenLehti

    • Se on Tertun ratkaisu. Luin että ilman tukevaa rahatukkoa ei sinne asumaan pääse.
      En ole yhteisöllinen joten se ei sopisi minulle.
      Vanha äiti tykkää asua kodissaan, se hänelle suotakoon niin kauan kun jaksaa. Mielestäni Tertulla on oikeus tehdä valintoja vain itselleen, kyllä äidille paikka löytyy kun siihen on tarvetta, siihen ei nähtävästi mene kauan.

    • On outoa kuinka vähän minun raadollis-totuuden-mukaisiin kommentteihini otetaan kantaa.
      Yleensä enemmistö kiiruhtaa kirjoittamaan hyvää ja kaunista.
      Vaikka se ei ole enää läheskään kaikki totuus.
      Satunnaisesti teeveeltä ja entiseltä lipsahtaa jotain ujouden viittansa takaa.
      Aika vähän se on.

      H.

      • hunks.dw.jasiivooja

        Te kolme kovaa olettekin palstan pahimmat vittuilijat.


      • Suhtaudut niin negatiivisesti ainakin osaan kirjoittajista, että he vaistomaisesti välttävät vastaamista. Itseäni ei häiritse, ei sanat satuta, varsinkaan jos niissä ei ole perää.
        Luen tekstisi ja olen tullut siihen tulokseen että monenlaisia kirjoittajia on hyvä olla. Vaikkakaan en juuri ymmärrä tarkoitusperiäsi.
        Jos jokainen kirjoittaisi vastaukseksi typerys tai muuta vastaavaa niin palsta kuolisi nopeasti pois.
        Tykkään Siivoojasta, hän on oikealla tavalla realisti, ehkä haluaisin olla vähän enemmän hänen kaltaisensa?
        DW näyttää olevan kroonisesti äreä?


      • hunks.dw.jasiivooja kirjoitti:

        Te kolme kovaa olettekin palstan pahimmat vittuilijat.

        "hunks.dw.jasiivooja"

        Nonni.
        Hyvä
        Tuossa ei ollut yhtään hyvää ja kaunista.
        En minä muuten, teevee ja siivooja vain :)-
        -
        Niijja joo
        Asiallinen kommentointi tuntuu usein pahalta.
        Etenkin jos kirjoittaja on odottanut saavansa vain hymistelyä.
        Pään-silitystä ja pusun.

        H.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Suhtaudut niin negatiivisesti ainakin osaan kirjoittajista, että he vaistomaisesti välttävät vastaamista. Itseäni ei häiritse, ei sanat satuta, varsinkaan jos niissä ei ole perää.
        Luen tekstisi ja olen tullut siihen tulokseen että monenlaisia kirjoittajia on hyvä olla. Vaikkakaan en juuri ymmärrä tarkoitusperiäsi.
        Jos jokainen kirjoittaisi vastaukseksi typerys tai muuta vastaavaa niin palsta kuolisi nopeasti pois.
        Tykkään Siivoojasta, hän on oikealla tavalla realisti, ehkä haluaisin olla vähän enemmän hänen kaltaisensa?
        DW näyttää olevan kroonisesti äreä?

        "mielikki.mummo"

        Minä käsittelen omin hanskoin silkkisesti joitain nimmareita.
        He kun tajuavat aina heti miten tosissani minä milloinkin olen.
        -
        Viimeisimmässä idiootti-moitteessa kirjoitin että en minä ole syyllinen idiootteihin.
        Enkä siis ole syyllinen typeryksiinkään.
        Toistan: Parantakoot typeryksetkin kirjoituksiaan.
        -
        siivooja on vanhaksi rätiksi erin-omainen.
        Ja teeveekin syö muusia harvoin.
        Hyviä kommentoijia ovat he.
        Muillekin kuin minulle.
        Teevee tosin on vanhetessaan muuttunut jaarittevaksi.
        On kuin pahinkin Heikunkeikku.

        H.


      • asi.aan
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Minä käsittelen omin hanskoin silkkisesti joitain nimmareita.
        He kun tajuavat aina heti miten tosissani minä milloinkin olen.
        -
        Viimeisimmässä idiootti-moitteessa kirjoitin että en minä ole syyllinen idiootteihin.
        Enkä siis ole syyllinen typeryksiinkään.
        Toistan: Parantakoot typeryksetkin kirjoituksiaan.
        -
        siivooja on vanhaksi rätiksi erin-omainen.
        Ja teeveekin syö muusia harvoin.
        Hyviä kommentoijia ovat he.
        Muillekin kuin minulle.
        Teevee tosin on vanhetessaan muuttunut jaarittevaksi.
        On kuin pahinkin Heikunkeikku.

        H.

        Lue aloitus uudelleen ja lopeta pashan jauhaminen.


      • helppo.huomata
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Minä käsittelen omin hanskoin silkkisesti joitain nimmareita.
        He kun tajuavat aina heti miten tosissani minä milloinkin olen.
        -
        Viimeisimmässä idiootti-moitteessa kirjoitin että en minä ole syyllinen idiootteihin.
        Enkä siis ole syyllinen typeryksiinkään.
        Toistan: Parantakoot typeryksetkin kirjoituksiaan.
        -
        siivooja on vanhaksi rätiksi erin-omainen.
        Ja teeveekin syö muusia harvoin.
        Hyviä kommentoijia ovat he.
        Muillekin kuin minulle.
        Teevee tosin on vanhetessaan muuttunut jaarittevaksi.
        On kuin pahinkin Heikunkeikku.

        H.

        Kun hymiö puuttuu olet tositosissasi hunksi.


      • asi.aan kirjoitti:

        Lue aloitus uudelleen ja lopeta pashan jauhaminen.

        MM aloitti.

        H.


      • helppo.huomata kirjoitti:

        Kun hymiö puuttuu olet tositosissasi hunksi.

        "helppo.huomata"

        Ei se mene aina niin.
        Hymiö on minulle usein irvekin.
        Tavallaan ähä-kutti.
        -
        Jos luet ajatuksella juttujani, huomaat usein että se hymiö on jo tekstissä.
        Kukahan se oli kuin kerran huomautti minulle että hymiöt ovat naisten juttu :)
        Hyi! Tuhma ilkimys... :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "helppo.huomata"

        Ei se mene aina niin.
        Hymiö on minulle usein irvekin.
        Tavallaan ähä-kutti.
        -
        Jos luet ajatuksella juttujani, huomaat usein että se hymiö on jo tekstissä.
        Kukahan se oli kuin kerran huomautti minulle että hymiöt ovat naisten juttu :)
        Hyi! Tuhma ilkimys... :)

        H.

        Laittakaas hyi-sanaan yksi tyttömäinen ii lisää.

        H.


      • helppo.huomata
        hunksz kirjoitti:

        "helppo.huomata"

        Ei se mene aina niin.
        Hymiö on minulle usein irvekin.
        Tavallaan ähä-kutti.
        -
        Jos luet ajatuksella juttujani, huomaat usein että se hymiö on jo tekstissä.
        Kukahan se oli kuin kerran huomautti minulle että hymiöt ovat naisten juttu :)
        Hyi! Tuhma ilkimys... :)

        H.

        On tekstejäsi joista hymiöä ei löydy edes suurennuslasilla.


      • helppo.huomata kirjoitti:

        On tekstejäsi joista hymiöä ei löydy edes suurennuslasilla.

        Sinä et ymmärrä minua...
        Yhy!
        -
        Noh, älä huoli, monella muullakin on vaikeuksia kanssani.
        Olenhan palstan elämän suola :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä minua...
        Yhy!
        -
        Noh, älä huoli, monella muullakin on vaikeuksia kanssani.
        Olenhan palstan elämän suola :)

        H.

        hunksz

        Huomaan kyllä koska olet oikeasti kiukkuinen.

        Hymiöllä tai ilman, ihan kuinka haluat.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Huomaan kyllä koska olet oikeasti kiukkuinen.

        Hymiöllä tai ilman, ihan kuinka haluat.

        "Ancelina"

        Sinä oletkin yksi heistä joille voin sanoa: Muija! Tosi Nuija!
        Niin että homma menee jakeluun oikein. :)
        Vältä pensaikkoa retkilläsi.
        Puska on pahasta palstalla.

        Pieni ja hento ote

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Sinä oletkin yksi heistä joille voin sanoa: Muija! Tosi Nuija!
        Niin että homma menee jakeluun oikein. :)
        Vältä pensaikkoa retkilläsi.
        Puska on pahasta palstalla.

        Pieni ja hento ote

        H.

        hunksz

        Olin vain samaa mieltä edellisen puhujan kanssa.

        Ei sinunkaan huumorisi kovin venyvää ole, olen huomannut.
        Herkkähipiäinen olet.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Olin vain samaa mieltä edellisen puhujan kanssa.

        Ei sinunkaan huumorisi kovin venyvää ole, olen huomannut.
        Herkkähipiäinen olet.

        "Ancelina"

        Tuota...
        En sitten ol-leng-gan.(hector)
        -
        Minä kyllä näyttäydyn toisinaan herkkä-hipiäisesti.
        Sanoakseni minun on yritettävä olla luonnollinen.
        Muutenhan ihmiset alkavat yhä enemmän uskomaan minun olevan robotti.
        Tai jotenkin muuten kylmyyden kangistama.

        Pyllyllekki.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Tuota...
        En sitten ol-leng-gan.(hector)
        -
        Minä kyllä näyttäydyn toisinaan herkkä-hipiäisesti.
        Sanoakseni minun on yritettävä olla luonnollinen.
        Muutenhan ihmiset alkavat yhä enemmän uskomaan minun olevan robotti.
        Tai jotenkin muuten kylmyyden kangistama.

        Pyllyllekki.

        H.

        hunksz

        Ei kannata selitellä, näen hyvin selvästi milloin muka näyttäydyt, milloin olet oikeasti ja milloin suutut.
        Ei se haittaa, kunhan et luule huijaavasi minua.


    • Olen koko ikäni asunut elämänvaiheasunnossa, hieno sana,
      Kaikki on mennyt omassa vaiheessaan, asunto jos mikä elää elämän mukana.
      Kun yhden kujan olen katsonut, siirryn toiseen.
      Tosin elämä on kyllä joskus työntänyt yllättäen uuden
      elämänvaiheasunnon eteeni, mutta...

      Ai niin kysymys, kuka hoitaa Tertun äitiä,
      se lienee asia, jonka Tertun äiti ja Terttu ja muut perheenjäsenet
      joskus järjestävät, kun sen aika on.
      ehkä silloin tarvitaan erilaisia palveluja myös.
      Meillä siihen tuskin on mitään sanottavaa...

      Onnea vaan molemmille, kummallakin oma elämänvaiheasunto menossa...

      Jokaisella 'elämänvaiheasunto' reitti kulkee oma-aikaista latuaan,
      jokaisella elämän vaiheella oma aikansa.

      • jengilla

        Nahus omakotitalossa, se on vaan aika kova juttu, iso työmaa jollekulle.


      • jengillat
        jengilla kirjoitti:

        Nahus omakotitalossa, se on vaan aika kova juttu, iso työmaa jollekulle.

        Vanhus.


      • jengilla kirjoitti:

        Nahus omakotitalossa, se on vaan aika kova juttu, iso työmaa jollekulle.

        "jengilla"

        Nahus?
        Oletko varma että äiti on luuta ja nahkaa?

        H.


      • jengilla kirjoitti:

        Nahus omakotitalossa, se on vaan aika kova juttu, iso työmaa jollekulle.

        Ehkä hän saa palveluja niin kauan kuin se on kunnon puolesta mahdollista tai sitten myy talonsa ja hakeutuu itse palvelutaloon.
        Ei ketään heitteille jätetä.

        Mielestäni jutussa oli hyvää se, että Terttu teki omaa ratkaisuaan, eli omaa elämää.
        Ilmeisesti jutun aihekin oli senioriasunto, ei mikään vanhuksen hoitotarina.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Ehkä hän saa palveluja niin kauan kuin se on kunnon puolesta mahdollista tai sitten myy talonsa ja hakeutuu itse palvelutaloon.
        Ei ketään heitteille jätetä.

        Mielestäni jutussa oli hyvää se, että Terttu teki omaa ratkaisuaan, eli omaa elämää.
        Ilmeisesti jutun aihekin oli senioriasunto, ei mikään vanhuksen hoitotarina.

        "rosaliiin"

        Tertun tytär eli äitinsä talossa niin kauan kun se oli halpaa ja helppoa.
        Kun rasitukset alkoivat kasvaa(raha ja vaivat) muutti tytär pois ja jätti äitinsä viran-omaisten heitteille.
        Olisi jännittävää saada tietää paljonko talosta aikanaan kukin saa.
        Tosin ei se niin tärkeätä ole.
        Jos lesken tulee ja alkaa vääntää ja vänkyröidä, älä missään nimessä jatka tätä ketjua.

        H.


      • hytinäx1
        hunksz kirjoitti:

        "rosaliiin"

        Tertun tytär eli äitinsä talossa niin kauan kun se oli halpaa ja helppoa.
        Kun rasitukset alkoivat kasvaa(raha ja vaivat) muutti tytär pois ja jätti äitinsä viran-omaisten heitteille.
        Olisi jännittävää saada tietää paljonko talosta aikanaan kukin saa.
        Tosin ei se niin tärkeätä ole.
        Jos lesken tulee ja alkaa vääntää ja vänkyröidä, älä missään nimessä jatka tätä ketjua.

        H.

        Olet ymmärtäny väärin koko tekstin: "Hän jättää omakotitalon, jota on asunut yli 30 vuotta. Samalla Terttu jättää tuttuakin tutumman tontin, sen pihapiirin, jonne hän muutti vanhempiensa kanssa kymmenvuotiaana ja jonka vanhempaa taloa asuu edelleen hänen 87-vuotias äitinsä."
        Siis käsittääkseni pihapiirissä on kaksi taloa. Toinen on se missä äiti asuu ja toinen on se missä artikkelin henkilö asui kunnes teki päätöksen myydä talonsa ja muuttaa muualle. Jospa sen toisen talon osti joku sisaruksista tai omat lapset ja he vuorostaan tekevät palveluksia mummolle.
        Muuten, ihan pirtsakan näköinen morsian vaikka sinulle jos osaat pelata korttisi oikein ; )


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Olet ymmärtäny väärin koko tekstin: "Hän jättää omakotitalon, jota on asunut yli 30 vuotta. Samalla Terttu jättää tuttuakin tutumman tontin, sen pihapiirin, jonne hän muutti vanhempiensa kanssa kymmenvuotiaana ja jonka vanhempaa taloa asuu edelleen hänen 87-vuotias äitinsä."
        Siis käsittääkseni pihapiirissä on kaksi taloa. Toinen on se missä äiti asuu ja toinen on se missä artikkelin henkilö asui kunnes teki päätöksen myydä talonsa ja muuttaa muualle. Jospa sen toisen talon osti joku sisaruksista tai omat lapset ja he vuorostaan tekevät palveluksia mummolle.
        Muuten, ihan pirtsakan näköinen morsian vaikka sinulle jos osaat pelata korttisi oikein ; )

        "hytinäx1"

        Hän muuttaa sitten tekstini: ...eli äitinsä tontilla...

        Mej tro hon oicke braa kuinna.
        Tro kan ei särlek svendske.

        H.


      • hytinäx1
        hunksz kirjoitti:

        "hytinäx1"

        Hän muuttaa sitten tekstini: ...eli äitinsä tontilla...

        Mej tro hon oicke braa kuinna.
        Tro kan ei särlek svendske.

        H.

        Nytkö sinulta rakkaus loppui kun menin kaiken kansan nähden oikomaan lukemisen ymmärtämistäsi?


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Nytkö sinulta rakkaus loppui kun menin kaiken kansan nähden oikomaan lukemisen ymmärtämistäsi?

        "hytinäx1"

        Ei tyttö-hyvä.
        Tuota oikomista on harrastettu vuosia.
        Vakavasti kirjoittaen, mikään ei ole enää minulle uutta.
        Eikä useimmille palstalaisillekaan.
        He ovat niin vahvasti vuosia yrittäneet.
        Antautuneet ja alkaneet tykätä.
        Tykätä melkein yhtä-paljon kuin minä heistä.
        Mutta...uusi tykkääjä saa aina minut hehkumaan :)
        Etenkin keväisin.

        H.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe