Mitä hyötyä,iloa

kolistajaH

on naisen pitkistä sääristä?
Mainoksissa sanotaan, saa näyttämään sääresi pitemmiltä.

162

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilimuorikka3

No onkos näin jotta pitkäsäärisyys on tavoiteltavampi ominaisuus kuin persjalkaisuus :D. Pitkäsääriset välttyvät hakemasta korvauksia valtiolta, joka rakensi maantiet liian lähelle heidän ahteriaan.

• Monikielimies

Se etu, että tuulettuu paremmin!

• apeaköpöttelijä

Taas miehiä sorsitaan.

• Siilimuorikka3

Oiskin hauska jo sama mainos olisi miehille, heh.

• Moi--

Kyllä pitkät sääret ovat kauniit miehilläkin!

• Siilimuorikka3
        Moi-- kirjoitti:

Kyllä pitkät sääret ovat kauniit miehilläkin!

Juu mut heille sitä ei mainosteta :).

• tyrväinen

joku amerikan toimisto (forbes,tyypinen oli ilmoittanut,et suurimmat,,vehkeet on egyptiläisilla ja pienimmät,,,indialaisilla,,,tehdäänkö mittauksija vain pelkä itseilmoituksija,,,

• Ei ole kokemusta pitkistä sääristä, olen joutunut tyytymään näihin topakoihin, lyhyisiin maalaisemännän jalkoihin.

Miehet taitavat tykätä kainaloihin ulottuvista naisten sääristä.

• Ne on niin laiskoja. Haluavat pitää kaikki strateegiset paikat suunnilleen samalla kohdalla.

• hmp.f kirjoitti:

Ne on niin laiskoja. Haluavat pitää kaikki strateegiset paikat suunnilleen samalla kohdalla.

Niin, ainakin sydämen olisi hyvä olla paikallaan, ja lämmin.

• Etkö ole katsonut Pretty Woman leffaa? Kun Richard makaa kylvyssä Julian sylissä, Julia sanoo jotenkin näin: "olet käritty 1 metriiin silkkaan terapiaan." Tarkoittaen jalkojaan.

Tuo on sitä jalkaterapiaa, varmastikin. Mitä pidemmät, sitä enemmän terapiaa. Mulla on 10 senttiä vähemmän kuin Julialla, riippuu vähän mistä mittaa. Mutta hankaloittaa vähän vaatteiden hakua, koska yläkroppa tai selkä on lyhyehkö. Mun vyötärö on korkeammalla kuin mitä vaatteissa noin yleensä.

Kaunein kroppa on sopusuhtainen. Ja muistelen että bodari-enoni sanoikin joskus, että suomalaiset naiset sopii vartaloltaan hyvin bodauskilpailuihin, koska pääsääntöisesti heidän kroppansa on hyvässä mittasuhteessa.

• Kokonaisolemus

on kaunis, jos on sopusuhtaiset pitkät sääret ja korkeat nilkat.

• Sukkelasäärinen

Mitä meinaa "korkeat nilkat" ?

• Vanhemmiten pitkistä sääristä on jopa haittaa. Varovainen pitää olla sillä jos kastuu, kaatuu korkealta 😣

• Vanhoilla päivillä lyhyet ja tukevat voittavat pitkät ja huterat. Nuorena pitkät ja solakat kääntävät miesten katseet ja tuovat onnea ja mammonaa omistajilleen. Vanhana osteoporoosin ontoiksi syömät pitkät reisiluut ovat hauraat ja lonkat jotka murtuu paranee huonosti tai ei koskaan.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Vanhoilla päivillä lyhyet ja tukevat voittavat pitkät ja huterat. Nuorena pitkät ja solakat kääntävät miesten katseet ja tuovat onnea ja mammonaa omistajilleen. Vanhana osteoporoosin ontoiksi syömät pitkät reisiluut ovat hauraat ja lonkat jotka murtuu paranee huonosti tai ei koskaan.

Osteoporoosiin varauduin 8-vuotta sitten. Syön säännöllisesti Kalcipos-D 500mg/800IU. Olen kaatunut kaksi kertaa suorilta jaloin päälleni vain tämä viimeisin perselento aiheutti L2 kompressiomurtuman

Tunnen naisen, joka on pudonnut samanlailla tuolilta. Hän on pienempi minua ja sellainen tolokkujalkainen. Hänen L2 murtums ja nivelen laskeuma on pahempi kuin omani.

Kuvausten perusteella luustoni voi hyvin ei osteoporoosia havaittavissa.

Persjalkaisten panettelua😂

• älä-älä-älä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Vanhoilla päivillä lyhyet ja tukevat voittavat pitkät ja huterat. Nuorena pitkät ja solakat kääntävät miesten katseet ja tuovat onnea ja mammonaa omistajilleen. Vanhana osteoporoosin ontoiksi syömät pitkät reisiluut ovat hauraat ja lonkat jotka murtuu paranee huonosti tai ei koskaan.

ÄLÄ älä nyt hauku silmittömän vihan vallassa.

• korpikirjailija kirjoitti:

Osteoporoosiin varauduin 8-vuotta sitten. Syön säännöllisesti Kalcipos-D 500mg/800IU. Olen kaatunut kaksi kertaa suorilta jaloin päälleni vain tämä viimeisin perselento aiheutti L2 kompressiomurtuman

Tunnen naisen, joka on pudonnut samanlailla tuolilta. Hän on pienempi minua ja sellainen tolokkujalkainen. Hänen L2 murtums ja nivelen laskeuma on pahempi kuin omani.

Kuvausten perusteella luustoni voi hyvin ei osteoporoosia havaittavissa.

Persjalkaisten panettelua😂

enhän minä sinusta puhunutkaan, vaan ystävättärestäni koiraihmisestä jolla on upeat pitkät jalat mutta nyt valitettavasti kulkee klenkkaamalla kun koirat veti sen nurin jäätiköllä ja sen lonkka murtui ja se ei nyt koskaan parane kunnolla koska hänellä on niin paha osteoporoosi. Lääkehoidolla ne liimaa sitä kokoon ja arvot ovat parantuneet, mutta koirien ulkoiluttaminen ei enää onnistu.
        Elikkä mitä yritin sanoa että tässä meidän iässä säärien pituus tai persjalkaisuus on aika toisarvoinen tekijä. Terveys ja liikkuvuus ovat tärkeitä. Kuten hämäläinen tätini, joka on 93 vuotta, kävelee ylämäkeen ja alamäkeen, kantaa saunapuut ja hoitaa kasvimaan lyhyehköillä, mutta tanakoilla maalisemännän jaloillaan; jalkaterät suuret ja vahvat ja pysyy hyvin pystyssä. Häntä minä kunnioitan ja ihailen.

• älä-älä-älä kirjoitti:

ÄLÄ älä nyt hauku silmittömän vihan vallassa.

Oletko sinä sekaisin?

• Kolmas ilo-aloitus.
      Kirjaimella hoo jopa.
      Lesken-Friiduhan on pyöritellyt niitä itku- ja valitus-juttuja.
      Viinaista Omais-hoitajaa ja rulla-tuoleja.
      Oliskos tämä aloitus häneltä uusi alue-valtaus?
      Ancelina yllätti minut :)

H.

-

• hunksz

Iloisesti?
        :)

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Iloisesti?
        :)

"Ancelina"

Aina silloin kuin sinä.
        MInä tuota omais-h sillee :)
        Tulipa juuri syötyä.

H.

• Olen pistänyt merkille lesken hyvän kirjallisen esitystaidon
        Jos kysymyksessä olisi elämää lautapuolella eläneestä kassi almasta väliin lipsahtaisi kirjoitusvirheitä. Sama pätee siiliin. Onko siili huumaavien aineiden vaikutuksessa silloin kun viesteistä 0ei saa mitään selvää kun taas toisena päivänä teksti on virheetöntä ja selkeää.

Olen pistänyt merkille lesken hyvän kirjallisen esitystaidon
        Jos kysymyksessä olisi elämää lautapuolella eläneestä kassi almasta väliin lipsahtaisi kirjoitusvirheitä. Sama pätee siiliin. Onko siili huumaavien aineiden vaikutuksessa silloin kun viesteistä 0ei saa mitään selvää kun taas toisena päivänä teksti on virheetöntä ja selkeää.

"korpikirjailija"

Lesken hurinat ovat aina Wiki-kopioita, joiden tekstiä hän "hiukan" muuttelee.
        Täällä on joku toinenkin moinen.
        Se en ole minä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

Lesken hurinat ovat aina Wiki-kopioita, joiden tekstiä hän "hiukan" muuttelee.
        Täällä on joku toinenkin moinen.
        Se en ole minä.

H.

Tulee mieleen juorumummo kahvipöydässä. Se sitten on sellainen ja se tällainen. Mutta onneksi olen parempi kuin ne.

• napsahti.paikalleen
        mielikki.mummo kirjoitti:

Tulee mieleen juorumummo kahvipöydässä. Se sitten on sellainen ja se tällainen. Mutta onneksi olen parempi kuin ne.

Hyvä analyysi, Mielikki ;)

• mielikki.mummo kirjoitti:

"mielikki.mummo"

Joo.
        Voihan lesken määritellä noinkin.

H.

• Siilimuorikka3
        korpikirjailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille lesken hyvän kirjallisen esitystaidon

"elämää lautapuolella "
        Niinpä niin :DD.

• Siilimuorikka3
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

"elämää lautapuolella "
        Niinpä niin :DD.

........ja: 0ei saa mitään
        Ettei korppis vaan olisi huumeissa nyt.

• Siilimuorikka3 kirjoitti:

Ymmärsit kirjoittamani, sehän lie pääasia.

Kännykän pienet kirjaimet ei ole suunniteltu jorriininjuuri sormilleni.

Sinulla on lauseita, joita ei ymmärrä niiden sanojen sekavuuden vuoksi, kirjoitusvirheistä puhumattakaan.

• Siilimuorikka3

Sinulla on lauseita, joita ei ymmärrä niiden sanojen sekavuuden vuoksi, kirjoitusvirheistä puhumattakaan.

Juu myönnetään et näin on mut miehän en olekkaan Hyacinth :DDD.

• mikäsekastuu

(korppis)
        "Varovainen pitää olla sillä jos kastuu, kaatuu korkealta"

• mikäsekastuu kirjoitti:

(korppis)
        "Varovainen pitää olla sillä jos kastuu, kaatuu korkealta"

Kun kastuu ei tarvitse liukuvoiteita, vai ymmärsinkö asiasi väärin 😣

• Siilimuorikka3

Älähän kastu, kaadut korkealta :DD.

Älähän kastu, kaadut korkealta :DD.

Niinkö sinulle käy?

• Siilimuorikka3

Niinkö sinulle käy?

Tuo oli sun lausees, itse mainostit ;).

• seontiina

sääret on sopivat omaan käyttööni
      enkä niitä korkeilla koroilla pidennä
      kun ei oo koskaan korkeita korkoja pitäny
      niin enää ei jalat totu niihin tulee kippeeks jalkaterät ja nilkat
      mutta muita hyviä vinkkejä sain tästä ketjusta :)

• ent.siivoojaparka

En tiedä mitä hyötyä siitä olisi, että saisi pelkästään vain näyttämään pitemmiltä.

Käytännössä siitä olisi ainakin se hyöty, ettei kuluisi niin paljon kenkiä, kun voisi ottaa pitempiä askeleita. Alkaneet lenkkareitteni pohjat vuotamaan. Piti ostaa vedenpitävät sisäpohjalliset.

Jostain kuullut, että pitkät sääret rasittavat sydäntä enemmän ja verenkierto jalkoihin/varpaisiin heikkenee aikaisemmin kuin lyhytjalkaisilla.

• Siis tajusit ja poistatit...mmm. sitähän sattuu.

Siis tajusit ja poistatit...mmm. sitähän sattuu.

Entinen siivooja@ Sorry, tämä tuli väärään paikkaan

• NikittäKirjoittelen

Jos on pitkät sääret, on todennäköisesti pitkä ja siitä voi olla monenlaista etua. Näkee ja tulee nähdyksi. Ei jää massan taakse piiloon ja pitkät ihmiset näkevät toisensa helposti myös erilaisissa ruuhkatilanteissa.

Erityisesti nuorena pitkät sääret ja kauneus tarjosivat jatkuvasti monenlaista etua ja mahdollisuuksia. En ole havainnut mitään haittapuolia vieläkään. Luulen, että toimivuuteen ja verenkiertoon voi vaikuttaa liikkumalla ja liikuttelemalla varpaitakin.

Kun on pitkät sääret on luultavasti pitkät käsivarretkin, joten ulottuvuus on laajempaa, eikä tarvitse etsiä jakkaraa tai tikkaita yhtä usein kuin pienemmät ihmiset.

Tärkeintä lienee, että ihminen hyväksyy omat ulkoiset piirteensä ja on sinut itsensä kanssa. Jokainen voi korostaa hyviä puoliaan ja häivyttää vähemmän hyviä.

• NiinPitkätNeOn

Pitkäsäärinen nainen on kai useimmiten opetellut kävelemään kauniisti ja vain sopivan pituisin askelin. Tyylikurssilla neuvottiin, että askelten välin pituus on noi kengän pituinen.

• tuttua.kehumista
        NiinPitkätNeOn kirjoitti:

Pitkäsäärinen nainen on kai useimmiten opetellut kävelemään kauniisti ja vain sopivan pituisin askelin. Tyylikurssilla neuvottiin, että askelten välin pituus on noi kengän pituinen.

Sä oot se "nainenihanainen" elikkä friidu.

• EntisaikaanTaisinOlla

Ehkä entinen sellainen ;)

• ent.siivoojaparka
        NiinPitkätNeOn kirjoitti:

Ne on sitten kanssasi saman tyylikurssin käyneitä nuo kaikki rollaattorimummot. Niin sievästi lyhyin askelin kävelevät.
        Minäkin vielä sen opin, jos siihen asti elän.

• VoiEttäKaikkea

ja rollaattorin apua tarvitsevat mummot, jotka kulkevat reippaasti jättäen yhden kengän pituisen välin askeltensa väliin.
        Niinkö tosiaan?
        Sinun mielestäsi?
        Miksi käyttävät rollaattoria?
        Onko sinullakin sellainen?

• ent.siivoojaparka
        VoiEttäKaikkea kirjoitti:

ja rollaattorin apua tarvitsevat mummot, jotka kulkevat reippaasti jättäen yhden kengän pituisen välin askeltensa väliin.
        Niinkö tosiaan?
        Sinun mielestäsi?
        Miksi käyttävät rollaattoria?
        Onko sinullakin sellainen?

Ei minulla vielä ole rollaattoria. Olisitko tarvinnut lainaan?
        Minä kävelen vielä niin pitkin askelin kuin haarukat sietää.

Enhän minä voi tietää, miksi he käyttävät rollaattoria. Uskoisin, että vähän erilaisista syistä. Naapurin mummo käytti pelkän huimaamisen takia varatukenaan ja ostoskorina kaupalla käydessä, ettei tarvitse kantaa kassia kädessään.
        Paljon niitä näkee tässä ympäristössä kulkevan reippaasti lyhyin sievin askelin. Asun lähellä vanhustentaloa. Ja se on hyvä se, niin pitävät korttelin ympäristön hiekkavapaana rollaattorien takia. Säästyy vähän minunkin kengänpohjani.

• MorkanGane

Kunhan ne jatkossa.., -niin, jatkossakin yhtyvät ennen selkärankaa..

• Ei mitään hyötyä.

Hyvät sääret on korkeintaan keskipituiset ja jämäkät. Toimivat parhaiten ja näyttävät hyvältä.

• 1eero

Semmoset ei kovin luisevat jos sattuu olemaan levottomat ettei mustelmia, eikä potki peittoja lattialle.

• Pulp-fictio

Hyvä, että ollaan eripituisia. Olisi tylsää, jos oltaisiin yhtä massaa.
        Omat laskutelineet ovat keskiverto pitkät. Jos katsoo kilpajuoksijoita, on kestävyysmatkoilla pitkäjalkaisia ja lyhyillä matkoilla aivan eri lihaksistolla varustettuja juoksijoita. Tykkään katsoa eriti miesten 100 metriä ja 200 metriä.
        Kumpaisetkaan ihmistyypit eivät pärjäisi toistensa kisoissa - luulen ma.
        Tärkeintä meidän iässä kait on pysyä pystyssä.

• enooropotti

Onhan se komiampaa kun jalat sätkii melkein kattohon asti ;)

• paneelitpaukkaa

Riippuu kuinka matalalla katto on

• Pulp-fictio
        paneelitpaukkaa kirjoitti:

Riippuu kuinka matalalla katto on

Niin, ei ole kyllä matalaa majaa vaan keskiverto sekin.....
        Toi sätkiminen vsikuttaa krampilta ja silloinhan on singahdettava jalat suoraksi seisomaan...

• Pulp-fictio

Ooooo, mutta unohdin mainita, että spagaatti on paljon vaikuttavampi pitkäsäärisiltä.

• Mihin sitä tarvitaan?

• Pulp-fictio

Mihin sitä tarvitaan?

Monroe tekee näyttävästi...
        Ai niin kysymys vaikuttavuutta vai spagaattia?

• Pulp-fictio kirjoitti:

Monroe tekee näyttävästi...
        Ai niin kysymys vaikuttavuutta vai spagaattia?

spagaattia?

• Pulp-fictio

spagaattia?

Vaikuttavuuteen. Mieti nyt, jos lähikaupassa, Kampissa tai Kämpissä oh legs-säärillä osaisit tehdä spagaatin eli koivet olis 180 ° kulmassa. Wonderfulia.

• Eli tänne piti kirjoittamani sana Kamppi, joka on siis sääntöjen vastainen.

Osuiko Kamppi vai Kämppi?

• eppu2

Ei oo ylipitkät, ihan sopivan kokoset ja näköset. Ja lieneekö sillä enää edes väliä, pääasia, että toimii.
      Muistan kun kakarana tehtiin puujalat ja niillä sitten koikkelehdiin pitkin pihaa.

• Umpilumihangessa on helpompi edetä kun on koivissa pituutta sen koin taas eilen.

• henrjii

joo ei mene lunta kenkään, kun jalkaa sopii muutkin kuin hai saappaat

• Siilimuorikka3

Tiesitkö että 60 denierin polvisukat saavat pitkätkin sääret näyttämään lyhyemmiltä ja aiheuttavat suonikohjuja ;).

• eppu2

Tiesitkö että 60 denierin polvisukat saavat pitkätkin sääret näyttämään lyhyemmiltä ja aiheuttavat suonikohjuja ;).

En tuota tiennyt. Minulla on mustat tukipolvisukat, kuinkahan niiden kanssa on?

• Siilimuorikka3
        eppu2 kirjoitti:

En tuota tiennyt. Minulla on mustat tukipolvisukat, kuinkahan niiden kanssa on?

Tukisukat on erikseen. Lisäksi beessit nylonpolvisukat lyhyehkön hameen kanssa ei ole kovin esteettinen näky vaikka sääret olisivatkin pitkät :).

Muutoin nylonpolvisukkien suonikohju/trombivaroitus on ollut tiedossa kautta aikojen. Kiristää kuminauhaosa tulee juuri polvitaipeeseen j heikentää verenkiertoa.

• suvenelli1

Tukisukat on erikseen. Lisäksi beessit nylonpolvisukat lyhyehkön hameen kanssa ei ole kovin esteettinen näky vaikka sääret olisivatkin pitkät :).

Muutoin nylonpolvisukkien suonikohju/trombivaroitus on ollut tiedossa kautta aikojen. Kiristää kuminauhaosa tulee juuri polvitaipeeseen j heikentää verenkiertoa.

Nuo sanomasi pitävät kyllä paikkansa. Mä jäin ihmettelemään toissapäivänä uimahallin pukkarissa, kun vieressäni istuva rouva veti jalkoihinsa sellaiset lycra -nilkkasukat. Siis lenkkareihin. Kyllä siinä varmaan jokin syy on. Itse en kuvitellakaan ehdoin tahdoin vetää moisia jalkaani.

• korppis11

Enpä käytä polvisukkia tai nyloneita. Aina kelin mukaiset legginsit ja laadukkaat nilkkasukat, jotka eivät kiristä.

Legginsit ovat pitkäsääristen jutskoja.

• Pulp-fictio

Eiks trombi ole jokin luonnonilmiö. Marilynko joutui hameineen trombiin? Vai oliko se jokin kiinteistön tuuletusriyilä, jonkin grillin?

• Siilimuorikka3
        Pulp-fictio kirjoitti:

Eiks trombi ole jokin luonnonilmiö. Marilynko joutui hameineen trombiin? Vai oliko se jokin kiinteistön tuuletusriyilä, jonkin grillin?

Trombi on myös tukos: SLT on syvä laskimotukos.

• Siilimuorikka3
        korppis11 kirjoitti:

Enpä käytä polvisukkia tai nyloneita. Aina kelin mukaiset legginsit ja laadukkaat nilkkasukat, jotka eivät kiristä.

Legginsit ovat pitkäsääristen jutskoja.

Haa! Kuitenkin yhdessä kuvassa minkä tänne itsestäsi postasit, seisoit portaiden yläpäässä, hameenhelmasi alapuolesta vilkkuivat beessit nylonpolvisukat ;).

Haa! Kuitenkin yhdessä kuvassa minkä tänne itsestäsi postasit, seisoit portaiden yläpäässä, hameenhelmasi alapuolesta vilkkuivat beessit nylonpolvisukat ;).

Niin siinä lavastetussa Titanic-kuvassa. Kyllä se on otettu Ard Deco hotellimme Nykissä kesällä 2014.

Hyvä on muistisi. Minä en muista millaisia kuvia itse kukin postaa. Joskus menen profiiliin katsomaan kun en saa selvää mitä kuva esittää.

• Pulp-fictio
        korppis kirjoitti:

Niin siinä lavastetussa Titanic-kuvassa. Kyllä se on otettu Ard Deco hotellimme Nykissä kesällä 2014.

Hyvä on muistisi. Minä en muista millaisia kuvia itse kukin postaa. Joskus menen profiiliin katsomaan kun en saa selvää mitä kuva esittää.

Tallinnassakin olisi voinut Titanic-kuvauttaa. Harmi enpä tullut kuvauttaneeksi. Se meni jo.

• Siilimuorikka3
        korppis kirjoitti:

Minä muistan kuvat koska täällä niin harva itsestään niitä postaa.

• eppu2

Nykyäänhän tehdään sellaisia polvisukkia, missä on leveä suu, eivät kiristä sillä tavalla, kun vanhat ohuet suut.
        Mulla ei ole suonikohjuja, kesäisin käytän melkeimpä legginssejä, ihan kuumalla kevyttä hametta ja nilkkasukkia.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Tallinnassakin olisi voinut Titanic-kuvauttaa. Harmi enpä tullut kuvauttaneeksi. Se meni jo.

Tapanamme mieheni kanssa on ottaa kuvia jonkun teeman varjolla.

Seuraava etukäteen suunniteltu kuvani on Half Moon Bay:n hiekkarannalla turkoosi meri taustalla ja komea aurinkohattu päässäni.

Tiinuska varmaan muistaa kirpputori löytöni sen valkean iso lierisen aurinkohatun. Se lähtee mukanani maailmaa kiertämään 👒

Minä muistan kuvat koska täällä niin harva itsestään niitä postaa.

Näkisitpä facekuvastoni. Kuulun iästäni huolimatta itsevarmaan facesukupolveen, ihmisiin, jotka eivät häpeä ulkomuotoaan. Miksi häpeäisin, ei ole aihetta.

On ihan se ja sama jos joku täällä pitää minua rumana vanhana akkana sillä ei ole merkitystä elämääni😆

• kämmit

Ilmeestäsi päätellen kolahti. Miten onko tullut kuvattua Kämpin metroasemalla ;)

• kämmit kirjoitti:

Ilmeestäsi päätellen kolahti. Miten onko tullut kuvattua Kämpin metroasemalla ;)

Oletko Pulp-fictio? Kämppi tuntuu olevan tänään pinnalla.

• eppu2

Tiedän kyllä mitä kiristävä sukansuu vaikuttaa verenkiertoon, mutta tuo pituusjuttu minua mietitytti.
        Sanoit 60denaarin, nuo mun tukipolvisukat on sellaiset paksuhkot, mustat, ajattelin, että ne voisi olla 60den. Jotta näytänkö lyhyemmältä.
        Tulipa mieleen, ajan kanssa sitä muutenkin kutistuu. Nykyään olen 2cm lyhyempi, kuin parhaina päivinäni.

• Siilimuorikka3
        eppu2 kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä kiristävä sukansuu vaikuttaa verenkiertoon, mutta tuo pituusjuttu minua mietitytti.
        Sanoit 60denaarin, nuo mun tukipolvisukat on sellaiset paksuhkot, mustat, ajattelin, että ne voisi olla 60den. Jotta näytänkö lyhyemmältä.
        Tulipa mieleen, ajan kanssa sitä muutenkin kutistuu. Nykyään olen 2cm lyhyempi, kuin parhaina päivinäni.

Ei varmaan noiden deniereiden märä siihen pituuteen mitään vaikuta, kunhan tempaisin lämpimikseni :).

• Siilimuorikka32
        korppis kirjoitti:

Näkisitpä facekuvastoni. Kuulun iästäni huolimatta itsevarmaan facesukupolveen, ihmisiin, jotka eivät häpeä ulkomuotoaan. Miksi häpeäisin, ei ole aihetta.

On ihan se ja sama jos joku täällä pitää minua rumana vanhana akkana sillä ei ole merkitystä elämääni😆

Minä en pidä sinua rumana vanhana akkana, kuten en ketään muutakaan. Minä puhuin kiristävistä polvisukista pitkissä jaloissa ja valokuvien muistamisesta, älä vie keskustelua sivuraiteille.

• Siilimuorikka3
        Siilimuorikka32 kirjoitti:

Minä en pidä sinua rumana vanhana akkana, kuten en ketään muutakaan. Minä puhuin kiristävistä polvisukista pitkissä jaloissa ja valokuvien muistamisesta, älä vie keskustelua sivuraiteille.

Tosin, täytyy vielä kyllä lisätä, facessa minua huvittavat ihmiset joilla on kuvissaan kymmeniä lähikuvia omasta naamasta. Jostainhan sekin kertoo :).

• eppu2

Ei varmaan noiden deniereiden märä siihen pituuteen mitään vaikuta, kunhan tempaisin lämpimikseni :).

No kyllä minä ihmettelinkin, että mistä kummasta puhut, siksi sitä jäin mielessäni ihmettelemään.
        Tulin siihen tulokseen, että tarkoitit värieroa.
        Yleensähän tumma näyttää pienemmältä, kuin samankokoinen vaalea.

• Pulp-fictio

Oletko Pulp-fictio? Kämppi tuntuu olevan tänään pinnalla.

Ei ole, ei ole.
        Tälläpä täällä haahuilen.
        Ilmoitan kyllä, jos on nimiäisten aika.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Ei ole, ei ole.
        Tälläpä täällä haahuilen.
        Ilmoitan kyllä, jos on nimiäisten aika.

Kävin arkistossa työlästä on löytää se Kämppi-juttu. Mutta hyvin tunnut muistavan voisitko kaivaa sen minun puolestani esille.

• ent.siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Kävin arkistossa työlästä on löytää se Kämppi-juttu. Mutta hyvin tunnut muistavan voisitko kaivaa sen minun puolestani esille.

Kyllä se Kämppi-irvistely oli reilusti paljon ennen kuin pulppi tuli palstalle "uutena" keskustelijana ta-vu-vii-vaksi naamioituneena.
        Noin niitä valheenperiä aukeilee.

• ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

Nuo sanomasi pitävät kyllä paikkansa. Mä jäin ihmettelemään toissapäivänä uimahallin pukkarissa, kun vieressäni istuva rouva veti jalkoihinsa sellaiset lycra -nilkkasukat. Siis lenkkareihin. Kyllä siinä varmaan jokin syy on. Itse en kuvitellakaan ehdoin tahdoin vetää moisia jalkaani.

Minkäslaisia sukkia sinä itse pidät lenkkareissa? Kotikutoisia villasukkia?
        Menikö hän siis uimaan sukat ja lenkkarit jalassa, vai mikä siinä sai ihmettelemään?

Piti oikein googlata minkälaiset ne lycrasukat on. Ihanhan nuo on tavallisia nilkkureita. Sellaisiahan minä pidän salilla (ja ulkonakin) aina lenkkareissa, enkä ole huomannut kenenkään jääneen töllistelemään.

• Pulp-fictio
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kyllä se Kämppi-irvistely oli reilusti paljon ennen kuin pulppi tuli palstalle "uutena" keskustelijana ta-vu-vii-vaksi naamioituneena.

Olen käynyt joskus Kämpin ostarin kahvilassa kappukinolla, koska siellä on arkena rauhallista.
        Muutoin en tiedä teidän aiemmista jutskista mitään. Sivutetaanko, jos siihen liittyy jotain tylsää......

• Pulp-fictio

Nyyyyt en ymmärrä yhtään. Mitäpä häsläät ja sekoilet.
        Viaton olen minä. Teidän vanhoista kähinöistä en tiedä mitään, jos tarkkoja ollaan niin ei kiinnostakaan.
        Ketä t a a s kerran sätit?

• suvenelli1

Minkäslaisia sukkia sinä itse pidät lenkkareissa? Kotikutoisia villasukkia?
        Menikö hän siis uimaan sukat ja lenkkarit jalassa, vai mikä siinä sai ihmettelemään?

Piti oikein googlata minkälaiset ne lycrasukat on. Ihanhan nuo on tavallisia nilkkureita. Sellaisiahan minä pidän salilla (ja ulkonakin) aina lenkkareissa, enkä ole huomannut kenenkään jääneen töllistelemään.

Heh, no en edes googlannut, että onko se lycra oikea sana. Noita beessejä samantapaisia kuin tuossa puhuivat, mutta nilkkasukkina tarkoitin.

Rouva oli pikkuisen pulskan puoleinen ja tein tilaa penkille, johon hän istahti pukemaan niitä sukkia. Siis pois lähtiessään. Nosti sievästi jalan toisen päälle pukiessaan, se jalka tuli vähän niinku mun reviirille. Siksi huomasin ne sukat.

Mä pidän kiristämättömiä puuvillasukkia tai bambusukkia lenkkareissa. Minä nääs kesin jos pidän noita nyloneita, kreppisukkia tai lycria. Ja kuvittelisin, että nilkkamallisenakin olisivat epämiellyttävät lenkkareissa.

• ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

Viaton olen minä. Teidän vanhoista kähinöistä en tiedä mitään, jos tarkkoja ollaan niin ei kiinnostakaan.

Pitäähän se uskoa, kun kerran noin hermostut.
        Sattuuhan sitä ...

• ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

Heh, no en edes googlannut, että onko se lycra oikea sana. Noita beessejä samantapaisia kuin tuossa puhuivat, mutta nilkkasukkina tarkoitin.

Rouva oli pikkuisen pulskan puoleinen ja tein tilaa penkille, johon hän istahti pukemaan niitä sukkia. Siis pois lähtiessään. Nosti sievästi jalan toisen päälle pukiessaan, se jalka tuli vähän niinku mun reviirille. Siksi huomasin ne sukat.

Mä pidän kiristämättömiä puuvillasukkia tai bambusukkia lenkkareissa. Minä nääs kesin jos pidän noita nyloneita, kreppisukkia tai lycria. Ja kuvittelisin, että nilkkamallisenakin olisivat epämiellyttävät lenkkareissa.

Ai jaa, joo no niitä.
        Sellaisia en ole käyttänyt muuten kuin joskus juhlakengissä, mihin ei tavalliset nilkkurit mahdu. Liian ohuita ja kertakäyttöisiä minulle.

Puuvillasukkia minäkin tai ainakin sellaisia, missä on yli 90% puuvillaa.

• EntinenIhanainen
        eppu2 kirjoitti:

Eivät kaikki kutistu ikääntyessään. Olen edelleenkin 178 sentin pituinen, kuten nuorilla päivillänikin.

• Ent.IhanainenTMS
        EntinenIhanainen kirjoitti:

Eivät kaikki kutistu ikääntyessään. Olen edelleenkin 178 sentin pituinen, kuten nuorilla päivillänikin.

Yksi mieskavereistani on kutistunut paljonkin, kun hänelle tuli jonkinlainen selkärankavika tai -sairaus. Kertoi, että voi lyhentyä pari kymmentäkin senttiä, jos elää vanhaksi. Hän on ollut minua pitempi, mutta on kutistunut 70-vuoden ikää lähestyessään jo 170-senttiseksi.

Ei varmaankaan ole vaivatonta lyhentymistä. Kurja juttu.

• Pulp-fictio

Pitäähän se uskoa, kun kerran noin hermostut.
        Sattuuhan sitä ...

Älähän sitten satuttele...

• suvenelli1

Ai jaa, joo no niitä.
        Sellaisia en ole käyttänyt muuten kuin joskus juhlakengissä, mihin ei tavalliset nilkkurit mahdu. Liian ohuita ja kertakäyttöisiä minulle.

Puuvillasukkia minäkin tai ainakin sellaisia, missä on yli 90% puuvillaa.

No niin just, liian ohuita lenkkareihin, luulisin. Olikos ne just noita puuvillasukkia mitä ostit 15 paria? Mä en voi pitää sellaisia Lenita Airistonkin bannaamia tennissukkia, kun niissä on liian kireät varret. Mikään ei saa kiristää. Eikä kukaan.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

entä. Siivooja...Menin valokuviani läpi ja pystyin niiden avulla kartoittamaan ajankohdan Hesan vierailuun. Kämppijuttu sijoittuu elo-syyskuulle vuonna 2013.

Löysin mielenkiintoisia nimimerkkejä. Pitää vielä tsekata korpikirjailija nimmarin kirjoitukset. Korppismerkin viestit menin läpi.

Friidu kirjoitti ihanainen naisena ja joku Sisko hämmensi jokseenkin lesken tavoin. On kiva istahtaa arkistoon. Tosi hyviä asiaketjujakin löysin.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Sinulla on agressiivinen lähestymistapa. Viittaa erääseen nimimerkiinni edellisessä ns. elämässä🤔

• ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

Älähän sitten satuttele...

Oletko sinäkin niitä palstan yliherkkiä, joita pitää käsitellä silkkihansikkain, kun sattuuuuuuuu ...?

• ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

No niin just, liian ohuita lenkkareihin, luulisin. Olikos ne just noita puuvillasukkia mitä ostit 15 paria? Mä en voi pitää sellaisia Lenita Airistonkin bannaamia tennissukkia, kun niissä on liian kireät varret. Mikään ei saa kiristää. Eikä kukaan.

Niitäpä just.
        Minulla kuluu sukkia ihmeen paljon. Ensimmäisenä tuosta päkiän kohdalta kuluu puhki.
        Niitä tennissukkia en saa jalkaanikaan. En ole vuosikymmeniin yrittänytkään. Leveä jalkaterä, niin ei meinaa mennä jalka varresta läpi isonumeroiseenkaan urheilusukkaan. Liian pitkävartisiakin ja paksut saumat.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Oletko viatonsivullinen😋

• eräsjokuvaan

Tai sitten enmilläänkeksi.

• eräsjokuvaan kirjoitti:

Tai sitten enmilläänkeksi.

Toisaalta kirjoitustyylin hyppiminen asiallisesta hötkyilevään viittaa meeriamandaan alias se oli joku mummo en nyt enää muista, mutta se oli meerin kaksoisnikki. Meeri taisi olla alunperin jokin muu muistaako kukaan? Toisaalta kirjoituksessa esiintyy leijannan arvoituksellista hiukan runomuotoista esitystä ; ) Leijana tosin intti viimeiseen asti halusi aina viimeisen sanan kuten siilikin ; ) mutta siili ei kirjoittele yöaikaan.

• Pulp-fictio

Oletko viatonsivullinen😋

Olen viaton joihinkin kirjoittajien entisiin keskinäisiin juttuihin. Toki sattuu, jos väitetään jotain mistä ei ole harmaintakaan hajua. Ja jos puolustaa itseään, onko se aggressiivisuutta, mitä täällä olen havainnut kaikissa jos joku käy iholle. Ihan normaalia. Jotkut ajelee puskutraktorilla, mä vaan fillaroin silloin tällöin. (Metafora).
        Saa ihminen herkkä olla, en puolustele. Tuntisiko muutoin mitään.
        Mulla ei ole mitään arkistoja kenestäkään, etten vanhoja pitkälle muistelle, joten tikkuja tarvitaan, kun satunnaisesti suitsutellaan.
        Epäilen myös tokko kellään on silkkihansikkaita tai kaikki eivät ryhtyisi niitä edes käyttämään.
        Olisi kyllä eleganttia.
        Mitä muroja olette aamulla nauttineet. Kappukinoa suosittelen.
        Ja jotkut vois miettiä, miten erikielille vois kääntää Nykäsfilosofiaa, esim. Elämä on "laiffii".
        Jookosti joo, eihän jatketa herneiden kaivamista toistemme nenistä tästä aiheesta, koska ei pidä syyllistää omasta virheellisestä syyttelystä viatonta......😎

• Pulp-fictio
        Pulp-fictio kirjoitti:

Olen viaton joihinkin kirjoittajien entisiin keskinäisiin juttuihin. Toki sattuu, jos väitetään jotain mistä ei ole harmaintakaan hajua. Ja jos puolustaa itseään, onko se aggressiivisuutta, mitä täällä olen havainnut kaikissa jos joku käy iholle. Ihan normaalia. Jotkut ajelee puskutraktorilla, mä vaan fillaroin silloin tällöin. (Metafora).
        Saa ihminen herkkä olla, en puolustele. Tuntisiko muutoin mitään.
        Mulla ei ole mitään arkistoja kenestäkään, etten vanhoja pitkälle muistelle, joten tikkuja tarvitaan, kun satunnaisesti suitsutellaan.
        Epäilen myös tokko kellään on silkkihansikkaita tai kaikki eivät ryhtyisi niitä edes käyttämään.
        Olisi kyllä eleganttia.
        Mitä muroja olette aamulla nauttineet. Kappukinoa suosittelen.
        Ja jotkut vois miettiä, miten erikielille vois kääntää Nykäsfilosofiaa, esim. Elämä on "laiffii".
        Jookosti joo, eihän jatketa herneiden kaivamista toistemme nenistä tästä aiheesta, koska ei pidä syyllistää omasta virheellisestä syyttelystä viatonta......😎

Mitään Meerimandoja tai Leijanoita en "tunne".
        Epätasaisuutta on, koska aiheetkin on hupia tai asiaa, mutta tuskin täältä valitaan vuoden kirjailijaa. Ollaan ja eletään rauhassa.😎
        Upea ilma. Ylös ulos lyhyt- ja pitkäsääriset.

• Pulp-fictio
        Pulp-fictio kirjoitti:

Epätasaisuutta on, koska aiheetkin on hupia tai asiaa, mutta tuskin täältä valitaan vuoden kirjailijaa. Ollaan ja eletään rauhassa.😎

Just kerkeän. Synnyin palstalle 7/2016.😎

• ent.siivoojaparka

Oletko viatonsivullinen😋

Eeeei, kun entinen viatonsivullinen ei mielestään enää ollut niin kamalan viaton ja on nykyisin rekattuna Reeta ja kirjautumattomana Himmelsauge (tässäkin ketjussa). Itse kertonut.

• Pulp-fictio kirjoitti:

Ok, ei herneitä nenussa kenelläkään😆
        Tulin savenpyörityksestä. Viinipullon sulkijakorkit 6 kpl meni väripolttoon. Nukkekodin vanha hollantilaisen keittiön liesi saa ympärilleen jykevän muurauksen ja liesihatun. Jäi kuivumaan. Pakkasen kourissa ollaan, sättäilin esikoisen kanssa, laitto kuvan, nasse-nenuisia olivat vaimonsa kanssa vaikka iholla on 50 kertainen aurinkosuoja.
        33 C oli Sri Lankassa tänään. Lohdutti, että kohta on sun vuoro.

Ei täällä palstalla kirjoittele kuin kymmenkunta, jotka ovat pitäneet samat nikkiäsi niin kauan kuin muistan.

Ei pääse sinuiksi kirjoittajien kanssa sillä nimet vaihtuu alvariinsa. Tylsää sellainen on.

• Pulp-fictio

Ok, ei herneitä nenussa kenelläkään😆
        Tulin savenpyörityksestä. Viinipullon sulkijakorkit 6 kpl meni väripolttoon. Nukkekodin vanha hollantilaisen keittiön liesi saa ympärilleen jykevän muurauksen ja liesihatun. Jäi kuivumaan. Pakkasen kourissa ollaan, sättäilin esikoisen kanssa, laitto kuvan, nasse-nenuisia olivat vaimonsa kanssa vaikka iholla on 50 kertainen aurinkosuoja.
        33 C oli Sri Lankassa tänään. Lohdutti, että kohta on sun vuoro.

Ei täällä palstalla kirjoittele kuin kymmenkunta, jotka ovat pitäneet samat nikkiäsi niin kauan kuin muistan.

Ei pääse sinuiksi kirjoittajien kanssa sillä nimet vaihtuu alvariinsa. Tylsää sellainen on.

Niin, jossain ketjussa pähkäilin, että onko meitä monena. Rupesi tuntumaan siltä. Netto voi olla tuo. En edes tarkalleen tiedä montako naista/miestä kirjoittaa.
        Mukavaa olisi, jos olisi uusia kirjoittajia ja toisivat uusia aiheita siis muita kuin jonkin lehden ideoita.
        Nuo viisikymppiset vois tulla harjoittelemaan? Hihih....

Melkoinen lämpötilaero 33/-7 tms.

• O-Orvokki
        suvenelli1 kirjoitti:

Minulla on ainakin pari alpakkavillaista ohutta nilkkasukkaparia, joiden yläreunassa on vähän tiukempi reunus. Taitoin varren kaksinkerroin ja sain laitettua tiukan "reunalistan" nilkan kapeimmalle kohdalle. Ei enää kiristele eikä turvota.

• suvenelli1
        O-Orvokki kirjoitti:

Minulla on ainakin pari alpakkavillaista ohutta nilkkasukkaparia, joiden yläreunassa on vähän tiukempi reunus. Taitoin varren kaksinkerroin ja sain laitettua tiukan "reunalistan" nilkan kapeimmalle kohdalle. Ei enää kiristele eikä turvota.

Alpakanvillaista! Kuulostaa pehmeältä, varmaan Stockalta löytyisi. Kerran löysin sieltä puuvillaiset avokassukat, kulutin puhki. Olisi pitänyt ostaa useampi pari.

• henrjii

jos kävelee aamukasteisessa lauhapellossa, niin ei kastu kovin korkealta

• Mökillä_aamuvessassa

yöpaita päällä kun kävelee aamukasteisessa, niin helmat vaan kastuu,

mutta sisään takaisin päästyään voi yöpaidan riisua

ja laittaa hengarille kuivumaan.

• Aamukasteisessa-ruohi-
        Mökillä_aamuvessassa kirjoitti:

yöpaita päällä kun kävelee aamukasteisessa, niin helmat vaan kastuu,

mutta sisään takaisin päästyään voi yöpaidan riisua

ja laittaa hengarille kuivumaan.

kossa kun aamulla vessaan kävelee tai juoksee tilanteen mukaan,

sitten riisuttuaan märkähelmaisen yöpaidan

voikin hypätä takaisin peiton alle.

(Sarjassamme mummelin tavallisia tapoja.)

• henrjii

joo joo ja ei tarvi punkkeja persiistä etsiä

• länkisääri

Takarivin Tyyne näkee hyvin, kun nousee seisomaan, ihan persjalkasten eturiviin.

• Pikkutuhma-kin

Mainosta en ole nähnyt mutta tästä ketjusta juolahti mieleen se wanha witsi, kun joku isännän retale arvosteli akkaväkkee ja sanoi, että mitä väliä niillä säärillä on, nehän heitetään sivuun.

• Drag.Queen

Kauneimmat sääret jotka itse olen nähnyt ovat olleet - miehellä.

• Himmelsauge

Nyt vanhana akkana ei viitsi kehuskella kun ei sitä kukaan kuitenkaan usko, sanon vaan että itselle kelpaa. Nuorempana miesystävä tykkäsi että kuljin hameessa kun oli kuulema niin nätit jalat. Odotteli minua kadunkulmassa autossaan ja nautti näkemästään kun korkkareissa kopsuttelin luokseen sivuhalkiomekossani. Ikinä en unohda mitä hän sanoi, vieläkin tulee hyvä mieli 😌

• Himmelsauge

Se hame on tallessa, vyötäröltä tiukka mutta muuten sopii.
        Vielä minä sen päälleni laitan..😁

• Pulp-fictio
        Himmelsauge kirjoitti:

Se hame on tallessa, vyötäröltä tiukka mutta muuten sopii.
        Vielä minä sen päälleni laitan..😁

Himmelsaugenistapa tuli mieleen, onko teillä ollut nyloneita, saumallisiakin. Mullapa on ollut ja silmäpako oli katastrofi.

• ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

Himmelsaugenistapa tuli mieleen, onko teillä ollut nyloneita, saumallisiakin. Mullapa on ollut ja silmäpako oli katastrofi.

Meidän ikäluokan naisilla varmaan ehtinyt kaikilla olla ennenkuin sukkahousut keksittiin.
        Niitä silmäpakoja yritettiin pysäytellä kynsilakalla. "Onks saumat suorassa ..."

Ne saumalliset tekivät kuulemma sääret hoikemman näköisiksi kuin saumattomat.

• Pulp-fictio

Meidän ikäluokan naisilla varmaan ehtinyt kaikilla olla ennenkuin sukkahousut keksittiin.
        Niitä silmäpakoja yritettiin pysäytellä kynsilakalla. "Onks saumat suorassa ..."

Entäs verkkosukat tai mustat kuviolliset sukkikset, missä oli "dimangeja"?

• eppu2
        Pulp-fictio kirjoitti:

Yhteen aikaan minä tykkäsin (siis nuorena) kaikenlaisista sukkahousuista. Oli verkkosukkaa erivärisiä, eri kuviollisia.
        Sitten sekin iili meni ohi ja taas siirryin tavallisiin.

• iili-sana

on niin ihana, laitoin tykkäyksen!

• O-Orvokki

Niitä silmäpakoja korjattiin virkkaamalla ohuella virkkuukoukulla ja viimeisteltiin ompelemalla joko rikkoutuneesta sukasta otetulla langalla tai pitkällä hiuksella..

• ent.siivoojaparka
        Pulp-fictio kirjoitti:

Ei, sellaisia hepeneitä en ole koskaan harrastanut.

• Kukaan muu käyttänyt stay-uppeja?
      Pitsikoristeisia ?

• Pulp-fictio

Molempia on ollut.
        Persikanväriset pitsijutut, koska oli persikanvärinen jakkupuku.
        Stay-uppeihin en luottanut, ehkä oli fobia, että ne lörähtää nilkkoihin jotenkin julkisesti.

• suvenelli1

Kaikenlaisia sukkiksia on tullut kokeiltua. Jopa sukkia sukkanauhaliiveillä. Voi mahoton paikka!
        Nykyisin on jotain aloevera-sukkiksiakin. Ei mitään haluja kokeilla niitä. Onneksi noita edustustilaisuuksia ei enää ole. Kesällä paljain kintuin, talvella puuvillaiset leggarit pitkinä kalsareina lenkkeillessä.

• Stayup-sukat olivat usein hieman turhan lyhyitä. Erityisesti minihameiden kanssa sukkien yläosa saattoi tulla näkyviin ikävällä tavalla ja joskus saattoi paljastua paljasta reittäkin. Sukat olivat mielestäni kauniita vahvasti kuvioiduin ja levein yläreunoin.
        Muutamia sukkahousumerkkejä valmistettiin myös pitkäsäärisille.

• Paloma, push-up, stay-up, up&go :)

Optimisti-orvokille, osta kokoa isoimmat stay-upit, niin riittää myös pitkille säärille. Sama temppu toimii myös sukkahousuille.

• hmp.f kirjoitti:

Paloma, push-up, stay-up, up&go :)

Optimisti-orvokille, osta kokoa isoimmat stay-upit, niin riittää myös pitkille säärille. Sama temppu toimii myös sukkahousuille.

Hihhih what goes up must come down :))
        Sukkahousuja olen vihannut sitten haman nuoruuden. Siksi noi stay-upit olivat kivat ratkasut tropiikissa, kun piti pukeutua.

• kolistajaH

Mites pitkiä ne teitin sääret sitten on? Minun reiden sisäpituus lattiaan 80sm.

• suvenelli1

Noin 80,5 cm. En takaa, että on oikein, tuo neulekorin mittanauha saattaa olla venynyt ajan saatossa. Pohkeessakin vähän pullistumaa, että siinä voi tulla vähän vinoumaa.

• henrjii

veikkaan että teitien koko pituus on 167.
        pitkäsiiriset on vain lyhytselkäisten puheita, luulisin,
        ja lyhytjakaset pitkäselkäisten

• VoisinKokeillaJos

Miten mittasitte?
        En oikein onnistunut saamaan vakaala mittaa.

• kolistajaH
        VoisinKokeillaJos kirjoitti:

Miten mittasitte?

Pistin maalarinteipin toiseen päähän mittanauhaa, pysyi paikallaan

• kolistajaH
        henrjii kirjoitti:

172sm kokopituus ja 80sm sääri

• suvenelli1
        henrjii kirjoitti:

Sitähän mä arvelin. Virunut oli se mittanauha, tai pohkeen pullukka harhautti. 163 cm minä olen.

• ent.siivoojaparka
        VoisinKokeillaJos kirjoitti:

Miten mittasitte?

Mittasin farkkujen sisäsauman; 71 senttiä, mutta siitä lahkeensuusta lattiaan lienee jotain 9-10 senttiä.
        Riittääkö? Mihin?
        Koko pituuteni 162 cm. Siis noin puolet pituuttani on jalkoja.

• Pulp-fictio

Yritin mitata sellaisella metallisella itsekseen kelautuvalla mitalla, jolla sitten päädyin 72 cm jalkapohjasta päätepisteeseen. Kyllä noilla edellisillä mittauksilla pääsee 175 - 178 cm:iin.

• Pulp-fictio

Niin jos mittaisikin toisinpäin ja laittaisi tesaa mittanauhan alkupäähän, ettei se luiskahda. Mutta sitten pitäisi köyristellä sen kelapään kanssa..... voimistelua.... voimistelua....voi että
        Taitaapi olla, etten kokonaispituuttani 164 voi enää kasvattaa, vaikka kuinka roikkuisin ovenkarmissa.....

• henrjii

kyllähän siinä pitäisi olla hyvä mittamies apuna, jolla on
        hyvä näppituntuma yläpään oikesta mittauspisteestä

• Pulp-fictio

No ilmastointi teippi on aika pitävää....irrottaminen auts
        Noo oishan se aika mielenkiintoinen iskurepliikki pubissa, jossa käyn juomassa Kinger-Alen n. 3 krt/v, että kun pitäisi mitata laskutelineet.....

• Tjaha. En tiedä muuta, että mitä ylemmäs menee, niin sitä jännittäväämpää on.

• Mitäkö hyötyä on pitkistä sääristä naisella.
      Ainakaan muotitaloihin vaatteiden esittelijäksi ei pääse persjalkainen, kai siihen hommaan tarvitaan muitakin avuja, laihuus ainakin.
      Hyödyksi voi laskea senkin että pitkäjalkaiset näyttävät paremmilta joissakin vaatteissa.
      Kun mittasuhteet ovat sopusoinnussa niin ihan nättejä ovat myös tavallisilla kintuilla varustetut.

• Lisään mielikin viestiin. pitkä sopusuhtainen pari iästä riippumatta ovat näyttävä pari yhdessä he ikäänkuin täydentävät toisiaan.😊

• Tai siis vaatteet näyttävät paremmilta pitkien ja laihojen päällä. Vaatteita esittelemään ja myymäänhän heitä siihen työhön palkataan.
        Sopusuhtaisuus, siis vartalon ja raajojen klassillinen pituusjakauma on esteetikon silmää miellyttävä. muotivirtauksista huolimatta. Uimahyppääjät, taitoluistelijat jne. ovat usein lyhyempiä, mutta sopusuhtaisia. Monet näyttelijät ja artistit pärjäävät hyvin lavoilla ja filmiduukilla lyhyemmilläkin kintuilla.
        Elikkä kauneus ja tyylikkyys ei välttämättä ole koosta kiinni.
        Lyhyt/pitkä pariskunta voivat myös olla tyylikäs ja toisiaan täydentävä, samoin kaksi lyhyempää. Yleensä me kaikki juhlimme sitä mitä meille on annettu.....

• Pulp-fictio
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tai siis vaatteet näyttävät paremmilta pitkien ja laihojen päällä. Vaatteita esittelemään ja myymäänhän heitä siihen työhön palkataan.
        Sopusuhtaisuus, siis vartalon ja raajojen klassillinen pituusjakauma on esteetikon silmää miellyttävä. muotivirtauksista huolimatta. Uimahyppääjät, taitoluistelijat jne. ovat usein lyhyempiä, mutta sopusuhtaisia. Monet näyttelijät ja artistit pärjäävät hyvin lavoilla ja filmiduukilla lyhyemmilläkin kintuilla.
        Elikkä kauneus ja tyylikkyys ei välttämättä ole koosta kiinni.
        Lyhyt/pitkä pariskunta voivat myös olla tyylikäs ja toisiaan täydentävä, samoin kaksi lyhyempää. Yleensä me kaikki juhlimme sitä mitä meille on annettu.....

Kuinka paljon ihmisillä on alitajuisesti barbie-ihanteet? Miksi?
        Paloma, eihän sekään nyt ihan noin yksikertaistamalla taas mene, että pidemmän päällä vaatteet näyttävät paremmilta. Jotkut vaatteet näyttävät hyviltä jotkut ei, oli kyse miehistä tai naisista.
        Kyllähän se nyt vaatteiden mallista tai väristä tai koosta jne. on kiinni, istuvuudesta jne. Ihminenhän voi valita itselleen vallan väärin korostavia vaatteita, liian pieniä, liian lyhyitä, liian väljiä, telttoja jne.
        Ja miten vaatteet yllään kantaa. Ryhti. Mielestäni tämä pilates-guru on ihan hyvällä asialla...
        Onhan noita keskusteluketjuja ollut tästäkin aiheesta. Karmeita.
        Minusta esim. Kirsti Paakkanen on tyylikäs ja kuitenkin persoonallinen fiksulla tavalla.

• suvenelli1

Minusta neandertalilaiset olivat kiehtovampia ulkonäöllisesti, samoin nykyiset aboriginaalit. Miksköhän evoluutio jatkaa vielä ihmisten pituuskasvua. Kaikenlaista sitä jalkojen pituus laittaa pienen pään miettimään.

• M.M-

Minun luokallani kansiksessa oli tyttö, joka istuessaan oli pitkä, mutta kun opettaja kysyi häneltä jotain ja oli pakko nousta seisomaan käytävälle, hän olikin lyhyt.
      Olen juuri päinvastainen tyyppi, pitkät ohutnilkkaiset jalat ja lyhyt selkä.
      Lääkärin mieslestä selän kannalta hyvä, että se ei ole pitkä, koska säästyy selkäkivuilta tavallisissa töissään.
      Eipä ihme, että olin luokan paras juoksija.

*
      Muuten, kirjoittaessani seisomaan nousemisesta, tajusin sen olleen terveellistä varsinkin usein vastaajille, sillä nykyisin sanotaan, ettei saisi istua liian pitkiä aikoja.

Niinpä lähdenkin tästä saman tien. Moi!

*

• MummeliMia

"Sinä olet ohjaksissa!
        .
        Et voi päättää elämäsi pituudesta,
        mutta voit vaikuttaa se sisältöön!
        .
        Et voi päättää ihosi rypyistä,
        mutta voit vaikuttaa kasvojesi ilmeeseen.
        .
        Et voi päättää toisten mahdollisuuksista,
        mutta omiisi voit tarttua!
        .
        Et voi vaikuttaa siihen kuinka korkealla pääsi keikkuu,
        mutta sinä itse päätät, mitä ajatuksia mukanasi kuljetat.
        .
        Et voi päättää kovista ajoista tai sateisista
        päivistä, mutta voit varautua ssiihen,
        että tulet niistä selviytymään!
        .

Uskalla onnistua!"
        * * *

• Siilimuorikka3
        MummeliMia kirjoitti:

"Sinä olet ohjaksissa!
        .
        .
        .
        .
        .
        .

Uskalla onnistua!"
        * * *

Ei taida olla sun omaa tuotantoa tuo.

• ent.siivoojaparka

Ei taida olla sun omaa tuotantoa tuo.

Siksihän se varmasti lainausmerkkien sisällä onkin.

Kumpa jokainen muukin netiltä kopioija muistaisi laittaa nuo sitaatit lainaamiensa tekstien kahtapuolin. Sinä mukaan lukien.

• Siilimuorikka3

Siksihän se varmasti lainausmerkkien sisällä onkin.

Kumpa jokainen muukin netiltä kopioija muistaisi laittaa nuo sitaatit lainaamiensa tekstien kahtapuolin. Sinä mukaan lukien.

Sitaateilla ei merkitystä, tärkeintä maininta keltä tai mistä kopioitu.

• ent.siivoojaparka

Sitaateilla ei merkitystä, tärkeintä maininta keltä tai mistä kopioitu.

Riittää pelkät sitaatitkin merkiksi siitä, ettei se ole omaa, jos on kysymys sellaisesta tekstistä, minkä alkuperäisestä kirjoittajasta ei ole tietoa. Kaikki muualta lainattu kuuluisi olla sitaateissa. Vai ei muka merkitystä !!!! On niillä. Ala vain kiltisti itsekin käyttämään niitä.

Niitähän pyörii etenkin tuolla facella paljon sellaisia viisauksia, joissa ei ole alkuperäistä kirjoittajaa. Eiköhän niillä sinunkin ahkerasti ilman lainausmerkkejä siteeraamillasi Positiivareilla lue monesti allekirjoituksena vain Positiivarit.

• suvenelli1
        MummeliMia kirjoitti:

"Sinä olet ohjaksissa!
        .
        .
        .
        .
        .
        .

Uskalla onnistua!"
        * * *

Tämä on hyvä. Kiitos laittajalle!

• Nipistusjahousutylös

Minulla ikävät muistot lapsuuden sukan ja sukkahousujen pukemishetkistä. Äiti nipisteli sääriäni kun yritti saada kiinni kankaasta, että voisi nostaa niitä ylemmäksi. Sen kivun muistan vieläkin. Lieneekö hänellä ollut kömpelöt kädet. 1960-vuoden alussa taisin käyttää vielä siskolta perittyjä pitkiä sukkia liivin kanssa. Ne nappulat oli veikeitä!

• Vaatiikauhan

Eipäs täällä ilokseni ole sitä kauhantyrkkääjää.

• Pulp-fictio

Lusikka riittää hyvin hih

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3840
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2027
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      546
      1626
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1298
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe