Win 10 + ssd

1234009

Käynnistyy kuudessa sekunnissa. Repikää linukkahemmot siitä.

12

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuli_hei

Kärsiskös kysyä että mihin aiot käyttää näin säästyneet sekunnit?

• rikkiärevitty

Mulla käynnistyy saman tien kun avaa läppärin kannen.

• hyöty_turhuuksiin

Kyllähän tuo uudelleenkäynnistyksiin tuo pientä helpotusta.

• Joo, mutta Winukalla (ellei ole serveri versio) ei voi olla montaa käyttäjää yhtäaikaa sisällä ;)

• Mikäs_kumman_kone

Meikäläisen win 10 -läppäri ei saa kuudessa sekunnissa edes Asus-tekstiä näytölle, saati että alkaisi wintoosaa lataamaan.

Ja win 10 ei sitten oletuksena sammu, vaan menee horrostilaan. Jos haluat sammuttaa, niin nopea uudelleenkäynnistys (fast reboot) pois päältä. Tuosta horrostilasta on sekin haitta, että kun päivitysten jlk pitää käynnistää uudelleen, ei riitä, että sammutat ja käynnistät seuraavana päivänä, vaan pitää erikseen käynnistää uudelleen.

• 1234009

Toistan: ei mitää sleeppitiloja vaan bios- käynnistys. Uusi ennätys (tietenkin win10), 4 sekuntia. Koneena (tietty) Microsoft Surcafe Pro.

• 1234009

Surfacessa ei cafeeta tarvita odotteluun.

• debiantestingxfce

Missä todisteet, siinä hitaassa virusimuriroskakassa ei ole kunnon lokisysteemiä edes. Mulla boottaa hitaalla kernelillä alle 6 sekkaa.
      systemd-analyze time
      Startup finished in 3.817s (kernel) 1.770s (userspace) = 5.588s

Normaalisti mun kernelit boottaa 3 sekunnissa, mut käytän työn alla olevaa kerneliä ja amdgpu ottaa aikansa näytön alustukseen.
      https://cgit.freedesktop.org/~agd5f/linux/log/drivers/gpu/drm/amd?h=drm-next-4.11-wip

• 09090

No mitä sä sillä hitaalla kernelilläsi teet? Et mitään. Mun Rasberry pie 3 buuttaa ittensä alle sekunnissa:)

• taxiTero

Eipä mintin bootti nopeus ole koskaan ollut kovin olennaista, se käynnistyy ilman sdd riittävän nopeasti, miksi windowsin 6 sekunnin bootti ajasta pitäisi repiä jotain, surkeaa kierrätettyä paskaa, minulla on osx eikä siitäkään mitään revitä... suhteutta resuperseet.

• prof__Turhapuro

Kun se on sitten niin nopeasti käynistynyt, niin
        - odota. Windowsia päivitetään..
        - älä sammuta konetta, Windowsia määritellään...
        - ja kuplajono pyörii...
        10 minuutin päästä ehkä sitten normaalisti toimiva kone.

• Taxitero

Joo windows on oikein hyvä ajettavaksi jollain virtuaalikoneella, itse käytän virtual boxia, asennuksen saa nopeasti tuhottua, ja mukava leikkiä hiekkalaatikolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3081
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2679
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      351
      1759
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      800
    Aihe