Se halpuutus!

Erään suosituimman kahvilaadun hinta on kivunnut hissukseen ylemmäs ja ylemmäs. Eilen oli K-kaupassa jo ohitettu 4 €:n hinta.
Seuraan myös erään leivonnaisen hintaa. Syksymmällä sen hinta nousi yllättäen neljän euron ohi, mutta kun samat pitkot lekottivat hyllyssä viimeiseen myyntipäivään saakka, niin hinta palasi ennalleen.
Moni muukin tuote on salakähmästi ja pikkuhiljaa muuttunut, ei ole helppo muistaa onko tuote ollut 37 vai 38 senttiä. Laskussa hinnassa on kuitenkin ero. Hämäävästi voidaan kehaista, että entinen hinta 42 senttiä on nyt halpuutettu ja on nyt vain 38 senttiä. Iloitkaamme.

17

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kat.leija

Olen huomannut ainakin Citymarketissani hintojen nousun. Vihannes- ja hedelmäosastolla on pistänyt silmään kolmosella alkavat hintalaput. Sitten ovat nuo könttätarjoukset, kahden ja kolmen kappaleen 'tarjoushinnat', joissa ei kummoistakaan alennusta kappalehinnoissa kuitenkaan ole.

• Moni vihanes ja juures on kivunnut hintaan, jota ei voi olla kummastelematta. Esim. kesäkurpitsa, joka on varmasti satoisa ja nopeakasvuinen, oli aikanaan hyvinkin edullinen lisäkekasvis. Onko se sitten laskettava juureksiin vai kurkkuihin vai mihin? Eilen jouduin maksamaan siitä 6.39€/kg, eli 350 g kesäkurpitsa maksoi 2,25
        e.
        Ei juuri tee mieli.

• Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

Nyt minua harmittaa, kun ei ole missään enää peruspuhelimen kk-maksua alle 5,.€, tai on, koska DNA pakkomyy nyt 4,95/kk, johon sisältyy netti liittymä! Mietin, kuinka se toimii pöytäkoneessa, siis se veloitus, sillä eihän se voi sisältää käyttöä, vai?

Minulla on tietsikalla mokkula Saunalahti 9,90/kk ja kyllä on yritetty kaupata 4G liitymää ja pian kai se on pakko vaihtaa, koska selaillessani puhelintarjontaa ei muita löytynyt.

Kun huomaatte savumerkkien tulevan, niin se olen minä, joka on irtisanonut kaikki nykyajan vempaimet!DDDD

• Kristiina23 kirjoitti:

Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

Nyt minua harmittaa, kun ei ole missään enää peruspuhelimen kk-maksua alle 5,.€, tai on, koska DNA pakkomyy nyt 4,95/kk, johon sisältyy netti liittymä! Mietin, kuinka se toimii pöytäkoneessa, siis se veloitus, sillä eihän se voi sisältää käyttöä, vai?

Minulla on tietsikalla mokkula Saunalahti 9,90/kk ja kyllä on yritetty kaupata 4G liitymää ja pian kai se on pakko vaihtaa, koska selaillessani puhelintarjontaa ei muita löytynyt.

Kun huomaatte savumerkkien tulevan, niin se olen minä, joka on irtisanonut kaikki nykyajan vempaimet!DDDD

Minä en uskalla mennä 10 m lähemäs Saunalahden myyntipistettä, koska jään aina kiikkiin ja joudun vaihtamaan jonkun kammotuksen toiseen kammotukseen, josta en ymmärrä senkään vertaa, mutta nopeus, se nopeus! Ja nopeasti tyhjenee kukkaro, monta kymppiä maksaa jokainen tapaaminen ystävällisen asiantuntijan kanssa, joka 2 minuutissa selittää koko datan minulle, ja se ei maksa kuin niinjaniin kuussa. "Nimi tähän, ole hyvä".

• Makriina kirjoitti:

Minä en uskalla mennä 10 m lähemäs Saunalahden myyntipistettä, koska jään aina kiikkiin ja joudun vaihtamaan jonkun kammotuksen toiseen kammotukseen, josta en ymmärrä senkään vertaa, mutta nopeus, se nopeus! Ja nopeasti tyhjenee kukkaro, monta kymppiä maksaa jokainen tapaaminen ystävällisen asiantuntijan kanssa, joka 2 minuutissa selittää koko datan minulle, ja se ei maksa kuin niinjaniin kuussa. "Nimi tähän, ole hyvä".

En minäkään mene mihinkään puhelin/tietsikka kauppaan, koska niitä ei ole edes onneksi lähellä ja puhelintarjouksiin sanon nykyisin, että lähettäkää kirje, että voin rauhassa miettiä. Mitään kauppoja en tee puhelimitse, ...toivottavasti!DD

Paitsi! No, tuon toisen DNA-liittymän vaihdoin, ...niin...en tiedä miksi, mutta että se sopisi netti käyttöön. En kyllä ymmärtänyt höikkäsenpöläystä asiasta, mutta vaihto oli ilmainen. Miksi ne molemmat ei muka käy, koska hintakin edellyttää sitä?

Ongelmahan siitä tuli heti, koska se olisi pitänyt aktivoida ja sivustolta ei löytynyt muita, kuin 4G ja sitäpaitsi tuo entinen tikku on laitettu siten, että se ei avaudu, siis siihen ei voi vaihtaa toista SIM-korttia.

Olishan noita härpäkkeitä jokalähtöön, kun katselen lastenlasten touhuja, mutta yritän pysyä kaukana niistä, koska en todellakaan tarvitse.

• piruitt
        Kristiina23 kirjoitti:

Bataatti on nyt halpaa verrattuna, mitä oli ennen. Minä rontti tuon kyllä lapseni luota vihannekset, koska en viitsi kaupasta ostaa 3 porkkanaa, 3 tomattia kolme salatinlehteä y.m.s

Ei noita pikkuliittymiä kannata ostaa kun nissä joka sekunti maksaa 7c.

Paketti tulee edullisemmaksi ja 4g on usein tarpeeton. Lehmiaidan piikkilangassa kulkeva 2- tai 3g toimii puheella hyvin.

Puhu hillitysti ja kauniisti, sillä langalla istuu pikkulontuja levähtämässä ja varpaat kutiavat.

• jakolasku

Tavallinen lause: Osta kolme niin saat ne kahden hinnalla.
      Veskipaperit on usein tarjouksessa ja paperi tosi ohutta. Käsipaperirulla on kapea ja pieni kuluu nopeasti.
      Ostajaa kusetetaan koko rahan edestä.

• 3 euroa kappale ja kympillä kolme! Sanoo kalakauppias, joka käy ovellani myymässä savustettua kalaa paloina.

• Jo.vain

Vihannekset maksaa tähänaikaan, kahvin hintaan vaikuttaa maailman markkina hinta joka oli viime syksynä nousussa, keskimäärin hinnat eivät ole nousseet.

• Liiterissä.kävin

Lidli ainakin nostanut Kulta-Katriinan hinnan 2,85:stä jonnekin 3,2 paikkeille. Ihan kopeekalleen en muista. Saksalaiset kahvit eivät vielä eilen olleet nousseet.

• monta.talviviikkoa.vielä

Suomalaiset elintarvikekaupat ostavat paljon vihanneksia espanjasta niiden edullisuuden takia. Siellä on lämmintä ja auringonvaloa enemmän.
        Nyt sääolosuhteet Espanjassakin ovat ankeat, matalia lämpötiloja, jopa lumisateita. Kotimainen vihannestarjonta tulee kalliiksi. energiakustannusten takia.

• monta.talviviikkoa.vielä kirjoitti:

Suomalaiset elintarvikekaupat ostavat paljon vihanneksia espanjasta niiden edullisuuden takia. Siellä on lämmintä ja auringonvaloa enemmän.
        Nyt sääolosuhteet Espanjassakin ovat ankeat, matalia lämpötiloja, jopa lumisateita. Kotimainen vihannestarjonta tulee kalliiksi. energiakustannusten takia.

Edullisuus on kyllä kaukana, jos kesäkurpitsasta joutuu maksamaan yli 6€ kilo!

• entässitten
        Makriina kirjoitti:

Edullisuus on kyllä kaukana, jos kesäkurpitsasta joutuu maksamaan yli 6€ kilo!

Entäs sitten ? Kesäkurpitsan voi jättää talvella ostamatta., niin ei joudu maksmaan mitään Kesällä se maksaa alle euron kilo.

• ei.merkittävää.alea

Halpuutus sana lanseerattiin kylläkin S-markettien toimesta. Maataloustuottajat katsoivat halpuutuksen lähtevän heidän työstään.
      K-ketju marisi halpuutuksen vievän heiltä asiakkaita.

• Suomen_ykkönen

Ovathan S-marketit ja prismat edes valoisia ja ilmanvaihto niissä pelaa. S-konsernissa osataan. Pankkitoiminta uusi aluevaltaus.

• juhlan_kunniaksi

Kulta Katriinaa myydään (toistaiseksi) 10% isommissa paketeissa,vanhaan hintaan.

• Näin.se.menee

Naapurin mies ei henno ostaa parempaa kahvia, 5 tölkistä kaljaa päivässä ei valita ja tupakit päälle. Väliin ollu presitentti kahvia 3 pakettia 10 €. Olen valmis maksamaan muutaman kymmenen euroa enemmän kuussa ilman kyttäilemistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"

Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä
      Maailman menoa
      177
      2768
    2. Valion maitotehtaalla kapina

Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa
      Maailman menoa
      75
      2519
    3. SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle

Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?
      Maailman menoa
      177
      2143
    4. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      24
      1901
    5. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      112
      1590
    6. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      83
      1333
    7. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      322
      1253
    8. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      113
      1153
    9. Mitä kaikkia vikoja

On kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1083
    10. Nyt Zelenskyi pommittaa drooneillaan jo Suomea!

Kouvola kohteena: https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=107
      Maailman menoa
      244
      1042
    Aihe