Win 10 + ssd

1234009

Käynnistyy kuudessa sekunnissa. Repikää linukkahemmot siitä.

12

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuli_hei

      Kärsiskös kysyä että mihin aiot käyttää näin säästyneet sekunnit?

    • rikkiärevitty

      Mulla käynnistyy saman tien kun avaa läppärin kannen.

    • hyöty_turhuuksiin

      Kyllähän tuo uudelleenkäynnistyksiin tuo pientä helpotusta.

    • Joo, mutta Winukalla (ellei ole serveri versio) ei voi olla montaa käyttäjää yhtäaikaa sisällä ;)

    • Mikäs_kumman_kone

      Meikäläisen win 10 -läppäri ei saa kuudessa sekunnissa edes Asus-tekstiä näytölle, saati että alkaisi wintoosaa lataamaan.

      Ja win 10 ei sitten oletuksena sammu, vaan menee horrostilaan. Jos haluat sammuttaa, niin nopea uudelleenkäynnistys (fast reboot) pois päältä. Tuosta horrostilasta on sekin haitta, että kun päivitysten jlk pitää käynnistää uudelleen, ei riitä, että sammutat ja käynnistät seuraavana päivänä, vaan pitää erikseen käynnistää uudelleen.

    • 1234009

      Toistan: ei mitää sleeppitiloja vaan bios- käynnistys. Uusi ennätys (tietenkin win10), 4 sekuntia. Koneena (tietty) Microsoft Surcafe Pro.

      • 1234009

        Surfacessa ei cafeeta tarvita odotteluun.


    • debiantestingxfce

      Missä todisteet, siinä hitaassa virusimuriroskakassa ei ole kunnon lokisysteemiä edes. Mulla boottaa hitaalla kernelillä alle 6 sekkaa.
      systemd-analyze time
      Startup finished in 3.817s (kernel) 1.770s (userspace) = 5.588s

      Normaalisti mun kernelit boottaa 3 sekunnissa, mut käytän työn alla olevaa kerneliä ja amdgpu ottaa aikansa näytön alustukseen.
      https://cgit.freedesktop.org/~agd5f/linux/log/drivers/gpu/drm/amd?h=drm-next-4.11-wip

      • 09090

        No mitä sä sillä hitaalla kernelilläsi teet? Et mitään. Mun Rasberry pie 3 buuttaa ittensä alle sekunnissa:)


    • taxiTero

      Eipä mintin bootti nopeus ole koskaan ollut kovin olennaista, se käynnistyy ilman sdd riittävän nopeasti, miksi windowsin 6 sekunnin bootti ajasta pitäisi repiä jotain, surkeaa kierrätettyä paskaa, minulla on osx eikä siitäkään mitään revitä... suhteutta resuperseet.

      • prof__Turhapuro

        Kun se on sitten niin nopeasti käynistynyt, niin
        - odota. Windowsia päivitetään..
        - älä sammuta konetta, Windowsia määritellään...
        - ja kuplajono pyörii...
        10 minuutin päästä ehkä sitten normaalisti toimiva kone.


      • Taxitero

        Joo windows on oikein hyvä ajettavaksi jollain virtuaalikoneella, itse käytän virtual boxia, asennuksen saa nopeasti tuhottua, ja mukava leikkiä hiekkalaatikolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe