...puhumista. Sen sijaan että puhutaan tietokoneviruksista ohjelmassa olisi pitänyt kertoa että Stuxnet kutenmuutkin haittaohjelmat pc-maailmassa ovat Windows-haitakkeita. Mac-haitakkeita on vähän, Linuxin osalta niitä ei ole yhtään pc-puolella.
http://areena.yle.fi/1-3766087
Ylen Stuxnet-ohjelmassa välteltiin Windowsista...
14
292
Vastaukset
- Windows-sucks
Microsoft mainittiin 13 minuutin kohdalla. Mutta paremmin olisi kyllä voinut tuoda esille sen että kyseessä oli Windows-haittaohjelma.
- Linuks_aina_Valhe
" Linuxin osalta niitä ei ole yhtään pc-puolella. " Mitäs ne nämä ovat?
http://www.mikrobitti.fi/2016/01/uusi-linux-haittaohjelma-ottaa-ruutukaappauksia/
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/linuxin-turvallisuuteen-ei-pida-tuudittautua-ala-luota-naihin-ala-arvoisiin-turvasoftiin-6002143
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/2014-12-10/Linux-troijalainen-on-vakoillut-yli-45-maan-julkishallintoa---Aktivoidaan-taikanumeroilla-3257738.html - asennappa
Linuks_aina_Valhe kirjoitti:
" Linuxin osalta niitä ei ole yhtään pc-puolella. " Mitäs ne nämä ovat?
http://www.mikrobitti.fi/2016/01/uusi-linux-haittaohjelma-ottaa-ruutukaappauksia/
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/linuxin-turvallisuuteen-ei-pida-tuudittautua-ala-luota-naihin-ala-arvoisiin-turvasoftiin-6002143
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/2014-12-10/Linux-troijalainen-on-vakoillut-yli-45-maan-julkishallintoa---Aktivoidaan-taikanumeroilla-3257738.htmlEivät toimi... linuxpuolella.
- Windows-sucks
"First, it targeted Microsoft Windows machines and networks, repeatedly replicating itself. Then it sought out Siemens Step7 software, which is also Windows-based and used to program industrial control systems that operate equipment, such as centrifuges. Finally, it compromised the programmable logic controllers. The worm’s authors could thus spy on the industrial systems and even cause the fast-spinning centrifuges to tear themselves apart, unbeknownst to the human operators at the plant. (Iran has not confirmed reports that Stuxnet destroyed some of its centrifuges.)"
http://spectrum.ieee.org/telecom/security/the-real-story-of-stuxnet - no_hole
Katsoin myös ohjelman. Kertokaas nyt minulle tyhmälle, olisiko tuossa käsittelyssä mikään käyttöjärjestelmä ollut aukoton?
- ligif
Tyypilliselle uskovaiselle ominaisesti et ymmärtänyt mistä ohjelmassa oli kyse
- Linuks_Herjaaja
Kerro toki sinäkin, jos tiedät, äläkä vain herjaa.....†
- ristipelle_ei_vaan_tajua
Linuks_Herjaaja kirjoitti:
Kerro toki sinäkin, jos tiedät, äläkä vain herjaa.....†
Jos et kerran ymmärtänyt, niin tuskin sitä kannattaa yrittää selittääkään sinulle.
- nollat_2004
Ubuntulle nolla virusta, nolla leviävää haittaohjelmaa...
- no_hole
Väitän, että porukka joka Stuxnetin väsäsi kasaan, sille jopa Ubuntu olisi helppoa kauraa.
- PenttiAliasVonNelonen
Jo 8,5 vuotta Windous 7 ja XP peetä eikä yhtään stunettia.
- debiantestingxfce
Meillä vuosia sitten: Win7: kirjoitusnopeus 2Mbit/s, pelit lagaa, netin jakaminen rikkoo dataa. Xp: 300 virusta. Debian testing Xfce tilalle ja kaikki toimii nopeammin, vakaammin ja helpommin..
Haittojen ja virusten mainitseminen Windowsiin liittyen ei ole muodissa muutamista syistä. Yks) Jonkun firman mollaaminen nimeltä mainiten julkisesti voi olla oikeusprosessiin johtava oikeustoimi. Kaks) Alan ihmisten toimeentulo on erinäisistä ja muistakin syistä pitkälti riippuvainen Microsoftista. Lisää voitte arvuutella lisää.
Silloin tällöin esiin tulevia yrityksiä esim. Linuxiin tunkeutumisista mainostetaan täälläkin MS:n lampaansakramentin nauttineiden toimesta sitä mukaa kun niitä ilmaantuu. Ne muuten korjataan aika vikkelästi ilmaantuessaan, useimmiten ennen kun ovat päässeet aiheuttamaan vahinkoa. Jos täällä noudatettaisiin samaa aktiivisuutta Windows-haitakkeisiin, ei suomi24:n palstatila ja lukijoiden vastaanottokyky riittäisi.- kodinkone2
Windows on ollut aina imuri, joten käyttäjän pitäisi siihen samaistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654