Mauritius kokemuksia 2017

Martsa33

Ajattelin pienen infon kertoa Mauritiuksen matkaltamme.

Olimme 2vk 12.1-26.1.2017 Trou aux bichellä (TAB) Be Cosy apart hotellissa (TUI).

Rahat kannattaa ehdottomasti vaihtaa vasta Mauritiuksella. Lentokentän tuloaulassa on useampi rahanvaihtopiste. Kurssi 37.7. Rahanvaihtopisteitä myös esim. TAB:llä, tosin himpun huonommalla kurssilla (37.5).

Lentokenttäkuljetus varattiin jo Suomessa Taxismauritiukselta sähköpostilla [email protected]. Vahvistus varauksesta tuli nopeasti. Ei ennakkomaksua! Kotisivut löytyvät, joilla kerrotaan hyvää tietoa firmasta. Yhteen suuntaan kuljetus 2hlö:lle 1400rs. Kuski odotti nimikyltin kanssa, vaikka lento oli n 1h myöhässä. Kaikki toimi loistavasti. Kuski kertoili matkalla vinkkejä lomalle ja pysähtyi tienvarteen huomattuaan ottavani kuvia kauniista vuorista.

TAB ranta siisti. Paikallisia paljon, etenkin julkisen rannan kohdalla. Aurinkotuoleja vissiin rajattu määrä saatavilla. Itse makoilimme hotellin rantapyyhkeillä. Rannan tuntumassa useampi "ruokarekka" (paremminkin peräkärry) joista sai ostettua ruokaa pienempään ja isompaan nälkään, ja juomia (ei alkoholia). Suosittelen! Rannalla jos jonkin näköisiä vesiurheilumahdollisuuksia.

Mont Coisyn ranta hieman "ylempänä" käymisen arvoinen paikka. Rauhallinen ja puiden varjossa mukava loikoilla. Moni näytti tulevan paikalle piknik- tarpeet mukana. Rannalla myös saatavana ruokaa ja juomaa. Paikallisbussi n.24rs/hlö/suunta.

Käytimme pääosin paikallisbusseja liikkumisessa. TAB pääbussipysäkit terveysaseman kohdalla. Rannan puolelta bussi menee Grand Baieen ja "mantereen" puolelta Port Louiseen. Grand Baie 25rs/hlö/suunta. Port Louise 31rs/hlö/suunta. Port Louiseen kannattaa ottaa express- bussi. Nopeampi. Bussin valotaulussa lukee express. Itse varmistimme aina bussiin hypätessä, että menee oikeaan paikkaan. Bagatell- ostoskeskukseen menimme myös paikallisbussilla. Bussia joutuu vaihtamaan 2 kertaa Port Louisissa, mutta kaikesta huolimatta helppoa. Kuskit ovat avuliaita neuvomaan. Taxilla tultiin kerran Grand Baiesta illalla TAB:lle 400rs.

Ruokapaikat TAB:llä voi laskea kahden käden sormilla, jos hotelleja ei laske mukaan. Itse syötiin vain paikallisissa ravintoloissa. Ruokalistat aika samanlaisia. Hinnat 100rs (iso annos nuudelia/riisiä kanalla/munalla/ravuilla) ylöspäin. Itse en ainakaan jaksanut monesti syödä kokonaista annosta, joten jaoimme yhden annoksen. Annokset paikallista ruokaa ovat suuria! Jos vaihtelua paikalliseen ruokaan haluaa, kannattaa poiketa La Voglia Matta- ravintolassa (google maps). Todella, siis todella, hyviä pizzoja!! Italialainen ravintola. Normaali pizza 300rs, en itse ainakaan jaksanut syödä kokonaan. Perhepizza (järjettömän suuri!) 600rs- kannattaa olla 4syöjää vähintään! Ravintoloihin kannattaa tehdä pöytävaraus. Take awayt suosittuja. Kuppilat menevät aikaisin kiinni (22-23), joten jos bilettämistä haluaa, ei Mauritius ole oikea kohde (korjatkaa jos olen väärässä).
Pieni olut 45rs, Iso 85rs, lasi viiniä 60rs, pullo viiniä 500rs, drinksut 100rs, nämä alkaen hintoja.

Suurempi ruokakauppa Dodo sijaitsee Souvenir ravintolasta katua Grand baieen päin rantaa pitkin. Patonki 5-25rs, olut 33rs, limsa 1.5l 35rs, vesi 1.5l 18rs, viinipullo 190rs, sulatejuusto 120rs,.. Kortti käy maksuvälineenä.

Aurinko hyvin polttava! Aasiassa ja Karibialla käyneenä yllätti kuinka polttava. 30 kertoimella varjossakin palamisvaara.

Suomessa katsoimme valmiiksi helikopterilennon, jonka paikanpäällä varasimme TUI:n kautta. Paketti oli Underwater waterfalls etelässä 13 000rs. Koska käytimme vieraan hotellin helipadia Bel Ombressa, tuli päälle landing fee 2000rs. SUOSITTELEN tätä elämystä! Oli aivan mahtava. Air Mauritiuksen kotisivuilta näkee helikopterireissut ja niiden hinnat. Otimme täksi päiväksi taxin, jolla kiersimme samalla tärkeimpiä nähtävyyksia: Pamplemoussen botanical garden (400rs sisäänpääsy 2hlö), Grand Bassin hindutemppeli, 7colours earth (näki myös lennolla), Chamarel vesiputoukset (näki myös lennolla)(Black river kansallispuistoon sisäänpääsy 450rs/2hlö), Trou aux cerfs kraateri (ei hääppönen, mutta hyvät maisemat). Taxi sovittiin yksityiseltä etukäteen TAB:ltä 3000rs/pv.

Itse en pitänyt Mauritiusta shoppailupaikkana. Bagatell ostoskeskus Port Louisin lähellä ehkä länsimaalaisin ja laajin valikoimiltaan, mutta en kokenut valikoimaa hääviksi. Tämä siis oma mielipiteeni! Hilfigeri, Mango, M. Kors.. Suomen hinnoissa. Vaatetehtaiden outleteissa ei käyty. En tiedä olisiko mielipiteeni toinen, jos olisimme käyneet.

Mauritius on loistava kohde, jos haluaa rentoutua ja harrastaa vesiurheilulajeja. Nähdä nähtävyyksiä, syödä ja juoda hyvin HALVALLA. Halvalla omasta mielestä.
Päiväbudjetiksi voisin heittää alkaen 1000rs/hlö, joka sisältää 2 x pv ravintolassa syömisen ja juomat, kaupasta aamiaistarpeet ja juomat.

Hyvää lomaa! :) Toivottavasti apua jollekkin, joka suunnittelee reissua Mauritiukselle :)

33

6160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martsa34

      ..jatkoa vielä edelliseen sukeltamisen tiimoilta. Mies kävi sukeltamassa Dive Dreams Diversin kautta. Kaikki kuulemma toimi ok. Sukellukset olivat TAB lähistöllä. 10 kerran setti 13 000rs.

    • BeCosy

      KIITOS Martsa! Meidän perheellä on samaan hotelliin matka ensi kuussa.

      Oliko siellä hyttysiä tai muita öttiäisiä? Pääseekö siinä lähirannalla snorklaamaan koralliriutalle asti vai onko siinä jotenkin rajattu uima/snorklausalue?

      Pystyykö kävellä Grand Baieen tai Trioletiin vai onko siihen harrastukseen liian kuuma? Kuinkahan kaukana hotellista Dodo on?

      Entä hotellin hintataso? Oliko allasbaarin juomahinnat Suomen tasoisia ja saiko ne maksaa heti vai pitikö laittaa huonelaskuun? Vai tuliko altailla oltua ollenkaan/oliko täyttä? Hotellin pyyhkeet sai siis viedä rannalle - oliko erikseen ranta/allaspyyhkeet eikä tarvinnut samoja huoneessa käyttää? Meillä 2-kerroksinen kolmio, oliko teillä sellainen myös?

      • Martsa35

        Muutama hyttysen purema tuli, kun unohti laittaa myrkkyä, mutta ei niitä tuntunut paljoa olevan. Esim tuolta Dodosta kannattaa ostaa jokin suihke. Suomalaisesta myrkystä eivät varmaan kun innostu!
        Rannalla pääsee snorklailee vapaasti.
        Grand Baieen liian pitkä matka kävellä, jos et sitten ole superhyväkuntoinen :) Suosittelen bussia. Trioletiin kyllä voi kävellä.
        Dodo on noin 200-300m päässä (kannattaa katsoa google mapsista). Oikotie parkkiksen läpi ja katua oikeaan. Muuttuu pieneksi poluksi, jonka jälkeen vaan kohti rantaa (hedelmämyyntikoju tässä varrella) ja tienristeyksestä vasuriin. Kaupalta tullessa eka risteys oikealle ja siitä vaan tien päähän ja polku alkaakin tästä...

        Hotellissa ei syöty/ juotu mitään. Mutta hotellin yhteydessä on vanhemman pariskunnan pitämä allasbaari ja ravintola joita kannattaa tarvittaessa hyödyntää. Pasta taisi olla n 250rs ja olut 80rs, viinilasi 135rs, Pinacolada 180rs. Tälle yksityiselle piti maksaa samantien. Hotellin kuppiloista pystyi laittaa huonelaskuun (tuli kuunneltua sivukorvalla). Allasalue oli aika täynnä, suosittelen rantaa kun tuonne asti reissaa :) Omat ranta- ja kylpypyyhkeet. Meillä oli yksiö.
        Mukavaa reissua! :)


    • BeCosy

      Kiitos taas Martsa!

    • Eloisa123

      Grand Baiessa tällä hetkellä, Merville Beachin hotellissa joka on n. 2 km keskustasta. Kävely sujuu tien laitaa, koska jalkakäytäviä ei ole eikä niitä ole kunnolla Grand Baiessakaan joten kävelyesteisille ei ole paras paikka.

      Ihmiset äärimmäisen ystävällisiä ja avuliaita. Käytämme paikallisbusseja tai takseja liikkumiseen jos menemme kauemmaksi. Edullista.

      Mauritius on kuuluisa tekstiiliteollisuudesta ja täällä on paljon, jopa Grand Baiessa, liikkeitä jotka myyvät mm. chasmerea. Tinkimällä ihan kohtuuhintaista. Perusrantatavaraa saa halvalla ja on täällä hinnat muutenkin halvemmat kuin Suomessa.

      Ruoka hyvää. Tarjolla paikallisissa kuppiloissa meren antimia, mutta koska täällä on enemmistö hindulaisia, sitten kiinalaisia, kreoleita ja muhamettilaisiakin pieni määrä, niin vaihtoehtoja löytyy.

      Auringosta varoitan. Kannattaa aloittaa 50 asteen suojakertoimella ja
      silloinkin vaaleaihoisella vaara palaa. Loistopaikka kaiken kaikkiaan.

      • Nipsu80

        Parin viikon päästä ollaan menossa tuohon hotelliin. Oliko huoneet hyvät? Millainen ranta hotellin edustalla on? Itse tykkään snorklata. Onko lähistöllä koralliriuttoja, joille pääsee uiden?


    • BeCosy

      Kiitos Eloisallekin :) Mietin vaan noita uskontoja, että syödäänkö saarella ollenkaan nautaa? Eipä sillä meille niin väliä olisi, pari viikkoa menee ilmankin.

      Me ollaan sellainen hassunnäköinen perhe siellä meressä, uidaan ja snorklataan hatut päässä ja uikkareiden päällä vähintään pitkähihainen uv-suojattu paita. Maskeissa myös uv-suojat. Ei välitetä kutiavasta ruskeasta ihosta, joten usein pääsemme melko vaaleina takaisin Suomeen. Alempaa suojakerrointa kuin 50 ei edes käytetä. Itse olen nuorempana palanut auringossa pahasti, omille lapsilleni sitä en halua. Sellainen saarna :)

    • Toki nautaa löytyy kaupoista ja ravintoloista. Paikalliset kasvattaa myös sikoja. Näitä löytyy esim Port Louisin basaarin vieressä olevasta lihahallista. Lisäksi löytyy kanaa, lammasta jne.
      Erikoisempia paikallisia herkkuja ovat Tang (paikallinen siili) ja Susuri (hedelmälepakko) Herkullisia molemmat.

    • Biches

      Onko tosiaan TABissa Dodo -niminen supermarket? Ettei vaan olisi Popo, mutta tuosta hotellista rantaa ei-Grand Baieen päin?

      • BeCosy

        Matka takana, hieno sellainen. Olimme tyytyväisiä Be Cosyyn, huoneistomme oli tilava 2-kerroksinen. Siivous oli erittäin hyvää. Suihkuhuone iso ja vettä tuli suihkusta hyvällä paineella. Keittiötarpeisto oli minimalistinen, mutta sitä käytimme vain aamupaloihin. Nukuttiin hyvin.

        Kuljimme eniten takseilla, niitä sai tilata suoraan respasta tai ottaa hotellin ja rannan välistä. Edullisia oli ja samaan hintaan odottelivat vaikka tunteja jossain kohteessa. Paikalliset ihmiset olivat ihania! Meille ei tyrkytetty mitään, mutta juttelemaan tultiin ja varsinkin pienimmillä kujilla tervehdittiin.

        Oma ranta saattoi olla saaren paras. Siellä aikaa kului Boat Housen ilmaisilla (lasipohjaveneellä koralliriutan ulkopuolelle, supeilla, kajakeilla, polkuveneillä) ja maksullisilla retkillä.

        Grand Baieen päin ei löydetty ruokakauppaa, mutta toiseen suuntaan oli Popo muutaman sadan metrin päässä. Patongit alkaen 5rs, oluet melkein Suomen hinnoissa. Kotiinviemisiä ostettiin iso kasa teetä, mausteita ja maustesekoituksia. Super U Grand Baiessa Prisman luokkaa.

        Ravintoloissa syöminen oli edullista ja ruoka oli pääsääntöisesti herkullista. Eniten suosittelen hotellin lähellä olevaa L Assiette Du Nordia, jossa pitkä ruokalista ja kivat tarjoilijat. Siitä Trioletiin päin L Ananas myös hyvä paikka, ruoka herkkua, vaikkakin hieman kalliimpaa ja pienemmät annokset. Toisella puolella hotellia oleva Souvenir oli suurin pettymys, ruoka hiukan kalliimpaa, huonoa ja kiireinen palvelu ja kova liikenteen melu. Hyvät pihvit ja hampit sai International Cafeesta. Suosittelen ottamaan mukaan taskulampun/heijastimen, koska katuvalot onnettomia.

        Molemmista allasbaareista tilattiin muutamat juomat lasten polskiessa altaassa. Hotellin allasbaarista saatiin aina alennusta (kerran jopa alle puoleen hintaan), mutta Spoonin puolella hinta listan mukainen. Spoonissakin syötiin, mutta ei ollut ihmeellinen kokemus. Hotellin omaan ravintolaan ei ehdittykään.

        Matkanjärjestäjä TUIsta ei ole mitään hyvää sanottavaa!


      • Haluantietää

        Mikä TUI:ssa niin risoo?


    • phonix

      Be Cosy on halpis hotelli, joka ei edes sijaitse rannalla (tie hotellin ja
      rannan välissä). Hotellin sisäpiha on saatanallinen pätsi ja uimaallas
      vähän paljua suurempi. Jos haluaa upeille rannoille, kannattaa mennä
      Flicflakkiin tai retkeillä Ilea aux Cerfiin. On muuten makee paikka.
      Myös hotellit Victoria ja Lux Gaube ovat loistavia, mutta Sugar Beach
      ehkä kaikkein makein. Olen rampannu saarta neljästi ja taas ensi
      talvena mennään.

      • BeCosy

        Juu, niin on ehkä "halpishotelli", emmekä halunneetkaan tällä kertaa 5tähden AI-hotelliin "tylsistymään". Hotellilla ei oltu paljoa, nukkumiseen se oli hyvä. Tarkoituksena olikin tutustua saareen eikä juurikaan istua terassilla tai altaalla. Esimerkiksi Flic Flac ja Ile aux Cerfs olivat ihan kauniita rantoja, mutta ei niissä kauaa viihdytty. Kivat valokuvat niistä jäi muistoksi. Emme makoile rannalla eikä pelkkä uiminenkaan pitkään kiinnosta. Omat snorklausvälineet oli aina rannoilla mukana ja kaikista vähiten nähtävää oli noissa kahdessa paikassa.

        Jos luksushotellit kiinnostaa, niin suosittelen jo vaihtamaan matkakohdetta!


    • SILVERHIPO

      Terve, kiertelin viikon eli saaren rantoja pitkin ympäri .Oli hyvä kuski vanha pappa ja autokin oli käyttökelpoinen.
      -saari on kaukana paratiisi saaresta, ilmasto, rannat, ruuhkat, luonto, ruuat, hotellit ovat keskitasoa tai alle.
      -parasta on ihmiset , vaatii silmää löytää hyvät tyypit paikallisista ja turisteista.
      -aidosti hyvän ravintola ruuan löytäminen on työn takan mutta sitäkin löytyy, yli hinnan maksaminenkaan ei oikein auta mutta joka kaupungissa/kuppa kylässä on yksi tai kaksi
      hyvää ruokapaikkaa.
      -ilmasto perseestä,, olen kahdesti ollut.
      -halpaa on jos osaa mutta rahakaan ei oikein auta jos hyvää haluaa ellei tiedä
      mistä sitä hakee.
      ERITTÄIN TURVALLISTA JA PASKA TURISMIA MELKO VÄHÄN

      • Tylsass

        Varmaan olit ottanut selvää minne matkustit?


      • KertaRiittää

        Jos sun mielestä oli noinkin huono paikka, niin mitä ihmettä menit sinne toistamiseen?

        Tarinasi ei ole uskottava, mutta sekava se oli ja liikaa kirjoitusvirheitä.

        Olitkohan mennyt saarelle vain ryyppäämään? "Paskaturismia" saattoi esiintyä vain silloin, kun olit itse paikalla...


    • SILVERHIPO

      Kyllä on herkkiä neitejä palstalla. NYT PITÄÄ VÄHÄN SIPAISTA LISÄÄ.
      Olin toista kertaa siellä kun ekasta kerrasta oli yli kaksikymmentä vuotta ja toivoin että turismi olisi kehittynyt niin kuin se on monessa maassa onkin.
      En todellakaan pyrkinyt saamaan kaunokirjallisuuden palkintoa vaan tuomaan todellisen vaihtoehtoisen näkökulman matkatoimistojen harhaan johtavalle mainonnalle.

      Auta armias jos olisin piffannut lapsilleni häämatkan Mauritukselle niin olisin kyllä saanut pyyhkeen kehään. Ei ole mitään pahaa viihtyä Maurituksella ruuhkissa , kuppasilla rannoilla (kiersin koko saaren rantoja pitkin autolla) ja huonohkolla ravintola ruualla. Kerta Riittää voisi muuten itse opetella kirjoittamaan, vinkki vinkki. Muuten ryyppäämiseen saari voisi sopiakin koska kalastamisen lisäksi (silloin kuin kelit sallii) ei paljon muutakaan tekemistä ole no golfia tietenkin sillä suomalainen kun on tottunut sateeseen .Sateella on kiva ottaa torkut kun sade ropisee ja lukea kirjaa jos on oma lamppu mukana , hotellien valot kun on mitä on , muuallakin kuin m:lla.
      Turismin keski ikä oli lähempänä 70 kuin 60 ja siihen ikä luokkaan saari sopii oikein hyvin.
      Jos vihtyy Madeiralla palelemassa ja ihmettelemässä hakattua saarta niin voisi viihtyä Maurituksellakin onhan siellä sentään vähän parempi ilmasto ja syötävämpää ruokaa , ainakin joskus. Pitänee kertoa Madeirankin raiskioista ja turismin arjesta niin saa taas lukea lisää viha postia.

      • Syksyllä.taas

        Mitä oli väärin nimimerkki KertaRiittää -kirjoituksessa? Mielestäni se oli ihan ok. SILVERHIPOn kannattaisi tutustua sellaiseen merkkiin kuin "pilkku", joka auttaisi ymmärtämään kirjoitettua tekstiä.

        Silti lähdetään veljen perheen kanssa syksyllä toistamiseen Mauritiukselle, josko saataisiin tutustua ekaa kertaa sateisiin ja kuppaisiin rantoihin.


      • bronzehippo
        Syksyllä.taas kirjoitti:

        Mitä oli väärin nimimerkki KertaRiittää -kirjoituksessa? Mielestäni se oli ihan ok. SILVERHIPOn kannattaisi tutustua sellaiseen merkkiin kuin "pilkku", joka auttaisi ymmärtämään kirjoitettua tekstiä.

        Silti lähdetään veljen perheen kanssa syksyllä toistamiseen Mauritiukselle, josko saataisiin tutustua ekaa kertaa sateisiin ja kuppaisiin rantoihin.

        Mä en jaksa ymmärtää sitä että jos joku on pitänyt jotain matkakohdetta hyvänä ja viihtyisänä mutta sitten joku toinen kertoo oman negatiivisen näkemyksensä samasta kohteesta niin muut vetävät herneet nenään. Ihan kuin se olis henkilökohtainen loukkaus jos joku on kokenut matkakohteen huonoksi vaikka sinä pidit siitä.
        Kaikkein lapsellisinta ja naurettavinta on se että jos joku esittää eriävän mielipiteen niin aletaan arvostelemaan toisen kirjoitustaitoja tai pilkun puuttumisia. Uskon että kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä riippumatta siitä osaako täydellistä äidinkieltä. Aivan varmasti jokainen ymmärsi mitä Silverhippo kirjoitti, tai jos ei ymmärtänyt niin vika ei ollut ainakaan kirjoittajassa.

        Olen jonkin verran matkaillut ympäri maailmaa ja matkakohteista osa on ollut todella mukavia ja hienoja, kun taas jotkut on olleet hieman pettymyksiä, mutta ei koskaa mielestäni niin huonoja että olisi kaduttanut. Rakastan matkailua ja uuden kokemista ja näkemistä.

        En pidä Mauritiusta mitenkään huonona lomakohteena. Mutta olen samaa mieltä Silverhipon kanssa muutamissa asioissa. Mauritiusta hehkutetaan paratiisirannoista ja ilmastosta, mutta rannat olivat moinun mielestäni keskinkertaisia. Olin odottanut enemmän ja kauniinpaa. Myös ravintolatarjonta ja ruoan taso ei ollut mielestäni sitä mitä hehkutetaan. Makuasioita, turha alkaa riitelemään. Snorklailua on myös hehkutettu, mutta mielestäni aivan turhaan. Mauritiuksen vesissä ei juurikaan ollut snorklaajille nähtävää. Sukeltajille voi ollakkin, itse en sukeltanut. Eniten pidin hienoista henkeäsalpaavista maisemista ja ystävällisistä ihmisistä. Hintatasokaan ei ollut hirveän kallis, olin odottanut kalliimpaa.

        Missään tapauksessa Mauritius ei ollut huono, mutta juurikin rantojen ja ruoan suhteen hieman pettymys.


    • höpinäää

      Pakko kysyä,ootko kännissä???

    • Per-kel

      Kuka sinne nyt enään? Itte olin pari kuukautta 1975, silloin oli kunnon meininki .-

    • Ponchaa

      Mitä rokotuksia teillä?

      • Martsa33

        Ihan ne perus jutut. polio, jäykkis ja rabies. Mut mitään niistä ei tarvittu onneks.


    • BeCosy

      Minen halua riidellä siitä, onko Mauritius hyvä vai huono kohde. Meidän perheen mielestä se oli hyvä kohde ja uskalletaan siksi suositella muillekin. Meidän reissun aikana sää suosi (ei ollut sähkökatkoja ja sadekuurot öisin) ja ruoka sopi meidän suuhun. Varsinkin sen jälkeen, kun opittiin tilaamaan tulisempaa ruokaa.

      Snorklauksesta olen sitä mieltä, että kyllä koralliriutalla oli paljon nähtävää ja näkyvyyttä oli metrikaupalla. Hiekkarannalla nähtävyydet rajoittuivat pikkukaloihin ja merisiileihin. Iso Valliriutta on tosin vielä kokematta :)

      TUIsta en halua (vielä) julkisesti kertoa. Ensimmäistä kertaa riitelen matkatoimiston kanssa, emmekä me eikä meidän tutut enää käytä kyseistä matkatoimistoa.

      • eipöllömpi

        Sellaiselle joka ei ole paljon matkaillut, tai on käynyt vain kanarialla tai rodoksella yms. niin Mauritius on varmasti paratiisi.


      • BeCosy

        Pelkän Kanarian tai Rodoksen reissaaja saattaa pitää Kanariaa enempi paratiisina kuin Mauritiusta :) Olen ollut itsekin nuorempana Kanarialla ja muistelen, että silloin turistit siellä enempi ryyppäsi ja makasi rannalla, jopa nakusellaisilla. Paikoitellen siellä enempi hiekkaa rannalla kuin Mauritiuksen rannalla, eikä Mauritiuksella siedetä nakuilua. Ja vähemmän sadetta, ehkä yleensäkin ilmasto parempi Kanarialla.

        Minun mielestäni "paratiiseja" löytyy paremminkin Atlantin toiselta puolelta. Mutta Thaikkujen ja Indonesian kokemuksien jälkeen suosittelen silti mieluummin Mauritiusta :) Mauritius tuntui tosi turvalliselta paikalta. Mauritius on varmasti tylsä, jos lähinnä tykkää makoilla rannalla ja pörrätä yöelämässä.


      • Haluantietää

        Sillä kysyin mikä Tui:ssa risoo, että mekin joudumme nyt tehdä reklan matkasta Mauritiuksen reissun jäljiltä. Yleensä ollaan oltu omatoimimatkoilla erittäin on istuneesti. Nyt päätettiin kokeilla "helppoa" pakettimatkaa Tuin kautta, eikä ole koskaan olut niin paljon ongelmia reissussa kuin nyt.


      • BeCosy

        Koska olitte reissussa ja mistä te reklamoitte? Samaa mieltä, omatoimimatkat helpompia!

        Me saimme jo vastauksen reklamaatioon ja vastauksen perusteella meille riittää, että ollaan jaettu sisältöä muillekin, ehkä voisi boikotiksi kutsua. Yhden toisen asian voin kertoa: TUI yritti, ettemme olisi hakeneet vakiokorvausta lennon myöhästymisestä. Sitä päätöstä vielä odotellaan ja otetaan AirHelp (?) ja kuluttajansuoja apuun, jos lentoyhtiö yrittäisi ensin kielteistä päätöstä. Lentoyhtiö ja TUI ovat samaa yritystä tms.


    • Silverhipo

      Vielä vähän kannettua vettä kaivoon. Minulla siis oli ihan hyvä lomaviikko Maurituksella vaikken saarta kohteena arvostanutkaan. Tyhmempikin ihminen keksii huvitusta viikoksi pariksi.
      Koiria oli paljon rannoilla ja ne olivat ystävällisiä ( kohtuudella), lempiharrastus oli kuskata niille ruokaa .Minulla on aina isoja pakastepusseja mukana , niihin on hyvä kerätä syömättömät leivät ja ruokailun jämät ja ruokia niillä koiria ja puluja rannoilla .Varsinaisissa kehitys maa helveteissä annan ruuan jämät vähä osaisille kaduilla , aina on kelvannut ja kiitostakin saanut vaikken kaipaa.
      Lintujakin on kiva kuunnella aamusin ja kun paikalliset on aika alkoholisoituneita niin heitäkin on mukava seurailla iltaisin vaikka ovatkin melko vaisuja .
      Ranskalaiset naiset pysyvät katseen kestävinä vielä parasta ennen päivämäärän jälkeenkin ,toisin kuin monet muut kansat. Ranskattaria viipelsi aina silloin tällöin rannoilla muodikkaissa bikineissä.
      Oli kiva arvailla milffien ikää .

      Uusi ikävähkö harrastus ryhmä on syntynyt , VAHINGON KORVAUSTEN METSÄSTÄJÄT.
      Siinä jää seksituristit ja peräkammarin juopot kakkoseksi kun internet sukupolvi alkaa perätä
      oikeuksiaan ja mittaavat kärsimyksiään rahallisilla korvauksilla.
      Ovat bedofiilien ja lehtimiesten jälkeen inhotus listalla heti seuraavana ennen polku pyöräilijoita.

      • Höpöhöppää

        Edelleen kännissä? Suosittelen tutustumaan sanoihin "milf" ja bedofiili". Jos mielestäsi mauritiuslaiset ovat aika alkoholisoituneita ja inhotus_listallasi on polku_pyöräilijät, niin nuo asiat kertovat sinusta ihan tarpeeksi.

        Kuitenkin unohdit kertoa, miten omasta mielestäsi nimimerkki KertaRiittään pitäisi opetella kirjoittamaan?

        Jos viittaat vahingon_korvauksen metsästäjillä vakiokorvauksen hakijoihin, niin taidat olla vain kateellinen. Se on laissa sanottu, milloin ja kuinka suuren korvauksen saa lennon peruuntumisesta tai myöhästymisestä. Ei tarvitse kuin täyttää ko. lomake lentoyhtiölle. Miten se liittyy internet_sukupolveen - missä itse kuvittelet olevasi, kun tänne kirjoittelet?


      • 600euroa

        Hippo taitaa olla aikamoinen höpöukko!? Ei kannettu vesi kauaa kaivossa pysy!


      • Onmymind2

    • Silverhöppänä

      -hippo höppänä tässä, ollut vaan kiva vähän kiussata (väärin taas kirjoitettu huom pilkkukin taas puuttuu) tosikkoja kun rannikkoseutujen peruskoulun opettajat ovatkin vaikka niin tarpeellisia ja mukavia muuten.
      -tuota jos joskus harvoin otan viinin niin silloinen en varmasti hukkaa aikaani näillä palstoilla.
      --epäilevät minulla syöpää , taidan joutua vielä kolmannenkin kerran lomailemaan Mauritukselle ,
      onhan siellä rauhallista ja turvallistakin toipua .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe