Yritys Viroon

vironmies1

Minulla on ulosotossa 45k€. Ei ole juurikaan omaisuutta. Talo on, josta lainaa talon arvon verran.

Jos perustan yrityksen Viroon ja alan laskuttamaan tehtyä työtäni tuon Virofirman kautta. Pääseekö ulosotto tuon virolaisen firman tilille käsiksi? Rajavastuuyhtiötä mietin. Eikös tuo ole UO koskemattomissa, koska ei ole toiminimi yritys vaan erillinen yhtiö.
Sopisin UO kanssa kiinteästä kk erästä jonka maksaisin. Maksaisin tuolta sitten itselleni palkkaa tuon suojaosuuden verran UO maksu joka on sovittu.

Lähinnä se kiinnostaa, kun rajavastuuyhtiön tuloista ei tarvitse maksaa veroa jos voitot jää yhtiöön. Pelottaa keryttää sinne varoja jos ulosotto pääsee sen yrityksen tiliä käpälöimään ja tyhjentämään.

14

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjg658

      En tiedä noista yrityskuvioista mitään mutta voisin kuvitella että eihän sun velat vaikuta mitenkään yritykseen joten ei sieltä voi ulosmitata? Joku mielikuva on toisaalta sellaisestakin että yrityksen rahoja voisi ulosmitata 1/6 osa? Ja ihan toinen luku on sitten että miten uo pääsee käsiksi viroon..

    • vironmies1

      Koskeeko tuo 1/6 yrityksen rahoista toiminimi yrittäjää?
      Vai voiko koskea yhtiön rahoihin jos ulosotot on henkilökohtaisia.

    • 53453

      No jos sä sovit ulosoton kanssa jonkun järkevän maksuerän jolla velat lyhenee, niin ei se sun virolaisista firmoista ole kiinnostunut.

    • Huyegjjchhfhj

      Suomen ulosoton toimivaltuudet loppuvat Suomen rajalle, Virosta se ei voi viedä yhtään mitään.

      Täällä Virossa meitä Suomessa ulosotossa olevia on enemmänkin tekemässä bisnestä ja menestymässä. Eikä Suomen vouti häiritse.

      • Anonyymi

        Jos minulla on 45k ulosotossa suomessa , mutta perustan virolaisen firman jolla virolainen pankkitili yms ja rupean sillä laskuttamaan suomalaista firmaa niin voiko ulosotto pistää suomalaiselle firmalle maksukiellon virolaiselleni firmalle tai pääseekö ulosotto jotenkin tähän väliin ? onko rikos ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minulla on 45k ulosotossa suomessa , mutta perustan virolaisen firman jolla virolainen pankkitili yms ja rupean sillä laskuttamaan suomalaista firmaa niin voiko ulosotto pistää suomalaiselle firmalle maksukiellon virolaiselleni firmalle tai pääseekö ulosotto jotenkin tähän väliin ? onko rikos ?

        Voi olla mahdollista, että tuolainen voidaan tulkita keinotekoiseksi järjestelyksi. Ja myös velallisen epärehellisyys.


    • Perustitko yrityksen? Tulen mukaan vaikka puolella osuudella, niin mietitään kuviot uusiksi. Minulla olisi joka kuukausi laskutettavaa ja lisääkin voidaan hankkia töitä, jos ehtii tekemään tai mahdollisesti jopa teettämään.

    • Anonyymi

      Ulosmittaus otetaan palkasta. Vaikka yhtiö olisi ulkomailla, on ratkaisevaa maksaako se palkan suomalaiselle pankkitilille vai ulkomaiseen pankkiin. Suomeen maksettu niin vouti ottaa omansa ulkomaille ei sen koura ylety.

    • Anonyymi

      Okei, mutta onko tietoa pääseekö ulosotto väliin esim pistämällä suomalaiselle firmalle mitä laskutan niin maksukieltoa tai muuta vastaavaa ? vai onnistuuko tuo systeemi?

      • Anonyymi

        Joo kyllä maksukielto menee myös laskutettavaan firmaan, mut en tiedä miten toimii jos laskutettava vaihtuu esim joka kuukausi..mistä uo ikinä tietäisi minne kieltoja lähetellään.


    • Anonyymi

      mjk

    • Anonyymi

      Mistä uo tietää ketä firman omistaa koska firma on ulkomainen ja ei näe suoraan firman omistajan tietoja koska on ulkomainen firma jos haluaisi tiedot firman omistajasta joutuisi pitkän kaavan kautta hankkimaan tiedot.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko tässä sitä viroon perustettua firmaa? Kyllä saa tiedot koska EU


    • Anonyymi

      Ei saa helpon kautta vaikka on EU! Näissä firma asioissa on ihan omat säädöksensä myös EU maiden välillä. Ja juu tarkoitan viroon perustettua firmaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe