Jo alkaa pelottaa tuleva ulosotto, varsinkin jos toimeentulohakemukset ovat jo nyt ruuhkauttaneet kelan toimiston. Asumistukipäätöstäkin saa odottaa kuukauden. Miten ihmeessä sitä muka selviää, ettei saa jo heti samantien varoitusta maksamattomasta vuokrasta? Yksi ongelma aiheuttaa toisen ongelman ja vyyhti on valmis. Tähänkö tällä pyritäänkin? Että saadaan ajettua yksi ihminen lisää kuilun partaalle? Kun extrarahaa ei ole niin tätähän tämä tietää. Pitää siis jo nyt laittaa kaikki ylimääräiset rahat jemmaam tulevaa varten. Ainakin kahden kuukauden vuokrahat olisi syytä olla jemmassa tulevaa helvettiä varten :( Kaiketi minäkin päädyn tappamaan itseni kun en tule saamaan ajoissa apua vaan menetän vielä asuntonikin tämän helvetin takia, no sitten etten kyllä tule saamaan mitään minulta.
Pitääkö tehdä jo hätäratkaisu
17
350
Vastaukset
Jos vaikeuksia maksaa vuokraa HETI yhteys vuokranantajaan, varmasti löytyy nyt alkuvaiheessa ymmärrystä. Myöhemmin sitä on turha enää odottaa. Onko eka velka saanut velkomustuomion? Tostahan menee vielä 1-2kk ennenku uo aloittaa ottamaan palkasta. Jos ei ole palkkatuloja niin uo ei mitää voi ottaa. Jep nyt kannattaisi säästää kaikki ylimääräinen sukanvarteen(ei tilille). Myös kulutustottumukset uusiksi eli kaikki turha pois. Asumiskustannukset on AINA hoidettava, sitten ruoka/lääkkeet ja viimeisenä velat. Pikkuvelkoja kannattaa maksaa pois jos suinkin pystyy (1- max 2 erässä) eli vältä niiden joutumista haasteen asteelle. Säästät sievoisia summia kuluissa pitkässä juoksussa.
Tukien haku vie aikansa, voit vain odottaa...- Epätoivoinen_jo_nyt
Aion päästää kaikki velat ulosottoon, oli pieni tai suuri. En ymmärrä vielä yhtään käytännöstä, kun en ole aiemmin ollut ulosotossa. En ole siis vielä ulosotossa mutta tätämenoa varmaan toukokuussa olen. Kesä on kyllä hyvää aikaa tappaa itsensä. En jaksa kovin kauaa, mikäli joudun liian ahtaalle :( Tämäkö minun elämäni tarkoitus olikin?
- käteeveikotteluaköyhät
velkoja ihmisile tulee koska siinä on sama juttu että ei tyhmä ole pyytäjä vaan velan antaja
velan hyvä puoli on = olet työllistäjä, yrittäjä, joka pitää suomea pystyssä itse asiassa, monet perijät lähettää säännöllisesti kiskurikirjeitä ja näet koron korkoa velkojesi kasvavan
ulosotto tarkkailee tiliäsi läpi pankkisalaisuuden koska sitä ei enää ole kun jouduit ulosottoon
pankki tilille ei siis missää nimessä pidä säästää , alle kk maksimiaika pitää yhtää ylimääräistä, toisen kk loppuu mennesä ulosottaja repii sieltä itsellee suurimma osan muuten- roistotrosvoaatilini
Minä tyhjennän tilini aina heti kun rahoja tulee. Ennen ulosoton virka aikaa tilini on 0.
Jokainen vastaa tekosistaan tavallaan. Itse ajattelin hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Omat luotot palautuu 2 vkon kuluttua (4v.) ja velaton toukokuussa eli silloin kuin aloittaja on aikonut päättää päivänsä. Helpointahan on lamaantua itsesääliin ja haudata päänsä pusikkoon. Pienellä vaivalla saisi aloittaja tässä vaiheessa vahingot todella minimoitua. Uo ei käy päivittäin kuikuilemassa tilejä, mutta kauaa suuria summia ei kannata pitää korkeitaan muutamia satasia.
- Kero_nyt_kun_aloitit
Kerro minulle miten pystyt mahdottomaan: "Pienellä vaivalla saisi aloittaja tässä vaiheessa vahingot todella minimoitua. "
Mikä on se pieni vaiva?
Onko sinulla kristallipallo, mistä näet tulevat oikeat lottorivit? Esim se vaiva että käyt Uo:n tai Takuu-Säätiön sivuilla etsimässä tietoa asian tiimoilta... Muutama sormen näpäytys. aloita siitä...
- On_tehty_jo
Olen jo käynyt, kiitos vain.
- Aina_on_vaihtoehtoja
Tiedän hyvin nuo fiilikset mitkä keskustelun aloittajalle on. Itse kävin jokunen aika sitten samoja asioita läpi ja nyt ensimmäiset velat menivät oikeuteen. En ole moksiskaan asiasta. Sain taas töitä ja olen muuttanut elämäntapojani sen verran että pysyn hengissä. Muutaman vuoden makselen velkojani pois (n. 20 000) ja jatkan elämääni. Nyt jos joskus tarvitset hyviä ihmisiä ympärille.
Se on kuitenkin vain rahaa. Ahtaalle toi ulosotto ihmisen laittaa mutta aina on vaihtoehtoja. Ekana kannattaa miettiä paljon niitä velkoja on. Jos itselläni olisi yli 50 000 euroa en edes miettisi maksavani niitä pois. Mitä järkeä edes yrittää kun pelkästään korot ovat tommosessa summassa niin isot?
Mieti muita vaihtoehtoja? Pimeät työt? Muutto ulkomaille? Työ laskutuspalveluiden kautta?- NäinOnAsia_
Kiitos mietteistäsi, eipä tuo sinäänsä enää pelota, minkäpä teet, maksoin pahimmillaan velkoja takaisin yli 2800€ / kk, eihän tuossa ole mitään järkeä enää koko hommassa, eikä velat olennaisesti edes lyhentyneet. Lähinnä nyt ja tulevaisuudessa tulee vituttamaan se, että minkämoinen loppulasku omista veloistani ulosotossa oikein tulee? Korkoa koron päälle ja lisää velkaa aiemman velan päälle. En pysty kuitenkaan lyhentämään kuin 400-500 € /kk ja tuo taitaa tietää pitkää maksuhelvettiä minulle :(
Lasket perintä,käräjöintikulut ja uo:n kulut per yksittäinen velka jos kerran kaikki UO:oon menee. Kulut riippuu hieman alkup velan pääomasta. Mulla oli alkup vippivelkaa n. 2000e ja säätiöltä haettavaan takaussummaan laitettiin kaikki rästimaksut ja muut luotot /velat vippien lisäksi. Eli lopulta hakupaperiin aluksi laitettiin n. 21.000€ velkapotti. Kun takaus myönnettiin oli velkapotti kasvanut 8 kk aikana reiluun 34.000€(kiitos haasteiden ja uo:n) vaikka olin koko ajan omatoimisesti maksanut niitä pienempiä velkoja pois jopa UO:ssa ollessani (4-5kk). Jos en olisi maksellut omatoimisesti olisin jäänyt ilman takausta loppumetreillä max takaussumman ylityksen johdosta. Ainakin omalla kohdalla vaivannäkö kannatti.
- tajutonta
Siis mikä nosti ex vippaaja tota pottia noin paljon? Ei kai uo:n kulut yms. voi noin paljoa tehdä? Itsellä nimittäin menossa kanssa vipit uo:hon n. 25.000,-, jos noin paljon tulee lisää kuluja yms. niin eihän tuosta selviä sitten ikinä...
- 9-6
Tuollainen on mahdollista vain jos maksaa vipit pois uusilla vipeillä, eli 2000e vippien maksamiseen otetaan uusia vippejä 3000e jne sama tehdään monta kertaa. Ulosotto on halpaa tuohon verrattuna.
- eiainaoikein
tajutonta kirjoitti:
Siis mikä nosti ex vippaaja tota pottia noin paljon? Ei kai uo:n kulut yms. voi noin paljoa tehdä? Itsellä nimittäin menossa kanssa vipit uo:hon n. 25.000,-, jos noin paljon tulee lisää kuluja yms. niin eihän tuosta selviä sitten ikinä...
Ihmettelen myös ex-vippaajan loppusummaa? Itselläni meni uo:oon n. 39.000,0e ja suurin osa oli pieniä (n.100,0e - 500,0e), vain kolme isompaa. Kaikkiaan kpl määrä oli 20. Jokaiseen tuli kuitenkin käräjäoikeuskulut n. 110,0e -240,0e korot ja tietysti ne perintäyhtiöiden kulut jotka oli jo tuossa alkuperäidsessä summassa mukana. Kaiken kaikkiaan loppusumma oli n. 45.000,0e. Tästä on tasan 4v kun uo alkoi, nyt velkaa on jäljellä hieman alle 13.000,0e. Pari vuotta vielä jäljellä.
9-6 kirjoitti:
Tuollainen on mahdollista vain jos maksaa vipit pois uusilla vipeillä, eli 2000e vippien maksamiseen otetaan uusia vippejä 3000e jne sama tehdään monta kertaa. Ulosotto on halpaa tuohon verrattuna.
2012 kesäkuun jälkeen lopetin vipillä vipin maksamisen eli silloin kuin takaushakemus T-S:n lähetettiin. Päätöshän oli oikea vaikka se sitten merkitsikin suurimman osan veloista jäävät hoitamatta joksikin aikaa.
Vuonna 2012 oli velallisen kannalta ikävä koska tuolloin oli vielä villin lännen meininki kulujen suhteen. Suurimmasta lisäkulut tulivat perintäkuluista, haasteista ja käräjäoikeuksista. Kaikenkaikkiaan 16 merkintää.
Se miksi hirveästi huutelen sen perään että kannattaisi maksella niitä pienimpiä velkoja pois ennen kuin menevät haasteen asteelle(eli lätkästään velan päälle oikeudenkäyntikulut) niin syy on näissä parissa esimerkissä jotka olen poiminut luottotieto-otteestani.
1.10.2012 YVK Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 11.10.2016
128.00 € Varsinais-Suomen käräjäoikeus Arctic Freetime Service
Saatava suoritettu, rek.pvm 14.12.2012
21.09.2012 YVK Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa 21.09.2016
36.00 € Varsinais-Suomen käräjäoikeus Ok Perintä Oy
Saatava suoritettu, rek.pvm 05.02.2013
Velkapääoma näinkin pieni mutta kulut muistaakseni oli molemmista tuolloin lähes 500e.... Onneksi nykyään kulut kohtuullistettu mutta silti... :(
Firmat jotka haasteelle laittoivat olivat kaikki vippifirmoja ja rahoituslaitoksia esim Nordea Rahoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1127330- 475286
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa572979Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72463Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101488Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1921359Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3111020Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?226963Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896