Kumpi parempi. Kaupunki vai maaseutu ?

No, tämä aloitus vaatii pientä huumorintajua
ja mielikuvitusta. Kysynpä vaan, oletko kaupunkilainen vai maalainen, eli missä viihdyt parhaiten ja miksi?

Varmaan monikin on jättänyt kotiseudun pölyt jalkoihinsa, joko juossut puolison perässä, työpaikan, koulutuksen, tai muuten vain halunnut elämään vaihtelua.

Kysynpä vaan, minne sydämesi tai mielesi halajaa ja oletko löytänyt oman paikkasi?

95

3298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Olen sekä, että, mutta sisimmältäni maalainen. Tampereellakin asuin 21vuotta, toisinaan sielläkin muutamia päiviä olen, veljen kanssa kaksio puoliksi.
      Puolet vuodesta asun pikkukaupungissa, metsäkaistaleita ja yksittäisiä puita on ympärillä täälläkin.
      Toisen puolen asun mökeillä ja kotitilallakin tulee muutaman kerran oleskeltua, siellä ei asu enää kukaan.
      Maalla saa mullassa myllätä, metsässä mullata, järvellä uida ja kalastaa. Saunaa saapi lämmittää omaan tahtiinsa.
      Mökkimaisemassa eniten viihdyn, mutta talvella kerrostalo on hyvä.
      Olen tyytyväinen olotilaani.

• Nuoruuden asuin maalla. Naapurissa vallitsi Onni ja Rauha. Onnin ollessa juopunut ja riitaisa hänet teljettiin saunaan. Silloin onni vallitsi yön saunassa ja Rauha pirtissä.

• Ei kumpikaan ole toista parempi. Olen syntyperäinen kaupunkilainen, mutta elämääni on liittynyt aina myös mullassa tonkiminen ja luonnossa liikkuminen.

Olen kasvattanut monenlaista syötävää puutarhassa, mökillä ja kotona. Olen poiminut luonnosta syötävää, kalastanut ja välillä pyytänyt riistaakin. Olen joskus istuttanut ja kaatanut puitakin.

Olen liikkunut luonnossa, käynyt kävelemässä, hiihtämässä, melomassa, pyöräretkillä, veneilemässä. Olen vaeltanut luonnossa ja retkellyt välillä pitempiäkin aikoja.

Kuljen mielelläni myös kaupungilla ja käytän monenlaisia sen tarjoamia palveluita. Välillä kävelen ja katselen kaikkea ympärilläni. Kaikkea, mitä tarvitsee löytyy läheltä, myös kauniita luontomaisemia.

En haluaisi luopua pysyvästi kummastakaan, haluan saada elää sekä kaupungissa että maaseudulla. Ehkä voin todeta olevani kaupunkilainen, mutta kaipaavani aina välillä myös luontomaisemiin.

Suomi on upea maa, joka tarjoaa hyvässä suhteessa sekä kaupunki- että maaseutumaisemia. Täällä ei onneksi ole pakko valita vain yhtä vaihtoehtoa, vaan molemmat ovat aina kohtuullisen lähellä. - Voin mielelläni matkustella välillä muuallakin, mutta Suomi on minun paikkani. ;)

• Näinhän se saattaa olla, että molemmista löytyy hyviä, sekä haittapuolia. Olen itse elänyt maalais, että kaupunkilaiselämää, eli kokemusta on. Tietenkin syntyperäinen maalaistausta vie voiton, mutta ei voi kieltää sitäkään, ettei kaupunkilaiselämässä olisi omat mausteensa.

• ent.siivoojaparka

Vaikka olen maatalosta kotoisin, niin en minä enää osaisi sopeutua jatkuvasti asumaan ihan maaseudulla. Jokunen viikko menisi, mutta sitten alkaisin kaipaamaan takaisin ihmisten ilmoille.
      En myöskään ihan keskikaupungin hälinässä viihtyisi jatkuvasti.

Tälleen siltä ja väliltä on minulle sopivasti. On lähellä kaikki tarpeelliset palvelut. Silti on kävelymatkan päässä hevostallit, pellot, metsät ja meri. Kaupunkiin vajaa puolen tunnin matka, jos haluaa jotain yli sen mitä täältä löytyy.

• Minulle.sopii.kaikki

Ellei ihminen viihdy siinä, missä kulloinkin on, kurja on kuolonkin hetki.

• Per-kel

Toivottavaa että se käy nopeasti ettei laitokselle kitumaan.- Nuorena kaipas merille, meriltä kaipas Suomeen....kunnes löytyi sussu jota panin paksuks ja rupes tuo vastuun kova ies painamaan.- Nykyään jo 40 v jälkeen juurtunut tänne etelään,Suomessa käyn joskus , mutta Juutinraumaan saa tuhkat heittää .-

• pyrtti

Vieläköhän Posti huolii postia mukaan postilaatikoista ? Yhteen aikaan laitettiin muovilätykkä laatikkoon ja ottivat kirjepostin. Yritin tutkia Postin sivulta, ei löydy siitä mitään.

• Ajoin postia nuorena Karjalan itäreunalla ja kehitin laatikosta roikkuvan merkin. Ei tarvinnut tyhjille laatikoille pysähtyä.

• Haloo.onko.posti

Kai siellä on jokin asiakaspalvelunumero?

• Psykoterapeutitar

Stadilainen henkeen ja vereen! Maaseutu tyhjä ja ankea. En lapsenakaan viihtynyt maalla, en mökeillä, en pikkukaupungeissakaan. Viikonloppuna kävin pikkukaupungissa ja kiire oli takaisin.

Olen ehkä hieman nurkkakuntainen ja paikkariippuvainen. Lontoossa käyn lepäämässä😊👍🏻🌆

• Palo-kunta, Poliisi, Sairaala, Ambulanssi, Apteekki, Kaiken-laiset kaupat, Nopea netti,Kauppa-Halli, Riista-Kauppa, Bussit, Taksit, parkki-paikka, halpa vuokra, moni-kielisyys, ei murre jne.jne.
      Kaiken tuon pitää olla käden-ulottuvilla, ei huitsin Nevadassa.
      Karhujen, Susien, Ilvesten, Ahmojen pitää olla kaukana.
      Perho-kalastaa voi meressäkin.
      Olenkohan tehnyt mieli-piteeni selväksi?
      Tajuaakohan bessie- :kin.

H.

• toohakka

Kuha hupatat. Laetappa tulemaa savvoo niin niän ootko monjkielinen !
        Siellä ei aenakaa näin kommeeta näkymätä näy. Metän takkoo aurinko tirruuttaa ihan oranssina.

• toohakka kirjoitti:

Kuha hupatat. Laetappa tulemaa savvoo niin niän ootko monjkielinen !
        Siellä ei aenakaa näin kommeeta näkymätä näy. Metän takkoo aurinko tirruuttaa ihan oranssina.

"toohakka"

Lue kommenttini kunnolla.
        Minä mainitsin murren.

H.

• Mitä vakavemmin huomautan vielä.
        Mainitsemani etuja ei maa-seudulla pidä rahoittaa Stadin rahoilla.
        Rahoittakoot maa-seutulaiset omilla rahoillaan Heli-Kopterinsa.
        Maa-Tukiaisistamme nauttikoot vain Possut, Lehmät ja Täys-Jyvä-Viljat.

H.

• hunksz

Joo, olet tehnyt mielipiteesi selväksi, suurinpiirtein 133 kertaa.
        Montako kertaa olet elämäsi aikana tarvinnut palokuntaa, poliisia, ambulanssia?
        Taksia ja apteekkia varmaan useammin.

Pelkäävätkö ihmiset asua muualla kuin palveluiden vieressä.

Murrekin on mukavaa, tunnusta pois.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Joo, olet tehnyt mielipiteesi selväksi, suurinpiirtein 133 kertaa.
        Montako kertaa olet elämäsi aikana tarvinnut palokuntaa, poliisia, ambulanssia?
        Taksia ja apteekkia varmaan useammin.

Pelkäävätkö ihmiset asua muualla kuin palveluiden vieressä.

Murrekin on mukavaa, tunnusta pois.

"Ancelina"

Minähän olen aina pyrkinyt vihjaamaan että Lpr-ympäristö on poikkeus.
        Sehän on raja-seutu ja siellä puolustetaan Suomea.
        Ainoastaan Leijonat lasketaan läpi.
        Siis kuvaannollisesti, ei rei'ittäen.
        Ihastuttava murrekin siellä.
        Haminaan asti kaunista kumpua ja vallia.
        -
        Minä haluan kuolla Ambulanssiin, en jonkin puoliksi-kaatuneen Riihen pankolle, yksin, unohdettuna.
        Meri-Pelastus-Heli-Kopterikin sopisi.
        Se olisi komeaa.
        Eivät Sudetkaan söisi.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Minähän olen aina pyrkinyt vihjaamaan että Lpr-ympäristö on poikkeus.
        Sehän on raja-seutu ja siellä puolustetaan Suomea.
        Ainoastaan Leijonat lasketaan läpi.
        Siis kuvaannollisesti, ei rei'ittäen.
        Ihastuttava murrekin siellä.
        Haminaan asti kaunista kumpua ja vallia.
        -
        Minä haluan kuolla Ambulanssiin, en jonkin puoliksi-kaatuneen Riihen pankolle, yksin, unohdettuna.
        Se olisi komeaa.
        Eivät Sudetkaan söisi.

H.

hunksz

Joskus harvoin tulisi apu tarpeeseen.
        Kuten eilen, kun kiskoin hangesta ylös itseäni huomattavasti isompaa ja painavampaa.
        Ystäväni P. oli kuullut kiroiluni yli kilometrin päähän, traktorin käydessä.
        Huijasi varmaan, ei minulla nyt niin kova ääni ole.

Minä haluan kuolla riihenpankolla kaksin.
        Syököön susi, raadelkoon karhu, nokkikoon korppi, minä kuolen hymy huulillani.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

Joskus harvoin tulisi apu tarpeeseen.
        Kuten eilen, kun kiskoin hangesta ylös itseäni huomattavasti isompaa ja painavampaa.
        Ystäväni P. oli kuullut kiroiluni yli kilometrin päähän, traktorin käydessä.
        Huijasi varmaan, ei minulla nyt niin kova ääni ole.

Minä haluan kuolla riihenpankolla kaksin.
        Syököön susi, raadelkoon karhu, nokkikoon korppi, minä kuolen hymy huulillani.

Onko teillä susia ja karhuja riihenpankolla?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Onko teillä susia ja karhuja riihenpankolla?

Kyllä ne raadon haistaa.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

Mitä vakavemmin huomautan vielä.

H.

Kasvatatkos lihasi, leipäsi ja vihanneksesi kerrostalon katolla?

• eppu2 kirjoitti:

Kasvatatkos lihasi, leipäsi ja vihanneksesi kerrostalon katolla?

"eppu2"

Luehan uudelleen kommenttini se osa, jossa mainitaan elin-tarvikkeet.

H.

• "Kaiken pitää olla käden ulottuvilla."
        Heitä sitten se autosi pois, kun et sitä tarvitse ja jätä tilaa niille, joiden on pakko ulkopuolelta tulla autolla sinne kaaokseen.

• Pohjaanmaa
        hunksz kirjoitti:

Mitä vakavemmin huomautan vielä.

H.

70% pääkaupunkilaisista vie ne sinun TUET joten ei sietä muille mitään jää jaettavaa !

Pohjaanmaa voisi liitää minun puolesta HETI Ahvenanmaahan, niin
        ois sullakin valittamistakin ku saisimme pitää omat varat, eikä tarvitsisi elättää teitä siellä puna-vihrer kuplassa !

• entinenmiäs kirjoitti:

"Kaiken pitää olla käden ulottuvilla."
        Heitä sitten se autosi pois, kun et sitä tarvitse ja jätä tilaa niille, joiden on pakko ulkopuolelta tulla autolla sinne kaaokseen.

"entinenmiäs"

Ihmisen tärkein asia on vapaus.
        Vapaus, niin pitkälle kuin mahdollista.
        Yhteis-kunnan jäsenenä vapaus ei voi olla täydellinen koskaan.
        -
        Auto on Status-Symboli.
        Juu, juu, sekin.
        Auto on vapaus tulla ja mennä ovilta oville.
        Auton-omistajan ei ole pakko mennä kylmiin busseihin, juniin, lento-koneisiin yhdessä tunkien hikisten, sateesta tunkkaiselle haisevien duunareitten sekaan.
        Autossa voi istua lämpimässä ja rauhassa, katsellen tulvivaa rahvasta.
        Lempi-musiikin soidessa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"entinenmiäs"

-
        Auto on Status-Symboli.
        Juu, juu, sekin.
        Auton-omistajan ei ole pakko mennä kylmiin busseihin, juniin, lento-koneisiin yhdessä tunkien hikisten, sateesta tunkkaiselle haisevien duunareitten sekaan.
        Lempi-musiikin soidessa.

H.

hunksz

Juuri noin, vielä kun ihmisellä on uudehko, väriltään viehkeä (ei punainen) auto, niin mikä on hurutellessa.
        Sopivassa kohdin voi töötätä, että rupusakki ehtii alta pois.
        Tutuille kuninkaallinen kädenheilautus ja reipas kaasupolkimen painallus, matka jatkuu.
        Seuraaviin liikennevaloihin saakka, onneksi täällä maalla ei moisia valoviritelmiä liiemmin ole.
        Vauhdin hurma ehtii saada aikaan rallikisamaisen tunnelman.

• AutoilijaMinäki
        hunksz kirjoitti:

"entinenmiäs"

-
        Auto on Status-Symboli.
        Juu, juu, sekin.
        Lempi-musiikin soidessa.

H.

Kerropa hunksz, millainen autotalli tai p-paikka sinulla on statussymbolillesi.

Ja stadissa autolle joutuu etsimään parkkipaikkaa ja maksamaan ainakin päiväsaikaan siitäkin. Siis jos löytää paikan.

Autonomistaja joutuu harjaamaan lumet autonsa päältä, kaapimaan ikkunat jäästä puhtaaksi, ellei ole laittanut lämmitystä oikeaan aikaan pälle tolpassaan, Jos autoi-li-jalla sellainen on.

Meidän taloyhtiössä voi ostaa tallipaikan 60 tuhannella eurolla ja parkkihalleissa selviää kai muutamalla satasella. Jos sellaisia löytyy lähialueelta. Tuskin Kalliossa sellaisia on tarjolla, vaikka monet ovat jo luopuneet autoistaan, kun stadilaisen on helppo liikkua yleisillä ja taksilla.

• PunainenKaunotar
        Ancelina kirjoitti:

hunksz

Juuri noin, vielä kun ihmisellä on uudehko, väriltään viehkeä (ei punainen) auto, niin mikä on hurutellessa.
        Sopivassa kohdin voi töötätä, että rupusakki ehtii alta pois.
        Tutuille kuninkaallinen kädenheilautus ja reipas kaasupolkimen painallus, matka jatkuu.
        Seuraaviin liikennevaloihin saakka, onneksi täällä maalla ei moisia valoviritelmiä liiemmin ole.
        Vauhdin hurma ehtii saada aikaan rallikisamaisen tunnelman.

Miksei punainen? Sehän on turvallinen väri autolle.

• PunainenKaunotar kirjoitti:

Väri on punainenkin ja on meilläkin ollut kolme punaista autoa.
        On vaan kovin arkinen.

Jotenkin menevän hippijupin tyyliin ja statussymboliksi sopii paremmin joku hienostunut väri.
        Hopeaa tai kultaa, ehkä valkoista.

• PunainenKaunotar kirjoitti:

Itse asiassa, joku Australialainen yliopisto (Monashin) teki tutkimuksen v. 2007 jonka mukaan valkoinen on turvallisin väri. Mitä vaaleampi väri, sen paremmin näkyy. Näkyy aikaisemmin kuin tumma väri.

http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074218747/Mita vaaleampi sita turvallisempi

Meidän perheellä on keltaisen auton bongaus-leikki. Aina kun näkee keltaisen pitää ehtiä ensin huutamaan "gul bil" ja sitten häviäjää saa tintata. Hellästi tietenkin.

Mutta, värillä ei ole väliä kunhan on punainen. Meillä on kaksi sellaista pihalla. Mun 8:sta autoista 5 on ollut punaisia. Loput oli rumanvärisiä :)

• AutoilijaMinäki kirjoitti:

Kerropa hunksz, millainen autotalli tai p-paikka sinulla on statussymbolillesi.

Ja stadissa autolle joutuu etsimään parkkipaikkaa ja maksamaan ainakin päiväsaikaan siitäkin. Siis jos löytää paikan.

Autonomistaja joutuu harjaamaan lumet autonsa päältä, kaapimaan ikkunat jäästä puhtaaksi, ellei ole laittanut lämmitystä oikeaan aikaan pälle tolpassaan, Jos autoi-li-jalla sellainen on.

Meidän taloyhtiössä voi ostaa tallipaikan 60 tuhannella eurolla ja parkkihalleissa selviää kai muutamalla satasella. Jos sellaisia löytyy lähialueelta. Tuskin Kalliossa sellaisia on tarjolla, vaikka monet ovat jo luopuneet autoistaan, kun stadilaisen on helppo liikkua yleisillä ja taksilla.

"AutoilijaMinäki"

Taivas-alla.
        Tolppa vieressä.
        Jotain 30 egee/kk.
        Ystävälliset auto-naapurit.
        Yhdelle olen antanut kahdesti virtaakin.
        Keskustaan-päin minä en pissikään.
        Saati autoile.
        Ainoastaan pakosta.
        Ei siellä ole aikuisille enää mitään.
        Se on lastan-tarha.

H.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Itse asiassa, joku Australialainen yliopisto (Monashin) teki tutkimuksen v. 2007 jonka mukaan valkoinen on turvallisin väri. Mitä vaaleampi väri, sen paremmin näkyy. Näkyy aikaisemmin kuin tumma väri.

http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074218747/Mita vaaleampi sita turvallisempi

Meidän perheellä on keltaisen auton bongaus-leikki. Aina kun näkee keltaisen pitää ehtiä ensin huutamaan "gul bil" ja sitten häviäjää saa tintata. Hellästi tietenkin.

Mutta, värillä ei ole väliä kunhan on punainen. Meillä on kaksi sellaista pihalla. Mun 8:sta autoista 5 on ollut punaisia. Loput oli rumanvärisiä :)

Joo, se "gul bil" ...
        Minulla on aina ainakin yksi mustelma vsemmassa käsivarressa, kun nousen likan kyydistä. Hänellä on terävät kyynärpäät.
        Onko säännöissä mitään sellaista, vai onko likan oma keksimää, että jos sanoo postiautosta tai ambulanssista "gul bil", niin toinen saa tintata kaksi kertaa takaisin, vai miksi minulla on aina kaksi mustelmaa käsivarressa, kun olen ollut huomaavinani ekana keltaisen auton?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Joo, se "gul bil" ...
        Minulla on aina ainakin yksi mustelma vsemmassa käsivarressa, kun nousen likan kyydistä. Hänellä on terävät kyynärpäät.
        Onko säännöissä mitään sellaista, vai onko likan oma keksimää, että jos sanoo postiautosta tai ambulanssista "gul bil", niin toinen saa tintata kaksi kertaa takaisin, vai miksi minulla on aina kaksi mustelmaa käsivarressa, kun olen ollut huomaavinani ekana keltaisen auton?

Ei, teillä on jotain Tukholman sääntöjä. Mutta oranssi ei käy, eikä kultainen. Eikä mennyt muuten mustakaan sillä läpi, että olisi ollut niin likainen että se keltainen ei enää näy.

Siskolla on pieni nalle roikkumassa peilissä, jota hän tinttaa kun ajelee yksin.

• Nuorena olisin halunnut Helsinkiin asumaan. Silloin se ei ollut mahdollista. Olen asunut siellä muutaman kuukauden työkeikan takia, ihan kiva siellä oli olla. Tyttäreni asuu Helsingissä ja tykkää kovasti.
      Nyt on mieli muuttunut, pikkukaupungin keskustassa kerrostalossa ja maalla mökissä. Tämä on minulle ihanteellinen olotila.
      En kaipaa muita virikkeitä, olen saanut matkustella ja nähdä monenlaista. Omaa arkeaan ihmiset elää joka puolella.
      Auto on tärkeä täällä maalla kun ei julkisia kulkuneuvoja juuri ole, jos asuisi pääkaupunkiseudulla auto olisi tarpeeton.

• kuokkija55v

Olisin muualla, jos elämä olisi pyörittänyt toisin. Umpikorpeen en halua. Maitokauppa pitää olla kävelyetäisyydellä. Autoton elämä jää haaveeksi, mutta saahan sitä haaveilla. En tiedä mitä sitten teen, jos menee jalat alta tms.

Kesämökeistä en ymmärrä, miksi niihin mennään hyttysten ja käärmeitten syötäväksi. Veneily tai luonnonvesissä uiminen kalastuksesta puhumattakaan ei ole mun juttu. Sauna on, etenkin kesäisin. Joskus vielä vuokraan kesäksi jonkin kylpytynnyrin.

• Osa-aikaeläkeläinen

Minulla on talo pikkukaupungin omakotialueella sekä maalla lähikunnassa. Auto on tarpeen molemmissa paikoissa. Kahden asunnon systeemissä aioimme pysyä toistaiseksi. Maalaiskunta houkuttelee meitä asukkaikseen, mutta sen ulkoistetusta terveydenhuollosta on huonoja kokemuksia. Kaupunkilaisina siis pysymme.

• Olen nyt kärvistellyt Korvessa yli vuoden, alkaa menojalka vipattaa. No vielä kuukausi ja sitten menoksì.

En ole ikinä ollut yhden ikkunan ihminen.

Täällä Korven kaupungin keskustassa toki kelpaa. Korpi on monikulttuurinen city. Kesällä jopa värikylläinen, afrikkalaisten rusettiturbaanien ja somalialaisten hurstuukien hulmahdellessa katukuvassa.

Elämäni kesämökillä kesäaikaan, voiko parempaa paikkaa ollakaan kuin kesäpaikkani.

Aikansa kutakin on kiva kopistella Korven pölyt jaloista ja matkustaa isoihin maailman cityihin siellä kun kukaan ei erotu massasta.

Hollannista on tullut toinen kotini ja kaipaan sinne juuri nytkin.

En jaksaisi elää tässä kylläkin sievässä ja nykyaikaisessa kaksiossani jatkuvasti.

• Minä haluan kuolla Ambulanssiin, en jonkin puoliksi-kaatuneen Riihen pankolle, yksin, unohdettuna.
        Se olisi komeaa.
        Eivät Sudetkaan söisi.

H.

• hulivili.kopteri

Turhia toiveita. Sinä tulet kuolemaan likaiseen keittiöösi vinkku-puteli käden ulottuvilla. Tai lössähdät näyttöpäätteesi ääreen. Muista pitää web-kamera auki, että mahdolliset seuraajasi tietävät ilmoittaa sinun kuukahtaneen.

• stadifani

Molempi parempi, kesällä viihdyn mökillä, en toki koko kesää jaksais maalla olla, kyllä välillä on päästävä kaupunkiin tuulettumaan, minun mökiltä on noin 10 km lähinpään kyläkauppaan ja lähinpää kaupunkiin melkein 30 km.
      Hesa on kiva kesälläkin on merta ja metsää ja kaikki palvelut ihan vieressä jos olis pakko valita "jompi-kumpi" sanoisin kyllä maalla on mukavaa mut stadissa vielä mukavampaa.

• seontiina

kaupunkilainen henkeen ja vereen
      mutta en koskaan olis stadilainen kaamee kaupunki
      koskaan ei pidä sanoa ei koskaan
      mutta uskon ettei sellaista pakottavaa tarvetta tule
      että sinne pitäis muuttaa

olosuhteiden pakosta maalainen ollut kakskytvuotta
      voihan se olla sillei jos täältä kerrostaloon paiskattas
      niin ikävä vois tulla tänne hiljaisuuteen
      ja toisaalta jos täällä olis palvelut vieressä
      esim se kauppa riittäis sais niitä sosiaalisia kontakteja
      eikä aina tarttis ajaa kolmeekymmentä kilsaa
      lähimpää kyläpahaseen josta vielä ne palvelut löytyy
      lähimpään kaupunkiin onkin jo sit taas viiskytkilsaa

no kunhan aika koittaa niin
      karistetaan näiden peltojen mullat jaloistamme
      ja lähdetään vähän katteleen muutakin
      kun tota järvenselkää
      ja sen jälkeen ei tartte pakkasessa palella
      eikä leivinuunia lämmittää :)

• "seontiina"

AJatteles kerros-talossa asuvan pien-eläkeläisen kymppi-kerhoa.
        Rakastellaan parvekkeella alasti jonain juhla-päivänä.
        Jolloin muutkin ihmiset ulkoilevat ylemmissä kerroksissa.
        Eipä olisi hiljaista, ei.
        Älä sinä neitoni arvostele meitä kaupunkilaisia liian ahtaasti :)

H.

• Psykoterapeutitar

Silloin joskus, kun vielä baareissa kävin, niin oli helpompi sanoa keksitty nimi, ammatti ja mistä on kotoisin. Kukaan ei sen enempää kysellyt, mutta jos sanoin oikean nimeni, ammattini ja mistä olen kotoisin, niin heti epäiltiin todenperäisyyttä tai ainakin kysyttiin lisää. Stadiin oli uskottavampi tulla, kuin sieltä olla!

• stadifani
        hunksz kirjoitti:

"seontiina"

AJatteles kerros-talossa asuvan pien-eläkeläisen kymppi-kerhoa.
        Rakastellaan parvekkeella alasti jonain juhla-päivänä.
        Jolloin muutkin ihmiset ulkoilevat ylemmissä kerroksissa.
        Eipä olisi hiljaista, ei.
        Älä sinä neitoni arvostele meitä kaupunkilaisia liian ahtaasti :)

H.

Haloo hunkszi!, noinko teillä, ei meillä noin eletä, kyl kauniina kesä-päivänä juodaan kaffit parvekkeella, ei toski alasti mut pienen pienissä bikineissä, älä mokaa stadin mainetta.

• ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Silloin joskus, kun vielä baareissa kävin, niin oli helpompi sanoa keksitty nimi, ammatti ja mistä on kotoisin. Kukaan ei sen enempää kysellyt, mutta jos sanoin oikean nimeni, ammattini ja mistä olen kotoisin, niin heti epäiltiin todenperäisyyttä tai ainakin kysyttiin lisää. Stadiin oli uskottavampi tulla, kuin sieltä olla!

Varmaan minuakin hävettäisi tunnustaa, jos olisi syntyisin Stadista.

Meillä oli lapsuusaikanani helsinkiläisiä sukulaislapsia monesti kesänvietossa. Salaa naureskeltiin niille, kun pelkäsivät kärpäsiä, muurahaisia ... ja lehmänsontaakin ...
        Puhuivatkin niin kummallisesti, mikä ei kuulostanut edes suomenkieleltä. "Hejnäsejpäitä ..."

• Psykoterapeutitar
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Varmaan minuakin hävettäisi tunnustaa, jos olisi syntyisin Stadista.

Meillä oli lapsuusaikanani helsinkiläisiä sukulaislapsia monesti kesänvietossa. Salaa naureskeltiin niille, kun pelkäsivät kärpäsiä, muurahaisia ... ja lehmänsontaakin ...
        Puhuivatkin niin kummallisesti, mikä ei kuulostanut edes suomenkieleltä. "Hejnäsejpäitä ..."

Noin just maalaiset ajattelee! Hävettää, Helsinkin Herrat, kärpäset ja sonnat jne...... Niistä kyllä lapsena kuuli, kun landella kävi. Joku kummallinen Stadin ja stadilaisten puheen ja elämän ihmettelyn moodi päällä. Ei mikään ihme, jos maalaisia vähän nenänvartta pitkin katsotaan. Ovat sen ihan itse tehneet!

• uusiomaalaisnainen

Noin just maalaiset ajattelee! Hävettää, Helsinkin Herrat, kärpäset ja sonnat jne...... Niistä kyllä lapsena kuuli, kun landella kävi. Joku kummallinen Stadin ja stadilaisten puheen ja elämän ihmettelyn moodi päällä. Ei mikään ihme, jos maalaisia vähän nenänvartta pitkin katsotaan. Ovat sen ihan itse tehneet!

Näyttää erilaiselta eri suunnista katsottua. Stadista maalle muuttaneena olen saanut huomata arvostuksen puutteen jota täällä on Stadilaisia kohtaan, olen parhaani mukaan yrittänyt selittää että yleensä ne ikävät ihmiset siellä ovat maalta sinne muuttaneita, juuriltaan irti revittyjä huonovointisia ja virheellisesti itseään Stadilaisiksi kutsuvia.
        Täällä naureskellaan kaupunkien lomalaisille ja osalle mökkiläisiä jotka ovat olevinaan niiiiin fiinejä, oikeasti sitä olematta, sillä ulkoiset koreudet ei paljon maalaisia sykähdytä, ehkä ennen oli toisin.

• ent.siivoojaparka

Jaa, no ei ne kaupunkilaislapset mitenkään nenänvarttaan pitkin katselleet. Silmät pyöreinä vain, kuinka normaali-ihmiset elää.
        Kyllä ne aina loppukesästä olivat oppineet melko kohtalaisesti ihmisten tavoille nekin vaikka aluksi näytti aika avuttomalta.

• Psykoterapeutitar
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Jaa, no ei ne kaupunkilaislapset mitenkään nenänvarttaan pitkin katselleet. Silmät pyöreinä vain, kuinka normaali-ihmiset elää.
        Kyllä ne aina loppukesästä olivat oppineet melko kohtalaisesti ihmisten tavoille nekin vaikka aluksi näytti aika avuttomalta.

Maalaiset ihmisiä! Niin luulin aikoinaan! Olin sitä mieltä, että kaikki ovat samanarvoisia, kunnes parikymppisenä kohtasin heidät mongerruksineen ja kummallisine mielipiteineen ja kaiken huippuna, likaisuuteen.

• Psykoterapeutitar kirjoitti:

Maalaiset ihmisiä! Niin luulin aikoinaan! Olin sitä mieltä, että kaikki ovat samanarvoisia, kunnes parikymppisenä kohtasin heidät mongerruksineen ja kummallisine mielipiteineen ja kaiken huippuna, likaisuuteen.

On tainnut ajatusmaailmasi jäädäkin sinne kakskymppisen tasolle. Yleensä ihminen viisastui vanhetessaan.

• Psykoterapeutitar
        Ancelina kirjoitti:

On tainnut ajatusmaailmasi jäädäkin sinne kakskymppisen tasolle. Yleensä ihminen viisastui vanhetessaan.

Mitä "viisastumisella" ja suhtautumisella maalaisiin on tekemistä keskenään? Maalaiset on edelleenkin maalaisia ja outoja ja mongerruskin on entisenlainen.

Mitä "viisastumisella" ja suhtautumisella maalaisiin on tekemistä keskenään? Maalaiset on edelleenkin maalaisia ja outoja ja mongerruskin on entisenlainen.

Jahas, olet sitten ihan oikeasti parikymppinen.

• Psykoterapeutitar
        Ancelina kirjoitti:

Jahas, olet sitten ihan oikeasti parikymppinen.

Eläköön ikuinen nuoruus ja kaupunkilaisuus😄👍🏻

Eläköön ikuinen nuoruus ja kaupunkilaisuus😄👍🏻

Jep, isossa porukassa tyhmyys tiivistyy.

• eppu2

Oho! Vaikka olenkin erikokoisissa kaupungeissa suurimman osan elämästäni elänyt, sydämeltäni olen maalainen ja sinne taas menen, kun kevät koittaa.
        Kun tuon kommenttisi luin, tuntui kuin olisit heittänyt märän rätin silmille. (Otin sen kyllä jo pois.)
        Maalla on sydämellisiä, auttavaisia ihania ihmisiä. Ei siellä kävellä kylmästi ohi, jos joku makaa maassa.

• Psykoterapeutitar
        eppu2 kirjoitti:

Oho! Vaikka olenkin erikokoisissa kaupungeissa suurimman osan elämästäni elänyt, sydämeltäni olen maalainen ja sinne taas menen, kun kevät koittaa.
        Kun tuon kommenttisi luin, tuntui kuin olisit heittänyt märän rätin silmille. (Otin sen kyllä jo pois.)
        Maalla on sydämellisiä, auttavaisia ihania ihmisiä. Ei siellä kävellä kylmästi ohi, jos joku makaa maassa.

Tiedän kyllä kaupunkilaisia, joista on tullut maalaisia, mitä en tietenkään ymmärrä, koska en itse ole koskaan maalla viihtynyt, enkä maalaisia inhimillisinä pitänyt. Toiset vaan pitävät maalla asumisesta. Kohtaavat ehkä toisensa tavalla, jota en ymmärrä! Eikä varmaan kävellä ohi, kun uteliaisuus ei jousta. Tapahtuu niin vähän, että kaikki poikkeava on virkistävää. Ja sitä autiutta ja tyhjyyttä!

• eppu2

Tiedän kyllä kaupunkilaisia, joista on tullut maalaisia, mitä en tietenkään ymmärrä, koska en itse ole koskaan maalla viihtynyt, enkä maalaisia inhimillisinä pitänyt. Toiset vaan pitävät maalla asumisesta. Kohtaavat ehkä toisensa tavalla, jota en ymmärrä! Eikä varmaan kävellä ohi, kun uteliaisuus ei jousta. Tapahtuu niin vähän, että kaikki poikkeava on virkistävää. Ja sitä autiutta ja tyhjyyttä!

Luonnossa ei ole yhtään tyhjää paikkaa.
        ´´enkä maalaisia inhimillisenä pitänyt´´ ihan puistattaa tuollaista lukea.
        ´´tapahtuu niin vähän, että kaikki poikkeava on virkistävää´´ En ole elämäni päivinä tavannut ketään, kenen mielestä se olisi virkistävää, kun katsoo, onko lähimmäisellä joku hätä.
        Ainakin minä pidän maalaismaisemasta juuri siksi, ettei jatkuvasti ´´tapahdu´´ jotain meteliä ja häslinkiä.

• ex-Stadilainen

Ja suurin osa nykyisistä "kaupunkilaisista" on tullut maalaisista:D
        Maalla asuvana kaupunkilaisena voin kertoa kaupunkilaisten haisevan paljon pahemmalle kuin maalaisten ja puhekin siellä on niin kansainvälistä ettei kahdella kotimaisella meinaa pärjätä enää.

• Kuten moni muukin täällä, sekä että..
      Viihdyn tosi hyvin täällä joenvarsitalossani (minimaalisen pieni maalaiskylä, tosin ei maanviljelijöiden kylä, vaan kaupunkimaisesti rakennettu vanha tukinuittajien yhteisö), lähimpään ruokakauppaan on tosi 7 km, mutta kioskista (500 metriä ovelta) saa maitoa ja kahvia ja veskipaperia ja vähän muutakin, siinä on myös katukeittiö . Auto täällä onkyllä välttämätön tai ei sekään koska junalla pääsee sekä pohjoiseen Gävleen että etelään Uppsalaan ja Tukholmaan, helposti ja vaivattomasti ja kaupat lähettävät kyllä ruokakasseja tilauksesta ja jos ei itse jaksa tai viitsi niin siivousfirmat lähitaajamista käyvät mielellään auttamassa.
      Kaupungissakin pystyisin elämään ja asumaan, kuten niin monta kertaa aikaisemminkin; jos olisin yksin niin valitsisin todennäköisesti keskikokoisen kaupungin. Jonotan edelleenkin senioriasuntoon Uppsalaan vain siltä varalta että joutuisin viettämään vanhuuttani yksin.

• uusiomaalaisnainen

Paljasjalkaisena Stadilaisena vietin siellä Helsingissä elämäni ensimmäisen vuosisadan puolikkaan. Onnekseni sitten tarjoutui mahdollisuus etätyöhön ja sen myötä pääsin muuttamaan rauhallisempiin ympyröihin tänne maalle järven rannalle. Hyvin olen viihtynyt täällä jo reilut 12 vuotta, kerran tai kaksi kuukaudessa käyn pääkallopaikalla Helsingissä, kerta kerralta vastentahtoisemmin (kaupunki on muuttunut ja niin minäkin). Keväällä siirryn työskentelemään osa-aikaisesti, joten jää enemmän aikaa näille täällä tärkeiksi muodostuneille askareille ja harrastuksille, eli pehmeä lasku eläkkeelle. Mihinkään ruuhkapaikoille tuskin enää koskaan muutan, ellei ole jostain syystä pakko.
      Tänään kävin tuolla lähisaaressa lenkillä, aurinko lämmitti jo reippaasti ja oli hieno hankikanto. Kotiin tuomisiksi sain saarelaiselta 2 matikkaa, kyllä täällä maalla kelpaa olla ja asua.

• Juuri ja juuri taajaman ulkopuolelle, kiitos. Luonto lähellä, mutta niin on naapuritkin, toisistaan välittävät, sellaiset. Tästä on ihanaa piipahtaa välillä kaupunkiin tunnustelemaan sen sykettä ja elämää. Pidän Helsingin energiasta ja valosta.

Ihan maalla en varmaan pystyisi asumaan, pelkäisin liikaa karhuja ja koplia ja karhunkoplia.

Mutta muuttamisesta tuli mieleen, että itselleni ainakin on ollut vanhempina päivinä tärkeää että tuntee paikkakuntansa ja jotain väkeäkin. Tuttu on turvallista, tuo kodin tunnetta. Täällä olen asunut nyt 20 vuotta, ja vasta viimeiset 5 vuotta tuntuu että ehkä voin sanoa olevani tämän kylän tyttöi. Ennen olin vain eksynyt Tammisaarelainen. Enää en. Kauan se juurtuminen kestää.

• Satutko muistamaan Tammisaaresta kolme sisarusta, yksi oli miss Suomen perintöprinsessa. Tyttöjen äiti oli suomalainen ja isä Kirkiisi?

Etsin tietoja eräästä kadonneesta ystävästäni. Hän lie jos elää noin 65- vuotias.

• korpikirjailija kirjoitti:

Satutko muistamaan Tammisaaresta kolme sisarusta, yksi oli miss Suomen perintöprinsessa. Tyttöjen äiti oli suomalainen ja isä Kirkiisi?

Etsin tietoja eräästä kadonneesta ystävästäni. Hän lie jos elää noin 65- vuotias.

Bingaus toi nimen Käte Nyberg, vuoden 1979 perintöprinsessa. Onko oikein? Miss Skandinavia kisojen voittaja.

http://lempimissit.suntuubi.com/?cat=347
        En tuntenut mitään missejä T:saari-aikoinani, taidettiin liikkua vähän eri piireissä :)

• Laittakaa-kortteja

Tiedän missit kuin omat kylpytakin taskuni. Miehisen kylpytakin, tietenkin. Käte (tosi outo nimi) oli jotain Päivi Uiton aikalaisia. Eipä jäänyt tyttö suomen kamaralle vaan häipyi isojen vesien taakse. Jäi sinne naimisiin. Saattanut vaihtaa nimensäkin normaali Kateksi. Liekö mitään, edes ohuita siteitä suomeen enää?

• Laittakaa-kortteja kirjoitti:

Tiedän missit kuin omat kylpytakin taskuni. Miehisen kylpytakin, tietenkin. Käte (tosi outo nimi) oli jotain Päivi Uiton aikalaisia. Eipä jäänyt tyttö suomen kamaralle vaan häipyi isojen vesien taakse. Jäi sinne naimisiin. Saattanut vaihtaa nimensäkin normaali Kateksi. Liekö mitään, edes ohuita siteitä suomeen enää?

Kävin sun taskussa, jos tuo on oikea mimmi, taisin löytää hänen fb-sivunsakin. Korppis... huhuu...

• Pirrepä

Maaseutu, vaikka asunkin nykyään maaseutumaisessa kaupungissa, niin mieleni halajaa metsään rannoille ja tuntureille..auuuuu..tahtoo pois.

• Pulp-fictio

Maaseudusta mulla on kultaraamiset muistot tuolla muistissani. Mummoni ja pappani kuuluvat tuohon kuvaan. Sitä vaan oikeasti ei enää ole: lohkottu ja myyty ja puut kaadettu.
      Lapsuuden ja nuoruuden mökkeily oli sellaista tavanomaista kesäelämää saunomista, uimista, metsissä vaeltelua, luonnon tarkkailua, uimapatjalla köllimistä - milloin kesätöistä kerkesin.
      Aikuistuessa kärsimättömyys mökillä kasvoi nopeammin ja nopeammin, tuntui, että elämä on muualla. Helsingissä olen asunut muutaman vuoden, muutoin sen tuntumassa.
      Suomessa on paljon kivoja kaupunkeja Oulu, Tampere, Lappeenranta, Mikkeli, Turku, Hämeenlinna, Jyväskylä ja näissä kaikissa voisin asua.
      Maaseutua ja luontoa sopivasti liki.
      Tämän ikäisenä arvostaa palveluitakin mm. hyvä sairaala lähellä, kulttuuria, hyvät yhteydet esim.lentokentälle jne. mitä nyt voi kukin omalta osaltaan kuvitella. Vastakkain maasetua ja kaupunkeja huom. monikko en halua laittaa. Katsokaa, meillä on somia kaupunkeja, paljon harvaa asutusaluetta ja koskematonta luontoa, tykkään tästä.
      Haluan myös paasata, että molempien alueiden ihmisten on hyvä olla vuorovaikutuksessa keskenään ymmärtämisen ja arvostamisen takia.

• Siilimuorikka3

Kaupungin kupeesssa maalla. Tästä en kovin kauas tulle enää muuttamaan koskaan.

• Siilimuorikka3

Seuraavassa elämässä minust tulee maanvijelijä maalle. Paljon kaikenlaisia eläimiä sinne sitten.

• krlo

Stadissa mennyt koko ikä. Landella kävin kun olin ruodiksessa,se riitti oikein hyvin.

• Naulataan-kartalle

Kivi-stadissa vai elementti-lähiöissä?
        Mun mielestä (vaikka maalta olenkin) Helsingin lähiöt ei ole "oikeaa" stadia. Perinteiset kivi ja puutalot, vanhat liike-tehdas-muut rakennukset, siinä kanta-stadia.
        Melkein sanoisin, että Hakaniemen ympyrätalo olisi keskusnapa ja siitä 3 - 5 km kaikkiin suuntiin on se perus-stadi.

• Naulataan-kartalle kirjoitti:

Mun mielestä (vaikka maalta olenkin) Helsingin lähiöt ei ole "oikeaa" stadia. Perinteiset kivi ja puutalot, vanhat liike-tehdas-muut rakennukset, siinä kanta-stadia.
        Melkein sanoisin, että Hakaniemen ympyrätalo olisi keskusnapa ja siitä 3 - 5 km kaikkiin suuntiin on se perus-stadi.

Tuo on ihan totta, minulle stadi on se alue, jossa raitiovaunut ajavat.
        Täältä suunnalta, kun Helsinkiin menen, niin Kulosaaren sillan jälkeen alkaa "kaupunki".

• krlo
        Naulataan-kartalle kirjoitti:

Lähiössä,Hetsikassa, asuin 3kk putkiremppa evakossa,muuten Kallio-Alppila-Vallila "Bermudan kolmiossa".
        Kuten alla todetaan,missä slyytaa skurujeena,siinä slyytaa stadi;)

• Ei tässä mitään huumoria tarvita, saati mielikuvitusta. Siitä olisi huumori kaukana, jos kaupungissa joutuisin asumaan. Nelisen vuotta nuorena miehenä asuin Helsingissä ja siinä oli nelisen vuotta liikaa. Sitten yli 20 vuotta pikkukaupungissa, osa keskustassa ja osa laitakaupungin pientaloalueella. Koko ajan mielessä, että vielä on maaseudulle päästävä.
      Enää ei sydän halaja minnekkään, olen siellä, missä haluan olla. Poissa melusta, vilinästä, katupölystä ym., maaseudun rauhassa.

• mekkk

kaupungissa on kivampi asua kun pikkupaikkakunnalla jossa nuoruuteni vietiin. JUorut liikkuu ja puututaan toisten asioihin vaikka ei ole osaa eikä arpaa mihinkään. Vuodesta -87 pääkaupunkiseudulle tullut ja tänne juurtunut ja asun rivarissa metsän reunalla ja kaikkeen on lyhyt matka. Maalle pääsee kesällä kun menee mökille mutta en sinne korpeen asumaan mene vaikka ei ole kin 30 km tampereelle. Kesällä on kiva olla ja touhuta mutta talvella seillä ei olisi mitään tekemistä kun harrastukset kaupungissa.

• Heikunkeikku

Mitenkä niin vaatii pientä huumoria? Huumoria en hokaa, kun oon tämmönen tosikkotyyppi.
      Vakituisena asuinpaikkana on mulle paras tämmönen Vaasan kokoinen kaupunki.
      En keskustassa tahtoisi asua, mutta sen verran lähellä keskustaa kuitenkin, että on lyhyt matka minne vaan. Konsertit, teatteri, elokuvateatteri ja harrastuspaikat ovat mukavan lähellä. Työpaikkaankaan ei ole pitkä matka.
      Maaseutu on ihanaa, mutta en siellä viihtyisi jos pitäisi pysyvästi muuttaa asumaan.
      Meri on mulle aivan must-asia. Ja sitten se, että pääsen saareen helposti.
      Elikkä kaupunki on parempi maaseutua.

• Kaksi reipasta nuorta vaasalaispoliisia esiintyi eilisessä Poliisit-sarjan jaksossa.
        Mukavalta vaikutti kaupunkikin.

• Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

Kaksi reipasta nuorta vaasalaispoliisia esiintyi eilisessä Poliisit-sarjan jaksossa.
        Mukavalta vaikutti kaupunkikin.

En ole noita Poliisit-sarjoja katsonut telkkarista, enkä olisi tiennyt tuosta eilisestä ohjelmasta, mutta veli soitti ja kertoi ohjelmasta. Tietysti juoksin mahanalus jalkoja täynnä telkkarin ääreen. Oli kiva katsoa tuttuja paikkoja.
        Harmitti kun ohjelma kesti vain puoli tuntia. Yhtä kovaa harmitti, kuin pienenä likkana, kun joku piirretty ohjelma loppui.:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

En ole noita Poliisit-sarjoja katsonut telkkarista, enkä olisi tiennyt tuosta eilisestä ohjelmasta, mutta veli soitti ja kertoi ohjelmasta. Tietysti juoksin mahanalus jalkoja täynnä telkkarin ääreen. Oli kiva katsoa tuttuja paikkoja.
        Harmitti kun ohjelma kesti vain puoli tuntia. Yhtä kovaa harmitti, kuin pienenä likkana, kun joku piirretty ohjelma loppui.:)

Kyllä he näyttäytyvät uudestaan, muista katsoa.
        Aikaisemmissa kausissa olivat mukana Lappeenrannan poliisit, samanlaisia tuttujen paikkojen bongauksia tein.

• Vaasasta
        Heikunkeikku kirjoitti:

Heips!

Tuossa se on uusiksi ;)

http://www.ruutu.fi/video/2900185

Joten ei tarvi odotta että Varis-selältä jäät lähtee.

• Heikunkeikku
        Vaasasta kirjoitti:

Heips!

Tuossa se on uusiksi ;)

http://www.ruutu.fi/video/2900185

Joten ei tarvi odotta että Varis-selältä jäät lähtee.

Ai Vaasastako oot?
        Minä katsoin juuri tuon ohjelman ja kiva olikin katsoa.
        Toivottavasti täältä tulee vielä lisääkin noita. Lähetysaika passaa mulle, että senkin vuoksi sitä voi ruveta seuraamaan.
        Kuluu vielä hetkonenputkonen aikaa ennenkuin jäät itkevät itsensä veks.

• Pulp-fictio

Vieläkö Vaasasta on lauttayhteys Umeåån. Sieltä olen joskus mennyt. Vaasan keskustasta muistan ison patsaan, raput ja niillä oli sammunut mies - terassiaikaa. Jotenkin jännä lisä muistomerkkiin.
        Miksi tällainen jää jälkikuvaksi.
        En halua mollata kaupunkiasi - oli pikavisiitti, mutta voit kertoa siitä enemmän.
        Noiden edellä aikaisemmin mainitsemien kaupunkien kesäteatteriesityksiäkin olen käynyt katsomassa.
        Bongaa kesäteatterit - ohjelmaa ensi kesäksi.

• Heikunkeikku
        Pulp-fictio kirjoitti:

Vieläkö Vaasasta on lauttayhteys Umeåån. Sieltä olen joskus mennyt. Vaasan keskustasta muistan ison patsaan, raput ja niillä oli sammunut mies - terassiaikaa. Jotenkin jännä lisä muistomerkkiin.
        Miksi tällainen jää jälkikuvaksi.
        En halua mollata kaupunkiasi - oli pikavisiitti, mutta voit kertoa siitä enemmän.
        Noiden edellä aikaisemmin mainitsemien kaupunkien kesäteatteriesityksiäkin olen käynyt katsomassa.
        Bongaa kesäteatterit - ohjelmaa ensi kesäksi.

Se sun näkemä iso patsas on meidän armaan kotimaamme Vapaudenpatsas. Sinne torille se lykättiin vuossa -38.
        Vapaudenpatsas on aina ollut sopiva treffipaikka. "Tavataan vapaudenpatsaalla" ja sinne on hyvä mennä näkösälle paikalle oottelemaan treffikaveria:) Kesäisin siellä portailla tosiaan istuskellaan jäätelötöttöröä nuoleskellen tai muuten vaan ohikulkijoita ja torielämään katsellen.
        Joo Uumajaan menee laivoja muutaman kerran päivässä. Laiva menee mun saaren ohi jonkun matkan päästä. Minä näen laivan hyvin, mutta laivasta ei erota saarta, kun se hukkuu takanaolevien saariryhmien sekaan. Vaikka oon silmillä kuinka yrittänyt laivasta tihruttaa omaa saartani, niin en ole löytänyt, vaikka oon aika tarkasti tiennyt minne tihrutella.
        Aikaisemmin laivat saivat saaren kohdalla ajaa "tuhatta ja sataa" ja laivan aallot paukahtelivat ryminällä rantaan. Nykyään on rajoitukset nopeudessa ja saaren kohdalla laiva kulkee leppoisan rauhallisesti. Aaltoja tulee edelleen, mutta ei rytisten.
        Pitääpä bongailla kesäteatteri-ohjelmia.

• Pulp-fictio
        Heikunkeikku kirjoitti:

Se sun näkemä iso patsas on meidän armaan kotimaamme Vapaudenpatsas. Sinne torille se lykättiin vuossa -38.
        Vapaudenpatsas on aina ollut sopiva treffipaikka. "Tavataan vapaudenpatsaalla" ja sinne on hyvä mennä näkösälle paikalle oottelemaan treffikaveria:) Kesäisin siellä portailla tosiaan istuskellaan jäätelötöttöröä nuoleskellen tai muuten vaan ohikulkijoita ja torielämään katsellen.
        Joo Uumajaan menee laivoja muutaman kerran päivässä. Laiva menee mun saaren ohi jonkun matkan päästä. Minä näen laivan hyvin, mutta laivasta ei erota saarta, kun se hukkuu takanaolevien saariryhmien sekaan. Vaikka oon silmillä kuinka yrittänyt laivasta tihruttaa omaa saartani, niin en ole löytänyt, vaikka oon aika tarkasti tiennyt minne tihrutella.
        Aikaisemmin laivat saivat saaren kohdalla ajaa "tuhatta ja sataa" ja laivan aallot paukahtelivat ryminällä rantaan. Nykyään on rajoitukset nopeudessa ja saaren kohdalla laiva kulkee leppoisan rauhallisesti. Aaltoja tulee edelleen, mutta ei rytisten.
        Pitääpä bongailla kesäteatteri-ohjelmia.

Kiitos kivasta vastauksesta. Onko sulla lipputanko saaressasi. Etkö voisi laittaa "emännän viirin" ja kun olet laivalla, saatat tunnistaa sen.
        Umeå on kiva kaupunki. Tuli vuokrattua pyörät ja fillaroitua ylt'ympäriinsä siellä. Joki on kirkasvetinen, kaunis. Järjestä/ivät mm. kalastusreissuja. Siellähän on ollut Volvon tehdas, joten onkohan suomalaisia ollut töissä sielläkin.

• pyrtti

Inttäminen on elämässä tärkeintä, kai. Väliäkö sillä jos joku tykkää jostain, joku toisesta. Kunhan riittää inttämistä.

• Pulp-fictio

Välillä joo inttämistä. Arvo.e. nimmarilla kivoja aloituksia.
        Jos tulee angstia, siellä puhaltaa leppoiset tuulet.

• stadinkimma
        Pulp-fictio kirjoitti:

Välillä joo inttämistä. Arvo.e. nimmarilla kivoja aloituksia.
        Jos tulee angstia, siellä puhaltaa leppoiset tuulet.

Samaa mieltä Arvo.e.n aloitukset ja kommentit on tämän 60 parhaita.

• Himmelsauge

Valtakunnassa kaikki hyvin, jokaisella oma koto juuri siellä missä on hyvä olla. Usein tässä 60 iässä alkaa selviämään se mukavin ja helpoin vaihtoehto 😊

• suvenelli1

"No, tämä aloitus vaatii pientä huumorintajua..."
      Noin kirjoitti aloittaja ja huumorintajua vaatikin, kun luin ketjua. En osaa ymmärtää miksi 60 arvottaa toista kirjoittajaa syntymäpaikan mukaan. Eihän kukaan ole sitä voinut valita, tietääkseni. Itse en arvota, enkä myöskään arvota sen mukaan mistä kirjoittaja kirjoittaa. Vain kirjoitustyyli miten ilmaisee itseään merkitsee ja ne arvot mitä tuo esiin.

Itse en yksikseni voisi maalla asua. Vilkas mielikuvitukseni löytäisi iltaisin mörköjä ikkunoiden takaa. Enkä pystyisi varmaan tekemään avantoa mihin pulahtaa saunan jälkeen. Päivällä viihtyisin varmasti pilkkien, hiihtäen, puita pilkkoen jne. talvisinkin. Tällä hetkellä olen tyytyväinen taajaman nurkalla asumiseen.

Ihania pikkukaupunkejakin on vaikka kuinka Porvoo vanhoine kaupunkeineen, Rauma jne. Isommista puhumattakaan.

• flegmaatti

Olen elänyt lapsuuteni ( > 17v ) köyhässä työläisperheessä haja-asutusalueella.

Olemme kokeilleet kaksi vuotta kesämökkeilyä ja samoin kalsi vuotta retkiveneilyä.

Asumme pikkukaupungin keskustan kerrostalossa ja vapaa-ajan asuntomme ovat kaupunkien keskustojen rantakaduilla sijaitsevia kerrostaloasuntoja.
      Tämä kertonee riittävästi?

• Mitäjärkee

No ei todellakaan: kerrostalosta kerrostaloon ?

• Kotisiellämissäsydän

Kumpi parempi, kaupunki vai maaseutu? Siinä kysymys johon itseltäni löytyy helppo ratkaisu. Jos valittavana vain olisi toinen ilman toista, ehdottomasti se olisi itselleni maaseutu. Kaupungissa kuolisin tylsistymiseen, mutta maaseudulla voisin elää ilman kaupunkia, kaipaamatta sitä, ilman jäytävää tuskaa. Kaupungissa sinnittelin 15 vuotta ja jokainen niistä oli liikaa. Maaseudulla olen kotonani, enkä kaipaa minnekkään muualle.
      Haluan mönkiä mullassa, samoilla metsissä, olla omassa rauhassani, elää vuoden kiertokulun mukaan ja tuntea olevani oikeasti elossa. Kaupungissa olin vanki, maaseudulla tunnen itseni vapaaksi.

Maaseutu on minun paikkani, jonne kuulun. Jollekkin toiselle se on taas kaupunki.

• MaalaispoikaMäOon

Olen asunut suunnileen puolet elämästäni maalla ja toisen puolen kaupungissa. Opiskeluaika kaupungissa oli mukavaa, oli paljon nuoria ja säpinää. Vaikka asun nyt kaupungin keskustassa niin kaikki on niin kaukana ja hankalaa. Laduille kilometrien kävely, pyöräily täynnä läheltäpititilanteita, marjastus, kalastus hankalaa.

Maalla avaan mökin oven ja astut ulos, niin kaikki on siinä ihan äärellä. Toivottavasti en tule koskaan niin raihnaiseksi, etten pysty mökillä asumaan.

• Kolttanoita-kin

Olen löytänyt mutta 'pakko' olla täällä eteläisessä Suomenmaassa monesta erilaisesta syystä.

• Ei.muuta

Asun kaupungissa järven rannalla, naapuriin matkaa noin 200 m. Suomessa on isoja kaupunkeja pinta-alaltaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe