Mitä kertoo se että ei välitä enää?

sk_210001

Ennen olin se joka teki lähes yksinään kaikki hommat. Meitä oli pomon lisäksi toinen kaveri joka teki vähän eri hommia ja hänkin tosi hyvin. Kaikki sujui hyvin ja tykkäsin duunistani ja kehittää aina kaikkea uutta. Ei mitään ongelmia.

Sitten yhdistettiin toimipaikat ja olisi luullut että kolme työntekijää lisää olisi saanut aikaan paremmat systeemit, mutta ei. Yksi näistä halusi välttämättä rakentaa kaiken uusiksi hänen tavallaan. Yritin keskustella ja selittää ja vaikka oli mitkä tilastot ja aikataulut jotka olisi tukenut vanhoja systeemejä, tämä kaveri yksi kerrallaan vakuutti kaikki siitä miksi kaikki pitää tehdä hänen tavallaan.

Tämä kaveri alkoi pikkuhiljaa harrastamaan vähättelyä, piilovittuilua ja meni ihan ulkonäköön, syömiseen, henkilökohtaisuuksiin, mutta teki sen niin ovelasti että oli vain rivien välistä luettavissa mitä tarkoitti. Yritin pitää kiinni joistain omista systeemeistä, mutta yksi kerrallaan kaikki korvattiin uusilla ja "paremmilla".

Nykytila on se, että kolmas näistä uusista kavereista lähti pois (oli hyvä tyyppi), eikä peräänsä katsonut. Hänen tilalleen tullut kaveri (hyvä tyyppi) tuli ja lähti. Toinen joka tuli tämän hankalan tyypin kanssa on minulle hyvä kaveri ja vanha tuttu. Hänen kanssaan välillä ihmetellään nykymenoa ja muistellaan vanhaa, mutta häntä ei kukaan kiusaa. Hän vain on. Ja tekee.

No, miten työt sujuu verrattuna vanhaan? Koko systeemi on levällään, kaikki toimii päin persettä. Ennen työssä missä meni minun systeemillä 2 tuntia menee nyt 2 päivää, hyvällä säkällä. Käsittämättömät toimintakatkokset on nykyään arkipäivää kun niitä ei ennen ollut lainkaan. Kätevät systeemit vaihtuneet käsittämättömän epävakaan automatiikan pystyssä kannattamiseen. Missään ei ole mitään järkeä. Vakaus on vaihtunut kaaokseen. Minä tietäisin miten hommat saisi paremmaksi, mutta kaikki ammutaan alas heti.

Minä teen nykyään vain kaiken pakollisen. Uudella systeemillä. En kehitä mitään, en välitä, ei kiinnosta, en kritisoi, en välitä.

Onneksi tämä yksikkö yhdistetään naapuritaloon vuoden päästä. Jos siihen asti jaksaisi. Sitten olisi mahdollisuus päästä pois ja eroon tuosta kusipäästä.

1 vuosi. 1 vuosi enää.

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinpä--

      Kyllähän tuo pitkäaikainen kiusaaminen ja työstressi ylipäätään vaikuttaa henkiseenkin puoleen.
      Sitä tavallaan tulee zombieksi, kun tunteetkin turtuu. Tuo turtuminen on kait yksi tapa selviytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe