Tässä kokeilemisen arvoinen laihdutuskeino

Mauton.ruoka

Kun laitat ruokaa, älä mausta sitä mitenkään. Siis kaurapuuroonkaan ei tippaakaan suolaa eikä mitään muutakaan. Liharuoka keitetään eikä lisätä MITÄÄN mausteita. Vihannekseksi rlautaselle raakoja vihanneksia kuten raakaa kaalia ja raakaa parsakaalia. Perunakin raakana että maistuisi mahdollisimman epämiellyttävältä. Linssikeittoa voi keitää ja sekin jätetään maustamatta. Mitään lisämausteita kuten sinappia tai ketsuppia ei saa lisäätä. Vihreää omenaa voi palastella lautaselle sekä porkkanaa keitettynä. Lorauta tilkka mahdollisimman karvaan makuista oliiviöljyä. Osta kaikki syötävä mahdollisimman pahan makuista. Näin ei tee mieli syödä suuria määriä. Ja lautasena kakkulautanen. Juo aterioiden välissä pelkkää huoneenlämpöistä vettä. Leivo itse jos on aikaa, leipä, äläkä mausta sitäkään millään.
Kun kuukauden on kokeillut kyseistä kikkaa, niin haluaisin kuulla jos joku on kokeillut että onko paino laskenut.
Itse en ole kokeillut koska en ole ylipainoinen.

54

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

No joo.
      Ihan kaikkea tuota en ole kokeillut, mutta

Kaurahiutaleita syön piimään sekoitettuina enkä useinkaan keitettynä puurona
      Raaka parsakaali, kukkakaali, salatti... ja tavallinen kaali ja peruna raakana ovat ihan herkkuani. Yleensä kaikki vihannekset raakana parempia minun makuuni kuin pahoinpidellyt. Porkkanalle olen valitettavasti allerginen.
      Vihreitä omenoita en edes paloittele, kun isken hampaani vain niitten kylkeen
      Leipäkin on sen parempaa mitä vähemmän suolaa ja ilman mitään muita mausteita

Keksi mieluummin jotain sellaista mikä maistuisi epämiellyttävälle.

• Tiritriteijaa

Jos pitää keksiä jotain mikä maistuisi epämiellyttävälle, eikä tämä lisäksi ole mikään lasten palsta, niin kerronpa milloin viimeksi teki mieleni sanoa HYI.

Ostin kolmen euron hintaan valmiiksi täytetyn ruisleivän, jonka juuston rasvaprosentin myyjä pystyi kertomaan siinä missä ei tiennyt antaa vastaavasta kinkkuversiosta yhtikäs mitään tietoa.

Jo muutaman haukkauksen jälkeen alkoi tökkiä. Nostin kantta huomatakseni, että molemmilla leivillä oli valtava määrä jotain levitettä. Olen jättänyt rasvalevitteen pois leipieni päältä jo kauan sitten. Eikö periaatteessa ole aivan suotavaa sanoa HYI? Omapahan on asiani (onneni) enkä enää maksa mitään.

• Heikunkeikku

Huomenta!
      Tuota samaa olen minäkin ajatellut. Ilman mitään maustetta sisältävä ruoka ei maistu hyvältä.
      Muistan aikanaan, kun ensimmäistä lasta odotin ja minulle tuli raskausmyrkytys ja sairaalaan jouduin jo hyvissä ajoin, ennen lapsen syntymää.
      Ruoka-aikana muut söivät ihan mielissään hyvää ruokaa, vaan minä yritin nieleskellä edes jotakin siitä erikseen minulle tuodusta ruuasta.
      Kaikki minulle tarkoitetut ruuat olivat erikseen teräksisessä astiassa, jonka päällä luki nimeni. Esimerkiksi kun nostin teräksisen astian kantta, niin näin siellä köllivän harmaan epämiellyttävän näköisen lihaklimpin. Liha oli keitetty pelkässä vedessä.
      Mauttomampaa ei voi kuvitella. Myös puurot olivat tosiaan ilman mitään suolaa.
      Siis kaikki ruuat olivat mauttomuuden huippuja.
      Kyllä siinä vatta pienenis ja ylimääräiset kilot ripajisi veks, jos alvariin tuollaista mauttomuutta suuhunsa lappais.
      Raaka peruna jäisi minulta kyllä syömättä. Minusta raaka peruna haiseekin pahalle.
      Toissapäivänä parsakaalia napostelin poskeen. Siitä oon aina pitänyt, mutta raaka parsakaali jäisi sekin syömättä.
      Hmmm... ajattelemisen arvoinen asia. Pitäisiköhän kokeilla. Saisi kesäksi itsensä katseen kestäväksi.

• Mauton.ruoka

Kokeile ihmeessä ja laita tänne sitten kommenttia että kauanko jaksoit noudattaa kyseistä ruokavaliota, ja että putosiko paino yhtään!:)

• Heikunkeikku
        Mauton.ruoka kirjoitti:

Kokeile ihmeessä ja laita tänne sitten kommenttia että kauanko jaksoit noudattaa kyseistä ruokavaliota, ja että putosiko paino yhtään!:)

MRrrrrrrrrr.... vihaisuus astui mun kehooni.
        Vastasin sun kommenttiisi ja kulutin siihen monta sanaa ja mitä tapahtuikaan.
        "En ole robotti" ei toiminut. Pyöri paikallaan oikein ajan kanssa.
        Mikään ei auttanut, vaikka huusin näytölle täyttä kurkkua, että en ole robotti, mä EN ole robotti..... Mutta mikään ei toiminut ja oli pakko peruuttaa koko paska.
        :/
        Tää on nyt testi, että lähteekö tämäkään kommentti lentämään.

• Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

MRrrrrrrrrr.... vihaisuus astui mun kehooni.
        Vastasin sun kommenttiisi ja kulutin siihen monta sanaa ja mitä tapahtuikaan.
        "En ole robotti" ei toiminut. Pyöri paikallaan oikein ajan kanssa.
        Mikään ei auttanut, vaikka huusin näytölle täyttä kurkkua, että en ole robotti, mä EN ole robotti..... Mutta mikään ei toiminut ja oli pakko peruuttaa koko paska.
        :/
        Tää on nyt testi, että lähteekö tämäkään kommentti lentämään.

Jaaaaha. Nyssse sit toimi.
        Mä en ala nyt uudestaan niitä edellisiä sanoja pyörittelemään.
        Menny mikä menny.
        Se oli kyllä hyvä kommentti. Paras mitä oon ikinä tehnyt:)

• Nythän minä tiedän, miksei meidän perheessä ole ylipainoisia.
      Hyvä minä, mainio ruuanlaittaja.

• Heikunkeikku

"Ancelina"
        Heh, hauska kommentti.
        Minä kyllä luulen, että olet hyvä ruuan värkkääjä.
        Siihen käsitykseen oon tullut.
        Ehkä teidän perhe liikkuu sen verran paljon, että saavat sun herkkuruokasi kulutettua maantielle tai muihin touhuihin.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"Ancelina"
        Heh, hauska kommentti.
        Minä kyllä luulen, että olet hyvä ruuan värkkääjä.
        Siihen käsitykseen oon tullut.
        Ehkä teidän perhe liikkuu sen verran paljon, että saavat sun herkkuruokasi kulutettua maantielle tai muihin touhuihin.

Heikunkeikku, tavallista arkiruokaa meillä syödään, yhtään en lue ohjeita enkä erikoisuuksia hae.

Miehet ovat ehkä tottuneet laatikko/soossi-painotteiseen ruokavalioon, tai sitten eivät arvaa valittaa, etteivät jää kokonaan ilman.

Liikettä kyllä on jokaisella, päivät pitkät jalkojen päällä.

• Tiritiriteijaa

Ketjun aloittajalle sellainen lisätieto meistä jo sairastuneista moniongelmaisista, että vain itse tiedämme diagnoosimme ja niihin liittyvät ravinnon laatua koskevat asiat. Emme pudota painoa ulkonäkösyistä.

• hyvä.näkökö

Mainitsiko aloittaja jotain laihduttamisesta nimenomaan ulkonäkösyistä?

• Tiritiriteijaa
        hyvä.näkökö kirjoitti:

Mainitsiko aloittaja jotain laihduttamisesta nimenomaan ulkonäkösyistä?

Ei maininnut, mutta voisin kilpailla mm. tehokkuudessa ja nopeudessa hänen ehdotuksensa kanssa, jos se olisi mahdollista huomioimatta terveydentilaa. Siksi tulin tänne omalle oksalleni.

• enpä taida osallistua kokeeseesi

laatu ratkaisee ei määrä, mieluusti syön yhden tosi hyvän kuin paljon pahaa (tosin mun mielestä ruoka ei ole koskaan pahaa, ei vain maistu omassa suussa hyvältä, mun suu maistaa kerman ja voin hyvänä ja...)

sehän on raaka-aineiden tuhlausta valmistaa 'ei hyvää ruokaa'
      tosin joskus teen semmoista koekeittiön pöperöä, kun taito ja kokemus ei piisaa, pelastan sitten nahkani eli mitä pelastettavissa vielä on - kermalla ja voinokareella.

vanhasta kokemuksesta voin sanoa, että lautaskoon pienentäminen toimii

• Ei kai näille rannoille jalkautuneet esi-isämme, metsästäjät ja kalastajat. joskus 2000, 1000 tai 500 vuotta sitten suuremmin mausteita käyttäneet. Paitsi tietysti suolaa, jos sitä oli, ihan jo ruoan säilyvyyden vuoksi. Ruoka varmasti maistui - jos sitä oli. Eikä lihavia varmaan näkynyt.

Mausteet tuskin on 'must' ruoanlaitossa. Mutta tietysti minäkin lievästi suolaan ja/tai sokeroin, ja sipuleilla, mausteilla ja yrteillä ruokia maustan. Pääasia että maistuu enemmän ruoalta kuin mausteilta.

Puoliskolla oli joskus luokkakokous, kävivät saunassakin. Muut olivat jo lauteilla, puolisko jutteli pitempään pukuhuoneessa saunakielletyn kaverinsa kanssa ja siis viimeisenä astui löylyihin. Lauteilta kuului: Löytyihän sieltä yksi!

Olivat muut vertailleet kasvaneita kumpujaan ja tyytyväisinä todenneet, että kaikilta tuo 'elintasomöykky' löytyi ... paitsi loppupelissä meidän mieheltä! ;-D)

Lienenkö huono ruoanlaittaja vai onko meidän perheen liikuntakäytännöt erilaisia kuin xxx-perheillä yleensä? Ehkä molemmat, tai...

• Mies-joka-nauttii

Jos minulta viedään mausteet, kerma, voi, vaalea leipä-ruisleipä, rasvaiset makkarat, leivokset, sokeri, suklaa ja kaikki muu tappava ruoka, kuolen seisaaltani tai makuuammunta-asennossa ennen aamun koittoa.

• Lähes.terve

Aloittajalle, tuota se ruokavalioni on - sinnepäin. Eräs tutkija sanoi, että kun parikymmentä kertaa totuttelee johonkin makuun, se alkaa maistua hyvältä. En silti syö kaurapuuroa ilman suolaa. Liikun paljon, verenpaine on alhainen, joten suolaa tarvitsee vähän, muuten silmissä näkyvä tähtitaivas on liian sakea. Mutta raasteista tykkään, ihan semmoisenaan. Pakosta laitan kylmäpuristettua öljyä sekaan, en tykkää rasvasta ollenkaan.
      Lihan syön melkein mausteetta sipulia lukuun ottamatta, koska tykkään lihan mausta. Mutta totta on, että kannattaa totutella pitämään neutraali makuisesta ruoasta. Sinappia ja ketsuppia käytän ani harvoin.
      Olen normaalipainoinen kuten aloittajakin. Olisi mielenkiintoista tietää, millainen aloittajan ruokavalio on. Oletko myös terve?

• Mauton.ruoka

En syö kuin pari ateriaa päivässä. Toinen on viiliä ja turkkilaista jugurttia sekoitettuna kulhoon ja siinä palasteltuna viikunaa, taatelia ja kuivattuja luumuja sekä kaurahiutaleita ja tummia viinirypäleitä sekä 1 banaani ja kurpitsansiemeniä. Sen jälkeen 2 ruisleipää joissa juustoa ja kalkkunaleikettä sekä suippopaprikaa ja omenaviipaleita sekä kupillinen rooibosteetä ja 2 kupillista kahvia mustana. Tuon syönnin jälkeen olen monta tuntia kylläinen ja syön pari kertaa ruisleiäviipaleet ilman rasvaa, vain juustoa päällä.

Myöhemmin syön lämpimän aterian joko kalaa, broileria, tai joskus punaista lihaa. Joskus syön pelkkiä papuja kastikkeessa. Höyrytän perunapaloja ja porkkanapaloja ja mätän lautaselle 1 kpl päärynä, 1 madariini, suippopaprikaa, tuoretta kurkkua, joskus omenapaloja. Hedelmät ja vihannekset täyttävät lautasesta yli puolet. Jälkiruoaksi 2-3 palaa tummaa suklaata.
        Olen todella terve. Tarkistutan lab.arvot kerran vuodessa ja ovat hyvät. Hb oli viimeksi 145.
        Ulkoilen 40-60 min. päivittäin

• ö-Öö

Lopeta syäminen.

Se laihduttaa varmasti. Ite pidän mausteisista ruuvista. Monet mausteet hyviä aineenvaihdunnalle ja muutenkin terveellisiä. Chili eritttäin hyvä ja suolaa pitää jonkin verran käyttää, jodin takia.

Sinällään kiintoisa ajatus syödä mautonta ruokaa, oletan siihenkin tottuu.

Sitä piti kirjoittamani, ei se laatu, määrän pitää olla kulutukseen sopiva. Ihminen elää aika karullakin muonalla, ei se ruokahalua vie, jos nälkä.

Joku narisi valmisleivistä. Joku reissumies toimii mun mielestä ihan hyvin. Kolmioleivissä majoneesia, ei innosta. Se kuitenkin hyvä. nykyisin ei tungeta puolta pakettia voita leiville. Entisaikojen "hautajaisleivät" oli karmeita. Silloin kai piti osoitttaa, että ei nuukailla voin kanssa, ikäänkuin vaurauden osoitus.

En syö kovin paljon leipää. Nyt markkinoille tullut hyviä juures jne leipiä, yleensäkin kaupoissa laajat leipävalikoimat. Niissä se kääntöpuoli, hävikkiä tulee. Leipää hyväntekeväisyyteeen juu. Vaan se sitten tietenkin nostaa yleistä hintatasoa.Kakspiippuinen asia.

=DW=

• Tiritiriteijaa

Minä olin se valmisleivistä narisija ja korostan, että on oma etuni, jos tökkii liiallinen levitteen lappaminen. Sitä oli tuossa viimeisimmässä reissumiehessä todellakin liian paljon.

Vielä hautajaisruokien vaurauden osoittamistarpeesta lohdullinen huomio, että kun sinne pakosta järjestää vaikkapa lihattoman vaihtoehdon, saakin emäntä kapustalla kynsille hakata innokkaimpia tähän vaihtoehtoon höyrähtäneitä lihansyöjiä.

• Mauton.ruoka

Mä syön enimmäkseen Vaasan ruispaloja tai jonkin muun leipomon valmiita paloja. Laita ne leivänpalat leivänpaahtimeen hetkeksi ennen kuin laitan päälliset niihin. Tulee ihanan rapsakkaa. Pidän tuoreet leipäpalat pakastimessa ja otan vain muutaman palan sulamaan, niin saan aina tuoretta leipää.
        Ja jos meinaa leipä kuivaa, niin mulla on sellainen vanha ruisvarrasleipälaatikko johon laitan ruispalat ja ne kuivavat parissa päivässä kuiviksi leiviksi, eikä tule hävikkiä kun ottaa pois muovipussista eikä päästä homehtumaan. Näin on maukkaita kuivia leipiäkin ja säilyvät hyvin.

• Jos laihduttaa niin sen mitä syö pitää olla maukasta.
      Juurekset pitää kypsentää, vihannekset pitää useimmiten syödä raakana.
      Kaikkeen tottuu tietenkin, kun on oikein kova nälkä niin jopa suolaton kaurapuuro voi olla hyvää.

• Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF
      10-12 kpl. Broilerin paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi.SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Maito 3ltr. luomu rasvaton.SF
      Omenaa, Mandariinia tms.Osittain SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa

H.

• anna-leena-ankeinen

Olet laittanut tuon saman ainakin sata kertaa, uskotaan vähemmälläkin.

• anna-leena-ankeinen kirjoitti:

"anna-leena-ankeinen"

Niinpä.
        Tuo on minusta hyvä jankutus ruoka-jankutuksiin.

H.

• uuuuuuiii
        anna-leena-ankeinen kirjoitti:

Mikä nimi herkästi närkästyvälle sopisi ?

• uuuuuuiii kirjoitti:

Mikä nimi herkästi närkästyvälle sopisi ?

"Arka-Näärä-Näppy" ?

H.

• bessie-

Ai yksinkertaisesti vai? Kuinka tuon nyt ottaa.
        Esimerkiksi, syötkö leipää vain yhtenä päivänä viikossa, yhden viipaleen ruis- ja yhden viipaleen vehnäleipää, vai mitä tämä tarkoittaa: "Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF"?

Paitsi kehnosti kirjoitettu, myös ravitsemuksellisesti ajatellen aika puutteellinen viikon eväs.
        Pehmeät rasvat puuttuvat. Paketti voita viikossa? Paketin kokoa tosin et mainitse (mikä sinänsä on epäjohdonmukaista, koska muissa kohdissa on painot, kappaleet tai litrat mainittu), mutta vaikka olisi pienikin paketti 250 gr?, niin johan siitäkin tulee 35 gr/vrk. Ei se paljon ole, mutta kuten sanoin, pehmeät rasvat puuttuvat.
        D-vitamiini lähes puuttuu tuosta viikon eväästä.
        Vihanneksia ja kasviksia tulee nafti 160 gr/vrk., vähintään puolta enemmän niitä pitäisi syödä vaikka nuo omenat ja mandariinit ottaisikin huomioon. Kuidun määrää jäänee aika vähäiseksi.
        Maitotuotteista tulee nippa nappa tarpeeksi kalsiumia, vihannes- ja kasvismäärä on niin vähäinen ettei silläkään pientä vajausta täytetä.

Vaikka "viikon evääsi" onkin aika oikean suuntainen, niin ei se niin hyvä ole, että sitä kannattaisi vuodesta toiseen täällä mainostaa. Oletko allerginen kalalle?

• bessie- kirjoitti:

Ai yksinkertaisesti vai? Kuinka tuon nyt ottaa.
        Esimerkiksi, syötkö leipää vain yhtenä päivänä viikossa, yhden viipaleen ruis- ja yhden viipaleen vehnäleipää, vai mitä tämä tarkoittaa: "Leipinä Täysj. Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF"?

Paitsi kehnosti kirjoitettu, myös ravitsemuksellisesti ajatellen aika puutteellinen viikon eväs.
        Pehmeät rasvat puuttuvat. Paketti voita viikossa? Paketin kokoa tosin et mainitse (mikä sinänsä on epäjohdonmukaista, koska muissa kohdissa on painot, kappaleet tai litrat mainittu), mutta vaikka olisi pienikin paketti 250 gr?, niin johan siitäkin tulee 35 gr/vrk. Ei se paljon ole, mutta kuten sanoin, pehmeät rasvat puuttuvat.
        D-vitamiini lähes puuttuu tuosta viikon eväästä.
        Vihanneksia ja kasviksia tulee nafti 160 gr/vrk., vähintään puolta enemmän niitä pitäisi syödä vaikka nuo omenat ja mandariinit ottaisikin huomioon. Kuidun määrää jäänee aika vähäiseksi.
        Maitotuotteista tulee nippa nappa tarpeeksi kalsiumia, vihannes- ja kasvismäärä on niin vähäinen ettei silläkään pientä vajausta täytetä.

Vaikka "viikon evääsi" onkin aika oikean suuntainen, niin ei se niin hyvä ole, että sitä kannattaisi vuodesta toiseen täällä mainostaa. Oletko allerginen kalalle?

"bessie-"

Tarkennukset.
        2 vaaleata viipaletta kahvi-mukien sisällön kera.
        Ruoan kanssa 2 viipaletta tummaa. yht.4vpl./vrk.
        Hyvin harvoin illalla satunnainen vaalea.
        Mieluummin otan ylim.viilin.
        -
        Ei aina edes kuukausittai:
        Silloin-tällöin Maksa-laatikko(äitien)
        SIlloin tällöin kokonainen Taimen.
        Silloin-tällöin 1 reipas lrs. Auringon-kukka-öljyä.
        -
        Voi 250gr. riittää reilun kk.
        Riippuen maustanko sillä vihanneksoia.
        En mausta aina.
        -
        D-vit. 5omgr. 1plr./vrk.

H.

• housutroikkuu

Kun ostaa isokokoisia vaatteita, tuntee itsensä laihaksi.

• Heikunkeikku

"housutroikkuu"
        Joo, hyvä idea:)
        Tai sit jos kaveeraa vaan itteä isompien ja pulleampien kans, niin niitten rinnalla näyttää paljon hoikemmalta:)

• Pulp-fictio

No, maustan aika loivasti esim. lihaa - lihan itsessään pitää maistua.
      Primitiivinen makuaisti? Pihvi nam ilman pippureita, medium nam.
      Mutta käyttäisin kyllä käänteistä teoriaa laihduttamiseen. Maustaisin niin perusteellisen perusteellisesti ruuan, jos laihtua haluaisin.
      Kiittäisin vain elegantisti ruuasta and that's it.

Siis taatusti on olemassa mausteita, mitkä kiihdyttävät aineenvaihduntaa. Että näitä perusteellisesti käyttämään.....

• Tiritiriteijaa

Minun huushollissani näistä rasvanpolttoa tehokkaimmin edistävistä mausteista ovat käytetyimpiä valkosipuli, pippurit, inkivääri, chilit, (savu)paprika, maustekurkuma (sitä on myös currymausteseoksessa). Tietääkö joku muita hyviä? Kiellettyjä ei ole kuin kaneli, jonkin senkin käytön olen vain itse rajoittanut.

• kanukkikinvanhenee

oletteko huomannut makunystyroidenkin vanhenevan? eli enemman mausteita tarvitaan,kun silloin ennen..tuossa piilee vaara lisata liikaa sokeria,,suolaa tms..onhanta niitakin muitakin asioita,jotka ei ole,,niinkuin sillon ennen,,mutta antaas nyt olla..

• Tiritiriteijaa

En ole tuollaista huomannut, etteikö iäkkäämpikin makuja maistaisi. Sen sijaan koko populaation makutottumukset ovat muuttuneet vuosien varrella. Jos laittaa vaikkapa lipeäkalaa jouluna, niin melko yksinäinen on vanhuus. Eihän siinä maistu kuin puisessa morttelissa juuri hienonnettu maustepippuri. Suolan kun murustelee hiutaleista, niin sitä tarvitsee paljon vähemmän.

• Pulp-fictio
        Tiritiriteijaa kirjoitti:

En ole tuollaista huomannut, etteikö iäkkäämpikin makuja maistaisi. Sen sijaan koko populaation makutottumukset ovat muuttuneet vuosien varrella. Jos laittaa vaikkapa lipeäkalaa jouluna, niin melko yksinäinen on vanhuus. Eihän siinä maistu kuin puisessa morttelissa juuri hienonnettu maustepippuri. Suolan kun murustelee hiutaleista, niin sitä tarvitsee paljon vähemmän.

Voiko lääkkeet viedä makuaistin? Äidilläni oli melkoinen coctail lääkkeitä ja ruuat tosi suolaisia.

• uuuuuiii

Hiutalesuola on etenkin kalan kanssa ainut oikea.
      Pitkästä aikaa punnitsin itseni. Hiis, 4 kiloa liikaa kai kun näytti 66. lenkit lisääntyvät nyt kevättalvella ja iltapalat pois.

• Psykoterapeutitar

Hitsi! Siis minun pitää laihduttaa yli neljäkymmentäkiloa, eikä ole vaakaakaan😱

• Juo paljon huoneenlämpöistä vettä.
      Nuku paljon ja katsele kauniita unia.
      Syö maukasta ruokaa hyvässä seurassa.
      Siinäpä muutamia kokeilemisen arvoisia laihdutuskeinoja.

• Tiritiriteijaa

Vesivinkkisi muuten toimii. Olen pitänyt jääkaapissa kannussa valmista keinotekoisesti makeutettua mehunlitkua eikä sitä tullut juoduksi tarpeeksi. Lisäksi se voi sisältää ties mitä lisäaineita, joihin en ole perehtynyt. Sekin on siis turha ostos seuraavalla kauppareissulla. Kylläpä menee kassi kevyeksi ja kauppareissuja voi pidentää.

• Löysin loistavan sivun.
      https://fineli.fi/fineli/fi/index
      Siellä voi pitää ruokapäiväkirjaa kaikesta mitä syö, ja se laskee kalorit. Voi sitten illalla ihmetellä että mitähän kaikkea tuli syötyä.

Itse aloitin 3 päivän litkukuurin jälkeen 1000 kilokalorin dieetin. Aamiainen 200 kcal, välipala 100 kcal, päivällinen 400 kcal, välipala toiset 100 kcal ja iltapala 200 kcal. Eilen ylittyi sadalla, kun en huomannut tinkiä rasvasta leivän päällä.

Tästä voi laskea oman kalorikulutuksen
      http://kalorit.info/kalorit/kalorikulutus

• "humps"

Muistat näköjään minun kertomukseni FINELI:tä.
        Koska kerran tällaisen aloituksenkin teit.
        Kas kun et jo silloin kommentoinut minulle.
        Olenhan sentään käynyt FINELI:n kanssa kirjeen-vaihtoakin (Sp.)
        laatu-sapuskoista.
        -
        Olen samaa mieltä, laitos on hieno.
        Harmi vaan että pilasivat hyvän koti-sivunsa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"humps"

Muistat näköjään minun kertomukseni FINELI:tä.
        Koska kerran tällaisen aloituksenkin teit.
        Kas kun et jo silloin kommentoinut minulle.
        Olenhan sentään käynyt FINELI:n kanssa kirjeen-vaihtoakin (Sp.)
        laatu-sapuskoista.
        -
        Olen samaa mieltä, laitos on hieno.
        Harmi vaan että pilasivat hyvän koti-sivunsa.

H.

Hunksz, emmää kovin usein lue sun kommentteja, arvelin että riittää kun lukee yhden viikossa. Kuitenkin aika lailla samoja juttuja pitkin viikkoa, kolme erilaista: sun sapuskat, mä-kirjoitin-tuon-jo, tai sitten se viikottainen viesti minkä poimit jostain ja jatkat pitkin viikkoa.

Okei, myönnytys. Ehkä sun omissa aloituksissa olisi enemmän sisältöä, mutta romantiikka ei nyt just kiinnosta. Joten en luekaan.

Finelistä, en ole aikaisemmin törmännyt näihin sivuihin. Mutta kaloreiden laskeminen on minusta hyvä tapa laihtua, vaatii hiukan perehtymistä, mutta se kannattaa pitkässä juoksussa.

Siinä löytyi myös vitamiinien ja hivenaineiden suositukset, sekä laskenta miten ne täyttyy omalla kohdallani. Kaliumia, magnesiumia, suolaa ja fosforia sain vähän liikaakin. Vitamiineista niasiiniekvivalentti (?), B6 ja A-vitsu RAE (?). D-vitamiinia vain 26% päivän suosituksesta.

• hmp.f kirjoitti:

Hunksz, emmää kovin usein lue sun kommentteja, arvelin että riittää kun lukee yhden viikossa. Kuitenkin aika lailla samoja juttuja pitkin viikkoa, kolme erilaista: sun sapuskat, mä-kirjoitin-tuon-jo, tai sitten se viikottainen viesti minkä poimit jostain ja jatkat pitkin viikkoa.

Okei, myönnytys. Ehkä sun omissa aloituksissa olisi enemmän sisältöä, mutta romantiikka ei nyt just kiinnosta. Joten en luekaan.

Finelistä, en ole aikaisemmin törmännyt näihin sivuihin. Mutta kaloreiden laskeminen on minusta hyvä tapa laihtua, vaatii hiukan perehtymistä, mutta se kannattaa pitkässä juoksussa.

Siinä löytyi myös vitamiinien ja hivenaineiden suositukset, sekä laskenta miten ne täyttyy omalla kohdallani. Kaliumia, magnesiumia, suolaa ja fosforia sain vähän liikaakin. Vitamiineista niasiiniekvivalentti (?), B6 ja A-vitsu RAE (?). D-vitamiinia vain 26% päivän suosituksesta.

Niasiini on näköjään B3, wikistely tuotti tällaista "Niasiinin yliannostus on vaaraksi iholle ja maksalle."

Tämähän on ihan mielenkiintoista, kun alkaa paneutua.

• Tiritiriteijaa
        hmp.f kirjoitti:

Niasiini on näköjään B3, wikistely tuotti tällaista "Niasiinin yliannostus on vaaraksi iholle ja maksalle."

Tämähän on ihan mielenkiintoista, kun alkaa paneutua.

Kyllä on todellakin mielenkiintoista. Tutkin juuri mm. noita vitamiiniasioita palsternakasta, joka oli aivan heräteostos. Tämähän olisi minulle oivallinen juures. Mutta Yhdysvalloissa sitä pidetään vaarallisena viljelystunkeutujana.

Muistaako kukaan minun lisäkseni Bill Clintonin ihastuneen Suomen-vierailullaan lihakeittoon, jossa mainittiin aivan erityisesti olleen palsternakkaa? Ruoka oli suunniteltu ottaen huomioon hänen fyysinen kuntonsa. Istui nimittäin pyörätuolissa jalkavammansa vuoksi.

https://www.satokausikalenteri.fi/news/11/juuresviikko-palsternakka

• Tiritiriteijaa kirjoitti:

Kyllä on todellakin mielenkiintoista. Tutkin juuri mm. noita vitamiiniasioita palsternakasta, joka oli aivan heräteostos. Tämähän olisi minulle oivallinen juures. Mutta Yhdysvalloissa sitä pidetään vaarallisena viljelystunkeutujana.

Muistaako kukaan minun lisäkseni Bill Clintonin ihastuneen Suomen-vierailullaan lihakeittoon, jossa mainittiin aivan erityisesti olleen palsternakkaa? Ruoka oli suunniteltu ottaen huomioon hänen fyysinen kuntonsa. Istui nimittäin pyörätuolissa jalkavammansa vuoksi.

https://www.satokausikalenteri.fi/news/11/juuresviikko-palsternakka

Laitappa sinne ruokapäiväkirjaan mitä tämän päivän aikana olet syönyt/syöt, ja katso saatko tarpeeksi kaikkia vitskuja.

Mä oon täyttänyt jo oman B12 vitamiinitarpeeni tälle päivälle, vaikka en vielä ole syönyt puoliakaan päivän kaloreista. Tähän saakka olen kuvitellut että mun pitäisi lisätä erilaisia B-vitamiineja, sydämen takia. Eipä tarvikaan.

Jotakin saan liikaakin. Mutta kaukana nekin on ylärajasta, että ei kannata säikähtää niitä suuria arvoja, googgeloi vaan, että mitä yläraja on minkäkin kohdalla. Sitä sitten huomenna vähän vähemmän.

Palsternakkaa ON hyvää. Sitä on aina oltava keitoissa.

• 111222333

Iltapäivee ! Täällä täytyy aikalailla verrytellä aivoja kun ruokakauppaostokset tulevat tai joskus itse tehtynä ovat kerran viikossa. Pitäis keksiä vaihtelua ja myös tuoretta. Pakastamista niille mille käy, siis isoina erinä tehdyille.
      Nyt oli tuotu pakastevihanneksia. Kaipa niitä voi sekoitella johonkin kun laitan iltaruokaa. Hyvin harvoin noita on ollutkin. Maaseudulla on valikoima pienempi vaikka kauppaan pääsisi, siis joskus kun pääsen.

• Tiritiriteijaa

Kyllä minä olen joskus väsännyt pakastevihanneksista kesäkeiton olosuhteiden pakosta. Tarviiko siihen muuta kuin perunoita ja maitoa tai maitojauhetta?

• 111222333

Olen minäkin tehnyt joskus kesäkeittoja niistä, mutta iltaruuaksi laitan jotain muuta. Kesällä omasta maasta saa tuoretta. Vanhoille ukoille joutuu laittamaan vahvempaa kun käy viellä työssä. Tosin se ei kuluta paljon se työnsä, paitsi päätä.
        Onkohan tämä koko palsta vain pakollista modejen vääntöä päätellen joistain välikommenteista ? Toivottavasti muitakin on.

• syömättä-en-jätä

Siellä se naapurin tuoma ihana tuliainen jääkaapissa odottaa.
      Mietin tässä minkä huomisen päivän ruokailuista korvaisin saamallani Runebergin tortulla. Tortun kalorit n.400, eli siihen uppoaa kolmanes päivän kaloreista.
      Tietysti voisin tempaista ylimääräisen reilun tunnin mittaisen sauvakävelylenkin, sillähän se kuittaantuisi.

• 111222333

Kaaheeta miten pitkä lenkki pitäs tehä. Ei

Runebergille ja lyhyempi lenkki.
        Hemmetin ravi-ihmiset ovat vallanneet lenkkimaastot. Ennen oli toisin, lenkkeiltiin naapurien kans ja jutusteltiin.

• syömättä-en-jätä

Ei täällä maalla mitään erillisiä lenkkimaastoja ole, kelin mukaan mennään metsässä tai tiellä, ei ole lenkkeilijöitä ruuhkaksi asti, sauvat on hyvä apu liukkaalla säällä.

• Tiritiriteijaa

Olen sitä mieltä, että hyvinvointiasiat ovat erityisen poikkitieteellisiä. Esteeksi muodostuvat käsittääkseni turhan usein kasvatustraditioihimme liittyvät seikat väärinkäytettyinä.

• totuus-on-nain

joka on liialla syömisella lihonut,han varmasti vahemman syömalla laihtuu. sairaudet voi olla esteena laihtumiseen,mutta yleisesti nain.

kaikea saa syöda,mutta vain vahan. kaikki typerat laihduruskeinot on pelkkaa huuhaata ja bisnesta melkein aina.

jopa makaamalla laihtuu jos ei syö liikaa,mutta suosittelen liikkumaan kykyjen mukaan. kokemusta on ja nuo toimii lahes jokaiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2421
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      345
      2030
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1892
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1703
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      880
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe