Mikä tämä THT ry on?

rtyturiryui

Tasavallan harjoittelijat ja tukityöllistetyt THT ry - onko täällä heidän yhdistyksensä jäseniä? Oletteko kokeneet saavanne jotain hyötyä heidän toiminnastaan. Lueskelin pari vuotta sitten heidän sivujaan ja päätin silloin olla liittymättä. Nyt taas joku suositteli heitä, mutta käytyäni lukemassa heidän sääntöjään, enpä taida. He kertovat olevansa jonkinlainen neuvonantaja työttömille, mutta eivät taida mainita kuuntelevansa meitä tai haluavansa oppia kokemuksistamme. Meiltä kelpaa raha, mutta muuten sitten olisimme alamaisia. Tavallaan. Noinko se menee? Työttömälle parikymppinen on iso raha, viitisen prosenttia kuukausituloista. Onko se hyvin sijoitettu, jos sen lähettää jäsenmaksuksi THT ry:lle?

(THT on tervetullut vastaamaan, kunhan ei teeskentele olevansa tyytyväinen jäsen, vaan esiintyy itsenään.)

20

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lawetorder

      THT?? Olisko paremminkin Tasavallan Hylätyt/Hylkäämät Tumpelot?

      Suomessa on kaksivaihtoehtoa, joko jos neuvot ja sanot lakipykälät, niin niitä joko ei uskota tai jos uskotaan, niin julkinen valta ei usko.

    • Esiinnyn minänä :-)

      En aio liittyä jäseneksi.

      Itse olen suunnitellut, että perustaisin ihan 'ikioman' järjestön, pohjalla meriitit: http://www.toimeentulotuki.net (tai me perustaisimme).
      -tässä on vaan yksi suuri ongelma, joka pian täälläkin jälleen kuulutetaan?

      Mutta jos löytyy lisäkseni kaksi pätevää niin perustetaan yhdistys joka saisi jopa valtion tukea. Nimeksi olen ajatellut: Oikeutta ihmisille ry.
      -Tottakai päätavoitteen pitäisi olla jotain muuta kuin IOL:lla, jonka päätavoite lienee (jäsenistöstä päätellen) työllistää - niin keitä? IOL on saanut jotain aikaan toki, toki on, ja saanut paljon tukea. Kilpaillaan. -?-.

      Tavoitteenamme olisi tasapuolistaa sosiaalisia tulonsiirtoja, ja ajaa eteenpäin tietysti myös tulevaisuudessa välttämätöntä kansalaispalkkaa (kokeilumalli huono tynkä - onko?)

      * * *

      Olen ollut/tai olen:
      -perussuomalaiset
      -eurooppalaisen oikeusturvan keskusliitto
      -laki kaikille sama
      -ihmisoikeusliitto
      -maan ystävät
      -kultapossukerho

      * * *

      Itse asiassa olen enää kahdessa virallinen jäsen. Toiminta kun ei vaan toimi :-(

      * * *

      Piti tonne laittaa huumoriakin - mies kun olen - huumorimies :-D (?), ja hehe hih hii!


      Yhteyttä voi ottaa ja kysymyksiä esittää luottamuksellisesti,

      [email protected]
      http://www.satakunta.net

      • tryutuyuti

        Pidän ajatuksestasi, Juhani. Eikös tässäkin ole ihan hyvä keskustella asiasta, kun on monta hylättyä tukitumpeloa paikalla ja innokkaina käärimään hihansa?

        Minä olen taannoin kauan ollut viherpunahörhö, sittemmin kannatin persuja, yksissä vaaleissa IPU:a, nyt en tiedä, mitä. En ole kuulunut yhdistyksiin, jos nyt ei Hyötykasviyhdistystä ja Mensaa lasketa.

        Pidän ehdotuksestasi yhdistyksen nimelle. Se on sellainen, joka voisi yhdistää taakseen kansaa laajemmaltikin. Joku Työttömät ressukat Ry ei ehkä olisi edes motivoitunut auttamaan toinen toisiaan työllistymään, koska siitähän seuraisi jäsenkato. 'Oikeutta ihmisille' taas voi säilyä kunkin jäsenen mottona läpi elämän. Hyvä alku!


    • Nyt vaan rohkeasti kannatusilmoituksia osoitteeseen: [email protected]
      Kenenkään nimeä en julkista ilman erillistä nimenomaista lupaa, mutta voisin vähän nähdä onko todellista tarvetta tämäntyyppiselle toiminnalle, jota olen tavallaan itse jo vuosia ilmaiseksi harjoittanut, mutta nyt olen lopettelemassa, koska... no jaa...

      Mutta siis. Oikeuksistanne kiinnostuneet ihmiset. Kertokaa se sähköpostitse. Pyrin sitten löytämään joukostanne perustajajäsenet, ja itsekin toki olen valmis mukaan, ja ainakin taustatukena toimimaan.

      Ei kun joukolla toimintaa!

      Ilmoittaudu siis mukaan: [email protected] (tieto jää vain minulle ellei erikseen muuta sovita).

      Parhain terveisin,

      Juhani

      • nmmmjhyii

        Niin, oletko sinä sitten tuossa THT:ssa mukana?


      • Lawetorder

        Hienoa että uskallat omalla nimellä esiintyä tällaisessa paikassa.

        Mutta mutta, saitko sinä aikaan selkeän muutoksen siinä kenen vuokraa maksettiin kokonaista 27€ lisää, vaikka on selkeästi perustuslain vastaisesta ja kahden erin ihmisoikeussopimuksen vastaisesta lain kohdasta laissa toimeentulotuesta, että myös asumistukilaissa sama perusoikeutta rajoittava pykälä ja myös loppu kuin ylläkkin on.

        Alkoiko kela noudattaan perustuslakia päätöksien teossa? Ei alkanut ja tuosta pelkästä 27€ olit niin onnellinen, joka oikeastaan ei hyödyttänyt ketään.

        Eli jos tuolla periaatteella perustelet yhdistystäm niin minä sinuna miettisin hetken aikaa, että miksi ja mitä varten jos en saakkaan mitään aikaiseksi, muuta kuin vähäisiä kipurahoja periaatteella 20c per nokka.

        Pahoittelen suoraa tekstiäni, mutta noin se vaan on, että jotain todella isoa pitää saada aikaan, pitsin nyplääminen kun ei ole kannattavaa.


      • ertreytru
        Lawetorder kirjoitti:

        Hienoa että uskallat omalla nimellä esiintyä tällaisessa paikassa.

        Mutta mutta, saitko sinä aikaan selkeän muutoksen siinä kenen vuokraa maksettiin kokonaista 27€ lisää, vaikka on selkeästi perustuslain vastaisesta ja kahden erin ihmisoikeussopimuksen vastaisesta lain kohdasta laissa toimeentulotuesta, että myös asumistukilaissa sama perusoikeutta rajoittava pykälä ja myös loppu kuin ylläkkin on.

        Alkoiko kela noudattaan perustuslakia päätöksien teossa? Ei alkanut ja tuosta pelkästä 27€ olit niin onnellinen, joka oikeastaan ei hyödyttänyt ketään.

        Eli jos tuolla periaatteella perustelet yhdistystäm niin minä sinuna miettisin hetken aikaa, että miksi ja mitä varten jos en saakkaan mitään aikaiseksi, muuta kuin vähäisiä kipurahoja periaatteella 20c per nokka.

        Pahoittelen suoraa tekstiäni, mutta noin se vaan on, että jotain todella isoa pitää saada aikaan, pitsin nyplääminen kun ei ole kannattavaa.

        Voisitko pohtia, millaista yhdistystä sinä haluaisit olla perustamassa tai haluaisit kannattaa? On niin helppo ajatella vain omaa napaansa - se ei kansaa yhdistä. On niin helppo puskista huudella. Hatunnosto ihmisille, jotka uskaltaa yrittää jotain epäitsekästä. Voin kyllä kuvitella, että tällekin hyvälle hankkeelle voisi löytyä sabotoijansa. Ajatelkaa vaikka Greenpeacea, miten kommarit ottivat siinä vallan, eikä se enää ole ollenkaan sitä, miksi se perustettiin. Tämäkin hyvä hanke saattaa joutua esimerkiksi homottajien ja matuttajien ja vauvojen ja vanhusten tappajien kohteeksi. He saattavat tunkea jäseniksi tai vaatia auttamaan omissa oudoissa pyrkimyksissään muka 'oikeuden' nimessä. Asioihin voi kyllä valmistautua, jos osaa ennakoida, ja jos yhdistyksessä riittää yhteishenkeä. Tietysti jokaisella on omat ajatuksensa, eikä muuten voisi ollakaan, mutta jos on riittävän vahva yhteinen aate, sitä voi liittyä puolustamaan, vaikka olisi eri mieltä yksityiskohdissa. Minä jo kirjoitin Juhanille.


      • Lawetorder
        ertreytru kirjoitti:

        Voisitko pohtia, millaista yhdistystä sinä haluaisit olla perustamassa tai haluaisit kannattaa? On niin helppo ajatella vain omaa napaansa - se ei kansaa yhdistä. On niin helppo puskista huudella. Hatunnosto ihmisille, jotka uskaltaa yrittää jotain epäitsekästä. Voin kyllä kuvitella, että tällekin hyvälle hankkeelle voisi löytyä sabotoijansa. Ajatelkaa vaikka Greenpeacea, miten kommarit ottivat siinä vallan, eikä se enää ole ollenkaan sitä, miksi se perustettiin. Tämäkin hyvä hanke saattaa joutua esimerkiksi homottajien ja matuttajien ja vauvojen ja vanhusten tappajien kohteeksi. He saattavat tunkea jäseniksi tai vaatia auttamaan omissa oudoissa pyrkimyksissään muka 'oikeuden' nimessä. Asioihin voi kyllä valmistautua, jos osaa ennakoida, ja jos yhdistyksessä riittää yhteishenkeä. Tietysti jokaisella on omat ajatuksensa, eikä muuten voisi ollakaan, mutta jos on riittävän vahva yhteinen aate, sitä voi liittyä puolustamaan, vaikka olisi eri mieltä yksityiskohdissa. Minä jo kirjoitin Juhanille.

        Enhän minä ole tässä ajatellutkaan omaa napaani, lue minun kirjoituksiani täällä ja kysy sitten KUINKA MONEN SUOMALAISEN ASUMISESTA ON KYSE, JOS PERUSOIKEUTTA RAJOITTAVA LAINKOHTA ON KÄYTÖSSÄ ja kuinka moni joutuu sen takia muuttamaan pois sellaisesta ympäristöstä jossa haluaisi asua, taikka ei pääse muuttaan, taikka joutuu muuttaan sellaiseen asuinympäristöön jossa EI HALUAISI asua.

        Et tainnut tajuta, että asianajajilla on aina oma palkkionsa mielessä ja lisäksi hän kirjoitti, että "valitsen sitten SOPIVAT jäsenet", jos niin kuin se oikeammin tarkoittaa, eli tämä:"Pyrin sitten löytämään joukostanne perustajajäsenet, ja itsekin toki olen valmis mukaan, ja ainakin taustatukena toimimaan", Kun asia oli aikaisemmin ihan eri ensimmäisessä kirjoituksessa jossa hän olisi ollut perustajajäsen: "Mutta jos löytyy lisäkseni kaksi pätevää niin perustetaan yhdistys joka saisi jopa valtion tukea. Nimeksi olen ajatellut: Oikeutta ihmisille ry".

        Jos suoraan sanon, niin Juhanin asianajo tehtävien määrä on laskenut kuin kehmän häntä, enkä kyllä ihmettele yhtään, muytta kun monet on niin tyhmiä, että haleutuvat sellaisten asianajajien luokse jotka ovat olleet joko julkisuudessa tai muutoin ovat saaneet jonkun yksittäisen asian houdettua kohtuu hyvin, mutta kukaan, ei kukaan asianajaja suomessa ole lähtenyt sille tielle ja koettaan perusoikeuksien pätevyyttä versus perustuslakia alempi lainsäädäntö.

        No miksi ei, kysyisi moni ja sen syyn löytää kun vähän viitsii ajatella.


    • Trumppikö

      Jaaha. Nut jussi (tai mikjä lie) etsii itselleen tällai hommia. Kas kun onkin keksinyt:-) Ensin hyväkö? provoalku ja sitten vinkkiä mitä kaikki voisi muka tehdä. Ei hyvää päivää sentään!!!

      Ja onko koko tht ry:tä edes olemassa. Tarkistakaa rekisterit! suosittelen!! tuskinpa??!

    • - joutavat yhdistykset, esim kokoomus nuoret, somali yhdistys, vihreät, demarit, keput, jne,, saa valtavia tukia - elävät verovaroista......
      Töistä ja elintasosta syrjäytettyjen yhdistys olisi myös tarpeen.
      Ongelma on se, ettei elintasosta poistetut enää usko mihinkään.....

      • vncbmbcnm

        Oletko ajatellut, että jos perustaisit yhdistyksen nimeltä Töistä ja elintasosta syrjäytetyt Ry, sinua motivoisi ihmisten säilyminen syrjäytettyinä, koska muutenhan he eivät enää tarvitsisi yhdistystäsi? Juhanin ehdotus on yhdistys, johon kuka tahansa normaali suomalainen voisi haluta kuulua, ja oikeudenmukaisuutta ajavan yhdistyksen toiminnan alle voi hyvinkin kuulua niin työttömät kuin eläkeläiset kuin lapsiperheet kuin perustyöläiset. Eikö se ole aika hieno idea?

        Tietysti siihen saattaisi pyrkiä muitakin kuin vilpittömiä, mutta heidät voisi ehkä jotenkin ennakoida ja heidän myyräntyönsä estää.


      • Jos perustaisin, niin perustaisin Elintaso yhdistyksen.
        Joka robbinki hootin tavoin jakaisi elintasoa oikeasti..


      • ewttyryt
        deece kirjoitti:

        Jos perustaisin, niin perustaisin Elintaso yhdistyksen.
        Joka robbinki hootin tavoin jakaisi elintasoa oikeasti..

        Eroaisiko se jotenkin ihmisten oikeuksien puolustamisesta? Eikö elintaso ole ihmisen oikeus?


      • Lawetorder
        ewttyryt kirjoitti:

        Eroaisiko se jotenkin ihmisten oikeuksien puolustamisesta? Eikö elintaso ole ihmisen oikeus?

        Tavallaan on ja tavallaan ei ole ja siitä kiinni millä mitataan elintaso, mikkä mitataan ihmisarvoinen elämä ja mitä siihen kuuluu.

        Esim. kehitysmaissa siihen kuuluu terveys, ravinto, vesi ja nukkumasija ja tuo ihmisarvoinen elämä on siitä kiinni, millä maapallon kolkalla asuu, mutta vesi on elinehto jokaiselle, asui sitten vaikka iglussa, (missä tosiasiallisesti ole koskaan asuttu, vaan on oikeasti ollut metsästäjien tilapäinen yöpymispaikka) vähän sekaan omaa omintakeista huumoria kun olen niin huumorimies että 27€ naurattaa niin kovasti.

        Mutta asiaan, ettei mene kovin jussimaiseksi tyyliksi, eli ihmisarvoiseksi elämäksi katsottava elämä vaihtelee hyvinkin suuresti ja täällä pohjoisessa sen pitää sisältää kolmen yllämainitun lisäksi: lämpö, sähkö, asuinpaikka eli asunto (josta joku huvituksienhuvittaja väänsi, että se tarkoittaa "paikkakuntaa ja että saa perustuslaissa annetun oikeuden opiskella valitsemallaan paikkakunnalla", alkoi meikääkin hymyilyttään.

        Mutta joo, ettei tule turhan pitkäksi, niin noita asioitahan osittain yritetään juurikin perustuslaissa antaa ja taata, mutta suomen juridiikan, oikeuskäytännön ja oikeushistorian ja jopa oikeustieteellisen opiskelun, että oikeuskoulutuksen kautta on sivuutettu jo iät ja ajat ja kaikki, asianajajista tuomareihin, tai oikeammin nykyään oikeudenpuheenjohtajiin asti, käyvät ihan samoja kouluja ja noita ei ole missään vaiheessa eritelty ja tästä syystä on suomeenkin pesiytynyt ns. oikeustieteellinen hyväveliverkosto.


      • ewttyryt kirjoitti:

        Eroaisiko se jotenkin ihmisten oikeuksien puolustamisesta? Eikö elintaso ole ihmisen oikeus?

        ns. ihmis oikeuksien mantralla tehdään nykyään pelkkää raakaa bisnestä ja alistetaan ja köyhdytetään ja kyykytetään veron maksajia.....

        Toi "ihmis oikeus" yms. hyysäys väki on samanlaista ahnetta väkeä kuin kapitalistit ja muut keinottelijat.

        Kulttuuri marxismi on aikamme vakava ongelma !


      • ewreyery
        deece kirjoitti:

        ns. ihmis oikeuksien mantralla tehdään nykyään pelkkää raakaa bisnestä ja alistetaan ja köyhdytetään ja kyykytetään veron maksajia.....

        Toi "ihmis oikeus" yms. hyysäys väki on samanlaista ahnetta väkeä kuin kapitalistit ja muut keinottelijat.

        Kulttuuri marxismi on aikamme vakava ongelma !

        Kuuntelin juuri ylenannosta jutun naisihmisestä, joka teki 'ansiokasta vapaaehtoistyötä' työttömien parissa. Sitä oli aika tuskastuttavaa kuunnella. Hänelle työttömät työnhakijat ovat 'ne', ei edes voi käyttää sanaa 'he'. Ei voi sanoa, että kutsuu työnhakijoita siihen ja siihen, vaan 'vien niitä sinne ja sinne'. 'Tuon muistisairaita ja kehitysvammaisia tänne ja monet työttömät ovat havainneet, että eihän ne niin pelottavia olekaan, ja että kyllä hekin osaavat näitä auttaa. Sitten ne kouluttautuvat siihen työhön ja tulevat kiittämään minua, että hyvä, kun toit meitä silloin sinne...' Tähän tyyliin.

        Niin monet etsivät pätemisen paikkaa. Heitä (anteeksi, niitä) on liikaakin. Emme mielestäni tarvitse työttömyydessä matelevaa ryhmää, emmekä siitä toimeentulonsa saavaa. Tarvitsemme kansalle yhtenäisyyttä, noita kyykytyksiä vastaan. Se ei tuo meille kutsuja ylenannon haastatteluihin, ei ennen kuin sekin laitos on korjattu ja puhdistettu viherpunikki-ilmastouskovista aivopestyistään ja omaan napaansa tuijottajista. Ei meidän tarvitse yksilöinä päteä tässä projektissa, vaan yhdessä tehdä parempaa maata meidän kaikkien elää. Ajatelkaapa, jos vielä joskus eläisimme maassa, jossa voi alkaa tehdä työtä naapurustossaan ja pyytää siitä pientä korvausta, eikä heti nuijita tukijärjestelmällä hengiltä. Ajatelkaa, kun voisi palkata jonkun tekemään jotain pelkäämättä 'harmaan työn' leimaa ja rangaistuksia. Ajatelkaapa, jos voisimme vielä jonain päivänä mennä virastoon saamaan infoa ja palveluja, tasavertaisena kansalaisena, ei hallintoalamaisena. Ei tuo nyt niin utopistista ole.


      • Melko utopistista on, kaikki muutos.
        Oikeastaan ainut keino on esim. joku jääkäriliike tyylinen järjestö, joka kasvaa voimakkaaksi, ja voi näin vaikuttaa.
        Olisi voimaa, vaikka Kansallinen Elintaso Kivääriyhdistys ry.
        - Moni muu toimi, tai pyristely ei johda mihinkään, koska valta ja vallan tuomat edut halutaan säilyttää. Valtaa ja elintasoa ei haluta jakaa.


      • fdhjghdjkghk
        deece kirjoitti:

        Melko utopistista on, kaikki muutos.
        Oikeastaan ainut keino on esim. joku jääkäriliike tyylinen järjestö, joka kasvaa voimakkaaksi, ja voi näin vaikuttaa.
        Olisi voimaa, vaikka Kansallinen Elintaso Kivääriyhdistys ry.
        - Moni muu toimi, tai pyristely ei johda mihinkään, koska valta ja vallan tuomat edut halutaan säilyttää. Valtaa ja elintasoa ei haluta jakaa.

        Ja tuolla kommentillasi varmaan nyt pääsit jollekin listalle. Sellaisen toiminnan valvomiseen ja karsimiseen köyhässä Suomessa kyllä riittää varoja ja väkeä. Ei, ei pyssyillä tätä ongelmaa voiteta. Yhtenäisen kansan passiivisella vastarinnalla ehkä.


      • fdhjghdjkghk kirjoitti:

        Ja tuolla kommentillasi varmaan nyt pääsit jollekin listalle. Sellaisen toiminnan valvomiseen ja karsimiseen köyhässä Suomessa kyllä riittää varoja ja väkeä. Ei, ei pyssyillä tätä ongelmaa voiteta. Yhtenäisen kansan passiivisella vastarinnalla ehkä.

        Valvonta riittää ja hyvä että on valvontaa, kun meillä on verovaroin pakolais turismi lomilla ja kotoutus lomilla kymmeniä tuhansia terrorisoluja.....
        Toimimaton naivi poliittinen hallinto on tehnyt tämän terrorin maahantuonnin mahdolliseksi itse toimillaan.

        Myös suomalaisia valvotaan ja inkvisiittion tavoin lyödään heti pää pois niiltä, joilla on eriävä mielipide, esim verovarojen haaskauksesta turismiin yms. idealismiin.


    • retrtytyu

      Jos havahtuu huomaamaan, että kotimaata ollaan viemässä kieroudella ja väkisin systeemiin, jota hallitsee valhe, ahneus ja vallanhimo, regoi ehkä jollain näistä tavoista:

      1. Yrittää olla mahdollisimman väritön, tottelevainen ja mauton, jotta ei kiinnittäisi kenenkään huomiota.

      2. Miettiä, miten pääsisi itsekin orjuuttajaksi ja hyötymään muista.

      3. Koettaa herätellä muitakin nukkuvia ja yhdessä luoda parempaa maailmaa kaikille.

      Ensimmäinen reagointitapa johtaa yltiötottelevaisuuteen ja kyyristelyyn tyrannian edessä. Se johtaa orjuuteen, omista periaatteista luopumiseen, mukautumiseen vahvimman valtaan. Heidän mielestään voittaja on se, joka selviytyy hengissä pisimpään. He ovat niitä, jotka seisovat ja katsovat, kun naapuria viedään uudelleenkoulutettavaksi tai pahempaa. He ovat niitä hyviä ihmisiä, jotka mahdollistavat pahan – olemalla tekemättä mitään.

      Toiseen kategoriaan kuuluvat narsistit ja psykopaatit. Heillä ei ole moraalia ollut ennenkään ja he ovat aina pyrkineet valtaan. He perustavat orjapajoja, valvontalaitetehtaita, yksityisiä turvamiesfirmoja, perintäfirmoja, ja muita yrityksiä, jotka hyötyvät systeemistä, ja pyrkivät töihin organisaatioihin, joissa valta on. He myyvät maansa ja äitinsä ja laskevat menestyksensä rahana.

      Kolmas ryhmä ehkä haluaisi olla rauhassa omissa oloissaan, ja heilläkin voi olla kiusaus hyötyä tilanteesta, mutta he tajuavat, että joutuvat itsekin elämään maailmassa, jota itsekin auttavat rakentamaan. Siksi he pyrkivät pitämään ohjenuoranaan totuuden, oikeudenmukaisuuden ja lähimmäisenrakkauden. Näin ainakin teoriassa. On vaikeaa toimia itse oikein, jos vastassa on ylimielisyys ja pilkka ja alistaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe